دروغ نگو به من!

  • ۱۵:۴۶

  دختر قدبلند و لاغرِ ٢٨ ساله با دوست حرّافش اومدن توی اتاقم. دندونش رو معاینه کردم و گفتم که کشیدنیه ولی باید عکسش رو داشته باشم تا بکشم. شروع کرد به اصرار که عکس ندارم و اصلا عکس نمی خواد و بکش. من هم گفتم نمی کشم. می دونین؟ اوایل خیلی بدون عکس دندون می کشیدم که باعث می شد به نوعی دستم بره تو پوست گردو؛ چون هیچ تصوری نداشتم الان این دندون تا کجا پوسیده است؟ ریشه اش چقدر بلنده؟ چند ریشه اس؟ ریشه اش کرو ( انحنا، خمیدگی در ریشه) داره یا نه؟ انکیلوزه ( فک جوش) یا نه؟ یا بدتر از همه نکنه همانژیوم زیر دندون باشه؟  کورکورانه نیرو وارد می کردم و تاج خرد میشد و ریشه می شکست و حالا خر بیار و باقالی بار کن! دندونی رو که به راحتی با نیروی صحیح و دیدِ باز می شد بکشم، شکونده بودم و باید کلی بهش وَر! می رفتم تا بتونم خارجش کنم. ازونور اگه همانژیوم زیر دندون باشه و دندون رو بکشی، مریض انقدر خونریزی می کنه که حتی ممکنه بمیره! اینه که الان معاینه می کنم، اگه احساس کنم نیاز به عکس داره، به هیج وجه بدون عکس دست به دندون نمی زنم و البته توصیه ی همه اساتیدمون هم همین بود که " بدون گرافی هرگز! واسه خودتون دردسر درست نکنین. "

این دختر هم دید من رفتم نشستم سر جام و از کشیدن دندونش منصرف شدم؛ یهو گفت که عکس دارم ولی تو خونمونه. گفتم مال کِیه؟ گفت: قبل از ماه رمضون. گفتم خوبه برو بیار. گوشی آیفونش رو درآورد و با پدرش تماس گرفت تا عکس رو واسش بیاره. ده دقیقه بعد با عکسش اومد. بهش نگاه کردم خیلی داغون و قدیمی بود. گفتم: گفتی مال کیه؟ 

-قبل ماه رمضون

گرافی رو چرخوندم و به تاریخش نگاه کردم: ٩٥/٨/١٤. اخم کردم: اینجا نوشته سال ٩٥ که! 

رنگش پرید. گفتم: واسه چی دروغ میگی به من؟ 

-عه عه... ببخشین. ترسیدم نکشین واسم. دکتر فلانی ( دندونپزشک یکی از مراکز دیگه شهر) دندون عقلم رو از روی همین عکس کشید.

-شانس آوردی دندونت توی این عکس قدیمی یه هاله ای ازش پیداست ولی دلیل نمیشه من رو احمق فرض کنی! دفترچه ات رو بده.

دفترچه اش رو باز کردم. عکس یک خانم مسن اولین صفحه چسبیده بود. از دروغ هاش عصبی شده بودم. دفترچه رو هل دادم سمتش: با دفترچه فرد دیگه کار نمی کنم واست.

-عه خانم دکتر فلانی عقلم رو با همین دفترچه کشید. 

-اصول ایشون با من شاید فرق داره. من با دفترچه فرد دیگه کار انجام نمی دم. مشکلی داری برو مرکز همین خانم دکتری که میگی واست بکشه.

-نه می خوام شما بکشی. تعریف شما رو شنیدم.

-من با دفترچه خودت فقط می کشم. نداشتی آزاد حساب میشه.

-خیلی سخت میگیری خانم دکتر. آزادش چقدره؟ 

-٢٤ تومن

-با دفترچه چقدر؟ 

-٧ و خرده ای.

-خب نمیشه که تفاوتش خیلیه! 

-نه همچین زیاد هم نیست؛ این دندون داغون تو که هر جا رفتی قبول نکردن؛ بری مطب شخصی حداقل سه چهار برابرِ قیمتِ آزادِ اینجا باهات حساب می کنن.

-حالا بکش با همین دفترچه.

-نمیکشم واسم مسئولیت داره. از لحاظ قانونی و شرعی هم درست نیست.

-این همه دزدی میشه تو این مملکت حالا شما گیر این دفترچه ای خانوم دکتر؟

-بقیه به من ربطی ندارن. من نمیخوام تو این دزدی سهیم باشم. قانون شخصی من اینه. 

این مکالمه ی طولانی حدودا ده بار با همین جزئیات بین من و دختر و دوستش تکرار شد ولی من زیرِ بار نرفتم. آخر سر خسته شدم و روم رو برگردوندم و حواسم رو دادم به سیستم و نسخه هایی که باید وارد می کردم. رفتن بیرون و ده دقیقه بعد دوباره برگشتن که باشه آزاد بکش واسم.  سریع دندونش رو کشیدم و گاز رو فشار دادم روی لثه اش و گفتم: پاشو. همونطور که با دهان پُر تشکر می کرد که چقدر خوب کشیدی، گفت: ولی خیلی سخت میگیری!

قسمت جالب ماجرا این بود که گفتم اسمت چیه؟ گفت: یاسمین. کد ملیش رو زدم توی سامانه صفحه ی آزاده نامی باز شد که اصلا دندون عقلی تا به حال نکشیده بود!! گفتم: اسمت رو هم الکی میگی؟ دندونت رو هم که قبلا نکشیده کسی با این عکس قدیمیت. برو تا بیشتر از این بهم دروغ نگفتی!

 شاید بگین چرا همون اول بدون عکس و با دفترچه ی مادرش واسش نکشیدی که انقدر مخت رو نخوره؟ روزی حداقل دو سه تا بیمار این مدلی دارم که بحث می کنن، میخوان حرف حرفِ خودشون باشه ولی من جلوشون می ایستم و میگم: قانون رو من تعیین می کنم نه شما! 

  من از همون اول یک سری اصول واسه خودم گذاشتم که دوست ندارم زیر پا بذارمشون؛ چون وقتی شروع کنی حتی واسه یکی دو نفر به این اصول عمل نکنی، شُل میشی و برای بقیه هم میگی: طوری که نیست، حالا اینم روش! همه انجام میدن واسه چی من انجام ندم؟ اصولم یکی همین ننوشتن توی دفترچه دیگرانه. دومی فقط با عکس کشیدنه و آخری هم گواهی دروغ ننوشتنه!  اوایل طرحم بود که دفترچه یکی از فامیلِهای پذیرش رو پس فرستادم و قاطع گفتم: گواهی نمی نویسم. به من ربطی نداره که سه روز نرفته سرکار و بجاش رفته سفر. درسته مسئول پذیرش بهش برخورد ولی الان راحت شدم چون همه یاد گرفتن که فلانی گواهی نمی نویسه! هر چی هم می خوان پشت سرم بگن، واسم مهم نیست. شاید خیلی خودشیفته طور باشه ولی چیزی که برام اهمیت داره اینه که خیلی از مریض ها و حتی افراد شبکه من رو به بقیه دندونپزشک های اینجا ترجیح میدن و کارم رو قبول دارن، چون خیلی بازخورد مثبت از گوشه کنار به گوشم رسیده. حالا پیش یک عده منفور بشم چون خلاف قانون عمل نمی کنم، چه باک؟





  • ۴۹۶
مهر2خت 69
....!
جانم؟
Hope ful
دیگه اسمشو چرا الکی گفت؟!! طرف مرض دروغ داشته انگار!! 
گفت: از اسمم خوشم نمیاد عوضش کردم! :-/
** دلژین **
هوووف 
چ رو مخمن این بیمارها :/ 
به شدت
به شددددت
به شددددددددت! 
آبان ...
من اینا را خوندم اعصابم داغون شد :(
دیگه اوج اش  این بود که اسمش هم دروغ گفت گوشی ایفون اش را در اورد ..
.نکته ای بود قابل تامل .. 
استاد اخلاق پزشکیمون میگفت اگه بیماری گوشیش رو درآورد و دیدی گوشی هوشمنده، بدون اون فرد نیازمند تخفیف دادن تو نیست! 
من هم وقتی دیدم گوشیش آیفونه روی تصمیمم جدی تر شدم.
جناب قدح
سلام خانم دکتر :)
دست مریزاد ...

قشنگ ترین جمله اش اینجا بود :
"عقلم رو با همین دفترچه کشید ..."
سلام
مرسی :))
والا به خدا انگار متوجه نمیشد من چی میگم! آخر من عقلم رو از دست میدم اینجا!!
هانیه
اینا واسه یک دندان پزشک معمولی این همه دروغ می گند اونوقت خدا میدونه تو زندگی خودشون چقدر دروغ می گند:(
کلا واسش خیلی طبیعی بود پشت سر هم دروغ بگه و دقیقه ی بعد که رو شد دروغش، دروغ بعدی رو ردیف کنه!
بهروز ...
کار خوبی کردی
امیدوارم
آسـوکـآ آآ
ای بابا
چقدر گیره بود
درک نمی کردم چرا انقدر لجبازه و میخواد حرفش رو به کرسی بنشونه؟ والا من بودم از رو رفته بودم
جولیک ‌‌‌‌‌
یارو می ترسید اف بی آی دنبالش باشه؟ :| اسمت رو که دیگه میتونی درست بگی :|
حتما می ترسید که من واسش دردسر درست کنم! :-/
ولی گفت چون از اسمم خوشم نمیاد به تازگی عوضش کردم!
ام اسی خوشبخت
مهم رضایت خودتونه و کسانی که باید راضی باشن, بقیه مهم نیستن :)
بله همین مهمه :-)
** سیلاک **
الان خیلی ها نون ندارن بخورن میرن یکی دیگه رو تیغ میزنن تا آیفون بخرن .. به گوشی نیست که .. دروغ گفتن از کمبودهای شخصیتی میاد ..

خوشحالم که هنوز دکترهایی پیدا میشن که اخلاقیات براشون ارحجیت داره :))) 

پایدار باشید .. 
آره این هم هست. پز عالی و جیب خالی...
والا این پایبندی به اخلاق انقدر سخته توی این جامعه که بارها وسوسه شدم منم بی خیال بشم! 
ممنونم
احسان ..
سلام
دندون دونه 7 و خورده ای میکشید؟ با دفترجه؟
مطبتون کجاست من یه اتوبوس آدم بیارم خالی کنم دم مطبتون؟
خیلی خوب حساب میکنید؟
من حاضرم 30 تا دندونم رو بدم بکشید گمونم بشه 210 هزارتومن! خدائیش از این مسواک خسته شدم!
همشم باید برم دندونپزشکی پر کنم..یکی پر میشه دو تا خالی میشه!
ببخشید س سوال کارآگاهی..یعنی اخرش بدون عکس دندونشو کشیدید؟  مگه خلاف قوانین شما نیست؟ 
خدا رو شکر میکنم من دندونپزشک نشدم، یه دختر پرورریی مثل بیمارشما اگر مریضم بود می بستم به یونیت و سروکله شو سِر میکردم تا بیان دنبالش ببرنش! که دیگه دفعه بعد از این اشتباها نکنه!
سلام
بلی! درمانگاه دولتیه دیگه. توی شهرتون مسلما هست چنین درمونگاه هایی.
من حساب نمیکنم تعرفه اش همینه
بعد فکر کردین دندون مصنوعی بهتره؟ :-)))
نه دیگه با همون عکس داغون حدود شکل ریشه رو دیدم و کشیدم.
راستش خیلی دلم میخواست این کار رو بکنم ولی صبوری پیشه کردم
الـی ‌ ‌
دکتر نمونه مملکت :)))
صدا دستا نمیااااد /-))
بوبک جان
یه جمله هست که مضمونش اینه که میگه یه دلیل مهم که باعث میشه هیچ وقت پشیمون نشی اینه که هیچ وقت به خاطر دیگران از اصولت کناره گیری نکنی۰
کارت درسته :)
آره واقعا البته اگه اصول درست باشن. چون پافشاری روی اصول غلط کاملا اشتباهه.
فدای شما
♫ شباهنگ
آفرین به شما :)
همین فرمونو ادامه بده


+ ولی وقتی یکی به من دروغ میگه روم نمیشه به روش بیارم نمی‌دونم چرا
فدای شوما :-)
باوشه
+ منم قبلا نمیتونستم ولی طرح ازم آدم دیگه ای ساخته خوشبختانه یا متاسفانه!
من ...
سلام خسته نباشین جدا
بخدا اعصاب دارین! من تا تهش خوندم مخم سوت کشید شما ده بار گفتین باز تا تهش دروغ گفته! 
احتمالا من بودم بعد دوسه بار زبون خوش روی غیر خوشم میومد بالا بیرونش میکردم
اح
رو مخ!
سلام مرسی
هعی هر دوری که تموم میشد میگفتم الان قانع میشه و میره ولی خودش یا دوستش دور بعدی رو شروع می کردن 😭 دیگه فهمیدم قانع نمیشن تصمیم گرفتم رویکرد بی محلی کردن رو انتخاب کنم که خوب جواب داد!

mona
سلام دکتر جان
واااای خدای من هربارکه شما این قیمت هارو میگید من اصن میرم توی شوک بخدا
24 ازاد؟جان من شما روی کره زمین هستید ایا؟خخخخخ

شهرما درمانگاه دولتیش پارسال ازاد 60دندون میکشید که خاطره خیلی بدی ازش دارم
یه اقای کارگر با لباس همون محل کارش که کلی گچ و خاک روش بود همراه پسر14 ساله اش اومدن درمانگاه چشمای پسره از درد قرمززززز شده بود شدید.گفت دندونشو بکشید وقتی قیمتو بهش گفتن حالت چهره پدره طوری شد که دلم میخواست براش گریه کنم...پولش خیلی کم بود دست پسرشو گرفت و رفت :(

کلا از دندونپزشکی و قیمت های بالاش کلی خاطرات بد دارم...لامصب دندون درد بد دردی هم هست
بعد از سوختگی و زایمان بدترین دردو به این دندون نیم وجبی میدم...
سلام عزیزم
ببین این درمانگاه هایی که من میگم وابسته به شبکه بهداشت و طرح تحول سلامت هستن و نیروهای طرحی و قراردادی پزشک  خانواده اونجا کار میکنن. 
یک شهری پیشرفته بود و این درمانگاه ها رو نداشت حتما دانشکده دندونپزشکی داره و اونجا هم همین قیمته.
مناسفانه بله. دندون درد بد دردیه و هزینه ها بالاست ولی تقصیر رو من گردن بیمه ها می اندازم که هزینه ها رو تقبل نمیکنن وگرنه که انقدر وسایل و مواد دندونپزشکی گرونه و الان چند برابر هم شده از طرفی تعرفه ها چند ساله ثابت مونده. برخلاف خیلی از چیزهایی که تو این مملکت گرون شده. 
پاپیکا
درسته ! کار شما درسته ... 
فقط ازتون یه خواهش دارم ، اگه دیدین یکی اومد که خیلی دستش تنگ بود با هر دفترچه ای ، با هر شرایطی کارش رو راه بندازید . قوانین برای راحتی مردمان نوشته شده ، اگه جایی قانونی رو دیدید که داره یکی رو نابود میکنه شاید بشه ازش گذشت . 
 - 
به شخصه ، یه بار که برای عصب کشی رفتم یه زن و شوهر پیری رو دیدم که مرده دستش رو دهنش بود از درد ، زنه قیمت پرسید از منشی ... بعدش رفتن ! یعنی به خاطر نداشتن پووووووووووول ،این چرک ِ لجن ، رفتن !  اون روزها خیلی وضع مالیم افتضاح بود یعنی برای عصب کشی خودم هم به زور اومده بودم ... اگه روزی مث ِ امروز بود از جیب خرجش رو می دادم تا دندانپزشکی دیگر ، پولدارتر ، بساز بفروشتر و لاکچری تر شود !!! 

ممنون هرچند آخرش بهمون تیکه انداختین!
مطمئن باشین حواسم هست، هرچند توی درمانگاه دولتی خیلی دست من نیست که تخفیف بدم و پول نگیرم.
x
خیلی برام قابل احترامی به خاطر پایبندی به قوانینت 
حقیقتا خدا بهت صبر ایوب بده ... از این حجم از دروغ حالت تهوع گرفتم 
فدای تو
بینش هی نفس عمیق میکشیدم که صدام نره بالا و با آرامش جوابش رو بدم.
مصطفی فتاحی اردکانی
یک کلمه
احسنت
یک کلمه: سپاس
امیر عباس
سلام جالب بود
ممنون
حامد
پس میشه هنوز امیدوار بود هنوز انسانیت و راستی تو این مملکت نمرده
والا از وقتی فهمیدم ایرانیا دیشب تو روسیه چطور آبروبری کردن، کامل ناامید شدم!
حامد
پس میشه هنوز امیدوار بود هنوز انسانیت و راستی تو این مملکت نمرده
ایول به شما
مچکر از شما
ماهی قرمز
چقدر دروغ اخه :/

من یه بار رفتم پیش دوست بابام اونم دندونپزشکه که ببینم کارش چجوریه و بدرد ادمی مثله من میخوره یا نه که دیدم نه واقعا تحمل بوی دهن بقیه و حرفای ادمایی مث این خانومو ندارم :/ خدا بهت صبر بده عزیز جان :)

فقط منو بفرستید برمممم اتاق عملللل :))))))))))))
بوی دهان که عادی شده واسه ما دیگه :-/
کلا هر کاری که با ارباب رجوع ( بیمار) سرکار داشته باشی همینه، حالا پیش ما با درد میاد دیگه بدتر!
اتاق عملم سخته، پروسه ی قبل از اتاق عمل هم با بیمار سرکار داری
فـ ــاش
کار شما درسته خانم دکتر ولی این آدمای بیچاره هم تقصیر خودشون نیست. هنوز بعضی فرهنگ ها تو کشور ما جا نیفتاده، همه ی آدما هم تحصیل کرده یا از یه خانواده ی اصیل نیستن که این اصول مهم اجتماعی رو یاد بگیرن. شما زیاد اعصابتونو بهم نریزین. انشالله خدا همه رو هدایت کنه.
من فقط می خوام خودم و جامعه ی کوچیک اطرافم رو عوض کنم. کاری به بقیه اش ندارم واقعا! ادعای تغییرش رو هم ندارم البته. 
ان شاالله
گندم بانو
اتفاقا خیلی کار خوبی میکنی.
واسه یه نفر که قانونو زیر پا بذاری میره به کل دوست و آشناهاش میگه فلانی واسه من فلان کارو کرد، برو واسه تو هم انجام میده. بعد تا چشم باز کنی میبینی شدی بازیچه دست مردم!
اتفاقا دکترایی که مقرراتی هستن بیشتر قابل اعتمادن :)
دقیقا همینه! بعد اگه از یه جایی بخوام مقاومت کنم میگن چرا واسه اون کردی واسه من نمیکنی؟! 
بلی :-)
مهربان
خیلی وقتها مریضام منو خر فرض میکنن و من میفهمم اما به روی خودم نمیارم چون درک میکنم که کارشون یه دلیلی داشته
اما خب
منم گواهی دروغ نمینویسم اما با دفترچه ی سایرین مریض میبینم
دروغگویی در این سطح وسیع واسه من قابل قبول نیست. حس حماقت بهم دست میده
شما دارو مینویسی فقط ولی فرضا من واسه یه دختر تو سن گروه هدف(٦-١٤) تو دفترچه دختر همسایه اش نوشتم دندون شش بالا ترمیم شد. اینا همه تو اداره بیمه ثبت میشه و بعد که صاحب دفترچه اومد واسه اون دندونش دیگه بیمه قبول نمیکنه کار کنه. 
منیژه
مطمئن باشید هیچ وقت تو زندگیتون ازاینکه کار درست انجام میدید و زیر بار خواسته های نادرست دیگران نمیرید پشیمان نخواهید شد. حس خوب کار درست با هیچ حس دیگری قابل قیاس نیست. موفق باشید. 
بله همینطوره. حس خوب کار درست و اون احساس رضایتی که داره قابل قیاس با چیزی نیست.
ماهی قرمز
آره سخت که خیلی سخته اما خیلی دوسش دارم :)
ایشالا موفق باشی 
آناریل Anariel
کلا تو کت من نمیره که آدما چرا باید دروغ بگن
واقعا چه صبری داشتی خانم دکتر!
من هم
دیگه جز صبوری چکار میتونم بکنم؟
تی رکس
استاد پزشکی قانونیمون میگفت پسره سرباز بوده رفته پیش دکتر که من دیروز تب فلان درجه داشتم و نرفتم و گواهی میخوام و اگه ندی یه هفته اضافه خدمت میخورم و یه عالمه عجز و لابه تا دکتره راضی میشه بنویسه! یه ماه بعدش میان پزشک رو به جرم مشارکت در قتل دستگیر میکنن :| چون گواهی که برای روز قبل مراجعه نوشته بوده در واقع برای این بوده که ثابت کنه اون روزی که یکی از هم خدمتی هاش به واسطه تیری که اون شلیک کرده بوده کشته شده، به خاطر مریضی اصلا تو پادگان نبوده :| و اینجوری بود که من کاملا قانع شدم واو این گواهی عجب موضوع حساسیه و به چشم نمیاد
بله من هم واسه همین نمی نویسم چون ماجرایی شبیه به اینی که گفتی رو شنیدم و دیدم چقدر واسم مسئولیت داره. برای همین قاطع رد کردم از اول و توی دامش نیوفتادم.
tiktik tiki
این حجم از دورغ باعث دوگانگی شخصیتیش نمیشه؟؟؟؟
من بودم قطعا حتی بجای دندانپزشک میرفتم اورتوپدی بعدم میگفتم واسه مشکل کبدیم اومدم!
خداروووووشکر دندونپزشکی رو دزست اومده بود
چون دیگه درد داشت که اومده بود پیشم وگرنه بعید نبود سر از اون جاها دربیاره!
Reyhane R
هوپ جان احساس من اینه که نسبت به دوران قبل از طرحت، الان خیلی پخته تر و قوی تر شدی.☺
نمیدونم دیدگاه خودت هم همینه یا نه.
آره خودم هم حس کردم واقعا شخصیتم نسبت به دوران تحصیلم متفاوت شده. کلا ورود به جامعه و برخورد با افراد مختلف پر از تجربه است.
شارمین امیریان
سلام عزیزم.

آفرین به خاطر اصولت و پایبندیت بهشون. بهت افتخار می کنم دکتر =)
سلام شارمین جانم
ممنونم ازت وظیفمه :-)
نیمه سیب سقراطی
چقدر پررو بوده ولی :/
و جا داره بگم شما هیچ سخت نمیگیری ! قانونه قانون !
کلا دروغ عادتش بود.
یک بار تست شخصیت دادم، یکی از خصوصیاتی که تفسیرش گفت دارم "قانون مداری" ام بود!

دکتر محیصا
اخی یاد قدیمای خودم افتادم ... منم یه قانون داشتم که مریضا رو به ترتیب ببینم این وسط اگر کسی میومد سفارش می کرد یا درخواست پارتی بازی داشت به هیچ عنوان پذیرشش نمی کردم مگر سر نوبت خودش:) ولی برای عکس نمی تونستم چون اکثرا توی برف و بوران از روستاهای دور میومدن خیلی براشون عکس سخت بود هرچند کار اشتباهی بود اما مجبور بودم ... ولی کار خوبی میکنی با عکس می کشی 👏👏👏👏
منم نوبت میدم به مریضا ولی بین ترمیم هام اگه اکس بیاد، انجام میدم.
این پارتی بازی نکردنه خیلی خوبه ها ایول
شانسی که من آوردم اینه که بیمارستانمون او پی جی داره. 
دکتر یونس
من واسه خانواده هم گواهی نمینویسم. چون خودم اگر در حال مرگ و تب چهل درجه هم باشم میرم سر کار ، پس بقیه هم میتونن و نصف بیشترش اداست و از روی تنبلی و راحت طلبیه! یکی دیگه رفته عشق و حال، دروغش رو من بنویسم که یکی دیگه متضرر بشه و خودمم برم جهنم؟! مگه عقلم کمه؟!
یه قانون جدید باید اضافه کنیم به اصولمون، برای مریض دروغگو کاری انجام ندیم!! 
دیگه از ترسشون دروغ نمیگن! :)
اگه کسی واقعا دندون درد داشته باشه و حالش بد باشه خب پبش اومده یکی دو بار واسش استعلاجی برای همون روز رو نوشتم ولی زیر بار بقیه اش نمی رم. البته برای شما پزشک ها بیشتر پیش میاد تا ما.
اینم خوب اصلیه! من برای مریض بدقول هم کار انجام نمیدم. اگه یکی دو بار سر نوبتش نیاد و منو معطل کنه واسش کار نمیکنم دیگه.
بهاردخت ..
سلام خانم دکتر
من همونیم که درمورد مشکل بی حسی فکم باهاتون مشورت کردم ویکی دوتا کامنت دیگه هم براتون گذاشته بودم..از وقتیکه وبلاگتونو شناختم همیشه نوشته هاتونو خوندم ودنبالتون کردم،به تازگی من هم نوشتن رو شروع کردم میدونم به گردپای شماهم نمیرسم ولی خب به خودم جرات نوشتن دادم..بااجازه تون آدرس وبلاگتونو تو لیست لینکهام ثبت میکنم
سلام عزیزم به دنیای بلاگری خوش اومدی، ایشالا موندگار باشی
من که نویسنده نیستم. ولی کم کم دستت راه میوفته.
خواهش میکنم موفق باشی
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan