یه مَرَضه می دونم

  • ۱۸:۳۷

لیست کتابهایی که دارم و هنوز نخوندم رو نوشتم تا منظم بشن و تک تک بخونمشون، شدن ١٦ تا.

 ٨ تا کتاب هم خواهرم فرستاده توی کتابخونه ام؛ شدن ٢٤ تا. 

سوالی که پیش میاد اینه که چطور جلوی خودم رو بگیرم تا وقتی این ها رو نخوندم، سراغ کتاب جدید نرم؟ :-/


+ قنداق

++ بخشی از حال این روزهام

  • ۴۶۷
*زهرا*

اگه راه حلی برای این مشکل پیدا کردی، لطفا با منم در میون بذار! :D به شخصه عاشق کتاب خریدنم...کلی هم کتاب نخونده، و نصف خونده شده دارم:/

راه حلی پیدا نشد براش متاسفانه :-///
فقط باید جلوی خودتو بگیری که نمیشه
حورا رضایی

از تجربۀ شخصی‌ام اگه بخوام بگم باید عرض کنم خدمت‌تون که وقتی احساس می‌کنم یه کتاب رو باید بگیرم و بخونم، حتی اگه تعداد کتاب‌های نخوندۀ تو کتابخونه‌ام بیشتر از این‌ها باشه، می‌گیرم و می‌خونم؛ چون بر اساس همین تجربه که نامش رفت احتمالاً بعد از یه مدت اون احساس از بین می‌ره و اون کتاب تو زمانی که باید خونده نشده؛ اما اگر صرفاً شهوت کتاب خریدن مستولی شده باشه، سعی می‌کنم تقوای الهی پیشه کنم.

من وقتی یه کتاب یه چشمم بیاد میگیرم، بعد عذاب وجدان میگیرم اول یکی دو تا کتاب قبلی هامو که اسون خونده میشن میخونم بعد حمله میکنم به جدیده! الان هم منتظرم دو سه تا رمانی که دارم میخونم تموم شن حمله کنم به ادمکش کور که طولانیه!
دُردانه ⠀

من این مرض رو با فیدیبو دارم. حالا اون کتابایی که دیجیکالا و ایرانسل و امثالهم رایگان میدن یه طرف، اینکه خودمم تا یه تخفیف خوب رو کتابا می‌بینم می‌خرم یه طرف :|

امروز دو تا کتاب زبان دیدم که نوزده تومن بودن قبلاً، حالا می‌داد چهار تومن. سریع گرفتمشون. قراره بخونم؟ فکر نکنم فرصت کنم. چرا می‌خرم. مرض دارم :|

وای من به سختی تونستم جلوی خودمو در مقابل فیدیبو بگیرم! یه زمانی مرتب کتاب رایگان میداد همشو دان کردم اکثرشم دوست نداشتم نخوندم. ازین تعدادی که گفتم باید بخونم ٦ تاش مال فیدیبوعه فقط، بقیه اش کاغذیه.
دیجیکالام کتاب میده؟ :-//
این کتاب زبانه خدا بود :-)))
*AZRA* gh

+وااااای چه قدر این متن خوگشل بووووود عاااشقش شدم حرفای دل من♥_♥

باید بگم واقعا مرض عالی و بی نظیره و فقط ما مریض  ها حال همدیگه رو خوب میفهمیم نه کسای دیگه ...

من هم عاشق این متنم. هر وقت یکی میگه چرا انقدر کتاب میخونی با استناد به این متن جوابشو میدم.
کلا بلاگرا کتابخونن اکثرا
نرگس بیانستان

خب میتونی نصف این کتاب هایی که داری رو بدی به من اینطوری عذاب وجدان کمتری خواهی داشت😁

خب خودم که نخوندم! :-))) عذاب وجدانم کم نمیشه اینطوری ک
نیــ روانا

واو خوش به حالت

منم از این خواهرا میخوام

 

+من کم کم دارم میرم سراغ کتابای پسرجان

همین هفته پیش کلبه عمو تام رو خوندم :دی

البته اون بیشتر کتابای من رو میخونه ها! :-))
چند روز پیش ١٩٨٤ ام رو برده بود یونی، خیس کرده بود با اب بارون و اورده بود برام! ؛-/

+ آخی اونو چند سال پیش خوندم!
پا ییز

از آخر به اول: نمی دانم

یک کتاب در یک طرح به خواهرم افتاد، پس از یک سال نشستم به خواندنش و راستش با اینکه تقریبا به آخرش رسیدم هنوز نفهمیدم فاز نویسنده چه بود! تا چه برسد به مفهوم داستان (و ول هم نمی کنم و باز هم می خوانمش) 

 

راستی به عدد 16و 24 اگر فکر کنید به نظرم خودبخود جلوی کتاب جدید گرفته شود

 

چی رو نمیدونی؟
منم خیلی وقتا پیش اومده فاز نویسنده رو درک نکردم! :-//
آخه کتاب خوب و با قیمت مناسب میبینم دلم نمیاد نخرم
شارمین امیریان

سلام😘

متاسفانه این سوال منم هست.

البته من ۵_۶ تا کتاب نخونده دارم فعلا

سلام ❤️
به نظرم تا وقتی مثل من زیاد نشدن، بخونشون و جلوی خودتو بگیر!
فامس

شما  می  تونی  یه تنبیه  برای  خودت  در نظر بگیری  وقت خواستی  بری  سراغ کتاب  جدید  اجراش کن....

مثلا پشت دستمو داغ کنم؟
در مورد ایده ات بیا بیشتر توضیح بده راستی
حامد سپهر

ایشالا یه وقت واسه بیکاری کنار بزاری:)

چه دعای دلنشینی!
ایشالا :-))
دچارِ فیش‌نگار

دمش گرم

حرفش عالی بود

مامانتو میگم

البته از یه کتاب نقل قول شده ها! از مادرم من نیست
‌‌ Elle

به این فک کن کتاب جنگل نروژی هاروکی از یه انتشارات بی‌نام و نشون شده ۷۵ تومن! قطعن به اینایی که داری بسنده می‌کنی :))

اصلا سمت کتاب نمیشه رفت. ولی من اینا رو از نمایشگاه و با تخفیف یا فیدیبو خریدم. تک و توک واسه کتاب گرون مثل جنایت و مکافات یا ادمکش کور هزینه کردم.
گندم بانو

من یه عالمه کتاب با خودم آوردم بوشهر که اینجا بی‌کتاب نباشم... دو سه تا کتاب هم اینجا خریدم ... آخر سر هم رفتم کتابای صوتی دانلود کردم که بتونم حین کار گوش کنم! :))))

پس تو هم مرض منو داری!
گندم بانو

الان این کامنتو از تو دندون‌پزشکی برات گذاشتم! همش این تو فکرمه که الان اگه تو دکترم بودی دچار سندروم کار برای آشنا میشدی یا نه؟! :)))

واسه دوستام کمتر ولی اونام واقعا کیس سادشون میاد پیچیده میشه بیچارم میکنه و میره!
mavi

به نظرم کتاب چیزیه که اگه با وجود کتاب نخونده داشتن بازم بری سراغش خیلی ام ایرادی نداره. یعنی به هر حال روزی قراره خونده شه.

من شخصا شده یه سال صبر کنم تا مود خوندن یه کتاب قدیمب سراغم بیاد ولی این مدت کتابای جدیدی گرفتم و خوندم.

 

درسته نظرتون
من هم یه سری کتابا رو یکم میخونم میبینم تو مودش نیستم رها میکنم کتابای دیگه رو میخونم. بعد برمیگردم
صخره نورد

چرا میخوایید جلوی خودتونو بگیرید؟ بخرید، بالاخره میخونید. نخوندید هم شاید دوستی کسی پیدا شد و خوند یا هدیه دادید.

تازه! بر اساس قانون بقای تورم در کشور، امروز یه وسیله رو بخرید، بهتر از فرداست :))

ازین جنبه هم میشه بهش نگاه کرد. عذاب وجدان میگیرم که دیر خونده بشن آخه! ولی کماکان کتاب خوب ببینم میخرم! :-))
دقیقا همینه تو کشور
کانین

خانم دکتر میشه بپرسم فیلمای دکتر یزدانی رو از کودوم کانال یا پیج میتونم دانلود کنم؟

ببخشیییدد ک‌ بی ربط بود🙊

من فقط فیلم یکی از کیس هاشون رو دیدم. بیشتر از این کانال
دُردانه ⠀

هر موقع از دیجی‌کالا چیزی می‌خرم دو تا کتاب صوتی و متنی از فیدبیو میده به‌عنوان هدیه.

جالبه اون کتاب زبانه امروز همون قیمت قبلشه. دیروز فقط تخفیف خورده بود که منم خریدم.

واقعا؟!! من داداشم مرید دیجیکالاست، خودم چیزی نخریدم. برم بهش بگم بذاره واس من کنار! (انگار نه انگار گفتم اول قبلیا رو بابد بخونم!!)
صوتی مغازه خودکشی رو بگیر، خیلی خوبه به صدای هوتن شکیبا
نرگس بیانستان

خب اون نصفه رو بخون منم این نصفه رو میخ نم 

بعد با هم عوض میکنیم 😁

باشه :-))
فامس

مثل یه آزمون و خطا می مونه

مثلا خودتو از یه چیز. دوست داری محروم کنی   برا. یه مدت... البته  در لحظه ایی  باشه. بهش فکر می کنی یا بعدش که این عمل تکرار شدی با خودت. بگی این تنبیه. واسه این کاره..  بعد یه مدت. مغزت عادت می کنه  اگه تا کتاب قدیم رو تموم نکنه به فکر کتاب. جدید یا خرید اون. نباشه. 

 امیدوارم مفید باشه... 

 

 

درست میگی
از اتفاق الان خودمو مجبور کردم بالاخره "تهوع" رو تموم کنم بعد کتاب جدیدی که خریدم رو بخونم و تا نخوندم از اون جدیده خبری نیست!
پا ییز

جواب سوال آخر پست را گفتم نمی دانم

البته بعدش یه راهکار به نظرم رسید و نوشتم 

آهان چون گفتی آخر پست من فکر کردم لینک ها رو میگی
نیمچه مهندس ...

کارتتو بده به مادر،بگو رمز دوم رو هم عوض کنه.

نمیشه! خیلی به رمز دوم کارتم نیاز دارم. اکثرا کتابهام هم کاغذین نه فیدیبو! :-/
راتا *

وای هوپ منم این مرضو دارم 

البته جلوی خودمو گرفتم و کتاب جدید نخریدم دیگ 

اما هنوزم وقت نکردم کتابای خونده نشدمو بخونم 

من واقعا جلوی خودمو نمیتونم بگیرم ولی حس میکنم این لیست کردن باعث میشه حواسم بهشون باشه. قبلا هم از این لیست ها نوشتم و جوابگو بوده.
موژآن

فکر کردن به عشق که خیلی قشنگه.

اگه توی رابطه عاشقانه سالم باشی بله خیلیییی قشنگه! ولی نه وقتی عشقی توی زندگیت نیست و خلأش رو حس میکنی یا عشق ناکام داشتی!
او ته آ رویای واقعی

من تاحالا فکر میکردم خیلی مریضم کخ این کارو می‌کنم😍 امید به زندگیم چند برابر شد الان که فهمیدم خیلی ها این کاره هستن.

من قانونی گذاشتم یا عنوان "تا وقتی دوتا از قدیمی ها نخوندی نباید یه جدید بخری"

البتا کارگشا نبوده.همین الان بالای تختم ۴ تا کتاب نیمه خونده دارم

فکر میکنم همش تقصیر فضای مجازیه و البته برای من دیدن سریال ها. یه سال گوشیم خراب بود نوکیا ۱۱۰۰داشتم.اون سال کلی کتاب خوندم! قبل خواب مخصوصا خیلی مزه میداد.

مبشه گفت همه ی بچه ها همین طور بودن انگار. :-)))
من اصلا به این قانون نمیتونم پایبند بمونم! 
من هم فضای مجازی اجازه نمیده بیشتر کتاب بخونم متاسفانه
آرزو ﴿ッ﴾

منم اینجوری‌ام :) اولش یه‌کم عذاب وجدان می‌گیرم ولی زود میره. آخه می‌دونین، من تا حدودی به این جمله اعتقاد دارم که کتاب‌ها ما رو انتخاب می‌کنند تا بخونیم‌شون، یه‌جورایی انگار باید بطلبه😅 کتابی بوده که خیلی از زمان خریدش گذشته بوده ولی وقتی خوندمش فهمیدم که چقدر همون موقعی که خوندمش بهش نیاز داشتم و بهم کمک کرده و تو حال‌و‌هوای خوبی قرارم داده.

چه دیدگاه جالبی داری آرزو...
بانوچـه ⠀

اصلا من نمیفهمم چرا وقتی هنوز کتابای نخونده دارم بازم میرم میخرمممممممم

یه سری میگن کتاب اضافه خریدن اشکال نداره، بالاخره که خونده میشن!
x

جانا سخن از زبان ما می گویی....

مث اینکه اکثرا دچاریم به این درد
شیوا

دلتنگتون شدیم خانم دکتر :))

به زودی میام! ^_*
x

هوپ جانم چند ماهه یه چیزی خیلی تو ذهنم پررنگه 

 

همش حس می کنم این ادم نزدیک ترین قیاقه و اخلاق روداره بهت:) 

سرچ کن تواینترنت الناز صفری ... جزو اولین تصاویر image میاد 

 

خانم دکتر دندونپزشکه رو میگی؟ اخلاقش رو نمی دونم. ولی چهره اش اصلا شبیهم نیست. میام خصوصیت الان.
مانته نیا

هیچ جوری😊

خیلی رو مخه
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan