میگن صد سال اولش سخته فقط!

  • ۱۳:۴۴

از صبح تا حالا این مصرع توی ذهنم پشت سر هم تکرار میشه: 

دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده*

دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده

دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده

دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده

 

این تفکر که اگه ما خوب باشیم و خوبی کنیم، دنیا بر وفق مراد ما می چرخه و همه قدرمون رو می دونن؛ اگه نگم هیچ وقت باید بگم خیلی وقت ها درست نیست. این دنیای بی وفا اونقدر که با شیادهاست با بقیه نیست!

درسته خدا عادله ولی به عینه بهم ثابت شده که برخلاف ما صبوره؛ خیلی خیلی صبوره... طوری که باعث میشه ما به عدالتش شک کنیم...

خدایا حکمتت رو شکر، صبورترم کن. خب؟

 

*حافظ

 

  • ۴۷۷
جناب قدح

سلام

ان شاءالله صبور باشی و پاداش صبرت رو به بهترین نحو از خدا بگیری ...

سلام
ان شاالله، فقط از خودش میخوام که کم نیارم :-(
شارمین امیریان

سلام عزیزم.

یه ویژگی دیگه خدا هم اینه که کلی بازی سرت درمیاره تا یواش یواش شخصیتت رو بسازه. در عین حال که ویژگی حرص دربیاریه، خیلی هم مفید و نتیجه بخشه!

واقعا خدا صبوره و باید پا به پاش صبوری کرد. کاش بتونیم....

 

داری تند تند پست میذاری دکتر! خوشحالم که بیشتر می خونمت ناراحتم چون می دونم تند تند پست گذاشتنت یعنی چی 😔

سلام شارمین جانم :-*
گلت رو گذاشتم جلوی شیشه ماشین هر کی سوار میشه میگه کی داده بهت؟ میگم دوست پسرم :-))))
وای کاملا موافقم باهات. این سختی ها، اذیت ها همش برای اینه که شخصیتمون شکل بگیره، کاش کم نیارم...کاش بتونیم

شارمین 😞😞
توی دو هفته اول مرداد ٧ تا پست گذاشتم که از من بعید بود! 
امیررضا کامیار

صدسال اول زندگی خیلی سخته ولی صدسال دوم رو البته اگه بتونیم صدسال اول رو تموم کنیم خیلی راحت میخوابیم قربون صبر خدا برم

بعضی وقتا انقدر زندگی سخت میگیره بهمون که آرزو میکنیم کاش این صد سال اول تموم شده بود و موقع خوابمون رسیده بود...
صبورا کرمی🦄

عزیزم❤

الهی بهترینا برات رقم بخوره💫

 

صبورا جان، ممنونم ازت
سین الف

چرا بجای دعا کردن تلاش نمیکنیم ؟!

تلاش می کنیم ولی خیلی وقتا به در بسته می خوریم. اون موقع است که باید دعا کنیم
نباتِ خدا

خدای صبور و قشنگم :) 

صبرا جمیلا :-(
yasna sadat

بیشتر با شیاد هاست...

 

چرا واقعا..

نمیدونم چرا دنیا به کامشونه
مـارﮮ :)

پس قانون جذب چی میگه که خوبی کن تا خوبی ببینی ؟ :(

قانون جذب همیشه درست نمیگه! 
پا ییز

خدا عادله ولی نه برای توی این دنیا 

از بس صبوره همه رو گذاشته واسه اونور 

البته همونطور که خودتون فرمودید نه برای همه :| 

تموم عمرمون منتظر برپایی عدالتش بمونیم؟! 
هعی
گندم بانو

کلا دنیا بر وفق مراد هیشکی نیست... در واقع من قبول دارم که هر چی خوبی کنی نتیجه ش این نمیشه که خوبی ببینی... ولی به اون معنی نیست که اگه بدی کنی هم بدی نمیبینی... کلا برا همه سخته!!!!

تا حالا چند نفرو دیدی جزای بدیشون رو توی این دنیا گرفته باشن گندم؟
اریانه

اره خب صد سال اولش سخته ، شایدم خیلی سخته ، اصلا وحشتناکه، اونقدر سخت که تو پژمرده بشی، اونقدر که تو اوایل جوونی حس پیر بودن داشته باشی، از درون شکسته باشی ، ولی واسه خاطر روند این زندگی مزخرف مجبور باشی وانمود کنی که ایستادیو داری میری جلو، انگیزه های کوتاه مدت الکی ، بی هدفی مطلق، واقعا ماها چه هدفی داریم، به نظرم هیچی، فقط میدویم دنبال حساهای زود گذر و خوشی های کوتاه مدت،فقط خودمونو سرگرم میکنیم که بگیم اره ما زنده ایم ، مثل بقیه ایم ، تهش چیه ، بعد این صد سال چه خبره، ته این همه صبر قراره به چی برسیم ، ایا مصلحتمون نبوده خدا بهمون نداده؟، یا شایدم داده، ولی ماها اینقدر از درون نابودیم که نمیتونیم از اون رسیدن به هدف خوشحال بشیم ، اخه مگه یه روح پیر و صدساله میتونه مثل یه جوون 20 ساله باشه؟کاش خدا صبر ما رو نسنجه، کاش که دیر نکنه واسه دادن هدفامون و خواسته هامون به ما، خیلیا از ترس مردن و خودشون حذف کردن فقط وانمود میکنن، ولی تاکی میتونیم نقش بازی کنیم، تاکی گول بزنیم همرو که حالمون خوبه، واخر یه روز میرسه میبینی ، از همه بیشتر واسه خودت نقش بازی کردی ، از همه بیشتر خدا رو گول زدی، کاش دیر نشه، اره صبور بودن خوبه ، شکل گیری شخصیت محشره ، ولی به چه قیمتی، به قیمت چه لحظه های، چه ارزوهایی،کاش دیر نشه

چقدر با تک تک جملاتت همذات پنداری کردم :-(
کاش دیر نشه
کاکتوس

هرچی ادم شیادتر تو این دنیا شادتر و موفق تر

هرچی هم مظلوم باشی و اروم روزبه روز به بدبختیات اضافه تر میشه.. یه وقتاییم آسته میری آسته میای که گربه شاخت نزنه ولی میبینی گربه که هیچ گراز میاد چنان شاخت میزنه و دل و رودت میریزه بیرون که مگو مپرس

واقعا از کارخدا و حکمت و این حرفاش سردرنمیارم

بعضی وقتا صبر هم خودش یه زجر...

مظلوم بودن واقعا توی این دنیا جواب نمیده. واقعا :-/
عقل ما در اون حد قد نمیده متاسفانه.
مجبوریم صبور باشیم و بزنیم به بی خیالی
اریانه

نمیدونم خوشحال باشم ، که یکی دیگه با حسای من همذات پنداری میکنه، یا اینکه ناراحت باشم که یه نفر دیگه هم داره این احوال وحشناک و بد میگذرونه، همذات پنداری نکن هوپ ، اصلا به اسمت نمیاد ، به شخصیتت نمیاد، تو نقشت فرو برو ، دیدی بازیگرا چه طوری حس میگیرن، دیدی یه طور نقش بازی میکنن انگار واقعا اون اتفاق افتاده ، توهم نقش بازی کن ، نقش خوشحالا رو بازی کن ، گور بابا ی غم درون، ارزششو نداره، اگه اون چیزی که من حدس میزنم باشه ، با توجه به پستات ، ارزششو نداره، تو به خودت قول دادی ، تقریبا چند هفته پیش، که دیگه خود ازاری نکنی، عزت نفست برات مهم تر باشه، تو هنوز اونقدر غم نداری که از نقشت در بیای، همذات پنداری نکن هوپ، همذات پنداری با این احوالات خطرناکه ، تهش جالب نمیشه

ببین این احوالات من همیشگی نیستن. مسلما وقتی ناراحتم تمام غم و غصه های دیگه ام یادم میاد. واقعا به شخصیت من ناراحتی زیاد نمیاد، اینطور آدمی نیستم. ولی اعتراف میکنم که ازین چیزی که نشون میدم ضعیف ترم...
اسم هوپ، اسم وبلاگم همه و همه برای تلقین مثبت به خودمه و واقعا اکثر اوقات جوابگوعه. ولی بعضی وقتا ما آدمای نسبتا قوی هم حق داریم پوسته ی قوی بیرونیمون رو دربیاریم و با خودِ شکنندمون مواجه بشیم و به خدا غر بزنیم...

رهآ __

خدایا صبورترش کن .. صبورترم کن.

 

الهی هر چی خیر برات پیش بیاد.

صبوری بیش تر قوی شدن بیشتر
الهی امین
حامد سپهر

فرگوسن توی اولین مسابقه که مربی بود از خدا خواسته بود که تیمش برنده بشه و اتفاقا باخته بودن و به این نتیجه رسیده بود که باید تلاش کرد چون خدا ، خدای اونا هم هست

معنی صبر از نظر ما با خدا فرق داره

دقیقا موافقم باهاتون. ولی بعضی وقتا که حس میکنم خدا با اونا مهربون تره، دلم میشکنه.

آبان ...

می دونی چقدر این چند وقت غر زدم به خدا ..

خودمم خجالت میکشم 

کاش خدا یه جوری دلمون اروم کنه ..کاش تمام بشه صبر هوپ 

منم هفته پیش این مصرع افتاده بود تو ذهنم ...

هوپ کاش تهش خوب باشه ..ته تهش ...

منم کلی غر میزنم ولی خجالت نمیکشم. مگه ما چند تا خدا داریم؟ ازون نخوایم از کی بخوایم؟ :-)
من دلم آرومه اگر بذارن زندگیم رو بکنم :-(
من مطمئنم اخرش خوبه.
واران ..

من دیدم اگر گندم ندیده .

که جزای بدیشون رو تو همین دنیا گرفتند .

 

 

+

سلام :)

خانوم دکتر برات سر نمازام اگر قابل باشم دعاگوت خواهم بود .

 

سلام 
عزیزم لطف میکنی :-*
ولی من نمیخوام جزای بدیشون رو ببینن، فقط دوست ندارم انقدر خوش باشن! نمیدونم چطوری منظورم رو برسونم :-)))
مهدی ­­­­

چیز واضحی شاید براتون باشه ولی اخیرا فهمیدم آدم نایس بودن و آدم خوب بودن خیلی با هم فرق دارن. دنیا بی رحمه دیگه، نمیشه با همه خوب بود. یه جاهایی لازمه آدم دافعه زیادی داشته باشه

نایس و خوب هم معنین که!
من آدم خوبی نیستم. تلاش میکنم باشم ولی نیستم
دکتر یونس

به قول شاعر:
سپرده ام به خدا هرچه داشتم اما/ خدایِ گَلّه ، خداوندِ گرگ ها هم هست! 

:-((
خدای گله، خدای گرگ ها هم هست...
اگه عنوانم رو دوست نداشتم، حتما با این مصرع عوضش میکردم
گندم بانو

خیلیا رو....

همین الان یکی از همکارای همسر هست که زنش سرطان گرفت، زنه رو ول کرد. بعدم که زنه تو خونه باباش مرد کل دیه‌شو برداشت! حالا خودش بعد چند سال سرطان گرفته و هنوز نمرده زنش و مادر خودش سر اینکه دیه به کی برسه دعواشونه! حتی مادر آقاهه داره تلاش میکنه که زنه طلاق بگیره که دیه و حقوقش برسه به مادر و پدرش!!

 

ولی کلا منظورم این نبود. منظورم اینه که حتی اونی هم که ظلم میکنه دل شاد نداره. اونم تو زندگیش هزارتا مشکل داره. درد داره.

یه خانمی هست تو اقوام ما. کلا زن خیییلی بدیه. پسرش تو جوونی فوت شد. تو عزای پسرش هم حتی این زنه یه نیش زد به مادرشوهرش! ولی به هر حال پسرش مرده بود. الانم دو سه تا دیگه از بچه‌هاش ازش بریدن. نوه‌هاش دوسش ندارن. هر روزش شده گریه. ولی برا کسی فرقی نمیکنه. باز تو همین تنها موندنا و هزار تا درد و مریضی‌هاشم داره بدی میکنه‌ها... نه اینکه بگم عوض شده. منظورم اینه که اونم حالش خوش نیست.

مگه دیه میدن وقتی از سرطان فوت بشی؟ منظورت بیمه عمره؟
میدونی میگن صبر کوچیکه خدا ٤٠ ساله! یعنی خیلی از افراد ظالم به جزای کارشون میرسن ولی عمر ما قد نمیده که متوجه بشیم. 
قبول دارم حرفت رو گندم واقعا ولی بذار یکم غر بزنم :-))))))
مهدی ­­­­

منظورم از نایس آدمیه که برای همه نایسه. آدم خوبم منظورم آدمی که کار درست رو انجام میده. کاردرست انجام دادن و با همه خوب بودنم دقیقا یکی نیستن

آهان الان متوجه منظورتون شدم. پس باید بگم من آدم نایسی نیستم ولی سعی میکنم خوب باشم :-)))
اریانه

ببین هوپ ، من ابدا منظورم به ضعیف بودن تو نبود، بیا واقع بین باشیم ، میخوام رک باشم ، با توجه به شناختی که به طور کلی از وبت گرفتم ، تو موفقی، در مورد قوی و ضعیف بودنت نمیتونم دقیق چیزی بگم ، این یکی خیلی خصوصیه ، من به جزهمین پستای غم درونت ، چیزی جز مبنی بر یکم احساسی بودنت نمیگیرم، ولی همزاد پنداریت خب، میشه گفت اون درونت ناامیده، همین ، ماها خیلیامون ، جدا خیلیامون، از بیرون قوی هستیم ، از دور موفقیم ، به نظرم ماها لایه لایه ایم ، اون لایه بیرونیه خیلیامون قویه، بی مشکله ، ولی خود واقعیمون، اون لایه اخریه چند نفر بی مشکله، به نقص، اصلا بی مشکل نه ، فقط مثل لایه بیرونیمونه،من نظر کلیمو گفتم ، سو برداشت نشه ، وگرنه معلومه تو حق داری غر بزنی، گله کنی و .......، اصلا فکر کنم یکی از عواملی که وبت طرفدار داره ، خوبه و دوست داشتنی و جذابه ، همین موفق بودن توا، انرژی زیادت تو پستاته، معلومه ذات ماها خوبی طلبه ، از زیبایی خوشمون میاد، وقتی سمت تو و نوشتهات جذب میشیم ، پس تو هم زیبایی، فقط سخته که تو رو با این همه زیبایی ، ناامید ببینم ، وگرنه مسلمه توهم حق داری، همین،این پست رو صرفا برای خودت بود ، اگه میخوای تاییدشنکن ، من عمومی میزنم ، که خواستی جواب بدی بشه، مرسی اه

عزیزم اصلا ناراحت نشدم از حرفت، سوبرداشتم نشد. متوجه منظورت هستم. 
فقط خواستم بگم من معمولا مودم در این حد پایین نیست. چیزهایی به گوشم میرسه که آزارم میده. باعث میشه چند روزی برم توی خودم و این اخبار از وقتی که برگشتم به شهر خودم بیشتر شده. این شده که پست هام یکی در میون تگ غم درون میخورن. 
هیش کی از ته دل بقیه خبر نداره. واقعا نمیشه از دور در مورد کسی نظر داد. همین که میگی خیلیا از دور قوی ان...

اگه خدا نظری بهم بکنه، از خدامه که دیگه مطلبی با این تگ ننویسم. :-)))
مرسی اح
گندم بانو

هررررر چی دوس داری غر بزن عزیزم ^__^

 

نمیدونم! یه پولی میدن گویا! :))

باشههه *_^
احتمالا بیمه شون بوده
اریانه

خوبه ، عالیه، زیبای ما، فکر کنم انقدر ایندفعه پیله شدم ، کلافه شدی، دیگه از تگا نزنی ها، عصبی میشم یهو، میام دفعه بعد ، 15 تا از کامتا میزارم ، حالت گرفته شه ، از کرده خود پشیمان شوی،از این به بعد غمگین باشی، ناراحت باشی، گریه ، سرما خوردگی ، سردرد، با من طرفی،میام شهرت اون کسیم که خبر میاره رو هم بله ...، باشد که رستگار شوید ، والا، مرسی اه

آره خب یکم پیله شدی :))))) 
تلاشم رو میکنم حالم رو بهتر کنم. والاع آدم می ترسه بگه ناراحته اینطوری که :-)))

راتا

چیه این زندگی... 

چیه این حکمت خدا ... 

چیه این صبر .... 

پووووووف!!!

راستی هوپ جان،کاش میشد توام مثل گلسا یه ادرس کوتاه شده واسه بلاگفاییا داشتی تا بتونم لینکت کنم 

واسه ما قابل درک نیست واقعا.
بلت نیسم! :-/
امیرحسین غلام نژاد

داداش کلا سخته

دهنمون صاف شده تو این زندگی

__________________________________________

آپدیت نود 32 | لایسنس نود 32 | یوزر پسورد نود 32

خب با توجه به اینکه به ندرت کسی بالای صد میره آره کلش سخته
glory

بیا حالا سر زبون ما هم افتاد

دنیا وفا نداره ای نور هر دو دیده

دنیا وفا نداره ای نور هر دو دیده

پیشنهاد می کنم کنسرت نامجو رو با این اهنگ ببینین اون وقت با همون لحن توی ذهنتون ریپیت میشه!
فهیم

سلام خانم دکتر....چند روز پیش وبلاگت رو دیدم و هممممممه پست هاتون رو خوندم. شاید چون عاشق پزشکی بودم و پزشک نشدم.....

در باب بی وفایی دنیا همین بس که عروس هزاردامادی ست که به هیچ کس وفا نکرده.....

5ماهه عزادار از دست دادن برادری هستم که هنوز در بهت و ناباوریش موندم....قدر لحظات تکراری و بی خبری دنیا رو ادم وقتی می فهمه که یه کوه رو سرش اوار میشه و تا ابد گوشه دلش سیاه میشه.......

کاش برمیگشتم به روزایی که غم هام بازه زمانی داشت

عزیزم خوش باش زندگی خیلی بی رحمه

سلام خانم فهیم. خوش اومدی. چرت و پرت زیاد گفتم همه شو خوندی واقعا؟:-))))
تسلیت میگم هر چند میدونم تسلیت بقیه درد رو تسکین نمیده. 
بعضی از دردها هیچ وقت جاشون خوب نمیشه، شاید دردش کمتر بشه ولی اون اسکاری که به جا میذاره، اجازه نمیده یادت بره.
به هم چنین
علی علوی

دنیا وفا نداره درست !

ولی وظیفه ای جز خوبی کردن هم نداریم .

من با لفظ وظیفه مشکل دارم. فطرت آدمی دوست داره خوب باشه و خوبی کنه. نه صرفا چون وظیفشه.
علی علوی

حالا منم دقیقا منظورم این نبود که موظفیم چون همه مختاریم که چیکار کنیم .

همونی که شما میگی بدون غر غر خسته شدم منظورم بود 

درست ولی ما بنده ایم نه خدا و حق داریم غر غر خسته ایم سر بدیم! :-)
فهیم

اره عزیزم.همه ش رو خوندم. چرت و پرت هم نبود...نوشته هات رو دوست داشتم 

خیلی ممنون لطف داری :-)
شارمین امیریان

دوست پسرت ^_^

گلدون تو هم پشت پنجره اتاقمه. هر کی می بینه کلی ذوق می کنه که چه بامزه س. پس منم بگم هدیه دوست دخترمه ^_^

 

 

+ اندکی صبر... سحر نزدیک است (یعنی امیدوارم که باشه!)

نه تو هم بگو دوس پسرت :-))))

+ یک روز خوب میاد...
ریحانه

منم سعی میکنم آدم خوش قلب و مهربونی باشم ولی میبینم کل خوشی های دنیا مال بد قلباست واسه همین حرص میخورم!

نمیدونم چرا اینطوریه! شاید واقعا خوش نباشن و ما ظاهر قضیه رو میبینم.
فکر کردی حواسم نیست عروس شدی دیگه نمیای اینجا؟
کاکتوس

عید قربان پیشاپیش تبریک

 

 

بلاگفا هم یه مدت همینجوری اذیت میکرد حالا درست شده چشمش نزنیم... بیام هم انشالله به زودی درست شه

مرسی عید شما هم مبارک باشه. 
بلاگفا درست شده؟ راستشو بخوای بعد ازون افتضاحی که چند سال پیش به بار آورد هیچ وقت دیگه نتونستم به بلاگفا اعتماد کنم!
هانیه

خیلی وقته این جا برات کامنت نذاشتم ولی همیشه میام می خونم

منم عجولم نیاز به صبر زیاد دارم

انقدر خاموش خوندی که آدرست رو نگاه کردم تا یادم بیاد کی هستی، وای بر تو!
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan