این پست حاوی مقادیری ناهوپی می باشد!

  • ۲۰:۰۷

بچه ها نمی دونم بعدها که این پستم رو بخونم، اوضاع کشور چطوریه و بهتره یا بدتر شده. ولی نمی تونم بگم الان حالم خوبه که تو اوج جوونی و زمانی که طبیعتا وقتشه از زندگیم لذت ببرم به جاش هر روز باید استرس گرونی و دلار و بی آبی رو داشته باشم. 

گفتیم درس می خونیم وارد بازار کار می شیم، پول جمع می کنیم برای مطب و سفر به خارج از کشور و داخل کشور و و و و از زندگیمون اونطور که دوست داریم بهره می بریم؛ بعد الان هر روز خبر می رسه که فلان مطب تا اطلاع ثانوی داره می بنده چون بازار بی ثبات شده و لیدوکائین نیست یا قیمتش چند برابره و مطب داری جز ضرر چیزی نداره. ده بسته بی حسی لیدوکائین درخواست کردم، دو بسته برام فرستادن. میگن نیست، صرفه جویی کنین. چجوری کار کنم؟! بدون بی حسی بکشم؟ بدون بی حسی ترمیم کنم؟ مگه میشه؟! 

الان کیفیت زندگی من که همه میگن واااااووو یه خانم دکتر دندونپزشک مجرده و داره پول چاپ میکنه، در حد یه کارگر در زمانیه که دلار هزار تومن بود. خنده ام میگیره وقتی دریافتیم رو به دلار تبدیل می کنم! بگذریم از اینکه الان یه عده میان میگن برو خداروشکر کن دکتری و همین یه شغلم داری و مهندس نیستی. به خدا واسه مهندس هام ناراحتم. چرا باید وضع این باشه؟!

 والا مردم هم ترجیح میدن تو این شرایط یه نونی بیارن تو سفره شون تا n تومن خرج کنن و دندونشون رو عصب کشی و روکش کنن. امروز مرد جوون وقتی از درد نالید: به خدا ندارم دندونم رو عصب کشی کنم وگرنه که نمی کشیدمش؛ یکم نگاهش کردم و گفتم بخواب بکشم برات. اصول اخلاقیم چی میگه این وسط وقتی مردم ندارن، نمی تونن؟! 

شما میگین چی میشه؟ قراره تا کجا ادامه داشته باشه؟ ما چکار باید بکنیم؟


+حالا خیلی حالم خوبه، این آهنگ از آرشیو قدیمیم هم پخش شد! چکاریه انقدر غمگین می خونی آخه؟! :-/

  • ۵۸۸
نگار
چه شد در من نمی دانم فقط دیدم پریشانم فقط یک لحظه فهمیدم که خیلی دوستت دارم … تقدیم به شما توسط نگار
سپاس
حسین رحمانی
عالی مرسی از مطلب
با دو اسم متفاوت و یک آی دی؟! دی جی نگار؟
soolin :)
 همه ناله دارن😢😢😢😢ای دادِ فلک
ای داد 😕
دریا _ گاه نوشته های من
چه میشه کرد اوضاع اسفناکه و مسئولین بی درد هم خوابند
کمترین حقمون اینه بیان بگن قراره چی پیش بیاد؟!
x
:/ 

🙁🙁
ام اسی خوشبخت
شک نکنید اوضاع بهتر میشه. آدم خوش خیالی نیستم اما تاریخ میگه این اوضاع تغییر میکنه, پس باید صبور باشیم.
می ترسم درست شدنش سال ها طول بکشه و وقتی به خودمون بیایم که پیر و فرتوت شدیم!
حامد سپهر
اگر هم درست بشه یه روزی تکلیف این عمر هدر رفته و اعصاب داغون ما چی میشه کی اونو میتونه جبران کنه:(
حرف دل من دقیقا همینه. کی تاوان جوونی ما رو میده؟!
مصطفی فتاحی اردکانی
به خدا نگید لیدوکائین کم شده، مردم میریزن تو دارخونه لیدوکائین میخرن....

به نظرم تو شرایط فقط باید صبر کنیم.
انقدر کمه که امروز از مطب یکی از دندونپزشکای اینجا اومده بودن قرض کنن گفتیم واسه خودمونم نداریم! 
احتکار شده، میخوان دلار ثابت بشه بعد بفروشن
واران ..
سلام 
جواب سوال :
متاسفانه باید قبول کنیم اوضاع از اینی که هست هم بدتر میشه !
اگر دلار الان رو ۲۰ تومنه که مسببش هم همه مون کم تا بیش میدونیم کی است !
 تا پایان سال رو ۵۰ تومنه و حتی بیشتر .

ما چند گروه داریم تو مملکت مون :
گروه اول : قشر ثروتمنده که با این اوضاع ثروتمندتر از قبل میشن
گروه دوم : قشر متوسط جامعه است که با این اوضاع بسمت قشر ضعیف کشیده میشن 
گروه سوم قشر فقیر و ضعیف جامعه است که امیدوارم زنده بمونن فقط 
و از این چرخه حذف نشن که متاسفانه میشن :(

گروه چهارم :
یه قشر هم هست که قشر بیخیالین رو تشکیل میدن اونم قشر مسئولین بی مسئول  و دولتمردان بی خیال ما هستش که عین خیالشون هم نخواهد بود که بقیه چی به سرشون میاد و همش هم میگن ما از تحریم ها عبور خواهد کرد.
چه جور عبور خواهیم کرد خدا میدونه و بس ولی مطمئنم فقط سه ماه میشه خوب ازش عبور کرد بعد اون همه چیز بدتر از قبل میشه .
اون موقع است که شعب ابی طالب واقعی رو ملت با چشم هاشون می بینن و درک میکنن !
مگه اینکه خدا دوستمون داشته باشه و یه معجزه صورت بگیره که این اتفاق تلخ تر از تلخ پیش نیاد .


سلام عزیزم
با طبقه بندیت موافقم کاملا...
معجزه فقط با تغییر خودمون پیش میاد همین و بس
بانوچـ ـه
تو این اوضاع اصلا نمیشه از روی عنوان شغل و ظاهر زندگی، قضاوت کرد که کی مشکل مالی داره و کی نداره.
دیشب دوستم میگفت پولدارا فقیر شدن و فقیرا فقیرتر.
بنظرم راست میگفت. همه اوضاعشون به هم ریخته و هیچ برنامه ای حتی واسه فردای خودمون نمیتونیم داشته باشیم.
من که یک هفته ست کلا تو فاز افسردگی هستم
دقیقا همین طوره. اصلا نمیشه گفت فلانی بهمان کاره است، نونش تو روغنه!
منم با دوستت موافقم به استثنای یه عده که نوسانات نه تنها فقیرشون نمیکنه بلکه پولدارتر میشن، بقیه جایگاه طبق شانشون رو ندارن.
من میخوام هی بزنم به بی خیالی هی نمیشه
صحرا
تو این شرایط قشر فقیر فقیر تر شده،قشر متوسط به زور خودشو تا سر ماه میرسونه، قشر متوسط به بالا نمیتونه مسافرت بره، قشر ثروتمند هم که کار و کاسبیش کساد شده، فقط قشر رانت خوار و دودره باز میمونه که روز به روز کیسش پرتر میشه...
بله متاسفانه همین طور شده که شما میگی... 
:-(
مارال :)
:(((((
کلی حرف تو دلم بود،که نتونستم انتخاب کنم کدوم درد رو بگم.سختههههه سختتتت...
منم امیدی به بهبود اوضاع ندارم.فقط به این فکر میکنم که تا کی میشه دووم اورد.

ولی میدونی اکثریت جامعه وضعشون مثل هم میشه. من میگم ته تهش هر اتفاقی قراره بیوفته، واسه همه ی ما میوفته.
ساحل آرامش
چقدر دردناکه کشیدن دندون بخاطر بی پولی :(
و چقدر شایعه تو مناطق محروم( که البته الان نمیدونم کجاها غیر محروم حساب میشن)
خیلیییی
در تمام مراحل بی حسی، لق کردن، کشیدن و گذاشتن گاز روی دندونش، حرص می خوردم. 
بسیااااار شایعه بسیار
البته الان همه جا داره محروم میشه
آسـوکـآ آآ
من امیدوار نیستم سنم قد بده تا بهبود رو ببینم...
من هم :-/
صبح
غصه نخوریم وگرنه مریض میشیم باید بریم دکتر اونوقت درد روی درد. 
آدم خوشبینی ام اما متاسفانه امیدی به آینده خوب سرزمینم ندارم. حیف!
به نظر شما درست میشه؟
من هم :-(
نه به این زودی
فتل فتلیان

واسه همه وضع خرابه :-(

خدا خودش بخیر کنه این شرایطو منم واقعا نگران میشم

متاسفانه همین طوره
فقط امید به خودش ما رو نگه داشته
خانم معلم
لایک
🌹🌹
صبح
فکر میکنم یا به این زودی درست میشه یا اگه نشه با ظهور امان(عج) درست میشه. 
ان شاالله
پرواز ...
حقیقتا که دلم برای خوندن وبلاگت تنگ شده بود هوپ جان :)
عزیزززم ^_^ 
بیشتر بیا اینورا
هانیه
نتیجه اخلاقی تا اطلاع ثانوی مواظب دندونامون باشیم تا نیازمند لیدوکایین نباشیم:(
بهترین نتیجه اخلاقی!
Fateme.Qz
سلام. پدر من پزشک عمومی هست و خیلی با مادرم اصرار دارن ک من دوباره بخونم برای کنکور تا دندون بیارم... سوال من این واقعا تو این رشته پول هست؟؟ حقوق درست حسابی میدن؟ مثلا همه میگن درامد دندانپزشک عمومی خ بیشتر از پزشک عمومی هست درست ایا؟
سلام، در بدترین زمان ممکن این سوال رو از منی که یک ساله دندونپزشک شدم، پرسیدی
این روزها شرایط برای هیچ کس خوب نیست، برای همین به هیچ کس توصیه نمیکنم بیاد به رشته من که بعدها مدیونش نشم. از طرفی منعت هم نمیکنم. به نظرم خودت باید تصمیم بگیری.
Fateme.Qz
و اینکه ایا اطلاعی دارید که با  رشته دندانپزشکی بشه مهاجرت کرد؟ و خود شما برنامه ای دارید که برای ادامه تحصیل مهاجرت کنید؟
نه من برنامه ای ندارم برای مهاجرت. چون شرایط ادامه تحصیل توی دانشگاه های معتبر برای رشته های علوم پزشکی خیلی سخته. کلی آزمون و دوباره درس خوندن و تبدیل مدرک و هزینه ی بسیار بالا داره.
امیر
پس با مطلب شما دیگه لیدوکایینی برای کاهش درد پنی سیلین نیست.
به نظرم وضع برای مهندسان به واسطه نابودی 
صنعت از همه بدتر است.
وضعیت کسب و کار هم افتضاح است و دلم برای کسایی که کار ازاد دارند کبابه.
به نظرم وضع برای گروه پزشکی و وکلا بهتر از بقیه است و احتمالا اخرین مشاغلی هستند که مثل بقیه با خاک یکسان شوند.
خدااخرعاقبت همه را به خیرکنه
نیست اگر هم باشه دو سه برابر شده قیمت. 
ایشالا وضع بهتر میشه :-(
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan