هی بازیگر! گریه نکن، ما هممون مثل همیم/ صُبا که از خواب پا میشیم، نقاب به صورت می زنیم!

  • ۱۳:۰۷

مفهوم طرحواره و تله های زندگی رو اولین بار توی کتب روانکاوی متوجه شدم. تله زندگی میگه که دوران کودکی روی بزرگسالیت کاملا اثر می ذاره و جوری شخصیتت رو شکل می ده که باورت نمیشه. مثلا دلیل اینکه همیشه جذب فلان آدم با بهمان خصوصیت میشی، نشونه تله زندگی رهاشدگی یا معیار سخت گیرانه اته که از بچگی در تو شکل گرفته.

همیشه فکر می کردم از لحاظ شخصیتی آدم سالم و کاملی ام، تا اینکه با خوندن کتاب "زندگی خود را دوباره بیافرینید" و انجام تست هاش، دیدم نه یکی دو تا از تله های زندگی به صورت جدی توی زندگیمه. چندتایی متوسط و بقیه اش هر از چندی. دلیل اینکه خوندن کتابش خیلی طول کشیده اینه که آگاهی به مشکلم و سفر به کودکی و یادآوری چند تا صحنه ساده آزارم میده، طوری که کتاب رو پرت می کنم یه گوشه تا چند روز بعد دوباره بازش کنم

والدین من توی اکثر خصوصیاتشون بهترین بودن. حمایتگر، به اندازه خودشون مهربون، وفادار به حریم خانواده، خانواده دوست و حتی هیچ مواد مخدر و مشروبات الکلی رو مصرف نمی کردن که بخواد اثری روی خانوادمون بذاره. ولی با این وجود من درگیر چندین تله مهم زندگی هستم و بعد از چند سال متوجه نقص درونی خودم شدم. همش این تو فکرمه چطور اکثر مردم بدون هیچ فکری بچه دار میشن اونم وقتی با هم اختلاف دارن، هم رو دوست ندارن، یکی از والدین اعتیاد داره، بداخلاقه، مشکلات شدید مالی دارن و و و. چی به سر بچه هاشون میاد؟ 

فارغ از اینکه توی مملکت ما کامل ترین کودک هم وقتی از حریم خانواده خارج و وارد جامعه میشه، ممکنه بعدا بهت بگه: چرا من رو به دنیا آوردی؟ چرا وضع کشور و جهان رو دیدی و خودخواه بودی؟ 

هی به خودم میگم از کجا می دونی مادر کاملی بشی و همسرت هم پدر خوبی باشه و یه بچه با کلی کمبود و آسیب وارد جامعه نکنی؟ 


+ در این راستا خوندن پست های اخیر پیج اینستاگرامی امیر شمس رو که در مورد دلایل فرزندآوریه به شدت توصیه می کنم.


* عنوان نقاب از سیاوش قمیشی


  • ۴۷۰
اریانه

گل گفتی☹️

دقیقا فکر میکنم،پدر و مادرم با اون همه ویژگیه خوب و کامل بودن نسبی ،منه روانیو تحویل جامعه دادن😶😶وای به حال ما روانیا ،از ما قراره چی تحویل داده بشه خدا میدونه😩😩

این دوران بچگیه کوفتی،خیلی تاثیر داره،هر رفتاری که الان از خودم میبینم ،روش دقیق میشم،میبینم یه صحنه هایی از کودکی میاد جلو چشم🙃🙃

میدونی هوپ ،ربطی به کامل بودن ما نداره،هر کسی خودشو کامل میدونه،هر کسی سعی میکنه از خودش راضی باشه،همه تلاش میکنن کاریو انجام بدن که از نظرشون درسته(افراد نرمال منظورمه)!!!

ولی تو زمون مادر پدرهای ما اینقدر دقیق نمیشدن رو مفاهیم،ساده میگرفتن،تو جو نبودن مثل ماها!!!زندگی براشون اصلیات داشت،یه سری فرعیات داشت!!اونا به اصلیات توجه میکردن!!

ماها جابه جا شده اصل و فرع برامون،گم کردیم محور های اصلی زندگیو!!!

نه فقط ما بلکه همه جا اینطوریه!!!

یه جا بخاطر کشته شدن یه گاو میریزن تو خیابون که دیگه گوشت نمیخورن،یه جاییم گوش حیوون زبون بسته رو میبرن هار هار میخندن!!

یه جایی مرد ۵۰ساله بعد از ازدواج و ۵تا بچه ،میفمه باید زن میبوده ،تغییر میده خودشو،یه جای دیگه هنوز نمیشه کلمه جنسیت رو بدون سرخ وسفید شدن به زبون اورد!!

ملت اهنگ شاد میسازن،به شعرش دقت کنی گریت میگیره،رنگو پرت میکنن رو تابلو اسمشو میزارن هنر،از تک تک سلولاش هنر های فیک میسازه تا باهاش فخر بفروشه!!!

یه جایی پدرا با دوست پسر دخترشون قرار شام‌میزارن ،یه جای دیگه خون میریزن واسه این مسایل!!!

هنوز جلو محارمشون روسری میذارن سرشون،یه جا دیگه هر چی بیشتر بریزن بیرون ،افتخار بالاتریه!!

میدونی میخوام چی بگم،تقصیر ما نیست!!

ماها حتی اگه بخوام راحت کنار بیایم با این مسایل و اصل رو فقط بذاریم هدفمون،حواشی اطراف نمیذاره!!!

دنیا عوض شده،جای همه چیز تغییر کرده،دیگه نمیتونی بگی منو خانوادمو عشقه ،گور بابای همه!!

دنیا در حال گذره،باید وایسیم ببینیم کی به حالت عادی برمیگردیم و میگذره این دوران!!

برا همین ،فکر کنم تنها راه تحمل کردن این شرایط و حرکت به سوی جلو ،اینه که فکر نکنی😶😶😶

حال رو دریابی ،بیخیال گذشته و اینده و ....بشی،تا شاید بتونی دووم بیاری😶😶

وگرنه اینکه بچه من چهجوری قراره بشه ،من این جوری بودم،اون طوری شدم،مامانم تو ۵سالگی به من گفت فلان،ذهن من تغییر کرد،خب سخت در میکنه شرایط ،و جلوی حرکت ادمو میگیره،فقط همین!!

خودشناسی خوبه،ولی حد داره،باید حدشو نگه داری،اگه خرابه درستش کنی،وگرنه مانور ندی روش ،چون فکر کنم ادم اصل و فرعو‌ گم میکنه😅😅

گل به جمالت 🌷🌷

 

نمیشه فکر نکرد و با این شعار که خودشناسی غم میاره و هیچ چی درست نمیشه، بی خیال بشی. همونطور که گفتی به نظرم لازمه تمام لایه های درونی خودمون رو بشناسیم و دلیل رفتارهام رو بدونیم. بی خیالی پیشه کردن خیانت به خودمونه.
پا ییز

سلام

اسم نویسنده 

ناشر 

یک کم اطلاعات بیشتر بذار خوب 

سلام 
تمام کتابایی که اسم میارم تو صفحه یارهای مهربانم هستن.
کما اینکه با یه سرچ ساده همه اینا رو میتونی پیدا کنی عزیزم.
نویسنده: جفری یانگ
مترجم: دکتر حمیدپور( بقیه ترجمه هاش خوب نیست انگار)
انتشارات: ارجمند
پا ییز

اتفاقا به خاطر همون متجرم خواستم خودت بگی 

 

 

اوکی اوکی به اون صفحه یارهای مهربانت دقت نکرده بودم

:-)

راتا *

مدتها دنبال همچین کتابی بودم مرسی از معرفیت... ولی از همین الان استرس دارم واسه خوندنش!حس میکنم ممکنه با چیزایی که دلم نمیخاد رو به رو بشم 

خواهش میکنم
در اون حد وحشتناک نیست ولی ممکنه اوایل غمگینت کنه، وقتی کم کم با مشکلت رو به رو بشی و روش مقابله باهاش رو یاد بگیری حالت بهتر میشه.
شارمین امیریان

سلام دکتر جان.

من باهات موافقم و در عین حال فکر میکنم شاید یه کم هم داری آرمانی نگاه میکنی. ما و دنیایی که توش زندگی میکنیم، کامل  و بی نقص نیستیم و نمیشه که باشیم. چیزی به اسم مدینه فاضله و انسان کامل وجود نداره (از نظر این دنیایی). تنها راهی که پیش پامون هست اینه که سعی کنیم مناسبترین شرایط ممکن رو ایجاد کنیم نه کاملترین و بی نقصترین که شدنی نیست.

به نظر من اونایی که با وجود مشکلات خیلی زیاد، بی فکرانه بچه دار میشن، به اندازه اونایی که صرفا به خاطر این که نکنه بعدا بچه م بگه چرا منو به دنیا آوردی بچه دار نمیشن کارشون غیرمنطقیه.

تا حالا هیشکیو ندیدم واقعا و از ته دل اعتراض داشته باشه که چرا به دنیاش آوردن! مگر کیسهای افسرده 😉 

سلام عزیزم
آرمانی؟ نمیدونم شاید. ولی من منظورم این نبود از به دنیا اومدنم پشیمونم و عاصی. من زندگی کردن رو دوست دارم.
 همون طور که خودت استاد این مباحثی حرفم این بود بچه دار شدن به ظاهر سادست ولی تربیت فرزند خیلی خیلی سخته. کوچکترین رفتارت میتونه روی آینده اش روابطش شغلش همه همه اثر بذاره. 
اریانه

بیخیالی منظورم نبود🤔🤔

من فکر میکنم،وقتی چیزی اشکال داره،خب درستش کن،ولی وقتی اوکیه،اونقدر دستکاری نکن که اونم خراب شه!!

وقتی به جای اینکه سعی داشته باشی حرکت روبه جلو داشته باشی ،هی فکر کنی به اینکه اون جلو چه خبره،فقط شرایط سخت میشه🧐🧐

تربیت فرزند مهم هست،خیلی زیاد ،ولی تو بهترین والدین دنیا هم یه سری اشتباهات هست،نه اینکه حالا اونا بد باشن،شرایط دنیا و حال جامعه بیشتر باعثش میشه،پس وقتی زیاد روش فوکس کنی ،نمیتونی 🧐🧐

حس میکنم اصل و فره جابه جا میشه اون طوری،🤔🤔

اره ،کوچیک ترین حرکت تو روی بچه تاثیر میذاره،محیط خیلی مهمه،ولی فکر کنم باید برایند کل رو دریابی،و اینکه در نهایت چی تحویل میدی🤔همین خودت،میگی،اره من به سری تله ها دارم،ولی برایند چیز خداپسندی شده،فتبارک الله هستی واس خودت😍😍😍

نه جدی ،هیچکی صد در صد که نیست،باید ببینی در نهایت چی میشه!!!هممون یه خروار نکات خوب و بد داریم،۵۰ اون بدها از کودکی و تاثیر خانواده بود،۵۰درصدش کار خودمون،از اون گذشته،حداقل ۶۰درصد خوب ها هم کار خانواده بوده،🤔🤔🤔

حساس نشو،تو متریال رو بپسند،روانپزشک و میفرستیم پیشت ،زیر نظرش بچه رو پروش بدی😍😍تو بعله رو بده😈😈😎😎

خوب کاری میکنی،نرو،پولتو بگیر فرار کن😂😂😂

خب مسلما من اشکال و کمبودی در خودم دیدم که به دنبال راه حلش گشتم. سری که درد نمیکنه رو چرا دستمال ببندم؟
من هم به همین خاطر میگم حتی اگر بهترین پدر مادر هم باشیم باز ممکنه بچمون ناراضی باشه. 
عزیزم :-))))))) مرسی از لطفت به من :-**
درصدات رو نگرفتم چی شد!
د آخه حس میکنم اکثر این روانپزشک و روانشناسا( بلانسبت شارمین!) خودشون بیشتر مشکل دارن :-)))))(
پا ییز

وع

فکر کردم وبلاگ شارمینه 

اینجا وبلاگ توئه هوپ؟ :|

چرا خب؟ 
شارمین که تا جایی که بخاطر دارم پست روانکاوی نذاشته تا به حال
x

من از دوران کودکیم "کمال گرایی "رو یدک می کشم که بعداز این همه سال مطالعه و تلاش و اگاهی نتونستم کنارش بزنم و از این بابت همیشه دل چرکینم از یکی از والدینم 

همیشه فکر می کنم من که مشکل خاصی نداشتم  انقدر ناراحت و ناراضی ام از به دنیا اومدنم  دیگه وای به حال اونا که با والدین معتاد و شرایط بدزندگی و بدتر از همه ت.ج.اوز و .... دست و پنجه نرم کردن:/ 

 

یکی از تله های من دقیقا همینیه که گفتی :-(
من ناراضی نیستم واقعا ولی خب اذیت خیلی شدم. من هم به همین بچه ها فکر میکنم. بچه های ناخواسته خانواده های به شدت فقیر شلوغ ناامن و ...
پا ییز

شارمین که تا جایی که بخاطر دارم پست روانکاوی نذاشته تا به حال

 



برگرفته شده از وبلاگ خودت باش رفیق! be-brave.blog.ir

 

 

واقعا؟

 

 

نمی دونم چرا خوب 

اینطور به یاد میارم. شاید چون مرتبط با حوزه کاریش بوده اشتباه کردی.
*آرزو*

دکتر هلاکویی هم دقیقا همین حرف رو میزد تو یکی از سخنرانی هاش که میگفت هیچ کسی در جهان وجود نداره که از تربیت خانوادگیش آسیبی ندیده باشه حتی اونایی که بهترین شرایط و پدرومادر رودارن(نقل به مضمون)حتی یه مثال قشنگ هم میزد ولی یادم نمیاد الان:|

من خودم به تازگی فهمیدم بخاطر وجود پدر و مادر و برادرهای بزرگتر خیلی ساپورتیو دچار تله‌ی وابستگی شدم.

اینه که از مستقل شدن وحشت دارم با اینکه خیلی هم دوست دارم اینه که خوابگاه رفتن برای من پدیده‌ی خیلی خیلی ترسناکیه. نمیتونم تصور کنم که تنها تو یه شهر دیگه زندگی کنم!اصلا شناخت ویژگی های شخصیتی خودمون و این خودآگاهی ئه بنظرم خیلی خیلی به افزایش سطح کیفیت زندگی کمک میکنه:)مثلا الان که من فهمیدم سعی میکنم تو موقعیتش که قرارگرفتم درست و منطقی تصمیم بگیرم و به مشکل آگاه باشم و حتی خودم خودم رو مجبور کنم که اون کارو انجام بدم.

همین مواجه شدن با ترس ها خیلی از این تله ها رو از بین می بره. ولی صبوری لازمه
اریانه

شخص تو مد نظرم نبود🙂🙂

میگم از ۱۰۰درصد بدیهای  یک نفر ،۵۰درصدش از کودکی و خانواده بیادو تاثیر اونا باشه ،۵۰درصد دیگه شو خودش به دست اورده،دقیقا واسه خوبی ها هم!!!

واسه همین نباید حساس شد،باید برایند وجود یک نفر رو در نظر گرفت،پدر و مادر تاثیر گذار هستن ولی تمام فاکتور ها مهمه واسه بد و خوب شدن یک نفر🤔🤔برای راضی بودن و غیره هم ،والدین یکی از فاکتور ها هستن،نه همشون،مهمن ولی مثل کاتالیزور،چون داریم افراد بدسرپرست و بیسرپرستی که اسطوره های تاریخ شدن🤔و افراد سالم درستی هستن،هم از نظر اجتماع ،هم از نظر فردی🤔🤔یه سیبو بندازی بالا ۱۰۰چرخ میخوره،وای به حال بچه ای که بزرگ میشه!!

من خودم خیلی روی تاثیر خانواده پافشاری میکنم اکثرا،ولی وسواس نباید داشت،که مانع ایجاد کنه!!چون دیدم خانواده هایی رو که به خاطر رفتار والد خودشون دچار وسواس و تنفر میشن،و بچه رو بیشتر تحت فشار میذارن:////

فکر کنم کمال گرایی همراه واقع بینی باشه ،مشکلی ایجاد نکنه🤔🤔یکی از بحث هایی که باعث داد زدن استاد گرانقدر شد ،همین بود😂😂😂😂

ببین ،منم از روانشناسا دل خوشی ندارم،ولی 

باید باهاشون در ارتباط مستقیم و فعال بود،میدونی چرا؟؟؟

چون اگر من دندونم به فنا بره،خودم درستش نمیکنم،میرم پیش امثال تو،پس وقتی جایی واسه تعمیر هست ،دست به خود درمانی نباید زد،همون قدر که خرابی یه دندون میتونه حساس باشه،بعضی از نقض های اخلاقی ما هم حساسه🧐🧐🧐

اگه ادم اوکی هستی که هیچی،ولی اگر خیلی نگرانی،همون یه روانشناس ادمو هندل کنه،خیلی روون‌تر از پس موانع برمیاد!!

اخییییییی،کلوچه تو😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

همون اسطوره های تاریخ رو هم ما از درونشون رنجی که کشیدن و پنهان کردن با خبر نیستیم.
خیلی وقتا یه چرخه معیوب میشه آدما به خودشون میان میبینن همون آسیب هایی که از والدینشون دریافت کردن، به بچه شون هم وارد کردن.
از آدمایی نیستم که نسبت به روانشناس و روانکاو گارد داشته باشم، هر وقت احساس نیاز داشته باشم میرم پیششون.

^_*
در رابطه با خصوصیت خدایی من بحث نمیکنم خودت عاشق بحثی، اون قدر که حتی در جواب بقیه کامنت گذاران یا جواب من به بقیه هم نظرت رو اعلام میکنی. اگه اذیتی یکم شل بگیر و بی خیالی طی کن :-))
آبان ...

من که می دونم روح ام داغون است یه مدت گیر دادم فایل های دکتر شیری را گوش میدادم ولی دیدم بیشتر روح ام اذیت میشه ! اما خب باید فکری کرد ...به حال این همه زخم !

چند سال پیش این اعتقاد نداشتم ولی حالا اصلا دلم نمی خواهد بچه ای به این دنیا اضافه کنم ...

از هر طرف نگاه می کنم ..مطمنا که یه ادم رنج خواهد کشید ....یه جایی تو فیلم کندلوس میگه ما زن ها از بچگی مادریم ..مادر عروسک ها ..مادر برادر مون ..مادر پدرمون ..مادر همسرمون ...حتی مادر مادرمون ..حتی مادر بچه های به دنیا نیومده 

صد در صد باید فکری کرد. اینکه روی ناراحتی و مشکلاتمون سرپوش بذاریم که خودش خوب بشه، نمیشه. بالاخره یه جایی خر آدم رو می چسبه. 
من هنوزم عاشق مادر شدنم :-(
مادر بچه های به دنیا نیومده... چقدر قشنگ
یه نفر(Arezooo)

میدونی هوپ پدر من با اینکه رشته تحصیلی شون روانشناسیه و سالها تو این حوزه فعالیت می کنن ولی بازم همیشه اون نقش پدرانه اشون چربیده به درسی که خوندن. یعنی می خوان بگم پدر منم که سالها به مردم درباره تربیت بچه هاشون راهکار میدن گاهی ناخواسته به حرفای خودشون عمل نمی کنن...

از همه عجیبتر برای من زوج هایی هستن که میگن ناخواسته باردار شدیم. آخه لعنتی تو قرن ۲۱. اونی که داری به دنیا میاری بچس با کلی مسئولیت...

من خودم تا چندسال پیش عاشق بچه بودم ولی  الان به شدت از این مسئولیت میترسم و از مخالفان سرسخت فرزندآوریم...

خیلی سخته بتونن به درسی که خوندن در تمام لحظات زندگیشون عمل کنن. ولی همین که از تاثیر رفتارهاشون، تنبیه هاشون، بی توجهی هاشون ( هرچند کوچیک و قابل اغماض) بر فرزندشون خبر داشتن و تلاش خودشون رو کردن، تحسین برانگیزه.
(بیا شارمین اینم واسه جبران حرفی که بهتون زدم ) :-)))

ناخواسته؟ اصلا و ابدا این لفظ توی مغز من نمیره! شما وقتی رابطه جنسی بدون پیشگیری با همسرت یا پارتنرت برقرار کردی، یکی از نتایجش بارداریه. حتی همون پیش گیری هم خیلی وقتا درصد خطا داره ولی بازم ناخواسته نیست!
یعنی چی این حرف؟ مثل اینه که بگن من ایام عید رفتم مسافرت و ناخواسته کرونا گرفتم و به بقیه ام منتقل کردم! :-//
من هنوز عاشق مادر شدنم :-(
شارمین امیریان

نه من اصلا برداشتم از پستت این نبود که از به دنیا اومدنت پشیمونی. اتفاقا جزء معدود افرادی هستی که روح زندگی در تو جریان داره و بیشتر وقتها داری برای بالا بردن کیفیت زندگیت تلاش میکنی. این یعنی زندگی کردن رو دوست داری. فقط هر چی بیشتر با دغدغه هات آشنا میشم بیشتر به این فکر میکنم که هوپ یه جاهایی به خودش سخت میگیره و سطح انتظاراتش از خودش و حتی گاهی دنیای دور و برش بالاست.

جدای از اون جریانات عشقولانمون!😂 به نظرم تو جزء آدمهای قابل تحسینی که با وجودِ داشتن یه عالمه نقاط مثبت، هنوز دنبال بهتر شدنی. هنوز داری سعی میکنی نقاط کور شخصیتت رو بفهمی و زندگی بهتری برای خودت بسازی و این واقعا قابل تحسینه. این که هممون کم یا زیاد، عیبهایی داریم تقصیر خودمون نیست ولی شاید این که تا ته زندگی با بیشتر همین عیب و ایرادها پیش بریم احتمالا تقصیر خودمونه. 

و به نظرم اومد تو گاهی بابت این موضوع نگران میشی و به خودت سخت میگیری. 

 

+ که روانشناسا خودشون بیشتر مشکل دارن؟ 😒😂

 

@پاییز

خیلی باحال بود. اینجا رو وب من دیدی؟! 😉😁

اولا جدا از روابط عاشقانه و اخیرا نصفه شبانمون :-)) بدون شوخی از افرادی هستی که کامنتت رو سریع و بالبخند میخونم.

دوما مرسی از دیدگاه مثبتی که بهم داری، موافقم باهات، کلا یکی از تله های زندگیم همین مسئله ایده آلیستی و معیارهای سخت گیرانه است. دارم روی خودم کار میکنم( هنوز به این فصل کتاب نرسیدم!!) 
من تلاشم اینه این نقاط کور رو بشناسم و برطرفش کنم که اول خودم انسان بهتری بشم و دوما بدون عذاب وجدان مادر بشم :-)

+ عه عه! توی یکی از کامنتام تعریف کردم ازتون
++ از شدت علاقه یکی شدیم اصلا :-))
اریانه

خب اینکه من میمیرم واسه بحث کردن ،چیز جدیدی نیست😍😍😍

کلا روحیه ام با یکم تنش سازگارتره،از ارامش زیاد،حس یکنواختی میگیرم!!!اقتضای سنمه🤔🤔

جدای شوخی ، مسایلی که از جوابت به دوستان کش میرم،یا خودمم تو جریان بحث وارد میشم،چون واسه شخص خودم سواله،برخلاف ظاهر ،اصلا اصلا اصلا روی نظرام تاکید ندارم،اون چیزای که برام سواله رو این مدلی بیان میکنم🧐🧐🧐

من مشکلی ندارم،لذت میبرم حتی اگه به نتیجه نرسه بحث،چون تونستم عقاید بقیه رو بفهمم،و در مورد شخص تو ،وقتی بیشتر باهات در ارتباط باشم ،بیشتر خواهم شناختت،بذار به پای این🧐

ولی اینکه چرا تو خصوصی میگم،چون میخوام بدونی کوچیک ترین مشکلی با تایید نشدن نظرام ندارم،میخوام بگم اگر نخواستی ،تایید نکن،از سمت من مشکلی پیش نمیاد🙂هر چند خودت به اندازه کافی خیط میکنی ملتو نیاز به تایید نکردن نداری😑😑😑😑😑😑😑

یعنی فقط تو میتونی،کامنت خصوصی به اون ژییگری بگیری،اینجوری جواب بدی🙃🙃(*_^)این چیه؟؟؟چطور اون حجم از احساساتو تو این خلاصه کردی ،هوووم؟؟

بی احساس یخ😒😒

*ولی جدای این حرفا،خداییش چرا اینقدر کامنتای من حساسیت ایجاد میکنه؟؟؟؟بارها و بارها دیدم ۵برابر من طولانی کامنت داشتن نویسنده ها،و لحن هایی خیلی تند و رک و .....بعد ملت همه جا گیر میدن به مال من!!!

خدا شاهده هوپ،هرجا کامنت گذاشتم یکی پیدا شد گفت تو فلانی،تو چقدر بحث میکنی،تو داستان میگی ،برو کوچتون،برو لونتون،ببین چی کار میکنه و ........دیگه اخرین جایی که مصون مونده بودم،بلاگ مانته بود،که شکر خدا اونجا هم مزین شدم😑😑😑😑

دوستان،نخونید کامنتامو،من به شخص بلاگر میدم کامنت رو،واقعا فقط واسه اونه!!!!

تا وقتی هم که بتونم ارتباطمو با بلاگر حفظ کنم همین مدلیم،تا وقتی یا من یا اوشون نخواد،بعدش یه فکری برمیدارم😑😑😑

مشکلی هست نخونید،اذیت میشید تایید نکنید😑😑ای باباااا،مرسی اه😂😂😂

هوپ جانم ،لازمه ذکر کنم تو فرق داری،حتی اگه نخوای هم کامنت میذارم😂😂😂😂😂

آهان از این لحاظ؟ اکی باشه :-)
خب آخه چی بگم وقتی ابراز علاقه به کلوچه ام می کنی؟ :-)) مرسی که گفتی الهی من قربونش برم :-))

شاید بخاطر اینه که تو همیشه کامنتای طولانی و چندگانه واسه هر پست میذاری و از همه نظر بحث میکنی. روند معمولی نیست این اتفاق برای همین حساسیت ایجاد می کنه. 
ای بابا :-))
fatemeh

سلام خانم دکتر

خوندن این مطلب هم توصیه میشود در همین ارتباط

http://goodwife.blog.ir/1398/01/24/%D8%B4%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%B7%DB%8C%D8%A8%D9%87

 

...

سلام
خوندمش، خیلی زیبا بود. مرسی
هانیه

سلام باز خوبه که یکی دو تا تله داشتی من تو کلاس روانشناسی که تله ها رو توضیح می دادند فکر کردم همه ده تا تله رو دارم:)

به نظرم ما شهامت اینو نداریم که قبول کنیم چون مشکل داریم بچه دار نشیم و سعی کنیم مشکلات مون رو حل کنیم بعد بچه دار بشیم

سلام، با فکر کردن نمیشه به خودت تله نسبت بدی که. منم یکی دو تاش جدیه، چندتا متوسط و بقیه اش خیلی کم. 
مای نوعی منظورته؟ موافقم :-)
غلامرضا ...

خانم هوپ...

دیگه کسی نمیتونه ازدواج کنه که به فکر بچه باشه، جوونای امروز تو تشکیل زندگی مشترک گیر کردن. 

یاعلی

ولی چیزی که در جامعه جریانه آدم ها دارن ازدواج میکنن و حتی به رغم مشکلات زیاد بچه دار میشن.
اریانه

هوپ،رفتم یه نگاه سریع به کتابه انداختم،فکر از ۱۱تا خیلی شیک۸یا۷ تاشو نصفه نیمه دارم😑😑

در مورد ایده ال گرایی،خب منم والدینی داشتم که حتی تو دوره مهدکودکم ازم میخواست شعر رو بهتر از بقیه بخونم،چه برسه به مراحل بعدی ،یه چیزی به من یکی خیلی کمک کرد،بگم😅

من قبول کردم که انسانم،قبول کردم که اشتباه کردن جزی از وجودمه،قبول کردم یک موجود هستم ،و خدا نسیتم که اشتباه نکنم!!

نکه هر اشتباهیو بکنم و بذارم به پای انسان بودن،ولی اینکه من تواناییم ظرفیت داره،و حد و حساب باید داشته باشه خواسته هام،خیلی کمکم کرد:)

درسته ادم باید همیشه واسه بهتر شدن از خودش انتظار داشته باشه و تلاش کنه،ولی فکر کنم دونستن اینکه خدا نیستیم،بینهایت نیستیم،کامل نیستیم و موجودیم،راحت تر میکنه قضیه رو!!

چطور وقتی توانایی های فیزیکی‌رو در نظر میگیریم،برای خودمون حد میذاریم،!برای بقیه توانایی ها هم گفتم حد داره،تو هر چقدرم بپری نمیتونی دستت و به سقف بزنی،(قدت چنده؟😅)،پس واسه خیلی از مسایل دیگه هم یه سری محدودیت هست!!

من میدونم انسان موجود عجیبیه و ممکنه تحت شرایطی یه سری کار غیر ممکن رو ممکن کنه،ولی نه همیشه!!

این انسان بودنم ،نه تنها کمکم کرد که،یکم واقع بین تر نگاه کنم اطرافمو ،بلکه کمک کرد اشتباهات بقیه هم درک کنم!!اینکه کسی ناراحته ،خسته است ،حوصله نداره،و ممکنه رفتار بدی داشته باشه با ادم ،قابل درک میشه این جوری🤔🤔ممکنه ناراحت بشم،ولی خب میتونم بفهممش!!

من واسه تربیت و فرزند اوری،حتی فکر میکنم ما مسیولیت چهره اون بچه هم باید قبول کنیم،چون از ژن های من و ژنانتخاب من چهرش شکل میگیره،چه برسه به روان بچه!!

ولی فکر کنم حتما یه چیزیو بهش یاد بدم،که انسانه ،و منم انسانم!!

 

 

 

 

اینکه میگم ایده الیستم منظورم این نیست که به خودم مجال اشتباه نمیدم. درک میکنم که انسانم و خطاها باعث تجربه میشن. 
قدم بلنده :-))
چهره؟ همونیه که میگم حواسمون باید به ژنمون باشه با کی ترکیب میشه :-))
کیمیا

@آریانه

حتی قبل از خوندن کتاب، میدونم که یکی از تله های من کمال گرایی مفرط مزمنه (چاخان نمیکنم😂 شاید باورت نشه ولی انگار یه کمال گرا بودم بعد دست و پا درآوردم🤦‍♀️)

من خیلی وقتا شده که تصمیم گرفتم برای توانایی هام حد و مرز قائل بشم؛ ولی بعدش با خودم فکر میکنم که با اینکارا صرفا دارم زمینه تنبلی رو برای خودم فراهم میکنم و پتانسیلم خیلی بیشتر از این حرفاس و دارم با اینکارا فرصت یه زندگی بهتر رو از خودم میگیرم....

نتیجه‌ش میشه اینکه هی بیشتر و بیشتر خودمو تحت فشار میزارم و هنوز که هنوزه، نتونسته‌م کمال گرایی‌مو کنار بزارم....  

چون خطاب به کس دیگه ای زدی جوابش رو به خودش واگذار میکنم.
هانیه

آره مای نوعی منظورم بود

:-)
کیمیا

کاکو صاحب اختیاری....

ببخشید اگه ناراحت شدی، من فک میکردم الان خودتم اگه نظری، ایده‌ای داشته باشی میدی....

خلاصه‌ش که ببخشید...

چرا عذرخواهی میکنی؟ :-// 
ناراحت نشدم. گفتم چون خطاب به یک نفر دیگه زدی از اولش من جواب ندم.
کیمیا

سلام بر آنلاین زود تائید کننده🖐😁

خب خدارو شکر ناراحت نشدی(دستهایش را بهم میمالد با لبخند شیطانی)

فقط سراه بگو کلید یدکارو زیر کدوم گلدون میزاری، که اگه دیر اومدیم معطل نشیم😈

 

 

سلام :-)
نه دیگه کلید یدک اینجا رو به هیچ کس نمی دم. :-))
اریانه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

******* ****** *

*** ********** *** ** ****** ******** ****** ****

 **** ****** *** **** ***** ********** ** ****** *** ***** **** ****** ** ******* ** **** *** ******** **** ********* *** ***** ***** ***** *******

*** ***** ****** ****** ***** *** ************* ***** ** ****** *** *** ******** ****** **** ***** *** ** **** ***** ******* ***** ** **********  ***** *****

*** ***** ******* ** *** **** ******** *** ***** *** ** **** **** *** ****** **** *****

**** *** ****** ** ** **** *** ***** *** ** ******************** *******

***** *** **** ** * *** ******* ****** ***** **** **** ************** **** ** ******  ** ***** **** ****** ** ********* *** **** ******* ********

************ *** ***** *** ***** ***** ***** ********* ***** ** * ** **** ** *** ****** ** **** * *** ***** ****** ******* ****** **** * ****** ** **** ******* *** *** *** ****** ** **** ************ ***** ***** **** ***** ***** ****** **** **** ****** ******* ** ** *** ***** **** ****** ***** ****** *  ***** ***** ** ******* **** ****  *****

** *** ******* *********** ** ***** ** ******** ***** *** ***** **** **** ** ***** ********** ***** *** **** *********** ******

**** ** ***** **** ******* *** ********** ***** *** **** *** ********* **** ** **** *** *** ***** ***** ******** ****** ****** ***** ** **** ****** ******* **** ********* **** ******* **** ** ******

** ** ********* ******* ****** ** ******* *** ******* *** *** *** ****** *********** ** *** *** ***** **** **** * *** ** ***** ***** **** ** ************ **** ** ***** *** ** *****  ***** **** ****** *** ***** ** **** ***** ** ***** ******* ****** *** *****

**** *** **** ***** *** **** ** **** ********

 

 

عزیزم تو حرفت رو زدی، منم زدم. تو رک و با توضیحات زیاد زدی منم رک تر و با توضیحات کمتر گفتم.
قشنگ جان، قبوله. اکی. تو هم ببخشین اگه من وقتایی دوپهلو رفتار کردم. فراموش کن.
اینکه دیر جواب دادم چون شیفت بودم. نگران نباش. 
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan