می ریم که با تعریف این دو خاطره، دی رو تموم و بهمن ماه رو تحویل بگیریم!

  • ۰۰:۳۵

بیمار مرد ٤٥-٤٦ ساله با سابقه ی ناراحتی قلبی و با نامه ی متخصص قلب وارد اتاقم شد. به قدری بدخط بود که اصلا نمی فهمیدم چی نوشته. یه عبارت اختصاری تو مایه های PCOS!! به عنوان مشکل بیمار نوشته بود. از پزشک مرکز پرسیدم، اون هم متوجه نشد چه بیماری داره ولی بقیه ی خطوط رو خوند: با آرامش و بی حسی بدون وازوکانستریکتور ( رگ فشار) کار شود. ASA ( آسپرین) از سه روز قبل قطع شود. 

بیمار گفت چند روزه آسپرین نخورده. با توکل به خدا ریشه ی دندون شش بالاش رو کشیدم. زیاد خونریزی نداشت. خوشحال رفتم سراغ ٤ و ٥ که دیدم اولی خیلی خونریزی می کنه. نیاز به بخیه بود. در حین بخیه زدن حواسم به جای خالی دندون کانین (نیش) بیمار جلب شد. به طرز عجیب غریبی استخوانش گود شده بود. انگار دندونپزشک دندون رو به کل با استخوان اطرافش کشیده بود. ازش پرس و جو کردم و متوجه شدم بیمار در طی یک عملیات انتحاری بخاطر درد زیاد و با توصیه تکنسین داروخانه، سیخ داغ رو وارد دندون پوسیده اش کرده، بعد انقدر دردش تشدید شده که نصفه شب خودش با انبردست دندونش رو با استخوان اطرافش به قول خودش ' کَنده ' ! با تعجب به بیمار نگاه کردم و گفتم: چی بگم؟ یک هفته دیگه بیاین بخیه هاتون رو بکشم. ولی نه، شما که بلدین بخیه رو هم خودتون بکشین! :-/


#بیمارِ_دندانپزشک


***

یه استاد اطفال داشتیم که می گفت دندونپزشکا بعد از یک مدت، تمام توجهشون معطوف میشه به اون دندونی که روش کار می کنن و حواسشون به بقیه دندون ها و حتی بیمار نیست! حین کار مرتب این ذکر رو بگین: به این دندون یک آدم وصله! به این دندون یک آدم وصله! 

خدایی تلاشم رو می کنم وقتی بیمار میاد و از  وضعیت یک دندونش شکایت داره، همه ی دندون هاش رو به صورت دقیق معاینه و راهنماییش کنم ولی بعضی وقتا انقدر سرم شلوغه که همه ی حواسم به همون دندونی که روش کار می کنم، پرت میشه. ولی اون روز فرق داشت. ترمیم کامپوزیت دندون های قدامی بود. هی یک رنگ سبز پررنگ روی دندون های خلفی بیمار حواسم رو پرت می کرد. آینه رو گرفتم سمتش و در کمال تعجب دیدم اون جسم سبزرنگ که به دندون های خلفی بالا چسبیده، آدامسه!! بعلهههه بیمار دلش نیومده بود آدامسش رو دور بندازه و اون رو چسبونده بود یک گوشه که بعدا دوباره استفاده کنه. بنده خدا از بس بهش تا آخر کار تیکه پروندم کلی خجالت کشید! :-))


#آدامس_مهم_بیمار


***

به امید هفته ای پر از اتفاقات خوب و سرشار از انرژی،

شبتون بخیر :-)

  • ۵۹۲
شن های ساحل
سلام برای من چند وقتی هست وبلاگتون می خونم قشنگ می نویسین
http://www.oppomedical.ir/Fa_ShowDetails_Pro.aspx?ProId=93
برای مچ دست خودم من از مارک اوپو استفاده می کنم خیلی عالی مخصوصا اونایی که آتل آلمینیومی داره.برای تقویت شنا و یوگا تاثیر داره و
برای قوی شدن مچ هم از این استفاده کردم نتیجه داشت
https://www.digikala.com/Product/DKP-68361/%D8%AA%D9%88%D9%BE-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D9%85%DA%86-%D9%85%D8%AF%D9%84-230b
 
انشالله زودتر بهتر بشین
سلام، خوشحال میشم خواننده های خاموشم نه تنها روشن میشن، بلکه چنین نظر خوبی میذارن. خیلی ممنونم عزیزم از لطف زیادت به من :-)
مچ بند طبی خریدم ولی مارکش پاک سمنه.
برای تقویت مچم هم متخصص توصیه کرد دمبل بزنم و حلقه لاستیکی تقویت مچ استفاده کنم. فعلا استفاده می کنم ببینم چی میشه!
راستی شما بیانی؟ آدرست رو نمیبینم
مهرداد
انشاالله بهمن ماه خوبی پیش روی همه باشه...
نههههههه
با انبر دست ، خودش حتی استخون..😶😶😶
یه دندون پزشک داشتیم به بچه های که پیشش میومدن    خمیر دندون. مسواک و نخ دندون جایزه می داد اگه بهداشت دهان  و دندون رو رعایت می‌کردن.
آدامسش احتمالا تریدنت نعنایی  بوده..😁
ان شاالله :-)
من هم تو فکر تهیه ی جایزه برای بچه هام :-))
احتمالا!!
معلوم الحال
چه دردناک :(
چه خسیس 😂
چه اوهوم :-)
حنا :)
درباره‌ی خاطره‌ی اول و سوم که، ما هیچ، ما نگاه :|

دومی اما... جدی به آدما حواست باشه. من می‌رم دندون‌پزشکی یه وقتایی حس می‌کنم انقدر تمرکزش روی دندونمه، واقعاً متوجه نیست که داره دستشو با چه قدرتی روی فکم فشار می‌ده و چهل و پنج کیلو از وزنش الان روی چونه‌ی منه :/ یا پوست لثه رو می‌کنن :/ خلاصه مهربون باش :)
میگم حنا جان! دو تا خاطره بیشتر نبودها!! :-))))
آره راست میگی واقعا، مخصوصا موقع کشیدن دندون وقتی دارم با الواتور نیرو وارد می کنم، بعضی وقت ها مریض میبره بالا و میگه اخ، چون حواسم نبوده و دسته ی الواتور به لبش می گرفته :-/
تلاشم رو میکنم :-))
دست نویس
موضوع اولی واقعاً داغونم کرد، خدا اون روز رو نیاره !
من یادم میاد به دکتره گفتم: این دندونم ... یهویی دست گذاشت تو دهنم دندون لق رو کشید و گفت: خوب دیگه؟...
باور کنید شوکه شدم، دومی رو فقط اشاره کردم.
نمی دونم چی بگم، فقط می دونم ارزش یه آمپول بی حسی رو نداشتم. دمش گرم پول زیاد نگرفت:)
موفق باشید
دندون شیری بود دیگه؟! دندون دائمی که بدون بی حسی حتی لق هم باشه، خیلی درد داره!!
طلوع ماه
وای  با خوندن اولی پشتم لرزید! عجبا...
مورد دوم هم یاد بچگی ها افتادم که دلمون نمی اومد ادامسمون رو بندازیم بیرون و به چه وضعیتی نگهش میداشتیم.خخخ
دستت بهتره هوپ جانم؟
من هم دلم ریش شد!
آره ولی این بیمار دیگه خیلی خنده دار بود :-)))
کمی تا قسمتی بهترم عزیزم :-*
طراوت :)
وای خاطره اول خیلی خوب بود:)))مردم روحیشون خشن شده...
ولی در مورد خاطره دوم یعنی بعد از دندونپزشکی و با اون دردی که جای آمپول بی حسی داره و درد خود دندونا بازم میتونه به آدامس جویدن ادامه بده یعنی؟؟؟D:
ناچار بوده بنده خدا
درد نداشت، اصلا بی حسی براش نزده بودم، ترمیمش رو داشتم پالیش می کردم. ولی خب کثیف بود محیط :-)))
حنا :)
بذار ببینم چطوری حساب کردم شده سه تا :|

آدامس رو یه موردِ جدا دسته‌بندی کردم و شماره‌ی سه رو بهش دادم :)
آهان پس تسبیح مورد دو شده :-))))
آسـوکـآ آآ
وااااااااقعا خوبه که یادتون باشه به دندون آدم وصله :D
ذکر هر شب: صد مرتبه به این دندون یک آدم وصله!
ملکه بانو
چشام چهار تا شد!!!!
:-)))
راضی به چهار چشمی شدن شما نبودیم ما! ؛-))
ام اسی خوشبخت
چطور تونسته چنین کاری با خودش بکنه. فکرشم وحشتناکه.
آدامس! چه کارهایی میکنن.
شبتون بخیر و هفتتون عالی :)
وقتی درد داشته باشی و ناچار باشی هر کاری ازت برمیاد! :-/
ممنون :-)
گندم بانو
من کلا نصف عمرمو تو دندون پزشکی گذروندم!!!
ولی اولین باره میشنوم کسی آدامسشو اینقد دوس داشته باشه :)))))
بابا می گذاشت بین نایلونی چیزی، آخه بری دندونپزشکی و آدامست رو بچسبونی به دندونت :-)))
شارمین امیریان
هوپ! واقعا یادتون میره به دندون آدم وصله؟! ترسناک شد که! =)))
آره! ببین محیط کار ما دهان به اون کوچیکیه، بعد مثلا ممکنه روی یک دندون یک در یک سانتی دو ساعت تمرکز کنیم و به دقت کار کنیم. واقعا بعضی وقتا دندون های کناری رو هم نمی بینیم چه برسه خود بیمار رو :-)))
یادش بخیر وقتی دندون خواهرم رو عصب کشی کردم. انقدر حواسم پرت دندونش بود که یک بار گفت درد دارم محل نذاشتم گفتم فشاره!! بعد از نیم ساعت یهو نگاه کردم به چشم هاش، دیدم چشماش بی حاله!! نگو از درد بی حال شده بود! :-//
الان میگه من عمرا دیگه بیام واسه بقیه دندونام پیشت جلاد :-))))
x
وای هوپ :)) 
ادامسو بگو 
حالا من فکر کردم جلبک گرفته دندونش :)))))
خیلی خوشحالم دوباره میتونم بخونمت مدت ها مرورگرم مشکل میدا کرده بود اصلا نه می تونستم نوشته هاتو بخونم نه میتونستم کامنت بدم . 
راستی دستت چطوره ؟؟
به به مشتاق دیدار مالاکیتی جان :-)
جلبک
خداروشکر خیلی بهتره ولی فشار زیادی نمیارم روش و ورزش دست می کنم مرتب.
مهرداد
ذکر امشب :
((به این  دندون یه آدم وصله))
😂😂😂😂
تکرار کنین باشد که رستگار شوید!
میم را
بعضی ها چقدر قدرت تحمل درد دارند !!
سیخ داغ !!
اکست با انبردست !!
مجبورن بعضی وقت ها!
هانیه
به دندون آدم وصله درسته
هوپ این که وسط کار دندانپزشکی مریض از اول تا آخرش با بیمار و همراه مریض صحبت کنی درسته ؟من دندانپزشک ام با این که کار اش خیلی خوبه این طوری هست اعصابم به شدت خرد میشه نمیدونم چیکار کنم
نه من اصلا این طور نیستم. اکثرا باید ساکت باشه تا در آرامش کارم رو انجام بدم. ولی خب بعضی وقتا دستیارم بالا سرم خیلی حرف می زنه :-)))
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan