نمی شود که بهار از تو سبزتر باشد...

  • ۲۰:۱۰

وسط جشن و سرور و رقص بودیم که نفسمون بند اومد و رفتیم روی مبل ها نشستیم. به کیک تولد روی میز خیره شده بودم که سرش رو به گوشم نزدیک کرد و گفت: میدونی هوپ؟ زندگیم خیلی یک نواخت شده. دلم یه تغییر میخواد. ازین وضعیت راضی نیستم

من میگم مرغ آمین اون شب روی شونه هاش نشسته بود که بگه: آمین. وگرنه اینکه در مدت زمان کمتر از ده ماه نامزد، عقد و عروسی کنه و حتی باردار بشه! هیچ طور دیگه ای قابل توجیه نبود. کارش رو رها کرد. خانه دار و مادر شد و حتی چند ماه پیش که دیدمش گفت: از این وضعیت خیلی راضیم. اصلا میخوام دو تا بچه ی دیگه هم بیارم. من آدم کار کردن بیرون از خونه نبودم

امروز که عکس روبان دوزی هاش رو فرستاده بود و توی این فکر بود که کار خونگی و پیج اینستاگرام راه بندازه، به این فکر افتادم که چطور زندگی برای هر کدوم از ما سرنوشت متفاوتی رو رقم می زنه. برعکس دوستم الان من به حالتی رسیدم که اگر دو روز پشت سر هم بمونم توی خونه کسل میشم و باید همش سرم گرمِ کار و مریض و کلینیک باشه. هر روز و هر مریض و هر کلینیک برای خودش یک تجربه ی جدیده. یادتونه چقدر اوایل غر میزدم از شرایط طرحم؟ درست مثل پسرایی که میرن سربازی و مررررد میشن و برمی گردن، من هم رفتم طرح و هوپِ صبوری شدم که با اینکه یک سری از بیمارهای بدقلق همشهری خیلی اذیت می کنن و انتظاراتشون به وضوح بیشتر از بیمارهای شهر محرومِ طرحیه، ولی باز هم سعی می کنم تحملشون کنم و راضی کلینیک رو ترک کنن. راستش یک سری از پروسیجرها رو که بخاطر کمبود امکانات طرحی انجام نمی دادم، کمی تا قسمتی یادم رفته. استرس انجام دادن دوباره شون رو دارم ولی نمی خوام بی خیالشون بشم و کماکان به جز پروتز متحرک ( مخصوصا پارسیل) به تمام رشته های دندونپزشکی علاقه دارم و به خودم قول دادم توی همشون ماهرِ ماهر بشم

به تخصص فکر می کنم؟ این سوالیه که هر کسی جدیدا من رو می بینه ازم می پرسه و من هم جواب می دم: فعلا نه! در حال حاضر نظرم اینه که شرایط کشور از لحاظ اقتصادی، به شکلی پیش رفته که درس خوندن دوباره، برای چند سال از بقیه همکارهام عقبم می اندازه و وقتی من از درس خوندن برای تخصص، خودِ تخصص و طرحش فارغ بشم، باید از اول به دنبال اسم و رسم توی کارم باشم. در حالی که خیلی توی تعرفه ی عمومی و متخصص تفاوتی وجود نداره و از طرفی به استاد شدن فکر نمی کنم که تخصص واسم اهمیتی داشته باشه. شاید چند سال دیگه نظرم تغییر کنه، ولی فعلا چنین تصمیمی گرفتم.

حرف از مرغ آمین بود. می دونین؟ زندگیم رو دوست دارم ولی بدم نمیاد برای متفاوت شدنش آرزو کنم؛ هرچند نمی دونم دقیقا چه تغییری واسم خوبه و چی خوشحالم می کنه. شاید هم می دونم و دوست ندارم به زبون بیارم. فقط امیدوارم حال دلم خوب بمونه. شاید فعلا همین برام بسه!


*عنوان از نادر ابراهیمی

  • ۵۵۵
نسر ین
کاش همین الان مرغ آمین رو شونه‌های من هم می‌نشست
به یه شادی بزرگ نیاز دارم شدیدا
ایشالا به زودی بشینه رو شونه هات
بچه که بودم آرزو میکردم غول چراغ جادو رو پیدا کنم و به عنوان آرزو ازش بخوام تموم آرزوهام برآورده بشن!
آبان ...
عصر داشتم فکر می کردم هوپ تازگی ها کم پست میزاره :)
خب به نظرم به روحیات ادم بستگی داره ..تو فاصله ۱۰ ماه ازدواج و بچه دار شدن از نظر من ترسناکه :((
من هیچ وقت دلم نمی خواهد تبدیل شم به یه خانم خونه ..یه مادر تمام وقت ..
شاید یه روزهایی جذاب باشه خانم خونه بودن برام ولی مطمن ام که با روحیه ام سازگار نیست 

در مورد تخصص من باهات موافق ام ..

امیدوارم مرغ امین زندگی ات به حال خوش ات آمین بگه :)
نه که نخوام بنویسم، موضوعی پیش نیومده که بنویسم. :-)
از نظر خودش بارداریش ترسناک و خیلی زود بود ولی الان خیلی راضیه. از نظر من هم به شدت ترسناکه. منی که الان میگم چند ماه آشنایی و بعد نامزدی و بعد عقد. یک سال حداقل عقد و بعد عروسی و چند سال بعد از عروسی با بررسی همه شرایط بارداری.
من هم. اینکه همش خونه بمونم دیوانه ام میکنه. ولی آره آدم دوست داره بعضی وقتا به خونه پناه بیاره و خانم خونه باشه.

مرسی :-))

باز هم مرسی ایشالا تو هم همین طور
صخره نورد
حال دلتون خوب باشه همیشه و مرغ آمین همیشه بالای سرتون در حال پرواز باشه :)
ممنونم مهربون جان ایشالا روی شونه ی شما هم بشینه.
پا ییز
آاااااه 
خوش به حال دوستتون 
اواسط بارداریش که اون جمله رو به یادش آوردم، خنده اش گرفته بود و میگفت من گفتم تغییر، ولی نه در این حد!
Merida aa
منم دقیقا طاقت یک لحظه تو خونه نشستن و کارنکردن و ندارم!
نمیدونم شاید بعضی وقتا شرایط طوری پیش میره که مجبور میشیم خونه نشین بشیم و به این شرایط عادت کنیم.
نوا ...
من همیشه آرزو می‌کنم که یک آرزوی محشر برای زندگیم پیدا کنم. یک چیزی که بشه معنای دویدن‌هام.
آفرین، من هم خیلی به این موضوع فکر میکنم. که هدفی که باید داشته باشم چیه؟
شارمین امیریان
سلام

حال دلت همیشه خوب هوپ صبور😍

یه فرق دیگه ی همشهریات با مردم شهر طرحت اینه که واست شوور نمیجورن!😁
سلام عزیزجانم ❤️
ممنونم
راسشو بخوای خیلی امیدوار نیستم. همین مردم شهرم بودن که دوره ی راهنمایی ازم خواستگاری می کردن و من مجبور میشدم بگم نامزد پسرداییمم، یادته که؟! :-)))
جناب قدح
سلام و درود بر هوپ صبور :)
اتفاقا دیروز یکی از دوستانم داشت همینو میگفت که چطور در عرض دوسال ازدواج کرده و شغلش و حتی محل زندگیش عوض شده ...
آدما و زندگیشون اصلا قابل پیش بینی نیس

برای شما هم بهترین اتفاقات و تغییرات رو آرزو دارم :)
درود به شما :-)
زندگی بازی های مختلفی برای ما توی آستینش داره، واقعا از فردای خودمون خبر نداریم.

مرسی به هم چنین :-)
زهرا
مرغ آمین روی شونه هوپ رو آرزو میکنم برای حال خوب دلش و تمام آرزوهاش:-)
سپاس زهرا جان، ایشالا بشینه روی شونه های خودت و بلند نشه
بهارنارنج :)
مرغ آمین:) چه جس خوبی داره اسمش
اوهوم... خیلیییی! البته من یاد گردنبندش افتادم الان
مهربان
کاش میشد ده سال دیگه رو ببینیم
در حد چند دقیقه
حداقل دلگرم میشدیم بابت آینده ی یا سعی میکردیم کمتر اشتباه کنیم اگه اینده مون و اینی که قراره بشیم رو دوست نداشتیم
اما بصورت کلی میدونی چیه هوپ
اگه اشتباه هم کردم از اینی که الان هستم راضی ام. در حد خودم بد نشدم تصمیم هایی که گرفتم چه خوب چه بد لازم بوده تا اینی که الان هستم بشم
پس خودمو همینجوری قبول کردم و خب ادامه میدم
شاید ده سال دیگه خوشحال باشم و اوصاع از اینی که هست بهتر شده باشه
ده سال پیش خوشحال نبودم و فکر میکردم اینی که الان هستم یعنی در سال 98 خوشحالم میکنه
آرزوی اشتباه کردم؟ نمیدونم
آخ آخ آخ، ازون آرزوهاییه که فکر کنم هر کسی توی زندگیش داره. واقعا کاش میشد. 
من هم از نود درصد تصمیم هام راضیم، ولی نمیشه نگم کاش فلان تصمیم رو نگرفته بودی هوپ!
امیدوارم توی سال ١٤٠٨ حال دلت خوب باشه، خیلی خوب
پا ییز
ولی من واقعا به یک تغییر در همین اندازه بزرگ احتیاج دارم 
من واقعا الان نمی دونم نتیجه ی بدو بدوها و کار کردنم چیه؟ هیچی 
:-)
ایشالا تغییری به همین حجم بزرگی و پر معنا در زندگیت اتفاق بیوفته
سین الف
خیلی وقته منتظر مرغ آمینم ...
مهر تا الان ...
ایشالا سر وقت میاد :-)
آسـوکـآ آآ
 من به زبون بیارم؟ :دی
بیار بیارررر
Zar
چقدر هضم اون بازه 10 ماه فشرده سخته واسم!
سرنوشتمون هم تحت الشعاع تصمیمات خودمون و هم اطرافیانمون و هم اتفاقات اطرافمون
این یعنی به آنی ممکن همه چیز تغییر کنه و از بهار برسیم به زمستون و بالعکس..
و همین باعث میشه که خودمون هم تغییر کنیم..
و ادمی که میتونه به انی کل زندگیش عوض شه باید هم درس انطباق با اوضاع و لذت بردن ازش رو در پیش بگیره و هم جنگیدن و قوی بودن رو...
امیدوارم حال دلت خوب باشه همیشه
مرغ آمین،آمین گوی تغییرات خوب زندگیت باشه عزیزِدل❤🙏🏻
واقعا هضمش خیلی سخته. 
تصمیمات و دست سرنوشت و اتفاقات پیرامونی و ...
کاش همش از زمستون بریم ب سمت بهارررر
باید یاد بگیریم از لحظه لذت ببریم.
ممنونم مهربون ایشالا چراغ جادویی توی زندگی تو هم نمایان بشه
پا ییز
ان شاءالله 
ممنونم 
خواهش میکنم :-)
نباتِ خدا
سلاااااام :)
از این مرغ آمین ها براتون آرزو میکنمم :)
سلام علیکم
مرسی ایشالا :-)
بانوچـ ـه
حال دلت که خوب باشه همون مرغ آمین هست بنظرم...
حالا هر تغییری که باشه
موافقم بانوچه جان :-)
راتا
توی این لحظه به شدت به یدونه ازین مرغا احتیاج دارم...!  حس میکنم زندگیم سیر نزولی پیدا کرده و هی داره بدتر میشه :(( 
امیدوارم مرغ امین  به همه ارزوهای تو دلت امین 
بگه و بهترین  تغییرای زندگیت اتفاق بیفته هوپ جان :)
یه جوری گفتی مرغا واقعا یه لحظه یاد مرغ و خروس افتادم :-))))
عزیزم ایشالا مرغ آمین دور و بر خودت پرواز کنه و رهات نکنه
ممنون
مصطفی فتاحی اردکانی
مرغ آمین ببین خانم دکتر چی میخواد
آفرین مرغ آمین گوش بده :-)
حمید آبان
دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور...
با آرزوی حالی خوب و تغییراتی در جهت بهتر شدن برای شما خانم دکتر :)
بلهههه درسته :-)
ممنونم آقای آبان به همچنین
مهربانو
هوپی جان امیدوارم نظر دوستت تغییر نکنه .. همه ی اتفاقات خوب زندگیش خوشحالم کرد منهای اون قسمت مادر شدنش . که از ته دلم امیدوارم غیر از اون چیزایی که تو ذهن من هست براش پیش بیاد . 
بنظرم ازدواج خیلی تغییر بزرگیه تو زندگی و باید یه مدت بگذره و ادما به هم و به شرایط جدیدشون عادت کنند و سازگار بشن . بچه دار شدن یه امر خیلی خیلی مهم تر و حساس تریه نسبت به ازدواج و وقتی میشنوی یک نفر تو ده ما همه ی این ها رو پشت سر گذاشته وحشت برت میداره که پس اون بچه همین لا لوها اتفاق افتاده و هیچ برنامه ریزی و هدف و فکری پشتش نبوده . 
بقول خارجی ها اِنی وِی .. 
در مورد خودت هم باید بگم خیلی روش و طرز فکرت رو در این زمینه می پسندم . امیدوارم با همین فرمون بری و کلی رضایت و موفقیت همراهت باشه و البته تغییرات چشمگیر و عااالی به همراه داشته باشی 
بارداریش ناخواسته بود و افسرده هم شده بود ولی الان پذیرفته و میگه راضیه.
ایشالا
واقعا اصلا بدون فکر نمیشه بچه دار شد، کلی امادگی میخواد ولی وقتی ناخواسته اتفاق بیوفته باید شرایط رو نسبت به اتفاق تغییر داد.
مرسی واسه انرژی مثبتی که بهم میدی مهربانو جانم :-*
حامد سپهر
تغییر توی درون آدما باید اتفاق بیوفته ، مرغ آمین یه جور تلقینه
امیدوارم اتفاقهای خوبی در انتظارت باشه خانم دکتر:)
بله اینطور میشه گفت. البته که دعا کنی و انرژی مثبت بفرستی حال دل هم بهتر میشه
ممنونم اقای سپهر
گندم بانو
دوستت دندون پزشک بود و حالا خونه‌دار شده؟!
زندگی آدما رو عوض میکنه هوپ! بستگی داره چجوری پیش بری... :)
نه عزیزم کارمند قراردادی بود. ولی هستن همکلاسی هایی که بچه دار شدن و خونه نشین.
قبول دارم اصلا نمیدونیم فردامون چه شکلیه
tiktik tiki
از قسمت تخصص اسکرین گرفتم😑(بااجاااازه)
نشون مامانم بدم بگم منی که هنوز سال دوام اینقدر نگو تخصص تخصصص تخصصصصصص ت خ ص ص
راستی یه سوال دوره عمومی دولتی باشی(شهریه پرداز نباشی)تخصص برای دانشگاه دولتی باید پول بدی؟؟؟
اسکرین به این منظور اشکال نداره :-))
من بابام هنوز میگن تخصصصص ولی من محل نمیذارم دیگه، کار خودم رو میکنم
نه به چه علت؟ دولتی شهریه نداره در کل
tiktik tiki
اینکه میگن یکبار از شرایط مجانی بودن استفاده کردی،حالا من همچین چیزی شنیدم درست غلطشو نمیدونم
نه اینطور نیست اصلا. طرف سهمیه داره دویست جا و دویست بار ازش استفاده میکنه و تموم نمیشه، اونی که با زحمت دولتی میاره چرا فقط یک بار استفاده کنه؟
tiktik tiki
دقیقاا👌
صبح
سلام هوپ عزیز 
امید که خدا خوشحالت کنه حسابی:)
و اینجا رو هیچ وقت ترک نکنی تا وقتی از نوه هات بنویسی:) یا از دانشجوهات هان:)
دلت آرام و تنت سلامت
سلام آقای صبح
ایشالا به همچنین
امیدوارم هم چنان ادامه بدم نوشتن رو ممنونم :-)
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan