هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٣٣)

  • ۲۲:۴۵

اکسیژن- دفعه اول که دختر ١٣ ساله دهانش رو باز کرد، از اون حجم پوسیدگی و التهاب لثه هاش شگفت زده شدم. وقتی دندون های قدامی اونقدر شدید از طوقشون پوسیده باشن، نشون دهنده بهداشت فوق العاده ضعیفه. بهش گفتم میری عکس می گیری و اول از همه با جرم گیری شروع می کنیم و تا لثه هات و بهداشت دهانت خوب نشه، دست به دندون هات نمی زنم. 

نوبت اول جرم گیری رو در دریایی از خون، انجام دادم.حتی بخشی از لثه هاش رشد کرده و داخل حفره دندون رفته بودن، کمی از قسمت های اضافه لثه رو برداشتم. با تحکم و با مهربونی بهش گفتم چطور مسواک و نخ رو استفاده کنه و مجبورش کردم نوبت بعدی با مسواکش بیاد تا ببینم یاد گرفته یا نه. 

سری بعد حال لثه هاش با توجه به اینکه دهانشویه هم استفاده کرده بود، خیلی بهتر بود. با اینکه دندون های خلفی پوسیده ای هم داشت، حس کردم نیاز به انگیزه بیشتری برای همکاری داره، پس با دندون های قدامیش شروع کردم. دو تاشون رو ترمیم و دو تای دیگه رو پالیش کردم و گفتم حالا پاشو خودت رو ببین. وقتی دهانش رو شست و دوباره اومد پیشم به وضوح ذوق زده بود. گفت: ٤ تاشو درست کردین؟ 

گفتم: نه دو تا.

نوبت بعدی هفته بعد بود ولی دو روز بعد اول صبح با مامانش توی کلینیک بود با این شکایت که نوک اون دندونی وسطی که درستش نکردین، پریده. نگاه کردم دیدم بخشی از دندون شکسته از شانسش و اونقدر توی همون دو روز با دندون های جدیدش اخت شده که نتونسته بود تحمل کنه تا هفته بعد و اصرار داشت دندون سوم رو هم همین امروز ترمیم کنم. خنده ام گرفته بود. دستیارم می گفت: نه به اون موقع که دندون هات اونطور خراب بود و عین خیالت نبود، نه به الان که این یه تیکه کوچیک رو مخته. 


فلوئور- برای زن شیرده اوایل بهمن پارسال، عصب کشی کرده و قالب گیری پست و کور انجام داده بودم. سر نوبت بعدیش نیومد و همون طور که می دونین کرونا شد و من هم یادم رفت بیمار رو. 

زن بالاخره تصمیم گرفت بعد از یازده ماه بیاد. کلینیک پستش رو تهِ یکی از کشوها پیدا کرد و خب طبیعتاً ننشست و البته که مجبور شدم دوباره عصب کشی کنم دندونش رو، تا بیاد و دوباره قالب گیری کنم.


نئون- آقو ما یه شیفت فقط رفتیم توی یه کلینیک و انقدر بلا سرمون اومد اعم از غش کردن بیمار و شکستن ریشه دندون و بچه غیرهمکار و بی حس نشدن دندون و ... که گفتیم دیگه نمیایم. البته جَوِ اونجا رو هم دوست نداشتم.

بعد امروز نرس جدیده هی واسم آشنا میزد و یادم نمی اومد کجا دیدمش. آخر سر خودش دید نه بابا من اونقدرام دکتر بدی نیستم، لو داد که یادتونه فلان روز فلان کلینیک اومدین و بهمان اتفاقات افتاد و دیگه نیومدین؟! 

گفتم آره انقدر نحسی آوردم اون روز که عطاش رو به لقاش بخشیدم. اینجا چیکار میکنی شما؟

-بستن اونجا رو مگه خبر ندارین؟

+ نه!


سدیم- مرد میانسال جوری قبل باز کردن دهانش و اجازه برای معاینه گفت: فقط اومدم چکاپ بشم و برم بعد کرونا بیام که تا دیدم سه تا اندویی و شیش تا ترمیمی عمیق و پریودنتیت و تحلیل لثه پیشرفته داره، شوکه شدم و بهش گفتم: کرونا حالا حالاها نمیره ولی دندون های شما داره از دست میره، باید دست بجنبونین. 


منیزیوم- تا بود حواسم به ابروها و سیبیل و حلقه های مردم زیر دستم جلب می شد؛ تازگیا حواسم به ناخن هاشون پرت میشه. 

مثلا اون پسر خوش تیپه، احتمالا گیتاریست بود!


آلومینیوم- آخر وقت بود و من یک ربع بیشتر وقت نداشتم و اگر معطل می کردم، با توجه به طرح منع تردد حتما جریمه می شدم. 

مرد درشت هیکلی (شما بخونین تپل!) با درد شدید دندون هفتش اومد و عکسش رو نشون داد. به کاغذ توی دستش نگاه کردم و گفتم هیچیش معلوم نیست باید دوباره عکس بگیرین. جلوی چشمم پاره اش کرد و گفت باشه فقط نجاتم بدین. 

عکس جدیدش رو دیدم و سریعا مشغول شدم و پالپکتومی مختصری کردم تا دردش بخوابه. انقدر با وجود درد زیادی که داشت، من رو خندوند که حد نداره. 

جلسه بعد نگاه مرد بهم نگاه کسی به منجی ش بود! 

-دستت درد نکنه دکتر، چه کردی با من؟! خواب نداشتم چند روز. دردش خوابید راحت شدم. به خودم گفتم این خانوم دکتره اون روز مثل یه مرررد موند و دندون من رو عصب کشی کرد! 

اخم کردم: چرا مثل یه مرد؟!

سریع حرفش رو عوض کرد: نه نه مثل یه شیرزن! 

+ حالا شد!


سیلیسیوم- از زندگی مردم خبر ندارم ولی دلم میخواست کتک بزنم مردی رو که با چهره ی خونسرد بی توجه به درد زنش می گفت: دندونش رو بکشین میخوام جاش دندون بکارم!

 زیر بار حرف من نرفت که نرفت که دندون خانمتون باید عصب کشی بشه و قابل نگه داریه، و هزینه ایمپلنت ٣ برابر عصب کشیه. 

زن مظلوم پا شد و حین رفتن گفت: همه دندون هام رو همین طور مجبورم کرد بکشم.

من حواسم پرت فک گله به گله خالی از دندونش بود. هر چند من مدتی هست که نمی کشم و گفتم اینجا کارش انجام نمیشه. اینم دلیل اصلی اینکه انقدر اصرار دارم مستقل بشن خانم ها و دستشون توی جیب خودشون باشه به جای اینکه طفیلی شوهرشون باشن. 


فسفر- شیفت شب جمعه بود و خلوت! در باز شد و زن همراه دختربچه ای که ماسک صورتی با برچسب اِلسا روش بود، وارد شدن. 

مادرش سلام نکرده گفت: بهش قول دادم یه خانوم دکتر مهربون واسش کار میکنه.

ابرو بالا انداختم: از کجا معلوم جای من یه آقای دکتر نباشه. چون من استثنائاً امروز این شیفت اومدم. حالا از اون گذشته از کجا معلوم من مهربون باشم؟

مادره بیچاره موند چی بگه! 

ولی خدایی با اینکه بچه فوقِ لوس بود، نهایت تلاشمو کردم تا خانم دکتر مهربونه باشم براش و مامانه بدقول نشه.


گوگرد- به پسربچهه زیر دستم میگم: میخوای چیکاره شی؟ 

میگه: مهندس 

میگم: مهندس چی؟

میگه: راه و شهرسازی.

 آقا این دهه نودیا چرا اینطورین؟ من فقط بلد بودم بگم می خوام دکتر بشم و منظورم همون پرستارا که آمپول توی باسن میزنن بود!


  • ۴۳۰
Reyhane R .

مورد اول چه خوب بود هوپ (:

به نظرم دندونپزشکی هم باید شغل انبیاء باشه وقتی کارهای خوب و عادت های خوب به مردم یاد میدید (:

خودم هم حس خوبی داشتم از اینکه می تونم کاری کنم بی دغدغه لبخند بزنه، البته که سر به سرش گذاشتم که تو این یه هفته و تعطیلی و قرنطینه و ماسک خب حالا صبر میکردی معلوم نبود که!
^_^
وقتایی که حوصله داشته باشم خیلی پرچونه میشم و کلی توضیحات میدم، کاش همیشه باحوصله باشم.
شارمین امیریان

سلام.

در مورد منیزیوم بیشتر و عمیقتر توضیح میدی؟! 😈😈😈😏😂

سلام
خیر! 
برو خونتون تا نیومدم برات! :-)))

درگوشی بگم: وقتی میگم خوش تیپ بود، بدون واقعا جذاب و خوش تیپ بود. به حرفام خیلی خوب گوش می داد و سرش رو به نشونه تایید تکون می داد زیر دستم!
فقط حیف ازم کوچیکتر بود 
[این قسمت دندانپزشک هیز!]
bahar ....

وقتی دندون پزشکی میرم 

مدام با خودم فکر می کنم آیا این دکترا به صورت ما نگاه می کنن یا نه !!:)

۴۵ دقیقه تا یک ساعت تمام نگاهشون به صورت هس دیگه :/

 

ببین اونقدر که حواسمون به دهان و دندون و اطراف لب و ایناست به چیز دیگه ای نیست ولی خب بعضی چهره ها خاصن توی ذهن میمونن! 
آتنه!

اوم،به نظرت خیلی جهالته بگم رو یه پسر کوچیک تر از خودم کراش زدم؟:-/

یعنی چندمین باره از زیاد!کیف شدنت که یه مرد درشت هیکل! و فلان و اینا ازت حرف شنوی دارن مینویسی:-))))))چه لذتی در آن نهفته است؟:-)))

کلا به جز ناخن،دست های ادما برام مهمه،در نگاه اول خیلی توجه‌مو جلب میکنه!...ناخن هم باید کوتاه باشه،از ناخن بلند خوشم نمیاد:-/

تصور اینکه بخوام واسه دندون یا حتی چیز های کوچیک تر مثل لباس،یا بزرگ تر!مثل ماشین(از نظر سایز و جنبه مالیش میگم وگرنه دندون مهم تره دکتر!) و...از کسی پول بخوام و اجازه بگیرم(نه مشورت) روانمو تیکه تیکه میدره!...این مدل زندگی دور از ذهنه واسم!

خیر! خودم هم سابقش رو داشتم :-))
ببین کلا اینطور مردا به نظر میاد فقط از جنس خودشون حرف شنوی داشته باشن، بعد وقتی کار یک زن رو قبول میکنن و راضین، خودشون هم خیلی ذوق میکنن، من رو هم سر ذوق میارن!

خب بعضی موزیسین ها مجبورن که بنا به ملاحظاتی ناخن بلند کنن. من که ناخن هام کوتاه کوتاهه به جز اشاره ام.

من هم واسم قبولش سخته.

به نظر میاد خواننده قدیمی تازه روشن باشی، بله؟
( در این لحظه شک کردم آریانه باشی! اومدم دیدم خودشی!)
bahar ....

من اوایل که دندون پزشکی میرفتم کلی حالت تهوع داشتم 

عمرا اون دکتر منو یادش بره :/

واقعیتش واسم عادی شده رفلکس تهوع بیماران و میتونم خوب کنترلش کنم. :-)

sepid.v ~|

فقط گوگرد !!😂😂

والا به خدا
ربولی حسن کور

سلام

عجب

دیشب این طوری نبود اما الان باز وقتی میرم سطر بعد دیگه نمینویسه!

خب ظاهرا همون موقع که دیشب اومدم و دیدم جوابمو دادین داشتین این پستو مینوشتین. اکسیژن. عماد هم اهل مسواک و بهداشت دهان و دندان نیست و از طرف دیگه وحشت عجیبی از دندون پزشکها داره. واقعا نگران چندسال بعدشم.

فلوئور. فکر کنم ضرری که بعضی مریضها از پیگیری نکردن مشکلاتشون میبینن از گرفتن کرونا بیشتر باشه.

منیزیوم. دختر دوم باجناق دوم گیتار میزد از وقتی دختر اول پدر و مادرشو مجبور کرد براش پیانو بخرن و بعد از چند جلسه دیگه نرفت تمرین (!) دختر دوم ناچار شد تمرین پیانو را هم شروع کنه تا پولی که دادن هدر نرفته باشه! چند روز پیش میگفت گیتار مچ قوی میخواد و پیانو انگشتهای ظریف. الان دیگه گیتار میزنم مچم درد میگیره. صحبت کردیم و قرار شد یکیشونو ادامه بده فکر کنم الان دیگه خودش هم به پیانو بیشتر از گیتار علاقمند شده!

آلومینیم. حالا جریمه شدین یا نه؟ ما که اینجا شبها از کوچه پس کوچه ها تردد میکنیم!

سیلیسیوم. مشخص بوده چقدر بقیه دندونهارو ایمپلنت کرده! باید میزدین!

گوگرد. این یکی با زدن سوزن به باسن همخونی داشت عنصرش!

پ.ن: حالا که همه شو نوشتم برم هی لابلای نوشته ها اینتر بزنم برن سطر بعد!

 

سلام
ای بابا، بیان هم هر دفعه یه جوری باگ نشون میده. واقعا میترسم بپره همه خاطراتم... 
تقریبا،وقتی تمومش کردم، کامنت شما رو جواب دادم
این مسئله رعایت نکردن بهداشت دهان واقعا توی پسران سنین بلوغ بیشتره. داداش خودم هم همین طور بود و هر بار میگفتم مسواک بزن میگفت خواهر دندونپزشک دارم واس چی؟

بله واقعا همین طوره. من خودم اوایل کرونا یعنی توی اردیبهشت ماه ترمیم های ساده رو قبول نمیکردم. میگفتم اورژانسی نیست. ولی الان همه کاری انجام میدم براشون. معلوم نیست تا کی کرونا باشه.

عه همون باجناق پولداره؟ چون پیانو واقعا گرون قیمت بوده و شده! خبر خوب اینکه من هم با افزایش مهارتم درد دست راستم کامل برطرف شده و انگشت سبابه دست چپم هم دردش یک سوم شده. :-)

اوایل شماره پلاک و اطلاعاتمون رو گرفتن تا واسمون مجوز عبور و مرور بگیرن بعد نیروی انتظامی نداده بود، گفته بود اینا کادر درمان نیستن! :-/ پیامکش نیومده برام، قبل از ٩ خونه بودم.

واقعا از قیافه خونسرد مرد که داشت برای دندون های زنش تصمیم میگرفت حالم بهم خورد. خیلی جلوی خودمو گرفتم دعوا نکنم باهاش. بهشون گفتیم توی چند مرحله دندونش رو درست می کنیم و قسطی پرداخت میکنین باز هم اجازه نداد و گفت میخوام دندون بکارم براش!! 

آفرین دقیقا. راستش وقتی دیدم گوگرد رسید به این خاطره، حدس میزدم شما ارتباط بینش پیدا کنین :-))))) 
نجمه

سلام. 

من عاشق دندون هام هستم. نمیدونم چذا، اما وقتی که برای مسواک و نخ دندون می ذارم، زیاده

حتی فکر جای خالی شونم عذابم میده. دلم برای زن طفلک سوخت... 

 

سلام
منم عاشق افرادی هستم که برای دندون هاشون اهمیت قائلن :-)
نگه داری از دندون ها و رعایت وسواس گونه بهداشتشون رو یه جایی از پادکست رواق گفته نشونه امید به زندگی بالاست. اینکه طرف همه دندون های خودش رو داره پس خوشحاله که از مرگ دوره یه جورایی. چون توی ذهن اینطور ثبت شده که پیرها دندون ندارن!
ماوی.

آقا راجع به فلوئور من تا حالا فکر می کردم هر دندون یه بار عصب کشی میشه! یعنی دیگه عصبش کشیده میشه تموم میشه میره تا ابد :دی  یعنی اگه یه دندونی بعد عصب کشی بد ترمیم شه ممکنه دوباره نیاز به عصب کشی پیدا کنه؟

 

سیلیسیوم خیلی غم انگیز بود :(

 

راجع به گوگرد منم تو کلاس اول و سالهای بعدش هر وقت شغل رو تو کلاس ازمون می پرسیدن حرصم می گرفت بچه ها می گفتن معلم و دکتر! می گفتم این شغلای تکراری چیه میگید!

شغلایی که خودم تو دبستان بهشون فکر می کردم:

نقاش

مدیر عامل کارخونه

جهانگرد!

داروساز

دوبلور

مهندس عمران

مهندس کامپیوتر

 

جالبه آخرش معلم شدم :))))))

شاید باورت نشه ولی به این سوال تو از دیروز تا حالا فقط سه بار به افراد مختلف جواب دادم. ببین از اول وقتی که دندونپزشک شدم چند بار جواب دادم. :-)))
ببین عصب کشی یک غلط مصطلحه. در واقع عمل عصب کشی یعنی پاک کردن کانال های ریشه های دندون از هر چه که هست: عروق و اعصاب و باکتری ها. خب این تا اینجا. وقتی کسی دندونش عصب کشی شده، پانسمان نهایتا تا یک ماه بتونه مانع ورود میکروارگانیسمها ب دندون بشه. بعدش دیگه با اینکه عصب نداره دندون ولی پر شده از میکروب و باید دوباره تمیز بشن کانال ها.

من واقعا و از ته دل دلم میخواست دکتر بشم! از بچگی واقعا عشق آمپول بودم و البته از دندونپزشکی متنفر! دیگه دست سرنوشت باعث شد پزشک نشم ولی دندونپزشک بشم. البته توی دوران کرونا تا تونستم روی باسن اعضای خانواده آمپول زدن رو تمرین کردم و یکم اون عقده آروم شد! :-)))))
خداروشکر که معلم خوبی شدی نه کسی که از سر ناچاری اومده این شغل :-)
چه مشاغل خاصی، مثل این پسرک
میس تیچر

من انقد اسکول بودم از اول میخاستم معلم بشم :))

عاغااااااااااااا منم دندون جلوییم یکیش ایمپلنته فک کنم!

واه واه دردش هنوز یادمه! تا پاچه دندون رو رنده کرد ریخت یه میخ گذاشت اندازه میخ نجاری انباری بابام:)))))) منتهی من یادمه دکتر گفته بود برس بهشون انقد شسته بودم قشنگ یادمه دکتره گفت مینای دندونت ساییده شده. حتی تخمه هم نمیتونم بشکنم باهاش دکوره کلا! دوسه سال پیشم درد میکرد بردم دکتر گفتم درد میکنه از بچگی همینجوریه گفتم نشون بدم ببینم باز خراب نشده باشه عکس اینا انداخت روش چسب مسب داشت اونو عوض کرد گفت سالمه منم عین قهرمانای لالیگا :))))

چرا اسکول؟ خدایی شماها که انقدر خوبین معلم نباشین، کی باشه؟

نه اینی که میگی ایمپلنت نیست. پست پیش ساخته است. سمباده کشیدی به دندونات دختر مگه؟ :-)))
برو هم اون دندون پوسیده ات رو نشون بده و در صورت لزوم روکش کن هم یه گرافی فالواپ از دندون جلوییت بگیر یهو واقعا خراب نشده باشه.
نیــ روانا

بهمن پارسال دندونم اکسترکت شد و قرار شد دو هفته بعد برم ایمپلنت

که زد و کرونا شد

دکتر گفت بزار باشه  اواخر فروردین بیا

اواخر فروردین اوضاع بدتر شد 

و هنوز که هنوزه من دندون هفت راست پایین ندارم 

جاش خیییلی خالیه 😭😭😭

اکسترکت!! ماشالا! نشون میده واقعا دکتری. احسنت :-))
ببین برو دیگه و تا حد امکان اولین نوبت برو. خیر پیش
ربولی حسن کور

نه

پولداره باجناق اول بود

اما باجناق دوم هم به لطف همکار بودن با خانمش و کمک هزینه هایی که اداره شون بهشون میده وضعشون از ما بهتره 

من بودم چشم دیدن باجناقهام رو نداشتم! :-)))
آسـِ مون

خیلی از دندونپزشکی میترسم وحتی با خوندن این پستا یه جوری میشم

یعنی میخونم ترسم بریزه ها

ولی فایده نداره

از ترس یه مدته نرفتم چکاپ:|

ببینین این ترسیه که واقعا آسیب زاست. با این ترس وقتی به خودت میای که دندون سالمت رسیده به عصب و از عمر مفیدش کم شده.
x

خیلی وقت ها به این فکر کردم که آنقدر که مردم نسبت به درمانگرهاشون و مدرس هاشون علاقمند میشن و روشن کراش میزنم ٫ رو آدم های دیگه نمی‌زنن

 

 

 

 

تا به حال بهش فکر نکرده بودم. :-)))
موژان

راستش هوپ هیچی اندازه این جواب کامنتت به اقای دکتر که گفتی گفتن جز کادر درمان نیستین برام جذاب نبود :)) کاش اینو به عنوان یه پست جدا مینوشتی ما هم زیرش هشتک دندون پزشک ها پزشک نیستند میذاشتیم:))) 

بزنم شتکت کنم؟! :-)))
د آخه من به شخصه از ١٥ فروردین سرکار بودم و شیفت می رفتم، یک سری از کلینیکا رو تعیین کرده بودن برای کارهای دندونپزشکی اورژانس و مجبورمون میکردن شیفت برداریم که شما هم کادر درمانین و فلان و بهمان. بعد که خیلی از مشاغل تعطیل شد دیگه دندونپزشکیا تعطیل نشد. گفتن نمیشه مردم درد دارن ابسه دارن. بعد موقع منع تردد که شد، ما دیگه کادر درمان حساب نیستیم و باید مریض اخرو یه جوری تنظیم کنیم تا جریمه نشیم!
🍃M 🍃.

خسته نباشی هوپ جانم 

دهه نودیا کلا گودزیلان و افکارشون اندازه افکار 20سالگی ماست :دی 

دندون کشیدن الکی خودش دیه داره فک کنم 

 

سلامت باشی، چک کردم اولین کامنتی بود که بهم دادی، تازه روشن شدی؟ :-)
من انقدر تعجب کرده بودم از اینکه رشته مهندسیش رو هم انتخاب کرده بود که حد نداره!
دقیقا دیه داره، بیمار میتونه بره شکایت کنه که من نمیدونستم دندونم رو میشه نگه دارم، میخواست این دکتره نکشه!
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

ادم اختیار دندونش هم نداشته باشه://

منم دلم می‌خواست بزرگ شدم کارگاه کاردستی‌سازی داشته باشم:))))

البته الان شغل ایده‌آل کودکی من شده همین جینگول‌سازها:)

وقتی مستقل نباشی و دستت توی جیب خودت نباشه، اختیار هیچ چیز از زندگیت رو نداری، دندون که سهله
کارگاه کاردستی سازی :-))))))))) خواهر من هم کاردستی هاش محشر بود.
میتونی جینگول سازی رو همین الانم انجام بدی
🍃M 🍃.

قبلا هم پیام دادم بودما  :))

اما خب این روزا واسه کنکور میخونم و خیلی شلوغم دیر به دیر میام :)))

قبلا ماهی قرمز بود وبم :)

داداش منم میخواد مهندسی هوا فضا بخونه شاخه کیهان نوردی :/ من با کمی کمتر از 20 سال سن نمیدونستم هوا فضا شاخه کیهان نوردی داره ://///

اوه یعنی دکتر موظفه دیه  کامل رو بده ؟؟؟ پس قبلش باید یه دست نوشته ای چیزی بگیرین از بیمار که با رضایت خودش داره دندونش رو از بین میبره .

آها با یه اسم دیگه بودی حله!
اشکال نداره زمان کنکور هیجانش اینه دیر به دیر بیای پست های زیاد بخونی.

شاخه کیهان نوردی :-///  والا منم نمی دونستم!
بیین اگه دکتر نتونه ثابت کنه دندون کشیدنی بوده بله بیمار بی انصاف میتونه شکایت کنه دیه دندون هم فوق العاده بالاست.
مانا .

خسته نباشی هوپ :)

فسفر از همه بیشتر به دلم نشست :))

مرسی که خانوم دکتر مهربونه بودی که مامانش بدقول نشه

سلامت باشی مانا 
والا نذاشتن امپول زن بشم! 
وظیفم بود...
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

دست توی جیب بودن که مهمه. ولی شخصیت اون آدم کناری هم خیلی مهمه!

الان فرصتی برای جینگول‌سازی در ابعاد گسترده ندارم. گاهی برای دل خودم می‌تونم بسازم فقط:)

 

آفرین اینم نکته درستیه، مثلا مادر خود من خانه داره ولی خب یادم نمیاد پدرم غر زده باشه برای دکتر رفتن مامانم.
ایشالا فرصتش پیش بیاد، کارگاه خودت رو بزنی :-)
خودم

چه بامزه س این شماره گذاری ها🙂

مچکرم
نرگس

خانم دکتر  چه اعصاب و روانی داری که اطفال کار میکنی. واقعا تا مجبوووور نباشم دست نمی زنم چون واقعا راحتترین کار از جهت علمی و یکی از ناراحتترینها از نظر عملی هست. 

اعصاب و روانم یک دهم زمان طرحم شده واسه کار اطفال! ولی خب بچه فرانکل مثبت رو به منفی هم باشه کار میکنم واسش. در واقع کانسپتم اینه بچه ای که دهانش رو باز میکنه و سرش رو تکون نمیده، هر چقدر هم غر بزنه و گریه کنه میشه واسش کار کرد بقیه رو ارجاع میدم.
کارش که واقعا هلو برو تو گلوعه! تازگیا با متاپکسم پالپکتومی کردم اونم خیلی حال میده.
🍃M 🍃.

دقیقا :))

 

باید کلی چیز از این بچه ها یاد بگیریم :)))

اوه چه بد :///

من بیشتر ازشون می ترسم و البته ذوقشون رو میکنم.
مهرداد ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

آفرین هوپ به دکتری مهربون بودن ادامه بده :)

چه خبر از عشرت :))

تلاش خودم رو میکنم در حد امکان
سلامتی، کتاب اولم که میزان های ساده بود، تموم شد. الان کتاب دوم رو شروع کردم میزان های ترکیبی، در عین سختی خیلی هیجان انگیزه ^_^
و اینکه احتمالا به زودی عوضش کنم و ساز حرفه ای تری بگیرم. دلم واسش تنگ میشه.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan