کوزه گر، بن تن و بقیه ی ماجرا!

  • ۲۲:۱۳

1- یک آینه ی دندونپزشکی یک بار مصرف! از  معاینه ی دهانی دوران پیش دانشگاهی ام دارم، که علاوه بر اینکه دندون های خودم رو باهاش معاینه میکنم، با شستن و دور نگه داشتنش از دندون ها، دهان بقیه اعضای خانواده رو هم گاهی معاینه میکنم! بله خیلی هم استریل هستم من! 

هر از چند گاهی لثه ی کامی دور یکی از دندون های فک بالام اذیتم میکنه، چند شب پیش هم موقع مسواک زدن خون ریزی کرد، هی میخوام به بچه ها بگم از دندونم عکس بگیرن، ولی یادم میره یا میگم مهم نیست و انقدر بی محلی بهش میکنم تا خوب بشه!  

دقیقا مصداق این ضرب المثله که 'کوزه گر از کوزه شکسته آب میخوره! '

 پستش کردم تا یادم بمونه و به فکرش باشم!


2- پسرک شیرین زبون 4 ساله با اون چشمای درشتش، خیلی شیک به عنوان جایزه یه پاک کن بن تن ازم گرفت و زیر دستم نخوابید! ارجاعش دادم تخصصی :-/ البته وقتی توی بخش تخصصی سر زدم بهش، دیدم در حالی که سکسکه میکنه از گریه، رزیدنت داره سریع براش کار میکنه! خب من دلم نمیومد!


# از سری اعترافات یک دنتیست آینده!


  • ۵۶۴
خانم نارنج
میبینم دکترجون ازبچگی(پیش دانشگاهی)به دندونپزشکی علاقه داشتین :))
نه بابا اتفاقا اون موقع متنفر بودم از دندون!
آرزو ﴿ッ﴾
۲- چه مهربانانه! خدا از این دکترا نصیب ما هم بکنه! :)
من از مامانم باج می‌گرفتم.
الهی آمین، شاید اینجوری ترست بریزه و دیگه باج گیری رو کنار بذاری!
شارمین
1. دکتر کوتا بیا! اینا همه ش بدآموزی داره!

2. خاله شما به همه مریضهاتون پاک کن جایزه میدیدئ؟ پاک کن باب اسفنجی هم دارید؟! =)
1. خودم هم حس ضایعی داشتم با این اعتراف :|
2. بلی! اون رو هم داریم ؛)))
ریحانه
سلااااممممم
ما اومدیمممم
در این یه مورد من کوزه گری هستم که از لیوان کریستال آب میخوره!انواع آزمایشات معاینات ....تا دلت بخواد ....
دندون پزشکی کودکانم زیادی اعصاب فولادین میخواد .مخصوصا که غالبا یه بچه تخس که مسواک نزده!
پاورقی:در پاسخ به پرسش قبلیت استریتم  ؛ دعا کنید برام

سلام خوش اومدی!
خب من اگه بخوام به دندونام برسم فقط میرم پیش اساتیدمون، که اونا هم خیلی لاکچری حساب میکنن! برای همین ضمیر ناخودآگاهم هی باعث میشه نادیده بگیرم مشکلم رو ؛))
واقعا اعصاب پولادین میخواد، عمرااااا این تخصص رو دوست داشته باشم!
+ ایول! موفق باشی ؛)
دچــ ــــار
آقا شما دندون هم درست می کنید؟ میخام پیر شدم بیام دندون بذارم:)
:-/
پ ن پ! من از پروتز کامل خوشم نمیاد، بعد از فارغ التحصیلی دیگه انجامش نمیدم!
دچــ ــــار
منظورم رشته شریف دندانسازی هستا!:)
خدایی کسی برای دندون مصنوعی دیگه پیش دندونسازها نمیره! باید پیش متخصص پروتز برین که اون خودش با لابراتوار دندونسازی به قول شما در ارتباطه
برنا
در این مورد من هم کوزه گرهایی دارم ولی اصلن آب نمیخورم.
چه کاریه آخه....

اگه بگم دقیق درک نکردم چی گفتی، زشته؟! :)))
یعنی خودت فن کوزه گری هایی بلدی و استفاده نمیکنی یا از دندونپزشکی میترسی؟! 
مهربان
هی کوزه گر بیا اینجا . اون فورسپس رو بده دست من کارت رو راه بندازم
اصن فورسپس هم نمیخاد خودم موسکیتو دارم . کشیدن دندون هم مثه بازکردن در نوشابه با قاشقه . سخت نیست. بیا عمو جون نترس.
رفتار من با بچه ها عالیه....عایکن اون شیطون که داره لبخند میزنه
من که مثل بعضیا دندونام کشیدنی نیست. موسکیتو آخه؟!  :||| 
خوشحالم که داری میگی ترس نداره، داری با واقعیت کنار میای خاله جون :) (من خاله ات بودن تو کی عموی من شدی؟! )
مهربان و مهربان بودن؟! 
فریبا
از این پسر بچه ها که به هیچ صراطی مستقیم نمیشن ما اول سال تو مدرسه همیشه یه چند تایی داریم .واقعا اعصاب فولادین میخوان. ولی بعد که راه میفتن حسابی باهامون مهربون و صمیمی میشن ولی خب تو کار شما دیگه کار به صمیمی شدن و این حرفا نمیکشه فقط همون اعصاب خوردی اول هست :/
این پسربچه اول کار خیلی همکار به نظر می رسید، می خندید شیرین زبونی میکرد ولی از بس کوچیک بود_4 ساله_ واقعا همکاری نمیکرد! مرتب الکی سرفه میکرد و میگفت خسته شدم خوابم میاد! 
ام اسی خوشبخت
چه پزشک خوش قلبی :)
بچه های امروزی رو سخت میشه راضی کرد :)
فدای شما...
خیلی سر و کله زدن باهاشون سخت شده!
مهربان
تو نهایتا میتونی عمه باشی
راستی رابطه م با بچه ها خیلی م خوبه
فقط بهتره اعصاب نداشته باشم که عادی باهاشون برخورد کنم
اگه خلوت باسه اونقدر دستشون میندازم که با گریه برن بیرون
من حالا حالاها عمه نمیشم بی تربیت! آیا رواست من به این گلی عمه بشم؟! 
فقط دعا میکنم که مریضات همه بزرگسال باشن، مردم آزار!

-چرا نمیپستی؟؟؟
مهربان
حقته که بچه ی داداشت پسر باشه و از اون تخس ها ! صحنه رو ترک میکنم و آرزوی موفقیت برات
راستی یه خیل عظبمی از مریضای من اطفالن و به محض ورود بهشون میگم من فقط امپول مینویسم ....یعنیا باورت نمیشه چه میکنن از در و دیوار بالا میرن ، خودشونو میکوبن زمین،لگد میزنن ، غش میکنن ، کف میکنن، تشنج میکنن ، عربده میزنن و من فقط لبخند میزنم

امیدوارم یه دختر ناز و ملوس و با ادب گیرش بیاد! 
مهربان نگو که داری راست میگی! :)))))))) حتما مامان باباهاشونم میایستن نگاهت میکنن فقط!
مهربان
خدایی فقط باید باشی و ببینی انگار به برق وصلشون کردن
مامان بابا ها واکنش هاشون متفاوته
گاهی خوشحالانه میگن دستتون درد نکنه بچه من تا آمپول نزنه خوب نمیشه. بعضیا میگن هرچی صلاح میدونین گاهی هم میگن نمیشه نزنه ؟  منم میگه نه !
خلاصه که کلی تفریح میکنم بعد حالا این اولشه . چند دقیقه بعد صدای گریه شون رو از اتاق تزریقات میشنوم و بازم لبخند میزنم
پست فترت رو با ت مینویسن یا با ط ؟
مهربان! میدونم که داری شوخی میکنی :-/ 
یاد وقتایی افتادم که اول به دهان بچه ژل بی حسی می مالم، بعد صندلی رو تنظیم میکنم و نور رو توی چشم بچه میندازم و میگم: ای وای نور توی چشمته و با اون یکی دستم چشم بچه رو می پوشونم و با پرت کردن حواسش که ای وای زنبور توی دهانته میخوام درش بیارم سریع بی حسی میزنم براش... بگو ک الکی میگی o.O
الین
انصافا من به دندان پزشکی و یونتتش فوبیا دارم. صدای مته هم که نگم. منو یاد درد و جیغ های بلند کودکیم میندازه. اما انصافا پزشک فوق العاده خوش اخلاق و متعهدی داشتم.  خدا به شما و همه پزشک های جیگر سلامتی و شادی بده 
منم واسه خودم اصلا خوشم نمیاد :))) 
مته نیست جان دل فرز ه! 
ممنونم ازت استاد خانوم ؛*
برنا
نه سیستر جان اصلنم زشت نیست. من بد نوشتم.
من که نمیتونم بگم که کوزه گرم و از کوزه شکسته آب میخورم، چون من دندانپزشک نیستم. (در متن شما کوزه گر اشاره به دندانپزشک است)
منظورم این بود که من هم دندانپزشکهایی در خانواده دارم، (کوزه گر هایی دارم) ام  اما نه تنها  از کوزه شکسته آب نمیخورم، بلکه اصلن آب نمیخورم. یعنی اصلن بهشون مراجعه نمی کنم.
ترسناکن
آهان پس حدس دومم درست بود :)))
ببین از بقیشون که می ترسی از من نترس دیگه خدایی! اینجور که تو این چند سال من دیدم از دندونپزشکی میترسی خدای ناکرده دندون مصنوعی لازم میشیا!
طلوع ماه
هوپ جان دندانپزشکایی هستن که فقط بچه ها رو قبول میکنن, درسته؟عایا اونا دوره های خاصی رو میگذرونن؟ 
بله عزیزم متخصص دندانپزشکی اطفال هستن ؛)
نیلوفر
سلام.خوبین؟
من یه سوال داشتم.میخواستم ببینم مثلا یه کسی که دندون پزشک میشه همش باید سرش پایین باشه؟گردن درد نمیگیره؟
و اینکه مثلا تویه تخصص چه رشته هایی از دندون پزشکی هست که نیاز نیست مریض ببینی که سرت همش پایین باشه؟به جز رادیولوژی
اخه من اصلا نمیتونم طولانی مدت سرم پایین باشه.گردنم درد میگیره.

سلام ممنون، 
بعدا تخصص میتونین رادیولوژی یا تشخیص و پاتو بگیرین ولی 6 سال عمومی رو میخواین چکار کنین؟ به نظرم اگه تا این حد گردن درد دارین اصلا سراغ دندونپزشکی نیاین :)
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan