دست های آلوده!

  • ۱۶:۴۷

بدون مقدمه بریم سر مهم ترین خاطراتِ طرح نامه ای در هفته ای که گذشت:


١- انقدر بچه ها نسبت به همه روپوش سفیدها مخصوصا ما ذهنیت بد دارن که واسم عجیب بود پسرک با خوشحالی همراه والدینش وارد اتاق شد و وقتی فهمید قراره دندونش رو بکشم، پرید روی یونیت و با ذوق داد زد: آخجووون میخوام دندونم رو بکشم! 

٢- همیشه میگفتم حافظه تصویریم برخلاف حافظه ی اسامی ام ( بله درست شنیدین، حافظه ی اسامی!) عالیه و چهره ها رو به راحتی به یاد میارم. ولی وقتی پیرمرد اومد و دندونش رو کشیدم و ازم تشکر کرد که: کارت درسته! و قبض رو آورد و اسمش رو وارد سامانه کردم و دیدم دقیقا دو ماه قبل هم واسش دو تا دندون کشیدم و اصلا یادم نبوده! ایمان آوردم که حافظه ام مثل ماهی گلی شده. از من بعید بود. پیر شدم یعنی؟!

٣- بیمار دیابتی بود و می گفت که داروی صبحش رو استفاده نکرده. بهش گفتم: حاج آقا برین قندتون رو اندازه بگیرن و جوابش رو واسه من بیارین. یک ربع بعد با نوار قلب اومد و گفت: گفتن مشکلی نیست! با تعجب گفتم نوار قلب واسه چی؟ گفت خودتون گفتین! 

قند و قلب انقدر شبیه ان؟! درس عبرت شد واسم که از این به بعد ماسکم رو پایین بدم و صحبت کنم با بیمارها تا اشتباهی متوجه حرف هام نشن! 

٤- وسواس ندارم ولی بدم میاد بیمارها از راه که میان چادر،کاپشن یا کیفشون رو یا میذارن روی ترالی که ضدعفونی شده یا روی تابوره ی من (صندلی دندونپزشکی). خدایی سخت نیست کیفشون رو در حین معاینه توی بغلشون بگیرن. اگر قرار شد که کار واسشون انجام بدم هم که خانم نون آویزون میکنه واسشون. هرررر بارررر از پشت میز پا میشم و میگم: خب من الان کجا بشینم؟ ... این میز ضدعفونی شده بردارین کیفتون رو و ... .

بچه ای که توی شماره یک درموردش گفتم از راه اومد نشست روی تابوره. بهش گفتم اون صندلی مال منه و بخواب روی یونیت. دندونش رو کشیدم و نشستم پشت میز تا توی دفترچه اش بنویسم. زیر چشمی دیدم که اومد بره روی صندلیم بشینه و بچرخه! تا سرم رو بلند کردم، سریع بلند شد و صاف ایستاد! کلی خندیدم. مرسی جذبه! :-)))))

٥- من آدمی بودم که سالی دو سه بار بیشتر چای نمی خورد. اون هم ایام عید بود که با شیرینی که بهمون تعارف می کردن می چسبید. ولی الان از بس خسته میشم و از بس به چای ساعت ١٠ عادت کردم که امروز وقتی ساعت چاییم طبق معمول چند روز اخیر دیر شد و خبری از آقای میم نشد، کلافه شدم. صدای جارو زدنش رو شنیدم. رفتم لب پنجره و گفتم: آقای میم همه دندونات رو ترمیم کردم، کارت تموم شد با اتاق دندونپزشکی؟ خندید و گفت: چطور خانم دکتر؟ گفتم: چای ما چی شد؟ پنج دقیقه بعد فنجون چای روی میزم بود. می دونم دو سه هفته دیگه دوباره یادش میره و باز هم باید تذکر بدم بهش. آقای میمه دیگه!


٦- قبول دارم که رقابت بین جاری ها توی هر خانواده ای وجود داره ولی ندیده بودم تا حالا که دو تا جاری توی یک روز دردشون بگیره و بچه هاشون رو به دنیا بیارن! نازی و راحیل دخترعموهای چهار ساله ای بودن که دقیقا توی یک روز به دنیا اومدن. هفته قبل دندون نازیِ خندان رو پالپو و ترمیم کردم. مامانش به کسی زنگ زد و نیم ساعت بعد جاری محترم، در حالی که دست راحیلِ گریان رو می کشید اومد و گفت دندون دختر من رو هم درست کنین. راحیل رو به زور از گوشه دیوار کندیم و روی یونیت گذاشتیم. هر چقدر به مامانش می گفتم دخترتون اجازه نمیده، بذارین یکم بزرگتر بشه یا اگه درد داره باید بره اتاق عمل، قبول نمی کرد و می گفت دندون نازی درست شده، راحیل هم باید دندونش ترمیم بشه! بعد از زدن ژل بی حسی،  شلنگ و تخته انداخت و با نعره زدن اجازه ادامه کار نداد. امروز چهار نفری ( نازی و راحیل و مادرهاشون) اومدن تا راحیل از نازی یاد بگیره. دوباره پروسه ی هفته ی قبل تکرار شد و راحیل لجباز، اجازه نداد واسش کار کنم و دندون نازی رو عصب کشی کردم. بچه هاتون رو انقدر لوس نکنین، هیچ کس غیر خودتون نمیتونه انقدر نازشون رو بکشه، خب؟!

به راستی این دست تا به حال خون چند نفر را ریخته است؟! 

+ایام عید بود و ما طبق معمول توی شهر طرح بودیم. همگی دلمون گرفته بود. یک دفعه تصمیم گرفتیم مجردی بریم مشهد. کلی دنبال بلیت چارتر و هتل نزدیک حرم گشتیم و بالاخره هفته قبل همه کارها رو به راه شد خداروشکر. این شد که نیمه شعبان نایب الزیاره ی همتون هستم. ان شاالله رو به ضریح که ایستادم به اسامی کامنت های این پست نگاه می کنم و واسه تک تکتون دعا می کنم. همون دعای همیشگی: ان شاء الله به بهترین و پنهانی ترین آرزوی کنج دلتون که جز خودتون و خدای خودتون کسی ازش خبر نداره، برسین!

 شما هم به فکر هوپ و آرزوهای تهِ تهِ دلش باشین...

:-)


  • ۸۱۰
Nelii 💉📚
وقتی خاطراتت رو میخونم، به دندونپزشکی علاقه مند میشم:)
محتاج دعاییم خانوم دکتر مهربون بیان؛)
عزیزم :-)
ان شاالله که قابل باشم. :-*
میرزا ...
می دونید خانم دکتر، شما یک شغل بسیار خوب و شریف دارید؛ چرا که هر روز کار خلق الله رو حل و فصل کرده و ایده برای نوشتن دارید. نه فقط شما، بلکه خیلی از مشاغل که با مردم سروکار دارن، می تونن نویسنده های قابلی باشن و تجربیاتشون رو به اشتراک بذارن، فلذا غنیمت بشمارید :)
حتماً میرزا رو دعا کنید مشهد.
ممنون آمیرزا
دقیقا. هر روزِ من پره از خاطرات خاص با بیمارهام که هر کدومشون پتانسیل ایجاد یک داستان رو دارن. 
حتما :-)
من ...
سلام خسته نباشین‎(:‎
رفتین پیش امام رضا سلام منو هم برسونید بگین همون که دوهفته پیش اومدن مشهد ولی یه زیارت نتونست بکنه
همون
دیگه دمتون گرم‎(:‎
سلام سلامت باشین
عه عه چرا؟! :-/ داستان همیشگی تداخلات هورمونی و اینا؟ 
حتما سلام میرسونم
دم شما هم گرم :-)
استاد بزرگ
جالب بود ...
ولی تصویر اون دستتون با یکم فوتوشاپ جون میده واسه پوستر فیلمهای ترسناک
:):):)
اممم
راستش این عکس چند درجه تیره شده که خفن تر جلوه کنه! :-))))
tanrila
خاطرات طرحتون خیلی بامزن 
خانم دکتر لطفا واسه منم دعا کنید
مستدام باشید
ممنون
باشه حتما
جناب قدح
سلام :)
التماس دعا خانم دکتر

روز جوان هم بر شما مبارک ...
خوش به حال شما!
سلام
محتاجیم جناب قدح
خیلی ممنون بر شما نیز
ان شاالله امام شما رو هم به زودی بطلبن
شادوَرد __
سلام:)
و چه خواننده های خاموشی که روشن میشوند..
التماس دعا
همین:)
سلام
آرههههه اصلا این رو گفتم ببینم کیا خاموش میخونن من رو :-))
#خاموش_شماره_١
چشم :-)
ام اسی خوشبخت
چقدر خون ریختین شما! ترسیدم.
عجیب ترین رابطه فامیلی, مال همین جاری هاست.
سفر بی خطر, ممنون که نائب الزیاره ما هستین:)
آرزوی پنهان ته دلم روخودمم نمیدونم, امیدوارم خدا بدونه :)
بعضی وقتا که زیاد خون و خونریزی راه می اندازم، بوی خون تا چند ساعت توی مشاممه! :-/
راستش من دوست ندارم جاری داشته باشم :-)))
خیلی ممنون
حتما میدونه :-)
divane !!
اسم منم بره جز کامنت های این پست،شاید دعا کارگر شود...
پیشاپیش زیارتتون قبول:)
ان شاالله که حاجت روا بشی.
مررررسی عزیزم
حنا :)
دستشو :))

خب اینا چرا با سلامتِ بچه‌هاشون پز نمی‌دن اقلاً؟ :/
که مثلاً آخی بچه‌ی تو دندونش خراب شده فیلان؟ بچه من مثل برگ گل سلامته :|
:-)))
خب مامان نازی رفته بود پز داده بود دندون بچم رو بردم دندونپزشکی درست کردم! 
:-)))))
آنیا بلایت
خسته نباشید خانم دکتر ^-^
+التماس دعا :)♡
سلامت باشین
حتما
#خاموش_شماره_٢
بوبک جان
پسربچه اولی احتمالا با همون قضیه ی کرم هایی که دارن دندوناش رو میخورن فریب خورده :))
انشالله زیارت حسابی بچسبه به جونتون و همه چی عالی باشه 
واسه ما هم دعا کنید :)
نمیدونم والا انقدر که این بشر ذوق داشت من فکر کردم حتما همون موقع قراره فرشته ی دندون بهش نازل بشه! 
ان شاالله
حتما عزیزم
*زهرا*
آخ امام رضا.....! خواهشا برای من و خواهرم حتما دعا کن. کنکور داریم....من کنکور هنر، و خواهرم تجربی.دارم له میشم زیر بار استرس و فکر منفی. پیشاپیش مرسی! خیلی به دیدن امام رضا احتیاج دارم....کاش من رو هم بطلبه....کاش!
حتما دعا میکنم واست زهرا جان که بترکونین جفتتون...
ان شاالله بعد از کنکورت مشرف بشی
طلوع ماه
سلام علیکم😊
همیشه از خوندن پست ها و خاطراتت لذت میبرم هوپ جانم.
تو حرم یادی از ما هم بنومایید دکترجان.
خوش بگذره...😊😊😊
و علیکم السلام
فدایی داری 😘😘😘
حتما به یاد تو و موطلایی هات هستم
مرسی
♫ شباهنگ
منو یادت نره هااااا
با همون دستات بچسب به ضریح تا مراد منو نگرفتی برنگرد :)))

التماس دعا :)
:-)))))))
میرم مراد خودت و خودم رو می گیرم و میام :-))))
حتما عزیزم
آنیا بلایت
آره یه مدتی بود که خاموش میخوندم و لذت می‌بردم بدون کامنت گذاشتن D: ... ولی آخر پستتون اونقدر وسوسه انگیز بود که نتونستم خاموش بمونم :))♡
:-)))
پس هر از چند گاهی باید چنین پستهایی بذارم که خاموش ها روشن بشن.
ایشالا روشن بمونی
مهرداد
دست های آلوده خدا پسند.:(
خدا قوت .
دعای عاقبت به خیری برای همه.
خدا پسند رو خوب اومدین :-)))
مرسی
ان شاالله
sophia momy
التماس دعا خانم دکتر😊
حتما حتما #خاموش_شماره_٣ :-))
من ...
سفر تقریبا کاری بود و مسئولیت ده پونزده نفر که شرایط خوش خاصی داشتن باهامون بود
هر جور حساب کردم توی اون سه روزی که حرم رفتیم نمیتونستم برای دل خودم ول کنم برم زیارت و این کاری که بخاطرش اصلا مشهد اومدم زمین بمونه
اتفاقا بخاطر همین بقیه گروه یجوری دلشون سوخت که ده بیست تا دعای چرب و چیلی برام کردن
حالا شما هم برین تا تنور داغه هنوز دعام کنین‎:D
آره اگه بری مشهد و زیارت دلچسب نکنی انگار مشهد نرفتی.
حتما دعا میکنم
Pary darya
چقد قشنگ و حسادت برانگیزکه هرروزت اینقدپرازخاطره است((:
اینا مال یک هفته است، ولی آره بین خستگی هام خاطرات جذاب کم ندارم.
باران ...
سلام 
التماس دعا 
زیارتتون هم قبول ایشالا ❤


اتفاقا امروز اول صبح تو عالم خواب همراه با دلژین جان رفتیم زیارت و اومدیم :)

برای ما هم دعا کن این سفر زیارتی نصیبمون بشه.


و اگر میشه و زحمتی نیست براتون حتما دعا کنین خواهر بزرگ من  حالش خوب بشه و این بیماری که داره امام رضا شفا بده بدون نیاز به عمل جراحی حالش خوب خوب بشه.
ممنونم 
سلام
محتاجیم عزیزم
مرسییی🌹

به سلامتی، زیارت خوابانه ات قبول باشه
ای وای من. باشه حتما دعا میکنم واسش
آیه
سلام خانوم دکتر خسته نباشین :))
التماس دعا♥♡
#خاموش_شماره_4 😂😂
سلام مرسی
خوشم میاد خودتون شماره هاتون رو حفظین :-))))))
چشم حتما
:: فروردین ::
سلام دکتر جان :)

خاطراتت خیلی بهم انگیزه میدن ...

التماس دعا :)
سلام :-)
چقدر خوب 
اگه قابل باشیم چشممم
soolin :)
من خیلی دعا لازم هستم دنتیست جان،ارادت خاصی هم نسبت به امام رضا دارم.سلام برسونید لطفا.متشکرم.🌹🌹🌹❤❤❤
سلام بر تو ای #خاموش_شماره_٥ !
محب امام رضا، چشم حتما
soolin :)
عزیزممم😊😊😊😊
روزتون مبارک دنتیست جان.درواقع روزمون مبارک‌‌‌‌‌‌.💐 البته که یادم رفته بود تبریک بگم.😁
مرسییییی روز شما هم مبارک جوان جان 🌹🌹🌹
رهگذر
زیارت قبول باشه 
از طرف من هم به امام سلام برسونین 
التماس دعا
پیشاپیش دیگه؟!
ان شاالله حتما

tiktik tiki
سر یه دندونم چشم و همچشمی😒
 میشه منم توی دعاتون یادتون نره؟؟
والاع!
بله که میشه تیک تیک تیکی جان
شهرزاد
سلام. سفرتون بی خطر. خیلییییی خوش بگذره بهتون :)
من چند روز بعد از نیمه شعبان (۲۱ ام) کنکور دکتری دارم. به امام رضا (علیه السلام) بگین خیلی هوامُ داشته باشن و این آخرین کنکور زندگیم باشه ان شاءالله

خاموش_شماره_۶ ! :دی
دیگه جایز نبود خاموش موندن خداییش :)))
سلام، مرررسییی
ان شاالله که به بهترین نحو میدین و موفق میشین. 
حتما حواسم هست. 
باحاله که میاین با شماره خودتون رو معرفی می کنین :)))
آرزوهای نجیب (:
منم دعا کن لطفاً (:

ان‌شالله کلی بهت خوش بگذره (:
چشم زهرا جان حتما
سپاسسسس
آبان ...
دعام کن ...خیلی ...خیلی ...
روزهایی جهنمی است ...
عزیزدلم تو حتی کامنت هم نمیدادی، توی ذهنم بودی.
دعا میکنم واست
فرزانه شین
آخی زیارت قبول باشه پیشاپیش^_^
سپاسگزارم :-))
لیمو جیم
سلام
با مورد اخری هرچی توی ذهنم داشتم پرید , التماس دعای فرااوااان :)
سفرتون به سلامت
سلام
آخی :-)) 
حتما لیمو جان، ممنونم
مصطفی فتاحی اردکانی
التماس می کنم دعام کنید.
از امام یه چیز خوب برام بخواید
خط اول همون التماس دعاس دیگه :-)
چشم حتما
معلوم الحال
واقعا اینقدر جذبه دارید ؟ 😑😐

(الکی مثلا آرزویی نداره و همینجوری تو صف ایستاده که سوال بپرسه) 
بلییییی
من یه سوال دارم از شما! سوالات شما تمومی نداره؟! 
:-)))
samaneh.rsl
التماس دعا دارم مهربون :)  #خاموش_شماره_7 >_<
بله حتما سمانه جان
شماره هفت :-))
ماهک
انشاالله حاجت روا بشید
ان شاالله حاجت روایی همه بچه ها
#خاموش_شماره_٨
کاکتوس ..
اقا منم منم! واسه منم دعا کن لطفا :-*

چشممم حتما عزیزم :-*
صبح
سلام خاطرات خوبی مینویسید.
برای منم دعا میکنید؟ 
سلام، ممنون لطف دارین
بلی حتما
مریم
سلام خسته نباشید خانم دکتر
لطفا سلام منو هم برسونید بگید بطلبه ما رو هم . التماس دعا
سلام خیلی ممنون
باشه حتما :-)
#خاموش_شماره_٩
هویجوری:)
اتفاقا خانواده ی منم قراره چند روز دیگه برن مشهد:))))
دعای اونا که باید وی آی پی و همراه با نذری و نماز باشه،توام به امام رضا سفارش کن تاثیرش بیشتر میشه😜😙خودمم سال بعد میام😋

من خاموش خاموش نبودم،😅
#روشن_ملایم_شماره_1
به به! به سلامتی
خب آره کنار دعای مخصوص اونها دعای من رو هم حتما خواهی داشت.
بله یادمه شما رو :-)
روشن ملایم :-)))) باید قول بدی از ملایم به پررنگ تبدیل بشی :-))
#خاموش_شماره_9
سلام عزیزم.
خوشا به سعادتت.
التماس دعا.
ان شاءالله ک شما هم حاجت روا باشید.
و با یه دل آروم و پر از آرامش برگردین.
سلام، ممنونم
نه دیگه! شما #خاموش_شماره_١٠ هستی! دیر گفتی :-)))
خدایی الان دیگه باید اسمت رو میگفتی برم به امام رضا بگم خاموش شماره ٩ رو حاجت روا کن؟!

معلوم الحال
تقصیر منه توی صندلی داغ بهتون آوانس دادم :| 
نمیزارن بچه چیز یاد بگیره :((
صندلی داغ آوانس نمیخواست، فرصت ویزیت رایگان رو از دست دادین!
؛-)))
بهــ ــار..
هوپ من! منو دعا کنیا .. منم ١٨ ام میام مشهد دعا میکنم برات :*
هوپ من! چشمام قلب قلبی شد :-**
حتما حتما دعات میکنم بهار جان، چقدر خوب که تو هم مشهد میری، واقعا مشهد با دوستان خیلی خوبه. من اولین بار اولین دبیرستان رفتم اردو مشهد
مسـ ـتور
واقعا نیاز به دعا دارم هوپ جان ... 
حتی چن ساعت پیش بود که عکس حرم رو گذاشته بودم رو پروفایل تلگرامم و روش نوشته بود: 
دل من گم شده است... 
هرکسی پیدا کرد بسپارد به امانات حرم 
فکر میکنم اتفاقی نبود این که امشب بتونم بیام این پست رو بخونم... 
هنوز اون دعایی که گفتی برام کردی رو فراموش نکردم مستور جان.
مطمئن باش اتفاقی نیست. ان شاالله حتما واست دعا میکنم...
frouzan
سلام،خداقوت خانم دکتر
لطفابرای منِ کنکوری هم دعاکنید 
ان شاالله سفرخوش بگذره وبه سلامت برین وبیاین.

راستی من برای پست پایان نامه تون خیییلی ذوق کردم ولی روشن نشدم.خیلی که میگم خییلیه.

 بااینکه 11فرده ومن دوست ندارمش ولی چه کنیم که دیررسیدم  وصف پرشده���😍😛😊😀😄!ولی:

#خاموش _شماره_11
سلام، مرسی فروزان روشن شده ی شماره ١١ خاموش! 
باشه عزیزم حتما توی لیست دعام میذارمت
لطف داری به من، خودم هم خیلی دوستش دارم. پس خیلی وقته که میخونی اینجا رو و خاموشی. خاموش نباشین بابا! 
فالینا
ای وای دیر گفتم:-(

نه عزیزم...بگو فالینا رو حاجت روا کن.

میشه از طرف همه ی بچه ها زیارت امین الله بخونی؟!

ممنون میشم:-)
عه شما همونی که گفتی خاموش شماره ٩ی ولی ١٠ بودی؟ :-)))
چشم حتما چرا نمیشه. حتما می خونم.
فالینا
ای وای دیر گفتم:-(

نه عزیزم...بگو فالینا رو حاجت روا کن.

میشه از طرف همه ی بچه ها زیارت امین الله بخونی؟!

ممنون میشم:-)
مسـ ـتور
من فقط تنها کاری که از دستم برمیومد رو انجام دادم عزیز جانم 
ممنونم، خیلی ممنونم... 
خواهش میکنم. من اون کاری رو که از دستم بربیاد حتما انجام میدم :-)
حانیه
سلام:)
 راستش من وبلاگتونو زیاد میخونم ولی نظر نمیدم
اما ته این پست رو که خوندم دیدم نمیشه نظر نداد پس ما رو هم فراموش نکنید:))

سلام حانیه ی با ح جیمی #خاموش_شماره_١٢
خاموش نباشین، خدا رو خوش نمیاد ؛:-)))
در خاطرم هستین ان شاالله
صبح
سلام خیلی ممنون که برام دعا میکنید. حاجت روا بشین.  اگه دوران دبیرستان رفتین مشهد، پس باید خیلی لذت بخش باشه بعد از اینهمه سال.
سلام تنها کاریه که از دستم برمیاد
نه گفتم اولین باری که با دوستام مشهد رفتم، دبیرستانی بودم. وگرنه که آخرین بار عید پارسال مشهد بودم.
نرگس
این دستهای آلوده و دستکشهای درب و داغون واسه منم خیلی آشناست....
ممنون میشم اگر سلام مخصوص منو به امام رضا برسونید 
بَه سلام خانم دکتر نرگس
اصلا بعضی وقتها تو خون غوطه می خوریم! :-/
چشم حتما
دکتر محیصا
التماس دعا 🤗
محتاجم به دعاتون
اگه قابل باشم، چشم
بهشت
سلام هوپ جان منم خیلیییی وقته میخونمت ولی خاموش برامن سفارشی ومخصوص دعا کن لطفا که شدیدا محتاجشم....
#خاموش شماره نمیدونم چند
سلام بهشت روشن شده، چشم حتما دعا میکنم واست
#خاموش_شماره_١٣
حامد سپهر
با اینهمه خون ریختن خوبه جراح قلب نشدی شما اونوقت عکس آبشار خون میزاشتی اینجا:))
خاطرات شیرینین بخصوص اچن جاری ها

واسه اگه دعا نکردین هم زیاد مهم نیست ولی عزیز بیماری هست عجیب محتاج به دعای دوستان ، التماس دعا دارم ازتوم
سفر بی خطر ایشالا
:-)))))
انقدر خون ریختن واسم عادی شده که نگوووو
حتما برای هر دوی شما دعا میکنم.
ممنونم
my life
به سلامت برگردی ایشالا :)
ممنونم
الان خداروشکر به سلامت رسیدیم
صحرا
سلام
منم یه ارزو دارم کنج دلم که فقط خدا میدونه چقد واسم مهمه
لطفا منم فراموش نکنید خانم دکتر هوپ ...

سلام 
حتما برای برآورده شدن آرزوتون دعا میکنم.
حرم بودم عصر، نتم قطع بود تو حرم نتونستم اسامی رو ببینم. الان میشینم مینویسم که راحت بتونم اسم ها رو بگم.
#خاموش_شماره_١٤
تی رکس
بع بع ببین کی داره میاد مشهد ^_^
بع بع؟ :/)))
اومدم نفس جان، مشهدم الان
تی رکس
زیارتکم و سیاحتکم مقبول پس :))
:-)))
الممنون بنتی
هانیه
سلام خوبی منم التماس دعا دارم
مامان منم نسبت به صندلی دندانپزشکی همون که روش دراز می کشیم حساسه هر موقع بریم مانتو و لباس های بیرون مون رو میشوره 
سلام چشم حتما
کار خوبی میکنن! خیلی تمیز نیست
سفره خاتون
عه منم فردا میرم مشهد *_* 
خوش بگذره و نیازمند دعا :)
عه به سلامتییییی
به شما نیز و التماس دعا :-)
بهارک
سلام خانم دکتر میشه واسه منم دعا کنید امسال دیگه از شر این کنکور خلاص بشممم با ی رشته ی خوب
سلام عزیزم
بله حتما رفتی تو لیستم.
#خاموش_شماره_١٥
اسما
نایب الزیاره منم باشین به شدت محتاج دعا
من پشت کنکورم امسال کلی زحمت کشیدم دعا کنین امسال به خواستم برسم 
ممنون
چشم حتما
شما هم رفتی تو لیستم
#خاموش_شماره_١٦
صبح
امیدوارم دست پر و به سلامتی برگردین به دیارتون. 
سپاس :-)
معصومه
سلام :)
وای چه خوبه نیمه شعبان میرین مشهد:)))) 
+پشت کنکوری ها لیست دعا :/+خیلی ممنون
خیلی خوش بگذره همچی
سلام
بله خیلی خوبه
چشم حتما

+ خطاب به پیام خصوصی فاطمه: عزیزم مرسی از لطفت به من ولی واسم مقدور نیست متاسفانه...
خاموش نمیدونم چندم
سلام دکتر هوپ
زیارتت قبول باشه عزیزم حاجت روا بشی منم خیلی دعا کن ):
سلام 
ممنونم، به همچنین، آخه الانم که روشن شدین بدون اسم؟ 
دعاتون کردم #خاموش_شماره_١٧
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan