اندکی صبر... سحر نزدیک است؟!

  • ۱۶:۰۲

چند ماه پیش بر و بچ بلاگستان، گروهی توی تلگرام زدن و من رو اد کردن( هرچند بخاطر دلایلی که واسشون توضیح دادم، مدتی بعد مجبور به ترک اون گروه شدم). یکی از بچه ها (فکر کنم الی. جان) کلیپ زیبایی رو به اشتراک گذاشت که در مورد لیست کارهاییه که در زمان مجردی هر کسی باید انجام بده. امروز دوباره چک کردم، در چند ماه اخیر ٤-٥ تا آیتم دیگه اش رو هم انجام دادم و فقط یکی دو تا قسمت رو هنوز انجام ندادم. 


١- با دوست صمیمی خود به مسافرت بروید. ( بارها و بارها با دوست هام مسافرت رفتم، البته تنهای تنها نبودیم، در قالب یک گروه! )

٢- آشپزی یاد بگیرید. ( آدم طرحی باشه، غذای بیمارستان هم تک و توک قابل خوردن باشه، بعد آشپزی نکنه؟! شف هوپ می شم من به زودی! )

٣- استقلال مالی پیدا کنید. ( پیدا کردم. )

٤- با بزرگ ترین ترس خود مواجه شوید. ( مواجه شدم، نکُشت من رو، قوی ترم کرد! )

٥- تنها زندگی کنید. ( هوپ هستم یک طرحی دور از خانواده! )

٦- یکی از اهداف خود را به سرانجام برسانید. ( رسانیدم! حتی چندین تا هدف رو. چاره اش واسم نوشتن و برنامه ریزی دقیقه!)

٧- شناخت علایق شخصی، مثل نوشیدنی مخصوص خود و غیره. (من عشق هات چاکلتم!)

٨- پیشقدم شوید. ( ... )

٩- خود را به چالش بکشید. ( کشیدیم، سخت بود ولی! )

١٠- با ماشین به یک مسافرت طولانی بروید. ( این رو متوجه نشدم دقیق، اگه منظورش این بوده که خودم رانندگی کنم فقط یک بار اومدم شهر محل کارم و انقدر خسته شدم که به خودم گفتم دیگه عمرا این اتفاق بیوفته! )

١١- یک رستوران شیک را به تنهایی تجربه کنید. ( رفتم تهنایی و قارچ و سیب زمینی خوردم و عکسش رو واسه سوزوندن دل خواهرم واسش فرستادم :-))) )

١٢- محل اقامت خود را تغییر دهید. ( اینم اتفاق افتاد واسم! هعییی )

١٣- رانندگی با دنده را بیاموزید. ( حله! )

١٤- یک سریال جدید پیدا کنید و کل آخر هفته ی خود را به دیدن آن بگذرانید. ( بعد از alias,lost و friends، به تازگی بازی تاج و تخت رو شروع کردم. #استغفر_الله !)

١٥- به وزن ایده آل برسید. ( اینم حله!)

١٦- تجربه کار دست ساز داشته باشید. ( اینو نداشتم! البته از گچ بلدم دندون بتراشم! حسابه؟!! )

١٧- طلوع خورشید را ببینید. ( دیدیم. بسیار!)

١٨- اجرای زنده هنرمند موردعلاقه ی خود را ببینید. ( دیدیم. هرچند به بلیتای کنسرت بهنام بانی جانم نرسیدم و فِسردگی تحت حاد گرفتم! )

١٩-لیستی از کتاب هایی که باید بخوانید تهیه کنید و همه ی آنها را بخوانید.( به یارهای مهربانم مراجعه شود.)

٢٠- مبارزه کردن را یاد بگیرید. ( داریم یاد میگیریم. چقدر سخته اینم خدایی!)

٢١- کار داوطلبانه انجام دهید. (تف به ریا!)

٢٢- سرگرمی جدید برای خود پیدا کنید. ( اممم، چی مثلا؟ رفتن تو صف نونوایی و خیره شدن به تنور و نونوا که سنگای تنور رو صاف می کنه، سرگرمی حساب میشه؟ :-/ )

٢٣- برای شغل رویایی خود درخواست کار بدهید. (حله اینم)

٢٤- بنویسید. ( الان دارم چیکار می کنم پس؟ هرچند چندین ماهه داستان ننوشتم. نرسیدم به واقع)

٢٥- با یک غریبه، مکالمات طولانی داشته باشید. (مشکلی نیس، تجربه اش رو داشتم روم به دیوار! )

٢٦- حداقل یک بار کاری که به نظرتان دیوانه بازیست را انجام دهید. ( من دختری هستم که در عین ترسو بودن، خیلی اهل کارهای هیجانیم! )

٢٧- خودتان را بشناسید. ( فکر می کنم خیلی زیاد خودم رو شناختم. هرچند هنوز زوایای پنهانی توی وجودم هست که بعضی وقت ها خودم رو هم شگفت زده می کنه. )


+ شما ها چند تا از این موارد رو انجام دادین؟! وقتشه یا نه؟ ؛-)))

+ دوستانی که توی وبلاگ هاشون شرکت کردن:

جولیک - علی آقا - کروکودیل بانو - نیلگون 


  • ۱۱۶۳
واران ...
یعنی تو وبلاگ هامون بگیم ؟
یعنی اینجا بگیم یا اونجا به سوالات جواب بدیم ؟:))


+
فعلا ۱۷ مورد رو خوندم :)
خوشحالم به بعضی هاشون رسیدین امیدوارم به همشون برسین :)

هدفم ایجاد چالش وبلاگی نبود. ولی هر طور دوست دارین، هم اینجا هم وبلاگتون میتونین جواب بدین :-)
باحاله مواردش!
شارمین امیریان
الان منظورت اینه که دیگه وقتشه؟! =)))) من برم برات آستین بالا بزنم
نه دیگه! هموز لیستم کامل نشده متاسفانه! :-(
:-)))))
Hope ful
وای دختر تو چه خوشبختی!  من واسه هر یه بند که تو نوشتی حله یا حل شد کلی انرژی باید بذارم...
شایدم هنوز خیلی زوده، زمان درست کنه همه چی رو!
واسه هر کدوم از این موارد سختی کشیدم و می کشم. تنهایی زندگی کردن، استقلال، وزن ایده آل، چالش کشیدن و...
این طور که به نظر میرسه تازه دانشجو شدی، مطمئنا گذر زمان باعث میشه به تمام این موارد برسی. مثل من که به ٥ تاش اخیرا رسیدم!
Frozen Fire
طی 18 سال،
11 مورد از 27 مورد که میشه به عبارتی 40% :دی

::منم یه پست دقیقا با همین عنوان داشتم :)
پس امید هست تا. چند سال دیگه ١٠٠٪؜ لود بشه :-))
:-)
آبان ...
خیلی هاش را ...
مورد ۴ ...
بزرگ ترین ترسم اینجایی که الان ایستادم ..
اون تنهایی رستوران رفتن و دوست ندارم . تنهایی چیز میز می خورم ولی رستوران شیک رفتن تنهایی حال نمیده 
من ترست رو می شناسم و باهاش آشنام. ترس من هم همین ترس تو بود. بعد از اون همه ی ترس ها واسم پیش پا افتادن!
راستش حس خوبی نداشت تا وقتی که غذا رو آورد. بعدش دیگه فراموش کردم تنهام :-)))
آبان ...
یه کار دیگه هم به لیست اضافه کن 
برای خودت گل بخر :) 
تا حالا واسه خودم گل نخریدم... هی وای من!

Frozen Fire
وسط امتحانا،با این پست هواییمون کردی هوپ!
من برم مورد 19 رو انجام بدم!
بشه 43/7% D:
اوخی اوخی من امتحان ندارم دیگه، البته فعلا!
عاشق محاسباتتم :-)))
الـی .
آره من فرستاده بودمش :)
هی میخواستم در موردش بنویس اما یادم رفت آخر سر. خوش به حالت که به خیلیاش رسیدی. منم بنویسم احتمالا :)
مشتاقم بخونمش :-)
انقدر ننوشتی که من ازت قاپیدمش :-))
صبح
باشه بعد امتحانات میگم
باشه
هانیه
هر کسی باید بر اساس شرایط زندگی خودش و احساس خودش تصمیم بگیره چیکار کنه  نمیشه نسخه عمومی برای همه نوشت
ولی همه ی این موارد میتونن به رشد شخصیت هر فرد کمک کنن. شاید موارد دیگه بشه اضافه کرد به این لیست ولی موافق کم کردنش نیستم!
جو لیک
برسم خونه بهت میگم :دی
حاضری منو بزن علی الحساب :دی
نیمه حاضررررر :-)
ملکه بانو
الان ما که متاهلیم چی باید بگیم؟!!
باید بیاین بگین به چند درصد این اهداف قبل از ازدباج رسیدین؟ قبولش دارین؟
فاطمه
شونزده تا و نصفیشو انجام دادم :دی با ترسه مواجه شدم ولی ترس دیگه جایگزین شد :) 
یسری موارد خودشون ارزومن :))) یکی شونم بعد امتحانا محق میشود نقطه.
منم یه یادگاری ازین گروهایی که ادد شدم ولی لفت دادم دارم که عاشقشم.کلا مخالف مرز و نژاد و اینام بعد این خیلی در راستای من بود.از یسری ادما تست دی ان ای گرفته بودو اولش خیلی سرسختانه میگفتن من برا فلانجام از مثلا کشور فلانم بدم میادو... خیلی معروفه. خیلی لذت بروم ازش.الان یادش افتادم
مسلما در هر دوره ای از زندگیمون یه ترس بزرگ داریم، ولی مهم اینه که مواجه بشیم باهاش و ازش نترسیم!
دیدم ویدئویی که میگین رو. آخرش همشون دخترعمو و پسرعمو و خواهر و برادر میشن :-)))
میس تیچر
وای وا من تو این لیست یکیشو هرچی کردم نتونستم تغییر بدم.
اوایل دانشجوییم رفتم دنبال رانندگی دست فرمونمم خیلی خوب بود ولی دست برقضا یبار شدم به یه پیرمرد نق نقو حالا حتی بهم سوییچ هدیه میدن باز دست به ماشین نمیزنم میترسم خیلی
شدی به یک پیرمرد؟!
یعنی خوردی؟ من با اون ترس هم مواجه شدم و ازش گذر کردم...
tiktik tiki
چ جالبن چقدرخوبه که شمااکثریتو تجربه کردین:))
دنبال چالش های جدیدم!
غزل-ک
سلام دکتر هوپ.
من تقریبا یک ماهی هست که وبلاگتونو پیدا کردم و مرتب میخونم‌
میشه یه سوال دندون پزشکی بپرسم؟!

درباره پستتون، من این ویدیو رو خیلی وقت پیش دیدم و خیلی تو فکرش بودم. اما خیلیاشو نتونستم عملی کنم. غبطه خوردم به شما. هرچند که خب منم تجربیاتی دارم که تو این لیست نیست اما ارزشمنده و باعث شده زندگی مجردیم  حرف برا گفتن داشته باشه :)
سلام خوش اومدین، بله بپرسین، بتونم جواب میدم.
خوشحال میشم از تجربیاتتون صحبت کنین تا ما هم استفاده کنیم.
رهگذر
اولی که هیچ البته شاید ... نمیدونم 
دومی فول اپشن 
سومی ما سپاهانی هستیم خانوم دکتر 
چهارمی چه بدونمش 
پنجمی در غربت قریبی تنها سکونت دارم 
چه کاریه اصن شما چارتا پیراهن بیشتر پاره کردی ما تازه اول راهیم ... 

ولی من استقلالیم!
مگه چند سالتونه؟! من که تازه چهارده سالم شده
ملکه بانو
خیلی کم!
راستش هم زود ازدواج کردم هم زیاد همش به نظرم ضروری نبوده برام، ولی خوب به اونایی که مهم تر بوده برام عمل کردم به نظرم.
بسیار عالی، ممنون از نظرتون
جو لیک
نوشتم!
عه الان میام میخونم :-)
♫ شباهنگ
آقا من اکثرشونو تجربه کردم و علاقه‌ای به تجربه‌ی بقیه نداشتم که نکردم
آمادگی یه چیز نسبیه به نظرم. مثلا اگه همین الان یکی که دوستش دارم بیاد خواستگاریم، همین فردا میرم سر خونه زندگیم، ولی وقتی هیچ حسی به طرف ندارم میگم آماده نیستم و قصد ادامه‌ی تحصیل دارم
دقیقا همینه که میگی ولی به نظرم هدف این کلیپ نشون دادن مواردی بوده که باعث میشه با آمادگی بیشتری وارد زندگی مشترک بشیم. با شخصیت کامل تر و بهتر. 
ان شاالله که مراد خان شما به زودی زود بیاد و کل بیان رو به یمن حضورش چراغون کنیم :-)
فضانورد فریبا
سلام 
آشپزیو یاد گرفتم در حد تیم ملی.
سریال جدید اومده به اسم دکتر خوب دارم میبینم. 
مبارزه کردن رو در غالب بازی شطرنج آنلاین دارم یاد میگیرم.
همین .

فضانورد فریبا؟!
سلام
اگه فریبای خودمون باشی که استاد آشپزی هستی :-)
علی آقا:)
سلام:))
سوال اول: این موردها را پر کنیم و به جواب ایده آلی برسیم موقع
متاهل شدنمان است آیا؟؟
من این ها رو تو وبلاگم با سلیقه خودم جواب میدم ببینم چند مرده حلاجم:))

سلام
بله اگه خدا قبول کنه.
قبوله
Fa Ella
به نظرم مهمترین کاری که یه نفر قبل از دوران مجردی باید انجام بده اینه که تنهایی مسافرت بره یا اگه میتونه یه کاری رو تنهایی شروع کنه یا تنهایی و دور از خانواده زندگی کنه، بقیه ی کارا رو تو دوران متاهلی هم میتونه انجام بده :-؟
ولی خب لیست جالبیه اگه بتونم منم شرکت میکنم ^_^
ممنون از نظرتون :-)
البته که توی متاهلی هم خیلی از این کارها رو میشه انجام داد ولی اینطوری با آمادگی کامل تری وارد دنیای تاهل میشیم.
خوشحال میشم
غزل -ک
راستش تجربیاتم آنچنان قابل بیان نیست چون که دارم با اسم خودم مینویسم. اگه فرصت کنم و بعدا یه وبلاگ بزنم، حتما مینویسم.

سوال دندون پزشکیم اینه که من وقتی دندون عقلم درومد، دندون ۴ بالام یه خرده رفت داخل. حدود ۱میلیمتر. در حالت عادی اصلا مشخص نیست، ولی وقتی لبخند خیلی پهن! بزنم، معلوم میشه و توی زیبایی لبخندم تاثیر داره.
سوالم اینه که ممکنه راهی به غیر از ارتودنسی براش وجود داشته باشه؟! مرسی از شما

باشه
دندون عقل تاثیری توی نامرتبی دندون های جلوی خودش نداره. تئوریش رد شده.
ولی در مورد سوالتون، بعله اگر انقدر حساس شدین میشه کامپوزیت ونیرش کنین.

حامد سپهر
1.مسافرت که تا دلت بخواد با دوست یا دوستای صمیمی حتی غیر صمیمی رفتم جزیی از کار ماست
2. زمان خدمت و دانشجویی به اندازه ی کافی آشپزی کردم در حد کیک درست کردن قبوله:))
3.چند سالیه دارم
4. ترس از ارتفاع داشتم ولی دیگه ندارم چون جزو اولین کوهنوردایی هستم که دیواره ی علم کوه رو بدون حمایت صعود کردم
5. چهار سال دانشجویی و دوسال خدمت
6.هدف زیاد دارم برا یکیش خیلی دارم تلاش میکنم امیدوارم بشه به چندتایی هم رسیدم
7. تقریبا میشناسم در مورد رنگ مدل وغذا و محیط و... بقیه ی چیزای مورد علاقه
8. نشدم
9. هاااااا ایکه الان وگفتی یعنی چه ؟؟:)) ما کلا تو چالشیم زندگی اینجوریه
10. تا دلت بخواد رفتم
11.تجربه کردم تنهایی حال نمیده
12.ما بخاطر شغل پدر خدا بیامرزم تو سه تا شهر ایران غیر از تهران زندگی کردیم
13.اصلا ماشین دنده اتوماتیک که حال نمیده .
در حد فرمول یک :)) مامان میگه تو بلاخره یه بلایی سر خودت میاری با این سرعت رفتنت
14. اهل سریال دیدن بودم شدید ، ولی الان وقتشو ندارم
15. 84 زیاده ؟
16. شماره ش از دستم رفته یکیش نامزد جشنواره ی خوارزمی شد( تف به ریا)
17. از قله ی چندتا کوه دیدم وصف نشدنیه
18.آخرین کنسرتی که رفتم خواجه امیری بود اونم با بلیط مجانی:))
19. کتاب زیاد خوندم الان فرصتش نیست بیشتر کتاب صوتی گوش میدم توی مسیر ماموریت که میریم
20. زندگی کلا یه جور مبارزه س از موقعی که بابا رفت بیشتر وارد گود مبارزه شدم
21. کمک به زلزله زده ها خوبه؟ یا آتش سوزی گیلان ( ایضا تف به ریا)
22. منظور بازی موبایلی نیست که چون زیاد دوست ندارم ولی قراره واسه سرگرمی با دوستان یه روز بریم پرش با بانجی (البته شما بشنو و باور نکن پایه نیستن)
23. از شغلی که دارم راضیم درآمدش خوبه ولی رویایی نیست خودشون منو خواستن من درخواست ندادم
24. نوشتن سخته ولی دوست دارم و مینویسم هرچند چرت و پرت
25.مکالمه داشتم
26. مراجعه به 4
27.تا جایی که میدونم خودمو میشناسم ولی بعضی وقتا تو بعضی شرایطه که شخصیت واقعی آدما رو میشه و دست ما نیست
ممنون از پاسخ جامع و کاملتون :-)
میشه گفت شما دیگه وقتشه!!
حامد سپهر
من نمیدونم چرا دوست داشتم این پستتون رو کامل جواب بدم بیشتر هم واسه خودم
ممنون
شاید یه جور چالش بوده واستون
غزل -ک
بله همون موقع هم که دندون عقلم در اومد دندونپزشکم همین صحبت شما رو گفت ( فکر میکنم گفت به زبون عامیانه مثل مهره های یه تسبیحه که اگه یه دونه بهش اضافه کنی، بقیه رو فقط فشرده میکنه و جای خودشو باز میکنه)

ولی خب با وجود اینا، چند وقت بعد دندون من رفت تو!


خیلی خیلی ممنون از جوابتون. پس حتما پیگیریش میکنم این چیزی که گفتینو :)
عجب
خواهش می کنم
جو لیک
کروکدیل بانو هم نوشته!
نمی شناسمش :-))
علی آقا:)
این حرفم ادامه کامنت بالایی
که از جولیک خانومه میباشه:)
لینک پست چالش کروکدیل بانو:
http://crocodilelife.blog.ir/1396/10/11/%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D8%B3-%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%A7-%D9%87%D9%85-%D9%81%D8%B9%D9%84%D8%A7-%DA%86%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85
باشه ممنون 
🔹🔹نیلگون 🔹🔹
با عرض سلام خدمت میس هوپ.
حال و احوالتون خوبه؟خوشید سلامتید؟!
نیلگون هستم از خوانندگان جولیک.عرضم به حضورتون از وب جولیک به جرگه ی انجام دهندگان بازی پیوستم و پست ایشونو لینک کردم.چرا که شما را نمیشناختم و خجالت میکشیدم ازتون و این حرفا🙈😁

لیکن جولیک مجابم کرد که خودمو اینجا معرفی کنم و خجالت نداره و بیام باهاتون دوست بشم😊
(آیکونِ نیلِ پنج ساله!😆)

با اجازه تون این پستتون پیوست پستم بشه :)

سلامی چو بوی خوش آشنایی :-))
خجالت؟ از من؟ من که خعلی مهربونم :-))))))
اجازه ی من هم دست شماست، الان پستتون رو لینک میکنم ممنون
آرزو ﴿ッ﴾
منم همون ۴۰ درصد. با تشکر از فروزن برای محاسبه‌ی درصد :دی و با تشکر از کائنات که کمک کردن دقیقا بشه ۱۱تا :دی
هشتگ آرزوی خوابالوی ناتوان در محاسبه‌ی درصد :))
ولی از همه‌شون بیشتر دوست دارم خودم رو به طور کامل بشناسم! چند وقته یه فولدر جدید باز کردم و می‌خوام هر چیزی که بهم کمک می‌کنه خودم رو بشناسم بنویسم. امیدوارم تهش آش شله قلم‌کار از آب در نیاد! :))
حالا حالاها جای کار داری پس...
:-)))
چه خوب... ایشالا که تجمع اضداد پیش نیاد توی اون فولدر!
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan