من هم منم، هم نامنم، من ز خودخواهیِ من ها، بی منم!

  • ۲۳:۳۴

 این چند روز اذیت های یک سری از بیمارها و تغییر موقعیت کاریم از سال جدید، همه ی فکرم رو به خودش مشغول کرده بود. یک نشونه هایی از افسردگی در خودم می دیدم و این اعصابم رو بیشتر بهم می ریخت. این ها به کنار، از طرف یکی از دوست هام خودخواه لقب گرفتم و یکم که فکر کردم دیدم، آره من همیشه آدم خودخواهی بودم. همیشه خودم رو خیلی دوست داشتم. همیشه برای خودم بهترین رو می خواستم و به قول تست نئو و MMPI، انسان ایده آلیستیم. توی هر کاری برم دوست دارم به بهترین نحو انجام بشه و بهترین عملکرد رو هم از اطرافیانم می خوام. این خصوصیت خوبه ولی خیلی از اوقات اذیت کننده است هم واسه خودم و هم برای بقیه. مثلا انتظار بالا داشتن از خودم، باعث پیشرفتم میشه ولی استرس زاست؛ یا اینکه تعریف خاطراتی که باعث خوشحالی و غرورم میشن، پیش بقیه و اینجا توی وبلاگم، شاید فقط برای ارضای حس خودخواهیمه! هرچند کنار این خودخواهی هام، همیشه سعی کردم وجدانم بیدار باشه تا سر بزنگاه بهم نهیب بزنه. مسلما بعضی اوقات وجدانم به خواب میره، ولی بعدش به قدری لوامه ی درونم سرزنشم می کنه که عمرا اون کار رو تکرار کنم. 

همین دوست داشتن خودم باعث میشه که تا می بینم اوضاعِ روحی یا جسمیم قاراشمیشه، سریع به فکر بیوفتم. یک هفته است با فریبا زدم تو کار رژیم تا یک کیلو و نیمی که تو این چند ماه اضافه کردم رو تا عید آب کنم! امروز هم همش به فکر حرف های خانوادم و کامنت های عمومی و خصوصی شما بودم. سعی می کردم حتی شده الکی لبخند بزنم و با بیمارهام مهربون تر باشم. درست مثل دوره ی دانشجوییم یا همین اوایل طرحم... حالم بهتر شد. مخصوصا وقتی مامان محمدحسین که خاله ی نازنین هم میشد گفت سر اینکه خانم دکتر یعنی من، خاله ی کدومشونه همیشه دعواست بین این دو تا بچه. یا وقتی مسئولین مرکز یا چند تا از بیمارهام فهمیدن قراره محل کارم از بعد از عید عوض بشه، ناراحت شدن و عکس العمل نشون دادن. مگه حال آدم با چه چیزهایی خوب میشه؟ همین انرژی گرفتن ها از اطرافیان بود که باعث شد باک خالی انرژیم دوباره پُر بشه و با اینکه خیلی خسته بودم، عصر خواب آلود برم باشگاه و با تمام وجودم ورزش کنم. بعد برم از میوه فروش های وانتی با وسواس میوه هفتگیم رو و از سوپر خوش اخلاق نزدیک وانت ها ماست و شیر بخرم. توی پانسیون با سرخوشی ماکارونی برای ناهار فردام بپزم و شب بالاخره آروم بگیرم و شام محبوب این روزهام، یعنی سالاد میوه رو با لذت بخورم...

واقعا اگه خودمون به فکر خودمون نباشیم، کی به فکر ماست؟!


 *عنوان از رزا افروزیان


  • ۵۷۲
قـ د ح
سلام خانم دکتر
عنوان چقدر من من داشت :)
ماهم میدونین که خودخواه هستین ...
درود بر لوامه ی درونتون

نوش جانتون
انرژی تون پایدار
خوشی هاتون مستدام
موقعیت جدید کاری پر از موفقیت .
آدم های خودخواه خیلی منم منم میکنن!
انقدر مشخصه خودخواهیم که در این مدت کوتاه متوجه شدین؟

سپاس فراوان
الی .
حالا جدا از طرح و افسردگی موقت، تو خیلی دختر باحال و مهربونی هستی واقعا. جدی میگم. بیشتر که شناختمت به این نتیجه رسیدم. :-*
خلاصه که سخت نگیر به هوپ درون.. من همیشه تصوری که ازت دارم یه دختر فوق‌العاده قوی و امیدوار و مهربونه. الانم امیدوارم حال و هوای دم عید باعث بشه حالت بهترتر بشه هوپ جانم.
ببین یکی از جنبه های خودخواهیم این می تونه باشه که فقط میام از صفات خوبم اینجا پرده برداری میکنم! برای همینه که چنین تصوری از من داری...
باش تلاش میکنم با هوپ درونم مهربون تر باشم.
فدات بشم عزیزدلم 😘😘😘
ام اسی خوشبخت
خداروشکر حالتون بهتره :)
خداروشکر
ممنونم 😘
مهربان
سالاد میوه؟!
پیتزا ماکارونی فلافل کتلت
همه اینا رو غرق در روغن تصور کن به اضافه ی نوشابه میشه رژیم غذایی من

آره سالاد میوه، 
فکرشو بکن سیب، پرتقال خونی، نارنگی خرده شده بیس باشن بعد بسته به فصلش کیوی، انار، توت فرنگی هم قاطیشون بکنی. بعد آب پرتقال یا آب اناناس بریزیم روی این مجموعه، بعضی وقتا یک قاشق عسل یا خامه هم اضافه میشه. 
محشره به خدا

به زودی مریض ثابت خودت و خودم میشی! :-/
مهرداد
ایده آل بودن خوبه .یه جاهایی هم آدم اذیت میشه مخصوصا محیط کاری که  خیلی ها مثل شما فکر نمی کنن.
برنامه خوبه ، برا کار ، برا ورزش...برا همه چی.
بله!
اینطوری آدم به همه ی کارهاش میرسه.
x
من هیچ وقت ادم های خودخواه رو دوست نداشتم اما در کنارش عاشق ادم هایی بودم که خودشون رو دوست دارن و برای خودشون احترام قائلن و برای خوشحالی خودشون تلاش می کنن . 
خیلی ها به اشتباه فکر می کنن خودخواهی و دوست داشتن خودمون یکیه ولی نیست 
ادمی که خودشو دوست داره میتونه دیگران رو هم دوست داشته باشه ,ادمی که واسه خودش و وقتش ارزش قائله واسه دیگران هم میتونه ارزش قائل باشه . 
به نظرم درست میگی. ولی در نظر بعضی ها همین نشونه ی خودخواهیه :-/
étoile
موقع استرس یا عصبانیت: 
1- شکلات تلخ 77 درصد آناتا بخور. 
2- آدامس بجو. 
:)
 وای این اولین نسخه م بود ( همون شکلکه که چشماش قلبه) 
خصوصا دومی، که واقعا واسه خودم کار میکنه. یه حالت لاقیدی و بی خیالی بهم میده وقتی آدامس میجوم. بادش هم بکن
اوخیییی 
انقدررر نسخه بنویسی که از نسخه نوشتن بیزار بشی!
صورت خوشی نداره پزشک جلوی بیمار آدامس بخوره و باد کنه :))))
ولی مقسیی
هویجوری:)
آره واقعا!فقط خودمونو عشقه:)
فقطططط
x
اخر پست ویژگی های دکتر دی رو نوشتم 
توالان هم دکتر دی هستی به نوبه ی خودت , از نوع مهرماهیش ^_^
تمام ویژگی های خوب دکتر رو داری به جز ریش ُ سبیلش D:
نه بابا من هنوز خیلی جای کار دارم که در حد و اندازه چنین دکتری بشم...
ریش و سبیلم توی طرح در میارم :-))))
جالبه کامنت ها رو توی وبلاگ خودشون جواب میدی! یاد بلاگفای قدیم افتادم
Pary darya
((:همیشه خواننده ات بودم ولی خب متوجه خودخاهی خاصی نشدم
جدی؟ شاید زیرپوستی بوده!
هانیه
یکی بهم می گفت خودت مواظب خودت باش اگه خودمون به فکر خودمون نباشیم پس کی باشه؟تو خود خواه از لحاظ مثبت هستی خواد خواه منفی نیستی:)
خودخواه مثبت :-)) آره فکر کنم همینطوره
هانیه
سالاد میوه از هر میوه مثلا چند تکه میذاری؟چون من بیش تر از یک میوه نمی تونم بخورم:(
توی کامنت مهربان توضیح دادم، از هر میوه یک دونه ی کامل. چون به عنوان یک وعده ی غذایی میخورم، اونقدری گرسنه ام هست که همه اش رو بخورم :-)))
هانیه
اسم وبلاگت هم واسه من عالی هست چون هر موقع تو زندگی کم میارم به خودم میگم دووم بیار عزیزم قوی باش تاثیر مثبت میذاره
مرسی بابت اسم وبلاگ که به آدم انرژی مثبت میده
راستش اسم و هدر وبلاگم به خودم هم امید و انرژی میده. 
مرسی از شما که منو میخونین
مهرداد
والا کاکو
تا آنجا که ما پست های شما رو خوندیم
خودخواهی ندیدیم.
با کودکا مهربانید.
از مساکین کمتر پول می گیرید.
با خانواده هم خوشرفتارین.
دیگر الله اعلم
...........................
کاکو به این دقت کنین که از خودخواهیم بوده که خوبیام رو نوشتم اینجا!
مهرداد
هممممممم
اما من فکر می‌کنم که این ترویج خوبی هاست.

این هم نظریه :-)
صبح
چه عنوان های پر و پیمونی میذارین 
اکثرا کلی دنبالشون می گردم!
x
به طرز دلگیری نمی نویسی :( 

به طرز دلگیری چند روزه وبلاگت واسم باز نمیشه.
x
خودم بستمش از دیشب :/ 

آهان! چرا خب؟
x
اعصابم خیلی به هم ریخته بودبه طبع پست هامم تحت تاثیر قرار گرفت دوست نداشتم کسی اذیت شه از خوندنش :( 
بعد از دیدن جواب کامنتت بازش کردم و یکی دو تا پست رو ثبت موقت کردم.

منم به هم می ریزم پست هام غمگین میشه ولی با وبلاگم مهربونم، از دسترس خارجش نمیکنم. تو هم مهربون باش باهاش!
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan