ای دوست بگیر سفت و کلاهت رو بچسب؟!

  • ۱۳:۱۴

نمیدونم چند نفرتون فیلم in time رو دیدین. فیلم خیلی جالبیه. اگه نخوام اسپویل کنم فقط میتونم بگم داستان شهریه که واحد پولش زمانه و مردم وقتی به ٢٥ سالگی می رسن، سنشون متوقف میشه و از اون به بعد برای ادامه ی زندگیشون باید دنبال زمان باشن. 

می دونین ذهنم درگیر سنم شده. دقیقا بعد از تولدم. ٢٥ سالگی و ربع قرنی و نیمه ی دهه ی طلایی و این طور فکرها. به این باور رسیدم که انسان به هر سنی برسه باز هم فکر می کنه جوونه، سنی نداره ولی از طرفی فوبیای نزدیک شدن به سی سالگی اعصابم رو به هم ریخته! همش به این فکرم زمانم داره میره و کاری نکردم جز درس خوندن و کتاب خوندن و فیلم دیدن. این وسط چند وقت یک بار سفری با هدف خیریه هم بوده حالا!  بعد اون یکی نیمه ی وجودیم میزنه تو سر این یکی نیمه و میگه همین درس خوندنت برای یادگیری حرفه ی آینده ات بوده که به تبع اون با افراد زیادی معاشرت کردی. کتاب و فیلم دیدنت هم دید جدیدی بهت داده و  همه ی این ها به بلوغ فکری و اجتماعی ات کمک کردن. الان توی استرس محل طرحتی و بیکار، نبینم ناامید بشی!

چند وقتی هم هست که دارم روی خودم کار می کنم تا یک سری از صفاتم رو عوض کنم. خودم اسمش رو گذاشتم دگردیسی ٢٥ سالگی! مثلا اینکه رودربایستی رو کنار بذارم و اجازه ندم حرفی توی دلم بمونه و خواسته ای داشتم حتما بگم. یا اینکه از کسی ناراحت شدم، ساکت نشم و بعدش خودخوری کنم و همون موقع با لحن خوب و تا حدی شوخ حرفم رو بزنم. همین طور خوبه مثل قبل با بقیه مشورت کنم ولی انقدر انعطاف پذیر نباشم که حتما نظر بقیه رو اعمال کنم و نظر هوپ کوچولوی درونم رو نادیده بگیرم. شاید به نظر بعضی ها این دگردیسی و رک شدن محترمانه خوب نباشه، ولی خودم خیلی خوشحالم و حس می کنم یکی از ابعاد شخصیتیم داره شکل می گیره. چون توی جامعه ی امروز این طور نباشی، کلاهت پس معرکه است!




* عنوان از یسنا فاضلی

  • ۴۵۱
Unknown 96
موفق باشی 
خیلی هم عالی
ممنونم
my life

بنظر فیلم جالبیه :)

منم کاری جز درس و کتاب انجام ندادم:/

خیلی جالبه
نوچ نوچ! 
ariyo pasargad
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – ماست میوه ای (از ۷ ماهگی) مواد لازم: ۱ فنجان ماست یک دوم از میوه تازه (موز، سیب، گلابی) روش […]
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – دسر موز (از ۷ ماهگی) مواد لازم: یک دوم موز ۱ قاشق غذاخوری (مخصوص بچه) بیسکویت آسیاب شده ۳ قاشق […]
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – دسر سیب یا گلابی (۶-۹ ماهگی) مواد لازم: یک دوم سیب یا گلابی روش تهیه: سیب (گلابی) را بشویید و […]
طرز تهیه غذای کمکی نوزاد – مخلوط میوه ها (۶-۹ ماهگی) مواد لازم: ۳ عدد آلوی کاملاً رسیده یک دوم موز ۵ عدد مغز بادام ۱ […]
قبلا این طور نظرات میرفتن توی هرزنامه :-/
ام اسی خوشبخت
تصمیم خوبی گرفتید. 30 سالگی هم فرقی با 25 نداره, نگرانش نباشید :)
می دونم فرقی ندارن ولی خب اسمش سنگینه :-))
♫ شباهنگ
من دیده‌م این فیلمو
عالیه!
هر کی بهم بگه فیلم معرفی کن اول همینو میگم
خیلی خوش ساخته، فکرش رو بکن نسرین توی همین ٢٥ سالگی که هستیم بمونیم :-))
♫ شباهنگ
 خب جوون موندنش قشنگه
ولی اینکه باید کار کنی و زمان بخری و اگه زمانت تموم بشه بمیری ترسناکه :(
از اون بدتر اینه که غصه‌ی نزدیکانت رو هم باید بخوری
یادت نیست وقتی مامانش مرد!؟ :(
خب فکرش رو بکن تا اخر عمرم دندون درست کنم، بعد هی شارژ کنم حساب زمانم رو ولی در عوض جوون باشم :-))
صحنه ی مرگ مامان جوونش خیلی بد بود :-/
آبان ...
این تایم دوست دارم‌
اما از اینی که سن ام داره میره بالا و گیر کردم اینجا بدم‌میاد ...
خوب تصور من از ۲۵ سالگی ام اصلا اینی نبود که هستم ..قرار بود یه ۲۵ ساله خوشبخت باشم اما الان نیستم ..امیدوارم ۳۰ سالگی خوب باشم 
تو خوبی هوپ ..اینجایی که وایسادی دقیقا جای درستی است ...
ان شاالله ٢٦ سالگیت لبت خندون باشه عزیزدلم 💋
امیدوارم
بوبک یار
آره منم این فیلمو دیدم خیلی جالب بود کسی که ایده ی این فیلم به ذهنش رسیده :)
شاید عجیب باشه ولی من توی سن ۲۲سالگی دارم روی همین چیزایی که شما گفتی روی شخصیتم کار میکنم۰موفق باشی :)
ذهن خلاقی داشته!
سه سال زودتر کلی جلوتر میندازتت! موفق باشی شما هم :-)
الی .
منم تابستون دیدمش و به شدت جذاب و جالبه.
میگه ۳۰ سالگی زمانیه که واسه خیلی کارها زوده و واسه خیلی از کارای دیگه دیر! ولی به نظر من الان تو وسطِ دهه ی سوم زندگی خیلی چیزا داری. یه حرفه و شغلی که آینده‌ش نسبت به خیلی از شغلای دیگه تضمین شده‌س. یه اخلاق و شخصیتِ خوب. کلی تجربه از زندگیِ شخصی. کلی دوستِ خوب و ... اینا چیزای کمی نیستن :)
فدات بشم! کامنتت رو دوست داشتم، جای نیمه ی مثبت ذهنم صحبت کردی :-**
آرزو ﴿ッ﴾
ندیدم این فیلم جذاب رو. در اولین فرصت می‌بینم :)
اگه روزی برسه که منم بتونم رودروایسی و خودخوری رو کنار بذارم جدا از اینکه این خودش جایزه‌ست به خودم جایزه میدم :دی
موفق باشی در ادامه‌ی دگردیسی :)
واقعا جذابه
سخته ولی شدنیه، باید خیلی روی خودمون کار کنیم.
ممنونم عزیزم
میس تیچر
خب الان سه تا سوال برا من پیش اومد!
چرا جاستیفای نمیزنی؟ چرا کلمات خارجک مینویسی مگه همه بلدن؟ چرا من بی ربط نظر دادم؟ :|
منظورت متنمه؟ یک دست نیست؟
چون همون طوری که حرف میزنم می نویسم! تلاشم اینه فارسکی بنویسم ولی از بعضی کلمات خارجکی خوشم میاد!
بی ربط نبود، چرا اسم خودت خانوم معلم نیس راستی؟! :-)))
میس تیچر
نه یه دست نیست!
بعدشم فارسی را پاس بدار خانوم دکتر جونم من خودم ته خارجکیام :-P
بندآخرتو نفهمیدم ینی چی!
عه! چون با گوشی پست می ذارم و قالب رو ریسپانسیو! نشون میده واسم، متوجه اش نشدم. درستش می کنم الان.
باش، سعی خودم رو می کنم ازین به بعد :-))
میس تیچر
اهان فهمیدم آخری رو 

خب من خودم  فوق لیسانس همین زبان خارجکی که میگیو دارم و معلمش تو مدرسه و دانشگاهم هستم. پس میشه میس تیچر که از اون روش نوشتم بوده 
ولی خیلی فارسی روپاس بداریدم شددددددیییییییید.:)
آقا خب معلم زبان فارسی که نیستی! چرا گیر میدی؟ شباهنگ باید بیاد گیر بده که نمیده :-))))
صبح
سلام 
خب خانم دکتر جان اونایی که زبان خارجکی خوندن قدر زبان فارسی رو میدونن دیگه و میگن فارسی رو پاس بداریم شدیدا. منم میگم فارسی رو به شدت پاس بداریم 
اون فیلم رو هم پس می بینم. 
شما که درستونو خوندین ماشاالله خانم دکترم شدین پس چی میگین کاری نکردم.
موفق باشید 

سلام
تلاشم رو میکنم
ممنونم
صبح
میبخشید شما فرمودین برای افرادی که مشکل قلبی دارن دندانپزشک چه آمپولی میزنه؟
به دندونپزشک بگن که ناراحتی قلبی دارن، خود دندونپزشک بی حسی مخصوص تزریق میکنه بهشون
Amin Habibi
salam
سلام!
Nelii 💉📚
منم این فیلمو دیدم، از تصور دنیای این شکلی وحشت کردم:(
موفق باشی خانوم دکتر عزیزم😘
وحشتناک بود در عین جذاب بودن :-)
ممنونم نلی جان!
ملکه بانو
چه موضوع جالبی داره این فیلم!
من که کمتر از 1 سال تا 30 سالگی دارم، ببین چه حسی دارم!!
خیلی خوبه که داری روی خودت کار می کنی.
ولی فکر می کنم وقتی بهش برسین، می بینین که اونقدرهام ترسناک نیست!

ملکه بانو
ترسناک نیست برام ولی حس می کنم وقتی 30 سالم شد باید به خیلی از چیزایی که می خواستم رسیده باشم.
آهان، آره ولی به نظر من همینش ترسناکه :-))
را مگا
فیلم رو دیدم متم و خیلی هم دوسش داشتم .
و اما راجع به تصمیمت ،
باید بگم که من خودم خیلی وقته دارم سعی میکنم انجامش بدم و نمیدونم چقدر توش موفق بودم ،
یه جاهایی نمیشه ،نمیشه رک بود،یه حرفایی رو به زبون اورد ،اصلا یه حرفایی رو نمیشه زد،
اما ته ته این تصمیم میمونه یه آدم قوی و با ثبات و آرامش فکری خیلی زیاد .
از ته دلم برات میخوام تو این تصمیم جدیدت موفق موفق باشی و بتونی یه سی سالگی سوپر شگفت انگیز رو پیش رو داشته باشی
آره واقعا یه جاهایی نمیشه رک بود و حرف رو زد ولی به قول تو اگه تلاش کنیم، یه شخصیت قوی میشیم با آرامش فکری زیاد و این خیلی خوبه!
ممنونم دکتر رامگا جان :-)
آقای سر به هوا ...
باهات موافقم .
من هم حس میکنم تو هر سنی همین حس رو داریم ..
کلا از هیجده سالگی به بعد من این حس رو هر سال داشتم :-/
شارمین امیریان
سلام
من از ۳۰ رد شدم! البته خیلی وقت نیست.
سن ترسناکی نیست. من راضیم ازش. حس خوبی داره. تازه عاشق ۴۰ سالگی هستم و منتظرم برسه! فکر میکنم ۴۰ سالگی آدم به پختگی خاصی میرسه.

 به یکی از دوستان وبلاگی که اوایل دهه سوم زندگیشه قول دادم از تجربه های بعد از سی بنویسم! اونجا مفصلتر مینویسم :-)
سلام
خداروشکر که ترسناک نیست واست.
دوست دارم بخونم تجربه هات رو ؛-)
شارمین امیریان
واااای پست موری خیلی خوب بود دکتر! من کاملا باهاش موافقم
من هم تلاش می کنم طرز فکرم رو عوض کنم و موافق بشم باهاش :-))
سعید شکری
عالی بود ،دنبال شدی به سایت منم سر بزن ممنون،طراحی لوگو اسم و عکس نوشته رایگان انجام میدم ،در خدمت هستیم
حامد سپهر
منم فیلم رو دیدم فیلم تخیلیه جالبیه البته هیچوقت توی واقعیت همچین اتفاقی نمیوفته
من موقعی که سریال ومپایر دایرس رو میدیدم فکر میکردم واقعا جالب میشد که آدم توانایی خوناشامهارو داشته باشه مثلا فنا ناپذیر باسه و در چند قرن زندگی کنه و اون توانایی هارو داشته باشه و هیچوقت دچار پیری نشه
ولی در حقیقت زمان و شرایط همه چیز رو تغییر میده و موقعی که شما درگیر زندگی و ازدواج و بچه و سایر مسائل میشی سن و سال اهمیتش رو از دست میده
البته در مورد سن خانومها بعد سی سالگی گزینه ی چقد خوب موندی میاد وسط:)))
کاملا باهاتون موافقم ولی چه میشه کرد که گذر عمر واسه ما خانوم ها خیلی دلنشین نیست!
فریبا
من به قربان اون هوپ کوچولوی درون برم😁فوبیای سی سالگی سرابی بیش نیست اصلا نگرانش نباش😉
خدا نکنه عزیزدلم😍😍😍
باشه سعی خودم رو میکنم!
هانیه
منم چند ماه مونده به 25 سالگی ام تقریبا هم سن ایم قتی خودم رو با چند سال پیش مقایسه می کنم میبینم چقدر تجربه های بزرگی به دست آوردم چقدر بزرگ شدم خیلی خوشم میاد از این سن تا 30 سالگی هم حتما تجربه های زیادی رو بدست میارم و خوشحالم از افزایش سن
آره، هر سنی واسه خودش پر از چالشه و زیبایی های خودش رو داره.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan