هوپ و بیماران در هفته ای که گذشت. (٢٦)

  • ۱۱:۴۴

یک- زن توی باشگاه دید که وقتی نزدیکم شد، ماسکم رو زدم و ازش فاصله گرفتم ولی باز فاصله رو کم می کرد و بی توجه به اینکه سانس ورزششون شروع شده و من میگم دکتر فلانی رو نمی شناسم، اصرار داشت که حتما می شناسی و مطبش بهمان جاست و از دندونپزشک عمومی خیر ندیدم و میخوام حتما برم پیش متخصص. بالاخره اسم و آدرس چند تا متخصص بنام شهر رو بهش دادم تا منِ عمومی رو رها کرد.


دو- خواهرم میگه: دوستم فلان سوال دندونپزشکی رو ازم پرسید، بهش این جوابو دادم، درست گفتم؟

می خندم میگم: آره

میگه: از بس سوال می کنن ازم و میخوان از تو بپرسم، خودمم حفظ شدم جواباتو!


سه- نسبت به کوچیکترین سرفه بیمارهامون حساس شدیم و واکنش نشون می دیم، سرفه ی زن بند نمی اومد. گفتم: خانم مطمئنی حالت خوبه؟

گفت: به خدا حساسیت شدید دارم. 

بعد آستینش رو زد بالا و جای کبودی روی حفره کوبیتالش ( حفره آرنج) رو نشون داد: ببین خانم دکتر انقدر شدیده که مرتب دارم آمپول می زنم.

قانع شدم و کار رو شروع کردم. دقایقی بعد منشی پذیرش اومد و ازم خواست خانمی رو ویزیت کنم. دستکش رو عوض کردم و در حینی که می خواستم برگردم به سمت اون خانم، صدای سرفه شدیدی ازش شنیدم، با سرزنش به زن نگاه کردم: خانم محترم ماسکت کو؟ چرا وقتی اینطوری سرفه می کنی میای دندونپزشکی بدون ماسک؟!

زن با مظلومیت گفت: به خدا من نبودم.

مریضم از دور داد زد: خانم دکترررر بازم من بودم! 

از زن دوم معذرت خواهی کردم.


چاهار- پسر ٢٠ ساله با مادرش اومد. شکایتش این بود که دندون های جلوش شکسته. نگاه کردم و گفتم: بخاطر پوسیدگی زیاد اینطور شده. درستش می کنم. 

با استرس خوابید و گفت: از دندونپزشکی خیلی خیلی می ترسم. از بی حسیش بیشتر. 

گفتم: از شانست بی حسی دندون های قدامی بالا دردشون زیاده ولی آروم بی حس می کنم، کمتر اذیت بشی. 

بی حسی رو نه چندان عمیق، زدم و ترمیم رو انجام دادم و پسر از روی یونیت بلند شد و رفت جلوی آینه: واااای خانم دکتر بینیم باد کرده و کج شده!

خندیدم: نه بابا، چون بی حسی اینطور فکر می کنی. بی حسیش بره خوب میشی.

راضی شد و رفت. هفته بعد شد و دوباره به اون کلینیک رفتم. پسر و مادرش اومدن. پذیرش گفت: انگار واسشون مشکلی پیش اومده.

به پسر گفتم: چی شده؟ 

ماسکش رو پایین داد و به بینی کاملا نرمالش دست زد و نالید: بینیم کج شده.

با تعجب گفتم: همون هفته ام گفتم که چیزی نیست. 

گفت: از هفته قبل خیلی بهتر شده ولی هنوز کجه! بینیم خیلی قشنگ بود جوری که وقتی چسب میزدم همه میگفتن عملیه.

با ناچاری گفتم: ولی همون روزی هم که اومدی قوز بینیت توی چشم بود. اصلا ببینیم عکس قبل از اینی که بهت دست زدم رو.

گالری گوشیش رو باز کرد. و عکس های با آرایش و افکتش رو نشون داد. گفتم: اینا همش ادیت داره، بینیت هنوز دقیقا شکل عکساته. 

از دهان منشی دررفت: اگه میخوای عمل کنی، بگو میخوام عمل کنم، این بهونه ها چیه میاری؟

چشم غره رفتم بهش و بعد رو به مادرش کردم: چون پسرتون می ترسید، من بی حسی رو اصلا عمیق نزدم. دقیقا بالای دندون بود و کاری به بینیش نداشت. ولی ممکنه تنوع اعصاب صورتش به نوعی باشه که بینیش کمی حساس شده باشه، بهتر میشه نگران نباشین.

مادرش من رو کشید کنار و گفت: پسر حساسیه، قبلا یه بار دیگه بردیمش دندونپزشکی بعد از بی حسی بیهوش شد. 

بالاخره به هر سختی بود جفتشون رو آروم کردم و دیگه خداروشکر ندیدم پسر رو. البته که منشی رو دعوا کردم که یعنی چی به بیمار کنایه می زنی، هر چی گفتن بگو حق با شماست و سعی کن با احترام قانعشون کنی.

گفت: آخه پسره یه جوری بود.

-یه جوری چیه؟ ترنس بود.


پنج- تعریف از خود نباشه ( این پاراگراف کاملا تعریف از خوده!) دقت کردم بیشتر از اینکه دندونپزشک خوبی از نظر کار عملی باشم، دندونپزشک خوبی از نظر رفتار با بیمارم. شده بعضی وقت ها به نظرم خودم کاری رو ایده آل انجام ندادم و شاید حتی گند زدم، ولی مریض گفته خیلی دوستتون داشتم و اصلا استرس نداشتم وقتی کار می کردین واسم و باز میخوام پیش خودتون بیام حتما و بعدا مریض ثابتم شده. زن با استرس خوابید که از جرم گیری خیلی می ترسم درد داره و تحمل ندارم. براش روند کلی تشکیل جرم رو توضیح دادم. گفتم چه قسمت هایی رو چطور تمیز کنه و در حینش جرم گیری هم می کردم. باورتون میشه بعد از اتمام کارش نمی رفت و مرتب تشکر می کرد که دردم کمتر بود و دستتون سبکه؟! 

 

شیش- زن چادری میانسال ماسکش رو پایین داد و گفت: کامپوزیت قبلی دندونام شکسته خیلی زشت شدم.

به ترمیم قبلی بین دندون های قدامیش که مشخص بود دندونپزشک قبلی دندون ها رو بهم وصل کرده و الان شکسته بود نگاه کردم. ترمیمشون کردم. نخ رو از بین دندون ها رد کردم و گفتم: اجازه میدین دندون کناری کوچیکتون رو بزرگتر و شبیه دندون متناظرش کنم؟ 

با شک و تردید قبول کرد. نگم براتون از برق چشم هاش وقتی آینه بیماربین رو به دستش دادم: کاش واسه عروسی پسرم اومده بودم پیشتون. کل جشن دستم جلوی صورتم بود. چقدر غصه دندون هام رو می خوردم.


هفت- توی کلمه های کلیدیم نوشتم "خوشگل کنم" که بعدا خاطره اش یادم بیاد بنویسم ولی اصلا در خاطرم نیست چی میخواسم بگم! شاید می خواستم بگم وقتی اون همه لباس و گان و کلاه و عینک و ماسک و شیلد رو میزنم، انقدر هیچی ازم معلوم نیست که نیازی ندارم خوشگلاسیون انجام بدم و مثل زامبی میرم و میام!



هشت- زن و شوهر میانسال با دخترک هشت ساله زیباشون که سندرم داون بود، وارد شدن. وقتی میگم دخترک حتی اجازه نمی داد، معاینه اش کنم خودتون تصور کنین چه بر سر من و دستیار و منشی کلینیک اومد تا بتونیم با دختر ارتباط برقرار کنیم و بهمون اعتماد کنه. بی اغراق برای کشیدن دو تا دندون یک ساعت داشتیم باهاش سر و کله می زدیم تا تونستیم بی حسی بهش بزنیم. دستیارم رو کتک زد. بهش فحش داد. رفت توی اتاق رختکن و در رو بست. آوردیمش رهام کوچولوی شش ساله رو ببینه که دندون هاش رو چطور می کشم و چیزی نمی گه و بهش جایزه می دم ولی باز دخترک که لجباز و باهوش بود، اجازه نداد. آخر پدرش رو صدا زدیم. داد زد. بچه خوابید. پدرش سرش رو گرفت و در کمتر از ده ثانیه دو تا دندونش رو کشیدم و جایزش رو گرفت و به زور مامانش تشکر کرد و رفت!


نه- هفته قبل از قرنطینه همگانی اسفند، توی کلینیک شهر نزدیک محل طرحم مرحله اول عصب کشی دختر رو انجام دادم و پانسمان کردم چون نمیشد یک جلسه ای کارش رو تموم کنم. بعد از ٤ ماه دوباره دیدمش و این بار اندوش رو تموم کردم و از اون روز تماس های دستیار اون کلینیک بهم فقط در مورد این دختر شد: میگه درد دارم، آبسه کردم، آبسه ام خوب شد. گوشم درد گرفت، فکم می خاره و ... .

دو هفته بعد دوباره دیدمش. عکس گرفته بود و به تمام دکترای شهر نشون داده بود و همه گفته بودن مشکلی نداره و فقط یک نفرشون گفته بود باید بکشی دندون رو و نمیشه نگه داشت. گویا پشت سر من هم حرف زده بود و این شد که با اینکه به وضوح به نظر میومد دختر کیسِ روان باشه، گفتم ریتریت می کنم دندونت رو، باز کردم و دیدم واقعا کانال اضافه نداره، ولی باز دختر رهامون نکرد. آخر سر تسلیم شدم و گفتم هزینه اش رو کامل بهش برگردونین، بره دندونش رو پیش همون دکتری که گفته باید بکشی، بکشه. 

ای تف به ذاتت کرونا.


ده- زن سی ساله می ترسید. حالت تهوع داشت و دهانش رو مرتب می بست. ازش پرسیدم: اسمت چیه؟ 

گفت: الهام

گفتم: الهام جون عزیزم باااااز کن خاله. باز کن.

دستیارم غش کرد از خنده. زن هم بااااز کرد.



یازده- هی میگن واسه چی تو شهر خودت کار نمی کنی و مرتب میری شهرای اطراف. نمی دونن که جدا از تعرفه کم کلینیک های شهرمون و کمتر بودن بیمارهاش، مدیر کلینیک هاش اکثرا شارلاتان و حق پزشک خورن! کلینیک رو بستن و به عنوان پول شش ماه کارکردم که بیمار نقد بهشون داده و اینا ذوق کردن گذاشتن تو جیب خودشون، بهم سفته دادن که معلوم نیست بتونم پولش کنم یا نه. دیگه عمرا توی کلینیکی که مدیر کلینیکش دندونپزشک نیست و درک نکنه دست درد، گردن درد و کمردرد یعنی چی، کار کنم. 

ازونور خانواده شاکی شدن چرا انقدر شب ها دیر میای خونه و شیفت عصر نرو و کمتر مریض ببین، آخه من کمتر کار کنم، پول وسایل مطب آینده ام رو که دارم توی این وضع داغون اقتصادی خرد خرد می خرم و چک میدم و فردا باز گرون شده، از شما بگیرم؟ خب دوست ندارم.


  • ۴۹۱
کامیار ...

در ارتباط با شماره دو:منم دوتا رفیق دارم دانشجوی دندونن هر وقت میبینمش دمان از روزگارشون در میارم
خب بالاخره رفیق واسه این روزاست

 

در ارتباط با 5:رفتار با بیمار حتی بیشتر از کیفیت کار ارزش داره از نظر بیمار اینو خودم به عینه دیدم

نگم براتون از مهمونی های فامیل نگم :-///

فکر کنم همین طور باشه. اونم توی کار ترسناک ما از نظر مردم
بیست و دو

من همه ش میگفتم کدوم آدم عاقلی تو این وضع میره باشگاه؟ اونایی که میرن واقعا با خودشون چی فکر میکنن؟ الان فهمیدم یکی از اونا تویی:دی

ببین سی ساله ها خیلی بزرگ نیستنا:/ ( اعتراض یک سی ساله)

 

 

:-))))
چیکار کنم بدن درد گرفتم. ازونور تو خونه ورزش کردم اسیب زدم به خودم، چند وقت درگیرش بودم. با فاصله چند متری و تا جایی که بشه ماسک و تمیز کردن دست، نمیتونم نرم باشگاه. :-)))
خب از من بزرگترن یکم
اریانه

من الان فیوزم پرید،دچار اور تینکینک شدم!!

چقدر زیاد بودن با موضوعات متنوع!!

خسته نباشی،هفته‌ی سختی بود...

رادیولوژی و دندان از رشته های سوپر لوکسن به نظرم،ولی مطب زدن واسشون،شاخ غول شکستن...رسما همون طاووس و هندوستانه...خدا قوت زن!!

خیلی خوب با شماره چاهار رفتار کردی،من راستش خیلی معذب میشم تو برخورد باهاشون...و همین طور شماره هشت،واقعا نمیدونم برخورد درست چیه،با ادمای عادی حرف میزنم و برخورد دارم،ناراحتشون میکنم یا برخوردهای اشتباه دارم،وای به حال اینکه طرف جز گروه خاص هم باشه...یعنی چند بار پیش اومد،قشنگ رنگ لبو میشم،سعی میکنم عادی رفتارم کنم،ولی انگار هی یکی تو ذهنم میگه داری اشتباه میکنی،داری اشتباه میکنی...ماچ بهت خوش برخورد..

مورد داریم بهش میگم چرا زیر ماسک رژ میزنی،میگه مریضم دیروز بهم گفت ماسکتو بده پایین صورتت رو ببینم دلم واست تنگ شده،من رژ نزنم،تو پاسخگوعه فیس بی رنگ و روعه منی://

من هپلی بیشتر میپسندم:پی

شماره نه چه خفن بود،خوشم اومد،پولشو ازت پس گفت...

دندان هم،اداب پزشکی داره؟؟ اگه داشتی،حتما با نمره‌ی درخوری پاس کردی+_+...تو چرا اینقدر کول شدی..حسم داره بهت عوض میشه...عوض نشو هوپ،تو همون جور که بد بودی،خوب بودی...عوض نشو...ملتو ضایع کن یکم،ای بابا://

هرچند،اخلاق خوشش واسه مریضاشه...به ما هیچی نمیرسه://

مال دو هفته ای اخیره، هی میخواستم بنویسم هی خسته بودم حسش نبود.سلامت باشی عزیزم
رادیولوژی از ما هم گرونتره دم و دستگاهش ولی فکر نمیکنم اندازه ما مواد مصرفی گرون داشته باشه.
خب راستش قبلا یه بار بازی مافیا رفته بودیم و اولین بار برخوردم با ترنس ام تو اف اونجا بود و معذب بودم ولی این سری رفتار پسر به نوعی بود که حس می کردم واقعا دختره. کلا بهترین رفتار با افراد متفاوت از ما اینه که بهشون این حس رو بدیم که با ما فرقی ندارن. چه سندرم داون چه ترنس و غیره. ماچ بک
چه مریض اهل دلی :-)))
خفن بود؟ من رو به خدا رسوند انقدر اذیتم کرد.
اخلاق پزشکی داشتیم. نه هنوز فاصله دارم با اونی که باید و توی ذهنمه.
من فقط تو رو اذیت میکردم کجا همش بد بودم؟ البته که حقت بود

نرگس بیانستان

هوپ جان جان جانم

چقددددر دلم برات تنگ شده بود

سه چهار تا پست اخیر تو نیومده بودم وبت😶😶😶

آخیییییش

عزیزم چقدر جان گفتی نرگس ^_^
خب خودت نیومدی اینجا نخوندی من رو بعد میگی چرا نیستی چرا نمی نویسی :-))
کامیار ...

هوپ:نگم براتون از مهمونی های فامیل نگم :-///

در ارتباط با فامیل باید بگم هی میان میگن من فلان جام درد میکنه دکتر واسه درد کمر چی خوبه

زنگ میزنن بهم میگن دکتر جان از سمت چپ پایین قفسه ینم یه درد عجیبی بلند میشه کل وجودمو میگیره 😐

بابا بزارید پامون به دانشگاه باز شه بعد حتی شاید عمر کفاف نداد ما اصلا مدرک نگرفتیم
فامیلا دیگه شورشو در آوردن بالاخص فامیلای پدری:دی

حالا از دوران کنکورم که نگم دیگه😅😅

چقدر قشنگ ریپلای زدین، بلد نیستم!
از من هم سوال پزشکی خیلی میپرسن/میپرسیدن. دیدن خوب بلد نیستم کمی بی خیال شدن.
سالار سپهری

سه- این یعنی پزشک مردم گرا

چهار-از رفتارش فهمیدی ترنسه

پنج-قدیما رشته ای بود به نام «پزشکی جامعه نگر» که به پزشکا فنون برقراری ارتباط با بیمارا رو آموزش میدادن...اما انگاری شما خواسته یا ناخواسته این آموزشا رو بلدین.

از رفتار و طرز صحبتش مشخص بود تمایل به دختر بودن داره. 
الان هم ما واحد جامعه نگر پاس کردیم. هنوز خیلی جای کار دارم با یه فرد ایده ال
معلوم الحال

یک: شما که غریبه نیستید. ایقد بدم میاد از ای ورزشکارا :)) ول کنید زندگی سالم رِ ... بخدا ای دنیا و ای کشور ارزش سالم زیستن نداره. 

 

چاهار: درود به شما و اصول هوپانه تون: همیشه حق با مشتریه! ولو به غلط :)) 

خوب شد اشاره کردین ترنس بود وگرنه یه چی بهش میگفتم د:

 

پنج: به به. آفرین. چه دکتر خوبی. ببخشید یه سوال: این دستتون سکه مگه مال آمپول نبود؟ 

 

یازده: ای دزدا :/ میخواستم بپرسم مگه غیر دندونپزشک میتونه کلینیک بزنه که یاد توییت دیشب افتادم که خبر دادن فرزاد فرزینم کلینیک دندونپزشکی زده! شت واقعا! 

یک- الان من عنصر نامطلوب جامعه هستم که ورزش میکنم در باشگاه نه عنصر نمونه!
چاهار- مشتری :-// تجربه بهم ثابت کرده نمیشه با مردم بحث کرد باید بگی حق با شماست اما ...
حرف زشت نزن

پنج- نمیدونم والا خانومه واس جرم گیریم گفت!
اخری- حتی سید جلالم زده :-//
A -

من هر سری ارایش یا دندونپزشک جدید میرم به محض نشستن میگن این کار کی بوده، ترررر زده تو سرت/دهنت.

هر صنفی خودش رو بالاتر از هم صنفی هاش میدونه! :-))
بانوچـه ⠀

خدا قوت عزیزم. خیلی توی این وضعیت مواظب خودت باش.

چقدر دکترهای خوش‌برخورد توی روحیه بیمار تاثیر می‌ذارن

ممنونم ثریا، تلاشم رو میکنم ولی همش منتظرم که کرونا بگیرم.
واقعا استرسشون کمتر میشه و همکاری بیشتری میکنن.
آبان ...

یک 

هوپ با چه جراتی باشگاه میری....

نرو دخترررررخیلی خطر داره 

چون خسته شدم از بدن درد. توضیح دادم توی کامنت بیست و دو که نمیتونم ورزش نکنم، ورزش توی خونه هم اسیب زد بهم. ناچارا با رعایت اصول ممکن ورزشم رو ادامه بدم، کما اینکه کلاس ٥٠ نفری ما شده ٦-٩ نفر و خیلی خلوته.
x

هوپ منم تجربه دارم 

کار کردن با مدیریتی که روزگاری همکار تو بوده بسیار دلچسب تره تا کسی که هیچ تخصص و علمی نداره و فقط سرمایه گذاره با کلی ادعا 

 

اصلا درکی که یه مدیریت همکار داره قابل مقایسه نیست :/ 

 

آخ آخ دقیقا همینه. کسی که تخصصش رو نداشته باشه بدون اینکه بدونه چی به چیه فقط به دخل روزانه و ماهانه اش نگاه میکنه نه به اونایی که دارن تو کلینیکش کار میکنن.

فامس

سلام  اووم نمی دونم بازم دیر اومدم یانه  کلا جواب کامنت قبلی برام شوک برانگیز بود فکر کنم باید کنار بیام. یه چرایی بزرگم او ذهنم؟! الانم شاید صحبت کردم یا کلا کامنت گذاشتم ناراحت بشی  اینم نمی دونم دقیق متاسفم☹

یک .من بودم  به جات می گفتم   می گفتم خانم وایسا همون جا  که هستی  بیا  ادرس متخصص  بیا  من اونو نمی شناسم.  

دو‌. خواهرت می تونه در تمام مراحل مهمون ها و جاهایی که اشنا می بینه به عنوان یه دستیار برات  شناخته  شه و همه رو بهش ارجاع بدی  یکم  خبیثانه هست  پیشنهادم.

 

سه.خااک برسر کروناا  همه والا سرفه های پریدن  اب تو گلو هم حتی تو خونه می ترسیم چه برسه توی مطب و بیرون  

 

پنج. من خودم  حاضرم  وقتی بیمار  شدم  یه پزشک بالا سرم  باشه  که بتونه  باهام  ارتباط  برقرار کنه  و برخوردش عالی باشه ارامش که  بهم  میده باعث میشه  باز گردم پیشش جدای از سواد و اینا  کلا برخورد ها خوب و اینکه چطور رفتار کنیم  تاثیر بیشتر  فقط علمه و ادله هاش.

 

ده :)))) فکر کنم دیگه هیچ وقت  از دندون پزشکی نترسه

 

 

سلام، جواب کامنت بنگاه شادمانی رو خوندم فامس، واقعا نگرفتم چرا شوکه شدی. بستم بنگاه رو دیگه. کسی رو معرفی نمیکنم واسه ازدواج به این خانواده های پسرایی که فکر میکنن فقط بچه خودشون مهمه. جلوی دوستام خجالت میکشیدم وقتی پسر نمی پسندیدشون.
یک قانع نمیشد که. اخر ازش فاصله گرفتم و اسم چند نفر رو گفتم برو از گوگل ادرس دربیار.
دو اره بچه رو بکنم منشی پرتابلم!
سه واقعا بمیره الهی خسته شدم ازش
پنج بار روانی مریض وقتی کم بشه، دردشم کم میشه. :-)
ده خیلی تلاش میکرد ولی واقعا با حالت تهوع زیادش اذیتم کرد. همه دندوناش رو هم خودم دارم تک تک درست میکنم.
فامس

من اصلا کاری به بنگاه ندارم

لحن جواب دادنت  منو  شوکه  کرد... جدی ترین حالت  ممکن  جوابمو دادی!!! لحن من به شوخی بود ...  

ولی خیلی حس بدیه یه پسر دختر رو نپسنده و او ن دختر  حتی اگه  نیمه ی گمشدشم بیاد  وملکه ی قصر  خودش باز میگه چرا اونور فلان پسر منو نخواست ( تجربه ی واقعی دختر خالم).

ولی خجالت  نداره  برای چی خجالت  بکشی ... فقط معرفی کردی ... و هردو حق انتخاب داشتن درسته بعضی از خانواده هااا از اونور  بوم افتادن و خجالت نکش...  تو کاری نکردی.😘

 

واقعا قبول  هر چی اعصاب و روان  اروم تر  مریضی جسمی کمتر

 

بهم یه دندون پزشک  معرفی کردن  گفتن که از نظر علمی  فوق العاده  عالی هست و  کارش خوبه

رفتم و هیچ وقت  رفتار بدش رو  با  خودم  فراموش نمی کنم:(

 

 

ده  . خدا قوتتت فراوانن... و صبر مضاعف... 

مطمئن باش جدی خوندی، من جدی حرف نزدم که.
به دوستام دقیقا نگفتم که چرا پسندیده نشدن. ولی تجربه خوبی نبود تکرارش نمیکنم دیگه با اینکه قصدم خیر بود.

همش از اعصابه والا :-))
یادم باشه که در کنار ارتقای کار علمی و عملیم اخلاقم رو خوب نگه دارم
فدات عزیزم مرسی
اریانه

اره الان که دوباره نگاه میکنم،انگار خیلی فاصله داری...بیشتر تلاش کن...

عشقم،بی انصافی نکن...منم کم نذاشتم برات ..حقتو کامل پس دادم دیگه...

در هر صورت من راضیم از خودم،خوب جبران کردم😎

ایششش باشه :-/
آره یه سری سوتفاهم بود برطرف شد! :-))
*زهرا*

جرم گیری مگه دردناکه که میترسید؟ من تاحالا تجربه اش رو نداشتم البته...

واقعا دردناک نیست و دردش قابل تحمله. بعضی ها دندون ها یا لثه هاشون حساسه و درد زیادی تحمل میکنن. 
فرزانه

سلام سلااام

بعد مدت هاااا دارم وبلاگ می خونم دوباره

اول اینو بگم که به عنوان کسی که تا چند ماه پیش شدیدا ترس از دندونپزشکی داشت باید بگم دندونپزشک خوب و خوش اخلاق گلیست از گل های بهشت.

و یه چیز دیگه من خودمم خیلی از آمپول بی حسی دندون پزشکی بدم میاد.معمولا از دندونپزشکم خواهش می کنم که قبل تزریق برام اسپری لیدوکایین بزنه و خیلی تزریق برام راحت تر میشه،بعد تو همین پروسه ها برام سوال شد که چرا دندونپزشکا بای دیفالت اسپری نمی زنن؟عارضه ای حساسیتی چیزی ایجاد می کنه؟

سلام خوش اومدین
سعی میکنم درک کنم ترس های بقیه رو. البته اگه خسته نباشم!
واقعا اثر خاصی نداره. خیلی سطحی و کم بی حس میکنه که اثر ورود سوزن رو کمتر حس کنین. بیشتر اثر روانی داره.
من ...

سلام

واقعا دندونپزشکی که موقع کار توضیح بده داره چه عملی انجام میده گلیست از گلهای بهشت! خوش بحال مریضاتون واقعا

من با اینکه دندونپزشکم جوان و خوش اخلاقه ولی اصلا و ابدا توضیح نمیده

یعنی یه حرکات فک سوراخ کنی انچام میده که خودم از تعجب سکوت میکنم بعد فقط یونیت رو میاره بالا و خدافظ! بابا مرد مومن بگو چی بود این سروصدا و درد و پرس و سوراخ کاری!!!

خلاصه هوپ خانوم الهی همشهری بودیم دکترم تو بودی اونوقت برای ونیر و ترمیم میومدم پیشت بخدا‎(:‎

سلام
خیلی جالبه برام که شما و کامنت بالایی جفتتون گفتین فلان دندونپزشک گلیست از گل های بهشت :-؛))))
اینکه افراد بدونن قراره چه اتفاقی توی دهانشون بیوفته، همکاری و ارامششون رو زیاد میکنه. 
ازش بخواین توضیح بده براتون
هوپ خانوم :-))) جالب صدام کردین
یه نفر(Arezooo)

ترنس ها واقعا خیلی گناه دارن مخصوصا تو ایران. یکی از هم کلاسی های دوران دبیرستانم خیلی رفتارهای متناقضی داشت ولی فکر میکردم عادیه. یکی دوسال پیش از طریق یه دوستی عکساش رو دیدم و هم خوشحال شدم که از طرف خانواده حمایت شده و به آرامش فکری رسیده و هم به خاطر فرهنگی که هنوز جانیفتاده ناراحت شدم. خیلی دوست داشتم حالشو بپرسم ولی با خودم گفتم شاید دوست نداشته باشه برگرده به گذشته...

الان اگه یه دندون عصب کشی بخواد و عقب بندازین ممکنه غیرقابل نگهداری به. تکلیف من چیه تو این اوضاع خطری تهرانچ

تغییر جنسیت داد؟ چقدر خوب که خانواده اش همراهش بودن. بیمار من هم مادرش خیلی دلسوزش بود.
البته من قبلا یه خواننده ترنس سکشوال داشتم نمیدونم هنوز من رو میخونه یا نه.
بله اگه عفونت کرده باشه ممکنه دیر بشه درست کردنش. ببینین کدوم مطب یا کلینیک خلوته و رعایت میکنن برو برو درست کردنش
یه نفر(Arezooo)

ترنس ها تو ایران خیلی اذیت میشن. یکی از هم کلاس های دبیرستانم رفتارهای متناقضی داشت ولی برام خیلی عجیب نبود و واقعا به ذهنم نمیرسید که شاید ترنس باشه تقریبا دوسال پیش از طریق یکی از دوستام عکساش رو دیدم و هم خوشحال شدم به خاطر حمایت خانوادش و آرامشی که داره و هم ناراحت شدم به خاطر فرهنگی که جانیفتاده. خیلی دوست داشتم حالشو بپرسم ولی گفتم شاید نخواد به گذشته برگرده...

در رابطه با مورد آخر آدم وقتی از نظر مالی مستقل میشه حتی کم ترین مبلغی که از پدر یا مادر میگیره به چشم قرض نگاه میکنه و دوست داره برگردونه. هرچند به نظرم پدر و مادرا برای کمک به بچه هاشون حرفی ندارن :-)

دقیقا نمیشه دیگه ازشون پول گرفت هرچند بگن برو جلو ما هستیم. حس خجالت و قرض گرفتن برای ادم ایجاد میشه.
یه نفر(Arezooo)

عه وااااا کامنت اول من چطور اومد :-))

راستش تو کامنت اول اومدم سوال درباره عصب کشی بپرسم ولی گفتم بی ادبیه شاید اذیت بشین. پاک کردم دوباره کامنت دومو نوشتم. شرمنده واقعا :-))

اون دوستم بله تغییر جنسیت داد. راستش من خودم وقتی عکسشو دیدم خیلی تعجب کردم. یه مقدار تطبیقش سخت بود کسی که چندسال باهاش هم کلاسی بودم و به عنوان دختر میشناختم ولی واقعا به خاطر خانوادش که کمکش کردن خیلی خوشحال شدم...

 

اشکال نداره :-)) و بی ادبی نیست.
من هم بودن افرادی که فکر کنم باید پسر میشدن ولی ندیدم تغییر جنسیت بدن. خیلی خوبه که به آرزوشون برسن
سالار سپهری

سلام.

با کدوم استاد پاس کردید؟

آیا در طول واحد کار نمایشی-عملی هم داشتید و یا فقط به صورت نظری پاس کردید؟

سلام با اساتید دندونپزشکی خودمون.
نظری بود همراه با ارائه مثال
واران ..

سلام

خوویی ؟ خوشالی خویشکه خاصَم ؟!

اولا خوشحالم چراغ وبلاگت روشن شده این چند وقته :)

خدا رو شکر 🙏❤

 

دوما :

تا نصفه خوندم ایشالا بقیه اشم میام میخونم :)

 

سوما : نمیگفتی ترنس بوده اون فرد بیمار من برعکس بقیه دوستان متوجه شدم چی به چیه ؟!:)

 

 

چهارماً ببخشید مثل شماره های خودت نمیرم جلو و در موردشون حرف نمیزنم :)

 

آها پنجما این خیلی مهمه !

پنجما تو عالم روانشناسی (روانشناسی نمیدونم خوندی میخونی یا نه ؟!اعتقاد داری یا نه؟!)

میگن : هر چیزی ازش بترسی ناخودآگاه به سمت خودت جذب میکنی پس روله بووم نذرت هوپ گیان نترس خویشکَم ولی مواظب خودت باش 💚 من کورد بهت خیلی افتخار میکنم آفرین عزیزم  ❤❤😘

 

 

ششما :

اخلاق تو هر صنفی و هر جایی حرف اول رو میزنه برای همین نشان درجه یک اخلاق رو از لحاظ بازی جوانمردانه به شما داده خواهد شد ؛))

یاد فوتبال افتادم عامو :دی

بازی جوانمردانه و خوش اخلاق بودن در  زمین :دی

ولی شش ۵ شماست :)))))

 

 

 

هفت :

خدا خیرت بده !

پس منم بیام پیش خودت منم دو تا از دندونام یک کم مشکل دارن :|

البته من خودم باهاش مشکلی ندارم :دی

بقیه باهاش مشکل دارن :دی

اعتماد به سقفم بالاست فعلا :)))

ولی شش شما رو خوندم کلی منم دعا برات کردم ! خیر ببینی خویشکه عزیزم گیانکم (چون میدونم کوردی بلدی کوردی وردِت ایشم )

 

کامنت اولم

امید است برای  کامنت دوم و سوم بیام و بدقول نشم :)

 

 

تا درودی دیگر بدرود :)

ببین من یک در میان جدیدا شده اول سلام میکنم :))

الان اول  سلام گفتم :))

 

 

سلام به روی ماهت خاصکم
موضوع برای نوشتن سخت پیدا میشه تو این اوضاع متاسفانه ولی تلاشمو میکنم واران.
پنج اره اعتقاد دارم به این اصل. تلاشم اینه انرژی منفی ندم.
شش نه خیلی جای کار دارم و خیلی وقتا نمیتونم حتی از لحاظ اخلاقی پزشک خوبی باشم متاسفانه. ولی اره یادمه این موضوع رو توی فوتبال ؛-))
هفت تشریف بیار فقط قربون صدقه کوردی برو همین طور من خوشگل ترت میکنم

ایشالا بیای
سلاام
ربولی حسن کور

سلام 

۱۱. همه چیزش یه طرف این که مردم معتقدن همه پزشکها/دندون پزشکها وضعشون توپه هم یه طرف!

سلام
توی این وضع داغون اقتصادی، هیش کی از راه درست وضعش خوب نیست، فقط قابل تحمله!
Mahsa

سلام هوپ:)

رفتم یکم از آرشیو ۹۷ تون رو خوندم( بگم که من از ۹۶ شمارو می‌خونم:) )بعد دیدم الان انگار یکمی جدی تر شدینا :))) قبلا ها هم پست ها و کامنت ها بیشتر شوخی داشت توش:)

 

آها اینم بگم، یکی از خوشحال کننده ترین پست هایی که من تو وبلاگ ها خوندم پست دفاع شما بود :) با عکس سبد گل :) فکرکنم همون موقع هم کامنت گذاشتم و گفتم ولی الان گفتم دوباره بگم :) اون موقع فکرکنم شب امتحان فیزیکم هم بود حتی:) خلاصه کلی ذوق کردم با اون پست:)

سلام مهسا جان، یکم کجا بود خیلی تغییر کردم و خودم هم توی پست های متعددی به این قضیه اشاره کردم. آدمیزاده تغییر میکنه، مطمئن باش دو سال دیگه نسبت به الان باز متفاوت تر عمل میکنم!

خودم هم اون پست رو خیلی دوست دارم. سه سال پیش... زود نگذشت. خیلی اتفاق افتاد. مخصوصا در حوزه سیاسی و اقتصادی. همین باعث میشه که آدم از شنگولیت اون دوران دربیاد و ببینه چقدر زندگی جدی تر از این حرفاست.
اریانه

کجای زندگی جدیه اخه،شوخی کثیف بیش نیست...شل کن یکم بابا...بیخیال طی کن،شنگولیتت رو خریدارم...اینقدر سخت نگیر...سه سال پیشم زندگی سخت بود،ولی با شنگولیت اسون جلوه مینمود...الانم سخته،ولی با تغییر فاز سخت تر جلوه مینماید...جدای اون تغییرات خفن دهن سرویس کنت،که،بهش احترام میذارم...شنگولیت فقط هموارتر میکنه،بازم ازادش کن،زندگی رو راحت تر میکنه...این از من گفتن!!

تا شقایق هست،هوپ هم هست...

ببین من باز نسبت به هم سن و سالام خیلی درجه هوپیت و شنگولیتم زیاده ولی خب ادم وقتی وارد بازار کار خراب الان میشه، تغییر میکنه کما بیش.
بله من هستم ؛-))
سالار سپهری

سلام

آخر این موضوع را متخصصان پزشکی اجتماعی یا نهایت اپیدمی لوژیست ها تدریس می کنند،ندیده یا نشنیده بودم که دندانپزشکان نیز این مطلب را ارایه می دهند!!!

این موضوع بیشتر به صورت کارگاهی برگزار می شود.

دو کتاب زیر تا اندازه ی زیادی ذهن را برای نگاه جامعه نگری  و تعامل بهتر آماده می کنند:جامعه شناسی پزشکی،دکتر منوچهر محسنی و ارتباط شناسی،دکتر مهدی محسنیان راد.

سلام 
فراموش کردم بگم که دندانپزشکی جامعه نگر واحد عملی زیاد داشت. بعضی از اساتید تخصص جامعه نگر داشتن ولی اکثرا متخصص رشته های دیگه بودن.
ممنون
سالار سپهری

امکان داره از اساتیدی که تخصص جامعه نگر داشتند،دو سه نفرشون را نام ببرید؟

نه چون من ناشناس مینویسم و دوست ندارم به هیچ نحوی شناخته بشم.
Mahsa

بله بله میدونم انقدر اتفاقات بد افتاده توی این سالها که خود منم دقیقا از درصد شنگولیتم کاسته شده...

ولی خب مراقب شنگولیت های باقی مونده‌ مون باشیم:))

امیدوارم حالتون خوب باشه همیشه:)

اگه مراقب نباشیم که کلاهمون پس معرکه است!
امیدوارم
و اینکه ایشالا از این به بعد روشن باشی
Mahsa

من که خیلی دوست دارم روشن باشم ولی خب یه دوسالی هست درگیر کنکور و اینام😅 به همین خاطر خاموشم:)

ایشالا امسال اخرین سال باشه و رشته ای که دوست داری بیاری
واران ..

سلام

هفت :

^__^

مرسی هوپ نازار و بِن مِل❤

 

ده :

اگر اینو به من بگی بجای دستیارت خود من غش میکردم  از بس میخندم دیگه درست شدن دندونم پر :دی

 

یازده : آفرین :)

به عنوان یه دوست طرز فکرتو دوس داشتم ولی خب اونا رو هم نگران نکن به هر حال پدر و مادرا کلا نگرانن :)

 

 

 

نه :

واقعا تف اول و آخر به روی کرونا :|

 

 

 

 

سلام جونم
بن مل یعنی چی چاو قشنگم؟
خب اخه زنه واقعا اذیت میکنه مجبورم با ملاطفت زیاد و صبر جمیل رفتار کنم باهاش.
عادت کردن. مثلا امشب زود اومدم خونه گفتن چرا زود اومدی ؟ :)))
تف غلیظ و به قول دوستی خلط حتی
Twinkle

دستم اشتباهی خورد رو تیک خصوصی 😅

کپی میکنم اینجا کامنتت رو:

سلام 

مرسی ک حال دلمونو با نوشتنت خوب میکنی

امیدوارم خدا ام حال دلتو کلی خوب و خوبتر کنه

۱۱- تا حدی میتونم درک کنم سختیای مسیرتو ولی خب این تلاشا ام نباشه ادم دلمرده میشه

حداقل وقتی داره زندگیشو ورق میزنه نمیگ خودم نخواستم و تلاشی نکردم

+خسته نباشی *_^ موفق و موفق تر باشی~_~


جواب:

اگه واقعا حالتون با خوندن من بهتر بشه که عالیه! :-)

دقیقا این تلاش برای رسیدن اهداف ریز و درشته که به ادم انگیزه میده توی این بلبشو.

تو هم موفق باشی در کنکور اتی


واران ..

وسط گردن بچه های کوچک رو دیدی؟!:)

اون وسط گردن بهش ما میگیم بِنَ مِل :دی

اون وسط گردن بچه ها که خیلی خوردنیه و شیرین :))

تو معنی : بِن یعنی وسط

مِل یعنی گردن :دی


ولی این بِن مِل اصطلاحی است برای دوست داشتن یه شخص و عزیز شمردن اون شخص :)

 

یعنی همون عزیز، گیان ، یعنی عشق یعنی طرف مقابل دوست داشتنی و عزیزه برای من /ما :)

 

البته همین بِن مِل اگر یه کلمه دیگه بهش اضافه بشه یه چیز دیگه معنی میده :))

و اصلا این معنی رو نمیده :|:))

 

 

ولی اگر خودش به تنهایی بکار بره

نشون از عشق و دوست داشتنه و عزیز شدن و جون اینا است :))

+

 

حالا چرا زود اومدی ؟:دی

 

امیدوارم همیشه ایام موفق و سلامت باشی عزیز جان❤❤❤

 

برای سلامتیت صلوات خوندم :)

 

 

وااای چقدر قشنگ ^_^ مرسی واسه توضیح مبسوطت

چون سرکار نبودم! :-)) 
تو هم همین طور واران گیان 
عزیزمممم :-**
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan