هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (١٦)

  • ۲۲:۱۷

بازم یک- مورد داشتیم دکتره واسه باجناقش ایمپلنت گذاشته، بعد توی مهمونی واسه شکستن یخ جمع ازش پرسیده حالت چطوره؟ که باجناقه هم نامردی نکرده و بلند گفته: چه حالی چه احوالی؟ یک هفته است شب و روز ندارم از درد! آقای دکتر هم بعدا رفته به باجناقه گفته: دیگه سمت مطب من پیدات نشه فلانی! حالا حکایت من و داداشمه. طرحم که تموم شد دندونای خراب خانواده رو ترمیم و عصب کشی کردم. اگه بگم برادرجان بعد از یکی از ترمیم هاش چه بلایی سرم آورد از بس غر زد که " درد  دارم، کار بلد نیستی! همین طوری گند می زنی توی دهن مردم؟ " درکم می کنین که چرا بهش گفتم عمرا دیگه دست به دندونای خودت و زن و بچه آینده ات بزنم؟!!


بعدش دو- زحمت کشیدن به جای ساعت یازده، یازده و بیست دقیقه تشریف آوردن و همون دم رسیدن گفتن: ثنا جان لقمه خورده همین حالا و باید بره مسواک بزنه! ده دقیقه دیگه صبر کردیم واسشون، بعد بیست دقیقه هم تلاش کردیم ثنا وارد اتاق بشه که نشد و پشت مادرش قایم شد! منم وارد رختکن شدم لباس عوض کردم و از جلوی ثنا و مادرش که هنوز داشت بهش اصرار می کرد بیاد من دندون هاشو ببینم رد شدم و رفتم خونمون!


حالا سه- هر چقدر بگی واسه دندون های خلفی که پوسیدگی عمیق دارن، ترمیم آمالگام با در نظر گرفتن جنس این کامپوزیت هایی که ما توی کلینیک داریم ارجحه، بعضیا زیر بار نمیرن. نمونه اش دوستم که بیچاره کرد من رو و با قبول اینکه ممکنه دندونش در آینده نکروز بشه یا پوسیدگی راجعه بده، واسش ترمیم کردم. الان دوباره دیوانه ام کرده که می خوام باز بیام اون یکی دندون هامم سفید کار کنی. خدایا صبرا جمیلا!


 و چاهار- دوباره یکی دیگه از خانم ها زحمت کشیدن یک ساعت با تاخیر اومدن، بعد که دستیارم شاکی شده می فرمایند: حالا اگه زود اومده بودم باید نیم ساعت معطل می نشستم! و منی که خسته شدم از توضیح اینکه معطلی دکتر فرق داره با شما، واکنشی نشون ندادم و گفتم بخوابه و دهانش رو باز کنه.


سپس پنج- آیا رواست هم خوشگل و چشم درشت و مژه بلند باشین، هم حلقه و پشت حلقه برلیان ناناس ازونایی که من عاشقشم، داشته باشین و زیر دست دندونپزشک بخوابین و حواسشو پرت کنین؟!


این بار شیش- یعنی اینطوریه که بعضی وقتا به ٥ نفر نوبت دادن. بعد مریض اولی یک ساعت دیر می کنه. شما در این فاصله دو تا مریض جدید پذیرش می کنی بعد هر ٥ تا مریض با هم میان! پذیرشم پنج دقیقه یک بار میاد میگه: فلانی میگه دیر شد، بهمانی میگه بی حسیم رفت! خب به من چه سر وقت بیاین که اینطوری نشه؛ نه زود بیاین نه دیر


اینجام هفت- همه جا یونیت هاشون مخصوص دست راست هاست. همه جا! بعد ما چپ دستای بیچاره خودمون رو به سختی سمت چپ یونیت جا می کنیم و به اجبار تابلت رو می کشیم روی سینه مریض تا بتونیم از آنگل و توربین استفاده کنیم. دندون هفت پایین زن عصب کشی می خواست. به شدت می ترسید. بی حسی رو زدم و صبر کردم خوب سِر بشه دندونش. مثل همیشه تابلت رو کشیدم روی قفسه سینه مریض که یهو ترسید و گفت: وای این قراره روی من باشه؟ خندیدم: آره خب من چپ دستم اونور باشه نمی تونم. با استرس به وسایل نزدیکش نگاه کرد و گفت: خیلی از نزدیک وحشتناک ترن! البته کم کم ترسش ریخت و آخرش گفت ببخشید با ترسم اذیتتون کردما، البته که دندونش بیشتر خودش اذیتم کرد!


نوبتِ هشته- مرد اومد با شکایت اینکه کامپوزیت دندونهای شماره یک و دو اش، تغییر رنگ داده و نخ دندون رد نمیشه. معاینه اش کردم. گویا سال پیش یک غیر دندونپزشک که خیلی وقته عذرش رو خواستن، توی همین کلینیک واسش کار کرده و در واقع ماله کشی کرده بود تا ترمیم! کلی وقت گذاشتم ترمیمهای قبلی رو حذف و با دقت دوباره ترمیم کردم. بماند که بیچاره ام کرد از بس گفت زبره و نرمش کن! بعد بلند شد و توی آینه نگاه کرد: عه فاصله ی دندون هام رو گفتم باز کنین عین کناری ها که نخ رد بشه

جواب دادم: نخ رد میشه! این فاصله ای  (دیاستم) که بین دندون های یک تون می بینین، در واقع نباید وجود داشته باشه و اصولیش اینه بسته باشه و فقط یه نخ ظریف رد بشه. دوباره به آینه خیره شد: عه؟ خب کی بیام این فاصله رو هم ببندم؟!


اینم نه- حقیقتا به مرز انزجار رسیدم از دعوا و بحث بین پذیرش و دستیارهای یکی از کلینیک ها. بعضی صبح ها تا من می رسم دعواشون رو قطع می کنن ولی اکثرا ادامه میدن! از لفظ خاله زنک بدم میاد ولی واقعا رفتارهاشون خیلی خاله زنکه.


ده تا شد؟ - گفته بودم به محض اینکه در عرض سه هفته، چهار تا دندون عقل دوستم رو کشیدم، عقلش نم کشید و ازدواج کرد؟


یازدهمی- دو سالی توی طرح از دست مایع ثبوت هم خودم هم روپوش هام راحت بودیم. از وقتی توی کلینیک کار می کنم و دستیار ها گرافی تشخیصی می گیرن و خوب نمی شورن و به دستم میدن، روپوش هام پره لکه شده. دِ رنگ لکه اش هم بده و اصلا دیگه پاک نمیشه و مثل خون می مونه! [ایموجی همونی که دستش رو می زنه توی صورتش! ]

آخری- یه بنده خدایی سر کوچمون خونه داره که گویا کاری جز دم خونه شون نشستن نداره. بعضی وقت ها ساعت ٤ که دارم می دوم برسم به شیفت عصرم دم در خونه نشسته و کشیک می کشه، شب هم که برمی گردم فرقی نداره ساعت هشت باشه یا نه، باز در خونه شون نشسته و چک می کنه ورودم به کوچه رو. کأنه تایمکس ورود و خروج!

  • ۶۹۶
آبان ...

هوپ بهت نمیاد تو مورد دو این قدر خشن باشی 

مورد سه ..دقیق نمی دونم چی گفتی ولی من دندون پزشک دندون هام خیلی وقت پیش پر کرد ولی سفید نیست ..این قدر ناراحت ام ..زشت شد ..

مورد ۵ ..منم تا چند وقت پیش گیر مدل حلقه ادم ها بودم ...خیلی توجه می کردم ..

مورد یک کار برای خانواده و اشنا همیشه دردسر داره ...علاوه بر ابنکه کلا توقع دارند هزینه ندهن همیشه هم غر میزنند 😂

دلم برای پست های این جوری تنگ سده بود 

آبان جان دقت کرده باشی یک ساعت وقت من رو هدر دادن، اگه امید داشتم دخترک بالاخره قبول میکنه بیاد فقط معاینه اش کنم هم منتظر می موندم. 

آخه وقتی توی دید نباشه و بدونی ترمیم آمالگام موندگاری بهتری داره واسه دندونای خلفیت، چکاریه این حساسیت و ناراحتی؟
منم گیر بودم یه زمانی ولی آبان این یکی خییییییلی خوشگل و لاکچری بود، کم کم ٤٠-٥٠ تومن بود! 
نگم برات از کار واسه آشنا که مثنوی هفتاد من کاغذه!
عزیزم :-**
مهربان

پنجمی رو واسم جور کن

شیرینیت محفوظ

دقت کرده باشی گفتم حلقه داشت! یعنی اینکه متاهل متعهد بود!
Zar
کل پستت یه طرف و اون کروشه مورد یازدهمی یه طرف[ایموجی که چشماش قلب] خسته نباشی و صبر جزیل برات خواستارم فقط..[قلب آبی] با "ده تا شد" کلی دلمان شاد گشت! در مورد "سپس پنج" هم آدم باید "واو.اوهه ماییی گاششش" گویان سرش رو زیر بندازه بره سمت افق و به خودکشی نهنگا و سیگار کشیدن کلاغا فکر کنه..
کامنتت بامزه بود زر جان :-)))
اون مورد ده واقعا همین شدا! همش هم به روی شوهرش میارم :-)))))

گندم بانو

ایول! از این پستا! ^__^

همش هی پشیمون بودم که چرا نموندی تو شهر طرحی!!!! ولی خب حالا که این پستو گذاشتی میبخشمت ^___^

 

در مورد اون دختره که لباس پوشیدی رفتی... خوب کاری کردی! وقتی مریض‌هات بدونن قوانین خودتو داری بعد یه مدت طبق قوانینت عمل میکنن. مثلا اون خانم دکتری که من میرفتم پیشش اول وقت همه مریضا رو ویزیت میکرد و دوباره وقت میداد. اگه تایم ویزیت تموم میشد و تو دیر میرسیدی خودتو میکشتی هم ویزیتت نمیکرد! همه مریضای ثابتش دیگه رعایت میکردن. مریضای دیگه هم مجبور بودن بپذیرن.

خو گندم بازم که ازین پستا بعد از طرحم گذاشته بودم :-( فکر کنم علت اینکه این دفعه رو دوست داشتی اینه که من دو روز هفته توی یکی از شهرای نزدیک شهر طرحیم کار میکنم :-)))) مورد ٦ و ٧ مال اونجاست!

آره واقعا، البته این قوانین توی جاهایی مثل شهر طرحیم بیشتر جوابگوعه. توی این کلینیکی که توی شهر خودمونه مردم پرروتر از این حرفان!

دچارِ فیش‌نگار

من تا پنج خوندم فقط :)

خیلی کار خوبی کردین با افتخار اعلامم میکنین؟ :-))
A +-

این چیدن شماره ها اینقد بامزس که همیشه اول اونارو نگا میکنم بعد خوده پستو 


+آقا دندون من درد نمیکرد اصلن بعد اصرار کردن که خرابه بذا عصب کشی کنیم بعد که عصب کشی کردن آبم میخورم درد میکنه. ینی به سرما واکنش نشون میده😐 چجوری این جوری شده؟

ذوق میکنم حواستون به اینا هم هست، کلی خلاقیت! از خودم دروکردم!! :-)))
+ چقدر وقته از عصب کشیت میگذره؟ تا یکی دو ماه معمولا طبیعیه.
حامد سپهر

میگن ماشین که میخوای بفروشی به آشنا نفروش شر میشه حالا حکایت شماست:)

۴-معمولا تو مطبها مینویسن وقت داده شده زمان حضور شما تو مطبه نه وقت ویزیت شما

۱۰- :))))))

دقیقا همینه! ولی ما نمی تونیم از زیر بارش شونه خالی کنیم. تو این مدت دندون عمو، مامان، خواهر، برادر ، مامان دوستم و دو تا از دوستام رو ترمیم، عصب کشی یا کشیدم! :-)))
٤-دقیقا توی این کلینیک ما هم نوشتن ولی کو گوش شنوا؟!

کانین

 خانم دکتر لکه ثبوت با بتادین میره😉

واقعا میره؟! خودت انجام دادی و موثر بوده؟ توضیح کامل میدی؟
خدا یک در دنیا صد در آخرت خیرت بده!
دچارِ فیش‌نگار

دهمی رو هم خوندم

برا خودتم برو بکش پس

یعنی نگاه میکنین کدوما کوتاه تره همونا رو میخونین؟ :-))
من بیست سالگی همه دندون عقلام رو کشیدم و خدا روشکر عقلم نم نکشید!
A +-

عه؟ حدودا 10 روزه. میخواستم ببرم نشونش بدم با این حساب نرم پس

نه هنوز دندونت داره روند التیام رو طی میکنه.
دچارِ فیش‌نگار

هومممکنه اینم معیار باشه :)

:-) 
میم

ای کاش نم می کشید  و بلاگی ها از دستتون خلاص می شدن و جهانی آسوده می گشت:))

 

:-/
کسی شما رو مجبور کرده اینجا رو بخونین؟!
میم

یک آرزو بود فقط  :((

ناراحت نشین  :-/

خب قشنگ می نویسین.

اون وقت این قشنگ نوشتن من مخل آسودگی شما میشه؟ 
:-///
میم

نه فقط

منظورم رو بد رسوندم

منظورم همون دعای  خوشبختی و رسیدن به آرزو ها و ...بود

ببخشید دکتر.

خواهش می کنم :-))) 
این چه طرز دعا کردنه؟ :-)))) من شوهرم کنم باز وبلاگ نویسیم ترک نمیشه و نمیذارم جهانی از دستم آسوده باشه! بعله!
نسیم :)

محلول ثبوت رو اگه بتادین روش بریزی و بندازی ماشین لباسشویی کاملا محو میشه...

و اگه  همین طوری و بدون بتادین روی حالت intensive wash ماشین لباسشویی هم بگذاری اکی میشه

مرسی نسیم جان
باید حتما این روش رو امتحان کنم.
گندم بانو

نمیدونم... این پسته طعم پستای شهر طرحی رو داشت! :)

 

شاید چون پر بود از غرغر و شلوغی :-))
مهربان

تعهد و تاهل به حلقه نیس

دیدم که میگما

طرف تو اینستاش نوشته اینو

حلقه هم دستشه

عکسای پروفایلشم دو نفره

پستاش از عشق به همسر

پارتنرش کس دیگه ایه.

..........

اما خب از تو هیچوقت خیری به من نرسیده. کیس هم که معرفی میکنه فقط واسه سوزوندنه

نمیگم چنین افرادی وجود ندارنا ولی همه هم اینطور نیستن مهربان. انقدر بدبینی واست خوب نیست.

به جای اینکه بیای اینجا کامنت بذاری خجالت بکش که سین میکنی و جواب نمیدی! 

x

کارانجام دادن واسه اشناها بسیار کار اشتباهیه به نظرم 

خواهر یکی از ارتوپد های بسیار معروف شهر از مراجعین مون بود میگفت برادرم به هیچ عنوان اشنا عمل نمی کنه (عمل ها ذاتا عمل های دردناکی بود با دوران نقاهت سخت اما بسیار موفقیت امیز) گفتم برادرتون بسیار دانا هستن #

ببین دنیا درد داشته باشه عمل ماهیتا اگر طرف غریبه باشه میپذیرن اما اگر اشنا باشن با همون شرایط هر جا بشینن تو جمع دوست و اشنا و فامیل ناله میکنن ...

دقیقا همین طوره. وقتی آشنا باشه دکتر انتظارات و حساسیت ها خیییییلی بیشتره. عمل رو شاید بشه رد کرد ولی ترمیم و عصب کشی رو خیلی نمیشه. :-/
صبح

سلام خانم دکتر.

دمتون گرم مثل همیشه خوب مینویسین.

این آخری هم که گفتید نعمته، میتونه نقش یه نگهبان رو ایفا کنه:)

زنده باشید. 

سلام 
مرسی شما که کم پیدایین. 
کجا نعمته؟ رو اعصابه که آمار رفت و آمدمون دستشه.
سلامت باشین
صبح

نه هستم. کامنت گذاشتنم نمیاد .

خب باشین ولی ساکت طوری نیس.
صبح

حالا درسته که روز تولدت رد شده اما هنوز مهر که تموم نشده 

پس پساپس تولدت مبارک خانم هوپ

از طرف یه صبح ظهر شده

خسته نباشین واقعا ولی مرسی صبح نصفه شب شده!
sobhan

عالی بود مطالبتون

مرسی
شارمین امیریان

سلام.

پس چرا من کامنت نذاشتم برای این پست؟!😳

اسکار بهترین شماره گذاری، به این پست تعلق میگیره😉

۱. میدونی من از کی دندونهام رو نگه داشتم بیام پیش تو؟!😂 البته من که آشنا حساب نمیشم! چار روز بلاکم کنی، دردم تموم شده دیگه غر نمیزنم😉

 

۱۰. من ۱۸ ساله م که شد چهار تا دندون عقلم رو کشیده بودم!🙄

سلام علیکمممم
فکر کنم تازه دیدیش! :-)))
کلی فسفر سوزوندم سرش :-))
١- پاشو بیا دختر پاشو، بلاکت میکنم از بیخ و بن!
٢ من ٢١ سالگی همشو کشیده بودم دیگه
Yasi

4تا دندون عقلم و تو دو هفته جراحی کردم و پدرم در اومد ولی کل اون ۵مین ده مین که دکتره داشت کارشو میکرد میگفتم خوب شد نیمدم دندون پزشکی

واقعاااااااااا سختهههه خدا بهتون قوت بده

عه خب پس ب زودی ازدواج میکنی اگه دست دکترت مثل من سبک باشه :-))))
سلامت باشی :-)
آقای سر به هوا ...

سلام !
دعوتت میکنم به چالش داستان من و وبلاگ نویسی !
پست آخرم رو بخون ..

سلام دکتر جان، چشم حتما
کانین

جواب میده  ..بعد روتیشن رادیو همیشه انجام میدم...اون نقطه ای ک ثبوتی شده رو با بتادین آعشتع کنید بعدم آبکشی کنید ب همین راحتی

امتحان کردیم ولی اصلا نرفت. با وایتکس افتادیم به جون لکه ها. یک سری پاک شدن یک سری نه.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan