Damascus Time

  • ۲۰:۰۹

١- چهره ی نکره و وحشتانکش رو جلوی دوربین آورد و گفت: چطوری، ایرانی؟

دقایقی بود که صدای هق هق مامانم همراه موسیقی متن فیلم شده بود. پاکت چیپس و پفیلا توی دستام خیلی وقت بود که بی استفاده مونده بود. همون طور که سیخ نشسته بودم، اشک هام سرازیر شد... برای تجربه ی بعد از سال ها خانوادگی سینما رفتن، "به وقت شام" فیلم تلخ ولی محشری بود. حین فیلم یک لحظه هم احساس کسالت نکردم و فکرم مرتب درگیر این بود که سکانس بعدی چی میشه؟ 

من به صورت کاملا غیر حرفه ای فیلم می بینم، یعنی نمی تونم حرفه ای نقد کنم ولی از طرفی خیلی فیلم می بینم. اکثر فیلم های خوب ایرانی رو توی سینما دیدم و به نظرم به وقت شام بهترین فیلم ایرانی بود که اخیرا دیدم. از لحاظ تکنیک و ساخت و فیلمنامه، با بهترین فیلم های هالیوودی هم تراز بود. بابک حمیدیان خیلی خوب بود و تونست بالاخره خاطره ی نقش منفورش در "هیس دخترها فریاد نمی زنند" رو از ذهنم پاک کنه. دوست های بلاگری که نقد نوشتن گفتن یک سری جاها شعاری و گل درشت حرفش رو میزد ولی من اصلا احساس نکردم چنین چیزی رو.

خلاصه که به شدت دیدن این فیلم رو توصیه میکنم.

****

٢- "لاتاری" فیلم خوب دیگه ای بود که روز اول عید دیدم. درسته آخرش دوز هندی بازیِ فیلم نامه بالا رفت ولی بازی ساعد سهیلی و هادی حجازی فر رو به شدت دوست داشتم. نادر سلیمانی هم قسمت فان ماجرا بود. پسربچه ی ٥-٦ ساله ای ردیف پشتی ما نشسته بود و مطمئنم از کلیت فیلم چیزی رو متوجه نمی شد ولی هر بار که نادر سلیمانی رو میدید، غش می کرد از خنده و در پایان فیلم با صدای بلند گفت: خیلی قشنگ بود فیلمش!

****

٣- به قول دوستان، "مصادره" کمدی آبرومندی بود، ولی من رو اصلا جذب نکرد و ثانیه شماری می کردم برای تموم شدنش. میشه گفت بین معدود موقعیت های جذاب فیلم، صحنه های کسل کننده زیاد داشت. 

****

٤- خیلی وقت بود که چهره ی سرد و یخی هدیه تهرانی رو بر پرده ی سینما ندیده بودم. " بدون تاریخ، بدون امضا" هم زمان با حضور نوید محمدزاده ی نازنین، از حضور هدیه تهرانی هم بهره میبره که تا سکانس آخر ذهن من رو درگیر کرده بود که رابطش با امیر آقایی چیه! :-)))

ازون دسته فیلم هایی بود که خواسته و ناخواسته خودت رو جای قهرمان داستان می ذاری و به خودت میگی اگه تو بودی چیکار می کردی؟ فضای فیلم حس سرما و غم رو بهت القا می کنه و یکم روندش کنده. پایان فیلم هم باز بود ولی من این طور استنباط کردم که دکتر مقصر نبود و برای رهایی از عذاب وجدانش اون حرف رو به قاضی زد!


****

٥- تنها فیلمی که تونستم توی جشنواره ی فیلم فجر امسال ببینم "عرق سرد" بود. فیلمی که بر اساس زندگی بازیکن تیم ملی بانوان فوتسال ایران ساخته شده، هرچند بازیگران فیلم این رو انکار کنن و بگن به شخص خاصی اشاره نداشتن! تک و توک سوتی در فیلم نامه دیده میشد ولی در کل من این فیلم رو خیلی دوست داشتم. بازی مثل همیشه خوب باران کوثری و سحر دولتشاهی و از طرفی بازی عالی امیر جدیدی که خیلی خوب تونست حس چندش رو در وجود خانم ها ایجاد و سیمرغ جشنواره رو از آن خودش کنه، از نقاط قوت فیلم بود. توصیه می کنم وقتی اکران عمومی شد از دستش ندین.

****

٦- و در آخر "سد معبر"، نمی دونم چرا بعد از تموم شدنش حس خاصی نداشتم. شاید دلیلش حضور دوستم بود که ده دقیقه یک بار زیر گوشم میگفت چرا فیلم طنز نرفتیم ببینم؟ و باعث می شد خوب نتونم تمرکز کنم! از طرفی راستش رو بخواین هیچ وقت از بازی اگزجره ی حامد بهداد خوشم نمیومده و در این فیلم هم باز نمی تونستم خوب همراهش بشم تا قصه اش رو روایت کنه. ولی یک بار دیدنش خالی از لطف نیست.

****

این فیلم ها رو توی دو ماه اخیر دیدم. نیاین دوباره بگین چقدر سینما میریا! البته که اکثرا تفریح خاصی نداریم جز سینما رفتن ولی شما به روم نیارین!

:-))))


 *عنوان: به وقت شام

  • ۵۳۹
Behnam BN
اه ، رفتی فیلم به وقت شام رو دیدی ؟؟!! 
://// حالم ازش بهم میخوره :(((


در کل سینما خوبه ، ولی باید فیلمای قشنگش رو ببینی :)))
نظرتون محترمه ولی من ترجیحم اینه بدون تعصب فیلم ببینم. 
جناب قدح
ماشاءالله ... خدا قوت ...

همه فیلما رو رفتین دیدین ؟

(مثلاً به روتون نمیارم)

ممنونم
ای بابا :-/
Behnam BN
من طنز میبینم :)))
بیشتر دوست دارم :)))
بسیار خوب و البته که هر فیلم طنزی ارزش دیدن نداره!
حنا :)
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
من توی وبلاگ هولدن کامنت نوشتم که الان با توقعِ بالا می‌رم سینما و می‌ترسم به قدرِ کافی کیف نکنم چون می‌دونم قراره چی ببینم. بعد داشتم می‌گفتم که باید برم دو سه تا نقد منفی بخونم که اینو بشوره ببره.
***** *** این پست قشنگ کمکم کرد :دی از اینا بیشتر خواستاریم. مرسی

+خداقوت دکتر. چشمت بادوام :)
حنا با شناختی که ازت دارم ازون فیلم هاییه که خیلی دوست خواهی داشت. نترس کیف لازم رو میبری.
فدایت، چشم تو هم با دوام :-)))
mr point
به وقت شام رو وقت نکردم ببینم ولی میرم میبینم حتما
فیلمی بود که ارزش دیدن داشت
♫ شباهنگ
راجع به بدون تاریخ و بدون امضا (با دوستام دیدم) و به وقت شام (با خانواده دیدم) همین نظرو دارم که تو داری
بقیه رو ندیدم :)
برای این هفته لاتاری رو پیشنهاد می‌کنی با خانواده برم ببینم؟
چه خوب که هم نظری بودی با من.
بله پیشنهاد می کنم فیلم خوبیه و به قول هولدن غیرت ایرانیتون رو قلقلک می کنه!
هولدن کالفیلد
دیدی به وقت شام عجب چیزی بود!؟ :دی
آره والا! عجیب بهم چسبید با اینکه عمیقا ناراحتم کرد...
مرسی از توصیه تون که بریم این فیلم رو ببینیم :-)
هانیه
سلام منم حتما یه روز در آینده به وقت شام رو میبینم اونقدر که تعریف کردند با این که اهل فیلم دیدن نیستم
منم بازی حامد بهداد رو دوست ندادم  یه طوری مغرور و از خود راضی نقش ها رو بازی می
 کنه
ایشالا که ببینی و خوشت بیاد
و همه ی نقش هاش هم مثل همه! هرچند من از همون سریال اولش ازش خوشم نیومد!
Amin
حاتمی‌کیا اگر صرفا در خدمت اعتقادات‌ش فیلم می‌سازه، اما خوب می‌سازه، و به نظرم ایراد تکنیکی خاصی بهش وارد نیست.
ولی اگر کمی با سینمای مستقل (در مقابل سینمای تجاری) ارتباط بگیرید، شاید بیشتر لذت ببرید از سینما. فیلم «تمارض» اگر هنوز در سینمای هنر تجربه‌ی شهرتون اکران داره رو ببینید. مقایسه کنید با فیلم‌هایی که دیدید.
من اصلا کار نداشتم کارگردان فیلم کیه، چون طرفدار فیلم های حاتمی کیا نبودم هیچ وقت.
تک و توک فیلم های سینما هنر و تجربه رو دیدم. متاسفانه حمایت ازشون کمه.
ولی مرسی از پبشنهادتون اگه بتونم حتما میرم میبینم.
مهرداد
آفریییین.
جوری نوشتین، آدم راغب میشه بره ببینه.
بزار ببینم ، آره آخرین فیلمی که دیدم میم مثل مادر بود رو پرده ی سینما .تهران  رفته بودم ، فکر کنم سینما بهمن بود یا سپیده نمیدونم، خلاصه ما وارد که شدیم یه دفعه دیدیم کلی دختر خانم راهنمایی یا دبیرستان بود وارد شدند و در طول فیلم هی گریه میکردن:(
نرین ببینین بعد معترض بشین به من ها :-)))
آره از اتفاق ما هم راهنمایی بودیم میم مثل مادر رو از طرف مدرسه رفتیم دیدیم :-)))
مستر صفری
هیچ کدوم را ندیدم ولی خوابگاه دختران رو دیدم و ازش زیاد هم نترسیدم و اخرش هم بی مزه بود:)
زیاد؟ پس یکم رو ترسیدین؟ :-)))
من موضعم رو حفظ می کنم و نمیبینم :-))))
مستر صفری
اصلا یه ادم خول و چل نما عروس های مردم رو می دزدیده و میکشته و اخرش اومد عروس داستان رو بکشه که با زرنگی عروس و رسیدن پلیش نتونست بکشدش و کل ترسش همین بود و اون خونه ترسناکه هم خونه این ادم خل و چل نما بود، بقیشم عشقولانه بود و دوست داشتنانه ولی این فیلم رو همراه مادرم دیدم و هیچ کدوممون نترسیدیم ولی دوست دارم برای دوست هام ساعت 1 شب مخصوصا تازه عروس های فامیلمون پخش کنم تا ببینم چند مرده حلاجن:))
بیشعور نیستم یکم تنم میخاره همین:))
#سلطان_اسپویل
:-)))))
تنها فیلمی که از اسپویل شدنش ناراحت نشدم!
اذیتشون نکنین خب :-/
معلوم الحال
آخرشم این ملت رو نشناختم. تا دیروز به حاتمی نیا (کیا؟) فحش میدادن که بچه ننه ی سینمای ایرانی و فلانی و بهمانی. جَمع کن فیلم مقواتو
الان همونا برگشتن میگن مقوا نبود؛ باقلوا بود!

تو دو ماه 6 7 بار رفتین سینما. بعد بخاطر 3350 تومن من رو ویزیت رایگان نمی کنید؟ :( وا أسفا 
والا من طرفدارش نبودم ولی فحشش هم ندادم، این فیلمش رو دوست داشتم، همین!
:-/
:-//
:-///
چی بگم من؟
دکتر یونس
خدای ناکرده از به وقت شام که نترسیدید؟!! :)
حالا برا چی گریه میکردید دیگه؟! پَ مستندایی که معرفی کردم رو ببینید چه میکنید؟!!
نه ترسناک نبود اصلا فقط عمیقا ناراحتم کرد...
چون ناراحت شده بودم دیگه! ترجیح میدم نبینم اونا رو دیگه! 
معلوم الحال
بگید: دهنت رو باز کن بگو بَع :))

(حرص نخورید. دیگه شوخی نمی کنم)
باشه دهنت رو باز کن بگو: بع!!
من مشکلی ندارم شوخی کنین!
my life
خیلییی وقته فیلم ایرانی ندیدم 
ولی دوسال قبل هیس دخترها فریاد نمیزنند رو دیدم و هر جا بابک حمیدیان  و میبینم حالمو بهم میزنه و یاد اون فیلمش میفتم :/
موضع فیلم جدیدش چیه؟ 
هیس مال ٥سال پیشه و من هم واقعا از بابک حمیدیان چندشم میشد ازون موقع!
مربوط به شهدای مدافع حرم و داعشی هاست.
بالون سرگردان
پس باید ببینم به وقت شام رو :)
من لاتاری رو دیدم و باید بگم که بازی ها خیلی خوب بود ولی چیزی که منو اذیت کرد درمورد فیلم تحریک غیرت و وطن پرستی بود برای مقاصد سیاسی  ... 
بله ایرادی که به لاتاری گرفتن منتقدین همینی بود که شما گفتین. 
علیرضا افخم نیا
بنظرم فیلم مصادره قشنگ بود یه موضوع متفاوت و کمدی!
ولی متاسفانه من اصلا دوستش نداشتم.
دکتر یونس
نه بابا! چرا ناراحت؟! به خاطر آخرش؟ خب زندگی همینه دیگه.. الان قصه حججی که بدتر بود یا صدها جوون دیگه که بدتر از حججی شهید شدن.. 
دکتر قوی باش. اون مستندها تهشون شیرینه و خیلی خوب تموم میشن. ممکنه اشک بریزی ولی یه جورِ خوبی قهرمانانه است. و چون مستند هم هست دیگه فوق العاده میشه.. باشکوهه. غرور انگیز و دلاورانه است.. و شیرین هم تموم میشه. یه دور تفسیر قرآن مصوره. آدم به عینه آیه های قرآن رو میبینه. اینکه خدا میگه یدافع الذین آمنوا.. ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم.. فان مع العسر یسری.. بدبختی اینه که دنیا پر از قهرمان کاغذی و پوشالی و تقلبی شده! من دیدن قهرمانهای واقعی رو دوست دارم! 
دکترجان، من یک ثانیه از فیلم شهید حججی رو ندیدم چون میدونستم تحملش رو ندارم!
اگه مستندها به این خوبی باشن که میگین، حتما می بینمشون، ممنون
جو لیک
من هنوز نمیفهمم چرا - و چطور - ملت میرن فیلم جنگی میبینن. روح و روانتون خراش نمی خوره؟ من اونجرز هم میبینم خراشیده میشم :|
من روح و روانم با فیلم ترسناک بیشتر خراش میخوره :-))))
آخرین باری که روحم خراشیده شد صحنه ی به آتیش کشیدن پرنسس شیرین تو گیم آف ترونز بود! :-/
جو لیک
گرامی، یه اسپویلر آلرتی چیزی. :|
ما هنوز بعد از ده سال از هری پاتر چیزی میخوایم نقل کنیم اخطار اسپویل میدیم. بعد شما اینجور :|

والا از دید من فیلمی که توش سر انسان زنده رو جلو ملت می برن اسلشر محسوب میشه! شما ترجیح میدی روحِ کانجیورینگ بخوردت یا جانی کروگر از هم بدردت؟ :|
عه :-/
آخه فکر نمیکردم ببینی این سریال رو :-))) خوب شد وجه تسمیه "هودور" رو توضیح ندادم. اونم دلم رو ریش کرد!
پس کل گات اسلشره، توی هر قسمت متوسط ٢٠ نفر کشته میشن :-))))
کانجورینگ، از بس اسمش همه جا هست آخر من ترسو رو وادار میکنه ببینمش :-/
گیلزاد
من بشدت منتظرم عرق سرد بیاد رشت :دی با تنگه ابوغریب(شایدم قریب یادم نیست) اصلا هم بخاطر بازیگرش نیست.اصلا هم تنها موجودی تو سینمای ایران نیست که منو به تنهایی میتونه بکشونه سینما :دی اون موقع ترا معروف نبود اینقدر ولی.
+از اینایی که گفتی فقط  بدون تاریخ بدون امضا رو دیدم که فیلم بدک نبود موضوعش متفاوت بود ولی میتونست خیلی بهتر ازش استفاده کنه حیفش کرد یکم.البته من نودو نه درصد فیلم رو با بغض و گریه داشتم میدیدم چون دوسه ماه پیش یه رفیق قدیمیم فوت کرده بودو به پزشک قانونی رسیده بودو... قشنگ سه تا از سکانساش رو هنوزم شب ها خواب میبینم و نتونستم کنار بیام.مثل اونجاش که با شیلنگ داشت خون های روی زمین رو پاک میکرد :/ چرا کامنتم اینقدر از بحث منحرف شد:| به وقت شام هم اگه بشه امروز میرم ببینم . 
طفلی بابک حمیدیان :))))
وای اون شخص خاصی که مدنظرته و اصلاااااا هم من متوجه نشدم که کیه، عااااالی بود توی عرق سرد، عاااالی! من از رخ دیوانه ازش خوشم اومد!
من هم تنگه ابوغریب رو حتما دوست دارم ببینم.
+ بازی ها خوب بود ولی فیلم به هاطر اون فضای بیش از حد تلخی که داشت کاملا تماشاگر رو جذب نمیکرد.
آخی... خدا رحمت کنه دوست عزیزت رو
نازلی
از اون پستهایی بود که دوست دارم
کنجکاو شدم به وقت شام رو ببینم
لاتاری هم ایضا
به به صفا آوردی...
حتما جفتش رو ببین، مشتاقم نظر تو رو هم بدونم.
صبح
سلام فیلمای خوب میبینید باریکلا. منم منتظرم دوره اکرانشون تموم شه بعد دانلود کنم ببینم:)) 
سلام 
من دوست دارم فیلم های خوب ایرانی رو تو سینما ببینم ولی.
mona
وااااااااااااای این همه فیلم توی دوماه
باریک الله

(مثلا به روتون نیاوردم :) )
مخلص شما :-)))))
چیکارتون کنم آخه؟
علیرضا افخم نیا
امشب به وقت شام رو دیدم عالی بود
روح شهدا شاد و امید وارم بتونیم الگو بگیریم ازین بزرگوارها

روحشون شاد
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan