که می پاشد ز لبخندت سپاهی...

  • ۲۰:۴۲

پنجشنبه عصره و ردیف خانم هایی که اکثرا خسته ان و نشستن تا نوبتشون بشه. رسیده و نرسیده از شهر طرحی، ناهار خوردم و خودم رو رسوندم و هنوز بعد از یک ساعت نوبتم نشده. زن بارداری هم کنارم نشسته. صدای غرغر اپیلاسیون کارها از اتاقک ها شنیده میشه: خانوم فلانی من آخریمه ها!  بازو نمونده واسم.

- خانوم فلانی مُردم دیگه به کسی نوبت ندین.

یک نفرشون که می ناله: خدایاااااا چرا همش شب جمعه ها شلوغه؟! 

بقیه زن ها ریز ریز می خندن. منم که سرم رو تکیه دادم به دیوار و خوابم. چرتم رو این حرف پاره می کنه: صبحی یکی از مشتری ها می گفت می دونین چقدر ثواب می کنین؟! این بار من هم خنده ام میگیره: راست میگفته خب!

به تازگی دقت کردم چقدر هر کاری به نوبه ی خودش سخت و خسته کننده می تونه باشه که این باعث شده افراد شاغل رو بیشتر از قبل درک کنم و حتی برای خستگی دختر پشت دخل فست فودی یا پسر نونوا یا همین خانم های اپی. کار دلم بسوزه و از سردی رفتار فروشنده روسری ناراحت نشم و به خودم بگم: می دونی از صبح چند تا روسری تا کرده؟ 

توی هفته ای که گذشت برای بار چندم یکی از بیمارها بهم گفت: چقدر خوش اخلاقی شما خانوم دکتر! رفتم فلان مرکز اصلا نمیشد با دندونپزشکش حرف زد و جواب تکراری بود که از من می شنید: بداخلاقی های من رو توی روزهای شلوغ ندیدین یا بداخلاق تر از من تو کل شهرتون پیدا نمی کنین! 

خدایی بیمارها سر وقت بیان، اون موقعی که میخوام کارشون تموم بشه، انتظار بی جا نداشته باشن و ... بدرفتاری نمی بینن و حتی کلی سر به سرشون میذارم: خالهههه این کرما رو ببین تو دندونت! اح اح اح! و پسربچه ای که تا چند ثانیه قبل گریه می کرده و الان با تعجب به تکه های دندون پوسیده اش در دست من نگاه می کنه و میگه: ایییییییی اینا چی بود؟! اح! کرما رو! و ساکت میشه تا بقیه کرم های آدمخوار رو از دندونش بیرون بکشم و قول میده دیگه مسواک بزنه و شکلات کمتر بخوره! ولی اگه شب قبلش کم خوابیده باشم، خسته شده  باشم و یا وقتم کم باشه حوصله ی شوخی و خنده با بیمارها رو ندارم و فقط میخوام تموم بشه و برم توی پانسیون ناهار بخورم و غش کنم.

کمی صبوری، درک متقابل و بالا بردن تحمل، زندگی رو از اینی که هست آسون تر می کنه! نه؟!  


+ گوش کنیم

  • ۶۲۳
آبان ...
به نظرم یکی از شغل های واقعا سخته ..فروشنده روسری است ..من خودم هنوز با تا کردن روسری های خودم مشکل دارم چه برسه فروشنده که صد تا روسری باز می کنه تا یکی بالاخره بخره ...
آره خدایی مخصوصا اونایی که ملزم میکنن شکل خاصی تا کنن روسری هاشون رو که قشنگ تر باشه!
آرزو ﴿ッ﴾
این گوش کنیم‌ـه واسه من باز نمیشه :(
عنوان بسی دلرباست! :)
عه چرا؟! لینکش رو عوض کردم ببین میشه؟
عنوان تاپیک همین آهنگه
Man Mobham
سلام. خوبین ؟من برگشتم. منو یادتونه
سلام مرسی
بله عزیزم خوش اومدی
آرزو ﴿ッ﴾
نه واسه من باز نشد. تو گوگل سرچ می‌کنم دانلود می‌کنم :)
عجیبه!
شارمین امیریان
سلام.

به نظر من که مهربونی و خوش اخلاقی تو ذات تو هسن. اصلا حالت چهره ت یه جور مهربون جذابیه که من اگه پسر بودم حتما می گرفتمت =))))
سلام
کجا مهربونم؟! تازه کلی خبیثممممم! از اتفاق به چهره ی تو بیشتر میخوره مهربون باشی تا من
کاش بودی :-))))
x
وجدانا اعصابمونو تو فرقون نریزن اخلاقامون خوبه , مگه نه ؟!
اوهوم :-))))
صبح
اینم تموم میشه تحملتون رو ببرید بالا. 
بله
ام اسی خوشبخت
ترسوندن بچه ها از کرم دندون کار اخلاقیه؟ :))
خیلی خوبه همدیگرو درک کنیم، هم آرامش بیشتری خواهیم داشت، هم انرژی مثبت رو به اطرافیانمون منتقل میکنیم :)
اگه باعث بشه مسواک بزنن بعلهههه
دقیقا همین طوره
آسـوکـآ آآ
بله دکی جان، زندگی رو آسون تر میکنه...
بلی :-)
نگار جهانشاهی
خوبه
کتاب باز
سلام دکتر جان
خوب بهتره از تجربه اخیرم بگم. 
رفتم دندونپزشکی وقت داشتم که ریشه رو بکشه برا ایمپلنت دو دقیقه بعد از تزریق بی حسی لثه رو سکاف داد درد رو با تمام وجودم حس کردم دستم رو بلند کردم البته نه سمت دست اون یا دهنم فقط،به یه نشانه که درد دارم داد کشید دستتو بنداز بعد ادامه داد و ناخوداگاه باز دستم بالا رفت تحملش غیر ممکن بود.
گفت مگه لبت مور مور نمیشه گفتم نه ( اولین بارم که نبود بی حسی میزدم قشنگ میدونستم چجوریه ) بعد،با پنس محکم کوبید به اون سمت لثه ام. وداد زد ببین اگه بی حس نباشه یه همچین دردیه خداوند به راه راست هدایتش کنه نه دلم فقط لعنتش میکردم اخه پزشک انقد بد اخلاق ،فشنگ سمت مخالف رو زخم کرد که ثابت کنه اون طرف بی حسه.
باید بگم من نفر اول بودم و اول صبح بود ،مطب خصوصی بود و ...
هرگزززرر نمیبخشمش . 
نمیدونم به نظرتون باید چطور جواب همچین کسی رو داد. 
اگرچه دندانپزشک مهربون و با شرف کم ندیدم اما این اقا واقعا یه ننگه.
درود به تو که خانم و خوش اخلاقی ،خدا حفظت کنه برا شهر طرحی

سلام
متاسفم برای تجربه ای که داشتین. من چندان خوش اخلاق نیستم جدی میگم. من هم پبش اومده از بی حس نشدن دندون مریض کلافه شدم و غر غر کردم.
ولی جای شما بودم آخر کار به دکترم اعتراض می کردم. نمیشه بدون بی حسی کشید دندون رو. از طرفی با اینکه حق نمیدم به همکارم ولی میدونی؟ بی حسی این روزها کمیاب شده، شاید انتظار داشته با همون یک کارپول بی حسی بگیره و وقتی گفتی درد داری عصبی شده. 
Reyhane R
کرم یکم چندش ناک نیست دکترجان؟
نمیشه یه چیز بهتر بگی؟😓
باور کن تاثیرش فوق العاده است :-)))))
دانلود سریال گیم اف ترونز
D: جز 100 بلاگ برتری ؟ چه جالب
بعله اینطور میگن!
اجاره آپارتمان مبله در تهران
دندون !!! آخ آخ آخ ... بد دردیه ...
ولی با جمله آخرت موافقم ...
کمی صبوری ...
_____________________________________
اجاره آپارتمان مبله در تهران
https://eskanbama.com
:-)
صبح
آپ نمیکنید؟
اممم
به محض اینکه حال و حوصلش بیاد چشم :-)
صبح
عصر وشبهای پاییزی به این زیبایی حوصله میاره:)
بله :-)
فریبا
پس یعنی منم یه فرصت به رضایی بدم؟!:)))
بلههه صبوری پیشه کن جانم
میس تیچر
برا یه خانوم دوکتور زشته واقعا ته نوشته هاش جاستیفای نمیزنه ولی کرمای دندون میشمره.. نچ نچ نچ :))
جاستیفای ماستیفای وقتی با گوشی تایپ می کنم معنا نداره که! :-))
امیر
عالی.
سیر خشک
بی نظیره
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan