هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٢٥)

  • ۱۲:۳۹

١- به پدرجان میگم اون دندون کنار ایمپلنتتون که ترمیمش کردم، خوب شد یا درد می کنه هنوز؟ میگن: چرا درد بکنه؟ پیش دکترِ حسابی درست کردم! ( حکایت بچه سوسکه که از دیوار بالا می رفت!)


٢- بچه های کلینیک گفتن امروز فقط اطفال گذاشتیم براتون. در باز شد و دو تا طفلِ عشق با مامانشون وارد شدن. اول دختربچه ی ٤ ساله رو خوابوندم، انقدر که این بچه ذوق و شوق داشت و غش و ضعف می رفت با داستان های مسخره من، خودم هم خنده ام گرفته بود. خواهر ٦ ساله اش به محض دراز کشیدن روی یونیت گفت: من قبلا هم پیشتون اومده بودم ها! مامانش گفت: از پارسال که اومد واسش ترمیم کردین، انقدر دندونپزشکی رو دوست داشته که مرتب قند و شکلات می خوره تا دندون هاش خراب بشن باز بیاد دندونپزشکی

یاللعجب از این دهه نودی ها! معاینه اش کردم و خبیثانه گفتم: نقشه ات ناکام موند زهراسادات! دندون هات سالم سالمن

شیطونک زود لب آویزون شده اش رو جمع کرد و گفت: چون خیلی خوب مسواک می زنم. 

فلوراید زدم براش و کادویی که مامانشون قایمکی بهم داده بود رو بهشون دادم.


٣- کار برای اطفال اینطوریه که هنوز ذوق بیمار گوگولی و همکارِ قبلی (همین دو تا خواهر عشقِ قبلی) فروکش نکرده که مریض بعدی که پسربچه ای ٨ ساله است، موقع کشیدن دندون شیری اش، جوری چنگ میکشه دستت رو که با وجود اینکه گان و روپوش پوشیدی، خون روی دستت راه میوفته


٤- حقیقتا لذت خاصی دارم برام این مسئله که دختربچه ی غیرهمکاری که کل دقایق زیر دستم گریه می کرد، تو خونشون دندونپزشک بازی می کنه و آینه ی یک بار مصرفی که بهش دادم رو تو حلق مامانش فرو می کنه و میگه: من دکتر هوپ هوپیان هستم! جورابام هم رنگی پنگیه!


٥- گفته بودم از وقتی این بلای جهانی پیش اومده و ما مثل جنگجوها خودمون رو می پوشونیم، نه تنها مریض ها دیگه تشخیصمون نمیدن بلکه مدیر کلینیک ها هم وقتی میان سر بزنن، ما رو نمیشناسن؟ 

مرد دو ساعت صبر کرده بود تا کار بیمارهای قبلیم تموم بشه، می خواستم لباس عوض کنم و برم خونه که متوجه شدم منتظره تا کارش رو تموم کنم. حافظه تصویریم برخلاف حافظه ی اسامیم خیلی خوبه. گفتم: من تا به حال دست به دندون شما نزدم آقا. قسم و آیه خورد که دکترم خودتون بودین! بالاخره پرونده اش پیدا شد و بهش ثابت شد دکترش من نبودم و دندونپزشکش خانم دکتر میم که هیکلی دو برابر من و قدی کوتاه تر از من داره، بوده!


٦- دخترک ٩ ساله موبلند روی یونیت نشست. تا اومد از مشکل دندونش بگه، گفتم: صبر کن، صبر کن. اول اسمتو بگو

گفت: بهارم. گفتم: به به چه اسم قشنگی! حالا بگو کدوم دندونت اذیتت میکنه؟

گفت: اسم شما چیه؟ گفتم: هوپ!

گفت: به به چه اسم قشنگی!

عزیزززززم!


٧- داشتم آماده می شدم که غش کنم و برم به اون دنیا که خواهرم مثل جن بالای سرم ظاهر شد: هوپ، تازگیا حس می کنم دندون قروچه می کنم خیلی، چیکار کنم؟

پشتم رو کردم بهش و پتو رو روی سرم کشیدم: سعی کن دندون قروچه نکنی، شب بخه!


٨- کیا آقای ستار جنگلبان رو یادشونه؟ مهرماه ٩٨ با دندون درد شدید اومد، مرحله اول عصب کشیش رو انجام دادم و گفتم برو جلسه بعد بیا تا برات تموم کنم. مسئله اینه مرحله اول اندو که اصطلاحا بهش می گیم: پالپکتومی، اکثرا درد افراد رو کاملا از بین می بره. برای همین آقای جنگلبان زحمت کشیدن و بعد از ٩ ماه تشریف آوردن برای ادامه درمانشون. تو این مدت چندین بار به پذیرش گفتم: این سَتاره نیومدها، دندونش داغون میشه. گفتن تماس می گیریم جواب نمیده. 

عکس گرفتیم و دیدیم به قدری دندون عفونت کرده و ریشه ها پوسیده شده که دندون هوپلس ( غیرقابل نگه داری) شده و باید خارج بشه. چقدر حرص خورده باشم سر این کیس خوبه؟!


٩- تباهی ما دندونپزشکا اونجایی مشخص میشه که کلیپی از یه دختر دیدم با دیاستم(فاصله بین دندون) قدامی خیلی کم. چند وقت بعد حس کردم ونیر کرده و فاصله رو برداشته. کلی گشتم ویدئوی قبلی رو پیدا کردم تا به خودم این قضیه رو ثابت کنم و بعد آروم شدم!


١٠- دقت کردم وقتی اون آقا مسنه اصرار داشت زود تکلیف جای خالی دندون قدامی و شکستگی لبه دندون کناریش مشخص بشه و من بهش گفتم: قصد تجدید فراش دارین که انقدر عجله دارین؟ 

از مصادیق بارز رفتار جنسیت زده ام بود. ننگ بر من

+ البته آقا گفتن قصد ادامه تحصیل دارن!


١١- بیمارم زن جوونی بود که به شدت از دندونپزشکی می ترسید و خودش رو سرزنش می کرد که خجالت می کشم از ترسم، اوف بر من یعنی دان سه تکواندو دارم

خندیدم: ربطی نداره که بیرون از این اتاق شجاع باشی، همه از ما می ترسن! همه!! 


١٢- یکی نیست بگه دختر تو که قراره لب هات بره زیر دو لایه ماسک و غیر از آینه اتاقت کسی نمی بینه اونا رو، واسه چی رژ می زنی؟ که وقتی یه لحظه ماسکو برداری جلو بقیه آبروت بره. کأنه به زور بوسیده شده و البته سیلی نر و ماده هم خورده باشی!


١٣- پسر جوان روی یونیت دراز کشید و لبه کلاه کَپش رو پایین داد. گفتم: مشکلتون چیه؟

خندید و گفت: هیچی! فقط یه کاری کنین بچه ها سربازخونه وقتی می خندم مسخره نکنن دندون هام رو

دقیق نگاه کردم. لترال های پگ شیپ (دندون های پسین یا شماره دوی برنجی شکل) داشت

واسش عکس نوشتم و گفتم نگران نباش حلش می کنیم

  • ۵۲۶
اریانه

اقا من اون دندونی ها رو کار ندارم،به خودت مربوطه...

فقط باید بگم،کوفت اونی بشه که قراره اون حجم رو به زور فلان کنه...سیلی نر و ماده هم...یارو مشکل داشته؟؟...

و باید به عرضت برسونم،ترسناک تر از یونیت شماها،تخت ژنیکولوژیه...بعله،اون غول مرحله اخره،به سراغ تو هم میاد...حالا هی ملتو بترسون،ایا ایمان نمیاوری؟؟...برو توبه کن...

+با خواهرت درست رفتار کن...

آریانه جماعت به همه چیز باید کار داشته باشه وگرنه آریانه نیست!
غش کردم از حرفت :-)))))))))) 
نه خب چون این ماسک ها ردشون روی صورت کبود میشه گفتم :-)))
وای وای! از اونا وحشتناک تر نیست. ولی دوست دارم تجربه کنم. 
+ حقشه
انه

پست جدید😍😁

مگه میشه شما بخوای و من ننویسم :-))
یک عدد کانین

دلمون تنگ پستای بیمارانی شده بودااا

چرا کانین حالا؟
خودم هم ^_^
عاطفه ـ

کاش از خدا چیز دیگه ای می خواستم! خدا وکیلی همین دیشب و پریشب یاد هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت افتادم (:  به قول معروف هوپ و بیماران خونم کم شده بود :) . 

^_*
مرغ آمین بالا سرت بوده.
صخره نورد

چرا من بعد این همه پستی که نوشتید هیچکدوم از اصطلاح های دندونپزشکی رو نمیدونم، هر بار میخونم میگم اِ این یعنی فلان چیز، همون لحظه یادم میره، انگار ذهنم نمیخواد یادش نگه داره چون تخصص من نیست :))

دقیقا چون دقت به خرج نمی دی و علاقه ای به یادگیریش نداری. :-)))
حامد سپهر

شغلتون خیلی قابلیت بالایی داره برای سناریوهای سریالهای n قسمتی:))

کارتون یکنواخت نیست اینش خوبه کارهای روتین و یکنواخت روزانه باعث فرسایش روح میشن

آره اگه بسازن شاید یکم ترس از ما کم بشه :-)
ببین کارمون بعد از یه مدت روتین میشه و تکراری. ولی برخودمون با افراد مختلف جذابش میکنه.
Anne Shirley

چقدر خوشحالم باز از این پست‌ها گذاشتی =)) 

 

آقا من دندون‌پزشک نیستم ولی خیییلی به دندون‌ها توجه میکنم و دندون‌های فیلان خیلی میره رو مخم -_- بعد خدا میدونسته ظاهر دندونامو خیلی خوب داده ولی امان از باطن داغونشون :| 

خوشحالم منم *_^
دندون فیلان؟! باطن داغونشون یکمش به ژنتیک ربط داره بقیه اش تخصیر خودته :-))
معلوم الحال

در رابطه با کیس 6 باید خدمتتون عرض (و اعتراض) کنم که: چرا هیشکی اسم ما پسرا رو نمیپرسه؟ واقعا؟ ممّد چه کم از بهار و هوپ دارد؟ :(

 

در رابطه با مورد 12 هم: :))) 

اتفاقا اسم پسربچه ها رو هم می پرسم. اتفاقا میگن هر دختری حتما یا اسم دوست پسرش ممد بوده یا شوهرش! :-))


پلڪــــ شیشـہ اے

دلمون تنگ شده بود واسه هوپ عزیز و بیمارانش😉🌼🌱😎

چه همه دلتنگ شده بودن، آخرین بار اردیبهشت گذاشته بودم این سری پست رو.
حیات ..

چرا این پسرا همش همو مسخره میکنن آخه:(://

تو ذاتشونه لابد! 
الی
سلام دکتر هوپ,دوتا پست قبلی چشون بود?یعنی چ بلایی سرشون اوردین نمیشد کامنت گذاشت. :(((((((
سلام الی جان. کلا یه سری از پست ها رو خودم نظراتش رو می بندم تا کسی کامنت نذاره. به نشونه اینکه دوست ندارم کسی در مورد موضوع پست حرف بزنه.
اریانه

هوپ،لعنتی،به من بگو دارم درست میبینم...

الان خیلی ریز اشاره کردی دوست داری به همه چی کار داشته باشم؟؟...دوست داری گیر بدم بهت؟؟...ریلی؟؟...ار یو اوکی؟؟...

خدایا،دارم خواب میبینم+_+

از اونجا که تو فاز مقاومت منفی به سر میبرم،شرمنده درخواستت میشم،فعلا گیر ندارم بدم:دی

نگفتم گیر بده گفتم آریانه نیستی به خط به خط پستا من کار نداشته باشی! شاید بشه شاخ در جیب گذاشتن تعبیر بشه!
خوب شد شارمین یه چی یادت داد :-))
Twinkle

هورا از این پست باحالای کامنت باز

2. اخیییی چه بچه های گوگولی

3. دستت خوبه هوپ؟

واقعا ترس از دندونپزشکی انگار تو ژنوم غالب ادماس

7.  اخ اخ از این جوابا :))))

نخسته هوپ ♡

:-)))
دستم؟ آره خداروشکر، یادم نمیاد اخرین بار کی درد گرفت؟ 
من خودم نمیترسم ولی بدم میاد!

حقش بود
مرسی عزیزم ^_^
... S҉A҉H҉A҉R҉

چه دندون پزشک مهربونننننیییییییییی منم میخوام دختر بچه آیندم و بیارم پیشت از اول اول اولللللل بعدم بگم ایشونننن هوپ دوست وبلاگی و خیلی دوست داشتنیه منه:)))

 

 +خدا قوت عزیزم❤

بیارش ^_* ولی خیلی به تربیت خودت هم ربط داره رفتار بچه. اینکه از امپول و دکتر نترسونیش، از بچگی واسه چکاب ببریش نه وقتی درد داره و کلافه است و ...

ممنونم سحرجان قدیمی ^_*
اریانه

بانو شارمین حق استادی دارن گردن بنده،وخیلی چیزا ازشون یاد میگیرم...ولی استثنا،این یه مورد رو اینقدر روم اعمال کردن که رفتم از زیر زبون یه بنده خدایی کشیدم بیرون،توضیح داد اینقدر حرص نخور،گاهی هیچی نگو:///

ولی جدای این،یه استاد خیلی معروف و کارکشته و ارجمندی...بهم گوش زد کردن...خودتو عشقه...به حس و نظر و عکس العمل بقیه چی کار داری...چه انسان دانا و فرهیخته ایه...اینطور فکر نمیکنی؟؟+_+...

با کلمات بازی نکن هوپ،کار داشتن به خط به خط یه پست،میشه،گیر دادن!!...شاخ و اینا هم میشه...ولی حرکت تو همون با دست و پا پس و پیش کردنه...با دست پس میزنی...با پا پیش میکشی...دل دیوونه رو به اتیش میکشی..خودت میدونی عزیزی...نمیتونی بگریزی(ریتمیک خوانده شود)...حالا بیا وسط...اون عقبیا...•_•

نظر همون استاد کارکشته رو به کار ببند ^_^
خیلی خوبی تو قشنگ با ریتم خوندم. هر طور میدونی رفتار کن جون دلم
یه نفر(Arezooo)

با اینکه با بچه ها میونه خوبی ندارم ولی اعتراف میکنم برای تک تک بچه های توی پست ذوق کردم. مخصوصا اون مورد به به چه اسم قشنگی *_^

شما دندونپزشکا رو اون آمپول بی حسی ترسناک کرده. من خودم اون مرحله رو رد کنم با بقیه مشکلی ندارم. جالبه برخلاف ظاهرش درد آنچنانی هم نداره :-))

من کلا با بچه ها خوبم. اوایل بچه زیر ٤ سال ولی الان کلا بچه دبستانی هم دوس دارم.
آره خدایی شکلش بده. وگرنه درد نداره نسبت به سایر امپول ها
Tamana .....

وای دلمون تنگ شده بود واسه این مدل پستات هوووپ:-) مرسی .

دیگه گذاشتم سوژه ها جمع بشن تا بنویسم! :-)
الی
وااااااای دکتر دیروز یکی از دندونام ک قبلا دو بار پرش کرده بودم شکست. آیکن گریه :(((((
خب اگه عصبکشی شده باید روکش میکردی.
میس تیچر

دخترجان کجا یهو رفتی چند بار اومدم اینجا رو بسته بودی

وای منم گوشیم ریده شمارت پاک شدههههههههه

یه پیام بده بهم تو واتس اپ ببینم چی بشده به تو گوگولی

رفته بودم نبودم! :-))
مگه اینستا نیستی؟
الی
الان دفه سومه ک دندونم میشکنه هنوزم به عصب نرسیده.
ای بابا
Anne Shirley

نه بیشترش ژنتیکه چون مامانمم اینجوریه با اینکه خیلی رعایت میکنه! 

پس از جمله بدشانسی های زندگی ات بوده
انه

😍کلا نوشته هاتو خیلی دوست دارم کلی از پست های سالای قبلت رو هم خوندم.با اینکه نمیشناسمت ولی حس خوبی دارم بهت😊

^_* 
من ذوق کردم که. مرسی منم حس خوبی بهت دارم.
میس تیچر

نههههههههههههههه

مگه اینستام بازه؟؟؟؟

نه بسته است سوال کردم فقط دختر
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan