من باور دارم یک روز لبِ ما هم می خنده! :-)

  • ۱۳:۰۶

جدیدا وقتی صبح ها توی پانسیون از خواب بیدار میشم، از اون دور دورا نوای خوندن دعای عهد با صدای همون قاری معروفش، به گوشم می رسه و ذهنم رو پرت می کنه به هفت هشت سال پیش. به ایام درس خوندنم تو طبقه ی منهای شصتمون. به روزهایی که پر بودم از انگیزه واسه ساختن آینده ام و خودم رو به خدا خیلی خیلی نزدیک حس می کردم. به خدا قول می دادم اگه قبول بشم، پزشک خوبی میشم. پزشکی که نسبت به درد مردم بی تفاوت نیست. راستش اونقدر که من سال کنکورم خلوص داشتم، در هیچ دوره ای از زندگیم اینطور نبودم! صبح ها دعای عهد می ذاشتم و بعد شروع به درس خوندن می کردم. هرچند گاهی وقتا پر می شدم از افکار مالیخولیایی! که اگه نشه، چی میشه؟ حوصله ی سال بعد خوندن رو داری؟ 

مهربان هم استثنائا! خوب نوشته بود: " اون روزهایی رو که واسه چیزهایی که الان داری، دعا می کردی هیچ وقت فراموش نکن. " ازش اسکرین گرفتم تا یادم بمونه و هر از چند گاهی بهش نگاه کنم. واقعا چی میشه که وقتی به آرزومون می رسیم، واسمون عادی و شاید بی ارزش میشه و یادمون میره چقدر تلاش کردیم براش؟

 به قول یکی از اینفلوئنسرهای (بچه معروف، شاخ) نسبتا معروف اینستاگرام، روش به خدمت گرفتن و همسو شدن با کائنات که باعث میشه به خواسته ها و اهدافمون برسیم و فکر کنیم چقدر داریم پشت سر هم شانس میاریم، اینه: 

شکرگزاری

شــکرگزاری

شـــکرگزاری

رفقا! بیاین قوی باشیم و شکرگزار!


+ شما وقت هایی که حال دلتون خرابه، چکار می کنین که بهتر بشین؟ 

++ از نظراتتون توی پست قبل کلی انرژی مثبت گرفتم. ١٥-١٦ تایی از خاموش ها هم روشن شدن، دمتون گرم! 

  • ۵۹۶
life around me
دیشب داشتم تعریف میکردم وقتی رفتم واسه وام دانشگاه ثبت نام کنم یکی از دوستای دوران دبستانم نشسته بود پشت میز و کار من لنگ امضای اون بود...غر میزدم که همه دستشون یه جایی بند شد الّا ما بعد پدرم خیلی آروم و به رو یک مخاطب فرضی گفت یعنی هیچ آدمی تو دنیا هست از شرایط خودش راضی باشه?
و در حقیقت طعنه اش به من بود...اونجا تلنگر خوردم که واقعا الان تو جایی نیستی که هفت سال قبل آرزو داشتی?پس چرا اینهمه ناشکری?!و خب شرمنده شدم.

+من کتاب میخونم،فیلم میبینم و سعی میکنم قاطی آدما نشم...تمیزکاری و آشپزی هم گاهی برام جواب میده.
خیلی ناشکری می کنیم و این خیلی بده! کاش توی ذهنمون بمونه کمی شکرگزار باشیم و راضی به وضعمون بد نمیشه.

+ بسیار عالی... تمیزکاری واقعا حال آدم رو خوب میکنه!
مریم y.
من وقتی حالم بده میرم پیاده روی یا ورزش میکنم یا قالی میبافم یا اهنگ میذارم و شروع میکنم به طراحی اینطوری یه کار مفید انجام میدم و ناخوداگاه حالم خوب میشه 
قالی بافی...
چقدر خاص و هنرمندانه
کیمیا
منم سال کنکورم همین طوری بودم...
ولی بعضی وقتا از خودم شرمنده میشدم...
احساس میکردم این حال خوبو این خلوص، صرفا واسه اینه که الان بیشتر از هر زمان دیگه ای تو زندگیم به حضور واضح(!) خدا احتیاج دارم...
خب ببین خود خدا هم گفته خیلی از بنده ها موقع سخت ها و زمان هایی که به من نیاز دارن، یاد من میوفتن. وقتی خودش گفته کوچیکترین چیز رو هم از خودش بخوایم، چکار میشه کرد جز توسل بهش!
soolin :)
از تم شخصیتت که لا به لای نوشتهات موج میزنه،اقعا خوشم میاد.بخاطر همین به حرف گوش کردم و کامنت گذاشتم.
راستش وقتی حالم خرابه خیلی فکر میکنم، از اول یا همون نقطه ی زیر صفر تا به اینجایی که هستم....حتی شده گاهی با گریه بگم خدایا شکرت....حتی بعد از هر سختی که حالم افتضاح باشه...یه جورایی خودمو عادت دادم به اینکه بگم خدایا شکرت،اونم در هر شرایطی...
ممنونم عزیزم :-*** 
آره اینکه تا میای آه بکشی جاش بگی خداروشکر، خیلی خوبه...
آفرین
اعظم
جمعه ات بخیر.
مشغله فکری یا کاری ویا هدف داشته باشی از دوران طرح و کلا از گذشته کمتر یاد میکنی.
اگه روزای تکراری داشته باشی امکان اینکه بیشتر یاد دوران طرح بیافتی زیاده.
امیدوارم روزهای خوشتر از دوران طرح داشته باشی

آدینه ی شما هم بخیرررر
کاش روزهام متنوع باشن به قول شما وگرنه جدی حوصله ام سر میره!
الـی ‌ ‌
نمیشه من حاضری پست قبل رو اینجا بزنم؟
تو که خاموش نیستی! حاضری در قلب ما
نگار جهانشاهی
خیلی خوب بود
مچکر 
BLOSSEM CHERRY
این سال کنکور هم واقعا بعضیا رو با اخلاص بار میاره ها . منم واقعا سال کنکورم یه کانکشن خیلی خیلی قوی ای با خدا پیدا کرده بودم که قبل از اون اینطور نبود و بعد از اون هم توی زندگیم به قوت خودش باقی موند تقریبا .

+ من وقتی حالم خوب نیست یا می نویسم یا صدای دریا رو گوش میدم یا دکوراسیون اتاقم رو عوض میکنم اگه خونه باشم و تمیزش می کنم . یه جورایی انگار تمیز کردن وسامون دادن به اتاقم باعث میشه افکار ذهنیم هم نظم بگیرن .

خیلی خوبه که هنوز به همون قدرت کانکشن رو حفظ کردی.

صدای دریا... شمال یا جنوبی هستی پس...
تمیز و مرتب کردن از لحاظ روانشناسی هم ثابت شده که حال آدم رو خوب میکنه.
raha banoo
شاید خیال پردازی...شاید گوش دادن به صدای قران یا اهنگ غمگین...شاید خواب
خیال پردازی برای یک روز بهتر در آینده...
صدای قرآن خوبه ولی آهنگ غمگین نه... حالم بدتر میشه.
فتل فتلیان

اگه خیلی خراب باشه گریه 

در هر صورت یه گوشه خلوت میکنم و دربازرش فکر میکنم و تو دلم با خودم صحبت میکنم 

گاهی هم خیلی رفاقتی با خدا حرف میزنم

من هم گریه کردن جزو لاینفکشه :-))
رفاقت با خدا...
شهـــ ـــرزاد
به فراخور موقعیت یکی از این موارد رو برمی‌گزینیم:
● گریه می‌کنیم و به ائمه‌ی اطهار متوسل می‌شیم
● موزیک گوش می‌کنیم و می‌رقصیم
● به اون دوست سرخوش‌مان (بخوانید دلقک) زنگ می‌زنیم یا قرار می‌ذاریم و یکم خزعبلات می‌گیم و می‌خندیم
● خرید هم... اوووم اگه فولوس موجود باشه چرا که نه :)))
با تمام مواردت خاطره دارم، بسیار عالی :-)
فولوس؟
منتظر اتفاقات خوب (حورا)
با خدا آشتی می‌کنم
اصلا شاید کار خودشه تا بالاخره یادش بیوفتیم...
simu lator
من معمولا وقتی حال روحیم  خرابه میخوابم.معمولا یه چند ساعت بگذره آروم میشم
هر چند میدونم روش بدرد بخوری نیست ولی راه دیگه ای پیدا نکردم
من اول به حد مرگ خودخوری و گریه می کنم و بعد خوابم میبره...
الـی ‌ ‌
قلب ملب :*
+ من کار خاصی نمی‌کنم؛ یه دوش می‌گیرم، یه آهنگ درخور فضا و حالم پلی می‌کنم، می‌ذارم غم کار خودش رو بکنه. گاهی وقتا لازمه دیگه. یا اگه خیلی از تحملم خارج بود می‌شینم با خودم حرف می‌زنم، به بدترین حالتش فکر می‌کنم و بعد می‌گم اما تو که می‌دونی بیشتر وقتا اصلا اتفاق نمیفته که بخوای ناراحت باشی. یا با اون فرد مقابل حرف می‌زنم، یا اگه امکانش باشه حتما می‌رم بیرون. هر کدومش تو موقعیت‌های مختلف جوابه.
:-*

آره گاهی واقعا باید بذاریم دوره ی غم طی بشه، انتظار اینکه سریع حالمون خوب بشه هم بی انصافیه نسبت به خودمون.
ریحانه
در مواقع سختی ها هممون خلوص نیت داریم!! خدا هم قربونش برم خودش میدونه
من تصمیم گرفتم غر زدن و ناشکری بذارم کنار! هیچ چیزی در برابر اراده انسان غیر ممکن نیست. اگه ناراضی هستی از شرایط تلاش کن برای بهبود نه اگه خوبه پس شکر کن!
حالم اگه بعد باشه سر در گریبان میشم شاید گریه کنم بعدش خوابم ببره!
اوهوم خدا خودش بنده هاشو خوووب میشناسه :-)))
درست میگی
خواب بعد از گریه خیلی معصومانه است...
شهـــ ـــرزاد
پول :دی
اها! به چه زبونیه؟
مهدی رنجبر
دقیقا.
با تموم سختی هاش هیچ وقت به اندازه سال کنکور به خدا نزدیک نبودم و به اون دورانم غبطه(؟) میخورم 
البته سختی های کنکورطور توی زندگیمون کم نداریم ولی واقعا کنکور یه چیز دیگه بود!
آبان ...
خیلی چیزهایی که امروز داریم دعای روزهای قبل است ..واقعا درسته ..کی بشه دعای امروزمون بشه داشته هامون ...
به نظرم داشتن خدا و ایمان به حضورش تنها چیزی است که واقعا ادم زنده نگه می داره ...
حال دلم که خرابه ...چیزهای مختلفی هست ...
اولین راهکارم همیشه ..این است .
یا یه اهنگ خاص را می زارم یا یه مداحی خاص ...و بع گریه می کنم تا اروم شم اما روش های دیگه ای وجود دارد ...
پیاده روی ..به مدت طولانی راه می رم تا جایی که پاهام درد بگیره ..
بستنی برای خودم می خرم 
واقعا کی بشه؟
موافقم عزیزم
من انقدر آهنگ هایی که اشکم رو درمیارن پاک کردم که تقریبا ندارم دیگه! 
پیاده روی... چقدر خاص

معلوم الحال
دعای عهد و محسن فرهمند منم میبره به سال های مدرسه و صبح زود پاشدنا و خوندنا و خوندنا ..

یعنی شما هم رویاهای نرسیده دارین خانم امیدوار؟ شما که خودتون سمبل امید و تحقق رویاهایید :)

+ در رابطه با خرابی حال دل من شهرام کاشانی رو پیشنهاد میکنم. سندی هم در درجات بعد و در صورت نیاز ابی و معین هم میتونن کارساز باشن. هر نیم ساعت 3 ترک :)
چقدر خوب
من سمبلم؟ نه باباااا من انقدر آرزوی نرسیده دارم که نگو...

+ پبشنهادات عالی بود :-))))
zahra TA
قبلا بلد بودم موقع حال بدم ترجمه کنم یا بنویسم اما الان این حال شده یه باتلاقی که بیشتر من تو خودش میکشه
باید به روش های جدید رو بیارین پس
من ...
یاد سال کنکورم افتادم که از شب درس میخوندم تا طلوع آفتاب و دعای عهد رو از تلوزیون موقع طلوع هر روز گوش میکردم
یادمه بهترین نمازهایی که توی عمرم خوندم همون ایام بود...
چه دورانی بودا
* حالم خوب نباشه میخوابم میخوابم میخوابم بعد انیمیشن میبینم تا چشمام سفید بشه😁
شب تا صبح درس خوندن خیلیییی سخته که!
من هم خیلی خوب نماز میخوندم اون روزا

* من بی خواب میشم اکثرا. دیدن انیمیشن هم جالبه
شیوا
ببخشید دیگه من یادم رفت حاضری بزنم برا پست قبل منم یک عدد تقریبا خاموش هستم که همیشه میخونم شما رو و بسی لذت میبرم خانم دکتر 
منم وقتی حالم خوب نیست از خونه میزنم بیرون اینقد راه میرم و با خودم فکر میکنم تا جایی که دیگه توان چند قدم راه رفتنم نداشته باشم البته این بیشتر برا شهر دانشجویی که اکثر اوقات غم این شهر آدمو میگیره و خب راه به جایی نمیبره جز اینکه خودشو پرت کنه تو شلوغی آدما.. 
مرسی که روشن شدی
چند نفر دیگه هم گفتن که پیاده روی طولانی مدت دارن موقع غمگین بودن، جالب بود برام...
شهر طرحی من وقتی تایم کاریم تموم میشه انقدر خلوت میشه که چند بار رفتیم پیاده روی بدجور تو چشم بودیم!
یانوشکا ..
اقا من دارم زیر بار امتحانا له میشم و میدونم که کاملا درک میکنی چی میگم :(
فقط خواستم حاضری پست قبلو بزنم ❤😘
الهی! له شدن رو درک می کنم قبوله: یانوشکا حاضر!

میس تیچر
گریه گریه گریه ... سکوت سکوت سکوت ...
ته تهش هیچکس و هیچیم رو حالم تاثیر نداره جز قرآن... یادمه زمان دانشجوییم بارها و بارها نمازای عجیب دو رکعتی گرفته تا صدرکعتی میخوندم... هرکی منو میدید میگفت تو ورژنت خارجیه رفتار و پوششت باز حتی تعداد زنای چارلز دیکنزو سوگولیاشم بلدی چه ربطی با اینهمه نماز قران روزه ؟ ولی خب یه چیزایی بی جوابه همیشه ...شاید مث این پستت ولی تهش برات ارامشت آرزو دارم 😗 ...
من هم شده فاز سکوت بردارم و با هیچ کسم میل سخن نباشه ولی جدیدا فهمیدم وقتی حرف میزنم و درددل میکنم زودتر خوب میشم! 
قرآن :-)
مگه چارلز دیکنزم مثل ناصرالدین شاه ما بوده؟ استغفرالله!
پستم چرا بی جوابه عزیزم؟
صبح
شاید خصوصیت آدمیزاده وقتی به چیزی که میخواسته میرسه یادش میره. همینکه داری اعتراف میکنی خیلی خوبه . اشکال نداره شرایط و روحیه و اطرافیان و سن رو نظر آدما تاثیر  میذاره. غصه نخورید. به خودتون امیدوار باشید.
عصبانی میشم میرم تو لاک خودم و گلایه میکنم از خدا اما جدیدا یاد گرفتم شکر کنم و اتفاقا چقدر عالی میشه بعد از شکر. قبلا چندباری ناجور گلایه میکردم در حد مرگ و نابودی کل زندگیم رفته بودم. الان خیلی خوب شده خدا رو شکر!
بله همین طوره، وقتی بهش میرسه کمی خوشحال میشه و میره سریع سراغ هدف و آرزوی بعدی.
غصه نمی خورم، بیشتر به خودم دارم یادآوری میکنم که شکرگزاریم رو بیشتر کنم.

خداروشکر
آرزو ﴿ッ﴾
من اگه حالم خیلی خراب باشه تا گریه نکنم درست نمی‌شم؛ حالا هرقدر هم پیاده‌روی کنم. ولی اگه معمولی باشه می‌رم به یک پیاده‌روی طولانی که حسابی هم خسته شم و بتونم راحت بخوابم. اگه ناراحتی‌‌ـه مدتش زیاد باشه ولی عمقش کم باشه بر ساعت مطالعه‌ی روزانه‌ی من افزوده می‌شه :دی یعنی سعی می‌کنم بیشتر کتاب بخونم که کمتر بهش فکر کنم. الآن اینا یادم اومد. :)
چه باحال واسه ناراحتیات عمق و دسته بندی قائلی!
غم هات سطحی و کم عمق باد که بیشتر کتاب بخونی. ؛-))
هانیه
سلام نمیدونم وقتی داریم از درون می سوزیم چطوری شکر کنیم؟شاید ایمان مون ضعیف شده که نمی تونم از ته دل بگم خدا رو شکر
سلام
به نظرم اگه غم و گلایه مون رو پیش خدا ببریم و غر بهش بزنیم، سبک میشیم و آخرش به سپاسگزاری روی میاریم...
شهـــ ـــرزاد
عربیک ؛)
چه خارجکی!
معلوم الحال
قابلی نداشت
حق ویزیت رو به منشیم دکتر مهربان بدین
میذارم از بدهی هاتون کم کنن!
من ...
:-)
من از غروب آفتاب مغزم فعال میشه تا طلوع آفتاب
بجز این راحت نیستم
برای تمرکز روی کارهام به آرامش و سکوت و تنهایی نیاز دارم:-)
انیمیشن خیلی خوبه ها! حتما امتحان کن! از فیلمهای حال خراب کن بهتره
یکی دو تا آهنگ هم هست ولی سالی ماهی یه بار پیش میاد به اون مرحله برسم که دیگه بستگی به خرابی حال، ساعت های ریپیت اون آهنگام متغیره
صبح تا شب رکورد داشته
چقدر جالب...
آره مخصوصا انیمیشن های جدید واقعا موضوعات حال خوب کنی دارن.
عجبببب
مهربان
من سعی میکنم خودمو مشغول کنم
کار کار کار
بقیه ش هم ورزش
چت کردن با یه ورپریده هم خوبه جفتمون حرص میخوریم
اما در کل سعی میکنم بیکار نشم واسه پیشگیری از سایکوز و غم
برنامه کلاسیت کار کار ورزشه!
دلم واسه اون بنده خدا می سوزه، چقدرررر صبوره، چقدررر دوست خوبیه! قدرش رو بدون. 
چطوری سایکوتیک؟ راستی یه هزینه ویزیت رو معلوم انداخت روی دوشت!
رهگذر
سلام 
یه سوال به نظرتون بین کلینیک آموزشی دندون پزشکی که دانشجوهان و یا مطب شخصی یه دندونپزشک عمومی کدوم بهتره ؟ 
سلام از چه نظر بهتره؟ 
از لحاظ هزینه که مسلما درمانگاه های آموزشی هزینه کمتری دارن ولی از لحاظ مهارت کار یه دندونپزشک باسابقه معمولا بهتره
نوا ...
بستگی داره حالم چطوری بد باشه.
دعای کمیل، یک آهنگ خارجکی که فکرم مشغولِ ترجمه‌کردنش بشه، یه فیلمِ خوب، یه رمان فانتزی نوجوان هیجان‌انگیز، شعرخوندن، تاب‌بازی‌کردن، راه‌رفتن به مقدار زیاد، رفتن سراغ آدمایی که حالمو خوب می‌کنن، سرچ‌کردنِ اینکه چی کار کنم حالم خوب بشه و خوندنِ نظراتِ مردم در سراسر جهان :دی، گریه‌کردن، رفتن به مصلی پیش شهدای گمنام رفیقم، بافتن و سایر موارد. 
جواب هات نشون میده چقدر وقت صرف کردی که خودت رو بشناسی...
شارمین امیریان
سلام دکتر جان.

برعکس بیشتر آدما، که تو سختیها و موقع حاجت داشتن خدایی تر میشن، من وقتی همه چی آرومه و غصه و آرزو و حاجت و دعایی ندارم بیشتر احساس نزدیکی به خدا دارم. یعنی یه همچین انسان عارفی هستم من!😎

+ بستگی به کیفیت خرابی حالم داره!
سلام عزیزجان
تو دیگه توی درجات بالای قرب الهی هستی، احسنت :-))

تو دلی
پست اینستاگرام ایشون واقعا لایک داره،من تجربش کردم،البته پست شما هم لایک داره :))

خانم دکتر من چند روز پیش وقتی داشتم نخ دندون میکشیدم مواد داخل دندونم که پرش کرده بودم در اومد😕😑😐الانم وقتی چیزای شیرین میخورم یا گاهی وقتا آب میخورم درد میگیره،ینی عصب کشی میخواد؟😢😢😢
مرسی

نه تودلی جان! باید سریعا بری پیش دندونپزشکت و دوباره ترمیمش کنن، احتمالا ترمیمت عمیق بوده و نزدیک عصب برای همین الان حساسه
خاتون ..
قبلا وقتى حالم خراب بود پیانو میزدم ولى اینجا که پیانو ندارم حرفهاى ناراحت کننده رو مینویسم توى دفترم. بعد یه بار میخونم و از بین دلایل ناراحتیم یه دلیل احمقانه براى  براش پیدا میکنم، خودم رو سرزنش میکنم بابت ناراحتیه احمقانه، برگه رو میکنم و میندازم دور و حالم بهتر میشه.
ولى این شکر گزارى بابت داشته ها هم خیلى جواب میده:)
کجا؟ 
آره زدن ساز هم آرامش بخشه.
نوشتن ناراحتی ها کاملا روانشناسانه و اثبات شدس.

سحر
سلام دکتر عزیز! 
شرمنده، من نتونستم برای پست قبل حاضری بزنم! منم یه نیمه خاموشم که معمولا سرکار میخونمت و موقعیت کامنت گذاشتن پیدا نمیکنم.
من وقتی حال دلم بده، فیلم میبینم و غذا و شیرینی میخورم😁  
سلام سحرجان
باعث افتخاره که منو میخونین
شیرینی دوای هر دردیه :-)))
مهربان
حاجی دو سه روز دمپر من نباش
نمیدونم چمه
از دیروز تا حالا چپ و راست پاچه ی مریضام رو میگیرم
:-/
بای فور اور! 
بی اعصابی خود را به دیگران نسبت ندهیم!
آسـوکـآ آآ
تو واقعا دکتر خوبی شدی هوپ
عزیزدلم ؛-*** مرسی ایشالا اینطوری باشم
صبح
پزشکی و دندان پزشکی نخوندم اما فکر میکردم کار یک دندون پزشک خیلی آسونتر از یک پزشک هست. مثلا یکم دندون کج بشه نهایت غذا خوردن براش سخت میشه یا یکم زشت دیده میشه اما یک پزشک کارش سخت تره. پزشک اشتباه کنه شاید منجر به مرگ بیمار بشه ولی تو دندان پزشکی خیلی کم پیش میاد احتمالا. اگه شد یه پست هم درباره سختی رشته تون بگین.
خوب بود کتابش؟
مسئولیت پزشک بیشتره.
قبلا نوشته بودم. لینکش رو چند بار گذاشتم، الان دسترسی ندارم.
قشنگ بود :-)
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan