من یار مهربانم، دانا و خوش بیانم!

  • ۲۲:۳۹

کسی می دونه اسم این مریضی که کلی کتاب نخونده داری ولی بازم میری ٤ تا کتاب می خری اضافه می کنی به قبلیا، چیه؟! :-/

بعد شما هم مثل من تمرکز و سرعتتون برای کتاب خوندن در مقایسه با گذشته که موبایل و شبکه های مجازی نبود، کم شده؟ راهکاری سراغ دارین؟ گوشیم رو بندازم تو یخچال؟ لپتاپم رو پرت کنم تو کابینت یا چی؟!

( توضیح اینکه اکثر کتابهام الکترونیکیه و توی گوشیم! ٦٠ تا کتاب نخونده توی فیدیبو و ٧-٨ تایی کاغذی دارم!!)


  • ۴۰۵
Hope ful
بدتر از اینکه کتاب رو هم تل انبار میکنی
اینه که تو وضع بی پولی هم این مرض دست بردار نیست!
وای دقیقا! 
یک زمانی بود من ١٠٠ تومن تو حسابم بود در کل، بعد رفتم نصفشو کتاب خریدم کوزت شدم تا آخر ماه :-/
واران ...
:دی 
دقیقا یه بیماری است که اکثراً داریمش :|


راهکارش اینکه گوشی خودمون خودمون یکمدت مصادره کنیم‌:|:)
من تابحال موفق شدم :|:)
قرنطینه اش کردم :|:))

+
البته یه راهکار دیگه هم داره اینکه خانوادگی تصمیم بگیرین یه کتاب رو تا آخر هفته بخونین اینجوری نه تنها خودتون بلکه بقیه رو هم بسمت خوندن کتاب هدایت میکنیم.
من تو مورد دوم هم موفق شدم خدا رو شکر ولی نسبت موفقیتم کمتر بوده ولی مورد اول بیشتر بوده :)

خیلی بیماریه بدیه!
خب میگم دیگه اکثر کتابهام توی گوشیمه.
+ من خواهرم رو خیلی تشویق کردم که دست از خوندن رمان های زرد اینترنتی بکشه، موفق شدم بالاخره و الان اون بیشتر من کناب می خره تلنبار می کنه! :-/
گمنامِ منتظر
فکر میکنم بیشترین دلیل نخوندن کتاب میتونه عدم علاقه باشه.
 اکثر کتاب هارو به توصیه دیگران و یا به علت نام و آوازه ای که دارن میخریم.
کتاب صد سال تنهایی رو اکثرا خوندن و دوسش دارن و واقعا طرفدارهای زیادی داره
من اون کتاب و خریدم و هیچوقت نخوندمش.در عوض کتاب ژنتیک جرد که شاید از نظر همه زیاد جالب هم نباشه رو ۳ بار خوندم.
از اون پس سعی کردم فقط در حیطه علاقه ام کتاب بخرم.
علاقه آدمو تشویق میکنه طوری که فقط از خدا زمان میخوایم تا بتونیم یک صفحه دیگه از کتابو بخونیم.
کاملا درست میگین ولی هشتاد درصد کتابهایی که نخونده مونده از من با میل و علاقه و سوال از اهل فنش خریده شده. من کتاب میخونم. همین الان سه تا کتاب رو دارم با هم میخونم. دو تا رو هم هفته قبل تموم کردم. ولی راضی نیستم. قبلا که گوشی نداشتم و دبیرستانی و راهنمایی بودم از کتاب خوندن بیشتر لذت می بردم چون تمرکزم بیشتر بود.
ملکه بانو
من به خودم قول دادم تا این کتابای مونده رو نخوندم کتاب جدید نگیرم. بعد هی هر روز میرم فیدیبو رو دور میزنم کتابایی که دلم میخواد علامت میزنم!!
تنها راهش اینه که تا ظهر نتت رو روشن نکنی، ظهرم که چک کردی خاموش کنی تا غروب.
من هم دقیقا همین قول رو دادم ولی اصلا نمی تونم بهش پایبند باشم. کتاب های جدید می بینم دست دلم می لرزه و میخرم!
معتادم به تلگرام و بلاگستان نمی تونم :-/
جناب دچار
با برنامه ریزی و اختصاص زمان به مطالعه کارتون راه نمیفته؟
توی سرویس که می شینم کتاب صوتی گوش میدم.
عصرها و شب ها قبل از خواب هم به خودم گوشزد کردم باید بخونی. می خونم ولی تمرکزم کمه. هی میرم سر گوشی! :-/
** دلژین **
خب بالاخره که میخونی ، نخونده نمیذاری... 
مریم فکرش رو بکن ٧٠ تا کتاب! کی بخونم؟ :-)))
از پارسال تا حالا خودمو کشتم ٥٠-٦٠ تا خوندم فقط
آبان ...
کتاب الکترونیکی نمی تونم بخونم ..
دو تا کتاب این جوری خوندم به دلم نچسبید ...

کتاب بسی گرون شده است ..:((
من هم کاغذی بیشتر دوست دارم ولی الکترونیکی همیشه باهاته و اینجوری تایم هایی که کتاب دستت نیست و خالیه مثل توی ماشین، توی صف های مختلف و ... راحت میتونی کتاب بخونی. اینه که مریدش شدم!
خییییلی! جزء از کل رو اومدم بخرم. اولا که تموم کرده بودن، دوما خیلی گرون بود!
جناب دچار
خوبه پس
+ گوشی طبیعیه :) میتونی هر یه ربع یه بار بری سراغش
طبیعی نیست. این طوری اون طوری که دوست دارم غرق نمیشم توی کتاب. باید خودم رو درمان کنم.
جناب دچار
بعدش راهش رو به ماهم بگید :)
شما که پیر این راهین! وبلاگ مخصوصش رو هم دارین.
مسـ ـتور
نمیدونم اسمشو ولی هر چی که هست منم دارمش (:
ولی خب چون نهایتا همه رو میخونم مشکلی ندارم باهاش
متاسفانه راجع به درمان این نوع از بیماری اطلاعات چدانی در دسترس نیست!
توکلتون به خدا باشه و دعا کنید، در کنارشم میتونید زمانای خاصی رو به این کار اختصاص بدید تا کم کم کتابا خونده بشن (:
و من الله توفیق
خیلی خوبه که نهایتا همش رو می خونین. من نمیذارم همش خونده بشه سریع کتاب میخرم تلنبار میشه!
بله و باید اعتیادم به گوشی رو کم کنم.
:-)
حامد سپهر
خودتو ببند به تخت ترک کن:))))
وای :-))))
گوشیمم ازم دور باشه :-))
حامد سپهر
خودتو ببند به تخت ترک کن:))))
بامبـو ❧☘☙
اممم...
چرا هر جا میرم همه به یه نوعی مریض شدن؟!
راستش به جز پیشنهاد بقیه ی دوستان راه درمانی نمیشناسم
ولی برای شما و هممون دعا میکنم خوب شیم :)
تنها کاریه که از دستم برمیاد...
لطف می کنی اگه با دعاهای شما فرجی حاصل بشه!
ملکه بانو
برای ترک اعتیاد باید مقاومت کرد دیگه
بله بلهه :-))
رهگذر
من فکر میکردم فقط خودم معتاد شدم 
میفهمم تنها نیستم 
دو دیقه که آدم نمیاد فک میکنه دنیا تکون میخوره 
آخه چنبار خواستم کم بیام همون موقع ها هم دنیا تکون خورد یه چیزایی برام رخ داد نفهمیدم که کمرشکن بود 
کلا راهش جریمه گذاشتنه 
اکثرا جواب میده 
مگر در شرایط فوق حاد اعتیاد 
ولی خدایی کتاب کاغذیش میچسبه 
چشای آدمو خسته میکنه این بیلبیلک 
نه من در کمال شرمندگی اعتراف میکنم که معتادم...
جریمه گذاشتن... هوم... خوبه!
کاغذیش بیشتر می چسبه قبول دارم
فاطمه
من خودم نمیتونم الکترونیک بخونم ولی این مشکل حواسم پرت میشه ومیرم سراغ بقیه برنامه هارو داشتم مثلا داشتم زبان میخوندم مجبور بودم از دیکشنری گوشی استفاده کنم میرفتم یه دورم میزدم هربار :))) برنامهquality time رو نصب کردم یه قسمت داره که خودت تعریف میکنی از فلان ساعت تا فلان ساعت کدوم برنامه هارو دسترسی داشته باشی یه همچین چیزی.بعد دیگه عادت کردم.میخوای امتحان کن.

+مورد اول رو من یجا خونده بودم یه مریضی واقعا اسم ژاپنی طوریم داشت که ادم از خود خرید کتابم لذت میبره دوست داره هی بخره.ولی چون صحتشو چک نکردم نمیگم دقیق:دی
میشه گفت کاربردی ترین کامنت این پست برای من همین کامنت بود!
ممنونم، میرم دنبال برنامه اش.
+ ایول! اسم داره؟! چه بامزه :-)))))
فاطمه
من خودم نمیتونم الکترونیک بخونم ولی این مشکل حواسم پرت میشه ومیرم سراغ بقیه برنامه هارو داشتم مثلا داشتم زبان میخوندم مجبور بودم از دیکشنری گوشی استفاده کنم میرفتم یه دورم میزدم هربار :))) برنامهquality time رو نصب کردم یه قسمت داره که خودت تعریف میکنی از فلان ساعت تا فلان ساعت کدوم برنامه هارو دسترسی داشته باشی یه همچین چیزی.بعد دیگه عادت کردم.میخوای امتحان کن.

+مورد اول رو من یجا خونده بودم یه مریضی واقعا اسم ژاپنی طوریم داشت که ادم از خود خرید کتابم لذت میبره دوست داره هی بخره.ولی چون صحتشو چک نکردم نمیگم دقیق:دی
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan