به جای تسلیت، عصاره ی جانمان را می بخشیم.

  • ۱۵:۰۴


تُف به ریا ولی واسه اولین بار، امروز خون اهدا کردیم. خییییلی شلوغ بود. از دیشب با خواهرم رفتیم برای امروز نوبت گرفتیم. اول کار تست غلظت خون ازمون گرفتن و گفتن برین معاینه بشین. پزشک معاینه ام کرد و وقتی متوجه شد دندونپرشکم، کلی سوال ازم پرسید تا مطمئن بشه هپاتیت و ایدز ندارم. چون نبضم خیلی بالا بود گفت برو ده دقیقه بنشین تا نبضت طبیعی بشه. یکم صبر کردم و دوباره رفتم، بازم بالا بود ولی دیگه قبول کرد برم داخل. تاکید کرد هم قبلش هم بعدش، پذیرایی بشم. آهان راستی وزنم رو هم چند کیلو بالاتر گفتم تا اجازه بدن خون بدم، چون مانتوی گشاد پوشیده بودم شک نکردن!! به خواهرم هم اجازه ندادن خون بده.

آبمیوه و کیک رو خوردم و رفتم قسمت خانم ها. دو تا تخت بود با کلی دختر دانشجو که با لباس مناسب دانشگاه و کوله پشتی منتظر بودن تا خون بدن و بعدش سریع برن سر کلاس تا غیبت نخورن. یک ساعت و نیم منتظر بودم تا نوبتم بشه. یک جایی همون دکتره اومد و به پرستار گفت حواستون به خانم دکترای ما باشه! اونجا بود که متوجه شدم یکی از دخترا دانشجوی داروسازیه و یکی دیگه که چهره اش خیلی واسم آشنا بود دانشجوی دندون و از سال پایینی های من!

بالاخره روی تخت دراز کشیدم و خون دادم.

                  


حدودا یک ربع طول کشید. اگر از حال ما جویا باشید! خوبیم. شکر خدا. سردرد خفیفی هست که با آبمیوه ها و خرما و غذاهایی که مادرجان شکوه در حلقمان می کند و زیر لب غر غر میکند، ان شاالله می رود پی کارش.

 
آهان یک چیز دیگه! هیچ وقت گول بسته بندی های خوشگل رو نخورین. شربت دیفن هیدرامین خوردین؟ این آبمیوه ی یانگ همونه دقیقا. :-/ 
  • ۷۴۷
... S҉A҉H҉A҉R҉
مرسی که خون دادی و مرسی که انقد باشعوری:)
تنها کاری بود که از دستم برمیومد عزیزم :-)
شارمین امیریان
به جای تسلیت و غرغر و محاکمه این و اون و غصه خوردن صرف ...

***

زنده باد خانوم دکتر گل خودمون =)
اوهوم... :-(
زنده باد دکتر شارمین خودمون :-*
حامد سپهر
خدا قبول کنه ازتون ایشالا که برسه بدست صاحبش

دیفن هیدرامین رو منم تجربه کردم:))
حس جالبیه. خونت وارد بدن فرد دیگه ای بشه و حالش رو خوب کنه...

خیلی مزه اش توی نوشیدنی ها شایعه :-|
جو لیک
آگه کمبود پلاکت داشته باشیم نمیذارن؟
وزنمون چقدر باشه میذارن؟

من بیشتر برای مورد اول نگرانم البته. و اینکه اگه مریضی نهفته ای داشته باشم کسی بگیره چی؟ لوپوس با خون منتقل میشه؟
کمبود پلاکت در چه حد؟ جولیک جان من از یکی از دوستان پزشک پرسیدم گفتش که نباید فردی که خون میده خودش ریسک بالای خونریزی داشته باشه. حدودا پلاکتش حداقل ٥٠ هزار باید باشه.
وزن رو هم حداقل ٦٠ کیلو باید باشه. قبلا که حجم کیسه های خون کمتر بود ٥٠ کیلو به بالا ولی الان ٦٠ کیلو به بالا. حدودا نیم لیتر خون میگیرن.
اون کیسه ی کوچیکی که توی عکس پیداست، واسه نمونه خونه. تست میکنن خون رو. یه برگه هم هست پر میکنی که خونت سالمه و واسه بیماران استفاده بشه یا نه و میندازی توی صندوق. لوپوس بیماری مسری نیست عزیزم.
معلوم الحال
دیفن هیدرمان :)))
دوستای من جو گیر شدن رفتن خون بدن. یه سرنگ زدن ازشون تست بگیرن. ضعف کردن 😅 دو واحد خون بهشون تزریق کردن 😂 رفتن خون اهدا کنن، یه چیزی هم گرفتن 
والاع! انقدر هم ازین طعم بدم میاد :-/
چقدر شبیه لطیفه ای بود که قبلا شنیدم :-))))
جـاودان ـم
این آبمیوه یانگ فوق‌العادس. :| لعنتی، فــــوق‌العادس. چطور می‌تونی در موردش بد بگی؟
خنک ـه. :] 
پس حتما طعم شربت دیفن هیدرامین هم دوست دارین شما :-/
من از جفتش بدم میاد!
آبان ...
سلام دکتر جان 
وزرن باید بالای 50 باشه ؟ 

ولی شکل ابمیوه خیلی وسوسه برانگیزه ..من کلا خوشم می اد چیزهای جدید امتحان کنم 
سلام عزیزم. 
نه ٦٠به بالا. فکر نکنم تو بتونی خون بدی.
خیلیی خوشگل بود.به شدت توی ذوقم خورد. تو امتحان کن شاید دوست داشتی!
divane !!
حالا ما که نمیتونیم خون بدیم باید بشینیم غصه بخوریم؟
چه وضعشه؟:((
داداچ منم با تقلب تونستم خون بدم وگرنه از منم خون نمیگرفت :-)))
ام اسی خوشبخت
آفرین برشما. من برم 100% چند واحد بهم تزریق میکنن.
اکثر آبمیوه ها همین طعم رو دارن.
ممنون... خب من چند ماه پیش آزمایش داده بودم و میدونستم خداروشکر کم خونی ندارم. وگرنه که جرئت نمیکردم!
متاسفانه! نمیدونم چی میزنن بهشون که این طعم بد رو میگیرن؟!
صبح
رگ غیرتت پرخووووون جووووووون
فقط این شربته قضیه اش چیه؟ گفتین آبمیوه ست؟
:-))) سپاس 
آبمیوه ای که از بسته بندیش خیلی خوشم اومد خریدم. امروز خوردم بدمزه بود
صبح
انگشتتو چرا بستی؟ 
گفتم که اول کار تست غلظت خون گرفتن ازمون. از سر انگشتمون یک قطره خون گرفتن.
معلوم الحال
به جان خودم نمونه زنده بود :) همین امروز ظهر جسدشون رو تحویلمون دادن
جدی؟!
پس ماشالا بهشون! پسرم پسرای قدیم!!
divane !!
اخه من برم اصلا نمیخواد چیزی از خونم رو بدم همون وارد که بشم میگن بشین یه کیسه خون بگیر برو:///
کم خونی خر است.
اینکه هیچ کاری از دستمون واسشون بر نمیاد خر است
اصلا زلزله خر است.
:((((
آهان فکر کردم بخاطر وزنت میگی. منم کم خونی داشتم. فقر آهن بود البته. چند ساله مولتی ویتامین ول وومن میخورم، برطرف شد.
اگه ژنتیکی باشه که باید واقعا باهاش ساخت...
س
ممنون خانم دکتر برای این کار پسندیده. انشاالله از جوونیت خیر ببینی مادر.
من که حتی فکر نزدیک شدن به این مراکز رو نکردم چون فقط وقتشونو تلف میکردم. گروه خونیم B هست،کم خونم و هیچجور نمیتونم ۱۸ کیلو کمبود وزن رو کتمان کنم😂
ولی واقعا خوش بحالتون منم خیلی دوست داشتم به این شکل کمک کنم.😔
خواهش میکنم مادر جان. کاری نکردم!
اشکال نداره عزیزم. از راه های دیگه ای هم میشه کمک کرد.
آره از بس جمعیت زیاد بود از گروهای خونی ب و آ و آ-ب نمیگرفتن. اولویت اُ منفی بود بعد اُ مثبت و بعد منفی های گروه های خونی دیگه.
پرواز ...
سردردت بهتره الان ؟ :)

آره. اندازه کل عمرم گوشت و جگر خوردم امروز. خوبم الان خداروشکر :-))
مهربان
این نوشیدنی های انرژی زا هم همشون مزه دیفن هیدرامین میدن
تف به ریا
تف
تف
تف
تف
تف
تف
تف
من آخر متوجه نشدم شربت دیفن هیدرامین بخاطر طعم دهنده هاش طعم این آبمیوه ها رو میگیره یا نه این آبمیوه ها میان یه طعم جدید دربیارن، گند میزنن طعم دیفن هیدرامین میگیره!
پاشو جمع کن خودت رو! تف مالی کردی وبلاگم رو! اون خلطت رو هم قورت بده :-/
étoile
وااااای :)))))
عکسه رو که یه نظر دیدم، میگم خدایا این چیه؟ اون چیزی که کیسه خون رو روش گذاشتن چقد شبیه شکمه آخه:\
اولش فکر کردم شاید مریضیه که دارن بهش خون میدن
خطای دید جالبی شده
چه کلک خوبی :)
خودشون وزن نمیکنن مگه؟
آره ها :-))))))) 
مستقیم از تولید به مصرف!

نه ازت میپرسن چند کیلویی، بعد اگه بهت نخوره وزنت میکنن! خواهرم هم وزنش رو برد بالا گفت پنجاه و پنج! ولی نذاشتن خون بده گفتن ضعیفه.
مهربان
اصن همه اینا هیچی
اون عکس شنیع و در تعارض با ارزش های جامعه چیه گذاشتی؟
ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است
تازه این پوشیده ترین عکسی بود که داشتم!
شیخ مهربان! همین یه لقب رو کم داشتی
جو لیک
آ خب همون بند اول من رد شدم. :| شصت کیلو نیستم. با کوله و لپ تاپ پنجاه و هفت کیلو میشم. :|
ولی لوپوس از مادر به فرزند منتقل میشه گفتم شاید خون به خون هم بره :(

کمبود پلاکتم در حدی نیست که دارو بخورم ( اگرم باید بخورم کسی بهم نداده :دی ) ولی در حدیه که اعلام کردن مشکوک به لوپوسی. :-؟
آخرین بار انقد بوده:
http://bayanbox.ir/view/8527602345069323879/aaaaz.jpg
آخی :-))) 
یاد خواهرم افتادم میگفت من هرچقدر فشار بیارم روی ترازو نهایت ٥٥ میشم. 
نه از طریق خون منتقل نمیشه خیالت راحت.
ولی ازت خون نمیگیرن خطرناکه.
من باز سوال کردم( چون خودم در این حد اطلاعات پزشکی ندارم!) گفتن امکانش هست. ولی خب آزمایش های تکمیلی باید گرفته بشه.
جو لیک
خب بیخیال، مردمو به خطر نندازم پس :دی

حالا گروه خونم هم آ ب مثبته ها، اصن در مضیقه واقع نمیشه :))
نه خطری رو واسه خودت نوشتم وگرنه که مشکلی نداره خونت برای بقیه.
آخرین اولویت خونی آ ب مثبته :-)))))
مسـ ـتور
زندگی با خونگرمی ما آدما گرم میشه اگه با اهدای هر قطره ی خونی لبخندی گرم بزنیم (:
و چه خوب که شما این کارو کردید ((:
چقدر زیبا گفتین!
وظیفه ام بود :-)
آرزو ﴿ッ﴾
خداقوت خانم دکتر گل :))
مرسی آرزوی مهربون :-)
فروردین دخت
چقدر کار خوبی کردی نازنین:)

آفرین بهت .به شعورت و به احساس و عقلانیتت :)
آیکن خجالت فراوان و اینا :-)))
ممنونم
واران ...
سلام 
من oمثبت بودم ولی خب احتمالش دادم که بهم اجازه ندن که خون بدم چون وزنم پایینه از یه طرف هم یکبار تو عمرم دبیرستان بود که خواستم خون بدم که جلوم رو گرفتند و گفتند خودت خون لازمی :|:))
اون زمان هی نذاشتن اون آبمیوه و کیک شون بهم برسه :)))

قبول باشه :)
ایشالا همیشه صحیح و سلامت باشی خانم دکتر :)

+
ما در زمینه خونی کمک نکردیم ولی خدا رو شکر کمک ناچیزی در حد توان مون بهشون  کردیم باشد که خدا قبول کنه .آمین :)

سلام
منم ا مثبتم. منم به نیت آبمیوه و کیک رفتم، اگه خدا قبول کنه!
تازه دو بار هم بهم دادن :-))))
مرررسی
+خیلی زحمت کشیدی، احسنت 
صبح
خون دادن درد داره؟
یک کم!
هانیه
خدا قبول کنه عزیزم آب میوه رو طبیعی خودتون بگیرید این آب میوه ها همه چیز دارند الا آب میوه
این یکی که واقعا افتضاح بود :-/
منم ها
شیخ مهربان🤣🤣🤣🤣
لعنت به ریا😂😂😂
قیافه اش با این سر و تیپش میخوره به شیخ ها! نمیخوره؟!
خودشه هر چی میگه!
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan