اورکا! اورکا!

  • ۱۱:۵۳

یادمه پارسال این موقع ها، مادرجان شکوه رو بردم بخش تا دندونش رو ترمیم کنم. کارش ترمیم کامپوزیت و خیلی سبک بود، زود تموم شد. کلی از زمان بخش مونده بود. آینه و سوند رو برداشتم و شروع کردم به اکتشاف در جای جای دندوناش و فهمیدم دندون عقل بالاش پوسیدگی سرویکال( روی طوق دندون) داره! حالا از من اصرار که خودم میخوام کار کنم... من می تونمممم... و از استاد انکار که کار تخصصیه و نمیشه... میدونین؟ من هر چی نداشته باشم، اعتماد به نفسم خوبه! اینکه با چه بدبختی و آه و ناله و دهان و لپ درد و زخم گوشه ی لب مامان و کمک استاد کار جمع شد بماند؛ چون دندونش خیلی عقب بود و برای تراش باید لپ مامان کامل کنار زده می شد و صورت کشیده مامان به سخت تر شدن اوضاع کمک میکرد! حالا دقیقا در این لحظه که کتاب جلوی روم بازه کلید حل مشکلم رو پیدا کردم و اورکا اورکا گویا پریدم توی کوچه... عه نه! توی وبلاگم که بنویسم:

( زود از عکس رد بشین، زشته! عیبه! )

دسترسی ب سطح فیشیال (لپی) آسیاهای بزرگ فک بالا به دلیل نزدیکی زائده ی کرونوئید به این سطح محدود است و بیمار با نیمه باز نگه داشتن دهان و منحرف کردن فک پایین به سمت دندان مورد درمان، می تواند به حل این مشکل کمک کند.

نکته ی اخلاقی این پست هم اینه که اگه به درس دل بدی، هر بار یه نکته ی جدید و کاربردی توی کتاب هات پیدا میکنی. بله! پس دخترم پاشو برو سر درست، دهه!

  • ۹۶۰
آموزشی-تفریحی
مرسی عالی بود
خواهش میکنم!!
آسمانِ صورتی
شما دندون پزشکا مگه درسم میخونین؟؟؟ :))
خدایی دو ترمه درسامون سبک شده! قبلش خیلی امتحان و درس داشتیم
پژال ..
باشد که در آینده از این نکته ی جذاب و فوت کوزه گری استفاده بریم ;-)
بنویس توی دفترچه نکات کاربردی که به دردت میخوره حتما!
محمد احسان حیدری

" موفق باشید "

؛)
دست ها
احیانا استادتون این نکته رو یادشون نبود؟؟
یادمه فقط گفت بهم مریض دهانش رو نیمه باز کنه! باز هم سخت بود اونجوری ولی، الان که تست میکنم وقتی دهانشون رو کج و نیمه باز میکنن راحتتر میشه کار کرد
خانم نارنج
منحرف کردن فک پایین ونفهمیدم دقیقا یعنی چی ولی ازاونجایی که من عاشششششق این رشته ام نیم ساعتی میشه جلو آینه دارم فکمونیمه بازنگه میدارم ببینم دقیقا منظورت چی بوده,کلادندونپزشکی عامل حیات من دراین برهه زمانی حساب میشه ولی خب خدایی دندون عقل پروسه سختی داره خسته نباشی بهت افتخارمیکنم.
دقیقا کلا دندون عقل از همه نظر پروسه ی مشکل تری داره! ان شاالله به چیزی که میخوای میرسی
ببین وقتی فک پایین رو به سمت دندونی که میخوای کار کنی منحرف کنی و دهانم نیمه باز باشه، انقباض عضله ی لپ کمتر میشه و راحت تر میشه روی دندون کار کنی ؛)
دچــ ــــار
خوب شد وبلاگ بود وگرنه یهویی متوجه میشدید وسط کوچه اید ":))
والا به خدا! ؛))
طلوع ماه
وای هوپ یه چند وقتیه دندونم درد میکنه میترسم طرف وبت بیام! از این خاطره ها هم تعریف میکنی دیگه بدتر.خخخخخ
موفق باشی عزیز جان...
والا امروز رفتم استادم یکی از دندونامو معاینه کنه، ازون موقع تا حالا دندون درد گرفتم، برای همین درکت میکنم ؛)))
مچکرم خانوم
غ ـزل
اعتماد به نفس داشتن نعمت بزرگیه تو زندگی
ان شالله همبشه موفق باشی
البته من از دندونپزشکی میترسم:دی
بله اگه به سقف نرسه فقط :))
ممنونم، خودم هم واسه خودم بدم میاد ؛(((
میس تیچر
وای اسمتم نمیدونم چیز جوون :)) من اصلا دندونای درست حسابی ندارم 
ینی دکتره میگه ریششون خیلی شیک و مجلسیه رویه کار سریع میشکنه حتی بعد پرکردن و ترمیم. البته اونا که جلو کادو پیچی ن :)) رو خوب سعی میکنم مراقب باشم حتی تخمه هم نخورم ولی الان دیشب یکی از همین پرکردنیام شکست خود اون پرشده سالمه اما دیواره ش تیز شده زبونمو زخم کرده .... بعد من از همون بدو تولد چون به شیر حساسیت نشون دادم حتی شیر مادر نخوردم بعدا هم حتی الان نمیتونم بخورم ، از اینه یا چی؟؟ باتچکر :))
هوپ جون ؛))
تخمه بخور ولی کم و حواست باشه به دندونات فشار زیادی وارد نکنی.
مسلما کلسیم شیر برای دندون خیلی مفیده و باعث افزایش مقاومتش به پوسیدگی میشه ولی میشه با رعایت بهداشت و اصلاح تغذیه تا حد خیلی زیادی از دندونا مراقبت کرد.
اون دندونی که شکسته میتونه چند تا دلیل داشته باشه مثلا عود پوسیدگی پیدا کرده باشه یا اینکه از قبل دیواره ی دندونت ضعیف بوده و باید کوتاه شده و بعد پر میشده و الان که فشار زیادی بهش وارد شده شکسته و احتمالا نیاز به روکش داره
سپیده
سلام چقدر خوشحالم که اینجارو پیدا کردم من کنکور میدم امسال و واقعا تو دوراهی هستم بین پزشکی و دندان.دوران پزشکی و تخصص طولانی دیربازده کشیکای سنگین و اینکه کل دوران جوانی را رو درس میگیره و خب دندان از یه نظرایی راحت تره امامتاسفانه دیگاه جامعه به دندان پزشک خانم از یه طرف که البته تو پزشکی هم وجود داره منتها کمی کمتر واقعا نمیدونم چکار کنم خانم دکتر عزیزشما که دندان میخونید و از نزدیک تاحدودی با مسائل آشناشدید دیدگاهتون چیه و اگه لطف کنید چند توصیه به من بکنید ممنون میشم
سلام خوش اومدی ؛)
من پزشکی رو به همین دلایلی که گفتی انتخاب نکردم و الان راضیم، ولی همه چی بستگی به علاقه ی خودت داره. دیدگاهی هم که میگی توی هر رشته ای هست چه فنی چه پزشکی، ما خودمون باید تلاش کنیم که با کار خوبمون نظر مردم رو عوض کنیم کما اینکه خیلی از اساتید خانم ما سرشون واقفا شلوغه حتی بیشتر از دندونپزشک های مرد.

ام اسی خوشبخت
نکته کاربردی بود, ممنون :)
خواخش میکنم ؛))
سحر
سلام خانم دکتر هوپ عزیز منم امسال کنکور میدم و دندان دوس دارم ولی چیزی که هی میشنوم اینه که آینده دندان پزشکی تو ایران خوب نیست به خاطر اشباع شدن و این حرفا که خیلی ناراحتم کرده.شما که چند وقت دیگه فارغ التحصیل میشید در مورد این مسئله چی میدونید این حرفا درسته؟واسه عمومی و یا تخصص؟
سلام عزیزم :)
والا چندمین نفری هستی که توی این وبلاگ این سوالو میپرسی و من میگم که رزق و روزی هر کسی دست اون بالاییه و کسی که توی کارش مهارت کافی رو داشته باشه و همین طور مردم دار باشه، مسلما بیمارهای خودش رو داره
سحر
بله چیزی که گفتین کاملا درسته.نتیجه ای که گرفتم این بود که حرفایی که میزنن هم درسته ممنون
خواهش میکنم ؛)
صخره .
برای منی که الان کتاب جلوم بازه و نمیخونم جملات اخر که پاشو برو سر درست بسی مفید افتاد:-D سپاس
خوچحالم! بری سر درست ها! آورین
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan