کسی که چشماش یه کمی روشنه/ شاید یه قدری هم شبیه منه

  • ۱۶:۱۴
یک - دراز میکشه و دهانش رو باز میکنه. با وجود سن کمش ردِ پای پلاک پارسیل توی فکینش دیده میشه. قبل از اینکه ازش بپرسم با خودت چکار کردی دختر؟ میگه که بازیکن تیم ملی فوتبال بوده و این عشق چنین بلایی سرش آورده. هزینه ی ایمپلنت رو هم نداشته وگرنه دندون مصنوعی استفاده نمی کرده. بهش میگم " فوتبال فقط واسه مردا پول و شهرت داره؛ نه شما که نه اسمی ازتون هست، نه جایی نشونتون میدن و نه پولی بهتون میدن. چرا زمینه ی عشقیت رو عوض نمیکنی؟" میخنده و میگه " میدونم خانم دکتر نگران نباش، دارم دوره ایروبیک میبینم. که مربی شم."  میگم " پیلاتس داره پرطرفدارتر میشه برو سراغ اون" میگه "اون رو هم حتما دنبالش میکنم. مرسی" مشکلش تخصصی بود، کاری واسش نکردم، ولی امیدوارم به توصیه ام گوش کنه.

دو - نوجوان که بودم شدیدا عشق فوتبال و استقلال بودم. شدید در این حد که مسافرت عید رو بهم زدم چون میخواستم دربی ببینم؛ تا نصفه شب بیدار میموندم نود ببینم؛ واسه باخت استقلال گریه می کردم؛ حتی روی یکی از بازیکناش کراش داشتم و با ازدواجش شکست عشقی خوردم!! خداروشکر کنکور اومد و منو ازین عشق دور کرد وگرنه از دست رفته بودم؛ چون هیچ فایده ای نداشت واسم جز حرص و جوش خوردن. هرچند چند روز پیش برای اولین بار فوتبال به دردم خورد. بین روسری های رنگی رنگی چرخ می زدم و از رنگ و شکل های متنوعشون و همین طور قیمت نجومیشون گیج شده بودم. حواس فروشنده پرت تلویزیون بود و درست حسابی جواب من رو نمیداد. تا اینکه استقلال اولین گل فصلش رو زد و  فروشنده شروع کرد به خوشحالی و داد و فریاد! جوگیر شد و با صدای بلند گفت: " هر چی بخرین، ده تومن تخفیف داره!" و خب نیش ما بود که تا بناگوش باز شده بود و ماهی که از آب گل آلود گرفته شد! :-))

سه - خواهر وقتی دید کارش اینجا انجام نمیشه، برادرش رو خوابوند روی یونیت و گفت: "خانم دکتر ایشالا که واسه داداشم بتونین کاری بکنین، همکارتون هستن." گفتم: " عه دندونپزشکن؟" و خواستم ادامه بدم " پس چرا اومدین اینجا؟" که گفت: "نخیر، دانشجوی سال 3 پرستاریه." گفتم: "امم، آها " و بعد از معاینه شروع به کار کردم. قسمت خنده دار و کمی حرص درآر ماجرا اون جایی بود که وجود ساکشن در دهانش رو نمی تونست تحمل کنه و عق میزد، هر دقیقه یک بار در می آورد از دهانش و مثل وقت هایی که توی بیمارستان ساکشن رو سریع رو می گیریم روی دهان و دندون بیمار ترومایی تا خون و بزاق رو جمع کنیم، این پرستارم واسه خودش ساکشن می کرد! 

چار - مردم ما به جایی رسیدن که اگه بشنون جایی چیزی مفتیه، حتی اگه نیاز هم نداشته باشن؛ فکر می کنن اگه بهش نرسن عقب میوفتن از بقیه. حکایتش وقتیه که ما اعلام می کنیم که فقط برای مردم محروم رایگان کار می کنیم. ولی بیمار زیر دستت وسط کار، گوشی چند ملیونی از جیبش در میاره یا آستینش میره کنار ردیف النگوهاش رو می بینی و اونجاست که خستگی به تنت می مونه. بعد فکر می کنن چون همش نشستی و کار می کنی، خسته نباید بشی؛ اینجوریه که حتی تا دو ساعت بعد از پایان کار هم باید بیمار ببینی و هی کمرت و صاف کنی و به خودت بگی یکم دیگه تحمل کن. یکیشون که هر چی میگفتم خسته ام، کشش ندارم. بی خیال نمی شد و دنبالم میومد که خانم دکتر بیاین دندون عقلم رو بکشین و بهم یادگاری بدین!! و من بالاخره برای اینکه این مرد گُنده دست از سرم برداره، رفتم بهش یادگاری دادم. :-/

پنج - یکی از جالب ترین و در عین حال تاسف برانگیزترین بیمارها، اونایی هستن که برای کشیدن دندون پوسیده ی سرشار از عفونتشون باید از شوهرشون اجازه بگیرن! یکی دو بار اول حرص میخوری از دستشون ولی بعد دیگه بی خیال میشی و اجازه میدی برن و از شوهرجانشون اجازه بگیرن. طرف هی دندونای جلوش رو پر می کنه و شکایتش اینه که چند وقت بعدش میوفته. معاینه میکنم میبینم یه دندون اضافه از فک پایین باعث افتادن ترمیم میشه. باورتون میشه نزدیک نیم ساعت داشتم این زن و شوهر رو قانع می کردم که این ترمیم جدیدی که من انجام دادم، اگه دندون پایین رو نکشین دو روز دیگه میوفته؛ ولی شوهره راضی نمیشد؟ آخرش هم قهر کرد و رفت و زن با ترس اجازه داد دندونش و بکشم. :-/

شیش - یکی از گوگولی ترین بیمارهایی که تا به حال داشتم، بدون شک پیرزن روستایی بود که آروم روی یونیت خوابید و با لهجه ی شیرینی گفت: " خوب معاینه کنین و کار کنین واسم! ".  بعد من هر چقدر دندون هاش رو می دیدم ذوق می کردم، به جز یکی دو تا دندون که پوسیده بودن و یکی که جاش خالی بود و کشیده بود، بقیه دندون ها سالم و سفید سرجاشون بودن. با خوشحالی گفتم: " ماشاالله به دندون هاتون حاج خانم، چقدر خوب نگهشون داشتین؟ چند سالتونه؟! "  اخم کرد و گفت:" 79 سال. یکی پارسال بهم گفت دندونات خوبه، یکیش خراب شد رفتم کشیدم! " لبخندم خود به خود جمع شد و سر به زیر کارم رو شروع کردم تا دعوام نکرده. باورتون نمیشه چقدر همکار بود. کوچکترین صدا و ناراحتی و حال به هم خوردگی و غیره رو نداشت. خدا چنین مریض هایی رو زیاد کنه.

هفت-  هی خواستم این رو نگم ولی نشد! خدایی من تا به حال توی شهر خودم سرویس بهداشتی پولی ندیدم. به نظرم جزو حقوق عمومی یک مسافر باید این باشه که بتونه بدون پول خُرد وارد دبلیو سی بشه، نه که وقتی خسته و کوفته و در حال اضطرار هستی، با یه میز جلوی در دستشویی مواجه بشی که تا بهشون پول ندی راهت نمیدن!! بابا شاید خواستم برم خط چشمِ خلیجیم رو توی آینه چک کنم فقط! :-/

هشت- وقتی سفر بودم، مادرم بهم زنگ زد و گفت بسته ای برات رسیده و خواهرم هم عکسش رو فرستاد. دوست داشتم خودم بازش کنم ولی چه میشه کرد! کلی هم بهشون توضیح دادم این کتاب جایزه ی مسابقه ی طنزی بود که داستان هام رو واستون خوندم و شما گفتین بهم: " از کی تو انقدر بی ادب شدی؟! " و بعدش اول و نمک اعظم شدم. جناب معدنچی ممنون بخاطرش.
 لینک داستان دومم که خودزنی محض بود رو می خواستم واستون بذارم ولی گویا برداشته شده.

نه- چطورین شماها؟! دلم تنگ بود واستون :-)

* شاید اگه دائم بودی کنارم از مهستی
  • ۱۰۵۹
را مگا
رسیدن بخیر خانم دکتر:-* 
جایزه مبارکاباشه :-) 
تو پرداخت حق دسشویی نرخ هرکاری رو جدا مشخص کرده بودن یا همه یه قیمت داشت:-)) 
مچکرم دکتر را مگا جان ؛-) 
نه فعلا پول ورودی رو می گرفتن، نرخ خدمات مختلف رو احتمالا چند سال دیگه ببینیم -_-
♫ شباهنگ
آهنگه رو دوست داشتم، پستتو دوست داشتم، اون پیرزنه رو هم دوست داشتم و حتی استقلالم یه زمانی دوست داشتم. البته تا وقتی نیکبخت بود :دی
من و پستم و مهستی و پیرزن گوگولیم دوست داریم ؛-*
من وقتی طرفدارش شدم که تازه نیکبخت رفته بود پرسپولیس، طبیعتا به نیکبخت به چشم خائن نگاه میکردم :-)))
ولی تو باید تراکتوری باشی، نباید؟!
kerman man
سـلام خانم دکتر
رسیدن بخیر ...
بابا کجا بودین ...؟

نمک اعظم شدن رو خدمتتون تبریک عرض می کنم .
ان شاءالله تو تمام مراحل زندگی موفق باشین و به زودی دندانپزشک اعظم بشین .
سلام و ممنون ؛)
دندانپزشک اعظم؟! رویای خیلییییی بزرگیه، خیلی!
الی .
خبری ازت نبود، نگو سفر بودی ؛) خوش گذشت؟
عاشقِ اون پیرزنه شدم :))
و خسته نباشی ^_^
جای دوستان بلاگر خالی خیلی خوب بود.
من هی می خواستم لپاش رو بکشم میترسیدم!
درمونده نباشی :-*
معلوم الحال
دو- ده تومن تخفیف؟ آبروی استقلالیا رو برده! من خودم بن 50 تومنی تخفیف خرید پوشاک آنلاین دارم. میخواین یه 7 8 تایی بهتون بدم؟ :) (فقط قیمت لباساشون خییییلییی بالاست!)

هفت- کجای کاری خانم دکتر. این مورد هفت کمر منو شکونده :) طوری که میخوام بعد فارغ التحصیلی پاتولوژیست بشم مثل اینا !!! شغل کم اصطکاکی هم هست، فقط بعضیا دربرابرش مقاومت میکنن!

 
٢- عه شمام استقلالی هستین؟! رو کنین کارت تحفیف ها رو شاید به دردمون خورد. :دی
٧- پاتولوژیست ها خیلی گناهین بعد از اون جریانات اخیر و درگیریشون با وزیر بهداشت، به اینا دیگه نگین پاتولوژیست :-)))
ولی به نظرم شغل واقعا مزخرفیه و همین طور بد بو!
لیمو جیم
ما هم دلمون تنگ بود وندوقته نبودین 
واسه دندون هم باید اجازه گرفت:///// 
سپاس فراوان و اینا ؛-)
گویا شوهره بدجور گربه رو دم حجله کشته!
♫ شباهنگ
نه تراکتوری نیستم. تراکتورو فقط به اسم می‌شناسم. من بعد از جام جهانی 2006 هیچ فوتبالی ندیدم.
پس تازه وقتی من داشتم چمنِ فوتبال رو می‌بوسیدم بذارم کنار تو وارد صحنه شدی :)))
چون چپ‌پا بود دوستش داشتم. آخه منم چپ‌پام :دی
آره تقربیا همون حدود بود تا پیش دانشگاهیم!
چون تبریزی ها خیلی روی تیمشون تعصب دارن، توی ذهنم این بود که همشون تراختورین :-)
من چپ دست رو هستم ولی چپ پا رو دقت نکردم!
آرزو ﴿ッ﴾
فکر کردم ترک وبلاگ کردین برای پیش بردن پایان نامه! :)
چه یادگاری منحصر به فرد و دردناکی :/
راز موفقیت اون بیمار گوگولی رو نپرسیدین؟ چه بهداشت خوبی داشته! 
رسیدن به خیر و خدا قوت :))

نه عزیزم، اون رو کم کم دارم به اواخرش میرسونم. تنبل بازی هم زیاد درمیارم هرچند!
والاع! اولین باری بود چنین یادگاری ای میدادم!
چرا پرسیدم، گفتم مرتب با نمک دندون هام رو تمیز میکنم، خوب هم میخورم! 
خیلی ممنونم آرزوی مهربون :-*
معلوم الحال
باعث افتخارمه که استقلالیم :) هر چند زیاد تو خوابگاه فحش و کتک خوردم بخاطرش د:
خب بالاخره حوزه ارتزاقشون یخورده بهم نزدیکه. ولی چشم نمیگم :) بدبو باشه! درآمدش که خوبه. خخخخ
شما حساب کن هر اتوبوس 15 نفر برن داخل و روزی هم کم کمش 15 تا اتوبوس بیان. حداقل 100 تومن درآمد دارن. (مدیونید فکر کنید از اونام که میرم مطب دکتر و دندونپزشک درآمدشون رو حساب میکنم!)
من هنوزم حوصلش باشه و استقلال خوب نتیجه بگیره، کل کل میکنم با بابا و داداشم :-)))
:-/ کاش یه پاتولوژیست ازیون ورا رد نشه!
حساب کردن درآمد مشاغل مختلف، واسه من هم زیاد پیش اومده با عرض شرمندگی!
هویجوری :)
آخیی چقدر جوگیر بوده طفلک تخفیف داده بهتون:))نه که همش می بازه استقلال،یه بار که برد باید نذری داد بابتش:))
خداییش دندون عفونی پوسیده به چه درد شوهره میخوره؟😅
دم پیرزنه گررررم:)
آره بنده خدا بدجور جوگیر شد! من گفتم فوتبالی نیستم دیگه ولی دلیل نمیشه یه لنگی کُری بخونه و هیچی نگم ها! :-))))

نمیدونم والا! اگه جای خالیش توی ذوق میزنه که به نظرم ریشه ی پوسیده ی سیاه بیشتر توی چشمه!
واقعا
تینا
رسیدن بخیر خانم دکتر💓
ما هم دلمون تنگ شده بود
چه مادربزرگ سالمی بوده ماشالا 
+راستی یه سوال داشتم من واسه پرکردن دندونای 5و 6 رفتم دکتر ،گفت چون عصب مشترک دارن بهتره یبار بی حسی بزنم و هر دورو درست کنم .من اول قبول نکردم چون گفتم هزینش زیاد میشه با هم بعد تخفیف داد دکتر،ولی الان متوجه شدم یکی از دندونا پوسیدگی رو برنداشته فقط امالگام روش گذاشته..😯جای هی  تراش و اینا نیست ...مطمئنم ک اشتبا نمیکنم ولی چرا اینکارو کرده؟😤واقعا از دستش ناراحت شدم😔
ار خواننده های خاموش بودی پس ؛) 
ممنونم
+ چجوری متوجه شدی که تراش نداده؟ اصلا امکان نداره چون باید یه تراش هرچند مختصر بده تا جای ماده ی ترمیمی باز بشه ، شاید دندون جلویی رو با ماده ی همرنگ پر کرده که توی چشم نباشه.
بهتره به خودش مراجعه کنی و بخوای گرافی بعد از کار بگیره ازت.
صبح
ده تومن تخفیف؟ چندتا گرفتی؟
٣ تا! روی هر کدوم ده تومن تحفیف
دُچــــ ــــار
سلام مرسی خوبیم :) خلاصه
سلام خداروشکر، خلاصه میخواین؟! خرد خرد بخونین تا تموم شه :-))))
تی رکس
عه این کتابه :)
آقا برو اون خانومه رو دوباره پیدا کن ببین دقیقا چوطور دندوناشو نیگه میداشته :|
هموز شروع به خوندن نکردم ولی تعریفش رو زیاد شنیدم.
پرسیدم همون موقع! چیزی گفت که کلا علم ما رو زیر سوال برد! گفت فقط با نمک دندوناشو تمیز میکنه!
یه نفر
سلام
 شما به عنوان دندانپزشک میشه به ما بگید چه طوری یه دندانپزشک خوب نزدیک خونه مون پیدا کنیم که واسه هربار دندانپزشکی رفتن ساعتهاتو ترافیک نمونیم و کلا قیدشو نزنیم؟ برای کارای معمولی مثل ویزیت پر کردن جرم گیری و اینا
آخه مثل دکترای دیگه نیست که بگم یه دفعه برم اگه خوب نبود نمیرم دیگه 28 تا دندون که بیشتر ندارم
البته بگم که تو نزدیک ما تو هر کوچه ای دو تا مطب دندونپزشکی هست ولی هیچ کدوم رو نمیشناسم، برم از مردم تو خیابون بپرسم؟ وایسم پشت در مطب از مریضا بپرسم؟
ببخشید سوالم طولانی شد اگرم این جا جای پرسیدنش نبوده جواب ندید
در هر صورت شرمتده وقتتون رو گرفتم
سلام
اگه مسئله ی مسافت برای شما تا این حد مهمه به نظرم همون پرس و جو از بیماران مطب مناسب باشه، برین بپرسین از کار و اخلاقش راضین؟! اگه راضی بودن شما هم یه دندون اونجا ترمیم کنین و چند ماهی صبر کنین ببینین راضی هستین و اگه خوب بود بقیه ی خدمات رو هم اونجا انجام بدین.
خواهش میکنم
Shahtot 🍇🍇🍇
سلام خانم دکتر :))
خیلی خوشحالم که در نوشتن پست های طولانی تنها نیستم :)))
اصلا پست باید طولانی باشه :دی 
 ۱) خانم دکتر من پرسپولیسیم :/ 
۴) چه خوبه که رایگان کار میکنید واقعا خدا خیرتون بده 
۶) پیرزنه یکم اعصاب نداشته و البته معمولا پیرزن ها به سنشون حساسن :)))
+ بابت اون پست که راهنماییم کردین هم بسیار بسیار ممنونم حسابی بدرد خورد
اما اولویت اولم رو پزشکی زدم بعد دندون ... تا ببینیم چی قسمت میشه :)
موفق باشید :)))
سلام عزیزم، وقتایی که بین پست گذاشتنم وقفه میوفته به قول شباهنگ طویله نویس میشم! 
1- عه بد شد که!
4- اردوهای جه.ادی حس واقعا خوبی به آدم میدن.
6- و میدونی هر چقدر سن بالاتر بره میل به زندگی کردن زیادتر میشه!
+ خواهش میکنم عزیزم قابلی نداشت؛ راستش من 25 تا انتخاب بیشتر نکردم ولی همون ها رو هم اول دندون شهر خودم بعد پزشکی شهرم و بعد شهرای دیگه هم همین طور اول دندون بعد پزشکی زدم! گفتم شانس و قسمتم چی باشه که همون انتخاب اولم رو آوردم و اعتراف میکنم که دوست داشتم انتخاب دومم رو بیارم!!
Shahtot 🍇🍇🍇
سلام خانم دکتر :))
خیلی خوشحالم که در نوشتن پست های طولانی تنها نیستم :)))
اصلا پست باید طولانی باشه :دی 
 ۱) خانم دکتر من پرسپولیسیم :/ 
۴) چه خوبه که رایگان کار میکنید واقعا خدا خیرتون بده 
۶) پیرزنه یکم اعصاب نداشته و البته معمولا پیرزن ها به سنشون حساسن :)))
+ بابت اون پست که راهنماییم کردین هم بسیار بسیار ممنونم حسابی بدرد خورد
اما اولویت اولم رو پزشکی زدم بعد دندون ... تا ببینیم چی قسمت میشه :)
موفق باشید :)))
راستی تو هم موفق باشی :-)
:)
سلام.
ببخشید یعنی واقعا کار شما سنگینه؟
یعنی کمر درد و گردن درد میگیرید؟قدرت بدنی میخواد؟
سلام، بله کاملا سنگین و فرسایشیه، بعد از چندین ساعت کار حتی با رعایت پوزیشن صحیح و استراحت بدنتون کاملا خسته میشه و به گفته ی اکثریت اساتید عمر مفید کاری کوتاهی داریم نسبت به پزشکی و دارو. من برای بالارفتن قدرت بدنیم مرتب ورزش می کنم، ان شاالله که برای آینده ام مفید باشه!
Shahtot 🍇🍇🍇
عه !!!! دوبار فرستادم !!
حواسم نبوده خخخ
منم اول اولویت پزشکی تهران و بعد شهرای اطراف بعد دندون بعدم دارو :)))
تا ببینیم قسمت چی میشه :)
ممنون :**
نه من یکی در میون دندون پزشکی زدم :-)))
ان شاالله هر چی که صلاحته
طلوع ماه
هوپ جان سلام.
دلمون برات تنگ شده بود خانوم خانوما.
حالا من برعکس تو نوجوانی هام پرسپولیسی بودم:-D
از خوندن مورد چهار و پنج ناراحت شدم.باعث تاسفه.
راستی نمک اعظم شدنت هم مبارک   باشه!
سلام عزیزدلم، فدایت
دخترا اکثرا پرسپولیسین چون قرمزه!!
واقعا :-/
مچکررررم :-*
شارمین
سلام.

دو- پس من تو نوجوونیم طرف مقابل تو بودم &) البته فکر کنم پرسپولیس و استقلالِ زمان نوجوانی من با پرسپولیس و استقلالِ زمان نوجوانی تو خیلی فرق داشتن دخترم! =)))

چار- منم یه دوره ای که تو مناطق محروم کارهای مشاوره ای رایگان انجام می دادم تجربه مشابه داشتم. شاید دو برابر مردم اون روستا مراجع داشتیم! البته اونا همه شون واقعا محروم بودن و از روستاهای اطراف می اومدن. ولی واقعا تایم و انرژی ما هم محدود بود.

پنج- =|

شیش- =)))

هفت- یاد یه جوک در همین ارتباط افتادم! ولی چون پاستوریزه نیست و در مورد مردم یه استان خاص هم هست، سکوت می کنم.

هشت- نمک اعظم امضا هم میدید؟! =)

یه جوری میگی انگار مام بزرگ منی، یکی دو سال این ور اونور به جایی نمیخوره!

وقتی دیدن مشاوره رایگانه یک سری حتی نیازم نداشته باشن، باید ازش استفاده کنن! 
راستی من یه سوال واسم ایجاد شده، چجوری فلسفه خوندی ولی مشاوره هم میدی؟ قبلا که این سوال دو نپرسیدم؟!!

بیا جوک رو بگو ... کنجکاوم کردی

اختیار دارین بلههههه
شهرزاد
سلام 
دو- من هیچ وقت با فوتبال میونه ای نداشتم.حتی ساده ترین قوانینشم نمیدونم.
شش. واقعا که گوگولی بوده پیرزنه.
هشت. نمک اعظم شدنتون مبارک باشه
داستان قشنگی بود.حیف که دیر متوجه شدم برای رای دادن
سلام
من بعد این همه سال فقط آفساید رو هنوز درک نمیکنم دقیق!
بلههه
مییسی مچکررر، مگه خوندی داستانم رو؟ لینکش رو که برداشتن!
صبح
پلاک پارسیل تو فیکینش یعنی چی؟
یعنی دندون مصنوعی تیکه ای= پارسیل
تعدادی دندون مصنوعی وصلن به یه اسکلت فلزی و جاهای خالی دندون های طبیعی رو پر میکنن.
شارمین
خانوم دکتر ناز خودم روزت مبارک با یه عالمه آرزوهای رنگی رنگی.

.
.
.
+ من فلسفه محض نخوندم عزیزم. رشته م فلسفه تعلیم و تربیته. از گرایشهای علوم تربیتی. ماها تو یه سری زمینه ها مجوز مشاوره داریم.

+جوک رو بعدا میام تو خصوصی میگم. اینجا خانواده نشسته! &)
عزیزدلم شارمین جان که به دلیلی که منم میام توی خصوصی بهت میگم( البته وقتی جک رو واسم تعریف کردی!!) واسم خیلی خاصی، خیلی خیلی ممنونم :-*

+چقدر جالب اصلا نمیدونستم، مرسی که گفتی
شارمین
عزییییزم! من خاصم برات؟! =) خو الان که دیگه جوک بی ادبی تعریف نمی کنم یهو تصوراتت به هم میریزه!  &)
اوهوم میام میگم چرا! :-*
جوکت خیلی خوب بود، مخصوصا ملیت اصیل طرف :-)))
فروردین دخت
سلام دکتر....چقدر این پستت حس خوب داشت!

اصن کیف کردم با اون پیرزنه که...
در ضمن سرور است پرسپولیس!
با این پست شوقم برای اینکه هر چه زودتر برم دانشگاه دوچندان شد...ممنونم و از این صوبتا 
؛-)
سلام عزیزم، خوشحالم که خوشت اومده و متوجه شدی در کنار سختی ها، زیبایی هم هست توی این حوزه ولیییی
استقلاله که سروره با اینکه حال و روز خوبی نداره الان!
مهر2خت 69
پستت با اینکه طولانی بود اما اونقدر جذاب بود که تا آخرش رو خوندم مرسی:)
خوشحالم که دوست داشتی ؛-)
خوش اومدی
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan