حال من بعد از تو مثل دانش آموزی است که / خسته از تکلیف شب خوابیده روی دفترش...

  • ۱۴:۳۵

اینجانب هوپ هستم منشی، دستیار و دندانپزشک! نوبت می دم. همه وسایل رو خودم جا به جا می کنم و اون وسط ها خدمت دندونپزشکی هم انجام می دم! :-/

انقدر که سر و کله زدن با بیماران سر نوبت دادن و یاد دادن این نکته که ' وقتی سر یک بیمار دیگه هستم در رو باز نکنین بیاین بالای سرم و با اصرار نگین: خانوم دکتر! نیگاه کن، یه نیگاه فقط به دندون من بکن! ' انرژی ازم می گیره و خسته ام می کنه، خودِ کارم اذیتم نمی کنه. با اصرار نوبت می گیرن و وقتی روز نوبتشون می رسه فراموش می کنن و نمیان. دو سه روز بعد میان و اصرار دارن بدون نوبت برای اونها کار کنم. من به حرفشون گوش می دم؟! حاشا و کلا! ساکت می شینم و اجازه می دم کلی حرف بزنن و اصرار کنن ولی حرف من همونه که بود: کسی که سر نوبتش نیاد، دفعه اول قابل بخششه و نوبت بهش می دم واسه دو سه هفته ی دیگه، بار دوم میره توی لیست سیاه و دیگه عمرا تا چند ماه نوبت بدم بهش! 

دوست هام می خندن و میگن از زیادی بیمار انقدر لاکچری بازی درمیاری؛ ولی من عقیده دارم به مردم هرطور که آموزش بدی، همون طور رفتار می کنن. باید قبول کنن که برای وقتِ من احترام و ارزش قائل بشن! بعله!

دیروز دوباره تا آرنج توی حلق یه مرد سیبیلوی ادیکت( مصرف کننده، معتاد!) بودم که پیرزنی و نوه اش در رو چارتاق باز کردن و اومد نشستن توی اتاق. یادم اومد ده روز پیش نوبت داشته و نیومده. ازون اصرار و از من انکار که سه تا بیمارم بیرون منتظر نشستن و واستون کار نمی کنم حاج خانوم. دست کرد توی کیفش و گفت: بیا واست کشک و قارا آوردم. خنده ام گرفت: حاج خانوم اصلا نوبت ندارم. واسه دو هفته دیگه براتون نوبت میزنم. به زور قبول کرد. اصرار کرد پلاستیک با محتویات مشکی رو ازش بگیرم. تعارف کردم و قبول نکردم. گذشت و ظهر شد و رفتم که لباس عوض کنم و برگردم پانسیون. روی کیف آویزون به چوب لباسیم، پلاستیک پیرزن دیده میشد! گذاشته بود و رفته بود.

***

زن، کودک ٧-٨ ساله رو روی یونیت می خوابونه. پسربچه با ترس دهانش رو باز می کنه. آبسه نصف کامش رو گرفته. با افسوس به زن میگم: چطور گذاشتین در این حد دندونش خراب بشه، درد بکشه و الان به این وضع برسه؟ شروع می کنه به نفرین و ناله ی مادرِ کودک: خدا نابودش کنه که رفت و ول کرد بچه اش رو. بچه که مادر نداشته باشه همین میشه.

به چشم های کنجکاو پسرک که با درد و دقت به حرف های ما گوش میده نگاه می کنم و فکر می کنم به اون همه بچه ای که مادر دارن ولی دندون سالم ندارن! کسی چه می دونه؟ شاید هم نظر مادرشوهره درست باشه. 

 ***

یکی از بدی های شغل ما، تحمل بوی بد دهان بیمارهاست. البته ٨٠ درصد بوهای بد با ماسک زدن حل می شن. بیمارهای ادیکت با زدن دو تا ماسک دیگه بویی احساس نمیشه؛ ولی بعضی وقت ها بیمارهایی پیش میاد که حتی دو تا ماسک هم افاقه نمی کنه. خدایی از خانم جوان چشم رنگی انتظار نداشتم عذر میخوام عذر میخوام دهانش بوی ماهی مرده بده! داشتم تک تک دندون هاش رو می کشیدم. چند دقیقه تحمل کردم ولی دیگه نتونستم. عوق می زدم. بهش توصیه کردم دفعه بعد مسواک بزن مرتب و بیا. دفعه بعدی هم فایده ای نداشت. البته مسواک نزده بود اصلا. این بار دعواش کردم که بار دیگه اومدی و بوی بد احساس کردم دیگه برات کار نمی کنم. کارساز بود. بار آخر بویی احساس نمی شد. آخرش با ذوق گفت: خانوم دکتر این بار چطور بود؟ گفتم بهتر بود چیکار کردی؟ گفت: صبحونه خوردم اومدم! 

:-/

***

طرحی باشی، تهنا باشی، تلگرامت هم قطع باشه و با هیچ روشی وصل نشه. چکار کنم من؟!

کمی بعدنوشت: واتس اپ نصب کردم. به داداشم پیام دادم، سریع تماس ویدئویی برقرار کرد. مامانم رو دیدم. روحم تازه شد. بانی خیر شدن آقایان سان.سورچی!


* عنوان ایهام حال من 

  • ۶۵۳
Unknown 96
چه سخت من واقعا این سختیا و این کارا رو نمیتونستم تحمل کنم که اصلا نرفتم رشته ی تجربی و هیچوقت نتونستم با تجربی کنار بیام 
موفق باشید ولی شما ^_^
هر رشته ای سختی خودش رو داره البته.
ممنونم به هم چنین
حامد سپهر
دقیقا همینه با مردم هر طور از اول رفتار کنی اونجوری بار میان چندبار جدی باهاشون رفتار کنی حساب کار میاد دستشون به بقیه هم میکن و فراگیر میشه البته مناطق محروم متاسفانه اینجور مشکلات هست همیشه
کشک و چی بود متوجه نشدم؟
واقعا تحمل بوی بد دهان بعضیا حتی موقع حرف زدن باهاشون از فاصله ی نیم متری هم سخته چه برسه به شما که فاصله تون 10سانته
واسه تلگرام فعلا با فیلتر شکن برو میشه

خدا کمک حالتون باشه کارتون سخته ولی ایشالا سختیاش که تموم میشه به روال میوفتین
بعله! امیدوارم یاد بگیرن و به بقیه هم بگن باید نوبت بگیری نه که صبح زود بری تا واست کار کنه.
قارا! مثل قره قروته :-)))
بوی بد دهان همه رو فراری میده، ما ناچاریم به تحملش...
٧ تا فیلترشکن دارم و هیچ کدوم فایده ای نداره.
بله دارم به سختی هاش عادت می کنم!
ماهی قرمز
turbo VPN رو نصب کن هوپ 
تلگرام و اینستا راحت بالا میاد البته اگه گوشیت 4G باشه 
از ثانیه ای که تلگرام فیلتر شد من با این فیلتر شکن میرم راضی ام ازش :)))

منکه همیشه مسواک میزنم خانم دکتر :دیییی
٧ تا فیلترشکن دارم هیچ کدوم فایده ای ندارن. یکیشون همین توربو عه.
آفرین دخترممم
مینا
زیبا
:-)
آبان ...
سایفون استفاده کن ..
هرچند اونم هی قطع میشه ..
شاید مشکل اون خانومه از معده بوده نه از مسواک زدن ؟؟
دم کشک و قارا گرم ..زودی بهش نوبت بده ..چیزهای خوشمزه برات بیاره 
فایده نداره اصلا. برای همین دیگه بی خیال شدم.
هم از معده اش بود و هم دهانش. دندونای عفونیش رو کشیده بودم، گویا دعوای من هم موثر بود مسواک هم زده بود تک و توک صبحانه هم خورده بود. برای همین قابل تحمل شده بود.
مشکل اینه دوست نداشتم طعمش رو می برم واسه خواهرم :-))))
فضانورد فریبا
اگه از اهالی اون شهر بودم میومدم کمکت. آخه من زبل خان ام. از بیکاریم خسته شدم.
Lantern رو هم امتحان کردی؟واسه فیلتر
از بس غر زدم که خسته شدم و کار نمی کنم، از امروز برام یه بهورز فرستادن تا کمک باشه :-))
دیگه امتحان نمی کنم، چون از دوستانی که گوشیشون مثل من بود پرسیدم، اونا هم دقیقا مشکل من رو داشتن! :-/
فایده ای نداره
برنا
واسه برادرت هم بیار. طعمشو دوست داره. چقدر شما تبعیض قایل میشین بین خواهر و برادر.....
نصفش رو دادم به همخونه! بقیه اش رو باید ببرم برای خواهرجان که...
باشه واسه تو هم پست می کنم، البته عجیبه یه پسر قره قروت دوست داشته باشه ها!
my life
:)))
موفق باشیی^_^

سلامت باشی :-)
رهگذر
یه پست بود راجبه اعتیاد و اینترنتو اینا نظر گذاشته بودم بعد بلاگر  پستنده اعتراف کرد ادیکت هست !!! مثل من . 
خب الان همچی دست به دست هم داده برای ترک و حرفای قشنگ 
ولی سخته مثه ترک کردنه رحیم 
منم یه بار دیگه 
شما چی 
اون بلاگر پستنده من نبودم؟! :-)))))
از اتفاق به همین موضوع فکر کردم، گفتم می شینم سر کتاب ولی دقیقا از همین هفته حجم کارم دو برابر شد :-)))))
اون رحیم که فکر کنم توی لیسانسه های ٥ ترک کنه بالاخره!
فرشته
اصفهانی🤗🤗اصفهانیا میگن قارا
+خسته نباشین
نه عزیزم، پیرزنه گفت کشک و قارا واست آوردم.
سلامت باشین :-)
بامبـو ❧☘☙
خدا به شما صبر جمیل عطا فرماید إن شاءالله تعالی و رحمة الله و برکاته :)
مرسی بهش احتیاج داشتم :-)
مسـ ـتور
نمی دونم چرا این پستتون رو خوندم دلم خواست مثل شما یه دندونپزشک باشم! با همه ی سختی هاش...
جالبه با پست غرغرانه ی من جذب شدین به این رشته :-)))))
رهگذر
عخیییی لو رفت 
کتابو که هیچی نگم بهتره :((((
:-))
تلاشم رو می کنم وقت بیشتری براش بذارم.
علیرضا افخم نیا
انشالله با توکل بر خدا سلامت دهان رو هم برای جامعه فرهنگ سازی کنیم
ان شاالله
صبح
خوب شد که تلگرام قطعه یه آرامشی برگشته آدم کیف میکنه. :)))
واتس اپ یکم داغ نبودش رو کم کرد. 
صبح
حالا تو کدوم از منطقه ایران به قره قروت قارا میگن؟:)))
نمی دونم! 
اگه منظورتون اینه محل طرحم رو بگم، نمی گم تلاش نکنین. این نکته رو هم اضافه کنم که پیرزن از یه شهر دیگه اومده خونه ی بچه اش و مهمونه اینجا!
*زهرا*
بنظرم بوی ماهی مرده ب دلیل مشکل معده س. یا چیزی شبیه، ببخشیدا بوی فاضلاب!!! معذرت البته! ولی طرف معده اش مشکل داشته فک کنم. بعضی آدما کلا نفسشون بوی بد میده، نمی دونم حالا راه حلش چیه!?!
بله گفتم توی کامنتهای بالاتر، به نظر علاوه بر دندون های پوسیده، مشکل معده هم داره.
خدایا صبرم بده -_-
هانیه
اونجا یه نفر پیدا نمیشه منشی ات بشه به خدا اگه نزدیک بودم می اومدم پیش ات فی سبیل الله منشی ات می شدم:)
اون کودک مادر نداشت پدر هم نداشت به وضع دندوناش رسیدگی کنه
لطف داری عزیزم، ممنونم.
 غرغرهام جواب داد بالاخره، از روز گذشته یک بهورز واسم فرستادن، چیزی بلد نیست، دارم کم کم یادش میدم. همین که فعلا روی نوبت دهی نظارت داشته باشه و با مریض ها اون سر و کله بزنه، خیلی خوبه. 
Sara
سلااااام:)
من یه کنکوری ِ عاااااشق دندون پزشکیم:) وبتون رو که میخونم یه انرژی مضاعف میگیرم ^_^
خیلی خوبه که می نویسید ... تایمای استراحتمو میام اینجا . با یه حس ِ خوب برمیگردم سر درس ! :) خلاصه که مرسی هستین و ازین صوبتا :))))
سلام عزیزم...
ان شاالله که به عشقتون می رسید.
خواهش می کنم، خوشحالم که دوست دارین اینجا رو.
گندم بانو
تو که این همه بیمار داری و لاکچری هستی، خو یه منشی استخدام کن بذار یکی دیگه هم نون بخوره :دی

مشکل اینه بیمارهام زیاده ولی واسه من فرقی نمی کنه در میزان حقوقم تاثیر چندانی نداره. 
قبلا هم گفتم میزان حقوقم در حد یک کارمند عادیه، نیروی طرحی هستم چون!
mona
چقدرسخته اینجوریییی
اون شهریعنی یک دستیاردندونپزشکی نداره که بیاد کمکت؟
اخه منشی دندون پزشکی بودن هم خیلییییییییییی سخته
باید تمام اصطلاحات دندون پزشکی رو یادبگیره و اینه هرکدوم قیمتش چند میشه مثلا دندون 5با6خیلی تفاوت قیمت داره حتی کشیدنها
بعدش هی حواسش باشه یکی بدون اینکه پول نده نره تو اتاق پزشک و کارکه انجام شد مکافاتیه پول گرفتن ازبعضیا

خلاصه که همین بهورزو نگه دار وبهش یادبده..خداخیرت بده بالام جان

راستی اون خانم هم صددرصد مشکل معده داشتن....من خودم هرروز مسواکمو میزنم و نخ دندون میکشم همه دندونامو میبینن میگن ارتودنسی کردی؟ ولی بازهم صبحها دهنم بو میده وقتی که معده ام اذیت میکنه اما خب خودم چون از بوی بد دهان به شدت متنفرم تاحالا نشده که کسی شاکی بشه ازدستم چون خیلی حواسم به این موضوع هست
ولی یبار که دچار خون ریزی معده شدم تا یک هفته به هیچ عنوان بوی بدش رفع نمیشد واقعا دست خودم نبود...ماسک میزدم
پس همه رو با چشم تنبل بودن درنظافت نبینین... :(
داره ولی شبکه ی خسیس ما نمیخواد کارمند و حقوق بگیر اضافه کنه!
فعلا خیلی سوتی داره میده ولی یاد می گیره، صبر می کنم :-)))
نه عزیزم، فقط مشکل معده نداشت، معده و دهان با هم بود.
مطمئنا این طور نیست که همه رو به یک چشم ببینم.
mona
موفق باشی عزیزجان
میخوای خودم بیام کمکت خخخخ
ان الله مع صابرین :) صبرکن درست میشه البته اگر خنگول بازی درنیاره خخخخ
دوستم واسه دستیاری دندانپزشکی میرفت توی 10 روز همه چیزو یادگرفت ولی ازیه دختردیگه همش میگفت که دائم سوتی میداد مخصوصا برای اسم وسایل خخخخ
ممنونم :-)
از اتفاق توی مرکز شماره یکم که یونیتش خرابه، یکی از خانم های جوون که وظیفه ی پرچمدار( اسم دقیقش یادم نیس!) سلامت رو داره، اومد گفت من می تونم بیام دستیارتون بشم. گفتم باشه قبول ولی یونیت خرابه. درست شد خبرتون می کنم. مرکز دومی یونیتش درسته و اون بهورز کذایی دستیارمه. خانم خوبیه. آخر هر روز کلی معذرتخواهی میکنه بابت سوتی هاش :-)))

تا حالا ٣-٤ نفر دستیار آموزش دادم توی اردوهای جه. ادی مختلف. یکی از دخترا، شکل تک تک وسایل رو کشیده بود و اسمشون رو کنارش نوشته بود؛ تلاشش رو دوست داشتم. :-)
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan