هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٢٤)

  • ۰۴:۰۵

یک) یکی از فانتزی هام در کار با بچه ها اینه که داستان هایی که حین معرفی وسایل کار براشون تعریف می کنم، در جلسات بعدی یادشون باشه؛ که به ندرت این اتفاق میوفته. به دختربچه ٨ ساله که به طرز عجیبی از خواهر ١١ سالش آرومتر و همکار بود، ساکشن رو نشون دادم و گفتم: این چی بود یادت هست؟ وقتی گفت: آقای تشنه. واقعا ذوق کردم چون جلسه قبلی به ماه ها قبل برمی گشت. یکم برخلاف قبل می ترسید که بهش گفتم: شجاع بودی که. چی شد؟ با حاضرزبونی گفت: نیمه شجاع شدم الان! (خاطره قبل از بحران!) 


دو) همون اوایلی که این جریان هنوز جهانی نشده بود و تازه اولین موردها توی قم پیدا شده بود و مردم رفته رفته داشتن می ترسیدن و همه چیز نایاب شده بود؛ توی آخرین شیفت هام فراوان بیمارهایی بودن که التماس می کردن بهشون ماسک بدیم ولی ما با شرمندگی می گفتیم آخرین جعبه ماسکمونه و نمیتونیم واقعا، چون خودمون بیشتر نیاز داریم. الان که مثل آدم فضایی ها لباس می پوشیم، همش فکر می کنم رو چه حسابی فکر می کردیم یه ماسک ساده محافظت ایجاد می کنه؟ البته الان هنوز هم مردم بعد از کار ماسک و دستکش می خوان و ما کمی راحت تر می تونیم ازشون بگذریم.


سه) باز هم اوایل اسفند و آخرین شیفت ها قبل از قرنطینه بود. زن بچه ی ٣ سالشو برای معاینه آورد. گفتم که چند تا از دندون هاش به شدت پوسیده است و باید پالپوتومی بشه. مادرش تایید کرد که می دونیم. نمی خوابه که واسش درست کنین. پیش متخصص هم بردیمش گفتن باید برین اتاق عمل. ولی من و پدرش قبول نکردیم. بیهوشی رو مغزش اثر میذاره

با تعجب گفتم: حرفتون رو قبول ندارم. خب من چکار می تونم بکنم براتون؟ 

-هیچی فقط دارو بنویسین براش. داریم می ریم کربلا. اگه درد گرفت اذیتمون نکنه

نتونستم دخالت نکنم: آخه تو این وضع کرونا کربلا می خواین برین؟ کشورها مرزهاشون رو روی ایران بستن. شما حتی الان بچتون رو نباید اینجا می آوردین اون وقت میخواین ببرین کربلا؟

زن اخم کرد که یعنی از حرفت خوشم نیومد: خانم دکتر نترس. پرسیدیم مرزها بازه. تا خدا نخواد برگی از درخت نمی افته.

و بعد دفترچه پسرش رو گرفت و رفت. مشابه این رفتار رو چند روز بعد در تجمع رو به روی حرم حضرت معصومه دیدم


چهار) هی اینجا اومدم گفتم دلم واسه کار تنگ شده، ولی شِکر خوردم. به خونه نشینی عادت کردم. هر بهونه ای جور کردم اعم از ماسک و شیلد و لباس و لامپ مخصوص گفتن همشو داریم. پاشو بیا

اصن من میخوام زن خانه دار بشم، قرمه سبزی و قیمه بپزم، کیک درست کنم. مبل های خونمون رو هی جا به جا کنم. کهنه بچه بشورم. بچه هامو با عشق و سر حوصله بزرگ کنم. شوهرم واسم طلا بخره ذوق کنم. چیه کار کردن اصلا؟


پنج) به دستیارم گفتم: وضع بدی شده. مردم راحت برگشتن به روال قبل. بیچاره کادر درمان که رمقی براشون نمونده

دختر زیر دستم گفت: زن عموی من پرستار فلان بیمارستان مرکز کروناست. دو ماهه بچه های کوچیکشو ندیده. کشیکش که تموم میشه میره توی یکی دیگه از خونه هاشون، دور از خانواده که نکنه خانواده اش رو بیمار کنه


شش) خانوم نون زنگ زد و گفت: شما دو تا نشدی خانم دکتر؟ 

گفتم: نه عزیزم. من قول میدم دو تا که شدم، اول به شما خبر بدم

گفت: ولی ما زیاد شدیم.

عزیزمممم نوه اش به دنیا اومد. نیشم باز شده و هی دارم از اون موقع می خندم.


هفت) به مرد که به گفته خودش تا حالا مسواک نزده و وضع بهداشت دهانش خیلی بده، میگم: دندونتون ترمیمیه آقا، اصلا اورژانسی نیست. برین بعد حل این بحران بیاین.

جواب میده: الان اومدم که اورژانسی نشه

گفتم: من فقط کار اورژانس انجام میدم. برای ترمیم دندونتون قبلش باید بهداشتتون خوب بشه. وگرنه انقدر لثه خونریزی میکنه حین کار که عملا نمیشه براتون کار کرد. نگران نباشین واسه دندونتون تا چند ماه آینده مشکلی پیش نمیاد.

از روی یونیت پا شد. بعد جلوی روی خودم رفت برای فردای اون روز و با یه دکتر دیگه نوبت گرفت


هشت) زن میان سال وارد شد، حتی از زیر ماسک هم مشخص بود که با تمام وجودش داره درد می کشه. روی یونیت خوابید و نالید: دررررد دارم. بیچاره شدم. دو شبه خدا شاهده نخوابیدم

روسریش رو کشید پایین و زیر فکش رو نشون داد: غده لنفاویم باد کرده

دستش رو کشید روی زاویه ی فکش و برد بالاتر: تا اینجا و پشت سرم دردش پخش میشه. اینم عکس چند ماه قبل دندون هام.

انقدر درد داشت که امون نمی داد معاینه اش کنم و پشت سر هم حرف می زد و ناله می کرد. بالاخره تونستم دندون هاش رو ببینم. به دندون عقلش شک کردم. تست کردم و بله عامل درد خودِ خودِ نابکارش بود. بی حسی زدم. صبر کردم و دندون دردناکش رو خارج کردم. دستیارم براش توصیه های بعدش از کشیدن رو می کرد و زن مرتب خم و راست می شد و با دهان پر از خون و گاز استریل از من و دستیارم تشکر می کرد. دعا می کرد و من فقط به این فکر بودم که خوش به حال اونایی که جون بقیه رو نجات می دن. چه حس خاصی رو تجربه می کنن وقتی از زحمتشون قدردانی می کنن. لعنتی هنوزم که هنوزه بعضی وقتا به پزشک ها حسودیم میشه.


نه) این ماسک های اِن نود و پنج آن چنان فشاری به اعضا و جوارح صورت میارن که فکر کنم من بعد از این جریان یه عمل زیبایی بینی هم باید انجام بدم. قشنگ نوک بینی رو فشار میده پایین و هر بار که از صورتم بعد از چند ساعت برمی دارم جای لبه هاش سرخ و کبود شده


  • ۴۸۲
نرگس بیانستان

این پستت به جز اون بچه که داستان وسایل تو یادش بود چیز بامزه ای نداشت. کرونا رو پست هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت تو هم تاثیر گذاشته :/ ای بابا...

فاز خانمه رو نمیفهمم میخواد بره کربلا😐 

 

خو چه انتظاری داری نرگس تو این شرایط؟ کدوم بعد از زندگیمون مثل قبله که خاطرات من باشه؟ :-(
منم نفهمیدم
فتل فتلیان

خسته نباشید💪

اقا من از دست این ماسکا فوبیای دماغم پهن شده گرفتم 😐🤣🤦🏻‍♂️

سلامت باشین
من هم. بینی پهن قوزدار سر پایین
mary maryiaie

فقققطط چهارمی D:

+: اگه بهت بگن دکی جون ناراحت میشی؟

نه نمیشم. ولی زیاد دوست ندارم :-))
اریانه

اخ جون پست😍😍

متدی در پرهیز درمانی هست،که به تازگی از جانب یک نفر کشف شده!!نام برده،بچه حاضر جوابی که کرد با پست دست میخوابونه دهنش😌قصه یادش نیومد،بازم همین!!

خلاصه وی با بچه های سرتق زبون دراز و حرف گوش نکن مشکل داشت،....فانتزی اینا نداریم،خیلی جدی باید حرف گوش کنن:////چه حوصله ای میذاری واسشون😑😑😑اقای تشنه؟؟؟:///

مورد ۴ رو که خبر داری چیه؟؟ریشه هایی از موازی منه😌😌

دقیقا الان مشکل اصلی این نیست کی باید دوباره برگردیم به روال قبل،مشکل اینه اگه یه وقت عادی شه،چه غلطی بکنم؟؟😱😱من با این  لایف استایل لعنتی،،دوست شدم،عجین شدم،چطوری رهاش کنم🥺کی میخواد صبح به صبح بره کلاسهیییعی☹️

مریضات رد داده بودن چرا🤔🤔پذیرش دوباره جلو خودت بهش نوبت داد!!!پرهیز درمانی 😌

فدا دماغت،فدا لپت ،یه همین دوتا از دار دنیا سرکار نمیپوکوندیشون،الان باید به دست و مچ و پا و گردن وکمرو...اضافه بشن،کدوم ...گفت دندون لاکچری تر از پزشکیه://

تنها جایی که میشه تو پزشکی و...حسودی  کرد،اونجاست که همراه دعا واست خوراکی میارن از شهرشون😋اخیییی،خیلی دوست دارم😍

من عاشق خانوم نونم،خدا حفظ کنه خودشون نوشو،چرا دوتایی نمیشی این بنده خدا از نگرانی دربیاد،هوووم؟؟؟

به قول فامس ،خسته نباشی هوپکم*-*

این متد رو کی کشف کرده؟ در عمر کوتاه کاریم فقط یه بار آروم زدم توی دهان یه بچه اونم اختیارم از دستم خارج شد، هنوز عذاب وجدان دارم.
من هم به طرز ترسناکی عادت کردم. از روز قبل اینکه بخوام برم شیفت استرس میگیرم. در صورتی که قبل قرنطینه همیشه خدا سرکار بودم.
کلینیک پول میخواد. واسش مهم نیست. همین که مجبور و تهدیدم نمیکنن واسه همه کار کن خوبه به نظرم.
آره دقیقا. خدا نکنه ولی همیشه میگفتم خداروشکر بینیم عمل نمیخواد، اضافه شد به عوارض شغلیم
آخه واسه منم خوراکی تک و توک میارن، وای کمتر از پزشک ها :-))
نمیدونم واقعا چرا قسمت نمیشه. هعی
سلامت باشی جونم
فامس

سلام.

یک  : ماشالا  به حافظش  می دونم خیلی اینجوری  ذوق کردی  😍😍 منم بیام پیشت  قول میدم همع داستانا تو  حفظ کنم😂

درمورد  شماره های مربوط  به کرونا  بگم درد  آنجا  عمیق است کع  به حاشا برسد.   البته  خدا  قوت  به کادر  درمان  و  ان شا الله  همع به  سلامتی  نجات  پیدا کنیم:)

چهار. هوپی می دونستم  بالاخره دلت برا  قر مه  سبزی  پختن تنگ  میشع....  :)) 

شش . خوب  خانم نون  نگفت  سه تا نشدین:))

هفت. هوپ  اینجا اگه به بیمار  هر چقدر  توضیح  بدی  مشکلت  حاد نیست خطراتتی نداره به  حرف  نمی کنن فقط  میخوان  کارشون  انجام  شه  نشد  یکی دیگه  تازه  میرن  میگن  دکتره  هیچی  حالیش نبود که  برام  نتونست کاری کنه و دکتر  فلانی چقددد خوب  بود  بدون  یه ذره  درک که  بابا  برا خودت  می گیم  و اینگونه  می شود  ‌کع....    :((

هشت.  فکر نکنم  خیلی  از  پزشکا  تقدیر کنن  مردمم  من  هر وقت  میرم  بیمار سنانمون  دکتر  یا  دختر  عمم  تعریف  می کنه  عده ی  کمی  تازه  چ دعوا یی  که  با  پزشکا نمی کنن:(  به هرحال  خدا  قوت  و  سلامت  باشی😚

 نه. دست  به مما غت  نمیزنیاا  داره  تبدیل  به  مماغ  سر  عقابی  ایرانی  میشه😂😂😂

 

سلام عزیزم
آفرین میبینم تلاشت در جهت محبوب من شدنه :-))
ایشالا ایشالا
اصلا عادت کردم به خونه داری به خدا. البته بعدا هم وظایف خونه داری رو دوشمه هم کاری.
عادت کردم به اینکه با مریض بحث نکنم. یکی دو بار با آرامش توضیح میدم، متوجه نشد میگم برین پیش یکی دیگه. هر چی دوست دارن پشت سرم بگن، بگن :-))
خب مردم ما که کلا عادت دارن به فحش دادن. ولی حس خاصی داره برای خود همون پزشک لین دست خدا بودن :-)
اوه اره دقیقا مثل منقار عقاب :-//
نیمچه مهندس ...

پاراگراف شش رو خوندم اول متوجه نشدم.فکر کردم بحث همزاد داشتن بوده:|

 

راستش منم تعجب کردم اینطوری سوال کرد ازم. بنده خدا هر بار تماس داریم باهم یه جوری این سوالو میپرسه و ناامید هم نمیشه :-)))
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

چهار:-))))))

منم چند وقت پیش فکر کردم با این مدل زندگی دارم انس می‌گیرم! ولی خب من این یکی رو شکر خوردم! نمیتونم!

ولی من فکر کنم با همین فرمون تا اخر سال هم دووم بیارم. :-/
زهرا طلائی

اعتراف می‌کنم بخاطر ترس از دندون پزشکی، دندون پزشک‌ها رو دوست ندارم اما قصه‌های تو خیلی جالبه و دوست داشتم دندون‌پزشکی رو با تو امتحان کنم.

تو دکتر خیلی قشنگی هستی

مررررسی لبخند به لب شدم که ^_^
ما رو دور نندازین، ما اونقدرام بد نیسیم! :-))
ètoile

از شماره چهار اسکرین شات میگیرد و برای نامزدش می فرستد 😎

یعنی به بهترین شکل ممکن حرف دل منو زدی

از همین الان دارم همچین آینده ای رو خیال پردازی میکنم😁...ولی میدونم نمیشه 

نامزد من؟ بهش بگو کدوم گوری تشریف داری؟! بیا که کودکستانمون رو بنیان نهیم! دیر شد! :-)))))))
این حجم از تغییر و سازگاری با شرایط برای خودم خیلی عجیبه.
نرگس بیانستان

درسته

هوپ کیک رو یهت نگفتما🙄😂

نگو خب بگو. وخت ندارم جونی آبجی بعدا میام بهت میگم😁

پ چه دردیم بود یاداوری کردم

همینطور برا خالی نبودن عریضه

😐😐😐😐😐😐😐

:-////// 
خوبی جانم؟! 
نه دیگه مجبوری همین الان بگی. برو زیر پست قبلی بگو که گمش نکنم بی زحمت افرین.
نرگس بیانستان

خنک شدم😐

صفت مناسبی به خودت نسبت دادی :-))) 
اریانه

اونی که باهاش رفته بودم بیرون،مشکل قرینگی داشت یادته؟؟؟همون کشفش کرده،دارم دعا دعا میکنم اطفال قبول نشه://

فدای سرت،داره خانم دکتر هنرمند میبره خونش،باید عقابشم تحمل کنه+_+تازه عمل کردی،که کردی،اینا نشونه رقیق القلب بودنته#_#

کلینیک پول میخواد...،خیلی حرفه ها....

من هم همین دعا رو میکنم ؛-// ولی چنین افرادی توی این رشته موفق میشن. من دلم تاب نمیاره.
هنرمند کجا بود، یه دو تا کیک پختم فقط. 
اصن فقط شما تعریف کنین از من، دلبر واقعی نخواستم :-))))))
خصوصیتم غش کردم از خنده
نرگس بیانستان

بات قهرم تو باید بگی نه تو خیلی هم گرمی😁

نه دیگه اون کارت همون صفت مناسبش بود! :-))
فامس

😊تو رو خدا  خجالت  ندید😂 من از اول محبوب  بودم  و محبوب تر  میخوام بشم😉😉 کاکتوس خونمون  با این  جمله  ی من  رفت مرخصی:)

ایشالا  قسمت بشه  یه کودکستان  خوب  بنیان  کنی  هم  بیای  از  خونه داری  بگی  هم از کار   و چقدر  خوشحال میشم تو خوشبخت ترین شی:)😚

ولی من متد   اریانع رو  اینجا  ترجیح میدم  بکار  ببرم:) خیلی خوبه  این  ارامش   برات  همیشه  خواهانم*-^

بله در  دست خدای  مهربان  موفق ترین  باشی... و عاقبت  بخیر:)

هوپکم  نازکم  خسته نباشییی  سرسلامت.😊😙

بس کن این دلبری رو :-)))
عزیزممم :-)))) ایشالا تو هم خوشبخت ترین باشی ولی من هنر کنم تا قبل از اینکه نتونم دیگه مامان شم، یه بچه بیارم :-/
چقدر دعا کردی، در راستای دلبری بود فکر کنم! 🧐
 

موژان

فقط خدا میدونه ما چقدر به دندون پزشکا حسودیمون میشه خخخخخخ :))

من فقط بعضی وقتا بهتون حسودی میکنم، بعضی وقتا!!!
فامس

جملاتتت اینگونه اقتضا کرد ما بی تقصیریم.

هوپکم‌منو نشناختی  هنوزاا من دلبری  با دعا می کنم؟!!!:) روش های بهتری هست:))

 همون  یه بچه  یهو دیدی  شد شونصد قلو ها:))

 

والا حس کردم اینطوری داری دلبری میکنی :-))
شونصد قلو دوست ندارم. دوقلو هم همین طور. تک قلو باشن سر فرصت بتونی بزرگشون کنی نه با خستگی
اریانه

من کلا واسه همه اقایون دعا میکنم که اطفال قبول نشن://

صدای گریه بچه،ترشح اکسی توسین رو تحریک میکنه،همچین رو بعضی از اقایون تاثیر چندان دلچسبی نداره:///بعضیاشون یکم زیادی ناز میشن:///

میدونی کی خوابه رو دیدم؟؟پست گذاشتی دوره کنکور میرقصیدی!!یادم اومد صبح هاش دعا عهد میخوندی:///و این شد که با مقنعه قر دادی،چهرتم نورانی بود،ساعت شنی فقط دیده میشد://

جمله ی *حقشه تحمل کنه* با دید مرد ستیزی و فمنیستی باید خونده میشد:-)))))

ولی بعضیاشون خیلی متخصصای گوگولی خوبی میشن.
تاثیرش متناقضه :-)
وای خیلی خوبی :-)))))) نه عذاب وجدان نداشته باش این بار اشکال نداره :-)))
من طرفدار صلحم خوشبختانه

در مورد خصوصیت درک میکنم چی میگی. رویکرد من همونه که برات گفتم. دو جانبه است اون حسی که گفتی! هر جور راحتی باش
انه

سلام بر هوپ عزیز

والا پای صحبت پزشکا بشینی ۹۰ درصد میگن کاش رفته بودیم دندون و اشتباه کردیم پزشکی رو انتخاب کردیم...هوپ دست رو دلم نذار شاید تعداد دفعاتی که تشکر کردن به تعداد انگشتای دست نرسه تشکر نکنن مهم نیس همینکه خیلیا تو کارت دخالت نکنن و طلبکار نباشن من یکی خوشحال میشم یا دفترجه بیمه رو پرت نکنن رو میز!اوف طر دردودل منو باز نکن😭

سلام انه جان، آره در جریان دعوای بین خودمون و شما هستم. :-)))))
همیشه میگن ما دندونا خیلی راحتیم و فلان و بهمان و کاش قبول شده بودیم. بعد اخرش میرسن به این اینکه اصلا ما دکتریم اونا نیستن :-)))
پزشک خانواده از فرسایشی ترین شغل هاست به نظرم.
مهدی ­­­­

چه عجیب! از عددای یک دو سه چهار.. استفاده کردی!!! :))

خدا خیرتون بده واقعا. من یکم با این ماسکا کار کردم یه جایی و واقعا اذیت کننده بود. واقعا کار سختیه باهاشون کار کردن.

:-)))) 
نگاه به ساعت پست بکنین. خواب بودم عملا! کی فکرش قد میده اسم خاص بذاره رو خاطرات :-)))
ممنونم کاری نکردم. اره خیلی سخته واقعا
آرزو

اینبار شماره گذاری ها نشون میده چقدر بی حوصله بودینا:)

هشتگ خواننده‌ی تیزبین و پیگیر و قدیمی:)😁😁

عاشق خبر دادن خانوم نون شدم به شخصه:)))))

خیلی بی حوصله نبودم! فقط حوصله فکر کردن برای نامگذاری رو نداشتم :-)))
کلا طرفدارای خانوم نون بیشتر منه اینجا
شارمین امیریان

سلام 💚

یک) جوووون که بودم واسه داداش فسقلیم قصه من درآوردی میگفتم، دفعه بعد میگفت آجی فلان قصه رو بگو، من یادم نبود خودش برام تعریف میکرد 😐

سه) میخواستی بگی نترس. درد نمیگیره. چون تا خدا نخواد برگی از درخت نمی افته!

+ همه از این توجیهها دارنا. مث اینا که به مامان و باباشون سر میزنن فکر میکنن ویروس رودرواسی میکنه از اعضای خونواده به هم منتقل نمیشه، یا تو این شرایط جشن تولد میگیرن یا میرن شمال یا... وقتی میگم از بشریت ناامید شدم یه بخشش به حاطر همیناس که تعدادشونم کم نیس و هر کی متناسب با طرز تفکر خودش، یه توجیهی میکنه!

شش) یه حس خوبی به خانوم نون دارم. قسنگ اسمش که میاد بعد شیطانیم تحریک میشه!البته الان کنترلش کردم😂

سلام ( قلب سبز میدی! عجیبه! بیا توضیح بده ببینم!)
- وای چقدر بامزه. خب اون قصه ها رو چون توی ارامش گوش میکنن، معمولا بچه ها یادشون میمونه. ولی حس میکنم موقع توضیحات من استرس دارن. برای همین یادشون میره. 
- به زعم خودش یعنی خیلی مادر نمونه ای بود که واسه پیش بینی اومده بود دارو بگیره. ولی نه تنها نذاشته بود بچه اش برای کمتر از یه ساعت بیهوشی بگیره بلکه داشت میبردش مسافرت! 
من هم واقعا ناامیدم از مردم. حتی از بعضی از فامیل ها.
- میدونی اذیت کنی، اذیتت میکنم. منم اذیت نکنم، خدا تلافی میکنه برات. پس نکن :-))))
نیلا

خانم دکتر جان سلام.

 خیلی میبخشید که این سوال اینجا میپرسم.

میدونم که وبلاگ جای این سوالات نیست ولی باور کن چاره نداشتم

من سمت راست گلوم درد گرفته و تا گردنم تیر می کشه و حتی میاد پایین سمت شونه هام و گوشم.

فقط هم یک طرفه هست.

سمت راستم هست

دندان عقل همون سمت راست هنوز درنیامده حس میکنم نهفته هست.

ممکن هست که درد برای اون باشه؟

اینم بگم که ۲۷ سالم هست. 

دردم شدید نیست همیشگی هم نیست 

به نظر شما تو این اوضاع کرونا برم دندانپزشک یا نه

پزشک عمومی رفتم گفت گلوت و گوشت عفونت نداره با این حال پنی سیلین داد۲ تا زدم. گفت شاید مال فرم لوزه هس که عفونتش پنهان هست کمی بهتر شدم ولی کامل از بین نرفت

خیلی سپاسگزارم

 

سلام
راستش اصلا فکر نمیکنم مشکل از دندونت باشه. نیازی به رفتن به دندونپرشک نیست. اگه ادامه دار شد پیش متخصص گوش و حلق و بینی برو.
خواهش میکنم
صـَ ـبا

سلام

امروز تمام مدتی که تو دندونپزشکی کنار دخترام ایستاده بودم تا عصب کشی دندوناشون تموم بشه، یاد شما بودم. فکر کنم در مجموع یک ساعت و ربع شد!

سلام
کامنتای قبلیتون رو الان دیدم. پس بالاخره رفتین برای عصب کشی. کاش زودتر رفته بودین که مجبور به رفتن تو این شرایط نشین. 
مرسی که به یادم بودین :-)
اریانه

هوپ،منظورت از حس مشترکه عشق بود یا اون یکی؟؟

میدونستم عاشقمی😍😂منم دوست دارم عزیزم💙

عشق نگفتی دختر شیطون. دوست داشتن بود که منظورم همین بود. :-))
به کی گفتم اون حرفو؟ یادم نیس! :-))
به روند قبل قرنطینه برگردی راضیم. تو هم راضی. حله ولی به روند قرنطینه برنگرد که دعوا نشه :-))
هوپ هستم ١٤ ساله :-)))))))
اون آخرین کامنت خصوصیتم ایول. هرچند سرویس درستی انتخاب نکردی ولی اکی :-)
اریانه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

به یه بنده خدایی گفتی،برو پست ******* *******

من چه کنم ؟؟؟

آهاااان! :-))) خب کلا با اون طرف مشکل دارم. اینطوری نباشم خیلی صمیمی میشه یهویی و سوالای خصوصی میپرسه که میدونی من متنفرم ازین رفتار. حتی تو فکرم هست بلاکش کنم هی جلوی خودمو میگیرم! :-))

به منم نشون نمیده. من از سر ناچاری رفتم اون سرویس. به نظرم بلاگفا بعد بیان انتخاب بهتریه. ولی بیان ارجحه.
صخره نورد

عجب دورانی شد! خفه شدیم با ماسک و دستکش

خداقوت :)

ماسک های معمولی تاثیری ندارن؟ گذاشتنمون سر کار؟

 

دندون عقل :|

من بعضی شبا انقدر نفسم تنگ میشه که پامیشم میرم تو بالکن یا پشت بوم که بدون ماسک نفس بکشم هوای ازادو :-(
معمولیا توی استفاده روزانه تا حدی کفایت میکنن که باید دو ساعت یه بار عرض بشه.

هوپ ...

خطاب به اونی که خصوصی کامنت داد!

اولا اینکه اون فردی که تو جواب اریانه گفتم تو نبودی اگه فکر کردی با تو بودم.

دوما چرا جفتتون تو یه روز چنین پیام خصوصی واسم میذارین و اعتراف میکنین، و میگین دیگه کامنت نمیدین؟ چرا واقعا؟ جریان چیه؟!! داره بهم برمیخوره. 

کاملا مشخصه دونفرین، ولی وقتی اینطور چیزا همزمان میشه واقعا شک میکنم سرکارم گذاشته باشین و یه نفر باشین :-/

صخره نورد

2 ساعت یه بار؟ خب 8 ساعت سرکارم میشه 4 تا ماسک. از کجا بیاریم؟

حس میکنم کلا سرکاریم! :|

وقتی از بقیه فاصله داری حداقل دو متر، نیازی نیست همیشه ماسک داشته باشی. شیلد هم خوبه داشته باشی. 
ولی وقتی میری توی مغازه یا تو صف حتما بزن.
سرکار که ینی الکیه ویروس یا اینکه سرکاریم ازین جهت که هر چقدر رعایت کنیم فایده نداره؟ :-))
اریانه

منو با یکی دیگه فکر کردی یه نفرم؟؟؟

الان منم تو موضوعم یا نه؟؟؟

من که کلا درگیر بودم این چند وقت ،خودتم کاملا در جریان تیکه پارچه های درگیریم هستی دیگه.

 

بی خیال موضوع که کی بوده. جفتتون رو دوست دارم نمیخوام ناراحت بشین.
فقط یه اولتیماتوم باید میدادم که ازین کارا نکنین دیگه. و اینکه از اشتباه دربیاد که منظورم اون نبوده.
صخره نورد

من با همکار کناریم کمتر از دو متر فاصله دارم، و گاهی پیش میاد که همکارام میان کنار میزم که حتی از نیم متر هم نزدیک تر میشن، امروزم اعلام کردن یکی از همکارامون مشکوک به کروناست و نمیاد، خلاصه اوضاعیه :|

خیلی کم پیش میاد برم بیرون، بیشتر برای کارهای درمانی میرم که اونم با ماسک میرم.

 

نه این ماسک ها رو گفتم سرکاریه :))

پس مجبوری همش ماسک بزنی. شیلد هم دیدم یه سری از ادارات استفاده میکنن. 
منم همین حس رو به ماسک های عادی دارم :-))
شارمین امیریان

رفتم سرچ کردم دیدم قلب سبز معنیهایی مختلفی داره ولی اونی که بیشتر از همه به کار من و تو میاد اینه:

«عشق مالکانه همراه با رشک و حسادت»

=/

 

=)

جدی شارمین؟! از خودت نگفتی که :-)))))))))
خیلی خوب بود. مال خودتم تمام
فامس
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

😊  ** **  ***  ****  ***  ***  ****  ****  *****  ** ****** ***** ****  **** **** ******* **** ***  **  **** ** **** ********

** **  ****  ***  ******  ***  ******  **** *********  ****  ***  ****  **  ****  ****  ****  ****  ******  ****** * ****  *** ****

*** ***  ****  ***  **  ** ***  ** *****  *** * **  ***  ***  *****  ***  *** **  *****  ****  ***  ** *****  ** ***  ****  ****  ******  *****  **  ***  ***  ** ***  ****  **  **  ***  **  ****  ****** ******  ******  ****  *****  ******  ****

** *****  *****  ****  ***** ****** ** ****  ***  **** *** ** *****  **** ****  * ****** **  *******

عمومی  می کنمش  فقط نوشته هامو  حذف کن. چون  جوابت  برام  مهمه:؟:)😘

باور کنین جفتتون رو دوست دارم. فرقی ندارین واسم. مثل مادری هستم که بچه هاشو یه اندازه دوست داره. بعد یه بچه اش زبون درازه ( اریانه) هی کلنجار میره با والدینش، بقیه فکر میکنن اون عزیزتره. ولی مثل همین. نبینم دیگه خودتونو لوس کنین که میدونین بی اعصابم.
الان نرگس میاد میگه دوباره تو کامنتای هوپ جریان درست شد!! :-))
اریانه

من اون سرتقیم که باهاش کلنجار میری؟؟؟

زبون دراز؟؟:-////

اینجوریه؟؟

شیم عان یو

 

 

بله
بله
بله 
:-)))
راستی آدرسو داشته باش. بچه ها این شما، این وبلاگ آریانه. برین توی کامنتاش انتقام کامنتای طولانیشو بگیرین!
Reyhane R .

سلام علیکم.

هوپ عزیز😊

عاقا دندان پزشک ها از کی کارشون رو شروع کردن؟

میگما از کجا بفهمیم مشکل دندونمون اورژانسیه؟😁همینکه دردش غیر قابل تحمل بشه باید بریم؟

من یه دندونم یه مقداریش شکسته و اذیت میشم ولی دردی چیزی ندارم.بنظرت الان برم یا نه؟

سلام علیکم ریحانه جان
میشه گفت تقریبا از بعد از تعطیلات مثلا عید مراکز محدودی شروع کردن. از اول این هفته هم همه میتونن کار کنن به شرط داشتن امکانات و تجهیزات.
اوایل شروع به کار فقط کارهای اورژانسی که درد غیرقابل تحمل یا آبسه داشته باشن رو انجام میدادیم.الان کم کم میشه ترمیم های دیگه رو انجام داد.
به نظرم اگه بتونی مطب یا کلینیک خلوتی پیدا کنی میتونی بری برای ترمیم یا عصب کشی اش.
ماوی.

ای جانم، نیمه شجاع :))

 

چهارمی رو خوندم یاد اون خواستگاره افتادم، بخونه چقدر خوشحال بشه :دی

 

من ازوناییم که برای زبون درازی بچه ها غش میکنم :-)))
ای بابا، خوشحالم نداره اینجا روو
هانیه

خسته نباشی هوپ جان میدونی من از وقتی کرونا اومده تلاش ها و ایثار خیلی از پزشک ها رو میبینم میگم کاش پزشک می شدم

ایشا الله یه روز نیمه گمشده ات بیاد هر موقع غر زدی بابت کارات دلبرانه غرغرات رو تحمل کنه.

سلامت باشی هانیه جان
من هم. ولی بعد میبینم چقدر ازار میبینن میگم نه، جرئتشو ندارم.
^_^ ایشالا تحملش بالا باشه
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan