باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی؟

  • ۲۰:۰۵

اعتراف می کنم که عاشق شدم. البته همین اول کار خیالتون رو راحت کنم که جنسیتش موافقه! بله، من دلبسته ی محبت خانوم نون شدم. یادتونه چندین پست توی آذر و دی نوشتم و هی نالیدم که دست تنها زیرِ بار این همه بیمار دارم خرد می شم چون هم منشی ام هم دستیار و هم دندانپزشک؟ 

بعد بالاخره غرغرهام جواب داد و دلشون به حالم سوخت و از اواسط دی ماه تصمیم گرفتن یکی از بهورزای با سابقه که بخاطر کمردرد شدیدش، یک ماه مرخصی استعلاجی بود رو بذارن پیش من تا موعد بازنشستگیش برسه. بدبین بودم که بتونه با این وضع کمردردش، کمک حالم باشه ولی گفتم بهتر از هیچیه! الان بعد از دو ماه، درسته که هنوز تک و توک سوتی میده، مثلا میگم برنیشر بیار، اکسکویتور میاره، یا اسم مریض ها رو اشتباهی ثبت می کنه ولی واقعا حضورش نعمته واسم. 

شلوغی مریض ها رو کنترل می کنه و بهشون نوبت میده و شب قبل و روز کار زنگ می زنه و نوبتشون رو یادآوری می کنه. ست معاینه و ترمیم و کشیدن رو آماده می کنه. حتی کار آقای میم که تمیزکار بود هم سبک شده و تقریبا اصلا به اتاق دندونپزشکی سر نمی زنه و وظایفش رو خانوم نون خیلی بهتر انجام میده. از طرفی وقتی مریض اطفال اذیت کن باشه، هم پای من حواسش رو پرت می کنه و قصه میگه واسش؛ زبون بیمار بزرگ باشه دست اضافه میشه برای کنترل زبان و لپش. 

هر روز هر روز کلی خوراکی اعم از شکلات انار، آبمیوه، کشک، انجیر، کیک و بیسکویت واسم میاره و به زور میگه: بخور خانوم دکتر، شما خیلی ضعیفی!

برام جالبه که خوب به حرف هایی که به بیمارهام زدم گوش داده و وقتایی که مریض توضیحاتم رو درک نمی کنه و یا من خسته ام، دستشون رو میگیره می برتشون بیرون اتاق و قانعشون میکنه. یک بار یه بیمار مرد داشتم هیکلش از در تو نمیومد انقدر بزرگ بود، اصرار پشت اصرار که بکش دندون سالمم رو. خانم نون بردش بیرون و بهش گفت: " خانم دکتر دستش ضعیفه، زور نداره، تازه از گچ باز کرده، میخوای دست بزنه به دندونت بشکنه بیچاره بشی؟ " مریض فرار کرده بود! ولی اکثرا جلوی بیمار کلی ازم تعریف می کنه و بازارگرمی می کنه واسم و من در حالی که زیرزیرکی می خندم و میگم " چه حرفیه خانوم نون، اصن این طوری نیستم! " کلی ذوق می کنم. 

می دونین؟ جنس محبتش مادرانه است و به دلِ منی که از خانوادم دور افتادم به شدت می شینه؛ وقتی فهمید از مرکزشون قراره جا به جا بشم، کلی غصه خورد که " بهت عادت کردم خانوم دکتر" طوری که با صحبت با رئیس شبکه قرار شد هر جا برم بیاد دنبالم و دستیارم باشه. امروز که دوباره به زور آبمیوه موهیتو! و بیسکوییت پرتقالی رو کرد توی کیفم که " باید بخوری چون تا برسی شهرتون گرسنه می مونی توی اتوبوس" برای بار چندم به خودم گفتم: " هوپ چه کار خوبی کردی که توی غربت، چنین انسان خوب و بامحبتی سر راهت قرار گرفته؟ چطور می تونی محبتش رو جبران کنی؟ " درسته که دندون خودش و دختر و پسرش رو اختصاصی ترمیم کردم ولی فکر کردم چه خوب میشه به عنوان عیدی سوغات های معروف شهرم رو واسش بخرم و بهش بدم. 

بدون شک در رأس خاطرات خوب دوران طرحم که بعدا دلم واسشون تنگ میشه، هستی خانوم نون!

سایه ی مهربونیت مستدام...


**عنوان از سعدی شیرازی

  • ۶۸۵
جناب قدح
سلام :)
سلام
برام جالبه اول سلام میکنین بعد پست رو میخونین و نظر میدین :-)
جناب قدح
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
الان ما اصلاً متوجه نشدیم خانم "نون" همون خانم ****** هست ؟

ولی خدا وکیلی چنین نیرویی رو نذارین بازنشسته بشه :)

پسوردتونو بهش بدین کامنتا رو هم جواب بده ...
خدای من، چه سوتی ای دادم! یعنی چند بار خوندم که یهو اسمش رو ننوشته باشم ها :-)))))
چند سالی از خدمتش باقی مونده.
از اتفاق پسورد سامانه سیبم رو داره و اطلاعات بیمارهام رو دقیق وارد می کنه :-)))
جناب قدح
اول سلام بعد کلام
بعد تقدم در سلام خیلی خوبه :)
صحیح و بسیار عالی!
احسان ..
مبارکه
به خانوم نون سلام برسونید بگید بلاگر ها هم بخاطر اخلاق خوبتون ازتون تشکر میکنن
ممنون
هیج کس نمی دونه من وبلاگ نویسم خب :-)))
شارمین امیریان
سلام خانوم دکتر... عشقت پایدار =)
سلام عزیزمم
مرسی ایشالا واسه خودت :-)))
البته تو هم اخیرا مشکوک میزنی!
کاکتوس ..
گفتی زبون بزرگ بیمار و داغ دلمو تازه کردی!!! :|||| 
؛-)))))
تازه مونده هنوز، پروتز و قالب گیری هاش یه گوشه اشه، موقع ترمیم واقعا اذیت میکنه.
هانیه
سلام چه خانم نون مهربونی دستیار ومنشی خوب نعمتی است از نعمت های بهشت خیلی ها از پزشک های خوب این جا منشی های خیلی بد اخلاقی دارند:(
سلام
خیلی زن بامحبتیه :-*
اکثرا منشیا بداخلاقتر از دکتران!
حامد سپهر
خدا هیچ غریبی رو تنها نمیزاره مطمئن باش:)
دقیقا من جا پای خدا رو می بینم در این قضیه.
رها
سلام جدا از این فرایند خوراکی اوردن ،کارهایی که نوشتین وظیفه اصلی یه منشیه. 
فکر کنم تا الان منشیهای بد به پستت خورده دکتر جان که الان انقدر شاکری
سلام رها جان
بله وظیفیه منشیه. ولی اولا نود درصد دندانپزشک ها دو نفر نیروی کمکی دارن توی مطب هاشون، یکی دستیار یکی منشی و خانوم نون هر دوی این وظیفه ها رو انجام میده.
دوما من نیروی طرحی هستم و قبلش اصلا نه دستیار داشتم و نه منشی و همه کارها با خودم بود. برای همین الان تا این حد قدر خانوم نون رو میدونم.

م
دکتر جان میشه سوال ازت بپرسم. 
یکی دو روزه فک پایینم سمت راست سنگینه دهنمو باز میکنم انگار به یه جایی گیر میکنه و درد میگیره. احساس میکنم مربوط به دندون عقلیه که تا الان هیچ علائمی از خودش بروز نداده بود و حتی هنوز در نیومده. بعد حالا اطراف چشم راستم  هم درد میکنه. اینم به دندونم ربط داره؟ 
چون درگیر پایان نامه م هستم میترسم اگه برم دنبال کشیدنش از درس و زندگی بیفتم. پروسه کشیدنش خیلی طول میکشه؟

بله. 
احتمالا مشکل از مفصل گیجگاهی فکتونه. یا عفونت دندانی توی فکتون هست که باعث این مشکلات شده، هرچند بدون معاینه و گرافی نظر قطعی نمیشه داد. حتما ویزیت دندانپزشکی بشین و نظرشون رو جویا بشین.
صبح
خوشحالم که از خاطرات خوشتونم میگین
بین پست های غمگینم خاطرات خنده داد زیاد داشتم ها
مهرداد
خوبه
خدا خودش همیشه یاری دهنده اس.این خانم هم لابد مامور کمک به شما هستن.
نمیدونستم زبان مانع کار دندون پزشکاس.
شاد باشین و تجربه کسب کنید که طرح هم روزی تمام خواهد شد و خاطره هاش خواهد ماند.
جالبه خانوم نون هم دقیقا همین دیدگاه رو نسبت به من داره!
به شدت اذیت می کنه در بعضی از بیماران.
بله از الان دلم برای مرکزی که ٤ ماه در اون کار کردم و قراره برم جای دیگه تنگ شده!
جناب دچار
اینا بخاطر اون همه زحمات خالصانه ایه که توی اردوهای جهادی میکشیدی!

خالصانه رو بولد کن :)
:-))))))
نمیدونم شاید! 
x
این مدل معشوق ها مهم نیست جنسیت و سن شون در چه وضعی باشه 
منم این روزا یه نسخه از این ادم های عشق دارم که از خوب بودن زیادش گاهی خجالت می کشم 
دقیقا خیلی وقت ها من هم از خوبی زیاد خانوم نون، شرمنده میشم...
حنا :)
خدا برای هم حفظتون کنه :))

حتماً چندبرابرِ حالِ خوبی که ما موقعِ خوندن پست داشتیم رو خودتون دارید. خدا رو شکر.
مرسی عزیزم
واقعا حضورش باعث شده ایام طرح واسم قابل تحمل بشه!
امید خاقانی
جالب بود
سپاس
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan