همگی قول می دهیم که باغبان خوبی باشیم+ الحاقیه

  • ۱۴:۴۵

١- "خانم دکتر قول می دم از این به بعد مسواک بزنم. یعنی ما تُرک ها سَرِمون بره، قولمون نمیره. ١٥ سال پیش به یکی قول دادم سیگار نکشم، دیگه نکشیدم. الان در این لحظه به شما قول میدم که تمام دندون هام رو درست کنم و مسواک بزنم. قول مردونه! "

در حالیکه خنده ام گرفته، به مرد درشت هیکلِ زیر دستم میگم: باز کنین دهانتون رو... آهان... از بینی نفس بکشین... خوبه!


الحاقیه! : امروز دوباره اومده بود. بهش میگم آقای لام به قولتون عمل کردین از دیروز تا حالا؟ میگه: بله خانم دکتر. البته مسواک نداشتم خودم. مسواک خانومم رو برداشتم زدم. الان دندونام تمیزه تمیزه! 

دیده بودم توی زن و شوهرها: بشقاب مشترک، لیوان مشترک و این طور رمانتیک بازیا، ولی آخه مسواک مشترک؟!!

ما هیچ... ما نگاه...


٢- ببینین عِجقول های من! در مورد وضعیت سبیل های آقایونی که میان دندونپزشکی قبلا صحبت کردم واستون که سبیل دسته کتری میذارن و باید با چنگال کنار بزنم انبوه سبیل هاشون رو تا بتونم کار بکنم. این بار میخوام در مورد سبیل های خانم ها صحبت کنم. بله درست شنیدین! سبیل خانم ها. عزیزانم! آیا می دانستید وقتی دندانپزشکتان نور یونیت را بر روی دهان مبارکتان می افکند، تک تک سبیل های درآمده تان برق می زند و از طرفی به شدت حواس دندانپزشکتان را پرت می کند که آیا چه شده که این جنگل انبوه ایجاد شده؟!


نتایج اخلاقی این پُست: 

١- به قول خود وفادار باشیم. مَرده و قولش!

٢- سبیل های خود را آنکارد کنیم. برادران! این انبوه سبیل و ریش و ضمائمش، به چه کارتان می آید؟! 

٣- قبل از دندانپزشکی به سوسن بندانداز، مراجعه نُماییم.

٤- دکتر هوپ! شما که لالایی بلدی، چرا خوابت نمی بره؟ آخرین بار کی وقت کردی به هرَس ابروهای حاصل خیزت بپردازی؟! ها؟ چرا هیچی نمی گی؟ کار درمانگاه هست، کار خونه هست، وقت نمی کنی؟ 

اوف بر تو باد!



  • ۶۰۶
ام اسی خوشبخت
چه نکات ظریفی. بروی چشم :)
دیروز پیش دندانپزشک مهربان بودم، چندتا ترمیم تجویز فرمودن. تو مطب یاد شما بودم :)

چشمتون بی بلا :-)
کاش نزدیک بودین خودم ترمیم می کردم واستون.
واران ...
با توجه به عنوان الان نتیجه این شد دونه ها روی زمین حاصلخیز  بکارند یا بکاریم ؟!:))
یا شخم بزنند ؟!:)))) یا همون هرس بزنند /بزنیم ؟:)))))

سلام :)
الان خدا رو شکر کردم که  پزشک‌ نشدم :))
با این اوصاف خیلی سخته معاینه کردن :))
خدا بهتون سلامتی و قوت بده الهی🙏
همگی باغبان خوبی باشیم و از دندان ها، ابروان و سبیل های خود نگاه داری کنیم!
سبیل ها رو شخم بزنیم. ابروان را هرس کنیم. دهانمان را آبپاشی!

سلام ؛-)
در این حدی که من اغراق کردم، سخت نیست! :-))))
مرسی عزیزم
مهربان
صفای سیبیلات پهلوون
من که دارم در انبوه ریش و سبیل غرق میشم
موهامم بسیار بلند شده . دیروز مسئول داروخونه با کلی شرم و خجالت گفت دکتر داری شبیه شیرشاه میشی
.
سالها گذشت و من آخرش هم حکمت سبیل خانوما رو درک نکردم
من که گفتم بهت ندارم، جذبه ام کمه بخاطر نبودش :-)))
وای :-))))))))
چقدر خوب گفته، ازین به بعد شیرشاه صدات می کنم!
والا من هم! حالا دوره قاجار نماد زیبایی بوده، الان چیکارش کنیم؟!
♫ شباهنگ
حالا ناخن یه چیزیه که درمیاد میشه لاک زد و خوشگل کرد و میشه کوتاشم کرد؛ ولی سیبیل رو نمی‌فهمم واقعا! درکش نمی‌کنم. حالا شااااااااااااااید آقایونو خوشگل کنه، ولی چرا پشت لب خانوما سبز میشه رو نمی‌فهمم
دقیقا! 
خدایی به اکثر آقایون حالا سبیل نیاد ته ریش خیلی میاد و جذابشون می کنه :)))
سوال تو رو دکتر مهربان هم داشت. حکمت وجودش واسه خیلیا نامعلومه :-/
جنابــــــــ دچار
نمی دونم کی بود میگفت ابروهای شما بهم پیوسته است!! :/

+ سوسن سبیل چین سراغ ندارین؟
ابروهای من؟!! نه بابا. حتی در پشمالوترین حالت دبیرستانی بودنم، پیوسته نبودن!
؛-))))
+ واسه خودتون میخواهین؟
صبا مهندس
سر صبحی خنده رابر لبانم نشاندی هوپ شیم آن یو:))
اگه خنده، چرا شیم؟! 
باید بگی احسنت عان یو :-)))
حامد سپهر
ما هم به یه بنده خدایی قول دادیم بریم دیدنش ولی میسر نشده هنوز البته مرده و قولش:)
سوسن بند انداز :))))
حتما عمل کنین، مسواکتون رو هم بزنین :-))
یکی از شخصیت های داستان طنز مسابقه ی نمک شویی که در اون شرکت کردم، سوسن بندانداز بود!
آبان ...
من یه زمانی دوست داشتم مرد سبیل داشته باشه .بعدا کلا دوست نداشتم نه ریش نه سبیل ..
الانم کلا نظری ندارم دکتر هوپ :)
من یه زمانی سه تیغ دوست داشتم. الان ته ریش مرتب یا سبیل تک یا سبیل و ته ریش دوست دارم :-))))))

واران ...
وای الحاقیه :|||
خدایا توبه :||




خدا به خانم و بچه هاش صبر جمیل بده 🙏🙏🙏
و به جامعه ی دندانپزشکان 🙏🙏
قیافه ی درمانده ی من در اون لحظه دیدنی بود! 
:-)))
صبا مهندس
چون سر کلاس بودم:)))
وای :-)))
همه گفتن صبا به چی می خنده حتما!
جنابــــــــ دچار
ببخشید ته ریش با سبیل تک یعنی یه طرفش سبیل داشته باشه؟ :/
:-/
:-/
نه یعنی یه طرفش فقط سبیل، سمت مقابل فقط ریش :-)))
میگم یا سبیل تک
یا سبیل و ته ریش با هم
یا کلا ته ریش! 
جنابــــــــ دچار
سبیل تک رو خواهش میکنم ببر جزو کلمات کلیدی این پست تا اگه کسی سرچ کرد بیاد معنیشو بخونه خخخخخخخ :)) از دست شما :/
سبیل تک فقط سبیل سلطان سبیل: بهنام بانی 😍😍
جو لیک
چرا سبیل های خانما باید حواستو پرت کنه؟ اونا که تو دست و پا نیستن:))
یعنی در برهه دبیرستان تا سال اول دانشگاهمون نیایم دندون پزشکی؟:-"
واسه اینکه زیر نور چشمک می زنن :))))
وای :-)))))
والا الان بچه های دبیرستانی از ما خوشگلتر می گردن، یکی رو سراغ دارم اول راهنمایی که بوده، مامانش برده سبیلاش رو لیزر کرده!
ام اسی خوشبخت
ممنون از لطف و مهربونی شما, کاش :)
فدای شما :-)
مسـ ـتور
واقعا تا حالا از این منظر به کار دندونپزشکا نگاه نکرده بودم!
چه نکات قابل تأملی بود (:
بازم از این نکات بذارید خانم دکتر ((:
چشم! یکی از نکاتی که قبلا گفتم این بود که به چشمای دندونپزشکتون خیره نشین وقتی میخواد روی شما کار بکنه :-))
** سیلاک **
وای چه کار سختی دارین شما ، من بودم روی یارو بالا می آوردم :))))
به قدری شوکه شدم که حرفی نتونستم بزنم! :-/
خانم نارنج
جالب بود وآموزنده:))
مرسی از حسن نظرت
آقای خاص
سلام.
مسواک مشترکم روزای اول هنوز داغه بعدش بشقاب هم جدا میشه.
خانم دکتر یه سئوالی دارم.  وقتی که یه چیز ترشی میخوریم مثلا آلوچه یا گوجه سبز بعدش دندونامون یه جوری میشه مثلا اگه بعدش نون بخوریم یا حتی همون زمان که آلوچه میخوریم ممکنه با فشار دادن موادغذایی بین دندونامون یه درد!!! درد که نه اما یه حالت ناجوری احساس کنیم.  به اون حالت چی میگن؟
سلام
البته من سراغ دارم زوجی رو که بچه دو ساله دارن و سه تایی از یک بشقاب میخورن :-/
به این حالت میگن حساسیت دندون. لواشک و خوراکی های ترش، اسیدی هستن و کمی دندون رو حساس می کنن. در واقع این خرده غذاهای اسیدی، به حد فاصل تاج و ریشه می چسبن که در بعضی افراد نه مینا داره نه سمان ریشه، برای همین یک سری از افراد حساس ترن.
طلوع ماه
کلی شاد شدم با این پستت:-)
ولی اونجا که گفتی باید با چنگال سیبیل یارو رو بزنی کنار که به دندوناش برسی یکمی چندشم شد:-(
خخخ
از خداوند برات صبر جمیل ارزومند م خانوم دکتر:-)
اغراقه اینا اغراق :-))))
ممنونم عزیزم 
سا قی
وای مسواک مشترک خیلی دیگه نوبره!!!



سربزنید
دفعه اولی بود خودم می شنیدم!
برنا
سلام
کار و دار دنیا بر این احوال باشد که هرکه بامش بیش برفش بیشتر، با این روی، کوشش بسیار باید تا در دام بلا که نه، در دام کلمات نیفتاد. و اما کار و بار دنیا فقط روبیدن برف از بام نیست، آن هم در این هنگامه ی بی برفی. می گویی گر کار دنیا بر احوال برف روبی نمی گردد، پس بر گرد چه می گردد؟ در اینجا باید ها و نبایدهای بسیاری نهفته است....فی المثل: از دل برود هر آنکه از دیده برفت. بلی. کار و دار دنیا بر این رفت و آمدها می گردد و گاهی هم نمی گردد. وای بر اسیری که از یاد رفته باشد. صیاد و دامش پیش کش. وای های بیشتر (که در این مقطع منظور های های است) برای حالی که خواهری برادری را از یاد ببرده باشد و در انبوهی از مشاغله و مغازله و هزاران اندیشه ی خام و پخته و سوخته خود مدفون کرده باشد. و در این وانفسای چرخش روزگار بر گرد گردی گیتی گرد فراموشی بر گرداگرد خاطرات کهن افشانده باشد. و اینچنین باشد که روزی بانگ برآمد که خواجه برفت. ای که بیست و پنج رفت و در خوابی، مگر این هفتاد و پنج دریابی. البت که ما را با هفتاد و پنج کاری نیست و در حالاتی خوش، پنج شش روزی بیش میهمان این گیتی نیستیم. حال، این گوی و این گیتی. همه تقدیم به شما. تا چه حاصل آید و چه در نظر آید و چه مقبول افتد.
(هرچی بگی جوابت همون سه کلمه ی زیر خط داره :))) )

سلام 
به به، صفا آوردین، چه عجب! 
گرد فراموشی کجا بود برارجان؟! سرم شلوغه، سرت شلوغ بود، واسه همین خبری از هم نداشتیم. 
خوبی شما؟!
خط آخرت رو نگرفتم چی شد!
ALIREZA
سلام خانم دکتر

دنبال یه دندونپزشک خوب و کاربلد و منصف در اصفهان میگردم این سه دکتر بهم پیشنهاد شدند ممنون میشم اگه شناختی ازشون دارید بهم بگید که کدوم بهتره

1-دکتر اردلان احمدی (شیخ صدوق)

2-دکتر منصور جاوری شهرضا (4باغ بالا)

3- دکتر کامبیز نوربخش (نوری) (توحید)

ممنونم
سلام
متاسفانه هیچ کدوم رو نمی شناسم. 
میدونین چند هزار نفر دندونپزشک توی ایران هستن؟ چطور من باید همه شون رو بشناسم؟ 
:-))

ALIREZA
یه سوال دیگه هم داشتم ازتون :

الان هزینه تقریبی پرکردن و عصب کشی یه دندون حدودا جقدره ؟(من بین 400 تا 600 بهم گفتند)
هزینه ی عصب کشی بین ٢٠٠ تا ٦٠٠ بسته به تعداد کانال و سختی کاره. 
هزینه ترمیم تاجش هم جدا بین ١٥٠-٣٠٠ تومنه.
برنا
خوبیم از خوبی شما.
البت ما دورادور جویای حال بودیم و هستیم. چندان از احوال شما بی خبر نبودیم. اما ... وای بر احوال برگ بی درخت...
مراقبت کنید از خودتون.
آخه من تمام زندگیم رو می نویسم اینجا. از تو خبری نیست!
تو هم مراقب خودت و خانومت باش
تَـــه دیــگ
سلام خانوم دکتر خسته نبااشین,داشتم خاموش میخوندمتون
اوه اوه ازون سیبیلای قاجاار بووده لابد
کلا سبیل به چه دردشون میخوره عاخه؟
وااای مسواکِ مشترک!!نابودم کرد کع:|||
من جای شما بودم اول یکی میزدم تو سرش,خودمم سرمو محکم میکوبیدم به دیوار:)))😂😂
سلام، خواننده ی روشن روی چشم ما جا داره.
نه بابا، ولی همون تک و توم سبیل دراومده هم تابلوعه زیر نور.
هنوز دوستام تعریف میکنن این خاطره مریض منو و میخندن.


به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan