هوپ و بیماران در هفته‌ای که گذشت (٣٠)

  • ۱۹:۳۰

آفتاب‌گردان: منشی مطب که یه دختر فوق شیطونه، دو سال ازم کوچیک‌تره و طبیعتا اون هم دهه هفتادی محسوب می‌شه. اون روز می‌گفت که در عین‌حالی که شیطنت داری، خیلی خانوم‌وار رفتار می کنی و اصلا رفتارت به دهه هفتادی‌ها نمی‌خوره!  من هم برای اینکه ثابت کنم حرفش درسته، وقتی گفت: خانم صاحبخونه‌ات ازم خواستگاری کرده، ولی روم نشد جواب درستی بهش بدم! بعد از اتمام کارم رفتم دم واحد صابخونه و در رو زدم و گفتم: صداتون وقتی داشتین خواستگاری می‌کردین از منشیم میومد داخل اتاقم. روش نشد شماره بده. این شماره پدرشه. خواستین با پدرش صحبت کنین. 

فقط واس من زبون داره!


راه شیری: دختربچه سراپا صورتی‌پوش بود. به محض خوابیدن گفت: مامانم گفته واسم روکش صورتی می‌ذارین، آره؟ شاکی‌طور به مامانش نگاه کردم و گفتم: نه صورتی نداریم. نقره‌ایِ براقِ ستاره‌ای داریم. می‌خوای؟ 

می‌خواست!


سیه‌چشم:دخترِ جوون با نامزدش اومده بود. حالت صورتش نشون می‌داد که درد شدیدی داره. به دندون قدامی دردناکش نگاه کردم. توی عکس opgای که آورده بود، چیز خاصی مشخص نبود. ترمیم قدیمی بدون پوسیدگی و حساسیت مختصری به سرما داشت ولی شدیدا به دق و لمس حساس بود. گفتم مشکل از ریشه دندونه. عکس پری اپیکال گرفتیم و دیدم بله! شکستگی ریشه. ازش تاریخچه گرفتم تا متوجه بشم کِی ضربه خورده ولی چیزی به خاطر نمی‌آورد. از دوست متخصص ریشه‌ام پرسیدم. گفت: الکی میگه. کتک خورده. 

ارجاع دادمش به دانشکده و بخش اندو.


آندرومدا: دوستِ اول دبیرستانم با استرس پیام داد که: هوپ! امروز وقتی داشتم به دخترم غذا می‌دادم، یه استخون توی کامش لمس کردم. واااای چیکار کنم؟ وااای جراحی باید بشه؟ واااای بی‌حسی بهش می‌زنن؟! فقط 13ماهشه...

از من اصرار که چیزی نیست و از اون انکار که مطمئنم استخون وسط کامشه! دخترک سرتقش هم اجازه نمی‌داد عکس بگیره و برام بفرسته. با بیست سوالی فهمیدم که اون جسم سفت وسط کامش نیست و با دندون d که به تازگی داره درمیاد (چهارمین دندون شیری از خط وسط)، 7-8 میل فاصله داره. بهش اطمینان دادم بخشی از دندونه و شکل دندون آسیاب شیری فرق داره با قدامی‌ها. کمی آروم شد.

فردا صبح دیدم که پیام داده: بالاخره تونستم عکس بگیرم. 

خودش بود. کاسپِ پالاتالِ دندونِ دی!


بچه قورباغه (کمی تا قسمتی تخصصی دندونی!): پسرک تپل و بامزه ده ساله رو پارسال معاینه و دندون های قدامیش رو ترمیم کرده بودم و برای روت‌کانال دندون چهارمش که توی اون سن به محض رویش به عصب رسیده بود و اپکسش (ته ریشه)هنوز تکمیل نشده بود، به متخصص ارجاع داده بودم. انقدر می‌ترسید که دست‌دست کرد و نرفت تا کرونا اومد و اخیرا بالاخره دوباره دیدمش. مامانش گفت: عصب‌کشی شد. ترمیمش دست خودتون رو می‌بوسه.

به دندون کف‌بُرشده خیره شدم. باید چطوری بدون پست و کور و روکش حداقل تا 18 سالگی نگهش می‌داشتم؟! زنگ زدم به یکی از اساتیدم و طبق نظرش تصمیم گرفتم با دو تا پین در دو تا کانالش، کامپوزیت بیلداپش کنم. جلسه اولم به کنترل خونریزی ناشی از برداشت مختصر لثه مزیال و دیستال گذشت. جلسه بعد پین‌ها رو سمان کردم (یکی کمی بالاتر که گیر بیشتری بگیرم) و روکش موقت الومینیومی رو که از اکلوزال تراشیده بودمش، روی دندون گذاشتم و با هزار بدبختی کور کامپوزیتی ایجاد کردم. بعد برش داشتم و به جاهایی که نیاز داشت باز هم اضافه کردم و در نهایت از اکلوژن آفش کردم. ایشالا که بمونه و بتونه بعد از 18 سالگی درمان بهتری بگیره یا نهایتا ایمپلنت بشه.

چیزی که من رو خیلی خندوند سر این پسر این بود که مرتب زیر دستم می‌گفت: من یه گربه‌اممم! من خیلی شجاعم! بعدا که از مامانش پرس‌وجو کردم فهمیدم که بچه عشق گربه است و براش نمی‌خرن و فکر می‌کنه خیلی گربه خفنه!


مردِ برزنجیر- مرد میان‌سال حقیقتا خیلییی درشت‌هیکل بود. جوری‌که پذیرش و دستیارهای کلینیک با نگرانی به یونیت قدیمی نگاه می‌کردن. صندلیم رو بالاترین حد ممکن تنظیم می‌کردم تا بتونم به دهانش دید داشته باشم. یک گرافی opgی ناواضح دستش گرفته بود و مرتب می‌گفت: من وقت ندارم. همه‌ی کارهام رو می‌خوام یکی انجام بده که بدونم طرف حسابم بعدا کیه؟! در درجه‌ی اول به دکتری که معاینه‌اش کرده بود و بعد به پذیرش و بعد به خودم لعنت فرستادم که چرا قبول کردی واسش کار کنی؟ کوچک‌ترین مشکلی ایجاد بشه، تو رو اعدام می‌کنه! همون اول کار گفت: من مشروب می‌خورم. به پوسیدگی‌های فراوان طوق دندون‌هاش نگاه کردم و گفتم: قابل حدسه. بخواین ترمیم کنم باید هم مصرفش رو کاهش بدین و هم روش مسواک زدنتون رو تغییر بدین.

بماند که توی این چهل روزی که درمانش رو شروع کردم، هر وقت بخواد بدون نوبت میاد و با قلدری نوبت می‌گیره از پذیرش که: دکترم چون هست باید واسم کار کنه و اونا هم گول ظاهرش رو می‌خورن و خیلی ازش حساب می‌برن و یه جوری با جابه‌جا کردن نوبتا جاش می‌دن؛ ولی خدایی سایر رفتارهاش مخصوصا با من خیلی محترمانه است. فردا آخرین‌باریه که میاد پیشم و بعد از سه تا اندو، یه پست و روکش، دو تا اکس و هفت تا ترمیم، آخرین دندونش رو هم سرویس می‌کنم.

احتمالا دلم براش تنگ بشه!


+این هم از این سری. می‌دونم به نسبت قبل کوتاه شد. 7-8 تا خاطره ی دیگه هم دارم ولی واقعا نمی‌رسم بنویسم. این پست رو بخاطر گلِ روی مانته‌نیا نوشتم. تا بعد بازم بیام و ادامه اش رو بنویسم... 




  • ۴۶۳
آبان ...

احتمالا دلت واسه چی اش تنگ میشه هوپ ؟

می بینم که زدی تو کار واسطه خواستگاری 😁

تو بگو من چیزی از اون تکه تخصصی پسربچه فهمیده باشم ..فقط فهمیدم دندون اش تا ۱۸ سالگی نجات دادی ..

ببین فقط مشکلش با نوبت دهی بود و قلدریش برای اونا بود.
ولی خیلی بیمار خوب و همکاری بود. خوب بیحس میشد. خوب دهانش رو باز میکرد. غر نمیزد. ناله نمیکرد. بهم اعتماد داشت و کل دهانش رو سرویس کردم. دلم واس اینا تنگ میشه.

اخه دیدم بدش نیومده شماره بده ولی روش نشده! :-))
خب زده بودم تخصصی دیگه. همینی که متوجه شدی لپ کلامش بود!
مریم ?

عنوان رو میذاشتی "شیطنت یک دندانپزشک و هفته ای که گذشت" :D 

تا مورد آخر رو تا آخر خوندن چند بار سکته زدم، برای همچین چیزی حراست اینا ندارین؟ 

چرا شیطنت؟ بچه خوبی بودم که.
ببین همون طور ک به ابان گفتم قلدریش برای نوبت گرفتن بود. با من خوب بود! :-))
میم

همینجوری علنی گفت مشروب می خورم؟

قلدری هم می‌ کرده ؟

احتمالا دلتون براش تنگ بشه؟:|

خدایا یعنی نامزدش کتکش می‌ زده ؟:\

صورتییش می‌ کردین  موقت راه نداشت؟ :))

 

خب بیمارها ما رو محرم خودشون میدونن اکثرا. وقتی میخوایم براشون شروع به کار کنیم تاریخچه ی پزشکی میگیریم و اغلب میگن که سیگار یا مواد میکشن یا مشروب میخورن. این اقا نفر سومی بود که بهم گفت.
قلدری نمیکرد. توی قاموسش نوبت گرفتن نبود. روزهای که من بودم عشقش میکشید میومد و من باید واسش کار میکردم! کامنت ابان رو بخون.
فکر نکنم. صورتش کبود نبود. ولی هیچ تاریخچه ای از زمین خوردن تصادف مشت خوردن رو یادش نمیومد.
نه روکش هامون کلا همون نقره این
x

مرسی که نوشتی 

خیلی دلتنگ خاطرات بودم :) 

 

اووو دختر تو خیلی شجاعی که واسه یه آدم قلدر کار کردی :))

قربانت خودمم دلتنگ نوشتنم ولی نمیدونم چرا نمیشه هی طولانی بنویسم.
رو حساب همون رفتاری که گفتم جدی و در عین حال خوش برخورد تلاش میکنم باشم، جلسه اول واسش یه عصب کشی کردم و تا بیاد بفهمه چی شد اولین دندونش رو کشیدم، مریدم شد و به شدت حرفم رو گوش میداد. :-)))
پا ییز

میگم کار خیلی بدی می کنم که نمیرم همینجوری دندون پزشکی، نه؟ 

بله. البته اگر الان درد و دندون مشکل دار به نظر خودت نداری، نمیخواد بری در این شرایط. ولی در شرایط عادی ٦ ماه یک بار ویزیت باید بشی
مانته‌نیا

مانته‌نیا قربونت بشه آخه انقدر شیرین می‌نویسی

 

مخصوصا نقره‌ای ستاره‌ای 😄

خدا نکنه زننن :-**
اصلا شبیه ستاره نیست ولی عجیب گول میخورن و اروم میشینن تا واسشون بذارم!
یک عدد کانین

سلامم میگم این کیس اخریتون ریکوارمنت یه ترم داننشکده بوده به شخصه

سلام
دقیقا کیس درمان جامع ترم دوازده بود! :-)))
نرگس بیانستان

مانته نیا مچکریم :)))))))

قول داده بودم بهش که بنویسم. :-))
ربولی حسن کور

سلام

از اسم سیارات رسیدین به اسم کهکشانها لابد سری بعدی اسامی خدایان (یادم افتاد به آخرین صحنه فیلم مردان سیاه پوش که البته توی تلویزیون ایران سانسور شد) و از حق نگذریم خیلی ظریف هر کهکشانو طوری گذاشتین که اسمش با موضوعش یه سنخیتی هم داشته باشه

آفتاب گردان: حالا مطمئنین منظورش این نبوده که روش نشده جواب رد بده؟!

سیه چشم: از الان دست بزن داره؟ یا خدا

مردبرزنجیر: دلتون براش تنگ میشه؟ یا ابالفضل!

منتظر ادامه شون هستیم

سلام
گفته بودم از این دقتتون برای خوندن اینطور پست هام که خودتون در نوشتنش استادید، خیلی خوشم میاد و لبخند بر لب میشم؟ :-)
بله دقیقا اسامی کهکشان ها بود و تلاش کردم بخوره به خاطرات :-)) یه زمانی انقدر شمارش کم اورده بودم از بچه ها پرسیدم الان اون ها هم تموم شدن، اسامی خدایان رو میذارم برای بعدی. مرسی ^_^

- نه اخه خودش اومد برام تعریف کرد. کلی دعواش کردم گفتم تو که بدت نمیاد شوهر کنی واس چی ناز میکنی؟ :-))
- فکر نمیکنم از نامزدش کتک خورده باشه. اثار ضرب و جرح نداشت. شاید قبلا کتک خورده و الان تظاهرش توی دندونش مشخص شده. هیچ سابقه ای از تصادف و زمین خوردن رو نداشت.
- خیلی مریض همکاریه اخه. مهم تر این که پولداره و بدون چونه هزینه رو میره پرداخت میکنه و کلا حس خوبیه مردی به اون عظمت بهت احترام بذاره :-))))
چشم حتما در روزهای اینده مینویسم.

ربولی حسن کور

ایول

شروع کردین به تائید نظرها!

شرمنده نکنین منو :-))))
بخدا ٥ روز اول هفته به شدت سرم شلوغه یا سرکارم یا خسته ام و خواب یا حواسم به عشرته یا کتاب و فیلم و ... . 
اصلا وقت کم میارم عجیبه.
صخره نورد

دلم برای پست های هوپ و بیماران تنگ شده بود.

دل ما هم برای قلدری هاش تنگ میشه:))

عزیزم دل منم برای روزهای سینووکسی که مینوشتی تنگ شده :-)

*زهرا*

اوخ اوخ منم فردا نوبت دندونپزشکی دارم!

ببخشید هوپ جونم یه سوال. کار جراحی لثه، خیلی حساسه؟؟ یا اینکه زیاد واسه انتخاب دکترش حساسیت به خرج ندم؟! من لبخند لثه ای دارم و خیلییی نگران جراحیشم. چون اینجوری ک دکترم گفت بهتره بعد از تموم شدن ارتودنسی جراحی لثه هم بکنم. اما هم از جراحی ترس دارم و هم نگرانم که دکتر خوبی انتخاب نکنم!!! و کارش بد باشه. لثه هام بدتر از حالاش بشه.

و اینکه میشه لطفا فرق جراحی با لیزر و اون یکی مدل رو بگی!؟ همین جراحی که میکنیم همون لیفت لثه محسوب میشه؟؟؟

ببخششششید کلی سوال پرسیدم!🙈 اگه فرصت داشتی جواب بده. ممنووونم.

خب حساس که هست و بهتره متخصص بیماری های لثه (پریودنتیست) انجام بده. اگه در حد یکی دو تا دندونی که توی دید نبودن، بود اشکالی نداشت ولی الان به نظرم یه فرد کاربلد رو انتخاب کن.
جراحی با لیزر نیاز به بخیه نداره، زودتر بهبود پیدا میکنه درد کمتری داره، در کل بهتره ولی همیشه نمیشه با لیزر کار کرد، بهضی وقتا علاوه بر لثه نیازه استخوان هم برداشته بشه.
خواهش میکنم
پا ییز

والا فکر کنم باید برم و نمیرم

برو عزیزم نذار دیر شه
میس تیچر

آخی نننههههههههههههه من بگردم دورت ک اینقد قشنگی مردمو شوور میدی (بوس بوس بوس)

ولی برا ماهم پیدا کنی برا اون پسره بچه گربه میخریما :دی

 

 

:-))))) این همه تلاش کردم تا به حال، یک نفرشون هم موفقیت امیز نبوده! ولی چشم تو رو هم شوهر میزم :-)))؛
*زهرا*

مررسیی ازت عزیزممم :*

خواهش میکنم عزیزم :-)
ربولی حسن کور

سلام مجدد

تا به حال به ندرت پیش اومده بود وقتی مشتری یه وبلاگ میشم برم و پستهای قبلشو چک کنم

اما نشد براشون کامنت بگذارم کامنتدونی را بعد از مدتی میبندین؟

پس اجازه بدین همین جا بگم توصیفتون از خانم شماره دوو هوپ و بیماران شماره 22 عااالی بود.

یادم افتاد به آنی که چند هفته پیش بهم میگفت خانمه از مچ تا آرنجش النگوی طلا بود و از تو بیشتر ریش داشت!

سلام علیکم
مایه ی افتخاره که پست های قبلیم رو میخونین چون خود من هم قبلا در چند مرحله تمام پست هاتون رو خوندم :-)
بله کامنتدونی خودکار بعد از ده روز بسته میشه. دلیلش هم اینه که بعضی از خواننده ها تبدیلش میکردن به محل چت کردن با من،با خیال اینکه کسی نمیبینه و فقط خودم میبینم! منم اینطور تنظیم کردم.
واقعا همین بود دکتر، حتی یادمه رنگ رژ لب هاش صورتی جیغ بود! 
ریش؟ النگو؟! وات؟
نجمه

سلام. با خوندن داستان دخترک گفتم، تجربه خودمم بگم، منم با پسرم بازی می کردم، یک هو پاش لیز خورد، سر با شدت خورد تو لثه م، یه جایی بین بینی و لبم. بعد مدتی اونجا یه کیست ایجاد شد. به دکترگفتم این ضربه پسرم بوده، همه ش می گفت مطمئنی؟ احتمالا اونم به کتک شک داشته

 

سلام
متاسفم برای اتفاقی که برای پسرتون افتاده ولی من هر چقدر سوال کردم از زن که سابقه تصادف زمین خوردن و غیره رو داشته انکار کرد. برای همین شک به کتک خوردن میره.
x

برام سوال پیش میاد یه دختر فوق شیطون مثل افتابگردان چحوریه رفتارش؟ 

دختری که شیطنت از سر و روش میباره دیگه، حاضرجوابه شوخ و شنگه روابط اجتماعی بالایی داره و اینا
Twinkle

مورد اول خیلی خوب و بجا بود✌🏻😂

والا واس من ناز میکنه، ینی چی اخه؟
آریانه

همین الان یهویی،عای میس یو شدم!هر دفعه قول مانته طور نیازه؟

+میگم،اختلاف سنی کم با افتاب‌گردون مشکل حساب نمیبره!ایجاد نمیکنه؟

عزیزممم :-* راستشو بخوای یه مینی پست امروز میخواستم بذارم، عکس داشت، بیان عکسم رو قبول نکرد نذاشتم باید سر فرصت بهش ور برم.
خب الان جاهای مختلف سه تا نرس دیگه هم هستن که رده سنی خودمن، من سعی میکنم بیرون از کار رفیق باشم باهاشون ولی حین کار حساب ببرن ازم :-))
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan