هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (١٨)

  • ۱۷:۴۴

فرست: دندون مولر دومش ( آسیاب یا ٧) رو که تازه به عصب رسیده بود، نشون داد و گفت: واسم بکشین.

به زن جوون نگاه کردم و گفتم: به هیچ وجه چنین دندون خوبی رو نمیکشم

از اون اصرار که درد دارم و از من انکار که عمرا. آخر گفتم: اگه از لحاظ هزینه مشکل داری، برو فلان جا واست می کشن ولی حیفه نکش

کمی نرم شده بود: نه مشکلم هزینش نیست. یک اینکه می ترسم و دو اینکه با شوهرم دعوام شده قهر کردم اومدم دندونمو بکشم. چون اون گفت برو عصب کشی کن

با تعجب نگاهش کردم: از لج شوهرت میخوای خودت رو بی دندون کنی؟

خندید: آره.

-خجالت بکش بخواب واست عصب کشی کنم.

خجالت کشید. خوابید. واسش اندو کردم. شوهرش اومد دنبالش و با خوبی و خوشی رفتن سر زندگیشون!!

(کلید اسرار این قسمت دکترِ مشاوره خانواده!)

 

سکند: مرد رو راضی کردم که دندون عقل پایینش رو باز کنم، عصب کشی کنم. با شرط اینکه اگر دیدم کار سخت و تخصصیه، اون موقع می کشم. ولی اینطوری فرصت می دیم به دندون عقلی که دندون ٧ کناریش کشیده شده حالا حالاها توی سیستم جونده اش نقش ایفا کنه. زن جوون ٢١ ساله اش هم اومد، معاینه شد. دقیق یادم نیست ولی توی هر فک حداقل ٥ تا دندون به عصب رسیده داشت. به شدت می ترسید و میگفت: عمرا بخوابم برای عصب کشی، بکشین!

شوهرش همین طور که زیر دست من خوابیده بود گفت: خداروشکر و دست هاش رو به نشونه ی شکر رو به سقف کلینیک گرفت!

با افسوس سر تکون دادم و گفتم: من نمی کشم. شما میخوای دندون اصلیت رو بکشی، بعد شوهرت داره عقلش رو عصب کشی میکنه ها

زن از سر سادگی سر تکون داد و گفت: خب من نمی خواااام، می ترسم

مرد دوباره خدا رو شکر کرد! بدجنسیه که بگم خوشحال شدم از اینکه با اینکه کانال های دندون عقل مرد پیدا و باز شد ولی از بس خراب و پوسیده بود، حین کار تاج دندون کم کم خرد شدن و من دیدم ارزش نگه داری نداره و واسش کشیدم؟ :دی

(کلید اسرار این قسمت: دکتر دو به هم زن!)


ثرد: دختر ١٦-١٧ ساله برای ترمیم دندون های قدامیش خوابیده بوده که بی حسی دریافت کنه ولی می ترسید! ( چه همه هم تو این پست می ترسن!) مادرش اومد گفت: لطفا با ژل واسش بی حسی بزنین.

در حالیکه که سرم رو به نشونه افسوس تکون می دادم، گفتم: کسی که ازدواج کرده، از یه دونه بی حسی می ترسه؟!! چیزهای ترسناک تر داره ازدواج!! 

مادرش گفت: نه والا دخترم مجرده!

به رینگ طلایی توی انگشت حلقه دست چپ دختر اشاره کردم: این حلقه واسه چیه پس؟

دختر خندید و سریع انداخت توی دست راستش: الکیه

منم گفتم: عه! و سریع بی حسی رو بدون ژل زدم تا دیگه دکترش رو سرکار نذاره

(کلید اسرار این قسمت: دکتر بی اعصاب!)


فورث: در ادامه ی جمع مریض های ترسو واسه ی مردی ٣٧-٨ ساله تمام دندون های نیم فک بالاش رو کشیده و بخیه زده بودم و گفتم: پاشو.

مرد پا شد، نفس نفس زنان گفت: صد رحمت به جلادا، شما از ما قصاب هام که جلادتری

برای لحظه ای پوکر فیس طور به دیوار روبه رو نگاه کردم. بهم برخورده بود: مرسی واقعا! اینم از تشکرتون. :-/

مرد رفت. نیم ساعت بعد با یک گونی پر از انار که از سنگینی زیاد روی زمین می کشید وارد کلینیک شد: برای شما خانم دکتر!

ابروهام رو بالا انداختم: مرسی ولی واسه چی؟ شما که تشکرتون رو کردین و رفتین!

خندید: آخه منِ قصاب میخوام سر یه برّه ببرم، دلم ریش میشه، ولی شما با اون انبردست و پیچ گوشتی که دست گرفتی اومدی بالای سر من فهمیدم این کاره ای! بعدم تند و تند دندون میکشیدی و سرم رو اینور اونور میکردی و آخ نمیگفتی وسط این همه خون. واسه همین گفتم!

خندیدم: خب کارمه! مرسی واسه این همه انار. لازم نبود واقعا

-قابل نداره، به دل نگیر خانم دکتر!

-باشه

( کلید اسرار این قسمت: دکتر جلاد)


فیفث: واسم جالبه برای یکی ترمیم زیبایی اونم عالی کار میکنم، میگم الان پا میشه کلی تشکر و ذوق می کنه ولی فقط سری تکون میده و میره؛ بعد دندون های یک نفر دیگه بعد از ونیر کامپوزیت، خیلی معمولی میشن و حس ایده آلیستیم رو ارضا نمی کنن؛ ولی طرف انقدر خوشش میاد و تشکر می کنه و تبلیغ می کنه برام که جا می خورم!


سیکسث ( اگه تونستی تلفظ کنی!) : شاید باورتون نشه ولی سه ماهه میخوام بگم از فلان دندونم که مشکوکه عکس بگیرن و ببینم مشکلش چیه تا بدتر نشده ولی یا فرصت نمیکنم یا فراموش میکنم. اگه دندونم خرد شد و ریخت توی دهنم، بدونین حکایت همون کوزه گره است.


سونث: دستیار یکی از کلینیکا دیروز اومده سمتم و با بغض میگه: پس کی نتو وصل میکنن خانوم دکتر؟

می خندم: نمیدونم خدایی.

-خسته شدم به خدا. حوصلم سر رفته.

نمیدونه ما اینجا خودمون اینترانت مزگان داریم!

  • ۴۱۸
شارمین امیریان

سلام

 

یعنی من دوباره دلم برا این قصابه رفت😍 نه به خاطر انارها! (دیگه الان از انار اشباع شدم). برای اون دل پروانه ایِ گنجشکیش😳😂 اگه دیگه اومد پیشت از طرف من هواش رو داشته باش!😏 

 

 

مورد اول رو خوندم یاد همکارم افتادم می گفت من همه موفقیتهای زندگیم رو مدیون شوهرمم. هی اون میگه فلان کار رو نکن (مثلا ارشد نخون). من از لجش اون کار رو میکنم!😐

سلام
مطمئن باش اگه دوباره اومد و فهمیدم مجرده میگم ما یه خانوم دکتری داریم، نه تنها عاشق اناره، بلکه دلش واسه تو هم رفته! جورش میکنم واست :-))
خب چه کاریه! مگه زندگی لجو لجبازیه؟ :-/

سارا

من اصلا و ابدا از دندونپزشکی نمی‌ترسم. اما به طرز وحشتناکی به دکتر رفتن تنبلم. تا این حد که با یک دندان عفونی و خراب شش سال ساختم و هر دو هفته یکبار عفونت به گلو و لنفم ریخته می‌شد و من به درجه‌ای از عرفان رسیده بودم که عفونت رو با چرک خشک‌کن درمان می‌کردم. تا اینکه پارسال یادم نیست برای چه موردی مملکت رو تعطیل کردند و منم یهویی رفتم بیمارستان گفتم اومدم دندونم رو بکشم. گفتم همینجوری نمیشه و فلان و بیسار. وقتی قصه دندون رو براشون گفتم دکتر گفت درهای بیمارستان رو ببندید تا این دوباره پشیمون نشده دندونش رو بکشم. جالب ماجرا اینجا بود که دندون رو کشید و با دندان فلک زده یک کیست گنده هم بیرون اومد

بیااااا هی میگم زود برین دندونپزشکی واس همین میگم! حرص خوردم از دستت!
ولی کسی حق نداره منو دعوا کنه چرا نمیرم ببینم دندونم چشه!
محمدمهدی یوسفی

اینترانت مزگانش خیلی جالب بود خخخ

انقدر مظلومانه گفت نزدیک بود ادرس وبلاگمو بهش بدم!!
دُردانه ⠀

وای اون اینترنت مزگان عالی بود :))))))

 

+ پس چرا اپ کردی نیومدی بگی؟ :دی

دخترم دقت کن: اینترانت! ^_^
+ عه یادم رفت! تو بای دیفالت هر شب بیا سر بزن من پست میذارم :-))))
دُردانه ⠀

پست قبلی کامنتاش بسته است. اومدم بگم سمیلاتور پسره.

اوه اوه چه سوتی بزرگی! میرم درستش کنم! :-))))
اخه حرصم درومد ثانیه ای یک نفر میومد جواب درستو میگفت! :-//
سارا

لطفا با تو، لالایی و خواب جمله بسازید. 😁😁😁

پستهای تو(هوپ) مثل لالایی شیرینه و من رو به خواب آرومی هدایت میکنه!!
chefft.blog.ir 💞💕

ببین خواستم بگم این معما رو قبلا یکی تو بیان پست کرده بود، هممون جوابشو میدونستیم، ک  انقد غصه نخوری  خنگی😆😆😆

کی دردانه/شباهنگ؟! 
محمدمهدی یوسفی

من اعتراف میکنم توی پست قبلی حدود سی ثانیه فکر کردم تا به جواب رسیدم

پس به این اسونی هم نبوده و زیاد حرض نخور

منم همین حدود فکر کردم دیدم متوجه نمیشم بی خیال شدم!
;)

-فیفث: مثل وقتایی ک فک میکنی امتحانو عاااالی دادی و تا نمره ها رو میزنن...

و بالعلکس

هوپ حس میکنم اون حلقه حکایت دیگه ای داشته و دختر توسط مادرش بعدا بازجویی شده:|

اوهوم دقیقاااااااا! واقعا احسنت

آخه خیلی تابلو بود: یه رینگ طلایی توی اون انگشت! اصن من از ترس اینکه کسی فکر کنه متاهلم توی دست چپم انگشتر نمی اندازم! ( دروغ گفتم توی انگشت اشاره اش می اندازم!)
پا ییز

باور کن قبلیو نشنیده بودم 

 

 

 

 

خیلی قشنگ بود پستت 

شرلوک؟ مگه گفتم شنیده بودی؟

مقسی *_^
گندم بانو

آقا من باز اینجا هشدار میدم که انار یبوست‌زاس! :/  اصنم از حسادتم نیست!! :)))

والا روی منِ حساس اصن این تاثیرو نداشته واسه همین کلا ردش میکنم! 
#حسود_پلاستیکی
گندم بانو

اوف نگا پست قبلی!!! :/

خب حداقلش خوبه یه خانم دکتر هم تو جمع ما خنگاس! :)))))

انصافا اونا یه حدس زدن درست بود من صد تا حدس زدم همش غلط بود :////

باورم نمیشد من هم! 
:-)))))) مگه دکترا آدم نیستن، ما هم خنگ داریم!
اتقدرررررر به کامنتت خندیدم که نگو
زهرا طلائی

هوپ جان

اگر همه دندون‌پزشک‌ها مثل تو بودند که امثال من فوبیای دندون پزشکی نداشتیم.

مخلصیم! 
ولی ترستون مطمئنا با پیدا کردن یک دکتر با حوصله و قابل اعتماد خواهد ریخت.
میم عین

خانوم دکتر

من دندونام داره خورده میشه چرا؟ 😭 حالت ظرفای لب پر شده

دندونای قدامیت یا خلفی؟ 
دندونای خلفی باشه احتمالا پوسیده داره میشه قدامی ها هم به علت پوسیدگی، تغذیه نامناسب یا جنس ضعیف دندون میتونن لب پر بشن.
مانته نیا

پس کی وبلاگ من بالا میاد خانم دکتر؟

خودمو میذارم جات دیوانه میشم. من وبلاگم این یه هفته نبود خودکشی کرده بودم.
Yasi

من‌ی ادمیم مث‌چی از امپول بی حسی میترسم

بعد از طرفی از بی حس نشدن دندونمم میترسم

هم میترسم هم به دکتره میگم بی حس نشداااااا بازم بزن😁😁😁

وقتیم بزنه جیغم بالاس

نیمی از مریضای من مثل شمان! :-///
کنترلشون کلی انرژی میبره ولی امکان پذیره. 
شیوا

اوووخی چه دل نازک و مهربون بوده این اقای قصاب :)

ادرس اینجا رو به دستیارتون بدید بگید ما اینجا تجمع کردیم برا دوری از بی حوصلگی ناشی از نبودن نت :))

خعلی! تاب نیاورد ناراحت ببینه منو! حالا کسی منو از دور ببینه و نشناسه باورش میشه منِ گوگولی انقدر قسی القلب باشم؟! 

این سه روز اخیر توی ٤ سال گذشته از لحاظ میزان بازدید رکورد زده توی آمار وبلاگم! تجمع روزانه ٧٠٠-٨٠٠ نفری و ٢٠٠٠ نمایش صفحه ای! 😳
عرفان ...

دو ساعته دارم فکر میکنم معنی فرست چیه😅... انگلیسی مینوشتید حداقل😪

مزه اش به این دو ساعت فکر کنین تا متوجه بشین چیه! 
کیمیا

قبل از اینکه مورد دوم به آخر برسه، هی با خودم میگفتم عَی خدا، میشه دندون مرده بترکه دلم یخ کنه؟؟؟

:-))

 

یکی از دوستام بهم گفته نت حدود ۷ آذر وصل میشه...

حالا راست یا دروغشو نمیدونم...

خعلی حرصم رو دراورده بود مرده! خعلیا!

٧ آذر؟!!!! جدا از عدم تحمل و استخون درد شدید ناشی از خماری، این همه پست روزانه رو چطوری تا ٧ آذر بنویسم؟ :-(((((
آبان ...

سلام پزشک دهکده 

حالا انارش خوشمزه بود؟ :)

حالا این پست به کنار 

تو پست قبلی چه همه باهوش بودند ..من نفهمیدم 😂

مورد ۱ پشت هر زن موفق یه دختر هست که بارها شکست خورده و جز خودش هیچ کس و نداشته 

البته که کشیدن دندون خریت است نه موفقیت و طرف نفهمیده چقدر خریت می کنه !

سلام :-))))
راستشو بخوای همون موقع نصفشو دادم به بچه های کلینیک، بقیشو اوردم خونه دیدیم شیرینه، شیرین دوست نداریم! انار باید ترش و ملس باشه. بقیشو بردم برای بچه های یه کلینیک دیگه! :-))))

دیدی آبان؟! همشون بلت بودن! :-/

کاملا باهات موافقم. 

میس تیچر

تلفظا سخت بود خانم دکتر نتونستم بخونم ببشید 😃

اذیت نکن درست نوشتم دیگه! :-))
میس تیچر

یه همکار اقایی دارم بغل دستم دست برقضا مجرده😁

بعد من کلماتو ک غلط میخونه درستشو میخونم میگم باسوادی درست تلفظ کن مسخره میکنه میگه یسسس ایت ایز بلکبورد! میگم بروباوو اصن من باشما پسرا کاری ندارم میگه اوه بگیر ملخو😂😂😂

ملالغتی شده رفته پس 🤣
اخرشو نگرفتم، ملخو؟
مهربان

متاسفم بابت دندونت

مرسی واسه تاسفت، واقعا نیاز داشتم بهش
;)

این نکته ام قابل توجه عه ک دختره کم سن بوده و صد البته دهه ۸۰ 

احتمالا در جوار خانواده از دستش در رفته و حواسش نبوده :]

دهه هفتادیه کجا هشتادی میشه! ٧٧ی بود
کلا مغزش بچه بود ولی
صـَ ـبا

سلام

خیلی برای من جالبه که بیمارانتون کشیدن دندون رو به عصب کشی ترجیح میدن.

تصورم اینه که کشیدن خیلی درد داره و ازش وحشت دارم ولی عصب کشی که با بی حسی انجام میشه و دندونت سر جاش میمونه و بعدش هم درد چندانی نداره.

البته من بعد از سالها دو تا دندون ٦ داغون و بدقلق با یه عالمه کانال عصبی رو با یه دندونپزشک فوق عالی عصب کشی کردم و تجربه خوبم روی نظرم موثره قطعا. ان شاء الله شما هم از اون دندونپزشکایی باشید همیشه که ترس بیمار از دندونپزشکی زیر دستشون می ریزه و همیشه دعا میکنن به جون دکترشون.

چه طولانی شد😶🙈

سلام ان شاالله :-)
به دو دلیل این اتفاق میوفته. یک ترس شدیدشون. با خودشون میگن کشیدن زود تموم میشه و باید بگم که درد عصب کشی اکثرا بیشتره و ولی درد کشیدن دو سه روز بعد اکثرا خوب میشه من خودم فقط ٢٤ ساعت درد داشتم بعد از کشیدن دندون عقل هام، ولی بعد از عصب کشی ممکنه تا مدتی هنوز درد داشته باشی کم و بیش. 
دو اینکه بحث هزینه نقش مهمی داره. توی مورد دوم زن میترسید ولی شوهر نمبخواست هزینه کنه. مسلما هزینه کشیدن کمتره. 
کامنت طولانی خوبه، همیشه که من نباید حرف بزنم. :-)
;)

۱۶ ۱۷ ساله میشه ۸۰ ب بعد دیگ:///

اهااااان اون مریضو میگی! فکر کردم زن ٢١ سالهه رو میگی
فامس

سلام

  خوبی جا نان  حال و احوال  خوبه؟؟

حال دندونت چطوره؟؟

 یه  سوال  خدایی  شما  چگونه  این  چند  روز  داشتین؟؟من تازه  با  وای  فای  وصل  شدم

 پست شرلوک  رو خوندم  نتونستم  حل  کنم

 گفت  به  داداشم  بگم  البته اون  ۱۷ سالشه:)

 باورت میشه جواب  درست  رو داد.و اینم  فهمید  که من  جواب  ندادم...  گفت  تو چطور پزشکی  می  خونی..

 واقعا  پزشکی  ربطی  به معمای پلیسی  نداره:))

 این پستتم  عالی  بود... 

 

 

 

سلام فامس کم پیدا
دندونم خوبه. اصن چون مشکلش کمه هی یادم میره چکاپش کنم. 
اینترنت داخلی وصل بود، بین الملل قطع بود. 
خب یکی هوش معماییش کمه ولی هوش های دیگه اش! خوبه!
فامس

کم سعادتیه:)

می خوای  روزی یه بار  بیام  یا دآوری  کنم

... تا یهو  خدایی  نکرده  زیاد بشه:)

من نمی تونستم  با همین  داخلی بیام  وبلاگ  اینقدر  اعصابم  خرد  بودا...

اختیار داری *_^
امروز ملزم میکنم خودمو اگه یادم نره عکس بگیرم. 
وای دیگه کسی که سایت های داخلی رو هم نمیتونسته چک کنه، خیلی گناهی بوده.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan