تا خاطر تو ذهن مرا ناز کند...

  • ۱۳:۵۳

یه سوال سهل ممتنع ذهنم رو درگیر کرده!

اگه موقعیتی پیش بیاد واستون که هم زمان کسی رو دوست داشته باشین ولی احتمالا اون نه و از طرفی کسی شما رو دوست داشته باشه ولی شما نه، چکار می کنین؟ به اون طرف از علاقه تون میگین و تلاش می کنین اون هم از شما خوشش بیاد یا نه دل به علاقه ی نفر دوم می سپارین به امید اینکه روزی شما هم عاشقش بشین؟! 


از این سوال هدف دارم ولی نمیگم!! 

با تشکر از اون هایی که فقط به سوال جواب میدن و نمی زنن تو جاده خاکی! :دی


عنوان از #کاوه_احمدزاده

  • ۷۳۷
دُچـــ ــــار
سوال مهمیه :)

+جاده خاکی بن بسته؟
البته که شما متاهلین و می تونین به خوبی به این سوال جواب بدین!

+ کاملا!
Nelii 💉📚
من تو زندگیم نفر دوم رو انتخاب کردم.
یعنی هم زمان نفر اول هم بود و نفر دوم رو انتخاب کردی؟ راضی هستی ان شاالله؟
الی .
این موقعیت برا من پیش اومده! و از اونجایی که هیچ وقت نمیتونم با کسی که دوسش ندارم بسازم، رفتم سراغ اولی و کلی هم پشیمون گشتم! :دی ولی اگه بازم باشه همونی رو که دوسش دارم انتخاب میکنم :)
خیلی شجاعت می خواد به سمت نفر اول رفتن :-)) تحسینت میکنم
** دلژین **
به نفر اول میگم...
چون معتقدم تو زندگی فرصت زیادی نداریم که بخوایم از دست بدیم...
بهش میگم... هر چه باداباد... 
اگر نشد ، میرم سمت همون که دوستم داره ، البته به شرط اینکه خودمم بتونم یه نیمچه علاقه ای اولش داشته باشم حداقل... 
با نظرت خیلی موافقم ولی احساس می کنم سخته به نفر اول گفتن!
آرتمیس ‌‌
اگه این شرایط همزمان باشن من فعلا دست نگه می‌دارم و هیچ کدوم از این کارا رو نمی‌کنم.
اگه فکر کس دیگه‌ای تو ذهن من باشه شروع رابطه‌ی دیگه‌ای رو برای خودم خیانت به نفر دوم می‌دونم. و تازه خودم با این افکار خیلی اذیت میشم.
ابراز علاقه هم از من برنمیاد، منتظر می‌مونم تا ببینم نفر اول کس دیگه‌ای رو انتخاب کنه یا اینکه یه کاری بکنه که از چِشَم بیفته!! بعد اونوقت جا برای نفر دوم و سوم و چهارم الی آخر باز میشه و خودم فراخوان عمومی میدم😂😂😂
خدا رو چه دیدم! شایدم در حین انتظار نفر اول اومد سمت خودم ;)
خیلی خوب بود :-))))
بعدا حسرت از دست دادن نفر اول رو نمیخوری؟ توی فکر این نمیوفتی که اگه بهش گفته بودی شاید اون هم بهت علاقه داشت؟
بوبک یار
نمیشه هردو رو امتحان کنیم ببینیم کدوم بهتر جواب میده؟:)))
پس اول برین سراغ نفر اول :-)))
حامد سپهر
دور جفتشون رو باید خط کشید
عشق باید دو طرفه باشه
هر کدوم از این دو مورد امکان دارن با گذر زمان دو طرفه بشن ها!
جـاودان ـم
دوست‌داشتن حتی بدونِ رسیدن هم قشنگ ـه. تلاش نمی‌کنم برای ایجادِ حس دوست‌داشتن. زوری به‌نظر میاد. اگه بهش بگم و اونم همین حسارو نداشته‌باشه، پیشش نمی‌مونم. ممکن هم هست بهش نگم کلاً وقتی سیگنالی ازش دریافت نمی‌کنم.
ولی به‌ هیچ‌عنوان با اونی که دوستش ندارم وارد رابطه نمیشم. اشتباهه.
نظرتون قابل تامله. ممنونم :-)
life around me
هیچکدومش...
کارخاصی نمیکنم...
خانوم خوش تیپ پرون! حالا بیا و تصور کن ٥٢ سالته! اون وقت چکار می کردی؟
:)
همیشه سوال من بوده البته که بستگی به شرایط داره ولی فکر میکنم هیچکس جز یه مشاور حاذق نمیتونه بگه چیکار باید کرد در چنینی شرایطی.
بله کاملا درست میگین. توجه به شرایط و مشورت با مشاور.
سعید یگانه
خدا نصیب گرگ بیابون نکنه این موقعیتو!
ولی روایت داریم اینجور مواقع باید رفت سراغ نفر سوم!
:))) 
موقعیت خیلی سختیه! خدا نصیب دشمن آدم هم نکنه.
اینم نظریه :-)))
آرتمیس ‌‌
عِب نداره! این حسرتم رو باقیِ حسرتای زندگیم :)
ولی نمیگم بهش!
ریسک بزرگیه، حق میدم بهت!
яоga :)
فقط میدونم هیچکس رو نمیشه ب زور ب خودمون علاقه مند کنیم!...
وفک میکنم همینکه از نفر دوم بدم نیاد برای انتخابش و تلاش برای علاقه مند شدن بهش کافی باشه!
البته منِ الان این حرفو میزنه
شاید قبلا میگفتم نفر اول!
دقیقا! عشق زوری نمیشه توی هر دو مسیر!
پـرهـ امـ
هیچکدوم :)

+ به نظرم انتخاب نفر دوم یه جور نامردیه در حقش !
ممنون از نظرتون :-)
پرواز ...
شاید اگه موقعیت اول برام پیش بیاد سعی کنم غیرمستقیم به طرف مقابل بفهمونم و اگه دیگه خیلی عاشق باشم بهش بگم که بعدا همش حسرت نخورم :) اقاجان فوقش میگه نه دیگه دی: ولی باید با جنبه باشه خدایی :|
مورد دوم هم که فک میکنم ببینم میتونم دوسش داشته باشم یا نه ولی حتما اول موردِ اول رو برای خودم حل میکنم که تکلیفم با خودم مشخص شه D:
با نظرت موافقم، توجه به جنبه ی طرف مسئله ی خیلی مهمیه!
آبان ...
نمی دونم‌
یه دفعه فکر کردم اگه با کسی باشم که دوستم داره خوشبختم ..اما خوب اشتباه کردم دوستم نداشت ..
بع نظرم عشق یه طرفه کشنده است 
عزیزم...
عشق دو طرفه اش خوبه، یک طرفه شکنجه است به قول تو.
آرتمیس ‌‌
علیکن (هر کسی که می‌خواد به معشوقش ابراز علاقه کنه!) به خوندن کامنت جناب شهاب غ در این پست 👇
http://aybaknevesht.blog.ir/1396/06/28/%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-Downton-Abbey#comment-8Qu9Hp7QZlw

:)
چقدر جالب بود کامنتش!
ممنونم آرتمیس جان🌹
étoile
داغ دلم تازه شد
حالا شما بگید اگه یه مدت تقریبا طولانی با کسی در ارتباط هستید و هر دو عاشق هم، بعد خواستگار بیاد و آدم بخواد تکلیفش روشن شه، بعد طرف بگه نمیتونه الان ازدواج کنه و شرایطش رو نداشته باشه، و بگه به خاطر شما میکشه کنار، شما چیکار میکنید؟
اصلا باور میکنید حرفشو و عشقشو؟
+ به ازدواج بدون عشق هم اعتقادی ندارم
:-/
درک نمی کنم این رفتار رو، خب اگه عاشقی که پای عشقت بمون! قانعش کن ازدواج نکنه و نپره از بوم تو!
+ من هم!
ام اسی خوشبخت
سعی میکنم به یه اطمینانی از هر دو موقعیت برسم و بعد تصمیم بگیرم. زندگی کردن با شک و تردید رو دوست ندارم.
موندن توی شک و دودلی خیلی بده، یا رومی روم یا زنگی زنگ!
яоga :)
بعضی وقتا یه عشق دوطرفه هم میتونه کشنده بشه....
زندگی همیشه تو استینش یه سورپرایز برامون داره!
الهی ک همه عاقبت بخیر شن   :)
آره والا! اصلا سینگلی رو عشق است :-))
ان شاالله
شارمین امیریان
تو خودم همچین قابلیتی نمی بینم که به کسی که حسی بهم نداره علاقمند بشم! پس مورد اول منتفیه! هر چند نمی تونم با اطمینان بگم هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد؛ ولی می تونم بگم احتمالش کمه.

 در مورد کسی که به من علاقمند باشه نمی تونم بی تفاوت باشم . ولی ممکنه حس خاصی بهش پیدا نکنم که در این صورت با نهایت تاسف و تاثر آب پاکی رو رو دستش میذارم. ولی همه سعیم رو میکنم که بهش بی احترامی نشه و دلش رو نشکونم.
مورد اول ممکنه پیش بیاد واست حتی اگه انتظارش رو نداشته باشی!
خوب کاری رو در پیش می گیری نسبت به نفر دوم :-)
من
سلام
سعی میکنم تکلیفم رو با علاقه نفر اول مشخص کنم، اینکه چقدر دوستش دارم و به چه علت. اگر به نتیجه منطقی رسیدم در مورد نوع رابطمون جدی فکر میکنم، شاید کسی آدم فوق العاده ای باشه ولی جزییاتی داشته باشه که به مرور اذیت کننده باشه و روی اونها و اهمیتشون هم فکر میکنم.
در مورد نفر دوم هم راستش از علاقه یه طرفه  از سمت دیگران خیلی میترسم، چون معمولا طرف مقابل با شیفتگی به سمتت میاد و ممکنه خود واقعیت مطابق تصورات ذهنی اون نباشه. ترجیح میدم بجای دوست داشته شدن فقط یه حس مثبت نسبت بهم داشته باشه و اونو ابراز کنه تا توی مسیر شناخت واقعی همدیگه به علاقه برسه یا با همون روش نفر اول تموم بشه‎‎(:‎   
سلام
نظرتون رو دوست داشتم خیلی! ممنونم 🌹
امـ اچـ
من الان دقیقا تو همچین موقعیتیم ولی نمیدونم باید چیکار کنم:/ !!
امیدوارم خوندن کامنت ها کمکتون کنه ولی آخر سر خودتون تصمیم گیرنده این که چکار کنین :-)
Sheyda
اگر هیچ حسی به نفر دوم نداشته باشم اصلا به امید اینکه ممکنه بعدا علاقه پیش بیاد قبولش نمیکنم.اگر هم هیچ علامتی از عشق تو نفر اول نبینم بهش نمیگم و غرورمو نمیشکنم.
صحیح! 
ممنونم از نظرت 🌹
آرزو ﴿ッ﴾
از علاقه‌م میگم(ترجیحا اول غیر مستقیم، دیگه خیلی گیرایی‌ش پایین باشه، مستقیم :|) ولی سعی نمی‌کنم که خوشش بیاد! به سمت نفر دومم نمی‌تونم برم. علاوه بر خودم ممکنه برای اوشونم سخت باشه، بعدا که تبِ عشقش سرد شه و بفهمه من یکی رو دوست داشتم و اون نداشته و از سرِ شاید دلسوزی اومدم سراغ ایشون، خوشش نمیاد. 
تو هم رفتی توی دسته ی نظراتی که باهاشون موافقم :-)))

Nelii 💉📚
من به نفر اول علاقم رو گفتم و فهمیدم اون کسه دیگه ای رو دوست داره منم بیخیالش شدم که البته خیلی سخت بود.
وقتی نفر دوم رو انتخاب کردم خیلی استرس داشتم و از آینده می ترسیدم، اوایل خیلی سخت بود اما علاقه ای که بهم داره،باعث شد منم دوسش داشته باشم،شاید کم باشه ولی به مرور بیشترمیشه.
به نظرم اینجوری بهتره،چون علاقه ی کورکورانه بهش ندارم و میتونم عاقلانه تر تصمیم بگیرم تو زندگیم.
خیلی خط آخر کامنتت واسم جالب بود. 
ممنونم از توضیحت نلی جان!
x
از اونجایی که من آدم به شدت مغروری ام امکان نداره به نفر اول بگم فراموشش می کنم وابدا پشیمون نخواهم شد از نگفتن 
با نفر دوم هم دلم صاف نمیشه 
هر دو رو فراموش می کنم به زندگیم میرسم :) 
سخته ولی شدنیه :)
پس شما هم میری توی دسته ی به دنبال نفر سوم بودن! :-)
فراموش کردن نفر دوم که سخت نیست اولی سخته.
سایه
در موقعیت نفر او هستم ولی جرات گفتن ندارم
نمیدونم اینایی که میگن بهش میگیم تا تکلیفمون روشن بشه تو مقعیتش قرار گرفتن یانه
فقط میدونم خیلی خیلی سخته
راه خاصی میدونین برا ابراز کردن به منم بگین لدفن
دوستان گفتن، اگه احساس می کنین جنبه و درک بالایی داره و شانس این رو میدین که اون هم با شما موافق باشه اول غیر مستقیم ولی اگر متوجه نشد مستقیم بگین! سخته ولی شدنیه :-)
رخساره
بله میرم به اونی که دوسش دارم میگم.بعد اگه اونم دوسم نداشت یه فکر دیگه میکنم.ولی حداقل حرف دلمو میزنم شاید اون خبر نداره که دوسم نداره.شایدم داره ولی روش نمیشه بگه
مرسی دکتر جان عزیزم 🌹
شما هم شجاعی پس!
رخساره
به نظرم ادم اگه به کسی که دوسش داره نگه همیشه بدهکار خودش باقی میمونه...گفتن نه بخاطر درک کردن طرف مقابله نه بخاطر دوست داشتن نه هیچ چیزه دیگه واسه اینه که تا اخر عمر ادم بدهکار خودش باقی نمونه که اگه میگفتم اینجور میشد و اونجور میشد...شاید یه مرد هیچوقت نفهمه وقتی یه دختر همه چی رو میذاره زیر پا و میگه که دوسش داره یعنی چی...ولی خب تا کی قراره مردای ما فکرشون عوض نشه
با نظرت کاملا موافقم و درک میکنم چی میگی رخساره جان، اگه دختری ریسک میکنه و میگه فقط برای اینه که بدهکار خودش نمونه.
هانیه
اگه بخوام خیلی منطقی انتخاب کنم و جواب بدم هیچ کدوم رو انتخاب نمی کنم چون تو هردو یکی از طرفین همدیگه رو دوست ندارند و به دل همدیگه نه نشستند.ولی اگه شرایط یه خرده جور دیگه ای باشه به نفر دوم فکر می کنم چون اون منو دوست داره شاید منم بتونم دوسش داشته باشم.
چقدر توضیحاتم زیاد شد:(
خب این جور وقت ها سخته منطقی عمل کردن! 
ولی درست میگی هر دو تاش جریان یک طرفه است. 
نه خوب بود ممنونم 🌹
منیژه

سلام خواننده خاموش هستم متاهل با دو فرزند.

کامنتا و پاسخهای شما را خواندم.

نمیشه کسی را که منو دوست نداره ولی من دوستش دارم را مجبور به دوست داشتن کرد چون او قطعا به کس دیگری علاقه داره.

پس کلا اون شخص را کنار میزارم و به خودم فرصت میدم تا شخص دوم که منو دوست داره علاقه واقعی خودشو نشون بده.  

سلام منیژه خانم، خوش اومدین🌹
واقعا به زور نمیشه کسی رو مجبور کرد، ولی میشه به نفر دوم فرصت داد خودش رو ثابت کنه.
مریــــ ـــــم
ترجیح میدم برم دنبال اونکه دوسش دارم
:|
ممنون از نظرتون 🌹
pink sky
به نفر اول انتخاب کردم البته اون زودتر از علاقش گفت و خودت نفر دومو متقاعد کرد بره .. 
چقدر موقعیت ایده آلی بوده:-))
میس پرتقال
هیچ وقت مستقیم ب نفر اول نمیگم،ب کسی هم تو این مورد خاص اعتماد ندارم ک واسطه کنم،سعی میکنم با نگاه بهش بفهمونم،اگر فهمید و اومد جلو ک فبها. اگر نیومدم ک ینی ی طرفس.کم پیش میاد ک طرف نفهمه،و اگر اینقدر نفهمه ک نمیفهمه از چشمم میفته:)
نفر دومو اگر ازش متنفر نباشم پس ینی احتمال علاقه مند شدن هست و سعی میکنم امتحان کنم شاید علاقه دو طرفه ایجاد شد.
در کل برام تحمل اینکه کسی منو دوست داشته باشه اما من ن،آسون تر از کسیه ک دوسش دارم اما اون ن.
اگه اینقدر نفهمه که نمی فهمه :-)))))
ولی من فکر میکنم تحمل کسی که دوستش نداری هم سخت باشه!
صبح
سلام 
طولانیه جوابش. فکر میکنم بیشتر میخواستین نظر دخترا رو بدونید (یعنی از سئوال چنین برداشتی میشد.  معلومه که پسرا سراغ کسی میرن که دوستشون دارن)
اینایی که میگین همش راه داره اما بستگی به شرایط و روحیات آدما داره. قاعدتا در جامعه ما پسرا اگه از کسی خوشمون بیاد راحت ابراز علاقه میکنیم و خب طبیعتا ترسی هم نداریم که دختره  با دوستاش در میون بذاره. ( دخترا معمولا اینطوری ان که اگه یه خواستگار داشته باشن آدم و عالمو خبردار میکنه ) . اما پسرایی هم پیدا میشن وقتی دختر مردم میاد ابراز علاقه میکنه بهش (حالا اگه جواب پسره مثبت باشه که ایرادی نداره)ولی اگه منفی باشه باید شعورش بکشه راز دختر مردم رو برملانکنه . اگه یه دختر براش اهمیتی نداره که پسره به دوست و رفیقاش بگه، حتما اینکارو بکنه. (از نظر من واسه ابراز علاقه دختر پسر نداریم ).
خودم قطعا سراغ کسی میرم که دوستش دارم. اما اگه این وسط دختری پیدا بشه که ازم خوشش بیاد (و مدت زیادی باشه که بهم علاقه مند باشه) برای دوست داشتن طرف مقابل ارزش قائلم . میرم به کسی که دوستش دارم فقط میگم که دوستش دارم اما در نهایت با اون دختر ازدواج میکنم. 

سلام، خب طبیعتا پسرها اکثرا مشکلی در این زمینه ندارند و همین طوری که گفتین میرن سراغ کسی که دوستش دارن.
یعنی آخر سر از نفر اول میگذرین و با نفر دوم ازدواج می کنین؟!
ممنون از نظرتون
تو کا
من رفتم سمت اولی و اصرارررر هم کردم ولی خب نشد !! 
ولی هیچ وقت ازینکه دومی ها رو رد کردم به امید رسیدن به همون نفر اول پشیمون نیستم! شاید از اصرارم پشیمون باشم و گاها حس حماقت هم به سراغم بیاد و یا گاهی سرخوردگی (از اصراری که داشتم) ولی هیچ وقت واسه دومی هایی که رد کردم پشیمون نیستم! چون می دونم دلم نبود باهاشون! 
ای بابا...
ولی به نظر من اصلا و ابدا پشیمون نباش، اگه نمیگفتی در مقابل دلت احساس سرخوردگی میکردی.
صبح
نفر دوم اگه مدت زمان طولانی دوستم داشته باشه و به من ثابت کنه چرا که نه. کی دنیا رو گرفته که من نفر دوم باشم درسته که زندگی با کسی که دوستش داری شیرینه اما چی میشه مثلا یکی رو به رویاهاش برسونی(حتی اگه نفر اول جوابش مثبت باشه). خب اگرم هر دو باهم بسازن چه بهتر دل دوتارو نمیشکنم:)))))
صحیح!!
چی میتونم بگم!
صبا مهندس
هرگز با کسی که دوسش ندارم وارد رابطه نمیشم...ادمی نیستم که راحت بتونم به کسی که دوسش دارم بگم.یه بار این اتفاق برام افتاد والبته شروعش از اون بود.اونقدر عاشقش شدم که بی پرده بهش گفتم که چقدر دوسش دارم.بعدش همه چی به هم ریخت.نمیدونم اثر گفتن من بود یا چی؟ولی راضیم که بهش گفتم.اگه هزار بار دیگم ببینمش بهش میگم که خیلی دوسش دارم.از این کارم هم پشیمون نیستم مثل همون کاری که اگه کسی رو نخوام باهاش وارد رابطه نمیشم هرگز...
میدونی بعضی وقت ها آدم میزنه به سرش و یه کارهایی میکنه که با اینکه احمقانه به نظر میاد ولی ارزشش رو داره حتی اگه توی ذوقش بخوره!
ecstasy
تا حالا عاشق نشدم ولی خب با کسی ازدواج میکنم ک عاشقم ....
کار خوبی می کنین
ایشالا بشین و بهش برسین!
میس تیچر
من هر ترم سر کلاسام یه سوال ثابت از شاگردام میپرسیدم.( از بین 14 سال تا دانشجوها)
میپرسیدم: اگه بالای یه تپه و در حال سقوط باشی بین "اون کسیکه میگه دستتو بده من نیفتی بااون کسی که دستشو دراز میکنه طرفت بگیردت" کدومو انتخاب میکنی؟
جواباشون بستهبه سنشون مختلفه. منم تو جوابشون همیشه میگفتم مثل این میمونه که بین اون کسی که دوست داره و تو دوسش داری یکیو اتخاب کنی...
من خودم تو زندگیم دومیو انتخاب کردم! کسی که دوسم داشت...
اما الان تو یه نقطه ایم که هییییییچ نظری نسبت به سوال خودم ندارم. قولم میدم دیگه ازشون این سوالو نپرسم! 
حالا اینجاروببند:دی

الان این دقیقا همین سواله!
واقعا انتخاب سختیه.
مرسی که جواب دادی.
نه بذار فعلا باز باشه :-)))
دختر کویر
راستش بستگی به ادمش داره
اگه یکی رو دوست داشته باشم و بهش بگم و بزنه تو ذوقم، از چشمم میوفته...
افتادن از چشم...
قابا تامله
حامد سپهر
واسه سلامتیه عزیزتون حتما دعا میکنم
قوی باش
ممنونم :-)
بهاره
هووووووو
پسرا همین جوری منت میذارن رو سر ادم .... دیگه واویلا بری بگی میخوامت
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan