بیایید با فرهنگ باشیم!

  • ۱۳:۱۱

بیایید وقتی تازه عروسی با ذوق و شرم، توی گروه اعلام میکنه بارداره، با جملاتی مثل: وای خواسته بود یا ناخواسته؟! ... وای خیلی زود بود براتون!... حالا شوهرت دختر میخواد یا پسر؟! ... توی ذوقش نزنیم!

بیایید وقتی کسی اعلام میکنه جدا شده، زخمی روی دلش نشیم با سوالات و سرزنش ها و قضاوت هامون!

بیایید در مورد دیر شدن ازدواج اطرافیانمون، ادامه تحصیلشون، نحوه ی پوششون، زمان عروسی و طولانی شدن دوران عقدشون، نوع رابطه ی خاص زناشویی شون، زمان بچه دار شدنشون، میزان حقوقشون و مثال هایی فراوان از این دست کنجکاوی نکنیم و دماغ خود رو از زندگی بقیه بیرون بکشیم!

بیایید با فرهنگ باشیم ؛)

  • ۵۷۵
احمد ملاکی

سلام

 سلام امیدوارم همهبا فرهنگ باشیم

ما را دنبال کنید: اخبار وعده صادق ::: نما صادق (ویدئو) ::: طب اسلامی

 

سلام
من هم امیدوارم!
بانو. میم
اخ گفتی ! 
چرا ازدواج نمیکنی ؟ 
کی درست تموم میشه ؟ ازدواج کن تا قبل فارغ التحصیلیت ! 
متنفرم از این سوالا و توصیه ها :/ 
شاید فکر میکنن خود فرد به فکر زندگیش نیست!
این کی درست تموم میشه رو تک تک دوستام و اعضای فامیل که دیر به دیر من رو میبینن، 6 ساله ازم میپرسن ؛)))
ree raa
وای خدا ما کی میخوایم این چیزا رو یاد بگیریم !-ـ-
امیدوارم به زودی! -_-
امیر بهزادپور
موافقم کاملا...
ممنون ؛)
پرواز ...
چقد این پست دوست داشتنی بود :))
به به ^_^
چشمات دوست داشتنی میبینه عزیزم،کاش بتونیم رعایت کنیم ؛)
آرزوهای نجیب (:
من که قطع امید کردم از این جماعت :| 
قطع امید نکن، ایشالا کم کم خوب میشن،خوب میشیم ؛)
آرزو ^_^
چَـــــشم .
چشمت بی بلا خانوووم ؛)
خانم نارنج
انسانم آرزوست...
از دیو و دد ملولم و ...
mahee
همه دوست داریم بافرهنگ باشیم.
کاش بتونیم، اگه بشه دنیا گلستان میشه!
منیر
سلام دکتر جون.

وقتی ازمون این سوالها رو می پرسن متوجه میشیم چه قدر ناخوشاینده! ولی گاهی خودمون هم تو شرایط دیگه از بقیه می پرسیم و متوجه نیستیم مشابه همین سوال خودمون رو آزرده کرده!
سلام منیرجان
بله به همین خاطر گفتم بیاین با فرهنگ بشیم  و جمع بستم ؛)
نفس نقره ای
کمپین #نه_به_فضولی :دی
واقعنا :/
واقعا اگه هر کسی مقابله کنه با افراد کنجکاو!  و سعی هم بکنه خودش زیاد کنجکاوی بقیه رو نکنه، خیلی خوب میشه ؛)
مهربان
مرسی فرهنگ سازی
خواهش میکنم ؛)))

میگم کشیک بودی موقع نوشتن این کامنت؟
pary daryay
چه عکس گوشه وبتو دوست دارم
(-:کاش یکم یادبگیریم اخه به ماچه خواسته بوده یا ناخواسته
عکسم هم تو رو دوست داره ؛))
میدونی فضولی نه ببخشید کنجکاوی، مجبورشون میکنه این سوالا رو بپرسن! 
مانته نیا
احسنت بر تو...
فدایت خانوم معلم *_^
الین
واقعا درست میگید. همیشه معتقدم مسائل زندگی دیگران ابدا ربطی به ما نداره. همون طور که مسائل زندکی من به بقیه ربطی نداره
دقیقا... ما قول می دیم به زندگی بقیه کار نداشته باشیم ولی به شرطی که اونا هم کاری به کار ما نداشته باشن ؛)
مهربان

آری
خداوندگار صبرت دهاد :)
هاتف
پست خوبی بود . اما متاسفانه همه ما همینو فریاد می کنیم ولی کسی نیست گوش بده .
به علت بی فرهنگی است گه متاسفانه وجود داره و نمیشه کتمان کرد . همه ما ب نوعی بی فرهنگ هستیم . و هرگز آداب معاشرت رو هم.یاد نمی گیریم .
من خارج از ایران زندگی می کنم و از این لحاظ افکارم این بود که از این حرف ها به دورم ولی متاسفانع نه تنها کم نشد بلکه سه برابر هم شد چون مرکز توجه شد.
چون همه بیکارن فکر میکنند برای هرچیزی هر حرفی رو بزنند ...
درست هم نمیشه .. حرف های قشنگ خوب بلدیم بزنیم ولی دریغ از عملش ...
درسته هر کدوم از ما به نوعی بی فرهنگ هستیم ولی مهم اینه که تلاش می کنیم بهتر بشیم...
کاش حرف با عمل یکی بشه ؛)
احسان ..
واقعا گل گفتید..خصوصا اونجا که گفتید دماغمون رو از زندگی دیگران بیرون بکشید!  بعضیا انگار وکیل وصی مردم هستن
والا! 
بعضیا تمام سرگرمیشون پرس و جو ار زندگی بقیه است!
بانوی عاشق
جانا سخن از زبان ما میگویی
دوسال و نیم عق بودم یجور پدرمو درآوردنبا سوالاشون
الان تاز چارماهه زندگی مشترکمون شروع شده ازم سراغ بچه میگیرن
یکی باید دماغ اینارو بچینه وگرنه خودشون عرضه ندارن دماغشونو از زندگی من بکشن بیرون
وای خیلی خوب بود: دماغشون رو بچینن :)))

طلوع
حرفت  درسته.ولی خیلی وقتا برای شروع ارتباط و واینکه میخوان سر صحبت رو باز کنن این سوالات پرسیده میشه.که اصلن روش خوبی نیست ها البته.
میشه با سوالات بهتر و کمتر آزاردهنده تری سر صحبت رو باز کرد آخه!
ریحانه الف
ربنا آتنا فرهنگ!
آمیییین ؛)
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan