پراکنده نوشت دانشجویی

  • ۱۱:۵۶

1. امروز روز دانشجوئه... روزتون مبارک دانشجوهای عزیز!         ان شاالله کنکوریام دانشجو بشن و ببینن دانشگاه خبری نیست، ما که تسلیت میگیم به هم :))

 اتفاق خاصی از طرف دانشکده طبق معمول نیافتاد... نه شیرینی، نه هدیه ای! باز هم گلی به جمال سالهای دانش آموزیمون که روزمون بیشتر ارج و قرب داشت، یه خط کش و جامدادی یا شال زشت لااقل بهمون میدادن! ولی با این وجود امیدوارم آخرین 'روز دانشجو' ی عمرم نباشه، ان شاالله دستیاری و اینا در پیش باشه! بگو ان شاالله ؛)


2. کی حقوق دوزاریه ما رو میدن پس؟! حالا نمیخوام حرف از تفاوت حقوق مجرد و متاهلامون بگم و آه بکشم :))) ولی خب میخواستم بگم که: مسئولین! روزمون رو که تبریک نگفتین، ولی مال دانشجو خوردن نداره، برای ریال ریالش برنامه ریختیم ما! دیگه هرجور میدونین :(


3. من برای آشنا کار کردم ولی شما این خبط رو مرتکب نشین :|

 خاله رو که یادتونه؟! حالا نمیخوام وارد جزئیاتش بشم دوباره، ولی همین قدر بدونین که دندون رو کامل درآوردم و همون موقع نشون دادم به مریض حساسم، که سالم دراومده ولی ایشون توی خونه،  با ناخن گشت و گذار کرده توی جای خالی دندونش و بعد زنگ زد که ریشه شکسته باقی گذاشتی، تا عکس نگرفتن از فکش و استاد تایید نکرد مطمئن نشد که چیزی توی فکش نیست... و الان دوباره زنگ زد و با علائمی که گفت، فهمیدم dry socket(حفره خشک) شده :| خب عزیزجان زدی لخته رو پوکوندی با این کارت، میخوای درای ساکت نشی؟


4. چقدر درس خوندن بعد از حدود 5 ماه سخته خدایی... تو این چند ماه، کلی خوش گذرونی کردم و 5-6 تا مسافرت و تفریح و کلاس ورزشی و ...  که باعث شده با چسب دوقلو خودمو بچسبونم به زمین تا درس بخونم! و مایه ی تعجب همه اهل منزل هم شدم که مگه هوپ درس هم میخونه؟! :)))


  • ۴۷۷
منیر
سلام
روزت مبارک عزیزم
استادهای ما تو دوره لیسانس روز دانشجو بستنی و پیراشکی مهمونمون میکردن!
در حال حاضر من یکی از بزرگترین آرزوهام اینه که آذر سال بعد دانشجو نباش! سیزده سال دانشجویی بسمه دیگه!مگه چه خبره? والاااااا ^_^ 
روز تو هم مبارک عزیزم ؛*
چنین استادهایم آرزوست!
13 سال؟ چطوری؟! 4 سال لیسانس، دو سال فوق، دکترام نهایتا 5 سال! اوه چقدر زیاد :|
آقای سر به هوا ...
من که هیچ علاقه ای به برگشتن به اون دوران ندارم :|
نمی دونم چرا فکر می کنم سال دیگه دلم برای همه چیز تنگ میشه :(
سهیلا ملکی
با اشنا نه باید کار کرد نه معامله :/
موافقم ولی بعضی وقتا گریزناپذیره :|
pary daryay
((-: روز همگی  مبارک
مبارکا باشه :))
فریبا
روزت مبارک خانم دکتر🌹
ممنونم فریبا جانم :)
بانو. میم
۱:انشاءالله ! 
ما که دانشگاه آزاد به کل حقوقمون و میخوره چی بگیم ؟ میگن به اینترنها که حقوقتون رو میریزیم به حساب شهریه ! اما نمیریزن...
متاهل های پزشکی سراسری اینجا حدود ۱۰۰ تومن فرق داره حقوقشون... 
اوه اوه ... زده پوکونده زخم و ! با ناخن گشته دنبال دندون مونده ؟؟؟؟:/ من دندون عقلم و کشیدم تا دو سال زبون نمیزدم زود پر شه :))) مردم ناخن میندازن توش ! 
درس خوندن کلا سخته :)) 
موفق باشی 
از دانشگاه آزاد دندون گردتر تا حالا ندیدم!
ما حدود 160 تومن :|||
کلی هم بهش گفتم دست نزن، تف نکن نذار لخته ات خارج بشه :(
آره خعلی
تو هم همین طور میم جان :)
آرزو ﴿ッ﴾
سلاااام 
روزت مبـــــارک :)
به مناسبت روز دانشجو به ما یدونه کیک و دمنوش گیاهی در کنار ناهارمون دادن! :دی
سلام علیکم :)
روز شما هم مبارک، خب من دیگه از سلف غذا نمی گیرم که لااقل اونجا بهم هدیه بدن :)))
البته به مسئول آموزشمون غر زدم گفت با دکتر مسئول امور مالی صحبت میکنه شیرینی بهمون بدن ولی ندادن :|
مهربان
یه مریض داشتم به خاطر تصادف دوتا دندون سانترالش در اومده بود . گذاشته بود جیبش اومده بود اورژانس .اول که ولی دعواش کردم که چرا گذاشتی جیبت و این روش نگهداری دندونه؟!
بعد میخواستم دندوناش رو جا بزنم .دیدم تو سوکت دندونش لخته تشکیل شده بعد دیدم سوکت اصن خراب هم شده بود. بهش گفتم کار من نیست برو پیش دندون پزشک که البته تا 200 کیلومتری تو روز تعطیل پیدا نمیشد
نظرت چیه؟ میشد کاریش کرد؟ ترسیدم دندونه از بین رفته باشه و بعدا طرف شاکی بشه
اگه دندونش رو بعد از تمیز کردن سریع خودش سرجاش میذاشت، بهترین درمان بود!
ولی باید توی گوشه لپش، بزاق یا شیر نگه داری میکرد و زیر یک ساعت به دندونپزشک مراجعه میکرد، اینجوری زمان طلایی رو از دست نداده بود، الیاف پریودنتالش زنده میموندن، سریع ساکت رو شستشو میدادی و دندون رو پس از شستشو با نرمال سالین میذاشتی سرجاش و برای دو هفته اسپلینتش میکردی و و تجویز آنتی بیوتیک، 7-10 روز بعد میرفت اندو میکرد دندونش رو با توجه به اینکه دندونش دائمیه و انتهاش بسته است!

ولی این بابا کلا تمام الیاف PDL اش مردن، کارش با دندونپزشک راه میوفته فقط، تو کاری واسش نمیتونستی بکنی، اینجوری که دندونش رو تمیز میکنن و توی یه محلول فلوراید سدیم میندازن حدودا 20 دقیقه، بعد روی دست دندونش رو اندو میکنن و میذارن سرجاش و این بار 4 هفته اسپیلینتش میکنن، اکثرا هم اینجوری دندون انکیلوز میشه ریشه اش و با استخوان جای گزین میشه!

مهربان
روش کار رو میدونستم ولی اسپلینت کردم رو فقط دوبار تو اینترنی دیدم که رزیدنتای فک و صورت انجام دادن ولی نه وسایلش رو داشتم نه مهارت انجامش رو
این یارو که من دیدم اگه خودش دندون رو جا میزد برعکس میزاشت
راستی این که سوکتش خراب شده بود منعی برای انجام اینکار نیست؟ لخته هم تشکیل شده بود ولی من برش نداشتم
حتی اگه برعکسم میذاشت اشکال نداشت فوقش دندونپزشکش درستش میکرد ولی اغلب نمیتونن چون درد زیادی دارن
اسپلینتم جراحیا آرچ وایر میکنن که به طرز خفنی انجام میدن، خیلی باحاله :)) اطفالیا سیم فلکسیبل و کامپوزیت، کانسپتشون فرق داره
خب تا یه حدی کنارش میزنن و دندون رو سر جاش میذارن و بسته به شدت آسیب درمانش میکنن، بخیه جراحی و ...
مهربان
نع هر جور حساب میکنم میبینم کار من نبود . شر میشد همون بهتر که فرستادمش رفت
یادآوری :
دیه دندانهای قدامی 10 درصد و خلفی ها 5 درصده
حواست رو جمع کن
آره کلا به کارهایی که مربوط به توانایی ما نیست نباید دست بزنیم، من که فکر کنم از ترسم نصف مریض هام رو ارجاع بدم به متخصص مربوطه اش در آینده، نشه که دست بزنی و بعدش ببینی کار تو نبوده! کلا ارجاع چیز خوبیه :)

+ تنها چیزی که از درس طب قانونی یاد گرفتم همین بود :))
الین
انشاالله برای همون دستیاری و بقیه داستان ها
خیلی ممنونم عزیزم ؛*
دچــ ــــار
انصافا بعضی از دندونپزشکا خیلی خوبن :)
همشون خیلی خوبن ^_^
انصافا :)
فآ --
اینجام خبری از روز دانشجو نیست:) نه جشن نه هیچ چیز دیگه
پنج شش مسافرت؟ پناه بر خدا.
چسب دو قلو با یه دستگاهی که سرت رو رو کتاب نگه داره و چشمات رو رو خطوط و فکرت رو رو مطالب..
تا به کی بی احترامی به دانشجو؟! تا به کی؟ :)))
توی مرداد ماه 3 تا مسافرت و یه نیمچه مسافرت رفتم، یک هفته فقط خونه بودم :))) 
دو تا هم توی دو سه ماه بعدش رفتم ^_^
یعنی کارسازه؟! رفتم تو فکرش :)
مهربان
امروز یه مریضه اومده میگه میتونی دندونمو عصب کشی کنی
من😕
دندون عقلم 😐
انجمن دندانپزشکان امریکا😢
اندودنتیست های ساکن ولایت😨
یعنی میخام بدونم اگه این مریضا با این اصطلاح آشنا نبودن چی میگفتن و چه درخواستی میکردن؟
خب براش میکردی گناه داشت بنده خدا :))))) 
Pari_exol
سلام 
ممنون وبلاگ خیلی خوبی دارید 
یه سوال دارم من یه کلیپی دیدم که دندون رو جوری درست میکردن و  پر میکردن که بااولش مو نمیزد 
این روش رو دربارش میدونید؟؟ یه ماده ی که رنگش رنگ دندون بود که قسمتی رو از دندون که خالی کرده بودن باهاش پر میکردن و مثل  اول میشد  
این روش توی ایران هم هست ؟؟؟ 
سلام ممنون
این ماده ترمیم با کامپوزیته که ماده ی همرنگ دندونه و به صورت گسترده در ایران هم استفاده میشه ؛)
x
بحث سر کار کردن برای اشنا نیست ٬ کار کردن برای ادم های وسواسی که نمیتونن به دیگران اعتماد کنن٬ دردسره :)) 

دردسره ولی باید به جون خریدش گاهی!
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan