حنا دختری در خانه + پی نوشت

  • ۱۷:۴۴
دخترای مردم یا جنس ناخن هاشون خوبه و بلند می کنن و سوهان می کشن و لاک می زنن یا میرن ژلیش و مانیکور و کاشت انجام میدن و هر جوری شده خوشگل و دلبر می کنن دستانشون رو.
 اون وقت من همه رو از ته ته گرفتم و بخاطر عشرت، تک ناخن اشاره دست راستم رو بلند گذاشتم ولی تو بگو آیا امکان داره با کارهایی که من تو کلینیک می کنم سالم بمونه؟ خیر.
 یه هفته توی آبلیمو خیسوندم، روز آخر شکست. این بار پا روی نفرتم از حنا گذاشتم و به خودم گفتم: تو که جایی غیر از سرکار نمی ری و اونجا هم همش دستکش دستته، کسی نمی بینه. مادره و فداکاری و نتیجه این (لینک) شد.
ولی فکر کردین آیا این سُس مثقال (مودبانه اش رو گفتم مثلا!) ناخن چقدر مونده باشه خوبه؟ بله تا بیمار دوم فردای حنا گذاشتن!
من که دیگه از خیر بلند شدن و شکل دادنش گذشتم و با مضراب می زنم ولی خب باید همون سُس مثقال باشه که گیر داشته باشه بهش.
و در آخر لعنت به بیان که می خواستم درباره ی ناخنم پنج شنبه اخیر غر بزنم و امروز سری بعدی هوپ و بیماران... رو بنویسم ولی تا امروز دستم به عکس گذاشتن بند بود و آخر هم نشد.

پی نوشت: راستش دیروز رفتم سازمان انتقال خون و برای بار دوم خون اهدا کردم. بعد وقتی بهم گفتن دفعه بعدی ٢٤ اسفند میتونی بیای، حس کردم چقدر این تاریخ آشناست و دفعه قبل هم انگار همین تاریخ رو گفتن بیا که طرح بودم و نرفتم. چک کردم و دیدم دقیقا سه سال پیش خون دادم برای زلزله زده های کرمانشاهی و بعدش رفتم طرح. (البته ٢٣ آبان ٩٦ بود) احتمالا شوعاف به نظر بیاد ولی خیلی راضیم از این کارم با اینکه دیروز تا حالا کمی بی حالم ولی به نظرم وقتی خداروشکر سالمم و کم خونی ندارم، وظیفمه که خون بدم، هرچند سه سال یه بار باشه به جای ٤ ماه یک بار! هنوز یک سال نشده که عزیزم بستری شد توی بیمارستان و سه واحد خون بهش زدن. بیمارستان ها و بیمارها نیاز دارن به خون ما.
  • ۳۵۷
احسان ..

سلام

از مرورگر  گودزیلا(موزیلا فایرفاکس) استفاده کنید به احتمال زیاد حل میشه مشکلتون

ضمنا علاوه بر صندوق بیان میتونید عکسهاتونو البته اگر نمیخواید نگهشون دارید اینجا هم آپلود کنید

https://www.picofile.com/

سلام
استفاده کردم و اصلا فایده ای نداشت متاسفانه.
قبلا تک و توک از پیکوفایل استفاده کردم. مشکل این نیست که عکس آپلود نمیشه، میشه. نمیتونم توی پستم استفاده اش کنم. فکر نکنم از پیکوفایل لینک بردارم تغییری بکنه ولی این راهم امتحان میکنم مرسی
پا ییز

بله تا بیمار دوم فردا ی حنا گذاشتن، یعنی چی؟

 

بعد تو جرا انگشتتو رنگی کردی‌؟

ناخنت بلند بشه برای مضراب خوب نیست چون لای میخوره :/

یه چی دیدم روغن نارویل با نمک دریا قاطی کنی بزنی، ولی خودم امتحان نکردم 

یعنی اینکه کمتر از ٢٤ ساعت بعد وقتی مریض دومم رو داشتم کار میکردم شکست. 
اساتید گفته بودن زیرناخنت حنا بذاری سفت میشه. 
خب مشکل اینه مرتب ناخنم ریش میشه هم بخاطر ضربه به سیم هم ماهیت شغلم و میشکنه. زیاد نمیخوام بلند شه، در حدی که بتونم بزنم باهاش فقط.
هر چی میزنم بدتر ناخنم میشکنه!
soolin :)

چاره اش یه سری لاکه که بی رنگه و براقم نیست و فقط روش نوشته مخصوص پروتکت کردن ناخن هست.از اونا بزن یه دو سه باری ببین شاید افاقه کرد،هووم؟

آره پیشنهاد خوبیه باید امتحانش کنم. مرسیییی
ربولی حسن کور

سلام

سه تار زدن اصلش با ناخنه

مضراب اصلا یه جوری میکنه صداشو

سلام
درسته ولی وقتی جنس ناخنم جوریه که تحمل زخمه زدن به دل عشرت رو نداره، کو چاره ای؟ 
تازگیا دارم مضراب استفاده میکنم، نه خیلی یه جوری نمیشه. از اتفاق صداش ظریف میشه. 
پا ییز

من تا حالا چند بار نیدل استیک شدم 

خب من سالانه چکاپ کلی میدم و خداروشکر سالم بودم با اینکه یکی دوبار نیدل یا الواتور استیک شدم.
صخره نورد

عجب معضلی شده این یه دونه ناخن!!!

از من خون نمیگیرن ولی منو دور نندازین، شاید یه روز به یه دردی خوردم :))

واقعا، قانون مورفی بهم ثابت کرده وقتایی که حواسم نیست انقدر ناخن هام قشنگ و بلند میشن. حالا میخوام فقط همین یکی رو بلند کنم و هی میشکنه.
بابا منم که کم خونی ندارم و ازم خون میگیرن فشار خونم همیشه پایینه، به زور ازم خون گرفتن، سر درد خفیفم هم تموم نشده این چند روز! :-)))
نیمچه مهندس ...

یه بار راجع به ناخن کاشتن خوندم اینجوری شدم:|

قشنگ تپه تپه پلاستیک میذارن رو ناخونت و سوهان میکشن و واسه جداکردنش هم همین مراحل رو داره.کلی میکرو پلاستیک وارد طبیعت میکنی.من ناخونام خوبه و راحت بلند میشه ولی حس بیلچه دارم به ناخن بلند.همین قدری که تو الان برات مونده بلند میکنم.

آخرین باری که رفتم سازمان خون غیرحرفه ای رفتار کردن.منم دیگه نرفتم.بیخود از خودشون قانون میسازن بعضیا.

منم اصلا دوست ندارم دیدم کلیپاش رو. مسئله اینه اگه حواسم بهشون نباشه بلند میشن و خیلی قشنگ! ولی الان که همه رو کوتاه کردم و همین یکی رو میخوام بلند کنم اولا که هی میشکنه دوما اینکه سرعت رشد نه تای دیگه سه برابر این یکی شده! :-///
اره خانوما مخصوصا خیلی شاکی بودن از این قضیه. به راحتی خون نمیگیرن ازشون. کلا سه تا تخت برای خونگیری خانوما توی مرکزی که من رفتم بود و بی نهایت برای آقایون. همون سه تا تختم خالی بود! 
معلوم الحال

#مادر_نمونه

#مامان_عشرت

بچه بدقلقیه! 
یومّا ...

میگما اومدم کامنت گذاشتم رسید دستت یا پاکش کردم ؟ کامنت درباره ناخن رو میگم 

اره اومد ولی با اسم قبلیته تایید نکنم؟ 
حامد سپهر

شنیدم آب نمک ناخن رو محکمتر میکنه روزی دوسه بار تو آب نمک بذارینشون 

بیان برا منم چند روزیه مشکل بوجود آورده پنل باز نمیشه

 

منم قصد دارم خون بدم بخاطر کرونا امروز فردا میکنم میترسم محیطش ویروسی باشه

آب نمک؟ نشنیده بودم. این روش رو هم امتحان میکنم. ممنون
کلا اکثرا شاکی شدن ازش. نمیدونم باگ از کجاست.
ببینین مطمئن باشین محیط سازمان انتقال خون تمیزتر و کم خطرتر از بیرون و بیمارستان و حتی محل کارتونه. چون فقط اجازه میدن افراد سالم خون بدن. دستکش و مایع ضدعفونی دست، روکش یه بار مصرف تخت و تمام دم و دستگاه انتقال خون هم یک بار مصرف بود. نگرانی از این بابت نداشته باشین، دو تا ماسک سه لایه بزنین و برین. بیمارستان ها به شدت کمبود فرآورده های خونی دارن و عمل های اورژانس هم داره مرتب لغو میشه چون خون کمه.
هیـ ‌‌‌ـچ

با اجازه‌تون گزارش این مشکل رو به همراه لینک وبلاگ شما و تعدادی دیگه از دوستان رو به مدیریت بیان دادم و اونام قول رسیدگی به این و ۲-۳ مورد این شکلی دیگه رو دادن، بازم اگه موردی چیزی هست به خودم بگید که به گزارش باگی که دارم میدم، اضافه کنمش.

پیشاپیش ممنون از همکاریتون :)

ایولا! خوب کاری کردین اجازه مام دست شماست. امیدوارم رسیدگی کنن.
Z

فقط Opera از همه بهتره

شما توی بیان وبلاگ دارین و امتحان کردین با اپرا؟
** سیلاک **

ناخونهای منم اصلا قوی نیست یهو جوری می شکنه که نابود میشه باید از ته بگیرم ولی اتفاقا مال منم وقتی حواسم بهشون نیست یه کم بلند میشن تازه مال من یه آپشن دیگه هم داره :))) دست چپم که کمتر ازش استفاده می کنم ناخونهاش از دست راست بلندتره !!

 

چقدر خوب که می تونین خون بدین .. من کم خونی دارم هربار میرم آزمایش دکترا می ترسن از بس فاکتورهای خونیم پایینه

در حالت عادی ناخنای من بدک نیستن ولی الان چون بهش فشار وارد میشه همینطور میشکنه :-(
من همیشه برعکسم! دستچپم ولی ناخنای این دستم بهتر بلند میشه، چون دست راستم دست همکاری کننده است توی کارم بیشتر ناخن هاش مخصوصا اشاره و شصت میشکنن!

واقعا خداروشکر میکنم بخاطرش. ایشالا شما هم برطرف بشه.
*زهرا*

واسه ساز من که باید ناخنم کوتاه باشه :((   گاهی دلم هوس ناخن بلند میکنه ولی خب نمیشه دیگه 

کمانچه بودی دیگه؟ من هم همه ناخنای دست راست غیر اشاره باید کوتاه باشه، بعد دیدم زشته دست چپم رو هم کوتاه کردم.
من عادت کردم دیگه
آریانه

ناخنام کمبوبیش خوبه،مشکل خاصی باهاشون ندارم،ولی جلسه دوم استاد گرانقدر اینقدر دعوام کرد و نق زد،همه رو از ته گرفتم،همچنان کوتاهه کوتاه میکنم،عادت کردم:-/

+واسه ناخن،یه لاک هایی هست،شیری رنگه،لاک کلسیم بهش میگن به گمانم،دقیق یادم نیست(من برندannyگرفته بودم)دیجی کالا داره،اینا رو اول میزنی،همون شیریه،بعد مثلا دوسه روز،نمیدونم جذب میشه،چی میشه،که بی رنگ میشه...اگر ناخنات خشک هم باشن،ممکنه زیاد بشکنن و ریش ریش بشن،مرطوب کننده های دستت رو به ناخنتم بزن...پرودرما یه مرطوب کننده داره،کلاژن و شی باتر و ویتامینA,Eداره،هم واسه دسته و هم واسه ناخن...لاک هم مداوم بزنی باعث میشه خشک بشن و بشکنن،باید هوا بخوره!...دهیدراته شدن هم تاثیر داره،اب بیشتر بنوش!..هرچند که سلول مرده‌ای بیش نیست،ولی اینا واسه من کار ساز بود:-/

واسه خون دادن هم،طبق سخن بزرگان،کلا یه کاسه خون دارم...نمیذارن برم خون بدم:-/

ولی حتما میرم،این خط این نشون:-/

+ای بابا،قبول نیست،این دفعه عکس نداشت گلبول دهیت...بیان چه بد شده+_+

استاد منم غر زد بهم. جلسه بعد همشو غیر اشاره کوتاه کردم، تشویقم کرد!
بعد الان جوری شده که اشاره اون از من کلی بلندتره :-((
+ ای جانم به توصیه های ناخنیت. مرررسی میگیرم لاکه رو گیر بیارم. چشممممم

به نظرم لاغر باشی خیلی مثل خواهرم، نه نرو خون بده تازه مجبور میشن بهت خون بزنن! اون بیچاره هر بار دوست داره خون بده نمیذارن پزشکای انتقال خون. کم خونی نداره ولی میگن ضعیفی.

+ این سری پرستاره مجبورم میکرد سریع انگشتای دستم رو باز و بسته کنم ده دقیقه ای تموم شد. عکس نتونستم بگیرم :-))) ولی اره ننگ بر بیان!
کژال ..

من گروه خونیم o منفیه میدونم هم که خیلی کمبود داره و گفتن تا 4 روز دیگه ذخایر خون کشور تموم میشه، ولی میترسم بخاطر کرونا برم خون بدم :(((

ببین جواب کامنتم به اقای سپهر رو بخون، اگه قانع نشدی نرو :-))))
ا منفی واقعا گروه خونیه باارزشیه واسه انتقال خون
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

من قبل از اینکه وارد صفحه انتشار مطلب بشم، میرم فضای اختصاصی پنل و عکس رو آپلود می‌کنم و بعد میرم برای نوشتن پست و ضمیمه کردن عکس. اینطوری برای من مشکلی پیش نمیاد. ولی وقتی بخوام از داخل انتشار مطلب عکس آپلود کنم نمیشه!

خب من اصلا غیر از این روشی که گفتی صندوق بیانم باز نمیشه همین مدلی میرم عکس رو اپلود میکنم ولی نمیتونم لینکش رو برای پستم جز این طوری که توی پستم گذاشتم بذارم! 
soolin :)

قربانت.بوس بوس💋💋☺️

😍♥️
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan