هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٢٨)

  • ۱۲:۴۸

سامسونگ_ اولین چیزی که موقع دیدن مرد به ذهنت می رسید این بود که: چقدر مشکیه! چقدر پشمالوعه! ریش بلند و مشکی، موهای مشکی انبوه! خوابید روی یونیت و گفت دندونم عصبی شده. خندیدم و گفتم درد دارین یعنی؟ تایید کرد.

معاینه اش کردم و متوجه شدم دفعه اولیه که اومده دندونپزشکی؛ گفتم: دندون شماره چهارت عصب کشی نیاز داره. برخلاف همیشه که اول عکس می گیرم و دندون رو بررسی می کنم و بعد بیمار رو قبول میکنم، چون به نظر خودم دندون ٤ دندون خوبیه بی حسی رو زدم و گفتم برو عکس بگیر بیا. عکس اول رو گرفتن و کن کات شد و چیزی پیدا نبود. گویا سرش رو تکون داده بود. رفتم داخل اتاق گرافی که متوجه شدم سر مرد گیج میره و داره فینت (غش) می کنه. به دستیار گفتم برو آب قند آماده کن، من حواسم هست و تنها شدم با مریض که یکدفعه شروع کرد به لرزیدن و سرش کج شد. ترسیدم تشنج کنه، کمک مردونه برای کنترل بدنش نیاز داشتم، جیغ زدم آقای دکتررررر بیاین کمک! همکارم اومد و خداروشکر لرزیدن مرد تموم شده بود و به هوش اومده بود. دوتایی زیر بغلش رو گرفتیم و روی یونیت خوابوندیمش. پرستار کلینیک اومد، نبض و فشار مرد رو گرفت، خوب بود. مرد فقط میگفت: دندونم خیلی درد میکنه از درد اون اینطوری شدم. 

پرسیدم: بار اولیه دندونپزشکی میای و بیحسی میزنن برات؟

گفت: بله! 

پرستار خندید: پس واسه همون اینطوری شدی. همه چی طبیعیه ولی خانم دکتر به نظرم امروز واسش کار نکنین. چون حس ضعف داری بیا تا برات یه سرم بزنم.


سونی اریکسون_ دفعه اولی که بچه های کوچیک زیر ٦ سال میان پیشم، اگر کار اورژانس نداشته باشن، با ترمیم ساده یا فلوراید تراپی و معرفی وسایل شروع به کار میکنم تا اعتماد ایجاد بشه. فاطمه کوچولوی خوش زبون ٥ ساله هم ازین دسته بود که جلسه اول یه ترمیم ساده براش انجام دادم تا بتونم جلسه بعد دندون دیگه اش رو پالپوتومی و روکش کنم. موقع چک کردن اس اس کراون اکثرا بچه ها خسته میشن، فشاری که به فکشون میاریم اذیتشون میکنه و گریه می کنن. فاطمه ی ناز هم برخلاف جلسه پیش اون روز از اول هی گریه می کرد و میگفت: دیگه تحمل ندارم کی تموم میشه؟ و دل من رو ریش می کرد. بالاخره روکشش رو چسبوندم و مرخصش کردم. دهانش رو شست و به اصرار پدر محترمش اومد و ازم برای اون ناآرومی کردنش معذرت خواهی کرد. عزیزززززم


نوکیا_ واقعا نمی دونم چرا مرداد ماهم انقدر پر بود از حوادث پشت سر هم کاری؟ گل سرسبدشون هم وقتی بود که زن با استرس دراز کشید و گفت: من قرص اعصاب میخورما. همه دندونام هم درد میکنه.

پیش خودم گفتم: خدا به خیر بگذرونه؛ که نگذروند!! کلا واسه اینطور مریضاست که اکثر حوادث غیرمترقبه اتفاق میوفته.

دندون تک کانال پنج بالاش نیاز به اندو داشت. آخرهای کار بودم که گفتم بذار یکم با هیپوکلریت (همون وایتکس ولی رقیق شده) هم شستشو بدم خیالم راحت بشه و کارش رو تموم کنم که گویا سوزن توی کانال دندون لاک (قفل) شده بود و من متوجه نشدم و خیلی خیلی کم هیپو از ته ریشه رد شد. زن یک دفعه همه چیز رو کنار زد و نشست و از درد نالید و گفت: اصلا نمیخوام کار کنی واسم، میخوام برممممم.

هرطوری بود خوابوندمش و به دندونش نگاه کردم. خدای من... دندونی که آماده برای اتمام کار بود، الان قل قل خون ازش میزد بالا. شوکه شده بودم. چی شد الان؟! پرفوره نکردم که؟ نکنه حادثه هیپو رخ داد؟ پس چرا صورتش متورم نشد؟ اینکه چطور بیمار رو منیج کردم و بعد با استرس با چندین اندودنتیست حرف زدم که چرا اینطوری شد و چه خاکی بر سر بریزم از حوصله شما خارجه ولی از استرسش چند روز نشستم تو خونه و سرکار نرفتم!!


آیفون_ این که میگن توی این روزها که همه ماسک میزنن عاشق نشین راست گفتن ها! از شوخی بگذریم مادرِ فرهاد کوچولو، سه جلسه برای دندون های پسرش اومد و من تصور دیگه ای از چهرش داشتم تا اینکه سری آخر ماسکش رو برداشت تا دندون های خودش رو معاینه کنم و دیدم مادر از نظر اسکلت بندی صورت کلاس توعه ( فک پایین عقب رفته یا فک بالای جلو اومده) و اطراف دهانش شواهد سوختگی و جای اسکار وجود داره. 


هوآوی_ زن بیمار قدیمیم بود و حتی اخیرا دندونی براش ترمیم کرده بودم. دختربچه اش هم از خوبان روزگار بود که عاشق این هستم براشون کار کنم انقدر که همکاری میکنن. مادر گفت: دهانش چند وقتیه بوی بد گرفته. میخواد بره مدرسه دیگه مجبورش کردم که بیاد دندونپزشکی. از کرونا میترسه نمیاد!

خندیدم گفتم: باریکلا از خودتون بیشتر رعایت میکنه.

لبخند دخترک معلوم نبود زیر ماسک ولی چشم هاش خندید! معاینه اش کرد و دیدم دندون شیری روکش دارش لق شده و بوی بد از همونه. براش سریع خارج کردم و گفتم: می تونی ماسکتو بزنی!


موتورولا_ داداشم پریده نصفه شبی تو اتاقم. قلبم اومد تو دهنم. گفتم: چی شده؟! 

با رنگ و روی پریده گفت: واااای دندونم لبش پریده. چیکار کنم؟ 

وقتی سکته رو رد کردم و قلبم آروم گرفت، دندونش رو دیدم. گفتم مهم نیست جای تخمه هاییه که شکستی. یه دکتر خوب برات پیدا می کنم بری پیشش.

گفت: یعنی به درد درست کردن یه دندونم نمیخوری؟

گفتم: فراموش نکن گفتم دیگه دست به دندونات نمیزنم!

به زور راضی شد بره بخوابه :-|


توئیت پسرک: موقع کار بعضی حرفایی که می‌خوام مریضم نفهمه رو به دوتراکی میگم به منشیم، متاسفانه مریض امروزمون کال دروگو بود و به ** رفتیم.


توئیت زِ: امروز بچه گفت برام یه «سرزمین دندون‌ها» بکش. حقیقتا بی‌سلیقه‌ایم که به سرزمین دندون‌ها میگیم دهان.


  • ۶۱۸
Alireza z.i

حال اون مرد رو با تمام وجود درک می‌کنم، چون خودم صرع دارم؛ البته شش ماهی می‌شه که دکتر دوز داروهام رو کم کرده و ایشالا تا یک سال دیگه کلاً داروهام رو قطع می‌کنم.

با توئیت پسرک چقدر خندیدم. :)) آقا دوتراکی دیگه جواب‌گو نیست، بهار-تابستون به زبون آدرها حرف بزنین، پاییز-زمستون دوباره بگروین به آئین دوتراکی. :| (فکر کنم نگرفتین منظورم رو.)

پس فرشته دندون چیه با این حساب؟ کل تصورات کودکی‌ام خراب شد. :(

مرد میگفت سابقه صرع نداره. لرزشش خفیف بود و زود تموم شد.
ایشالا شما هم زودتر بهبود پیدا کنین.
نه راستش نگرفتم منظورتون رو :-))
فرشته دندون مال وقتیه که اولین دندون شیری رو میکشی و میذاری زیر پشتی تا فرداش برات هدیه بیاره.
پلڪــــ شیشـہ اے

الهی :)

چه استرس ها داره کارتون.

خداقوت هوپ عزیز

حس خوبی داره خوندن این ها. ممنون که به اشتراک میگذارید. :)) شبیه داستان های کوتاه یه خطی اند.

و گویا استرس و سختی ها همه با هم هجوم میارن به آدم. 
ممنونم :-)
خوشحال میشم بخونین
معلوم الحال

خانم دکتر چرا برای ما بزرگا که دلمون قد یه گنجیشکه کسی این وسایل رو معرفی نمیکنه؟ ما هم دلمون داستان سرزمین دندون‌ها میخواد :) 

پیشنهاد: یک سری پادکست دندونی درست کنید و توش برامون داستانهاتون رو روایت کنید و از سرزمین دندونها بگید. میشید اولین پادکست دندونی تاریخ، با مدیریت و اجرای هوپ. مدیر دوبلاژ: چنگیز جلیل وند. صدابردار و کارگردان هنری: معلوم الحال. تهیه شده در امور دوبلاژ بیان :-]

:-))))) والا مامان باباها این داستان ها رو میشنون زیرزیرکی میخندن، فکرشو بکن برای خودشون تعریف کنیم این داستان های  صدمن یه غازو!
پبشنهادت هم جالب بود بهش فکر میکنم :-))) چه خودشم جا داد توی پادکستای من
شارمین امیریان

سلام 😍

اونجا که گفتی دلت ریش شد یاد حرف اون قصابه افتادم که بعدش برات انار آورد 😐😆 

 

شماره گذاریت دیگه مرزهای خلاقیت رو رد میکنه. از اپراتورهای تلفن همراه هم میتونی استفاده کنی. کلی پیشنهاد دیگه م دارما. ولی چون از اوناس که بعدش آهت دامنم رو میگیره سکوت میکنم 😉

 

آخی داداشت چه غافلگیر شده با جوابت! داداشها هیچ وقت انتظار رفتار قاطع از خواهراشون ندارن. از بس همیشه لوسشون میکنیم.

 

 

بگیم سرزمین دندونها، زبون ناراحت نمیشه خاله؟ 😏😁

سلام عزیززززم :-*
تازگیا خیلی کمتر دندون میکشم! ولی دلم واس اون ریش نشد! :-))

اپراتورا کمن: همراه اول و ایرانسل و رایتل و دیگه چی؟ امممم بیا بگو ببینم چی تو ذهن خبیثته؟

حقشه! دوباره شماره یک این پست رو بخون!

اممم! خب زبون تنهاست. دندونا بیشترن. میتونه زبون ملکه شون باشه، چطوره؟
نیمچه مهندس ...

اسم این عکس هایی که داخل دهن یه چیزی میذارن که باز بمونه و بعد عکس میگیرن چیه؟خیلی خرن.اصلا نمیتونم فکرشم بکنم که دوباره بخوام یکی از اون عکسا بگیرم.حالت تهوع میگیرم.

اون جنس کاغذی ها رو میگی که برای گرافی بایت وینگ استفاده میشه؟ اسم خاصی نداره و منم در گوشت بگم: خودمم حالت تهوع میگیرم وقتی استفاده میشه برام!!
نرگس

سلام ،خسته نباشی دکتر هوپ جان . عزیزم ببخشید میشه نتیجه مشورت با اندودانتیست در خصوص اون قل قل خون از داخل کانال رو بگی؟ چه تمهیدی اندیشیدی آیا؟ آخه حادثه هیپو که خونریزی نمیده، باعث پرفهم نمیشه. پس چی شده بود؟ آموکسی مترو دادی درسته؟  ببخشید چون برام پیش نیومده بود گفتم بپرسم اگر دیدم خیلی هول نکنم!: ممنونم

سلام دکتر نرگس کم پیدا. منتظر بودم یکی از بچه های دندون این رو بپرسه که توی کامنت توضیح بدم براش.
حادثه ی هیپو ولی به فرم خفیف بود. گویا یکی از فایل هام موقع فایلینگ اور شده بود و وقتی توی اون کانال گشاد سوزن لاک شده بوده، یکم رد شده. بدلیل همون کم بودن هیپو متورم نشد ولی بلیدینگ به هیچ نحو بند نمیومد. باید با سرم شستشو بدیم و کلسیم داخل کانال بذاریم و به قول یکی از اساتید بدون پانسمان مریض رو مرخص کنیم ولی یکی دیگه از اندویی ها گفت قدیمیه این کانسپت و باید پانسمان بشه.
بعد برای بیمار امپول دگزا تجویز بشه برای جلوگیری از التهاب. بروفن تجویز نشه. استامینوفن و انتی بیوتیک مصرف کنه. روز اول پک سرد و روز دوم هیچی و از روز سوم پک گرم. به بیمار هم گفته بشه که انتظار متورم شدن صورت رو داشته باشه. ولی این بیمار آژیته ما رفت که رفت و هر چقدر تماس گرفتیم باهاش که ببینیم عاقبت چی شد جواب نداد!!
عرفان ...

جای شیائومی خالی بود:)

آره خدایی. موضوع کم اوردم وگرنه اضافه میکردم.
آبان ...

اووف چقدر استرس کشیدی ....

شماره گذاری ات دیگه داره میشه ته خلاقیت ...

ماسک هم یه خوبی هایی داره مصرف لوازم ارایش من از کرم اریشی تبدیل شده به ضد افتاب ساده ...رژ هم که دیگه هیچی ..راخت ..

خیلی آبان خیلی بیام بغلت هق هق کنم؟ :-((
به خدا کم اوردم دیگه که زدم تو برند گوشی :-))))
منم خیلی راحت شدم، فقط بدی قضیه اینه باید مانور بیشتری روی چشم ها بدیم! که اونم من حالشو ندارم
Faez eh

من از اونایی ام ک شدیدا از دندون پزشکی میترسم

حتی تک تک این خاطراتم ک میخوندم میترسیدم

با اینکه شما قشنگ نوشته بودین :)

یه راهکارم برای ما پیشنهاد بدین خانوم دکتر :)

والا خاطرات اخیرم رو میخونم خودمم میترسم شما که جای خود دارین :-////
اوایل که قوی باش رفیق بودم از سختی ها کمتر میگفتم ولی از وقتی خودت باش رفیق! شدم هر چی هست رو میام میگم رک و راست و ممکنه باعث وحشت یه عده بشه.
راهکار اینکه پیش دکتر مطمئن برین و توکل کنین :-))
Koosha

چرا به آقا و خانم میگید زن و مرد!؟؟! 

اشتباهه به نظرتون؟!
آرزو ﴿ッ﴾

واقعا این مورد نوکیاتون تن و بدن من رو هم به لرزه انداخت :/ خداقوت بابت تحمل استرسش :) اسم حادثه هیپو هم برام جالب بود. یعنی کلا هیپو دچار یک نوع حادثه می‌شه و اونم اسمش اینه؟ 

دربارۀ مورد آیفون؛ من قبل از کرونا و روزهایی که سرما می‌خوردم و ماسک می‌زدم همیشه این آزمایش رو انجام می‌دادم و بررسی می‌کردم که ببینم راسته می‌گن لبخند و خوشحالی و حتی بقیۀ احساسات رو می‌شه از چشم‌ها فهمید یا نه. از وقتی کرونا اومده از این نظر حسابی خوش به حالم شده :/ همه‌ش دلم می‌خواد به چشم‌هایی اون‌هایی که حواس‌شون نیست نگاه کنم و احساس‌شون رو حدس بزنم :)) البته از این نظر هم که نمی‌تونم لب‌خوانی کنم و یه کمی شنوایی‌م ضعیف‌تر شده بد به حالم شده ‌:دی

خلاقیت‌های شماره‌گذاری رو هم درنوردیدید ها :))

ببین این حادثه ای که برای بیمار من اتفاق افتاد، به ندرت پیش میاد. از طرفی من خفیف ترین نوعش رو دیدم. وگرنه انواع شدیدش تورم شدید صورت میده تا زیر چشم کبود میشه! ولی مشکلی برای دندون پیش نمیاد. نهایت بعد از مدتی میشه ادامه اندو رو انجام داد. 
آرههه من هم خیلی به چشم ها این روزا دقت میکنم تا احساسات رو از چشم بخونم و اکثرا موفق بودم. شنوایی ما دندونپزشکا که روز به روز کمتر میشه :-)))
بیاین ایده بدین برای بعدی ها کم آوردم دیگه
آبان ...

بیا بغلم رفیق 

آمدمممم 🤗🤗🤗
ربولی حسن کور

سلام 

فکر کنم این که کرونا تموم نمیشه به خاطر دعای مادر فرهاد کوچولوئه!

ببخشید دوتراکی یعنی کجایی؟ 

سلام :-)
بنده خدا زیبایی چشم هاش وقتی ماسک زده بود بیشتر نمایان بود ولی به محض برداشتن حواس آدم پرت اسکارش میشد.
فکر کنم سریال گیم اف ترونز رو ندیدین. دوتراکی زبان قوم شوهر دنریس تارگریانه! شوهر دنریس هم اسمش کال دروگو بود. 
نرگس

هوپ جان ممنون از توضیحات کامل و جامع عزیزم . ایشالا هیچ وقت دیگه از این تجربه های تلخ پراسترس سراغت نیاد.مریض آژیته حتی معاینه کردنش هم با سلام و صلواته چه برسه به کار. حالا باز شانس آوردی ۵ بود فکر کن ۷ بالا دیستال اکسس باشه....چه شود!

خواهش میکنم نرگس جان، از اتفاق برای دوستام گفتم این رو که اگر مثل من خدای ناکرده دچار این اتفاق شدن منیجمنتش رو بلد باشن.
و همیشه برای همین بیمارا مشکل پیش میاد انقد که هول و ولای درونیشون رو به دکتر منتقل میکنن!
از هفت بالا فراریم. خیلی سختههههه 
ماوی.

راجع به نوکیا حتی منم اینجا استرس گرفتم! ولی اون حس آرامش و قدرتی که بعدش آدم اینجور بحرانا رو جمع و جور می‌کنه لذت بخشه. 

 

و راجع به آیفون، دقیق موافق این جملم. :))  تو این بحبوبه‌ی کرونا تو یه اداره‌ای یه آقایی منو دیده بود و بعد شمارمو پیدا کرده بود و تماس گرفته بود جهت ابراز علاقه . بعد از جواب منفی من همچنان اصرار داشت و حالا من روم نمی‌شد بگم برادر من اصلا جواب منفی من به کنار، اینکه تو اصلا روحیات و شخصیت منو نمیشناسی اون هم به کنار، اگه بنا به عشق در یک نگاه هم باشه تو آخه لااقل صورت بدون ماسک منو می دیدی بعد خواستگاری می‌کردی! با توجه به اینکه نقطه ضعف من تو چهرم دماغمه :دی

 

قبل خوندن جواب کامنت دکتر ربولی واقعا فکر کردم دوتراکی یه لهجه ای گویشی چیزیه :)) میگم چرا نامانوسه یکم. 

راستش هول شدم ولی هرطوری بود جمعش کردم. :-(

اتفاقا با خواهرم رفته بودیم بازار، بعد یه دختری دنبالمون کرد و میخواست از خواهرم شماره بگیره برای خواستگاری، بعد خواهرم گفت بهش اصلا قیافم مشخصه با ماسک و عینک؟! اونم گفت تیپت مشخصه دیگه! مردم مرزهای معیارهای خواستگاری رو درنوردیدند!!
ولی هیش وقت به دماغ آریایی توهین نکن :-))

اونایی که دیدن سریالو با دیدن این توئیت غش کردن از خنده :-)))
*زهرا*

سرزمین دندون ها واااییی چ بامزه 😍

خیلیییی! دیروز برای یکی از بیمارام به کار بردم خودم حال کردم!
آرزو ﴿ッ﴾

آها، پس فقط ظاهرش ترسناکه و خدا رو شکر دندون‌ها در امانن.

خب حالا که دیگه واقعا عددها رو رد کردیم و دارین صرفا از چیزهایی که تو یه مجموعه‌ان برای جدا کردن موارد استفاده می‌کنین، می‌تونیم از اسامی کهکشان‌ها با ستاره‌ها هم کمک بگیریم.

راستی اعداد توی دنبالۀ فیبوناتچی رو هم من یادم نیست استفاده کردین یا نه، اگر استفاده نکردین اینم هست :)

آره خداروشکر
ایده های جالبی بود آرزو! یادداشت کردم منتظر هوپ و بیماران آتی باش :-)))
نرگس بیانستان

🥺🥺🥺🥺

 

منو ببخش ک میخونم نظر نمی‌ذارم

 

 

بخشش جایز نیست اعدامش کنید
اریانه

خشن شدی...

من از ۵سالگی زیر دست دندون پزشکا بودم...جنس دندون ها زیادی خفنه آخه!

نمیترسم ازت،گفتم در جریان باشی...

 

خشن بودما! به قول شارمین مرد اناریه رو یادت بیاد!!
خفن دندون! فکر کردی فکز میکنم میترسی ازم؟ تو از هیششش کی حساب نمیبری!!
خانوم لبخند

میگم که یه سوال علت اینکه دندون عصب کشی میخواد چیه ؟ میتونه از حرص خوردن و اینا باشه؟ 

باید به مرده که غش کرد میگفتی ریلکس ریلکس ریلکس ترر

+هر وقت میرم دندونپزشکی یاد اسم وبلاگت میوفتم :)

علتش رسیدن پوسیدگی به عصب دندانه یا ضربه و تروما یا مشکل لثه ای که منجر بشه به آسیب رسیدن به عصب دندان، درد دندان و یا نکروز شدن عصب بدون اینکه درد داشته باشه، همه و همه نیازمند عصب کشی یا درست تر پاک سازی کانال ریشه است.
ببین تنها موردی که عصب کشی کردن هیچ فایده ای نداره براش وقتیه که بخاطر استرس یا سردرد دندونت درد بگیره. باید علت سر درد یا اضطراب برطرف بشه ولی بله ممکنه دردش بزنه به دندون.

بیچاره خیلی ترسیده بود. خود من هم ترسیده بودم از لرزیدنش.
خوشحالم :-)
life around me

تو‌کانالم امروز بحث این رو داشتیم که اگه بخواین جراحی بشین جراح خانم رو‌ترجیح میدین یا آقا یا جنسیت براتون فرقی نداره؟

خب چند نفری گفتن حتی برای کارهای دندونپزشکی هم پیش خانم ها نمیریم چون یه روزی یه جایی یه خانم نتونسته دندون یه نفر رو‌بکشه...

جدا ازینکه من خودم تجربه ی عکس این رو داشتم‌و از دندونپزشک خانمم راضی تر بودم،میخوام نظرت رو‌به عنوان یه دندونپزشک بدونم که آیا کشیدن دندون تکنیک میخواد یا زور مردانه؟

و آیا اتندینگ آقای شما لزوما کارشون بهتر از خانم ها بود؟و آیا اگر خودت نیاز به کار دندون داشته باشی به یک دندون پزشک خانم مراجعه میکنی ؟اصلا جنسیت در این‌ مورد اهمیتی داره؟

واقعا واقعا کشیدن دندون تکنیکه. زور هم شاید نیاز باشه ولی خیلی خیلی کمتر. من توی دوران طرحم دقیق یادم نیست ولی نزدیک به ٢٠٠٠ تا دندون کشیدم. کشیدن نیروی بیشتری نسبت به جراحی نیاز داره. الان که دندونپزشک مرد هم ببینه سخته کشیدن، سریع فلپ میزنه و با جراحی و کمترین تروما خارج میکنه دندون رو و الکی زور نمیزنه.
نه واقعا. توی هر رشته ای هم اتند خانم عالی داشتیم هم آقا و بلعکس اتند خانم بیخود و آقای بیخود!
باور کن اصلا و ابدا جنسیت برام مهم نیست. فقط به کارشون نگاه میکنم. من فقط تا به حال ترمیم داشتم و اندو نکردم. تمام ترمیم هام رو پیش اساتیدم که میدونستم کارشون خوبه رفتم فارغ از جنسیت. چون هم پیش خانم رفتم هم اقا. پیش اتند اقا و پراوازه و قدیمی ترمیمی رفتم و سر بیست دقیقه کارم رو تموم کرد ولی خیلی راضی نبودم، دو سال بعد پیش اتند جوون خانم رفتم و با وسواس برام کار کرد جوری که هر بار به دندونام نگاه میکنم حظ میکنم! و بازم بخوام برم پیش همین اتند خانم میرم. تا به حال کلی سوال هم ازش پرسیدم تو این چند سال.
برای اندو هم ترجیحم اینه پیش دو سه تا اتند خانمی که میشناسم توی شهرمون برم. چون کارشون و دقتشون رو دیدم.

مهربانو

هوپی جونم به دندونای برادرت که رسیدم خاطرات بچگیم زنده شد . مامانم خیلی هیجان داشت برام از رو بوردا لباس بدوزه ولی خیلی هم وارد نبود . 

میدوخت با هر بدبختی بود ولی وسطاش خسته میشد اونوقت من بخت برگشته میگفتم مامان میشه یکم کوچیکش کنی؟ شروع میکرد با طلبکاری که من دیگه عمرا دست به خیاطی برای تو نمیزم و    :)

:-))))) قضیه تا حدی شباهت داره مهربانوجان ولی اصل قضیه توی شماره یک این پست ه!

x

هر چی اتفاقه سر این نحس ها و وسواسی فکری ها میفته :)) 

 

آره دقت کردم یه جورایی وسواس فکری دارم.
نیــ روانا

این بخش کارت با بچه ها خیلی برام جذابه

چون با پسر خودم سر این قضیه دندونپزشکی ماجرا داشتم

و میدونم چقدر صبر و حوصله تو کار با بچه ها مهم هستش

دمت گرم

مخلصیم. فقط اگر پدر و مادر در روند درمانی بچه شون دخالت نکنن، خیلی ازشون ممنون میشم.
مثلا فراوان داشتم مریضی رو که والدینش رو فرستادم بیرون، بچه باهام دوست شده بعد کلی فک زدن، یهو مامان فضول میاد سرک میکشه و میگه: درد که نداری گلم؟ بچه یادش میاد باید عر بزنه!! بعد که شاکی میشم میگه: آمپول زدین بهش؟ دیگه بچه اینجا گریبان چاک میکنه و پامیشه فرار میکنه!! :-//
نیــ روانا

اره حق با توعه

فکر کنم باید ی پست بزارم کامل توضیح بدم در مورد جریان دندونپزشکی پسرجان 

بذار نیروانا جان، استقبال میکنم :-)
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan