سوخت

  • ۱۷:۵۱

چراغ بنزین روشن شد، نزدیک‌ترین پمپ بنزین بعد میدون بود. قبل از اینکه وارد پمپ بزنین بشم، به خودم گفتم درسته سری قبل برای اولین بار بعد از این همه سال رانندگی، خودت بنزین زدی و انقدر ذوق داشتی که به همه از این موفقیت گفتی، ولی این بار مریضی و بی‌حال، انگار هنوز قرص و آمپول‌ها اثر نکردن؛ بذار مسئولش بنزین بزنه‌.

 مسئول اشاره کرد بیا این طرف و بعد رفت سمت ماشین جلویی تا واسش بنزین بزنه. 

پشت سرم رو نگاه کردم، ماشینی نبود که معطل بشه و عصبانی. این بار راحت‌تر بود و مسلط‌تر عمل کردم. سی لیتر زدم و با غرور پشت رل نشستم و کارت بانکیم رو به مسئول دادم. خندید و دندون‌های پیشین لکه‌دارش به چشمم خورد: خانوم می‌خواین کارتتون رو بذارین، بچه‌ها استفاده کنن؟! 

وای کارت سوختم رو یادم رفته بود بردارم! با دستپاچگی گفتم: حالم خوب نبود، فراموش کردم.

دوباره خندید: شوخی کردم.

 

  • ۶۳۴
آبان ...

من همانم که یک ساله کارت سوخت گم کردم دارم همش ازاد میزنم 

 من بلد نیستم بنزین بزنم همیشه میشینم تو ماشین 😅

خودت چه طوری 

بابا لاکچرییییی، بابا پولداررررر...
ببین واقعا من فکر میکردم کار شاقیه! ولی یک بار قشنگ یکی یادم داد و بعد دیدم چقدر الکی تو ماشین نشستم.
خودم خیلی خوبم، شکر
بعدا نوشت: اگه حال جسمی مدنظرته، از شنبه تالا افتادم تو خونه‌. ویروس ملعون.
بیست و دو

منم اولین بار بنزین زدن رو همسرم یاد داد

دست همسرت درد نکنه.
زهرا

منم تا حالا نزدم و وقتی یه خانم و می‌بینم خودش می‌زنه واقعا تحسینش می‌کنم.. امتحان کنم یعنی؟🙄

دقیقا من هم هر بار خانمی رو میدیدم که خودش میزنه تحسینش میکردم، برای همین این دو باری که خودم بنزین زدم حس غرور پیدا کردم!
حتما امتحان کن
** دلژین **

من از اول خودم زدم 😁 خدایی کار راحتیه خصوصا از زمانی‌که نازل دارن و اغلب خودشون قطع میشه و دیگه ادم نگران سرریز شدن بنزین نیست 

این سوتی ها رو هرکسی میتونه بده 😁

خب من نازل و اینا رو بلد نبودم از ترس سرریز شدن و یا اینکه با کارتش چطور باید کار کرد، هیچ وقت امتحان نکرده بودم.
اره بابا واسه بار دوم طبیعی بود.
هـیوا .

ینی خداییش بنزین زدن اینقدر کار سختیه؟؟؟

 

سخت تر از رانندگیه؟

 

اصلا سخت نیست، اصلا. نمیدونم چرا این همه سال امتحانش نکردم. 
خیلی راحت‌تر رانندگیه خدایی
ویــ ـانا

الهی😂❤️

انقدر واسم غول بود این حرکت که گذاشته بودم جزو چک لیست امسالم که باید حتما انجام بشه!!
ویــ ـانا

پس دمت گرم که انجام دادی👊🏼

آره دمم گرم :))
ن. ..

منم همینطور هوپ

ازش ترس دارم

حتی کنار داداشم رفتم وایستادم یادم داده، ولی خدب باید خودم جلوشون بزنم تا یاد بگیرم که میسر نشده

 

 

 

اینا را ولش، قرص و آمپول چرا؟! 

آره باید یک بار جلوی یه فرد آشنا بزنی تا ببینی چیز خاصی نیست و سری بعدی هم برو پمپ بنزین خلوت که ماشین پشت سریا هولت نکنن.

بدجور سرما خوردم. هی دکتر نمیرفتم بعد دیروز دیدم خوب نمیشم انگار رفتم.
ربولی حسن کور

سلام

از کسی که با اون مته های ظریف عصب کشی میکنه بعید بود که نتونه با اون نازل های به اون بزرگی بنزین بزنه!

مسئله همون مسئله روانی بوده که اون هم دیگه از بین رفته.

سلام
دقیقا ، نمیدونم چرا انقد سخت بود به نظرم. البته بابام از همون اولی که نشستم پشت ماشین، گفتن نمیخواد خودت بزنی، دیشبم که باز تعریف کردم کارتمو جا گذاشتم، گفتن خب خودت نمیزدی!!
ولی من دیگه به قول شما سد روانیم شکست
حامد سپهر

حالا ایشالا به مرحله‌ایی از مهارت برسی که مثلا دقیقا سی تا بنزین بزنی نه یک صدم کمتر نه یکصدم بیشتر، اونوقته که نازل رو با غرور میذاری سرجاش یه نگاه هم به دوروبر میندازی که بعلم ما اینیم😄

:-)))))
اتفاقا خیلی دیروز تلاش کردم ک روند بشه ولی یک دهم اضافه تر زدم :-)))
x

#مبارکت باشه 

یادم بنداز بعدا یه ماجرایی راجع به این مساله برات تعریف کنم :) 

سلامت باشی
حتما تعریف کنیا
مسعود کوثری

من فکر میکردم چقدر بنزین زدن سخت باشه وقتی سنم کم بود

همش میگفتم بابا از کجا میفهمه ماشین چقدر بنزین میخواد :دی

واقعا کار شاقی از دور به نظر میاد.
بیشترین استرس من از این بود که بنزین سرریز نشه.
ن. ..

میدونی یه سری کارا تابوی روانی داره برام

محیطش زیادی مردونه است خجالت می کشم 

دقیقا انگار توی ایران یه جورایی تابوی روانیه واسه خانوما. مثلا من از کارواش و تعمیرگاه‌ها هم خوشم نمیاد ولی دیگه پمپ بنزین رو خیلی بیشتر میریم و من با خودم عهد کرده بودم امسال حتما این سد رو بشکنم.
هـیوا .

اینا کلا یه سری چیزاست که گفتن خانوما سختشونه و این حرفا

 

ولی در کل به نظرم شما این کارها رو قبل از بنزین زدن انجام بدید خیلی خیلی راحتتر میشه

اول ببینید درب باک کدوم طرفه، برید جلوی پمپی وایسید که نازل سمت باک هست

بعد وقتی میخاید یه مقدار خاصی بنزین بزنید مثلا ۲۰، بعد از اینکه کارت رو زدید و آماده بود که بنزین بزنید، جایی که رمز کارت رو میزنید ، ۲۰ رو بزنید و یه تایید بزنید 

دیگه دقیقا ۲۰ تا بزنین میتونید بزنید و بعدش استپ میشه ، اون موقع دیگه لازمم نیست تا آخرش اهرم نازل رو نگه دارید، نازل رو بذارید داخل باک و اهرم رو فشار بدید و اون زیرش یه نگهدارنده داره اونو بذارید زیر اهرم و صبر کنید ۲۰ تا رو بزنه!

به همین راحتی 😁

بله از اول گفتن سخته واسه خانوما. ولی خدایی الکی بزرگش کردن.
واقعا؟! چقدر خوب. دیدم اینایی که بنزین میزنن ولش میکنن و میرن سر ماشینای دیگه‌ها، باید اینم یاد بگیرم چون دست آدم یکم خسته میشه.
یاسی ترین

هورااااا 😍😍😍 

بهتر باشی ایشالا هوپ جونم 

 

سلامت باشی عزیزدلم، آره امشب به غیر یه ساعتی که سرم خیلی درد گرفت  بعدش بهتر بودم.
هـیوا .

آهان

در مورد اینکه میترسید سر ریز بشه هم اکثر نازل ها قطع کن دارن، ینی ببینن باک پر شده خودشون قطع میکنن!

ولی گاها قطع کن هاشون خرابه ، در این مواقع قبل از بنزین زدن بپرسید قطع کن داره یا نه :دی

باید تمام نکاتش رو یاد بگیرم الان که شروع کردم، ممنونم واقعا
مینا شین

هوپ عزیزم منم دوست دارم آدم خودش برای ماشین خودش بنزین بزنه مگر اینکه بخواد یه پول اضافه ای از سر سخاوت به اون آدمی که اونجا کار میکنه بده . از اینکه بنزین زدن رو هم کار زن نیست کار مرده طور باهاش برخورد میکنن متنفرم . 

ببین من تا حد زیادی رو همین حرفی که میزنی، بذار یه پولیم دست این مسئول رو بگیره ۱۱ سال با میل درونی یادگیری این کار مبارزه کردم‌ و همش در عمل میگفتم بدم میاد از بنزین زدن‌ وگرنه که کارش اصلا جنسیت نداره‌، البته توی ایران گویا داره تا حدی.
نجمه

کاش من مرحله اولد آنلاک کنم ‌و بشینم باز پشت فرمون؛))

نمیدونم چرا این بار روانی رو از دوش خودم بر نمیدارم.

خب آنلاک کردن شما کار سخت‌تریه خدایی. چون بنزین زدن واقعا راحت‌تر رانندگیه :-)))
راضیه

انقدر عشق ماشین و موتور دارم که هرکاری که به این دوتا مربوط بشه رو دوست دارم امتحان کنم ولی اعتراف میکنم منم چندبار اول که داشتم بنزین زدن رو امتحان میکردم همه اش حس میکردم جمیع اهالی پمپ بنزین فوکوسن رو من 

 

چقدر جالب...
راستش من از کارای فنی اصلا خوشم نمیاد، بنزین زدن رو نمیدونم چرا گذاشته بودم توی همین دسته و از انجامش الکی شونه خالی میکردم.
دقیقااااا منم همین حسو داشتم
فاطمه

سلام. به منم همینجا بگو چجوری بنزین می زنند؟ با کارت سوخت و آزاد هر دو؟ :(

سلام
به نام خدا، سویچ رو برمیداری و باهاش در باک رو باز میکنی و میذاری کنار. اگه کارت سوخت نداری میذاری همون کارتی که توی دستگاهه سرجاش باشه، اگه داری که برمیداری کارت قبلی رو و کارت خودت رو میذاری و رمزت رو میزنی، نشون میده چند لیتر بنزین سهمیه داری، 
حالا بیلبیلک بنزین‌زنی رو برمیداری از اون کنار و داخل سوراخ باک ماشین قرار داده و دسته زیرشو فشار میدی تا بنزین بزنی. بعد هی نگاه میکنی به اینکه چند لیتر شد و وقتی مقدار مدنظرت رو زدی بیلبیلک رو سر جاش میذاری و نگاه میکنی ببینی چقدر شده هزینت، یا میری خودت پرداخت میکنی یا مسئولش میاد و کارتت رو میگیره و پرداخت میکنی‌.
در باک رو هم میبندی، یادت نره. کارت سوختت رو هم یادت نره برداری!
نکته‌ای که جناب هیوا گفتن هم کاربردیه، هنوز خودم استفاده نکردم‌
متانویا ...

من مربی تعلیم رانندگیم آشنا بود :)) توی همون جلسات تعلیم رانندگی یه بار تابلوی تعلیم اینا رو برداشت که گیر ندن بعدش گفت حالا برو توی پمپ بنزین و بنزین بزن یاد بگیری :)))))) 

خوشششش به حالت واقعا، مربی من که انگار زورش گرفته بود من رتبه کنکورم خوب شده، فقط تو کار تحقیرم بود و وقتی پارک دوبلی رو اشتباه میرفتم میگفت: چطوری پزشکی قبول شدی؟ :-/
جـانان

سلام و درود خانوم هوپ عزیز 

 

خدا قوت ! 

شماره‌ام رو بزارم ک اولین پنچری رو هم با من تمرین کنی و فکر نکنی کار شاقیه ؟ :)) 

نگاه روان‌شناختی روانشناسانه جامعه‌ی مردسالار : بانوانی ک بنزین می‌زنن و پنچری می‌گیرند نیازی ب سرخرِ نرینه ندارند و از اعتماد بنفس بالاتری برخوردارند . :))) برای همین مورد توجه و نگاه بیشتر مردان قرار می‌گیرند . 

شاد و سلامت باشی 

 

سلام جناب جانان
ممنونم :-)))))
اتفاقا دقیقا چنین دیدی دارم نسبت به گرفتن پنچری و کارای فنی ماشین 
عه؟! خب برم تو کارش
ممنون ب همچنین
مهدیار پردیس

دارم فکر می‌کنم جماعتی که با یه سلف مختلط دانشگاه و عروسک پشه تحریک میشن، چه جوریه که تا حالا رگ غیرتشون در مورد بنزین زدن و کارت کشیدن خانوما نجنبیده!

به خودت بیا هول خان! چرا تحریک نمیشی؟ چرا چیزی به خطر نمیفته؟! :))

وای راست میگیا، محیط به این مردونگی!! خوشحالم قبل ممنوعیتش تونستم طعمش رو بچشم...
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan