هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٦)

  • ۱۴:۰۴

ایچ- زن خیلی خوشرو و لاغر بود! بچه اش رو برای تکمیل پرونده به من ارجاع داده بودن. معاینه کردم و گفتم عکس میخواد.

 - عه دفترچه اش تو ماشینه. دوید و رفت آورد. عکس رو نوشتم. 

-خودم هم میخوام باردار شم، معاینه میکنین؟

-خودت هم عکس می خوای.

-عه دفترچه ام تو ماشینه.

دوید رفت آورد. دقایقی بعد شوهرش که از خودش لاغرتر بود هم نشست برای معاینه. دندون کشیدنی داشت. 

- شما هم عکس میخواین، نگین که دفترچه تون تو ماشینه؟! 

- بله تو ماشینه، میرم الان میارم. 

من: :-/


نی- پسر ده ساله بود. با مادرش نشست برای معاینه. هنوز نگفته بودم دهانت رو باز کن که سریع گفت: خودم میدونم دندونام شیفور سیلانت میخواد! چشام گرد شد: شیفور سیلانت؟ منظورت فیشور سیلانته؟ - همون! - خب پسرِ خوب بگو شیارپوش، چه اصراریه خارجکیش رو بگی؟! 

بعد قسمت جالب ماجرا اونجایی بود که دهانش رو باز کرد و دیدم همه ی دندون هاش پوسیده است و نیاز به ترمیم داره نه شیفورسیلانت!


سان- از خجالت آورترین موقعیت ها واسه ام وقتیه که زن های جوان با شکم گرد و قلمبه میان واسه معاینه و ازشون سوال می کنم: باردار هستین ماما ارجاعتون داده؟ و اون ها شاکی طور میگن: نخیر خانم دکتر! و من با خجالت میگم: باز کنین دهانتون رو. 


شی- بحث تعریف کردن از خود نیست واقعا. چون من نباشم مسلما یه دندونپزشک دیگه رو میفرستن جای من و اون هم همین خدماتی رو ارائه میده که من انجام میدم؛ ولی حس خیلی خیلی خوبی داره که تنها دندونپزشک یک شهر خیلی کوچیک و روستاهای اطرافش باشی و بارها و بارها از مردم بشنوی: خداحفظت کنه. نبودی اینجا ما چیکار می کردیم؟ خدا واسه مردم این شهر نگهت داره. 

مورد داشتیم بعد از قربون صدقه رفتن یک پلاستیک داده دست خانوم نون که: نون قندی بخوره خانم دکتر جون بگیره. یا فراوان هستن افرادی که میگم فعلا کارهای دندونپزشکیتون تموم شده ٦ ماه یک بار بیاین واسه چکاپ و وقتی میفهمن من ٦ ماه دیگه نیستم ناراحت میشن و حتی بغض می کنن. یک سری هم هستن که می خواستن برن و بعدا واسه ترمیم های غیراورژانسیشون بیان از ترسشون پشت سر هم نوبت میگیرن که: تا شما نرفتی همه کارهامون رو بیایم پیش شما. نمیشه نری؟!


کو- عاشق رابطه ی بین خودم و مریض های ثابتم هستم. انقدر رفیق میشیم با همدیگه که نگو. مرد افغان و خانمش از باشعورترین مراجعه کننده هایی بودن که تا حالا داشتم. بنده خدا رو کم کم بی دندونش کردم. بعد هم مرتب هی میومد چک کنه لثه هاش رو که بره واسه قالب گیری دندون مصنوعی یا نه و حتی بعد از درست شدن دنچرش هم اومد توصیه های بهداشتی گرفت ازم. 


رکو- می دونم خیلی عاطفی طور شد پست امروز ولی وقتی امیرعلی ٥ ساله بعد از یک سال و اندی با ذوق و شوق اومد پیشم و مادرش گفت که بیچارمون کرده که دندونم خرابه باید بریم پیش خانوم دکتر و پسرک با خجالت نگاهم کرد و خندید؛ دلم میخواست بوسه بارونش کنم. نتیجه اینکه در حین کار که خسته شد و دهانش رو بست با نهایت علاقه بهش گفتم: باز کن جانِ خاله! و بیشتر از همه خودم تعجب کردم از این طرز صحبتم!!


شیچ- من هیچ وقت مظلوم نبودم، یعنی از بچگی زبون دراز بودم و حرفم رو تا جایی که میشد می زدم. ولی توی دانشگاه از بس اساتید زدن توی سرمون و هر اعتراضی می کردیم نتیجه ای نداشت جز اعصاب خردی و اتلاف انرژی، یاد گرفته بودم که از کنار مشکلات راحت گذر و به عبارتی بی خیالی طی کنم. آمّممما طرح من رو عوض کرد. یعنی روحیه ی جنگنده پیدا کردم در حد لالیگا. منتظرم اذیتی یا حق خوری ببینم از افراد شبکه، میرم و حسابشون رو می رسم. با پیگیری زیاد، با دلیل و مدرک، با لحن جدی و درون مایه ی تهدید که کارانه ام رو ندین و بخواین بخورین یه آبم روش، دیگه کار نمی کنم یا این حرفی که می زنین قانونش رو به صورت مکتوب بهم بدین تا برم معاونت بهداشت گزارش بدم؛ حقم رو که واسش زحمت کشیدم و سلامتی پا و کمر و گردنم رو واسش گذاشتم می گیرم ازشون و راستش رو بخواین خوشم میاد از این بُعد از اخلاق جدیدم!


هاچ- پسر نوجوان نشست و دهانش رو معاینه کردم. دندون ها یکی از اون یکی خراب تر. با سرزنش نگاهش کردم: بگو که تا حالا مسواک نزدی! با خونسردی نگاهم رو جواب داد و گفت: نه! ولی جنس دندونامم خوب نی، یه طایفه ننم رفته! 

خنده ام گرفت از رفتارش. 


+ نصف اون ١٦ تا رو نوشتم بچه ها. گفتم منتشر کنم فعلا اینا رو. چون ١٦ موردی واقعا خیلیییی طولانی میشد دیگه.


  • ۵۷۲
معلوم الحال
باز با سیستم اعداد ابتداییش اومد :)
همینه که هست :-)))
معلوم الحال
وان. همین که دفترچه همراشون بوده خدا رو شکر کنید :) ملت دفترچه ندارن یا اگه دارنم مال خودشون نیست د:

+ جدا تا شونزده بلد بودین بشمرید؟ اگه راست میگین پست بعدی رو هم ادامه همین عددا بذارید د:
دیگه همه لااقل دفترچه سلامت رو دارن اینجا مگر اینکه اتباع باشن!
+ تا ده بلد بودم ولی حال نوشتنشون رو نداشتم.
life around me
چقدر چقدر چقدر قدرشناسی مریض ها به آدم انگیزه میده...میفهمم کاملا...و البته که شما کارت درسته:)

مسئولای شبکه اصولا مظلوم تر از پزشکای طرحی گیر نیاوردن.حساب اینا رو باید درست و حسابی رسید واقعا...بچه های طرحی ماهم خیلی سر این حق خوریا مشکل دارن!
آرههههه گلسا! می بینی؟ انگیزه ی آدم رو صد برابر میکنه و روزمون رو میسازه. 
قربونت :-***
واقعا! اول همه خوبیا رو میدن به قراردادیا به ما که رسید اسمون تپید!
mohammad safavi
بر چه اساسیه ترتیبشون؟
سان و رکو خیلی خوب بود
باید حدس بزنین
قابلی نداشت :-)
🦉 شباهنگ
این عددها به زبان‌های شرق آسیاست؟
شم زبانیم میگه از گروه هندواروپایی (که از هند تا اروپا رو شامل میشه و ایرانم توشونه و کشورای ترکی و عربی توشون نیست)، نبود.
بله اینطور فکر میکنم! :-))))
نه نیست همون شرق آسیا
جولیک ‌‌‌‌‌
اول فکر کردم اعداد پستت ژاپنی ان. تا یه جایی شباهت داشت، بعد گم شد!
ایچی، نی، سان، یون، گو، روکو، نانا، هاچی، کی یو، جی یو.
امممم نزدیک شدی مرتبطه! 
فردی از دیار یارجونی شما *بلاگفا*
اقا شما بیانی ها خیلی خوبید :D 

تو بلاگفا لحن ی طور دیگس !

اصلا من میشناسم کسایی رو که روشون نمیشه بیان بیان چون نسبت به وب های اینجا بددهن محسوب میشن D: چه بسا که میترسن فیلتر شن !


وبتون خیلی خوبه،دیگه فردا خوندن بقیه پستاتون تموم میشه و از این به بعد میتونم با خیال راحت فقط پستای جدید رو بخونم
من هم سه سال پیش بلاگفایی بودم ولی ترکید دیگه مجبور شدم کوچ کنم اینجا. کم کم به فضای اینجا عادت میکنین خانم یا آقای بی نام! 
خوشحال میشم همراهم باشین
حامد سپهر
شمارش یونانی بود!!
۱.اون خانواده از بس دنبال مدارکشون که همیشه تو ماشینه رفتن و اومدن فکر کنم لاغر شدن:))
۳.واقعا چرا مردم ایران اینقدر به هیکلشون اهمیت نمیدن پسرا هم اینجورین بیست سال سن داره اندازه یه مرد پنجاه ساله شکم داره حالا بماند که مرد پنجاه ساله هم زشته که شکم داشته باشه
۴. این حس مفید بودن خیلی ارزشمنده:)

یکی مونده به آخری . یه وقتایی قوی بودن آخرین چاره آدماس
شاد باشی:)



نه نبود! :-)))
١- آخر شیفتم بود و خستههههه بودم اینام اینطوری میکردن داشت اعصابم به هم می ریخت دیگه :-)))
٣- منم بدم میاد حواسشون به هیکلشون. نیست اکثرا
٤-خیلیییی
اگه قوی نباشم حقم رو هاپولی میکنن!
سلامت باشین
حمید آبان
احساسات خوبی که دریافت کردید به ما هم منتقل شد!
خدا حفظتان کند خانم دکتر :)
خداروشکر
خیلی ممنونم :-)
mohammad safavi
اعداد ایچی 
برای کاراته😎
اولمD:
ایول درسته :-))
کژال ^_^
توقع داشتم مورد آخر خجالت بکشه یکم با اون لحن شما :)))) دیگه اون ارج و قرب از بین رفته ها حساب نمیبرن دیگه،جدیدا این بچه ها یه جوری جواب آدمو میدن که فقط میشه نگاهشون کرد،جایی برای جواب دادن باقی نمیذارن!
:-))))
والا به خدا احتراما از بین رفته :-)))
خودم
مرسی که نوشتی ، خیلی خوب بودن ،ممنون*
خودم؟
خواهش میکنم :-)
فامس
سلام. خوبی?  یه پیشنهاد برای عدد گذاری بدم برم..  اعداد یونانی  بذار همو نایی اگه یادت باشه توی شیمی خوندیم.   اینجوری  بودا... مونو  . دی. تری و.... تا ده.    البته  بازم نمی دونم گذاشتی یانه؟؟؟  خدا فظ😊😊😊
سلام عزیزم
اعداد یونایی رو به این صورت گذاشتم: I II III,,,
ولی اینطور که گفتی نه، مرسی از پیشنهادت :-)))))
ام اسی خوشبخت
یکی از خوبیای ارباب رجوع داشتن اینه که بالاخره یه روزی یکی تشکر میکنه, اما تو کار ما که فقط با کارفرماها در ارتباط هستیم همیشه طلبکارن, تشکر هم بکنن مقدمه چینیه برای گله و شکایت! 
طایفه ننه ام, قشنگ بود :))
خب آرههه هرچند ما مراجعه کننده طلبکار هم کم نداریم مخصوصا اونایی که با درد میان.
آرههه :-))
فرشته
اخیش اون مورد آخر حرف دل منو زد البته من به طایفه پدری رفتم و اینکه مسواک میزنم:|
+اعداد کاراته😁😍
عجب :-)))
+ بلههه :-))
فامس
😂😂😂😂  آرههه  نت ضعیف  بود نشون نداد  که پیام ارسال شده چند بار زدم بعد اینجوری شد شرمندهاااا  خب  حذف شون کن.. فدات.
اشکال نداره الان حذفشون میکنم :-))
Reyhane R
مورد شی اصلا تعریف از خود نبود.برای ما هم حس خوبی داشت.☺
آخری هم بامزه بود😊
میگم هوپ جان اگه بین دندونای شیری بچه ها یکم باز باشه و فاصله باشه بعد که دائمی دربیاد هم همونحوری میشه یا ممکنه بهم بچسبن و درست بشه؟
عزیزم ممنونم :-**
از اتفاق خیلیم خوبه و یکی از نشونه های اینه که بعدا دندون های دائمیشون مرتب در میان.
استیو جابز
سلام خوبی؟
مطالبت خوب و جذابه
اگه می شه از مطالب انگیزشی هم استفاده کن تو مطالبت با بلاگت زیباتر بشه
سلام
والا کلا من وبلاگم از اسمش تا محتوای اکثر پست ها انگیزشیه!
tiktik tiki
من قیمه میشم واسه این نحوه شماره گذاری😂
شیفور سیلانت و اولی خیلی خوب بودن😁😁
انقد خوبه بچه ها میان راهنماییم میکنن واسه شماره گذاری های جدید.
:-)))
ربولی حسن کور
سلام
کار خوبی کردین که آدرس گذاشتین 
امان از حق خوری های شبکه ای ها
من که هنوز از سال پیش هم ازشون طلبکارم
سلام آقای دکتر 
خواهش میکنم
امااااان امانننن دیوانه کردن من رو :-(((
آسـوکـآ آآ
در راستای رکو باید بگم که همه تو ولنتاین از یار و دلبر و مرادشون هدیه میگیرن. من فقط یه پی ام از دانش آموز پسرم داشتم که بهم تبریک گفته بود. :| باز به معرفت پسر بچه‌ها :|
عزیزززززززدلمممم :-***
میترسم تا ما بیایم یاردار بشیم، بساط ولنتاین برچیده بشه :-)))))
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan