عصر نایتینگل ها

  • ۱۴:۵۸

-آب ِ دماغ شور و تا حدودی سیرکننده است.  

واگویه ی من بعد از شیفت امروز، شروع آلرژی بهارانه و عدم توانایی پاک کردن بینی زیر ماسک.


به نظرم هیچ وقت و به هیچ نحوی نمی تونیم فداکاری و زحمات کادر درمان رو جبران کنیم. هیچ وقت.

امروز که لباس ایزوله سراسری سفید پلاستیکی ضخیم رو پوشیدم و کلاهش رو روی سرم کشیدم. از دقیقه ی اول شروع به عرق ریختن کردم. حس خفگی بهم دست داد. انقدر عرق کردم که چشم هام جایی رو نمی دید. بخصوص با وجود دو لایه ماسک جراحی و عینک و شیلد محافظ. عین آدم آهنی راه می رفتم. حرکاتم محدود شده بود. بعد از ده دقیقه دیدم واقعا نمی تونم اینطوری ادامه بدم و غر زدم که مگه الان تو سانتر کروناییم؟ نمی خوام اینو بپوشم. عین سونا بخاره لامصب! 

بعد سریع با گان جراحی عوضش کردم و تازه شروع به نفس کشیدن و ادامه ی سریِ عصب کشی ها کردم

بعد فکرش رو بکن پرستاران و پزشکان توی شیفت های چند ساعته با این لباس ها باید بین بیمارها بگردن. هیچی نخورن. دستشویی نرن و  از طرفی مدام در استرس این باشن که بیمارهاشون زنده بمونن و خودشون هم مبتلا نشن و بدتر از اون به عزیزانشون، اگر فرصت کنن ببیننشون، منتقل نکنن. 

من که تا وقتی نفسم بیاد و بره، این روزها رو و این آدم ها رو فراموش نخواهم کرد...

  • ۶۳۵
یه نفر(Arezooo)

برام سواله کسایی که مراعات نمی کنن وقتی خبر فوت پزشکا و پرستارا رو می شنون وجدانشون به درد نمیاد!!!

ما که تو خونه قرنطینه ایم مدام نگرانیم. وای به حال کسایی که عزیزانشون صبح شون رو بین بیمارای کرونایی شب

می کنن...

چنین افرادی یا میگن جو رسانه هاست، یا میگن وظیفشونه میخواستن نرن توی این کار.
فتل فتلیان

امیدوارم همیشه سالم و قوی قوی  باشن

من هم :-(
میس تیچر

الان یه عده انگار از طویله آزاد شدن یه جوور ریختن تو خیابون بیا و ببین

 

حیف زحمت های این طفلیا

شهر ما هم نیمه تعطیل بود برخلاف ایام عید.
فامس

سلام هو پ  جان  خوبی؟؟

این  پست از اونا بود ک بعد  خنده  ی  زیاد  گریه میاره...

  اره  خیلی  سخته  و ما ها  تا وقتی  یکم  تجربع نکنیم  نمی فهمیم...

 خدا  حفظشون ک  ...

ای کاش جدی بودن   بعضی ها تو تصمیماتشون    ای کاش یه ذره  فکر می کردن  ادم هایی ک  تو  جهبه  ی  خط مقدم  مبارزه  با کرونا   هستن  چجور دارن    تلاش می کنن ...  تا ما ها بر گردیم  به زندگی.

 ای کاش یه  ذره  درک می کردن... ادم هایی ک اونجا  با امیدی دارن  تلاش می کنن  با اینکارشون  امید شون  رو نا امید  نکنن

 ای کاش  بعضی از  مردمم  ک   کرونا  به هیجاشوننی. می  فهمیدن ... اونا هم  از خودمون  هم نوعمون  هستن  الان  رزمنده  ان    خستشون نکنیمخودمون  نشیم دشمن  جونشون ... یکم از پشت جهبه  با تو خونه  نشستن  هوا شون  رو داشته ‌  باشیم .:((

سلام ممنونم :-)
انگار کم کم به تدریج و به سختی به حرفایی که بهشون میزنیم گوش میدن. به تدریج تعطیل میکنن. قرنطینه می کنن.من منتظرم نتیجه دوباره باز کردن ادارات رو ببینن تا عواقب تصمیمات غلطشون رو متوجه بشن و تازه به فکر بیوفتن.

x

واقعا خدا صبرشون بده و کمکشون کنه 

من حتی تصور گرما رو نمی تونم بکنم ... 

تازه فقط این نیست استرس وحشتناک و بدتر از اون خانواده های دل نگرانه 

تو این سرما من عرق می ریختم کولرو زدن بازم تحمل نمیتونستم بکنم، وقتی عوض کردم لباسو، دیدم کلینیک یخ زده. 
خیلی گناهین
کامیار ...

گان خداقوت داره در برابر لباس ایزوله

لباس ایزوله رو که میبینیم بیشتر بچه ها یاد اون لباس فضا نوردانی که آقای وزیر به عنوان لباس فضانوردان آینده ایران رونمایی کرده بود میوفتیم :)

آره واقعا
خب وقتی انقدر این جریان خطرناکه، ناچارن ازین لباسا استفاده کنن
بیست و دو

من یه کار نیمچه فوری و ضروری دندون دارم ولی از ترس کرونا جرات نمیکنم برم دندونپزشکی فکر میکردم همه عین منن و حالا حالاها کسی دندون پزشکی نره:/

 

کار نیمچه فوری رو خوب میکنی میذاری برای بعدا. این بیمارها همه دندون درد شدید داشتن. 
مریم

هوپ میخام یه انتقاد کنم ازت ولی امیدوارم ناراحت نشی

من وبلاگتو خیلی دوست دارم و واقعا خوندنش رو دوست داشتم ولی یه چند وقتیه که کیفیت نوشته هات اومده پایین. تو میتونی مثل قبل بهتر از اینم بنویسی😉

مرسی از انتقادت ولی درستش اینه که با توضیح و دلیل بگی از چه نظر دوست نداری؟ پیشنهاداتت رو بگی اگه بتونم عمل کنم. مثلا یکی از خواننده های محترم اخیرا گفتن پست در مورد معیارهای ازدواج بذارم، خب علاقه ای نداشتم و نذاشتم.
 ذکر این نکات هم خالی از لطف نیست که اولا من توی وبلاگم برای دلخوشی خودم و رهایی ذهنم می نویسم. پس اولویتم اصلیم اینه که خودم دوست داشته باشم وبلاگم رو. در کنارش خوشحال میشم از خوندن خاطرات یا تراوشات ذهنیم حس خوبی بهتون دست بده. 
دو اینکه وقتی دو ماهه توی خونه نشستم، و جز در و دیوار و اخبار کرونا چیزی ندیدم و نشنیدم از چی می تونم بنویسم؟ 
مریم

موضوع رو که خودت انتخاب میکنی. منظورم موضوع نبود. منظورم نحوه نوشتن جمله هات بود  شاید قبلنا نحوه بیان جمله هات شیرین تر بود. اما اگه به نظر خودت خوبه خب خوبه دیگه. 

شیرین تر؟ :-) 
نمی دونم والا. شاید منظورت اینه دوز سرخوشی و طنزم اومده پایین. در کل وقتی دیدی نوشته های وبلاگ کسی تغییر کرده، بدون ذهنیات و روحیاتش هم دستخوش تغییر شده. 
از نظر خودم خوبه :-))
نرگس بیانستان

هی هوپ... ه‌وپ... هوپ... 

هعیییی روزگار 
هعی
فامس

هوپی گلی  می دونم  دعوا می کنی منوو ...

خب ولی اریانه نیستش کجاست...

دلم تنگ  شده  براش..😍

 خوبه  حالش؟؟!!

...

 هوپ  از اینکه  رفتی  سر کار  خوشحالی ... خوبی؟؟

چرا دعوا کنم؟ مسلما تو خونه شونه. ولی نمی دونم خبری ندارم ازش ایشالا که خوبه.  

نه راستش. کار کردن با این حجم زیاد استرس رو دوست ندارم. واسه خودم که نه واسه مریضا. هر چقدر هم رعایت بکنیم ممکنه بهشون انتقال پیدا بکنه. :-(
اریانه

ایشالا،دوباره بتونی با فراغ بال دهن ملتو سرویس کنی و حرکات اکروباتیک بزنی براشون!!

@فامس😊😉😉

ایشالا، آکروباتیک؟ میگی دهنشون رو سرویس می کنم یعنی؟ موافقم :-))
بانوچـه ⠀

فکر نکنم کسی این روزها رو یادش بره.

خدا قوت بهشون واقعا

کاش بمونیم و بعدش رو ببینیم.
واقعا خدا قوت
فامس

اوهوم...   دعا می کنمم  هر چ  زودترر   اوضاع تموم  شه  بدون  استرس  برگردی تو آغوش کاری ک عاشقشی... و   همه مریضات  خندون  باشن:)

مهربون  دکتر:)

@اریانه  خوشحالم😊😘

مرسی عزیزجان ایشالا همه با خیال راحت برگردن به زندگی عادی و طبیعیشون. 

خبه خبه، خوب با هم خلوت کردین -_-
اریانه

یس،اکروباتیک،فقط دندون پزشکی مثل تو میتونه،پاهاش اون حجم از فاصله رو طی کنه تا بچه گریه نکنه،بتونه دندونشو رو درست کنه:-)

هنوزم برام جز فان ترین پستاته:-)

دیوونه :-))))))) 
مهدیه حسینی

کارشون واقعا حرف نداره

 

مدیونشونیم تا ابد
sepid.v ~|

امیدوارم زودتر حل بشه این مشکل

با همکاری همه با هم ایشالا
sepid.v ~|

ان شاءالله

:-)
صخره نورد

یعنی میشه این روزها رو به عنوان خاطره تعریف کنیم و بگیم چقدر دور به نظر میاد!

 

خداقوت به همه کسانی که این روزها دارن زحمت میکشن برای سلامتی مردم :)

اگه بدون تلفات زنده بمونیم ایشالا، چرا که نه؟

اریانه

روزت مبارک🌷🌷🌷

مرسی عزیزم :-*** 
ولی خدایی دیگه شورشو درنیار با این کامنت دو کلمه ای، بهت نمیاد :-//
یه نفر(Arezooo)

ای بابا دیر شد که...

روزتون مبارک👏👏👏👏👏

ایشالا ۱۲۰ سال دندون عصب کشی کنین😉😉😉

نه دیگه همین امروزه.
مرسی آرزوجان
ایشالا :-))
فامس

هوپ گلی دندونپزشکخوشگل .. عاشق بچه هاا  اکروباتیک کار...     داری  یک  عدد دستیار  خانم  شیرازد...     لبخند بر لب بیماران  اور..  روز ت مباررک  می دونم  دیره ... ولی خب   تا یه هفته جا  داره  تا  طلوع  خورشید...:))

روزتتتت مبارک😚😚😚😚😘😘😘😘

^_^
مرسی فامس جان :-))) 
رَوِش دات نِت

امیدوارم بتونم براشون جبران کنییم

ایشالا
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan