و بالاخره قسمت 200 اُم : دِنتیستری دایِریز!!

  • ۱۷:۱۲

اگه بهارِ عزیزم نگفته بود اصلا و ابدا حواسم به تعداد پست هام نبود! 200 تا پست بیانی! مرسی از اون هایی که خاطرات دندونی ِ خودشون رو برای من فرستادن و ممنون از بقیه که بهانه آوردن که خاطره  ندارن و یا خاطره شون قابل پخش نیست! با بعضی هاش خیلی خندیدم، از یک سری از خاطرات ترسیدم چون می دونم اگه حواسم جمع نباشه ممکنه واسه ی بیمارهای من هم پیش بیاد، چند نفر هم گلایه کرده بودن که من نهایت تلاشم رو می کنم که حواسم بعدا جمع باشه در این زمینه ها. خاطرات رو به ترتیب فرستادن توی پست گذاشتم: 

1- گلسا:

من تا پارسال فوبیای دندون پزشکی داشتم...یعنی بجز هفت_هشت سالگی که رفتم و یه دندون شیری کشیدم دیگه نرفتم دندون پزشکی(با عرض تاسف البته).
پارسال دندونای عقلم حسابی اذیت کردن.رفتم بکشمشون و اتفاقا دکتر وقتی فهمید پزشکی میخونم کلی تحویلم گرفت و تو رودرباسی من رو نشد بگم چقد کولی ام و ممکنه سر کشیدن دندونم یهو شلوارشُ بکشم پایین.
با خودم گفتم باید حسابی خانوم باشه.نتیجه?اولین بیحسی رو زد و بعد با یه بیلبیلکی دندونمُ تکون داد و پرسید بیحس شد?منم گفتم بذار بگم نه تا یه بیحسی دیگه بچپونه توش.کار از محکم کاری عیب نداره.
گفتم نه!
دومی رو زد و پرسید شد?گفتم نه!!
هاج و واج نگام کرد گفت مگه میشه?گفتم آره!!
خوابوندم و گفت بذار یکی دیگه بزنم.بعد نامرد گرفت کشیدش و گفت حالا چی?
من گفتم حالا بیحس شد.
هیچی دیگه قهقهه زد زیر خنده و گفت کشیدمش پاشو برو منُ سیاه نکن:D
یه ذره آبرو داشتیما!!!!

هوپ... : ایول داشته کار دندونپزشکه خدایی! :)))) منم ترم اول توی دانشکده دندون عقلای سمت چپ بالا و پایین رو پیش رزیدنت های جراحیمون کشیدم. همون اول کار گفتم که دانشجوی ترم یکی هستم، بعد پسره داشت پرونده پُر می کرد بهم گفت: باردارین؟ با اخم نگاهش کردم، خنده اش گرفت! بعد من هم مثل تو شد جرئت نداشتم بگم درد دارم! تکون می خوردم می گفتن از شما بعیده خانم دکتر! من هم ترم یکی بودم و جوگیر، خرکیف می شدم از خانم دکتر گفتنشون هیچی نمی گفتم! :)))))) 


2- آرزو :) :

با سلام :))

اینو از پست‌های قبلم کپی کردم اگه اشکال نداره! چون بقیه‌ی خاطراتم فقط فرار کردنِ خالی بوده!

۶سالم که بود رفتیم دندان‌پزشکی و نشستم روی صندلی، همینجور که آقای دکتر داشت دندونای منو معاینه می‌کرد، دستیارش اومد تو و گفت، سایزش خوبه؟ دکتر یه‌نگاه به اون وسیله‌ای که دستش بود و من نمیدونم اگه بگم قالب دندون مصنوعی درست گفتم یا نه انداخت و یه‌نگاه هم به من کرد و گفت بزرگه، منم فکر کردم اونا واسه منه، با سرعت هرچه تمام‌تر از زیر دست دکتر فرار کردم و درحالی که داشتم گریه می‌کردم وارد اتاق منشی شدم که کلی هم آدم نشسته‌بود، مامانم دنبالم اومد و من با گریه و داد و فریاد بهش می‌گفتم من دندونامو دوست دارم، نمیذارم واسه من دندون‌مصنوعی بذارین و از این قبیل حرف‌ها! منشی و دکتر و دستیارش و اون‌خانمی که قالب برای اوشون بود زدن زیر خنده، و هنوز بعد از ۱۳ سال هروقت خانم منشی منو می‌بینه میگه یادته اون‌روز چقدر کولی‌بازی در آوردی :دی

هوپ...: سلام... :))))))) خدایا... موقعیتت رو تصور می کنم خندم می گیره! احتمالا تِرِی قالب گیری بوده! من فقط اولین باری که می خواستم آمپول عضلانی بزنم و 6 ساله بودم، کولی گیری درآوردم، بعد که زدن و دیدم چیزی نیست، مُریدش شدم! 


3- یکی از دوستای خوب بلاگرم که دوست نداشت اسمی ازش برده بشه:
(( : خببب من اولین باری که رفتم دندون پزشکی بهم نگفتن میریم دندون پزشکی رفتیم مطب دکتر هنوز نمیدونستم دندون پزشکیه بعد ازچند لحظه متوجه شدم از مطب زدم بیرون شروع کردم به دویدن میترسیدم خیلی 
بعد توخیابون داشتم میدویدم یکی از جلو گرفتم بعد فهمیدم ایشون همون دکتردندون پزشک بودن هنوز نرسیده بودت مطب که منودرحال فرار دیدن گرفتنم
|||': 
بچه بودم البت:دی دی

هوپ... : :))))))))))) دَمت گرم! خیلی خندیدم! منم سابقه ی بیمارِ فراری داشتم! 

سلام
روزتون نصفه مبارک‎:)‎
آقا دندونپزشک ها هرچقدر هم خوش اخلاق باشن بازم بلانسبت کمی بی اخلاقن
نمیدونم دقیقا چه دهن و دندونی رو میپسندن ولی بلا استثنا هرکسی دهنشو جلوشون باز میکنه تا کل شخصیت طرف رو با خاک یکسان نکنن بیخیال نمیشن، حتما حتما باید از نحوه نگهداری دندون ها و ... شکایت کنن و یجوری بفهمونن که خیلیییییییی انسان داغونی هستیییییی
وگرنه دندون انسان برتر و ژن خوب محاله جرم بگیره یا احتیاج به ترمیم و پرکردن و عصب کشی پیدا کنه
خلاصه بخاطر این برخوردشون سعی میکنم کم برم دندونپزشکی
با اینکه چندتا دوست دندونپزشک داشتم ولی جلوشون حتی لبخند هم نمیتونستم بزنم
از بس که با اخلاق بودن‎:D
*یه سوال الان به ذهنم رسید
دندونپزشکها که انقدر از فضای دهن ملت شاکین، مجبورن حتتتتما برن این رشته رو بخونن؟
چرا با روان خودشون بازی میکنن؟
یه رشته تمیز بخونن راحت باشن

هوپ... : سلام، می دونم چی میگی! باورت میشه سال سه ای بودیم یکی از سال بالایی ها یهویی وارد یکی از بخش هامون شد و  دندونهامون رو معاینه کرد، کلی دعوامون کرد که شما الگوی جامعه این و باید دندوناتون برق بزنه و این صحبت ها؟! اعتراف می کنم ما به حدی می رسیم که اولین چیزی که در هر کس می بینیم دندون هاشه؛ تمیزی شون، سالم بودنشون، مرتب بودنشون، خالی نبودن جای دندون ها وقتی می خندن و ... . وقتی کسی همه ی این ها رو با هم داشته باشه، حس می کنیم چقدر زیباست و اون وقت می ریم سراغ آنالیز بقیه چیزهاش!!! همچنین خودم حس کردم وقتی پشت سر هم کار می کنم و خسته می شم کمی تا قسمتی بداخلاق میشم و کم حوصله، می دونم خیلی بده، دارم کار می کنم روی خودم که صبورتر بشم ولی قبول کن غیرقابل تحمله دهان مریضی که می دونسته می خواد بره دندونپزشکی ولی مسواک نزده و میتونی غذاهایی که از یک هفته قبل خورده رو از دهانش متوجه بشی! :-/

من همیشه از دندونپزشکی یه حس نفرت و ترس توامان داشتم. با این که از بچگی به طور مرتب مسواک میزدم، بازم گذرم زیاد به دندونپزشکی میفتاد. به قول دکترم که میگفت: بزاقت دندون خراب کنه! حالا درست و غلطشو نمیدونم!
از همون بچگیم چشامو میبستم نبینم با چه دم و دستگاهی میخواد حمله کنه، واااای!!

هوپ... : بله! واقعا افرادی هستن خیلی رعایت می کنن ولی دندون هاشون همیشه خرابه و در طرف مقابل افرادی هستن که با ذوق بهشون میگی آفرین که انقدر خوب نگه داری می کنی از دندون هات و میگه اصلا مسواک نمیزنه! جنس دندون های یک سری واقعا خوبه! 
خودِ من هم موقع دندونپزشکی رفتن چشم هام رو می بندم! هم قیافه ی دندونپزشک توی حلقم رو نمی بینم و هم اینکه اجازه می دم اون با آرامش کار کنه. :)


6- فریبا جانم :
من کلا تمام خاطراتم از دندونپزشکی بد هست بجز یکی !:/ اونم اینه که یه بار به دندونپزشکم گفتم دندونم شکسته حیف شد! آهی کشید و گفت حیف عمر آدمه! این از بهترین خاطره دندونپزشکیم!! حالا بریم سراغ یکی از خاطرات خنده دار:)) یه بار رفته بودم دندانپزشک . جایی که همیشه دندانپزشک آشنا داشت ولی از شانس اون روز یه دندانپزشک جدید اومده بود. دفترچه ام رو تو نوبت گذاشته بودم و آمپول بی حسی رو هم زدم و اومدم بیرون منتظر نشستم . همون موقع چون نگران بودم از کسانی که اونجا بودن درباره این دندانپزشک سوالاتی پرسیدم. و یکیشون گفت که فکر نمیکنه دندانپزشک خوبی باشه چون تازه کاره. دنیا دور سرم چرخید . حاضر نبودم تحت هیچ شرایطی برم زیر دستش! رفتم به یه بهانه ای دفترچه ام رو گرفتم و برووووو که رفتیم:))) فقط تا ساعاتی احساس ورم لپم مهمونم بود؛)

هوپ... : آقااااا ...! خب باید از یه جایی به جوون ها بها داد یا نه؟! باورت نمیشه اکثر این دندونپزشک های تازه کار، اصول رو بهتر از باسابقه ها رعایت می کنن، چون در گذر زمان خیلی از اصول رو فراموش می کنن قدیمی ها! 

با کمی اغماض(!) روزتون مبارک خانوم دکتر. دویستمین پستتون هم همچنین
انشاالله که دو هزارمین پستتون رو هم به خوبی و شادی بنویسین 
:-)

وقتی دستور فراخوان میدین کی جرات میکنه نه بگه؟!

همسر گرامی دندون درد شدید داشت. دکترش هم ایران نبود. پدرم گفت برین پیش آقای دکتر X
که من نمی شناختمش
رفتیم به آدرس. در زدیم. یه جوون (خدا منو ببخشه) داغوووووووووون در رو باز کرد با لباس شخصی
منم که جو زده! بدون اینکه نگاهش کنم کله مو بردم داخل و درحالیکه داشتم داخل اتاق پزشک رو (که درش نیمه باز بود) نگاه میکردم و در عین حال دستمو گذاشتم رو شونه اون جوون (امیدوارم تونسته باشم پوزیشنمو درست تصویر کرده باشم) پرسیدم :
آقای دکتر تشریف دارن؟
که جواب داد:
خودم هستم اگه اجازه بفرمایید!!!!!
از خجالت منهدم شدم! 
البته این موضوع مال سالها قبله و اون زمان هنوز افق کشف نشده بود که بتونم توش محو بشم :-)
(البته مشابه این اتفاق بین بنده و یک تیمسار هم در زمان خدمت افتاد!)

هوپ... : سلام، خیلی ممنون جناب یگانه، ان شاالله بتونم تا 2000 اُمین پست بنویسم :)
بیا ! نگاه کن! یکی دیگه که به جوون ها اعتماد نداره! تا به کی این بی اعتمادی ها؟! تا به کی؟ ( با لحن خانم شیرزاد خوانده شود!) 

8- صبح :
تا به حال دوبار رفتم دندونپزشک. هر دوبارم یه چیزی آزارم داده. اون آب ترش مزه رو که نمیشه قورت بدیم خیلی بدمزه است اصلا آدم دلش نمیره قورت بده. خب دکترم نمیذاره اون آب کثیفو با چندتا دستمال کاغذی بریزیم بیرون. همینجوری بکوب با آچار و چکش میفته به جون دندونامون تا دهنمونو پرآب نکنه ول کن نیست آخرسرم باید بره تو شکممون. خب دکتر جان دوثانیه اجازه آب دهنم خارج شه با پلاستیکی دستمال کاغذی چیزی باز دوباره ادامه بده. 
شما شدین دکتر هر یه دقیقه دست نگه دارین بذارین اون بنده خدا آبشو خالی کنه. 
اینم انتظار بیمار از دندانپزشک
در تکمیل  کامنت دیشبم باید بگم اون شلنگی هم که میذارن تو دهن آدم کفایت نمیکنه

هوپ... : اگه ساکشن درست سر جاش گوشه ی لپ قرار بگیره و مَکش کافی رو داشته باشه، کاملا کفایت می کنه، البته یک سری از بیمارها تحملشون کمتره و خب من صبر می کنم بین کار واسشون تا آب دهانشون رو جور دیگه ای تخلیه کنن. 


اصن چه خاطره ای بهتر ازینکه شب امتحان بری کلینیک دندون بکشی و دکتر شیفت اون شب ازت خوشش بیاد و وسط آمپول و مخلفات تو دهنت مرتب بهت چشمک بزنه آخرشم انقد کلا یادش بره که دختر بدبخت زیر دستش مریضشه و بزنه فکتو بشکنه :))))))

کلا لامصب دیکشنری تخصصی خاطره شد برا من :))))

هوپ... : از خاطره ات اولش خنده ام گرفت و آخرش گُرخیدم! میگن زن دندونپزشک نشین چون سر و گوششون می جنبه احتمالا به همین خاطره! :))))  شب امتحان خدایی نرین دندونپزشکی! کلا وقتی برین که با بازه ی یک هفته بعدش امتحان نداشته باشین. حتی ساده ترین کار هم ممکنه دردی داشته باشه بعدش که نتونین درس بخونین.

10- خسته بانو: 
من وقتی میرم دندونپزشکی با ی وسیله دندونمو تراش میده چشامو میبندم و فشار میدم و احساس میکنم زبونمو الان له میکنو خیلی میترسم! واسه چکاپ رفتم دندون پزشکی فقط 2 تاش خراب بود !حالا 2 هفتس ی دندون  دیگم بدجور دهنمو اسفالت کرده ولی خجالت میکشم ب خونواده بگم یا برم اون دکتره! ادامش بگم ک مطب دندونپزشکی ی بو خاصی داره واسه موادشه وقتی میرم تا 2 روز تو خونه همش اون بورو احساس میکنم و وقتی اب دهنم میاد و دستمال ندارم پاک کنم اون لحظه خجالت میکشم 
ولی دندونپزشکا ماهن حاضرم برم ولی دندون دردو تحمل نکنم دیگه 

هوپ... : نه نترس! اگه زبونت رو تکون ندی مشکلی پیش نمیاد، حتی اون هایی هم که خیلی زبونشون رو حرکت می دن با آینه می گیریمش تا فرز نتونه زخمش کنه. من هم اوایل از بوی دانشکدمون بیزار بودم، الان اصلا حسش نمی کنم! واسه اون آب دهان هم اصلا خجالت نکش، معمولا لب ها هم بی حس می شن و نمی تونن آب دهان رو جمع کنن، از دندونپزشکت بخواه که بهت دستمال بده :) 
راستی خیلی خیلی اسمت واسم آشنا بود! 



من زیاد دندون پزشکی رفتم و دو برابر دندونای خرابم دکتر عوض کردم تا اخریه که کارش عالییی بود:) با این حال گلایه ام از منشی هاشونه نه خودشون:)) فکر میکنن خودشون دندونپزشکن:/ 
این اخریه نمیدونم چرا از من اصلا خوشش نمیومد:)) واسه همین هر دفعه من میرفتم دو سه ساعتی معطلم میکرد منم درحال کتاب خوندن بودم چندان واسم مهم نبود.تا اینکه فهمیدم عمدا اینکارو میکنه و رفتم به دکتر گفتم:)) دکتر هم کلی عذرخواهی کردن و دفعه های بعدی که من میرفتم منشیه یه بهانه میداد دستش تا جلو من دکتر دعواش کنه!! اعتراف میکنم اولین بار بود که از ضایع شدن یه نفر ناراحت که نشدم هیچ,خوشحال هم شدم!!(ایکون نگاه خبیث) 
یه بار هم همین دکتر حدود یک ساعت کار روی دندونهای من خسته شد اومد بلند شه دستاشو باز کنه که خستگیش از بین بره و یهو صندلی زیر پاش شکست:))) نزدیک بود از پنجره بیفته بیرون:))) 
یکی دیگه هم بگم برم:)) یه روز هم وقتی رفتم کار دندونمو انجام بده یه سوال راجع به هدف من پرسید و بعد شروع کرد به خاطره تعریف کردن و از دوست دخترسابقش گفتن که بی حسی دندون من پرید و دوباره....:))) یعنی اینقدر باحالهD: 

هوپ... : والا خود ما هم از یک سری از منشی ها شاکی هستیم. یکی از منشی های یکی از اساتیدم رفتار بدی داشت، به استادم گوشزد کردم، بعد دفعه بعد شاکی شده بود چرا گفتی رفتار من خوب نبوده! 
وای :))))))) مگه یونیتش چسبیده به دیوار بود؟! :))) خدایی خیلی این افتادن و کله پا شدن حس ضایعیگش بده جلوی مریض! تو این زمینه هم تجربه دارم :|
دندونپزشک اهل دلی داری ها! :))))

  • ۹۵۰
kerman man
سلام خانم دکتر

دویست تایی شدنتون رو تبریک عرض میکنم .
درود بر همه  دندانپزشک ها و تمام جامعه پزشکی ...
روز داروساز هم مبارک .
سلام، خیلی ممنون، بله روزشون مبارک باشه :)
بهــ ــار..
عزیزم :***
من معذرت میخوام که شرکت نکردم. آخه رو هم رفته سه دفعه بیشتر نرفتم دندون پزشکی :-"
ولی خیلی حرکت باحالی بود :))) به خاطره ی آرزو و همون که نمیخواست اسمش معلوم بشه خیلی خندیدم :))) دست همه ی بچه ها درد نکنه *_*
خواهش می کنم عزیزم اشکالی نداره که! 
آره بامزه بود خاطراتشون :-)))

الی .
امیدوارم تا ۲۲۰۰ امین پست ادامه بدی حداقل!
واقعا خیلی خوب بود این پستت. کلی لبخند اومد رو لبم با خوندن تک تکشون. مخصوصا با اون دکتره که صندلیش شکسته بود D: عذر منم پذیرا باش چون تنها خاطره م اینه که تا حالا خیلی رفتم دندونپزشکی و هر بار نزدیک بوده از استرس سکته کنم. حتی وقتی برا چندین بار متوالی هم رفتم این موضوع حل نشده، کلا بوی موادش میاد استرسی میشم! براهمون خاطره ای نفرستادم. ولی کامنتم اشغال کردم با خاطره م :دی
اگه با همین سرعت ادامه بدم ده سال دیگه احتمالا ٢٢٠٠ امین پستم رو میذارم!
ممنون از بچه ها! 
خاطره ی کامنتی شما پذیرفته شد :-**
♫ شباهنگ
آقا من فرصت نکردم برای خاطره نوشتن
به دو فقره عکس اکتفا می‌کنم

جامدادی جغدی که تو مطب دکتر بود و گم شده بودن و گذاشته بودن صاحبش پیدا شه:
http://s8.picofile.com/file/8282164042/95_10_22_2_.jpg

عصب دندونم:
http://s8.picofile.com/file/8304774092/929232.png
ممنون واسه ی عکسات، جامدادی جغدی توی مطب؟! چه بامزه!
آره اینو دیده بودم و واقعا تعجب کردم وقتی فهمیدم نگه اش داشتی :-))))))
life around me
نچ نچ...تو عرصه ی بیان هم بی آبرو شدم رفت:)))
عه عه!! نگفتی اسمت رو نزنم خب! :-))))
الی .
درسته این کپی شدن مطالبت خیلی اذیتت میکرد ولی الان مثلا میخواستم لینک عکسای شباهنگ رو کپی کنم نشد :/ چاره چیه یا هوپ جان؟ :دی
نامادونم! :-// باید تک تک تایپ کنی :-)))))
لیمو جیم
امان از دستشون پس!

اره دقیقا چسبیده به دیوار دارای پنجره بزرگ:))) 

خعلی!

خیلی خاطرات خوبی تعریف کردن *__* یه عالمه خندیدم بخصوص اون جوون داغونه:)) 

 اماااان!
بله دستتون درد نکنه ؛-)
آبان ...
من با دانپزشکی هیچ وقت مشکلی نداشتم ..حتی اون وقتی که ارتودنسی داشتم ..اتفاقا خوب بود ..صبح ها باید می رفتم مطب ..پدرم می امد مدرسه دنبالم ...و دیگه مدرسه برنمی گشتم ..خوب بود ..حداقلش کلاس اخر نمی موندم مدرسه 

این هم یکی از بی شمااااار مزایای دندونپزشکی، فرار از مدرسه 😌😌
دُچــــ ــــار
منم یبار رفتم دندانپزشکی با نوبت قبلی :)
بعد که نوبتم رسید رفتم دراز کشیدم روی تختشون :/

بعد از چند ثانیه پچ پچ دکتر و دستیار فهمیدم وسایل لازم! برای کار روی دندان من رو در حال حاضر! ندارن!!
بعد دکتره اومد گفت : آقای فلان میخای امروز براتون دندوناتون رو جرمگیری! کنم؟ :)) منم گفتم نه و پاشدم اومدم خونه :)

هفته پیش هم 12 نوبت دندانپزشکی داشتم رفتم ولی بخاطر اینکه کارشون طول کشیده بود 1 نوبت من شد :) منم با اخم بسته! رفتم دراز کشیدم :) بعد دکتره که کارش تموم شد گفت آقای فلانی بازم معذرت میخام که دیر شد (موقع ورود هم عذرخواهی کردن هم خودش هم دستیارش) [یکی از خوبیهای دکتر خانم اینه:/] و میخایید حالا که دیر شد یکی از دندوناتون هم که کشیدنی هست بکشم براتون؟ :) منم گفتم نه فعلا خسته ام (بعد توی دلم گفتم کشیدن دندون کار خانومه مگه خخخ)

ببخشید که زودتر دستتون نرسوندم خاطراته منفی 18 رو :)
پس بالاخره نوشتین، هر چند اجازه ندادین مثبت هیژده هه رو من بنویسم ؛-/
اکثرا اون تایمی که میگیم بیمار بیاد دقیق نیست و معطل میشن متاسفانه! 
چرا که نه؟! خیلی از خانوما بهتر آقایون هم دندون میکشن!
Pary darya
خاطره گلسا((((=
عاااااالیییی ؛-)))
میس تیچر
حالا یادم رفت بگم من مث چییییییییی از آمپول میترسم دکتر خودم هر بار میخواد آمپول بزنه کلی فیلم اجرا میکنیم قبلش:))
بعد حالا جلو این پسره صدام نمیتونستم دربیارم هی میگفت عزیزم خوبی؟ میگفتم بعله بعله بعد یهو اومدم به خودم دیدم داره به پرستارش میگه عه چرا اینجوری میلرزههه :)))))
ببین وقتی بچه ها میترسن از آمپول خب ما میگیم طبیعیه ولی وقتایی که مریضای بزرگسالم از آمپول میترسن من خندم میگیره!
طلوع ماه
جالب بود.مرسی از همه:-)
هوپ جان یه سوالی داشتم.دختر کوچیک من که نزدیک سه سالشه یه ضربه ای خورده به دهنش و دوتا دندونای جلوییش از بالا, یکمی جابجا شدن .یکیش یکمی بیشتر رفته داخل لثه واون یکی یکمی اومده بیرون و لق شده.یعنی نگاه که میکنی توی یه ردیف نیستن و مشخصه و فاصله ی بینشون هم بیشتر شده. بنظرت چون اینا شیری هستن وقتی بیافتن دایمی ها صاف و هم سطح در میان یا نه؟ و اینکه اگه این دندون جلوییش زودتر از همون شیش و هفت سالگی بیافته مشکلی پیش نمیاد؟

ممنون از طرف همه!
عزیزم ضربه کی خورده؟! توی این مدت دندون ها پایین تر نیومدن؟ بهترین کار اینه یه متخصص اطفال بررسی کنه دخترت رو و گرافی بگیرن ازش و ببینن درگیری داره با جوانه های دندون دائی یا نه! 
اگه درگیری نداشته باشه و دندون کم داخل رفته باشه رهاش میکنن تا خودش برگرده سرجاش ولی اگر زیاد باشه با تمهیداتی پایینش میارن و چند هفته اسپلینتش میکنن.ا
مهر2خت 69
من تا چند وقت پیش هر چی خاطره داشتم بد بود دیگه نبودیم همه شاکی ان دلم نیومد منم بگم
ولی چند وقته با یه دندان پزشک باحال آشنا شدم خاطره اش تو پیش نویس بلاگمه هر وقت منتشر مردم خبرت میدم:دی
200تایی شدنتم مبارک:)
منتظر خبرت میمونم ؛-)
مچکرم مهردخت جان، منم مهردختم ها!
صبح
سلام خانم دکتر بازم این پست ها بذارید. 
یه سئوال اینکه اگه کسی ناراحتی قلبی داشته باشه برای عصب کشی دچار مشکل نمیشه؟ اونطور که شنیدم عصب کشی خیلی درد داره و فکر میکنم درد زیاد به قلب فشار میاره. البته من اینطوری فکر میکنم نمیدونم چقدر فکرم درسته
سلام ایشالا پست ٣٠٠ام!
نه ایشون فقط نباید در ٦ ماه اخیر سابقه ی سکته قلبی و جراحی رو داشته باشه، بیماری اش تحت کنترل کامل باشه، فقط باید بره پیش متخصص قلبش و بگه نامه بهش بده واسه دندونپزشک و توصیه های لازم رو بکنه، داروهای لازم رو بخوره، قرار نیست در حین کار درد بکشه، بی حسی مخصوص دریافت میکنه و همین طور باید قرص نیتروگلیسیرینش همراهش باشه.
میس تیچر
نخند !!!
دکتر به مریضاش نمیخنده درد داره خبببببببببب :| :| :|
من حتی انقدر سر به سرشون میذارم و میگم زشته این ترس که جرئت نمیکنن اکثرا آخ بگن! :-))))
باران
سلام  دکتر هوپ
من دندون عقلم نهفته س هر 1 ماه ب مدت 3 روز رو لثم ک عقل زیرشه ورم میکنه و قرمز میشه و درد داره.چ  قرصی اینجور موقعها باید خورد؟من سفیکسیم میخورم چون فک میکنم ک عفونت کرده و با نمک میشورم...اگه تا 1 سال دیگه جراحی نکنم چ مشکلی پیش میاد؟
سلام، 
لثه ات دچار التهاب شده، احتمالا دندون عقل بالات هی میخوره بهش و زخمش میکنه و ذرات غذا و باکتری ها هم زیرش جمع میشن و دچار پریکورونیت لثه شدی. نیازی به خوردن سفکسیم نداری که دختر خوب! وفتی انقدر عفونت زیاد میشه که صورت متورم میشه میگیم آموکسی سیلین استفاده کنه نهایتش!
اینجور که میگی الان نوع خفیفش رو داری پس فقط باید زیر لثه ات شستشو و کورتاژ انجام بگیره ک میتونی هم خودت با سرم یا اب نمک توی سرنگ با فشار شستشو بدی هم بری پیش دندونپزشک، همین طور دهان شویه کلرهگزیدین استفاده کنی تا دو هفته. فقط وقتی خوب شدی حتما دندونت رو جراحی کن، اصلا نگه اش ندار چون دوباره این پروسه تکرار میشه.
مهر2خت 69
باچه باچه
عه واقعا؟! نگو که چشمانم روشنه؟:دی!

چشمانت یا چشمانم؟!
دومی جوابش بله است!!
باران
ممنون از توضیحتون💕💕💕💕
خیلی خوب بود 
ببخشید  من خیلی مزاحم میشمو سوال میپرسم 
کاش منم مثه شما اینقد موفق بشم اینده
قابلی نداشت!
ان شاالله ؛-)
زینب
سلام من گه گداری وبتونومیخوندم راستشوبگم نه خیلی منظم مثلا میومدم میدیدم1-2تاپست جدیدهست میخوندم ببخشیدکه بی مقدمه کامنت میذارم من یه خاطره بدازارتودنسی دارم که گوش دادنش صبرفراوون میخادمیتونم 2-3تاسوال بپرسم دراین باره ازتون؟
سلام، خوش اومدین
بفرمایین بتونم جواب میدم ؛-)
طلوع ماه
هوپ جان الان که یک هفته ای گذشته همه چیزش عادی شده جز اینکه همون دوتا دندون جلوی بالا توازن ندارن و یکیش اومده بیرون تر و یکیش کمی بیشتر رفته داخل لثه.و فاصله ی بینشون هم بیشتر شده.فقط میخواستم ببینم اینا بیافتن دایمی ها صاف و منظم در میان یا نه؟
درضمن هم خانوم داندونپزشک اطفالی که بردیمش گفتن که به جوانه دایمی هاش اسیبی نرسیده.
بازم ممنونم ازت و ببخشید که وقتت رو گرفتم عزیزم.
چقدر خوب میشد اگه دندون ها رو به سر جاشون برمی گردوند و اسپلینت میکرد با یک سیم تا دو سه هفته! ولی اینکه میگه آسیبی نزده نگران نباش وقتی آسیب نزنه ان شاالله صاف درمیاد، نشد هم نهایتا ارتو میکنین واسش دیگه؟
خواهش میکنم :-)
زینب
سلام شرمنده من حدودا3-4سال پیش ارتودنسی کردم هیچ دندونی نکشیدم(بین دندونام فاصله نبود)فقط ازفک پایینم یکی ازدندونای پیشموتراش دادن درحدی که خیلی کوچیک شده واصلا بادندون قرنینش هماهنگ نیس وقتی برشون داشتم جای براکتاخیلی مشخصه روی دندونام مثلا دندون پیش فک بالام کاملا وسطش یه تورفتگی داره وبقیه دندونام روشون خط خط شده ویه حسی بهم میگه دندونام خیلی نازک شدن(شایدازنظرشماکه دندانپزشکین خیلی این مسخره باشه)میخاستم ببینم راه حلی واسه ایناهست؟میتونم یه بارارتودنسی کنم؟
شرمنده که زیادشد:)
سلام، 
نیازی به ارتو مجدد نیست ولی متخصص ارتو ببینه اگه مشکلی باشه پالیش کنه جای براکتا رو.
اگه هم با پالش برطرف نشه برین پیش متخصص ترمیمی نمای دندونا رو درست میکنه با کامپوزیت براتون.
احتمالا اونی که پیشش ارتو کردین متخصص نبوده!
زینب
خیلی ممنون ازراهنماییتون:)
والاایشون روی کارتشون نوشته بود"متخصص"جزهییت علمی دانشگاه شهرمونم هستن!ولی توی مطب یه دکتردیگه بودن یعنی یه روزای مشخصی این خانم بودن بقیه روزااقای دکترشانس بنده این خانم بوددیگه:)
بازم ممنونم
خواهش می کنم. 
والا من متوجه دلیل کارشون از اینکه دندون پایینی رو کوچک کردن نمیشم، الله اعلم! 

مهر2خت 69
الله اکبر!:دی
تو همزاد من در گذشته یا آینده نیستی آیا؟!
شاید!
فقط ٢ سال کوچیکترم :-)
هانیه
منم خاطره ای که از دندانپزشکی داشتم این بود تو بچگی ام وقتی برای اولین بار رفتم دندانپزشک دندون ام رو خواست پر کنه هنگام تراش دادن توی دندان  دندونم خیلی درد کرد ولی هر چقدر دندانپزشک گفت درد داری من الکی می گفتم نه دکتر هم تعجب کرد می گفت مگه میشه:)
بعدا فکر می کردم من چرا الکی گفتم درد ندارم 
چقدر مظلوم بودین!
چنین بیماریم آرزوست! ؛-)))
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan