اَی خِدااااااا + امروز نوشت

  • ۱۵:۱۱

امروز نوشت: ببینین اینا فقط نگران مجرد بودن دکتراشون نیستن. بلکه واسشون خواستگار هم پیدا میکنن. پیرزن از در تو نیومده میگه: مجردی خانم دکتر؟

نمیدونم چرا از دهانم پرید و گفتم: بله. 

آقا مگه ول می کرد دیگه؟ دستیارم هم نبود که کمکم کنه.

-یه خواستگار مهندس سراغ دارم واست. 

برای اینکه از دستش راحت بشم: من قصد ازدواج  ندارم حاج خانم. 

-بله بهتره با دکتر باشی ولی پسرم قرار بود با یه دندونپزشک ازدواج کنه ولی آخرش بهم زد گفت قدش کوتاهه!

به زور لبخند زدم و گفتم: ایشالا یه عروس مناسب پیدا کنین. و بی حسی رو زدم بهش تا حواسش پرت شه و از حرف زدن بیوفته. دندونش رو کشیدم و رفت. خانم نون اومد و براش گفتم که خانم فلانی اومد و اینو به من گفت. یکدفعه از خنده منفجر شد و گفت: چی؟ واسه شما؟ پسر اون مهندسه؟ مهندس کجا بود؟ والا از بس شلخته اس و موهاش کثیف و آشفته اس، لقبش گاله! یاسر گال! 

من رو میگی؟ اول کار شوکه شدم و به شدت بهم برخورد. ولی بعد از اون موقع تا حالا دارم می خندم. مطمئنم میره به بقیه میگه قرار بود پسرم با دکتر فلانی ازدواج کنه ولی از بس لاغر و دراز بود، پسرم گفت: نه!

 خدایی چی فکر می کنن پیش خودشون مُردم؟ میگن میریم پیشنهاد میدیم یهو قبول کرد؟! تیری در تاریکی؟

***

دیروز نوشت: میشه گفت تو این چند ماه حراست انقدر بهم زنگ و غر زد که' خانم دکتر یک کپی از مدارکتون برای ما نیاوردین. ' که کم آوردم و بالاخره مدرک به دست رفتم اتاقشون. سوالی که پیش میاد اینه که چرا از همون اول عین بچه آدم مدارکم رو واسشون نبردم؟ جوابم اینه که اولا دوست نداشتم و اصلا از اسم حراست با اینکه تو عمرم تا حالا مشکلی باهاش نداشتم، خوشم نمیاد! دوما اینکه یادم می رفت، می رسیدم شهر محل طرح می دیدم عه! باز جا گذاشتم و نیاوردم. 

القصه! یک برگه گذاشت جلوم و گفت پُرش کن. گفتم میشه ببرم فردا بیارم؟ گفت: حرفش رو نزنین برگه حراسته ها! حالا خوبه فقط اسم و فامیل و سن و آدرس منزل و شماره تلفن و این های خودم بود! جلوی وضعیت تاهل هم که معلومه چی زدم بعد یک جدولی زیرش بود که اسم و فامیل و آدرس بود دوباره، سرم رو بالا آوردم و خِنگ وار به حراستی ِمحترم گفتم: این رو هم باید پر کنم؟ 

گفت: متاهلی خانم دکتر؟

گفتم: نه! 

سری تکون داد و گفت: ایشالا درست میشه!

من: :-/

به قول همخونه ام اینا انقدر فرهنگشون پایینه ماها رو دخترهای شوهر نکرده ای( ترشیده!) می دونن که ناچارا اومدیم منطقه محروم، وگرنه نزدیک شهرمون می زدیم و پیش شوهرمون می موندیم! 

***

بیمار دختری بود متولد ٦٨، چادری ولی با خط چشم زلیخایی و رژ لبی با ته مایه ی بنفش که آینه ام رو به فنا داد! توی پرانتز یه چیزیو بگم: دوستان مونثم! جانان دلها!  بیاین و وقتی میرین دندونپزشکی رژ نزنین! نمی دونین پاک کردن رنگ و سربش از روی آینه ها چقدر سخته و حتی در مواردی اصلا پاک نمیشه! پس رژ رو نزنین، زدین کم رنگ بزنین، نشد تا خواستین وارد اتاق دندونپزشکی بشین پاکش کنین، خب؟!

بیمار از درد دندون عصب کشی شده اش می نالید. واسش عکس نوشتم و گفتم باردار که نیستی؟ با خجالت گفت: نه خانم دکتر من مجردم! 

اومدم درستش کنم گفتم: نه که اینجا همه متاهلن، واسه این گفتم! به همه میگم!

خندید و گفت: آره خانم دکتر اینجا سن پایین ازدواج میکنن.

منم خندیدم و گفتم: متاسفانه! 


  • ۵۸۶
جو لیک
باید مثل حراست که دخترای لاک دار رو هدایت می کنه به سوی سوپر سر کوچه که لاک پاک کن بخرن لاکشونو پاک کنن، هدایتشون کنی سوپری جایی که دستمال مرطوب بخرن رژ لبشونو پاک کنن:دی
:-))))
اکثرا غرش رو بهشون میزنم و دستشون دستمال میدم میگم پاک کنین تا آینه ام رو داغون نکردین :-))))
♫ شباهنگ
من کم‌کم دارم به این نتیجه می‌رسم چه کار خوبی کردم نیومدم سراغ رشته شما
به راستی که اعصابم ضعیفه در یه همچین مواردی
پس از خدا واسه ما آرزوی صبر کن! صبر جمیل! 
:-)))
هانیه
آخه دندانپزشکی که مهمونی رفتن نیست رژ بزنند:)
رژ بزنن اونم هم به چه پررنگی! 
صبا مهندس
احیانا به خاطر شوهر نکردنت نگاه عاقل اندر سفیه بهت نکرد؟:))
جامعه ما همینه دیگه! یه دختر شوهر کرده!! رو به یه دختر تحصیل کرده و فعال توی اجتماع ترجیح میده!!! من فک کنم تقصیر خود دختراس. چون از یه سنی به بعد شادی رو هم به خودشون حروم میکنن...
مامانت اینا راسی بت گیر نمیدن؟:))
چرا دیگه! همین طور که میگی نگاهم کرد و سرش رو تکون داد!
متاسفانه این از عدم رشد فرهنگ جامعه است. من نقشم به اندازه ی خودم مهم و تاثیرگذاره اون دختر متاهل هم به نوبه ی خودش مفیده! 
والا نمیدونم من که خودم خیلی شادم، امیدوارم بقیه دخترای مجرد هم حالشون خوب باشه.
دیگه پذیرفتن که من تا شخص موردنظرم رو پیدا نکنم ازدواج نمی کنم! :-)))
بوبک جان
بخش فان ماجرا میشه حسابش کرد :))

از اتفاق میخواستم پستم رو با این جمله شروع کنم: یکی از قسمت های فان شغل من اینه که...
:-)))
حامد سپهر
متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ی ما همینه، به همه چیه هم کار داریم و وقتی تو یه شهر کوچیکتر زندگی میکنی مشکل حادتر میشه
شما که دختری منم با حراست شرکتمون همیشه مشکل دارم به همه چیه آدم کار دارن
این حجم سرک کشیدن تو کار همدیگه شون واسه منی که از یه شهر بزرگتر میام اینجا واقعا اذیت کننده است واسم!
فریبا
ایسالا درست میشه عزیزم غصه نخور:))))
ایسالا ایسالا :-*
tiktik tiki
عهههه بحث شوهر😑ببینیدمنطقه محروم ودورونزدیک نداره،متاسفانه فرهنگ!منی که توی ی شهربزرگم ولی اقواممون تاپسرودختراشون وارددانشگاه میشن عروس دومادشون میکنن چی؟
جامعه داره عوض میشه فکر کنم. الان ما نیمه اول دهه هفتادیا دوره مون گویا عوض شده و دوره ی نیمه دوم دهه هفتاد و حتی دهه هشتادیاس!
جناب دچار
من دیروز نوشت رو خوندم فقط
امروز نوشت رو بذارین فردا بخونین پس :-)))
آبان ...
ببین خواستگار به این خوبی را از دست دادی 
واقعا که ...😂
واسه دانپزشکی ارایش می کنند .
چه حوصله ای دارن ..
این پیرزنی که من دیدم به این راحتیا ول کن نیس فردا دوباره میاد، میتونم باز شانسم رو امتحان کنم!
حالا بعد از کار اصلاح طرح لبخند، خودمون میگیم رژ بزنین برای عکس گرفتن ولی دیگه قبلش هم آینه ما رو خراب میکنه هم تو صورت خودشون پخش میشه!
شارمین امیریان
خب شوهر کن! =|


سلام هوپ جان. امیدوارم هر روزت پر از خوبی باشه
چشم حتما دیگه چی دکترجان؟
سلام عزیزم از اتفاق امروز صبح به فکرت بودم که نیستی، بعد یادم افتاد کلا رفتی دیگه :-/
ام اسی خوشبخت
یه حراست بزارید دم در اتاقتون، اگه کسی مسواک نزده یا رژ زده اومد نزاره داخل مطب :)
پدر و مادرها در مورد پسراشون خیلی اعتماد بنفس دارن، خیلی زیاد.
اوخ اوخ گفتی مسواک نزده و کردی کبابم :-//// خدااااااا
:-)))
کاش یکم از اعتماد به نفس اونها رو خانواده ی دخترها هم داشتن!
tiktik tiki
بله دیگه کارازدهه60تیام گذشته 
البته که همه این دیدگاه افراد بی فرهنگ رو ندارن. به شخصه فکر میکنم آدم تا آدمش رو پیدا نکرده میتونه مجرد باشه، حتی اگه دهه پنجاهی باشه!
آبان ...
وای پس خدا را شکر ..یه شانس دیگه هست ..حتما واسه نوبت بعدی حاج خانم تو هم رژ بزن بلکه مورد پسند شی 😂😂😂😎😎
🤣🤣😬😬🤣🤣
باشه تلاش خودم رو می کنم مقبول باشم!
بانوچـ ـه
یاسر رو بگوووو :))
می ترسم دستش رو فردا پس فردا بگیره بیاره به بهونه ی معاینه من رو ببینه! 
مسلما من از خنده منفجر میشم و نمیتونم خودم رو کنترل کنم!
ریزوریوس ❤:)
واقعا اَی خِداااااا
خِدااااا :-))))
نازلی
به چشم مادرش مهندس بوده . حکایت سوسک از دیوار بالا میرفت مامانش میگفت قربون دست و پای بلوریت هست


به اینش فکر نکرده بودم . راست میگی نباید رژ زد
هعی گفتم بنویسم این خاطره رو؟ ننویسم؟ به مهندس ها برنخوره یه وقت؟ 
آفرین که به نِکات هوپانه ی من دقت نمودی!
مصطفی فتاحی اردکانی
چه لذت بخشه داستان خواستگاران خانم دکتر
اینا اگه واسه شما جکه، واسه من خاطره است :-)))))
رهگذر
بیارٍم ناپٍلئونی ره ؟ 
هاع؟!
آها!
از دم در شروع کنین بدین بره!
مهرداد
یاسر گال :|    :|
می گویم ها کیس قابل بررسی هستش، لگد و بخت و این حرفها......دی :
نگارنده ی کامنت در حالی که متواری می شود دمپایی ها هست که به سمتش پرت می شود.
:))
حیف که نشونه گیریم خوب نیست و از طرفی دو تا دمپایی بیشتر دم دستم نیس!
یاسین . میم
حیف... حیف... هععییی...

چه شوهر خوبی از دستت رفت :/
من نادمم، من پشیمانم!
تی رکس
ایشالا درست میشه =)))
ایشالا :-/
آسـوکـآ آآ
به من دانش آموزام فامیلاشونو پیشنهاد دادن :|
یعنی تا این حد بچه ها روشون تو رومون بازه
اون بنده خدا که دیگه سن و سالی داشت میشه از سر تقصیراتش گذشت :)
وای یاد دخترعمم افتادم هر بار واسه یه پسرای فامیلمون از بین معلماش زن پیدا میکنه :-))))))
نرگس
سلام خانم دکتر جان 
امروز رفته بودم دندونپزشکی 
برای اولین بار با خودم گفتم کاش جای پزشکی دندون قبول شده بودم ...

هر چی تو پزشکی جلوتر میرم ناراحتیم بیشتر میشه که نکنه ی وقت مدیون مردم شم و حق الناسی گردنم بیفته 

خداییش مسوولیت پزشکا خیلی بیشتر از دندونپزشکاست....
با یه اشتباه ممکنه زندگی بیمار از دست بره):

خیلی برامون دعا کن ....

یه سوال دارم اینکه امروز به دکترم گفتم اگه میشه با مواد سفید دندونم پر کن میگفت نمیشه سوراخ دندونت نزدیکه عصبه.../: 
ربطی داره عایا؟؟؟
بعدم ازم پرسید دردم داره یا نه؟ گفتم نه درد نمیکنه اصلا وسط کار گفت علت این پوسیدگی نخ دندون نکشیدن بوده 
راستم میگفت اصلا استفاده نمیکنم تا اینک چند وقت پیش ک حس کردم چیزی توی دندونم گیر کرده اومدم نخ دندون بکشم که یهو یه تیک از دندونم شکست از داخل و افتاد که معلوم بود به خاطر این بود که چند وقتی لای دندونم مونده بود و نفهمیده بودم

آخر سرم گفت احتمالا تا یکی دو هفته با آب سرد دندونت درد میگیره اگ بعدش خوب شد ک هیچ اگه نه باید بیای برات عصب کشی کنم

بسی ناراحتم که نمای سیاه گرفت دندونم/: /: 

_______
در مورد ازدواج هم خیلی باهات موافقم منم همین و میگم تا کیس مناسب پیدا نشده نباید ازدواج کرد... 
سلام عزیزم
بله مسئولیت شما خیلی بالاتره ولی دهان و دندان هم موضع حساسیه، همون یک دونه دندون کوچولو هم مسئولیت بالایی داره.
ترجیحا در پوسیدگی های خلفی عمیق باید آمالگام استفاده بشه، چون ریسک ایجاد حساسیت و پوسیدگی ثانویه در دندون بیاد پایین.
بله پوسیدگی های بین دندانی دلیل اصلیش نخ نکشیدنه.
اگه درد دندانت زیاد شد، به گرما سرما به شدت حساس شد، از خواب پروندت نشونه اینه که عصب کشی میخواد.
———-
بلی

مهرداد
خدمات دندون پزشکی می گن اونور آب خیلی  خیلی خیلی گرونه ، به ای خاطر فامیل یکی از دوستان از اروپا میاد ایران برا کار دندوناش....راست میگه؟:|
بلی راست میگه! چند سال پیش شنیده بودم عصب کشی هر کانال ١٠٠٠ دلار! حالا شما بشینین بگین عصب کشی ٣٠٠-٤٠٠ هزارتومنی گرونه!
میس تیچر
خب حالا من این سری رفتم دکتر ازین رژ ثابتا زدم ک حالاحالاها پاک نمیشه🤣🤣
خب این رژی که تو میگی آینه رو هم کثیف نمیکنه، اشکال نداره!
پریسا ..
برای دختر ۶۸ی دلم سوخت :)‌ از بک گراند داستان خبر نداشت خب :)
من هم! توی اون شهر کوچیک احتمالا ازدواجش دیر شده و بقیه هعی این مسئله رو بهش گوشزد کردن، حتی من هم که بومی اونجا نیستم بهش یادآوری کردم، هر چند ناخواسته! :-//
هانیه
من همیشه میگم خدا به داد جماعت دهه شصتی برسه چون به خدا هی ازشون می پرسند چرا ازدواج نمی کنه خب به شما چه مربوط:)
هر کسی یه روزی ازدواج می کنه ولی با این حرف ها شاید دل کسی بشکنه
ببین من همیشه میگم کاش اطرافیانت باشعور باشن! اگه کسی فرهنگش رو 
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan