هرگز وجودِ حاضرِ غایب شنیده‌ای؟! من در میان جمع و دلم جای دیگر است...

  • ۰۰:۰۵

گاهی وقتا واقعا نوشتن نمی تونه تمام اون چیزی که میخوای رو بیان کنه، انقدر که زدی توی سر قلمت و سانسورش کردی. حرف دارم واسه گفتن ولی قلمم یاری نمی کنه و البته که من هم نمیخوام یاری کنه، فقط میخوام بگذره ازش و یادم بره همه چی رو

پس میام یکم در مورد تنهایی اگزیستانسیالیسم ( حتی به زور تایپش میکنم!) صحبت میکنم. طرف میگفت سه نوع تنهایی داریم: تنهایی بین فردی، تنهایی در جمع و تنهایی اگزیستان... (سخته، شما درست بخونین!) که برترین نوع تنهاییه و با خودشناسی به دست میاد. وقتی که بدونی حتی توی بهترین رابطه هم که باشی باز بالذات تنهایی، فقط خودتی و خودت. اینطوری برای پر کردن خلأ درونیت دنبال رابطه و ازدواج نمی ری. اکثرا به این نوع تنهایی پی نمی برن حتی ازش فرارین و می ترسن ازش، واسه همین از رابطه ای به رابطه ی دیگه میرن و سرخورده میشن. ذهنم خیلی درگیر این نوع تنهاییه. باید به مرتبه ای برسم که با این تنهایی بالذات وجودیم بیشتر کنار بیام. کار خیلی سختیه ولی من از پسش برمیام


*عنوان از سعدی شیرازی


  • ۳۷۶
منتظر اتفاقات خوب (حورا)

گاهی وقت‌ها واقعا نوشتن نمی‌تونه!

و چقدر سخته که بهترین راه آروم کردنت هم دست و پاش بسته باشه.
Magic Farari

تنهایی عمیق....

ولی لذت بخش
شارمین امیریان

سلام.

 

کلماتت رو میتونی سانسور کنی،ولی حس غمی که پشت کلمات نوشته شده ت حس میشه رو نه. هوپ شاید این روزهات داره سخت میگذره ولی انگار داره از تو آدم جدیدی میسازه که نسبت به هوپ قبلی کارآمدتره!

 

من سالهاست با تنهایی اگزیستانسیالیستیم عجین شده م. به نظرم درک کردن و پذیرفتنش آدم رو شادتر نمیکنه (حتی گاهی غمگین میکنه) ولی آرامش خوبی داره. این آرامشه هزار بار تقدیم تو باد 😘

سلام
خیلی سعی کردم این حس پشت کلمات رو هم سانسور کنم ولی مثل اینکه نشده! :-))))
امیدوارم هوپ بهتری بشم شارمین :-)

دقیقا اوایل درک و عجین شدن با این تنهایی آدم رو غمگین میکنه ولی آرامشی که در پی داره، محشره! ^_*
یه نفر

چه استراحت خوبی است

در جوار خودم

خودم برای خودم

با خودم کنار خودم

* تنهایی از هرنوعش لذتبخشه ...

 

استراحت خوب :-) 
خودم در کنار خودم...

مانا .

تنهایی وقتی یه انتخاب باشه به نظر من اصلا چیز بدی نیست :) 

خیلیم لذت بخشه و واقعا خوش میگذره. 

هیشکی اندازه خودت خودتو نمیشناسه هوپ، مطمئن باش هوپ بهتری میشی. 

به نظر من هم. البته این تنهایی به معنای دور شدن از بقیه نیست. بلکه تلاش برای اینکه با خودمون بیشتر و بهتر رفیق باشیم.
منم مطمئنم :-)
هانیه

خوبه جز خودت هیچ کس نمی تونه به خودت رجوع کنه ولی تنهایی در جمع خیلی بده

تنهایی در جمع و اینکه قاطی خودشون راهت ندن اره خیلی بده ولی وقتی خودخواسته باشه، دلپذیره.
مهدی ­­­­

به این فکر میکنم که خدا تنهاست بیچاره :) منو آفریده که تنها نباشه و آروم میشم

این دیدگاه خیلی خوبیه دوست داشتم :-)
سالار سپهری

1- قلم تابع ذهن است؛ اما ذهن سیاله و همیشه تابع عقل و منطق نیست.شاید بعضی چیزها را ذهن خودآگاه خودخواسته فراموش کنه؛ اما خیلی از موارد را ذهن ناخودآگاه حتی خودخواسته هم فراموش نمیکنه که هیچ بلکه آن را خیلی پررنگ تر از پیش هم یادآوری می کنه.

2- تنهایی اگزیستانس را به نظرم دو نفر به خوبی و با پوست و استخوان و گوشت،لمس و تجربه کرده اند؛ یکی آدم قبل از داشتن حوا (که شاید نافرمانی جناب آدم ریشه در همین تنهایی اگزیستانس اش باشد) و دیگری رابینسون کروزئه.

١- بله و اینجاست که ما نمی خوایم چیزهایی رو بیان کنیم ولی به خودمون میایم می بینیم همه چی رو لو دادیم.
٢-خب اون ها ناگزیر بودن به تنها بودن. من تنهایی از جنس شخصیت اصلی رمان های تهوع یا بیگانه منظورمه. خودشناسی و کشمکش با جز جز درونی
bahar saani

فک کنم دچارشم😂😂😂😂اسمشو الان فهمیدم 😊

خیلی سخته اسمش :-))
آیبک .

تنهایی همراه با درون نگری لازمه ی رشد فردی و در نهایت موجب رشد اجتماعیه.

"اگزیستانسیالیستی". صورت صفتی داره. نباید به اسمش ی اضافه کرد. فکر کنم معادل فارسیش بشه "هستی گرایی" و "هستی گرایانه" رو گذاشت

دقیقا همین طوره. 
مرسی از تذکرت آبیک جان.الان باید بگم تنهایی اگزیستانسیالیسم یا اگزیستانس؟
هستی گرایانه؟ جالبه :-)
سبز

سلام 

ویروس کرونا از وسایل دندانپزشکی سرایت میکنه؟

سلام خیر چون وسایلمون یا استریله یا ضدعفونی. ولی از مریض ها ممکنه سرایت کنه برای همین تمهیدات مختلف رو برای محافظت انجام دادیم.
Yasiii

مواظب خودت باش هوپ جانم

شماها بیشتر در معرض بیماری هستید😘😍

چشم حتما :-)
مرسی که به فکرمونی
حامد سپهر

درسته که تنهایی اصلا خوب نیست و بهتر از با هر کس بودنه

و اینکه به مرحله ایی برسی که تنهایی اذیتت نکنه و بتونی تبدیل به فرصتش بکنی خیلی خوبه

من دنبال همین مرحله ام دقیقا
فامس

سلام 

عزیزکم خوبی؟؟

فکر کنم منم دچارشم😂

برات ارزوی سلامتی و  موفقیت دارم  مراقب خودت باش عزیزم😙😙😙❤❤

سلام فامس جون، خیلی خوبم شکر خدا با وجود تمام استرس ها
تنهاییه که لازمه هر کس در موردش فکر کنه و دچارش بشه.
ممنونم یوتو
اریانه

هوپ،خود خود خودت چطوره؟

یه خروار حرف دارم راجع به این مطلبت،اتفاقا تایپم کردم،ولی دیدم هرچقدر تایپ میکنم بازم اونقدر که من میخوام شفاف نمیرسونه منظورمو ،واس همین کلا قیدشو زدم،باشد که رستگار شویم:))))))

آریانه جان خود خود خودم خیلی خوبه شکر خدا، پی ام اسم گذشت و دیدم چقدر بهترم.
واسم هوو پیدا شده؟ که کامنت طولانی هات رو میری واسش میذاری؟
اریانه

     هوو؟؟؟بستگی داره از چه زاویه ای نگاه کنی!!:///

در دقایق اخیر واسه مهربان خان فکر کنم اندازه دو ص اچار کامنت گذاشتم://///تازه هی اخطار میداد زیاده سرو تهشو زدم یه عالمه ،فکر کنم تا وقتی اون بلاگ کار میکنه دیگه وارد بحث نشه با من://///یعنی الان مستر مهربان هووته؟؟؟؟نمیدونم؟؟؟!!!!

مهربان، مانته نیا؟ :-//
بله دیدم کامنتتو که اینو گفتم
برو قهرم
اریانه

خوش بودنت پایدار:))))

#پی ام اس را محل نگذاریم ،تا خودش برود:////(البته من با قرص پدرشو در میارم:))))))

ایشالا اگه بذارن
این بار به مرز دیوانگی رسوند منو.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan