تو نیز شیهه بکش گاهی!

  • ۱۲:۵۹

چهار سالی هست این ماشین رو دارم. میشه گفت نسبتاً آدم مقررات رعایت کنی هستم و تنها مشکلی که دارم سرعت بالای رانندگیمه. اونم نه در حد وحشتناک سریع. مثلا اگه زدن توی اتوبان شهری ٧٠ تا باید بری، من ٩٠ تا میرم و به دوربین که می رسم سرعت رو کم میکنم. یا توی خیابونای خلوت و وسیع ٧٠ تا میرم. یا از وقتی منع تردد شبانه رو گذاشتن، بعضی وقتا که شیفتم طول میکشه، به دوربین ها که میرسم، سرعتم رو خیلی خیلی کم کنم تا نگیرن من رو. 

خلاصه که همیشه استرس داشتم دوربینی از دستم رفته باشه و خلافی که چک کنم بگن: ماشینو بذار و برو.

چند وقت پیش چک کردم و دیدم فقط ١٣٠ تومن جریمه شدم اونم جفتش بخاطر پارک کردن بوده. اولی توی یکی از شهرهای اطراف که اصلا اون تاریخ اونجا نبودم و دیگری واسه پارک کنار خیابون شلوغی که از اول اردیبهشت پارک ممنوع بوده و نمیدونستم. یادم اومد وقتی ماشین قبلی رو میخواستیم به صاحب اسبقش بفروشیم، خلافیم سفید سفید بود. خیالم راحت شد و متاسفانه از وقتی متوجه شدم هیچ دوربینی سرعت بالام رو ثبت نکرده، بی قانون تر شدم.

میخواستم از این پست نتیجه گیری با توجه به نظریات کتاب انسان خردمند بگیرم، ولی حوصله بحث اعتقادی مذهبی رو ندارم. پس بی خیال.

راستی بررسی کتاب روانشناسی اگزیستانسیال توی پادکست رواق تموم شد بالاخره. انقدر این پادکست رو دوست داشتم که دلم میخواد از اول گوش کنم.


*عنوان مسافت بارانی از محسن چاووشی


  • ۳۷۵
نرگس بیانستان

علاوه بر قلم بانمکی که داری، همیشه به اینکه عنوان های باحالی داری هم غبطه میخورم :))))

الان باید بگم :خدا این انتخاب عنوان و قلم با نمک رو حفظ کنه برات ؟ :)))))))

دعا کن سد درونیم برای نوشتن برگرده. ذهنم پر نوشته ولی نمیخوام محل بذارمش.
عنوان ها رو هر وقت می شنوم یادداشت میکنم سرفرصت استفاده کنم ولی این یکی اسم یکی از اپیزودهای رواق بود.
خدا شما رو واس ما نگه داره
کانین

سلامممم

من رواق رو گوش میدم ولی خیلی برام ثقیل هست

نه از لحاظ فهم.از لحاظ پذیرش کل قضیه اگزیستانسیالیسم 

 

سلام علیک
خب من از یکی دو سال قبل تر راجع به تنهایی اگزیستانسیال کنجکاو شده بودم. برای همین خیلی با این پادکست ارتباط گرفتم.
رنگین کمان

فکر کنم راجع به رعایت مقررات رانندگی باید سکوت کنم :/

نوچ نوچ نوچ! بیا اعتراف کن
x

عافرین که از سن کم رانندگی کردی 😍

 

 

آره از ١٩ سالگی :-)) 
مهسا راستین

اعتراض دارم. چرا باید سد درونی نوشتن برگرده؟:( اگه بدونین ما چقدر خوشحال میشیم پست جدید میخونیم🚶‍♀️

کاش منم ترسم بریزه تو رانندگی وقتی که تنهام، انگار تا کسی پیشم نشسته باشه فقط نمیترسم:|

سوتی دادم. منظورم این بود که دعا کن برنگرده! :-))))
یه مدت که ننویسی مقاومت ذهنی پیدا میکنی واسه نوشتن.
من هم اگه اوایل رانندگی کسی کنار دستم بود که رانندگی بلد بود، هیچ وقت راه نمیوفتادم. ولی دوستم گواهینامه نداشت و با اطمینان کنارم بود و ایراد نمیگرفت. کم کم ترسم ریخت. یادمه اوایل ماشینو میذاشتم تو کوچه بابام بیاره تو پارکینگ یه روز دلو زدم به دریا و خودم اوردمش، سریع زنگیدم به بابام خبر این موفقیتو دادم :-)))
شارمین امیریان

سلام. 😘

من به این دلیل که آدم قانونمداری‌ام باید سکوت کنم!

 

بحثی که سانسورش کردی، کنترل درونی و کنترل بیرونی بود؟

سلاممم :-**
واقعا تمام قوانین رو رعایت میکنی؟ چه خوب
اممم، هم میشه گفت آره و هم نه. در واقع از اون شروع میشد و به مسائل اعتقادی کشیده میشد که آدمی نیستم که حوصله و سواد بحث در این باره رو داشته باشم :-)

ربولی حسن کور

سلام

به نظر من تابلوهای محدودیت سرعت دیگه خیلی زیاده روی دارند. همه جا راحت میشه با بیست سی کیلومتر سرعت بیشتر هم رانندگی کرد!

سلام
دقیقا
البته مثلا تو ازادراه که زده ١٢٠ تا من معمولا رعایت میکنم و بیشتر نمیرم ولی خدایی ٧٠ تا واسه اتوبان کمه.
مستر جو

به نظرم هر سرعتی که روی تابلو ها میزنن رو باس ضربدر ۲ کنی⁦  (:

مثلا ٧٠ رو ١٤٠ برم؟ نهههه میترسم. نهایت سرعتی که رفتم ١٤٠ بوده. بیشتر اون میترسم.
واران ..
من میدونستم خیلی به قانون احترام میذاری :)

این جریمه ها که برات نوشتن بهش اعتراض کن چون اشتباه شده اونبار یه کلیپی دیدم همینجوری برای یه آقایی که تو صف نانوایی بود و ماشینش درست پارک شده بود یهو پیامک جریمه اومده بود اونم تو شهر دیگه ای همزمان !
بنظرم توام اعتراض کن و بهشون بگو که اشتباه شده و الکی پول به اینا نده بابت اشتباهات اونا که هی میخوان از مردم پول بگیرن ‌:|


سلام
بنظرم برای اینکه سرعت زیادی نگیری یه راه هست اگر رو اتوبان زدند ۷۰ تو به خودت تلقین کن که نوشته مثلا ۵۰ یا حتی کمتر
اینجوری هر وقت میخوای سرعت رو زیاد کنی نهایتش میرسه به ۷۰ دیگه :))
اینجوری بنظرم رو شما جواب بده ایشالا :)


در هر صورت در هنگام رانندگی مواظب دوست خوبم هوپ نازارم باش ❤❤


عزیزم :-)
ببین اولش میخواستم اعتراض کنم بعد دیدم بیشتر از اینا باید جریمه میشدم و ولش کنم بهتره. البته میگن یه سری شماره پلاکشون رو تغییر میدن و باعث جریمه بقیه میشن.

سلام
واران؟! ٥٠؟ لاک پشتم مگه؟ تو خیابون ٥٠ تا میرن. جای دوربین ها رو حفظ شدم روم به دیوار رسیدم بهشون سرعت مطمئنه میشم :-/
چشم چشم بی احتیاطی نمیکنم اصلا.
شارمین امیریان

تمام قوانین رو که نه قطعا! 

ولی من حیث المجموع! آدم قانون‌شکنی هم محسوب نمی‌شم. 🙄

منم یه سرعت رو رعایت نمیکنم معمولا و بعد از تایم منع تردد هم بعضی وقتا مجبورم بیرون باشم و یه بارم سابقه بالا رفتن از نرده داشتم :-)))))
امیررضا ...

۹۰ تا زیاد بود؟😅

کلا خانوم ها قانون مدارن💙 انشاالله همیشه پروندتون سفید باشه🙃💙

تو اتوبان شهری ک ترافیک شدید داره اره خدایی بیشترش زیاده. ولی ازادراه دیگه میتونی سریع تری بری دیگه.
بله واقعا. الان سطح شهر خانوما ٩٠ درصد ماسک دارن ولی اقایون به زور ٤٠-٥٠ درصد
ممنونم
صخره نورد

چرا نمیتونم به رانندگی فکر کنم! خیلی بده سر پیری بخوای رانندگی کنی. 7 سال از آخرین باری که پشت فرمون نشستم میگذره، منظورم روز امتحان رانندگیه.

سلام

خوب هستید؟

سلام کم پیدا جان :-)
شکر تو خوبی؟
اگه بترسی ازش و نشینی این ترس روز به روز بیشتر میشه. یه بار همت کن حل میشه.
رنگین کمان

فقط چندتا ورود ریز به محدوده طرح ترافیک داشتم اونم تقصیر من نیست تقصیر محدودیت هاست :/

 

یکی از کلینیکایی که میرم توی محدوده طرح ترافیکه و شیفتای من هم همیشه اونجا زوجه و ماشینم فرد. از چند نفر از پلیسا پرسیدم گفتن که ورودت باید قبل از ساعت باشه ولی خروجت رو از فلان سمت بری، دوربین نمیگیره! :-))
صخره نورد

ممنون خوبم شکر :)

کم پیدا نبودم، ناپیدا بودم :دی

مشکل من ترس نیست، انقدر راننده ها زحمتشو کشیدن اصلا برام سخته بهش فکر کنم :))

اره دیگه محو شدی یهو. بیا بنویس بیا یکم حرف بزن.
ترس از رانندگی مثل خیلی از ترسا هرچی بیشتر بهش پر و بال بدی بیشتر فلجت میکنه.
بـهـآر ...

🤩

رنگین کمان

منظورم طرح زوج و فرد نبود هوپ

منظورم طرح ترافیکه مثلا از انقلاب تا شوش تهران طرحه واگر طرح نخری ربطی به زوج و فرد نداره جریمه میشی

حالا الان دختر خوبی شدم و طرح میخرم دیگه 

اهان شهر ما طرح ترافیکش خداروشکر هنوز راه نیوفتاده.
اخه دیدم انگار قیمتش نسبتا مناسب بود ولی با اینکه زوره واسه تهران شلوغ لازمه واقعا
نورا
سلام هوپ. حالم اصلا خوب نیست نمیدونم چرا به تو پناه اوردم
سلام عزیزم
شاید چون اسمم امیده و شاید چون خودمم حال درست درمونی ندارم چند وقته :-)
نورا
هوپ بنظرت امکانش هست یکی که با رفتارش نشون میده بهت علاقمنده و هنوز به زبان نیاورده ، وقتی نظرش راجع به ازدواج رو بپرسی بگه یکیو بهم معرفی کن.معنی این حرف یعنی نمیخوامت؟ اگه نمیخاد چرا دنبالته؟ اگرم میخادت چرا این حرفو میزنه؟
امممم
ببین از پسر جماعت هرچیزی تاکید میکنم هرچیزی برمیاد. ممکنه واقعا رفتارش با همه دخترا رله و راحت باشه، ممکنه هم این سوالو با منظور یا اذیت ازت کرده باشه. خودم تجربشو داشتم که پسری بهم بگه دختر بهم معرفی کن، منم واقعا بی منظور اسم چندین و چند نفر رو اوردم و همشون رو رد کرد و گفت: یکی میخوام شکل خودت! که من در اون مرحله شک کردم فقط. ولی شک درستی بود. در کل پسرا قصدشون جدی باشه خیلی نمیتونن حرفشون رو نزنن. یکم صبر کن ولی دیدی چیزی نمیگه بکش کنار و واکنشش رو ببین.
نورا
کشیدم کنار بعدش توجه نشون داد. از طرفی برای یه دختر دیگه استوری میزاره همش.حواسش به یه دختر دیگه هم هست. و یه چیز جالب خودش پی ام میده جواب میدم سبن میکنه جواب نمیده!! گاهی اوقات خیلی بهم بی محلی میکنه،حتی یبار بد تشری بهم زد.
این آدم کاملا سَمیه.
تا جایی که میتونی ازش دور شو. کسی که میگی علنا به دخترای دیگه توجه نشون میده دقیقا کسیه که بهش میگن دون ژوان.
چنین فردی از توجه دخترای مختلف لذت میبره و نمیتونه رابطه خوب و وفادارانه ای رو با یک نفر فقط داشته باشه. متاسفانه اینطور پسرا اخلاق هایی دارن که ما دخترا بهشون جذب میشیم و در واقع شگردشون اینه با رفتارهای با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن، دخترا رو توی دایره اطراف خودشون نگه دارن.
نظر من اینه که اگه میتونی بلاک نشد، انفالوش کن و رابطه ات رو به حداقل ممکن برسون. چون اسیبی که این افراد میرسونن روح و روان دختر رو نابود میکنه. حیفی
نورا
حالم بده.حس اون دختری که دست یه دون ژوان افتاده و طرف نمیخادش اما دنبال خودش داره میکشوندش و تخقیرش میکنه و کیفشو میبره رو دارم. دوس دارم ازش انتقام بگیرم.حداقل تلافی کنم ولی نمیدونم چطوری؟ تو بگو چکار کنم؟
جواب کاملت رو بالا دادم. ولی انتقام اخه؟ نه. اینطوری بیشتر جذبش میمونی. رهاش کن. نخواه چیزی رو اثبات کنی. بالاخره روزی میرسه که رابطه سالمی رو تجربه کنی.
نورا
مرسی هوپ حرفات ارومم کرد.بی محلیاش یادم میوفته اعصابم خورد میشه.باید سعی کنم رهاش کنم.شمارشو پاک کردم از همه جا هم بلاکش کردم. اخه این دختری ک بهش کراش داره متاهله بعده چند وقت گفته عه من نمیدونستم متاهلی ولی همچنان ادامه داره.اخه همچین چیزی ممکنه؟ همکارو ندونی مجرده یا نه؟اصلا پسرا رو دیدی که همینجوریم امار همه رو در میارن.بعدشم کسی که یکیو بخاد نمیره راجع بهش تحقیق کنه؟حتی برا دوستی؟
واسه قدم اول کار خوبی کردی. وقتی دیدی تونستی کنار بیای با عدم حضور نصفه نیمه اش و چک نکردنش، به نظرم از بلاک درش بیار. اونم واسه اینکه بدونی اراده ات در حدی هست که بدون بلاک سمتش نری.
دروغ که کنتور نمیندازه
مهربانو

من مقررات رو خیلی رعایت میکنم فقط تو پارک کردن یکمی بی قانونم البته بی قانونم نیستمااا

اینا مرض دارن  خیابون اداره مون خیلی گل و گشاده علامت هم نداره ولی مثل بنزززززز جریمه میسبونن

یکی از جاهایی که من خیلی رعایت میکنم، پارک کردنه. شده کلی راه برم ولی دوبله پارک نکنم.
خب باید یه بار از یکی از پلیس ها دقیق بپرسی فازتون چیه تو این خیابون؟!
یاسی ترین

سلام هوپ  😊 چطوری 

بی‌حس و حال نبینیمت...

 

سلام ماما یاسی! 
قربونت خوبم شکر
خوب میشم. بدحال بودن به من نمیاد.
طراحی بنر ارزان

سلام 

حوب هستید

بنظر من تابلو های محدویت سرعت رعایت کنی همیشه راننده در حال اتفاق ماشین میتونه کنترل  کن

سلام
والا به نظرم میاد تو خواب و بیداری نظر دادین :-/

به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan