من چنان گریه می کنم، که خدا بغل کند مگر مرا...

  • ۱۹:۴۹

یه بنده خدایی می گفت: هیئت رفتن فقط اونجاش که میری یه دلِ سیر گریه میکنی و زار میزنی تا تلافی یواشکی گریه کردنات در بیاد. 

یادمه بچه بودم با دوستام یه حلقه تشکیل می دادیم توی روضه های دهه محرم و به سبک خودمون عزاداری می کردیم؛ ولی من هر چقدر تلاش می کردم، گریه ام نمی گرفت. روسری ام رو می کشیدم روی صورتم و الکی صدای گریه کردن در می آوردم تا از دوست هام عقب نمونمکی می دونه؟ شاید اون ها هم گریه هاشون واقعی نبودامسال دومین محرّمی بود که خیلی دل نازک بودم و اشکم دم مَشکم. اصلا تا به یاد اولین باری که حرم امام حسین(ع) رو دیدم، اولین باری که تلاش کردم توی اون صف منظم دستم به ضریحشون برسه، تنها نمازی که زیر قبه ی حضرت خوندم و تسکین حیرت انگیزی که فضای حرمشون برای دل شکسته ام داشت میوفتم اشک هام جاری میشن. نمی دونم چرا حس می کنم اکثر اون هایی که به طرز سوزناکی توی روضه ها، گریه و ناله می کنن؛ یه غم خیلی بزرگی ته دلشونه. غمی که همیشه سعی می کنن مخفیش کنن ولی وقتی روضه امام حسین خونده میشه و  شرح مصیبت های کربلائیان رو می شنون، با لشکر امام هم ذات پنداری می کنن و اشک هاشون بدون خجالت از بقیه گونه هاشون رو خیس میکنه.

بعضی وقت ها دلم میخواد برم اون زن هایی رو که این شب ها پیشم می شینن و  از بُن جگرشون زار می زنن بغل کنم و بگم درست میشه همه چی. مگه از خدا و معصومش نخواستی؟ درست میشه همه چی.


* شب از آرمان گرشاسبی 



  • ۴۵۷
میس تیچر
من از این پیرزنا جوونترم ولی همچین گریه میکنم که طرف پشیمون میشه دیگه نه منو روضه ش دعوت کنه نه کسی با خودش میبره :(
عزیزدلم... خودت تنهایی برو. یا وقتی رفتی با خانوادت برو جدا بشین ازشون که راحت باشی...
امـ اچـ
" غمی که همیشه سعی میکنن مخفیش کنن" چقدر خوب بود این قسمتش:(
فقط این شب هاست که میتونی اجازه بدی دَمل غمت یکم سرباز کنه...
صبح
سلام
شنیدم تو روضه امام حسین (ع) اون هم مورد مقبول هست که حتی اگه گریه ت نیاد صدای گریه کردنو از خودت دربیاری. 
خوشبحالتون که زیارت امام حسین قسمتتون شده. بازم قسمتتون شه و قسمت ما
سلام
بله اخیرا من هم شنیدم این رو و میشه گفت خوشحال شدم.
زیارت امام حسین خیلی خوبه. اصلا هیچ جوری قابل وصف نیست.
ان شاالله قسمتتون بشه.
مهربان
نه اینوری بودم نه اونوری
نه تو هیئت و مسجد گریه م میگیره نه تو مجلس بزن برقص وسط جمع م
نه هیچوقت گریه میکنم ته خنده ی ته دل
همچین موجود بی احساسی ام
اونایی که وسط روضه غش میکنن و ضعف میکنن رو هم درک نمیکنم
من هم اینوری بودم هم اونوری! :-/
میشه گفت من متعادلم. دکترجان بی احساس رو هم رد کردی رسیدی به مرزی که حالا بی خیال نمیگم!
من هم درکشون نمیکردم ولی میگم مسلما ناراحتی خیلی بزرگی دارن که اینطور خودش رو نشون میده.
الی .
گاهی وقتا چیزی درست نمیشه ولی.. فقط دل شکسته تو میبری پیششون، یه دل سیر هم گریه میکنی، قوی تر میشی و برمیگردی.
دقیقا! میری خالی میکنی خودت رو، قوی تر میشی، صبورتر میشی و برمی گردی...
لیمو جیم
یه سری دردها درمانی ندارن که بشه گفت درست میشه ,فقط میگذره!
قبول دارم ولی باور کن راحت تر میگذره اگه اعتقاد داشته باشی به اون بالایی که سررشته ی امور دست خودشه!
ام اسی خوشبخت
شاید هم اشک میریزن چون میبینن همه غم هاشون در برابر واقعه کربلا خیلی کوچیکه. کی میدونه؟
بله! واقعا بعضی وقت ها به خودم میگن این دردی که دلت رو به درد آورده، پیش مصیبت اهل بیت هیچه!
آبان ...
ادم ها واسه عصه های خودشون گریه می کنند ‌‌‌خوبی مجلس امام حسین اینه که هیشکی نمیگه گریه نکن ....
درست میشه هوپ ...گاهی تمام میشه ...چقدر دلم گرفته ...
آره، میتونی با خیال راحت و بدون ترس از قضاوت بقیه راحت اشک بریزی...
من هوپ وارم که قبل از تموم شدن عمرمون، درست میشه... عزیزدلم...
صبا مهندس
آخی چه متن قشنگی بود حیفم اومد کامنت نذارم برات
منم میرم خالی میشم برمیگردم:)امیدوار برمیگردم...:)
من هم... احساس می کنی انگار سنگینی قلبت کمتر شده
آقای سر به هوا ...
جمله اول پست خیلی به دلم نشست ..
به دل من هم همین طور...
نسیم
خیلی عالی مینویسی
جنس نوشته هاتو دوست دارم
به سایت منم سر بزن
www.rakhshazin.ir
سپاس 🌹
ماهی قرمز
وقتی تو همچین فضا های معنوی اشک میریزی نا خوداگاه ارامشت چند برابر میشه منکه خیلی خوشم میاد ...
آره، اصلا انرژی مثبت پر کرده فضا رو انگار...
طلوع ماه
 قشنگ بود و حرف دل.
ممنونم ازت.
ممنون از شما که خوندینش :-)
زهرا
یعنی جات حالی جان دلم ...... ما شب تاسوعا رفتیم یه جا که حالا بماند کجا بود ...... من وسط مراسم فقط مدام داشتم به این فکر می کردم که از ماست که برماست .....

ما همینیم که هستیم...... درست می شیم ؟ من یکی که خیلی مطمئن نیستم ....

حالا وقت شد چریانش رو می گم برات

یه چیزی جانم.......هورا که تونستم نظر بذارممممممممممممم
آرهههه! من که گفتم میتونی نظر بدی واسم :-))
منتظر تعریفت هستم زهرا گلی جانم 🌹🌹
شین الف
سلام
دو تا سوال بی‌ربط به پست می‌تونم بپرسم؟
با گوگل کردن به جایی نرسیدم.
طرح دندون چند ساله؟
و تعدنامه‌ای که موقع ثبت نام می‌گیرن که منطقه ۱ به اندازه مدت زمان تحصیل و منطقه ۲ و ۳ دو برابر زمان تحصیل باید خدمت کنند داستانش چیه؟
سلام
طرح عمومی بین ١٤ تا ٢٤ ماه بسته به محرومیت جایی که طرح رو می گذرونن داره.
راستش دقیق نمیدونم چون خودم جزو افرادی که تعهد به خدمت دادن نبودم. 
شین الف
نه تعهدیا سه برابر زمان تحصیل خدمت میکنن. :-؟
روزانه و پردیس این فرم رو برای ثبت نام پر کردن.

مرسی 💜

یک چیزهایی شنیدم در باره اینکه ١٨سال باید خدمت کنن و تخصص نمیتونن تو این سال ها بدن ولی صحتش رو نمیدونم!
خواهش میکنم :-)
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan