باغی که دیگه تا گلو، تو پاییزه...

  • ۲۰:۰۱

مریض، که خانمی حدودا بالای 50 سال بود رو روی یونیت خوابوندم و استاد رو صدا زدم تا دندونش رو معاینه کنه و اجازه کار بهم بده.

استاد پس از معاینه گفت: کیس خوبیه، فقط چون مریض توی سن باروریه ازش بپرس که باردار نباشه و بعد کار رو شروع کن.

با تعجب به قیافه مریض نگاه کردم تا ببینم درست سنش رو حدس زدم یا نه، بالای 50 میزد دیگه چرا استاد چنین چیزی گفت آخه؟

داشتم پرونده رو کامل می کردم: خانم فلانی سنتون؟

-48.

خب 48 باشه بازم بهش نمیاد که باردار باشه، ولی محض اطمینان پرسیدم: باردار که نیستین؟ 

 با اطمینان گفت: نه 

با خودم گفتم الان مریض میگه چه فکری میکنی در مورد من که باردار باشم؟! چون پیش اومده بود قبلا که از زن های میان سال پرسیدم باردارین؟ و بهشون برخورده و گفتن: اوا خانم دکتر! چه حرفا میزنین! بماند که یه پیرزن گفت: نمی دونم والا شایدم باشم!! و از یه مرد تا اومدم بپرسم خداروشکر سریع جلوی خودم رو گرفتم!! 

خلاصه سابقه ی بیماری هاش رو گرفتم و در آخر پرسیدم سابقه ی بستری داشتین؟ 

کمی من من کرد و گفت: بهمن پارسال...

- دلیلش چی بوده؟

احساس کردم به سختی گفت: کورتاژ کردم...

گفتم: آهان!

و بی حسی به دست به سمتش رفتم...


+ امروز یه غمی روی دلم اومد که باعث شد ناراحتی چند روز قبلم پیشش لنگ بندازه! امیدوارم با خبرهای خوب در آینده فراموشش کنم، نه با اومدن غمی بزرگتر... هی روزگار!

 خدایا!  خودت درستش کن خواهش میکنم :)

  • ۷۲۱
ree raa
نتیجه اخلاقیش این بود که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست؟:دی

امیدوارم به بهترین شکل شرایط رو بگذرونی و به ارامش خیال برسی^ـ^
دقیقا! و من از امروز تصمیم گرفتم دیگه از پرسیدن این سوال از خانم های مسن خجالت نکشم ؛))
ان شاالله ممنونم عزیزم ؛)
آبان ...
خدایا خودت درستش کن ..خواهش می کنم ...
خدایا ...
خدا...
نفس نقره ای
کم کم باس از مردام بپرسیم :)) ببین کی گفتم بهت
اگه با همین فرمونی که دارن آرایش میکنن و ابرو ورمیدارن و کفش بدون جوراب میپوشن، پیش برن، به اونجا هم میرسیم که ازشون بپرسیم ؛)))
مِـــــهرسان ...
من ک استادِ سوتیم...مطمئنا اگه جای شما بودم میپرسیدم ازش
خخخ
باید همیشه این سوالارو بپرسین؟سابقه بیماریُ این حرفا؟

بعله دیگه برای جلوگیری از عوارض بعدی باید پرسید این سوال ها رو
ree raa
مرسی از کامنتت :) دلگرمیه^ـ^
قابلت رو نداشت ری را جان ؛)
ree raa
هم قبلی هم جدیده خصوصی اومد فکر کنم تیک خصوصی رو برنداشتی:دی
دومی رو از عمد خصوصی فرستادم اولی دستم خورده :))
را مگا
بخاطر ارتودنسی😉
دردش به زودی کم میشه غصه نخور 😊
فریبا
متن جاااالبی بود.مخصوصا اون پیرزنه که گفته شایدم باشم  :)))) خو راست گفته :))))
بله بعید نیست ازشون ؛))
فریبا
خدایا خودت درستش کن .زودتر لطفا :)
ان شاالله :)
ممنونم
مهربان
چندباری خوندمش ولی تفهمیدم که نکته ی آموزشیش چی بود
از دید منحرفانه هم سعی کردم بخونم چیزی نداشت
خلاصه که منو از ابن گرداب جهل و نادانی برهان
جدی میگی؟ نکته اش رو ری را تو کامنت اول گفت دیگه، هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست، حاملگی توی هر سنی امکان پذیره!
مهربان
چون گفته پارسال کورتاژ کردم؟
هرکورتاژی که واسه س . ق. ط نیس
کورتاژ تشخیصی هم داریم مثلا کسی که تو سن بالا خونریزی های نامنظم داشته باشه یا بعضی پاپ اسمیرهای غیر طبیعی
خلاصه که غیبت مردم رو نکن دختر
عه واقعا آقای دکتر مهربان؟! چرا من حس کردم چون با من من میگه بارداری در سن بالا داشته :))))
خوبه آدم دوست پزشک داشته باشه ها *_^
الین
فکر کردم در مورد سابقه بستری میگن پارسال زایمان داشتم. البته شاید منظورشون از کورتاژ ، کورتاژ تشخیصی بوده. 
منم یه خاطره از مامان خودم براتون بگم. سال گذشته ایشون هیسترکتومی انجام دادن و بسیار شدید یاد زایمان هاشون افتاده بودن بس که برادرام باهاشون شوخی میکردن. و میگفتن پس این نی نی ما کجاست و شوخی های این چنینی. مدتی بعد از این جراحی به دلیل دیگه ای مجددا بستری شدن پرستار که برای گرفتن شرح حال اومدن پرسید سابقه بستری داشتی؟ مامان گفتن بله این عمل ها ان سال پیش و ان تا سزارین ان سال پیش یکی هم دو ماه پیش!! بعد پرستار بیچازه هنگ کرد گفت خانوم شما 2 ماه پیش سزارین شدی؟ مامان هم خجسته میگفت بله. تعجب نداره . خیلی ها دارن. پرستاره بنده خدا واقعا مونده بود. گفت خانوم بچه الان حالش خوبه؟ دختره یا پسر که این بار مامان من متعجب شد. گفت بچه چیه !! اونم گفت خودتون گفتید سزارین داشتم دیگه مامان با اون حال نذار مگه میتونست نخنده گفت بابا نه هیسترکتومی!!! اون خانوم پرستار رو مدتی بعد دیدیم میگفتن هر وقت حال خوبی ندارم یاد مامانتون میفتم کلی میخندم و انرژِی میگیرم
احتمالا بیمار من هم کورتاژ تشخیصی داشته، من تا به حال نشنیده بودم آخه :))) 
عمل هیسترکتومی که از سزارین نوزاد خیلی سنگین تره، بنده خدا مادرتون ؛)))))
خیلی خاطره خوبی بود مرسی الین جان ^_*
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan