فراموشت نشه زنجیر، شنیدم جاده لغزنده است!

  • ۱۵:۵۷

الاول- پسر جوون وارد اتاقم شد و گفت که پدرش سکته مغزی کرده و دندون هاش لق شدن و می ترسه دندون ها بیوفتن ته حلق پدرش، عکس دندون های پدرش رو نشون داد و با نگرانی پرسید: بیارمش شما دندون هاش رو می کشید خانم دکتر؟ گفتم بله فقط نامه از پزشک مرکز بیار واسم. ساعتی بعد، پسر دوباره در زد و گفت پدرم رو آوردم، آنتی بیوتیک رو هم همون طور که گفته بودین، یک ساعت پیش خورده. بیایم داخل؟ اجازه دادم. ویلچر پدر پیرش رو با باز کردن هر دو لنگه ی در داخل آورد و به سمت یونیت برد. دوباره نگران پرسید: میشه روی همین ویلچر واسش بکشین؟ سخته روی یونیت بخوابونمش. دندون های پیرمرد رو معاینه و کردم و گفتم: بله که میشه. چراغ یونیت رو بالای ویلچر تنظیم کردم و خم شدم و سریع دندون هاش رو کشیدم. پسر با وسواس پرسید: کامل در اومد دیگه؟ گفتم: بله خیالتون راحت و فکر کردم: چه پسر خَلف و خوبی...


الثانی- دوستم میگه مگه دستت درد نمی کنه؟ خب نکش! ولی باز وقتی دندون غیرقابل نگه داری می بینم، دلم می سوزه و به خودم میگم آروم آروم لقش کن و بکش واسش. دندون پره مولر دوم پایین( پنجمین دندون از خط وسط) کاملا پوسیده رو با حوصله لق کردم. ریشه کش رو داخل دهان بردم ولی نمی تونست ریشه پوسیده رو بگیره. اِلِواتور ظریف رو وارد حفره دندون کردم و بردم زیر ریشه و هولش دادم بالا. دندون انگار فنر زیرش باشه، پرید از دهان بیرون و محکم خورد تو صورتم و افتاد روی زمین!! طبیعتا صورتم خونی شد! :-/


الثالث- دیدین روی الاغ چطوری می شینن؟ ندیدین؟ خب اسب سواری رو که دیدین! حکایت یک سری از بیمارهای منه که تا روی یونیت میخوابن، پاهاشون رو می اندازن این طرف و اون طرف یونیت! قشنگ کلاس کاری سفینه ی فضایی من رو (به بچه ها میگم اسم یونیتم سفینه فضاییه!)، با ژست خر سواریشون میارن پایین!


الرابع- وقتی بی حسی فک پایین برای اطفال می زنم و نصف فک به اضافه لبشون بی حس میشه، آخر سر یک رول پنبه سمت مخالف دندونی که کار کردم میذارم و به بچه میگم گاز بگیره. این طوری هم به ترمیم سمت مقابلش فشار نمیاره و نمی شکنه و هم اینکه به لبش آسیبی نمیزنه. کلی به مادر سینا توصیه کردم حواستون باشه رول پنبه رو تا یک ساعت گاز بگیره؛ اون وقت از اتاق که بیرون رفته بودن، دهان بچه اش رو شسته و پنبه رو دور انداخته بود. یک ربع بعد، بچه رو با دهان خونی آورد که پانسمانش کنده شده. نگاه کردم دیدم لب خونی بچه پر از جای دندونه. بچه ها وقتی می بینن بی حس شده لبشون، خوششون میاد و هی با کنجکاوی لبشون رو گاز می گیرن! سینا کوچولو هم تا تونسته بود، لبش رو محکم گاز گرفته بود. دلم ریش شد و با افسوس به مادرش که شرمنده شده بود، نگاه کردم...


الخامس- واسه دو تا از دندون های قدامی بیمار ترمیم زیبایی انجام دادم. یکی از دندون هاش کاملا کج بود و پوسیده، تراشش دادم و کلی وقت گذاشتم و با وسواس خوشگلش کردم. عکس اول و پایان کار گرفتم ( نور توی عکس دوم افتاده، وگرنه کاملا همرنگ دندون های کناریشونن) . خود بیمار هم عکس پیش از عمل! گرفت. کارش که تموم شد گفتم برو جلو آینه لبخند بزن ببین دوست داری؟ گفت نه خانوم دکتر عجله دارم مهمون دارم. میرم تو خونه به شوهرم میگم پولش رو بده تا بخندم واست! خندیدم و گفتم: باشه شیطون! برو دلبری کن واسش!


السادس- برف بیاد ولی تنها باشی و کسی نباشه که باهاش برف بازی کنی. تنها فایده ای که واسم داشت این بود که وقتی شست دست راستم بین در ماشین گیر کرد و ناخنش له شد، سریع یک گلوله برف روش گذاشتم. زیر ناخنم که کبود شد ولی امیدوارم ناخنم کشیدنی نشه. چرا من انقدر با دست هام نامهربونم؟!  


 *عنوان جاده لغزنده است از داماهی 


  • ۸۴۲
آرکا
اپیزود اپیزود شد کاملا گیج شدم....برم روباره بخونم.عالی بود
خواننده های ثابتم به این طور پست های اپیزودیکم عادت دارن!
حامد سپهر
1. چه پسر خلفی ایول شیر مادر حلالش
2.هر کاری سختیای خودشو داره دیگه ، قوی باش
3.منم دیدم یونیت سواری:)))
4.طفلی بچه:)
5.همچینم دلبر نبود:)))
6. چشت میزنن خانوم دکتر
چرا با دستات مشکل داری؟؟؟
٥- دندون های خود بیمار زرد بود، اگه همه ی دندون های قدامیش رو میخواست ونیر بذاره، کلش روشن و دلبر می شد.
٦- مسئول انبارمون که جلوی چشمش انگشتم له شد و اشکم ریخت، گفت صدقه کنار بذار که انقدر بلا سرت نیاد خانم دکتر!
لیمو جیم
مورد پنجمی خوشبحالش که همرنگ بقیه دندوناشه :-\ من چهارتا دندون جلومو کامپوزیت کار کردم حالا اونا سفییید برق میزنن و بقیه دندونام جوری جلوه دارن انگار که من مسواک نمیزنم :-( 
خودمم نمیدونم باید چیکارشون کنم :-\ قرار بود همرنگ باشن
باید تیره تر واست ونیر میذاشتن، من تیره ترین رنگی که داشتم استفاده کردم. میتونی بری بهش بگی لایه سطحی رو عوض و تیره تر کنن
Roza
جالبه
🥀
زیرزمینی
منم لبمو گاز میگیرم...خوشتم میاد...والا
بعد من انتظار دارم بچه ها گاز نگیرن :-)))
مهرداد
۱. واقعا پسر خوبی بوده درود بر او ،دندونها بعد از سکته ی مغزی لق میشن؟
۲.صورت خونی ژانر وحشت:) خدا خیرتون بده به فکر مردمین
۳. آقا ما همیشه رعایت میکنیم واول میشینیم بعد پاها رو بالا میاریم.
۴. یه بار برا من هم بی حسی زد،نصف صورتم فلج بود مخصوصا  نصف لبم شبیه استالونه حرف میزدم و از دکتر تشکر میکردم:)
۵.نه نه باریکلا، نه باریکلا  همممم چه خوب در آوردین ، آدم فکر میکنه ایمپلنت گذاشته...
۶. الان دست شما ابزار کارتونه ،بنابراین باید بیشتر مراقب  ابزار بود....راستی میتونستین آدم برفی درست کنین...فقط که گلوله برف بازی نیست....😊😊

١- نه، پیرمرد علاوه بر سکته مغزی، ناراحتی قلبی و فشار خون داشت. از طرفی پریودنتیت (پیوره= تحلیل و التهاب لثه) داشت که بی ارتباط با بیماری های زمینه ایش نبود و باعث لق شدن دندان میشه.
٣- آفرین بر شما :-))
٤- وقتی میخوان روی فک پایین کار کنن معمولا بی حسی بلاک می زنن و نصف فک و لب و گاهی اوقات زبون هم بی حس میشه.
٥- :-)
٦- د همین دیگه. انقدر مهم و کاربردین واسم و این همه بلا سرشون میارم. بیچاره ها.
خب انگشت له شده ام درد میکنه دیروز تا حالا، یک دستی که برف بازی نمی تونم بکنم!
صبح
1: چه فرزند خلفی مثل خودمه
الثانی: چه بد که پرید روی صورتت
سوما :الاغ سواری عشقه
فور : نظری ندارم
پنج هم ندارم
شش: آخ آخ گفتین
ناخنم کشیدنی نشه یعنی چجوری کشیده شه؟
تو برف و سرما یه جای آدم زخمی یا کبود شه چقدر بده
١-جدی؟
٦- اگه خون زیر ناخن جمع بشه و عفونت کنه کشیدنی میشه

گندم بانو
^__^
به نظرم تو از اون دندون پزشک خوبایی. باید یه بار بیام پیشت :)
اولین نوبت بیا، آخر وقت ازون دندونپزشک بدای بی حوصله میشم!
آبان ...
دلم واسه پیرمرده سوخت ..خدا کاری کنه راحت بمیریم ..بدون بیماری ....
تو چرا مواظب خودت نیستی 
برف ...از هوای دونفره فقط سرماخوردگی اش به من رسید ...
مرگ راحت و یهویی! :-/ البته دور از جونت!
سر به هوا شدم آبان جانم...
هوای دو نفره... هق هق هق...

جو لیک
گفتم برات که من بچه که بودم تقریبا همه دندونامو کشیدن چون نمیفتادن خودشون. بعد انقدر مامانم ترسونده بودتم که وقتی بی حسی میزنن ممکنه زبونتو قطع کنی و لپتو سوراخ کنی و لبت رو جر بدی که من تا وقتی اثر بی حسی بره دندونامو به هم قفل می کردم اصن دهن باز نمی کردم مبادا جاییمو گاز بگیرم :|
امممم...
خوبه منم از همین تکنیک استفاده کنم و بچه رو بترسونم. سر به جیب مراقبت فرو می برد و به راه های ترساندن بچه ها فکر می کند...
ام اسی خوشبخت
خداوند فرزند صالح رو قسمت همه بکنه :)
خانم دکتر چرا مراقب خودتون نیستید؟
به خود بچه بگید احتمالا بیشتر از والدینش گوش میده.
دلبری هم بلد نیستیم :)
ان شاالله :-)
نمی دونم چرا این طوری میکنم با خودم...
بعضی از بچه ها واقعا تیزن و بهتر از والدینشون توصیه هام یادشون می مونه ولی اکثرا سر به هوان!
والاع :-/
x
از اون دندونپزشک مهربونایی که عاشقت شدم اصن 
دستت رو می بوسم که با وجود درد دستت ,دندون اون پیرمرد روکشیدی اونم روی صندلی خودش . 
------
رو الاغ نشستن :))) 

-----
روزای زیادی از دوران کودکی و اوایل نوجونیم تو دندونپزشکی گذشت ولی هیچ وقت لبموگاز نگرفتم مساله ای که اذیتم می کرد این بود که وقتی دکتر بی حسی میزد حس می کردم به خاطر ورم و بی حسی لبم کج شده تازه وقتی میخندیدم کج تر هم میشد :))))

-------
اون دندون پرنده هم موضوع عجیبی بود :))
فدایت عزیزم اونقدرهام مهربون نیستم. بدی هام رو ننوشتم که این طور فکر می کنی!
:-**

گویا توی اعضای فامیل پدری من و همین طور خود من این کج شدن لب بعد از بی حسی، خیلی شایعه. توی مریض هام به ندرت دیدم ولی!

مریض و من کلی خندیدیم به دندون جهنده اش!

معلوم الحال
چاست ثِرد وان (الثالث) :))) خرسواری 

مَسعَلَتُن: شما که آموزش تصویری عَفتر، بیفور دارین، عکس ریشه کش رو هم بزارید بچه (خودمو میگم) ببینه! 
نکست سوال : اگه ریشه اون تو بمونه چی میشه؟ 
شما که هنوز پارسی رو پاس نمی داری! 

نکنه بچه علاقه داره با ریشه کش بیام سراغ دندون هاش؟! 

بستگی داره به شرایط. اکثرا باید خارج بشه تا عفونت نکنه.
میس تیچر
خرسواریه عالی بود😂😂😂
من رو یونیت خوابیدنی پامو میندازم رو پام چشمامم میبندم همچین مجلسی😆
خدایا! می بینی؟ ازین بیمارها لدفن :-))
گیلزاد
این که خیلی قسمتاش دردناک بود (مثل همین کندن ها و انگشتت و اینا) ولی دلم برای پیرمرده سوخت:(
ببشخین که دلتون به درد اومد...
مصطفی فتاحی اردکانی
ذهنم درگیر شد که من موقع دندونپزشکی سوار خر میشم یا سفینه فضایی؟؟؟؟!!!!!!

یه سوالی دیگه هم بعد عکس اومد تو ذهنم که این خمیردنون های "وایت نو" که سیگنال تبلیغ می کنه واقعا کار می کنه؟؟؟

احتمالا هیچ کدوم. خرسواری که نمی کنین مسلما سفینه هم به رده سنیتون نمی خوره :-)))
راستش از این خمیردندان استفاده نکردم و نمی دونم. در این حدی که میگن مسلما سفید نمی کنه و من استفاده روزانه اش رو اصلا توصیه نمی کنم چون در دراز مدت باعث سایش مینای دندان میشه.
دست نویس
اپیزودها یک به یک خواندنی بودن
الاول دمش گرم
الثانی خسته نباشید می گم
الثالث طرفند خوبی بود
الرابع دلم سوخت برا بچه
الخامس هم دم شما گرم
السادس داغون شدم خدایش، یه بار نصف ناخن انگشتم کنده شد.
الهفتم هم موفق و پیروز باشید
سپاس :-)
الهفتم؟! :-))) السابع
صبح
چی رو جدی؟
که پسر خلفی هستین؟
هانیه
سلام خدا پسر اولی رو حفظ کنه.خدا ایشالا به دستات قدرت زیادی بده تا بتونی به راحتی و بدون اذیت دندون بکشی
ایشالا ناخن ات هم خوب بشه
حالا من اولین بار که بچگی رفته بودم دندان پزشکی نمی دونستم کفش ها رو در میارند یا نه به بابام گفتم گفت به کسی نگو می خندند که من این جا گفتم که با هم بخندیم:)
سلام 
بهترین آرزو واسم اینه که دستام قوی تر از اینی که هست بشه. ممنونم
اینجا واسم عادی شده، به ندرت با کفش می خوابن. منم دیگه حوصله ندارم بگم کفش هاتون رو درنیارین!!
مسـ ـتور
همیشه میگفتن تو انتخاب رشته اول پزشکی رو بزن بعد دندون چون کارش مردونست ولی وقتی پستای شما رو میخونم به وجد میام .... این با احساس کار کردنتون خیلی دل نشینه (: 
توی هر رشته و کاری که باشی، اگه از ته دل دوستش داشته باشی، انرژی مثبتی که از کارت میگیری رو بقیه احساس می کنن :-)
صبح
نظر شما چیه؟ 
من؟ بنده شناختی ندارم از شما
معلوم الحال
کیییی؟ من؟ از همون اولش من آدم بی ریشه ای بودم. 

+ یَک دنیا سپاس بابت فراهم نمودن منابع تصویری (ریشه کش)
عجب!!
خواهش می کنم قابلی نداشت.
صبح
پس چرا میگین جدی؟ یطوری گفتین واقعا انگار ناخلفم. 
نه من چنین منظوری نداشتم. گفتم جدی که توضیح بدین چرا فکر می کنین خلفین.
تی رکس
این آدمایی که دقیقا چیزی رو که با تاکید بهشون توصیه کردیو انجام نمیدن یه وختایی دلم میخواد از وسط نصف کنم قشنگ :|
هعععی گفتی برف :( :دی
من فقط خیره می شم بهشون و این نگاه خشمگین، از صدتا فحش بدتره.
بارانا
سلام خانم دکتر خسته نباشید 
ترمیمم خیلی قشنگه 
خدا حفظتون کنه منم امسال کنکوریم 
یه سوالی داشتم دندون شماره 6 بالام یک قسمتش درد داره ولی دردش طوریه که فقط 1 دقیقه درد داره. موقع فشار دادن و اب سرد خوردن وشی ینی همون ی قسمت درد میگیره.بعد پوسیده هم شده ولی از بس ته و فرورفته اصلا معلکم نیس حتی دکتر هم قبلا ندیدش .خودم با گوشی ب زور پیداش کردم😁
سلام عزیزم، سلامت باشی
این علائمی که میگی نشون میده دندونت یا نیاز داره به عصب کشی، یا پوسیدگیت خیلی نزدیک عصبه. سریع به دادش برس
مصطفی فتاحی اردکانی
هفته یه روز ویزیت وبلاگی داشته باشید....
ویزیت وبلاگی؟! والا بچه ها هر وقت سوال دارن میان می پرسن :-))
بارانا
ممنونم 💚💚چشم میرم دندونپزشکی امیدوارم به عصب کشی نیاز نباشه
خواهش می کنم. ان شاالله
*زهرا*
از کشیدن دندون وحشت دارم!!!!! تصورش هم برام وحشتناکه.
یه سوال? چرا دندونای نیش فک بالا معمولا رنگشون تیره تره و زردتر هست، نسبت ب بقیه?! یا شاید فقط برای من اینطوریه!! راهی واسه برطرف کردنش هست? پیشاپیش ممنون از جواب :*
واسه همه این طوره. عاج دندون که زیر میناست عامل زرد به نظر رسیدن دندونه. چون دندون نیش عاج ضخیم تر و مینای نازک تری نسبت به بقیه دندون ها داره برای همین زردتر از سایر دندونها به نظر می رسه.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan