هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (١٥)

  • ۲۰:۳۳

+_+ دهان مرد رو معاینه کردم و گفتم: دندون ٥ بالاییتون پوسیدگیش عمیقه و ٧ پایینتون هم عصب کشی لازم داره

بعد از راهنمایی های لازم مرد گفت: ببخشین یه سوال داشتم.

-بفرمایین

-راسته که میگن این خمیردندون و مسواکهای ما به درد نمیخوره و باید مسواک اراکی بزنیم؟

-از متخصصین طب اسلامی شنیدین؟

با خنده جواب داد: بله

-من نه رد می کنم و نه توصیه فقط میگم که دندون های دکتر روازاده رو یه نگاهی بندازین توی کلیپ هاشون، همین


خانم دکتری که اکثرا شیفت هام باهاش توی یه روزه خیلی باتجربه است. تک و توک ازش سوال می پرسم و انتقال تجاربش رو دوست دارم. اون روز بحث سال قبولی کنکور شد. گفت که ورودی ٧١ بوده. خندیدم: خانم دکتر ماشالا وقتی قبول شدین من تازه به دنیا اومدم! خندید و گفت: ماشالا


~_~ دستیار کلینیک گیج و ویج میزد. بهش گفتم: خوابتون میاد خانم فلانی؟ گفت: آره دخترم دیشب مریض بود نذاشت تا صبح بخوابم، تب داشت هی پاشویه اش کردم تا صبح. آوردمش تو اتاق رست خوابوندمش که حواسم بهش باشه.

بعد به ساعت نگاه کرد و ادامه داد: برم بیدارش کنم صبحونه بدم بهش، الان کاری باهام ندارین؟ 

-نه بفرمایین.

دقایقی بعد دختربچه غرزنان همراه مادرش اومد.

-سلاااام خانوووم! چرا غر میزنی؟

-سلام خاله. آخه مامانم دیشب نذاشت بخوابم!

مادرش نگاهم کرد و گفت: بیا طلبکارم شد!


$_$ خیلی زشته وقتی کسی در مورد میزان حقوقمون سوال میکنه. مخصوصا وقتی همکار نیست. آدم معذب میشه. توی مهمونی یکی از دوستهام از تک تک بچه ها که هر کدوم یه شغل متفاوت داشتن، مقدار حقوقشون رو پرسید و در آخر رو به من کرد: تو که پول پارو میکنی، نه؟ 

من: :-/


@_@  کار کردن در کنار اون خانم دکتر مذکور درسته سرشار از تجربه است، ولی این عیب رو داره که مثلا بیمار رو می فرستن داخل برای معاینه پیش من، نگاه میکنه می بینه خانم دکتر یونیت بغلی مریض داره، بعد به من با دماغ جمع شده نگاه میکنه: شما دکتری؟

سعی میکنم لبخندم محو نشه: بله

با شک نگاهم میکنه: ایشون هم دکترن؟

-بله

+ پس چرا انقدر جوونی؟ بلد هستی کار کنی؟

می مونم چی بگم بهش! دستیار میاد جلو و میگه: بله چرا بلد نباشن

معاینه اش می کنم. دندون های قدامیش شکسته و پوسیده است. میگم که باید ترمیم بشه.

هنوز شک داره. با اینکه ته دلم بهم برخورده ولی کم کم متوجه میشم که زن از لحاظ روحی خیلی سالم نیست. عکس کامپوزیت ونیری که کار کردم رو نشونش میدم: ببینین این کار دیروز منه.

دخترش با ذوق میگه: مامان قشنگ میشی ها. بخواب برات کار کنن.

دو تا از سه تا دندون جلوییش رو ترمیم می کنم و میگم پاشین توی آینه نگاه کنین. راضی هستین؟

لبخند گل و گشادی میزنه: آره خیلیییی خوبه. واسه اون یکی کی نوبت بگیرم؟ 


•o• خانومه اومده معاینه اش کردم و نوبت دادیم بهش برای هفته آینده. بعد از فامیلم حس کرده آشنام. رفته به شوهرش گفته و شوهرش گفته: عهههه این دختر فلانیه که باهاشون رفتیم مشهد. اون موقع نوزاد بود بعد پاش گیر کرد بین صندلی ها در رفت. بعد اتوبوس رو رو سرش گذاشت از بس جیغ زد تا اینکه مامانم که شکسته بند بود، پاشو جا انداخت و بچه خوابش برد

زن این خاطره رو در هفته بعدی برای من تعریف کرد و من با تعجب گفتم: اصلا خبر نداشتم تا حالا پام دررفته، بهم نگفتن! بعد از اتمام شیفت کلینیک از والدین گرام پرسیدم و تایید کردن که بلهههه! چیز مهمی نبود که بخوایم بهت بگیم


-_- کیس سلکشن یا همون انتخاب مریض صحیح خیلی خیلی مهمه. حتی اهمیتش از خود درمان هم بیشتره. مثلا من وقتی دندون زن رو عصب کشی کردم و داشتم اولین ونیر رو روی دندونش می ذاشتم و زن اونجا بود که لو داد که فامیل نزدیک فلانیه ( همکاری که فقط ونیر آدامس شیک طور کار میکنه! ) باید بلندش می کردم و می گفتم: برین پیش خودش! کارش بهتر منه

چون زن مرحله به مرحله آینه به دست انقدر در مورد کارم نظر داد، انقدر غر زد که کوتاهش کن، نازکش کن که تقریبا هیچی از کامپوزیت نموند و زردی و سیاهی دندون در طوق دو تا از دندون هاش نمایان شد. کامپوزیتی که اینجور مواقع باید استفاده کنیم رو متاسفانه نداشتیم و بهش گفتم دفعه بعدی که اومدی برات درستش می کنم

ولی گویا پیش فامیل محترم رفتن و ایشون کلی کار من رو کوبیدن و بیمار رو تحریک کردن. بی خیال اعصابم خرد میشه بیشتر ازین در مورد این خاطره بگم! بریم سراغ آخرین خاطره این سری. :-/


^_^ آخه من چطور قربون اون اطفالی که خودشون رو لوس می کنن برام و با کلی حاضرجوابی مشکلشون رو توضیح میدن نرم؟!

-دندون های جلوم درد می کنه خاله.

معاینه کردم و هیچ مشکلی رو مشاهده نکردم. مادرش از بالای سرش آروم لب زد: هی روسری و آستینش رو گاز می گیره!

-خاله چیزی توی دهنت میکنی؟

دخترک یکم هول شد: نه خاله فقطططط یه بااار بابام نوشابه گرفته بودددد، بعععد من با دندونام بازش کردم! تازشمممم دندون آسیابم خراب شده.

ابروهام بالا میرن: دندون آسیاب فسقلی؟ گفتی ٤ سالته؟ ببینمش؟

کمی پوسیده بود. به توصیه ی اکید و چندباره ی مامانش کلی براش توضیح دادم که مسواک بزن، چیزی تو دهنت نکن غیر غذا و مسواک! ، شکلات کم بخور و ... . هی می گفت: چشم! و سرش رو تکون می داد. دندونش رو ترمیم و ستاره نقره ایش رو چسبوندم و مرخصش کردم: خالههههه؟

-جونم؟

-ستاره طلاییم رو چسبوندی؟

-ستاره نقره ای! بله چسبوندم.



++ مطلب ٤٠٠ام این وبلاگ.


  • ۵۱۸
פـریـر بانو

تو که پول پارو می‌کنی! :))

امان از دست مردم...

کاش یاد بگیرن درآمد و رتبهٔ کنکور و معدل و این‌ها رو نباید بپرسن! :/

 

:: دکتر بودن صبر و حوصلهٔ زیادی می‌خواد واقعا. می‌تونم درک کنم بعضی‌ حرف‌ها و رفتارها چقدر می‌تونه آزاردهنده باشه.

 

خسته نباشی خانم دکترجان. 💙

یاد نمی گیرن متاسفانه! :-/
کلا هر شغلی که با ارباب رجوع سر و کار داشته باشه، سخته. ما چون ارباب رجوعمون بیماره و اکثرا درد داره بیشتر 
سلامت باشی حریر جان
آبان ...

اون حقوق پرسیدن را ...واقعا مزخرفه 

کیس سلکشن ...یه عده را از کار کردن براشون بگذر ...درد سره 

ولی من از دندون پزشک جوون وخوشگل خوش ام میاد :) 

خودت چطوری ؟

خیلی آبان خیلی! من خانوادم نمیدونن دریافتیم چقدره بعد امان از به عده! 
تا مردم شناسیم تکمیل بشه و هر کسی رو پذیرش نکنم، خیلی طول میکشه! 
جوون و خوشگل منو گفتی؟ 
قرررربون شما، خوبم شکر خدا
مهدی ­­­­

شما دکتری؟

بله

ایشون دکترن؟

بله

:)))) واقعا جا داره آدم سرشو بکوبه به دیوار.

کلا همین که نگفت چرا مرد نیستین، من خداروشکر کردم!
Blue girl

جدیدا پیج های zero waste درباره مسواک اراکی و یه جور خمیر دندون دست ساز زیاد مانور میدن

این مسواک اراکی که هیچ

یه خمیر دندونی معرفی میکنن متشکله از نسبت ۲ به ۱ روغن نارگیل و جوش شیرین و چند قطره روغن خوشبو کننده

به نظر شما این ترکیب میتونه جایگزین مناسبی باشه؟ یا آسیب زننده ست برای دندان ها؟

من راستش هیچ اطلاعی در موردش ندارم. یه زمانی دکتر روازاده کلی مزخرف در مورد دهان و دندان گفت که پس از شکایت دندونپزشک ها دو سال محرومش کردن از طبابت. 
من کلا اطلاعی در مورد خواص میوه و گل و گیاه ندارم متاسفانه. من بنده ی علم آکادمیکم.
گندم بانو

حالا حقوقت چقدره خانوم دکتر؟!! ^__* :)))

بیام ببافمت گندم؟ :-)))
صبورا کرمی🦄

چه خوب که تا حالا ۴۰۰ تا پست گذاشتی

این یعنی من ازت ۴۰۰ تا پست خوندم^_^

:))

 

کمتر خوندی دختر! چون یک سری از پست هام رمز دارن که به هیچ کس ندادم! :-)))
معلوم الحال

خانم دکتر، قرار نشد به باورهای ما توهین کنید. چی کار به طبیب روازاده دارین؟ :))

 

من کلا طب اسلامی رو قبول ندارم، توی مسائل پزشکی سررشته ای ندارم ولی توی دندونپزشکی چرت محضه حرف هاشون.
صبورا کرمی🦄

:/

برا چی به من رمز ندادی

برا چییییییییی

)ایکون دوست ملاقه به دست با پیژامه ) 😂

عزیزم هیشکی رمزشون رو نداره. فقط ده دوازده تا خواننده ی ابتداییم خوندشون. مهم نیستن. :-)
حامد سپهر

مسواک اراکی!! اولین باره میشنوم

منم خیلی ناراحت میشم یکی درباره حقوق آدم سوال بپرسه

مردم یا شاد خودتون هم وقتی به مطب دکتر میرین بیشتر دوست دارین که دکترتون با تجربه باشه و سن و سالی داشته باشه این طبیعیه:)

خودم هم بار اولی بود میشنیدم.
خیلی زشته، آخه حالا گیریم طرف صد ملیون ماهانه حقوقش باشه، چیش به ما میرسه؟ حسرتش؟
قبول دارم حرفتون رو ولی ما جوونا کی و چطوری قرار تجربه به دست بیاریم؟ توی شهر طرحی هم اوایل بهم اعتماد نداشتن، اواخر کارم اصرار و التماس که نرو و بمون.
هوپ ...

خانم Zar جان! توی خصوصی اون منبع کذایی رو بهم میگی عزیزم؟ 

صبورا کرمی🦄

در جواب blue girl. جوش  شیرین اصلا برای دندون خوب نیست. اگه ماسک  برای دندون میخوایی که سفید کننده باشه، از زردچوبه و روغن نارگیل و نمک استفاده کن. هر کدوم از اینا یک قاشق چای خوری. هفته یا دو هفته یکبار. با مسواک بزن. سفید کننده و ضد عفونی کننده اس

این روش رو خودت استفاده کردی صبورا؟
صبورا کرمی🦄

اره. چطور؟

میخواستم بدونم موثره یا فقط یه جایی خوندی. چقدر خوب که موثر بوده
انه

سلام 

وای از مریض هایی که میان و میگن تو دکتری؟

من اوایل طرحم خیلی این جمله رو شنیدم حتی یه خانم مسنی گفت همه دکترای خوب رفتن یه مشت اومدن جاشون...یا حتی یکی گفت حالا بلد هستی چیزی!

کلا طرز فکرشون اینجوریه دیگه😅

سلام، من طرحم تموم شده، اینجایی هم که هستم یعنی شهر خودمه و فرق داره فرهنگش با محل طرحم! ولی خب بازم مردم به سختی به افراد جوان اعتماد میکنن.
سپیده

سلام خانوم دکتر، یه سوالی داشتم؟ هزینه ساخت  نایت گارد حدودا چنده؟! 

سلام عزیزم، راستش نمیدونستم سرچ کردم از ٥٠٠ تومن تا یک ملیون و سیصد برای هر دو فک تعرفه سال ٩٧ بوده
سهراب

چقدر قشنگه که اینقدر با عشق از کارت می‌نویسی ...

 

حسی که من مدت‌هاست نداشتم ...

خب واقعا کارم رو با همه سختی هاش خیلی دوست دارم.
ایشالا دوباره پیداش کنیم
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

به هر متخصص جوونی سخت اعتماد میشه، که اون هم کم کم درست میشه:-)

آرههه سخت میشه واقعا. ولی وقتی کم کم نشون بدی چیزی در چنته داری بهت کم کم اعتماد میکنن.
سپیده

خیلی ممنون هوپ عزیز ❤️

خواهش میکنم 🌷🌷
x

چقدر حقوق میگیری و .... ؟!

انقدر این سوالو شنیدم که حد نداره !

به خیلی هاشدن با لبخند و صراحت میگم این مسائل مسائلی شخصیه ! حتی مساله ای مثل سن رو ازم می پرسن هم همین جوابو میدم خیلی وقت ها 

من اونایی که خیلی نزدیک نیستن رو میپیچونم ولی تو جمع دوستانه واقعا معذب شدم و حدودی گفتم! :-//
میم

اول متن که نوشتین دهان مرد...

آدم فکر می‌کنه درادامه درادامه می‌خواستین بنویسین دهان طرف رو مورد عنایت قرار دادم و زدین داغونش کردین...😂

:-))))))
نه بابا، معاینه اش کردم فقط
حمید آبان

این دکتر روازاده هم کم مونده بگه بیا فلان معجون رو بخور دیگه گلوله بهت اثر نمیکنه، یا این شربت رو بخور میتونی از دیوار رد بشی! برای خودش دکون وا کرده مردک، یه مشت حرف مفت میزنه و مردم هم که عاشق این حرفا که آره طب سنتی خیلی بهتر از طب جدیده و نبات داغ سرطان رو درمان میکنه!!

افرادی که جون و سلامتی آدم ها رو تامین میکنن، هر درآمدی داشته باشن حقشونه، نوش جونتون هرچقدر درآمد دارید..

اصلا من از اکثر نظراتی که میده و مردمی که تا این تابعشن در عجبم!
ممنون از شما
او ته آ رویای واقعی

سلام 

البته دکتر جون من دو سال پیش یه کنفرانس راجع به مسواک اراک دادم و دربارش چندتا مقاله خوندم. طبق مقالات اگر ب روش درست استفاده بشه یه مکمل عالی برای مسواکه. ولی بصورت جداگانه کارایی مسواک رو نداره

بخاطد موادی که داره که اگر اشتباه نکنم فلوراید هم جزوش بود بسیار مفیده و خاصیت دارویی داره

البته توی مقالات بسیار بسیار به طرز استفاده تاکید کرده بود چون اکثرا اشتباه استفاده میکنن

 

درکل استفاده ازش بشرط آموزش استفاده صحیح و برای مکمل مسواک اکیدا توصیه میشه.

 

درباره اون جوش شیرین هم ک یکی گفته بود متاسفانه مینای دندون رو از بین میبره و بسیار قویه. بجز اون سوزش لثه و ...

 

البته ببخشید در محضر اساتید نظر دادم D: 

چون راجع بهش تحقیق داشتم گفتم

سلام عزیزم، مرسی که اطلاعات تکمیلی دادی. چون من اصلا اطلاعاتی در این مورد نداشتم.
 ببین تو هم داری میگی به عنوان مکمل. ولی این چیزی که طب سنتیا میگن اینه که به تنهایی استفاده بشه و خمیردندون ضرر داره! 

نل

+فقط نشانه گذاریت برای جداکردن مباحث..عالی بود.

+ی بار ب ینده خدایی گفتم:شامپو که میزنی؟

گفت:نه.من میرم طب اسلامی و چی‌و چی و..قاطی میکنم میزنم.(تا اون زمان نمیدونستم طب اسلامی کلا در کار حذفیاته و کلا جایگزین داده)

گفتم:مسواک که میزنی؟

گفت:نه.

من با چشمهای گرد شده..

گفت: ی چوب...

و...

+چرا از درامد میپرسن؟حتی از ازدواج!!

تا دوستی میبینی یا غریبه میگه:ازدواج کردی؟؟

گویا خودشون ازدواج کردن کجارو گرفتن؟؟

جواب جدید من: نه دیگه.دیدم شما پشیمونی.من هم ازدواج نکردم.

اول میره در بهت بعد هم میگه:خوشبحالت.مجردی لذت ببر.راست‌میگی و... .

+میدونستی هم سنیم؟من الان فهمیدم(آیکون بغل)

+موفق باشی عزیزم.بوس

+ آخجوووون! دیگه داشتم ناامید میشدم که یکی به این نکته توجهی بکنه! :-))))
++ توی یه سری از موارد مکمل درمانه ولی اینکه جایگزین همه چیز بشه رو من واقعا درک نمیکنم! طرف دیابت داره سرطان داره به جای درمان اصلی میره طب سنتی وقتی دیگه داغون شد و کاری نشد براش بکنی میره سراغ دکترا.
+++ چه جواب خوبی! اخیرا یکی دیگه بهم گفت مجردی؟ گفتم بله! گفت چرا دیر میشه ها! منم گفتم اصلا قصدشو ندارم. سریع گفت خوب میکنی!!!! :-///

++++ عه جدی؟ *_^
به همچنین نل عزیز
دکتر یونس

اوووف . دیدم فیلمش رو.. ممنون.  اینقدر گریه کردم بعضی جاهاش.. دیالوگ های خوبی  داشت.. 
:چرا اینقدر تو همه چیز دنبال بدی ها میگردی؟!:) 
- چون همه بعد خوبی شون، ازت انتظار دارن!
میتونست خیلی رو اون عشق عالیا و واران مانور بده.. زود تموم شد.. 

ممنون از خودت که معرفیش کردی دکترجان
تابو بود عشقشون. نمیخواستن احتمالا بیش از حد تابوشکنی کنن.
از اتفاق منم حواسم به دیالوگ هاش جلب شد:

امید فقط تو رو صبورتر میکنه، ولی واقعیت رو تغییر نمیده.


روزی که عاشق بشی هم هدف پیدا می کنی و هم از مرگ می ترسی.


دکتر یونس

آره آره.. اینم از اون دیالوگای درخشانش بود.. 

دقیقا
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan