هوکپ خانم

  • ۱۳:۳۱

-نیم کیلو جعفری و تره و دو تا پر شنبیله لطفا

پسرک سبزی فروش چشمی گفت و مشغول دسته کردن سبزی ها شد، برای لحظه ای دست از کار کشید و گفت: واسه گوشت و لوبیا میخواین؟

خنده ام گرفت: بله


هیچ وقت فکر نمی کردم تا این حد عاشق آشپزی بشم. چه کرد طرح با من؟

چند روزی در هفته شیفت صبح ندارم، ولی طبق عادت ساعت هشت بیدارم. اگه حوصله اش رو داشته باشم، که معمولا دارم دوست دارم آشپزی کنم. غذاهای سنتی که تا حالا درست نکردم مثل ابگوشت بُزباش ( گوشت و لوبیا) رو تلاش می کنم از مادرجان شکوه یاد بگیرم. توی غذاهای سنتی که قبلا یاد گرفتم هم، تنوعاتی مثل انداختن آلوچه خشک در خورشت قیمه میدم و از طعمش حظ می کنم یا سعی می کنم توی پختن غذاهایی که چندین بار درست کردم مثل پلو آلبالو ماهرتر بشم. غذاهای مدرن مثل چیکن استراگانف رو در سایت های مختلف سرچ می کنم و آخر سر با ترکیب رسپی ها، موادی که به نظرم خوشمزه تر میشه رو استفاده می کنم

کی گفته آشپز خودش انقدر خسته میشه و استرس واکنش بقیه نسبت به غذاش رو داره که از اشتها میوفته؟! من که می میرم واسه غذاهایی که خودم می پزم و واسه هر قاشقی که میخورم ذوق می کنم! البته فکر می کنم اگه مجبور باشم هررر روز هفته غذا بپزم و به یک اجبار تبدیل بشه، انقدر لذت نداشته باشه برام!

سرگرمی این روزهای شما چیه؟

هوپ هستم یک معتاد به فرندز! در حال دیدن دوباره این سریالم و چقدرررر عاشق تک تکشونم. "شادکامان دره قره سو" رو هم چند هفته است شروع کردم ولی خیلی طولانیه خدایی! هی میرم سراغ کتاب های دیگه تا خستگیم در بره و بتونم ادامه اش بدم.

  • ۴۲۷
مـارﮮ :)
منم این روزها دارم برای بار سوم how i met your mother رو می بینم
با اینکه این سریال بعد از فرندز و به تقلید از اون ساخته شد و تو حالت کلی فرندز خیلی محبوب تره
اما من با این سریال خیلی بیشتر حال میکنم :دی
آره این سریال به تقلید از فرندز ساخته شده و نظرسنجی کردن دیدن هر کس اول فرندز رو دیده از اون یکی خوشش نیومده و بالعکس! 
نسر ین
من استارت تعطیلاتم رو از امروز زدم و دارم تابستان گند ورنون رو می‌خونم.
عصر هم می‌رم نمایشگاه صنایع دستی. 
خیلی وقته آشپزی نکردم گمونم ده روز پیش بود که خورشت بادمجون معرکه ای پختم :)
منم عاشق آشپزی ام.
سریال بیگ بنگ رو می‌بینم فعلا
راجع به فرندز هم نظرم. 
البته بیگ بنگ هم شباهت‌های زیادی به فرندز داره
چقدر دیر پس! تابستان گند ورنون! اسم جالبی داره.
ده روز پیش که خیلی وقت حساب نمیشه :-)))))) 
بیگ بنگ رو هم خیلی تعریفش رو شنیدم.


جناب قدح
سلام :)
به به
پست آشپزی هوکب خانم :))
سلام علیکم
هوکپ خانم زن کدبانو و تمیزی است!
شارمین امیریان
سلام کدبانو جان😘
منم از دستپخت خودم لذت می برم! ولی خیلی کم پیش میاد آشپزی کنم و علاقه چندانی هم بهش ندارم. 

سرگرمی این روزهای من: بیرون رفتن با رفقا. به حدی که صدای اعتراض اونایی که به رفیق بازیهام عادت داشتن در اومده!
شارمین هستم یک معتاد رفاقت 😁

سلام کدبانو رو هم دوست دارم!
چرا منو نمیبینی پس؟ :-//
Merida aa
هوکپ اون چیه دقیقا تو قابلمه؟:\ واقعا ندیدم کسی سبزی رو اینطوری بریزه
طرز خطاب کردنم رو دوست داشتم :-)))
سبزی سه قسمت شده! نباید که ریز ریز باشه واسه بزباش :-)
پا ییز
دره قره سو؟ کلات نادری؟ 🤔 
حظ درسته عزیز 
تو آبگوشت بزباش سبزی میریزن یعنی؟ 
من فکر کردم قورمه سبزی میخواستین درست کنین 
جانم؟ کلات نادری کجاست؟
باشه، خیلی مطمئن بودم درست نوشتم نرفتم چکش کنم :-)))
آرهههه آبگوشت سبزه و من عاشقشمممم
من ...
سلام
خسته نباشین‎(:‎
من هستم یک عدد قرمه سبزی و فسنجون بلد، ماکارونی نابلد‎:|‎
اگر از احوال ما خواسته باشید در جاده ام و کلاس و کار‎:'(‎
و یه عالمه برنامه عقب افتاده و یدونه پروژه که برای شروع امروز فردا میکنه و از کار و زندگی و وقت دندونپزشکی انداخته م‎:]‎
سلام سلامت باشی و به همه کارهات برسی :-)
ازون کیس های نادری، ماکارونی سااااده ترین غذا و فسنجون سخت ترین غذاست به نظرم، هنوز جرئت نکردم درستش کنم!
آبان ...
 فرندز دور چندمی ؟
من این چند وقت فیلم زیاد دیدم ولی هیچ کدوم خیلی به دلم نشسته 
منم اشپزی دوست دارم ولی تو بخش شیرینی  وکیک خوشحال ترم .لازم به ذکر است گوشت و لوبیا دوست ندارم ولی بعد پست تو دلم خواست البالو پلو بپزم ...
نوش جان هوکپ جان 
ببین یه دور دیدم، بعد هی قسمتایی که دوست داشتم رو تک و توک وقتی دلم میگرفت میدیدم، الان دوباره از اول شروع کردم و فصل سومم :-)))
من کیک و شیرینیم دوست دارم یاد بگیرم. ولی میترسم یاد بگیرم هییییی درست کنم هی بخورم چاق بشم! 
بپز بپز مخصوصا الان که فصلشه :-)
مرسی آبانم
life around me
ازت متنفررررررم😩😩😩
و از همه ی کسایی که قراره بیان این زیر از تفریحاتشون بنویسن😭😭
عزیزززززم :-)))))
تو میتونی من میدونم! یکم دیگه دووم بیاری تموم میشه
سویل :)
حظ میکنم
باشه :-)))
پا ییز
دره قره سو اسم کتابیه که میخونید؟ یا اسم یه مکان؟ 
قره سو تو شهر کلات هست نزدیک مشهد نازنین 
بله، شادکامان دره ی قره سو از علی محمد افغانی.
ولی گویا نزدیک کرمانشاهه داستان این کتاب
حمید آبان
روایت داریم هر کس فرندز رو ندیده خسران دنیی و عقبی نثارش شده!! و من از آن خسران دیده هام :) البته به قول آن دوست هاو آی مت یور مادر رو سالها پیش دیدم :)
آشپزی خوبه، غذایی که با عشق پخته میشه همیشه خوشمزه ست :)
پ ن: الان از اتاق فرمان اشاره کردن شما تا حالا افتخار ندادید از نگاهتون بگذرونید رد پای خاکستری زمان رو!! درست اشاره کردن؟! :)
آره واقعا، اونایی که حرفه ای سریال می بینن فرندز رو هم حتماااا باید ببینن.
بله دقیقا
متوجه پی نوشتتون نشدم راستش
حمید آبان
ساده شده ی پ ن میشه، تشریف بیارید وبلاگ من خوشحال میشم :)
البته افتخار هم ندید اینجا رو میخونم :)
آهاااان اسم وبلاگتون رو نمیدونستم راستش برای همین متوجه نشدم! 
خواهش میکنم
صخره نورد
تفریح این روزهای من نشستن جلو کولره 😂😂😂 اگه از گرما هلاک نشم ورزش, تمرین نقاشی, زبان و پیانو رو در دستور کار دارم, چون گرمه و نمیتونم از خونه برم بیرون, همشون خودآموزه و لاک پشت رو الگوی خودم قرار دادم 😂
چقدر دلم خواست آشپزی کنم اما گرمه, همون چندتا کیک و نونی که قبلا درست میکردمم دیگه نمیتونم😔
الان نقش پررنگ گرما رو تو زندگیم حس کردین؟ 😂

چرا من اصلاااا نمیتونم با این سریال ارتباط برقرار کنم؟! بیشتر از یه قسمت نتونستم ببینم😔
وای گرما غیر قابل تحمله واقعا 😭😭😭😭 واسه شما که بدتر
فقط نون و دوغ بخور! 
منم دلم میخواد یه نوع ساز رو شروع کنم.
چون فقط یک قسمت دیدی. حداقل یک فصل ببین دوست نداشتی نبین. تضمینی عاشقش میشی
**هِلِناز **
آقا گوشت و لوبیا چی بییید ؟؟؟ 
من تا حالا نخوردم ! 
منم عاشق آشپزیم دقیقا ب شرطی ک هرروز نخوام آشپزی کنم :)) ...
+مونیکا رو دیدی بدون هلناز رو دیدی :)) 
همون آبگوشت بزباش! وای محشرهههه
+ منم از همه بیشتر به مونیکا شباهت دارم :-)))))
لیمو جیم
جدیدا قورباغه ی فرندزم رو قورت دادم :)))) فرندز میبینم فصل دوام
کتاب میخونم
فیلمهای سینمایی میرم
سر کار میرم
دارم سعی میکنم مهارت جدیدی در رابطه با تکنولوژی یاد بگیرم 
میخوابم میخوابم میخوابم
تا همین الان فکر میکردم تابستون بیخود و بی هدفی دارم
اما وقتی شما پرسیدین چیکار میکنیم و نوشتمشون دیدم همچین هم بیکار نیستم

اون سبزی ها واسه پختن گوشته؟؟چقدر کنجکاو شدم :))
واقعا روزهای با مفهومی رو داری میگذرونی، سخت نگیر انقدر
وقتی گوشت نیمه پز شد اضافه میشه بهش، اینجا تازه سبزی ها رو اضافه کردم. آبگوشتیه که سبزه! 
tiktik tiki
درس خوندن😕
برید از خدا بترسید😂
الهی الهی دانشجوهای علوم پزشکی که کلا اسیرن!
شارمین امیریان
من تا همین لحظه فکر می کردم اون ک اشتباهی تایپ شده. برام عجیب بود. چون تو یادم نمیاد هیج وقت اشتباه تایپی داشته باشه. تازه مطلب رو گرفتم هوکپ خانم!😁

تو از اون مخدر جدیدایی! ^_^
همه ش تو فکرتم. بالاخره یه روز میام می بینمت😍
دیگه مرزهای خلاقیت رو درنوردیدم! 
جالبی ماجرا اینه که اول کار حظ رو نوشته بودم حض! ندیدی شاید :-))))))

امیدوارم تابستون تموم شد بابا
مهربانو
هوپی من یکم شلوغم تفریح مشخص شده ای ندارم .. البته این مدته چند تا نمایش خوب دیدم . تریکو هم می بافم ولی یه چیزی بگم عجییب من که از شکم مامانم در اومدم آشپزی کردم نه تاحالا بزباش پختم و نه خوردم .. راستی چرا بعد از 46 سال هنوز این اتفاق نیفتاده؟؟ 
اسمشو بارها شنیدم ولی الان عکس که گذاشتی احساس کردم یه چیز خوب تو دنیا رو امتحان نکردم و اون بزباشه . 
جیگر اون پسر سبزی فروش رو برم من که اینهمه به کارش دقت داره و میدونه این ترکیب سبزی برای کدوم غذاست . 
مدتیه مهردخت فرندز رو دانلود کرده دوتایی میبینیم و عاشق تک تکشون شدیم .. و هی به خودش و خودم لعنت می فرستیم که چرا اینهمه سال ندیده بودیمش . 

کامنتا رو که می خوندم دیدم شارمین جانمون آشپزی دوست نداره و چشمام گرد شد .. چون اصلا نمیشه تیرماهی باشی و اشپزی دوست نداشته باشی 
همین نمایش دیدن و تریکوبافی و فرندز دیدن سرگرمیه دیگه.
ببین من این آبگوشت رو عاشقم یعنی! ازون آبگوشت های قرمز، که گوشت و نخود داره زیاد خوشم نمیاد ولی این یکی خیلی طرفدار داره، اگه آبگوشتِ کله پاچه رو دوست داشته باشی، حتمااااا این یکی رو هم دوست داری چون خیلی خوشمزه تره.
وای من هم ذوق پسربچهه رو کردم! دلم میخواست لپشو بکشم

اصلا انگار تاریخ مصرف نداره این سریال! خیلی عجیبه که آخرین قسمتش سال ٢٠٠٤ ساخته شده و هنوز انقدر جذابه!
خواهر تیر ماهی من فقط غذای فست فود درست میکنه.
x
گوشتش چیه هوپ؟!

گوشت و دنبه ی گوسپندی!
سارا
عالی بود
ممنون
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan