ُتحفه ای برای دوست...

  • ۱۵:۰۶

بفرمایین ترشی،

تازه ی تازه،

داغِ داغ،

زوم کنین تا بهره ی کافی رو ببرین...


بعدا نوشت: عکس حذف شد!


هر چی گفتین توی دلتون، خودتونین با عرض معذرت! :-))))


  • ۷۵۶
واران ...
ناخن هاتون چرا این شکلی شد ؟:|:))


من تو دلم گفتم ولی :|:))
اینکه خدا شفاتون بده 🙈:)))
البته ببخشید :|:)
السادس این پست رو بخون


:-)))))  دکترا جوابم کردن!
محمد
تو نگاه اول فک کردم عسله :)))

از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم :-))))
Hope ful
ناخونت چرا سیاهه خانوم دکتر؟!! 
له شده، به کامنت اول مراجعه نوما
جناب دچار
روااااااااااااااااااانیییییییییییییییییییییییییی اه :////
صد رحمت به همون دامپزشک :)
خوشحالم همون اول نوشتم: آینه! آینه!

بهروز ...
چی هست؟
ترشی دندون!
♫ شباهنگ
به خدا از من دیوانه تو دیوانه‌تری!!!

با صدای همای :دی
چاکر شباهنگ بانو هم هستیم :-))))
پرواز ...
افتادم یاد ظرف های ازمایشگاه ایمونولوژی :))
ولی رنگ ماده ای که توی اوناست یه کمی روشن تره فک کنم دی:
:-)))))
دقیق یادم نیست که الکلش سفید بود یا زرد ولی مسلما انقدر تیره نبود! رنگ خون به خودش گرفته. :-))
واران ...
من متاسفانه پست های طولانی رو در عرض سه چهار روز میخونم یا اصلا نمیخونم :|
بر من ببخشاین و بگین چی شده دستتون به زبون ساده :))))
تا من بر شما ببخشایم این حرکت تون رو :|:))


+

کامنت جناب دچار :)))
آخ آخ چی کشیدن از این حرکتتون :)))))




کجاش طولانیه! 
به زبان ساده بین در ماشین گیر کرده و له شده! :-/

:-))))
کاکتوس ..
هیشکی به اندازه ی من درک نمیکنه که اینا ارزشش از طلا هم بیشتره. الان تو بازار سیاه قیمت هر یه دونه دندون توش هفتاد هزار تومنه :|||||
خیلی خیلی خیلی مرسی رفیق جان دلمممم :-*  من که عمرا بتونم واست جبران کنم، ایشالا خود خدا بطور ویژه هواتو داشته باشه که انقدر ماهی ^_^
بی انصافی میکنن و بازار سیاه راه انداختن! وگرنه اکس ساده ی دندون توی مطب بین ٧٠-١٠٠ تومنه. بعد هر کدومش رو هفتاد هزار تومن میفروشن؟! :-//
فدایت عزیزم، ماهی از وجود خودته. چند ماه دیگه فرصت داشتی بیشتر جمع میشد. دندون سالم به ندرت می کشم ولی امروز یک فول اکس داشتم، سه تا قدامی دیگه هم اضافه شد :-))))
جناب دچار
مریضی تو
برو دکتر یه سر! :)
خودم دکترم داداچ!
حامد سپهر
دندونه؟؟؟؟ هموناییه که کشیدین؟ واسه چی نگه میدارین ؟ جایی باید تحویل بدین رسید بگیرین؟ نون در آوردن سخته همینه ها:))))
خبر بد اینکه اون ناخونت هم احتمالا بیوفته:)))
رسید تحویل بگیرم؟ :-))))
نه بابا برای یکی از بچه های سال پایینیم جمع کردم.
وای نه خدا نکنه.
étoile
اولش گفتم اینو واسه چی گذاشته این که فقط سرکه ش مونده و یه کمم تکه های کوچیک گل کلم؟!!!! :)))))

واسه چی نگه داشتین اینا رو؟
وای :-)))))))))) گل کلم
واسه دوستم که ترم پایینیه. ما اول روی این دندونا تمرین میکنیم
صبا مهندس
به خودیه خود بعد ناهار حالم بد بود دیگه اینم که کاملا مستفیض شدم. اصلا براچی نگهش میدارید؟؟
یکم ترشی بخور خوب میشی :-))))
واسه یادگاری 
را مگا
همین الان نهارم رسید خاستم بخورم پستتو دیدم اشتهام رفت
من متاسفم دکترجان :-))))
ام اسی خوشبخت
از اونجایی که ترشی نمیخورم, همون بهتر که توش دندونه :)
حالا چرا ریختین تو این؟ قاچاق دندون راه انداختین؟ درآمدش خوبه؟
دیگی که واس من نجوشه؟! :-)))
قاچاق؟ نه بابا واسه دوستمه
آبان ...
ندوست ..تصویر را ...
ناخن ات :((
بیشتر شبیه عسل است ..تا ترشی ..
چراااا به این خوبی :-))
:-/
آره عسل از اون مرغوبا
صبح
اینوه همش آبه. بیشتر ناخنت در معرض دیده تا ظرف ترشی. 
ناخنم با این دندونای پوسیده سته :-))
جناب دچار
شما فوقش تخصصت سرویس کردنه دهان با چنگاله فقط :))
امروز اخر وقت مسئول مرکزمون میگفت خانم دکتر تا ساعت چهار پزشک عمومی نداریم، جاش وایمیسین؟!
گفتم برو روزیتو خدا جای دیگه حواله کنه مرد مومن! من از پس این همه مریض خودم بربیام هنر کردم!
هانیه
من اول اش فکر کردم ترشی واقعی هست:(
خب اشکال نداره که شما به عنوان ترشی واقعی نگاه کن بهش :-)))
Nelii 💉📚
تا عکسو دیدم گفتم چه ترشی ایه که رنگ عسله، چه خوش رنگه:/
+ یادمه دختر همسایمون دندوناشو تو حیاط خاک می کرد، اگه نیازه برم درشون بیارم پست کنم؟:-P 
متاسفم که توی ذوق هنریت زدم :-)))
+ پست کن واسه کاکتوس :-)))
جناب دچار
خیلی خوب شد اینو گفتید واقعا بصیرت افزا بود

+ فهمیدیم پشت صحنه چه خبره :))
بصیرتتون روزافزون باد!

معلوم الحال
عذرخواهم ای وِی
ترشی چیه؟ چرا همش سرکه ست؟ 
ناخنای سیاه چی میگن؟ :) آه بچه هایین که دندوناشون رو میکشید؟
ای وی؟
ترشی دندون! واسه شمام بفرستم؟!
هشتک جانباز طرحی!
سعید یگانه
البته ما که تو دلمون هیچی نگفتیم
اما:
قل اعوذ برب الناس. من شر التصویر الوبلاگ المردم آزار...

(یک بار تو زندگیم اومدم چایی رو با عسل بخورم که مصادف شد با خوندن این پست و ...!!)

:-)
در عوض من کامنتتون رو دارم با قهقهه میخونم. ارزشش رو داشت :-)))
صبح
تازه متوجه شدم اون ترشی نیستکه.  فکر کردم ترشیی که با غذا میخورن بخاطر همینم گفتم همش آبه. 
میشه هم با غذا بخورین. در واقع همیشه با دندون غذا میخورین، این بار با غذا دندون بخورین!!
x
تو چی ریختی دندونا رو ؟
من دو سه بار دندونمو کشیدم هر چی التماس کردم ندادن دندونمو بهم !! گفتن از نظر بهداشتی درست نیست :( 
الکل زرد!! :-)))
آره اداره بهداشت گیر میده
طراوت :)
آخ دندونا رو:/
بیشتر شبیه عسله هااااا؛)
آخی دستتون.
دندون عسلی :-))))
#گناهی
تی رکس
گرفتار شدیما :| من یه بار گوشیم افتاد پایین پام تو ماشین خواهرم، خم شدم وردارم که دستم خورد به یه شیشه آوردمش بالا دقیقا با همین عکسی که گذاشتی مواجه شدم، بعد من فحش و بد و بیراه نثارش میکردم اون با عشق میگفت اونجوری نیگاشون نکن بی احساس :| 
:-))))
شما ارزش این دندونا رو نمیدونین. خیلی خیلی مهمن واسه دانشجوهای بخت برگشته دندون!
مسـ ـتور
دخترِ دندونپزشکِ شیطونِ بلای دوست داشتنی که میگن شمایین؟ ((:
ای جاااانم :-)))
بله بله خودمم :-))))))
😍
معلوم الحال
ای وی (Ey Vey) [وی: پیر و بزرگ ما]
حالم بد شد :/ :((
آهان وی :-/
هدفم همین بود!
صبح
ولی کلا صحنه ی بدی بود. خداییش امشب نتونستم غذا بخورم وقت آب خوردنم یادم میومد. 
:-)))))
کابوسش رو نبینین امشب :-)))
افزایش ممبر تلگرام
سایت زیبایی دارید
مهرداد
خیلی هم خوب. فقط یه تکه بلند توشون هست فکر کنم یه تکه از فک طرف باشه😂😂
خوب ما هم آی سی و قطعات الکترونیکی می‌سوزانیم یه گوشه نگه اش میداریم ....تازه بعضی ها قابش هم می کنن...😁😁
ناخن رو باش ، داغونش کردین ...لای در ماشین 😶😶
عکس آروم لود شد، فکر کردم عسله  اون دندونا هم موم ان.
درکل تحفه ی خوبیه ....اگه دوستان قدر بدانن😊😊
اون دندون نیشه! بلندترین ریشه رو توی فک داره.
مال شما که به قول بقیه چندشناک نیست!
اوراق شده :-/
به به چه عسلیییی

x
فقط یهسوال : اینا رو نگه میدارین که چی بشه ؟؟؟به چه درد دانشجو های دندون میخوره ؟؟؟
چقدر دندوناش هم گنده اس :/ 
فکر کنم خیلی زوم کردی :-))
خب ایکس جان ما اول روی دندون های آکریلی و این دندون های طبیعی، کار می کنیم بعد میریم سر بیمار.
** دلژین **
منم ترشی دندون های شیری خودم و دندون های اصلی ک برای ارتودنسی کشیدم و همچنین دندون های کشیده پدر گرام که با ذوق اومد انداخت تو ظرف ترشیش رو دارم :)) 
تو دیگه چرا آخه؟! حالا ما مجبوریم تو چرااااا؟ :-)))
ترشی هفت ساله شده؟
جناب دچار
زین پس
درود بر طب سنتی :)
این لینک رو بخونین
x
ببین منظورم از بزرگ بودن همون بلندبودن ریشه بود که تو کامنت ها گفتی مال دندون نیشه :) 
خب این دندون نیشه خیلی بزرگ بود بیچاره شدم تا خارج شد :-/
صبح
دیگه از این عکسا نذارید(یه خواهش از طرف یه خواننده تون). اگرم گذاشتین قبلش بگین. چشمامونو ببندیم:)))
حالا من بگم نبینین، شما گوش میدیدن مگه؟!
صبح
دیگه از این عکسا نذارید(یه خواهش از طرف یه خواننده تون). اگرم گذاشتین قبلش بگین. چشمامونو ببندیم:)))
اتفاق خواب دندون دیدم. خواب دیدم دندونپزشکه دندونمو کشید
احسنت بهش!
جناب دچار
طولانی بود :/

بی شک عطار :)
با این حجم از حوصله، چطوری کتاب میخونین و فیش برداری میکنین خدایی؟! 
جناب دچار
آخه این موضوع هنوز برام سوال نشده
سوال بشه بیش از این هم میخونم :)
ایــش!
دکتر یونس
وااا چرا تو ذوق بچه میزنین؟! وژدان داشته باشید:) .. اصلن فقط اون شیشه الکل درشتا که جنین توش نگه میدارن.. تازه استاد آناتومی ما هر بار میرفت پزشکی قانونی یه دبه مغز میاورد .. درش رو میزدی کنار مثل این بود که ترشی گردوئه!! من با عکس مشکلی ندارم، با بوش مشکل دارم.. 
بچه عاشق همین دندوناست
یاد آزمایشگاه مدرسمون افتادم گفتین جنین توی شیشه!
من از هیچی تشریح بدم نمیومد، ولی واقعا از بوی مغز حالم خراب میشد. خیلی بد بو بود!
جو لیک
در انیمیشنِ rise of the guardians یک صحنه هست که یه بچه داره گریه می کنه، و پری دندونی میره سروقتش میگه ببین برات چی دارم تو دستم! بچه هه توجهش جلب میشه، پریه دستش رو باز می کنه میگه یه عالمه دندون خونی با تیکه های لثه که بهشون چسبیده!
بعد پریه در حالی که چشماش دو نقطه قلب شده به دندونا زل میزنه و بچه هه عر زنان دور میشه.

اگر تصویر جامع و کاملی از صحنه به دست آوردید، اینجانب بچه هه هستم. عرزنان. :|
عاااالی بود :-))))))
یعنی انقدر ترسیدی از عکس من؟ خوبه که، اینا مثل بچه هامن! خودم از دهان مادرشون کشیدمشون بیرون با لثه های چسبیده بهشون...  :-)))))
جو لیک
بنده سخنی ندارم. همون دور شم بهتره. :))
فی امان الله :-))
دکتر یونس
همه چی خیلی بو داره، بوی خون، بوی پوست نوزاد، بوی مایع آمنیون، بوی ادرار، بوی عرق، بوی سالن تشریح، بوی اتاق عمل، بوی درمانگاه، بوی کتابخونه، بوی... من صد برابر قویتر این بوها رو حس میکنم. و متاسفانه هیچ راه فراری هم نیست. مگر اینکه یه گاز استریل رو معطر کنم و بذارم زیر ماسکم. فقط اینطوری قابل تحمله. بعد تموم شدن واحد آناتومی و رفتن از سالن تشریح من تمام لباسها و روپوش سفید و شلوار و جوراب و حتی تیشرت زیرِ روپوشم رو ریختم دور. چون صدبار هم که میشستم و میذاشتم تو هاله باز بوی سالن تشریح میداد.. 
ولی هیچ بویی به گندیِ بوی خلط ، مایع آمنیون، و اون مایعی نیست که بافتها رو میذارن توش و بعد میکروسکوپی برش میزنن برای نمونه لام پاتولوژی.. رفته بودم سر از کارشون در بیارم، انقدر عق زدم هلاک شدم.. 
بوی پوست نوزاد که که محشره! 
چقدر بد که انقدر به بو حساسین، با این اوصاف خدارو شاکر باشین که دندونپزشک نیستین، چون بعضی از دهان ها به قدری بو میدن که ... :-/
معلوم الحال
همیشه برام سوال بود این دندونایی که می کنید رو چی کار می کنید؟! 
یه سوال فنی (عه تکنیکال کوئسشن): این حق قانونی بیماره که بعد از کشیدن دندون، دندونش رو مطالبه کنه؟ :))
باهاش ترشی فروشی می زنیم!
حق قانونی رو نمی دونم اصلا ماده ی قانونی هست یا نه در این زمینه یا نه، ولی به نظرم حق دارن که دندونشون رو بخوان از ما! هر وقت خواستن ازم بهشون تحویل دادم.
مستر صفری
سلام.
من از خوردن ترشی خوشم نمیاد، ولی رنگش خوشکلس:))
ناخونتان، یاد اون وقتی افتادم که انگشت شصت دستم، به اثر بی حواسیم لای چرخ دنده که پیچش رو سفت میکردم و مثل انگشت شما شد و خیلی هم درد میکرد، من هم نمیتونستم پیش دوستای بی جنبم جیغ بکشم، با یه باند که توی کمک های اولیه کارگاه بود، رویش رو محکم بستم تا یکم از دردش کم بشه.
سلام
من هم توی یک جمع رودربایستی دار این اتفاق واسم افتاد. یک لحظه نفسم رفت. جلوی خودم رو گرفتم گریه نکنم و چیزی نگم، بعد که برف گذاشتم روش دیگه نتونستم جلوی خودم رو بگیرم و اشک هام جاری شدن :-((
انتونی
سلام
ببخشید یه سوال میپرسیم، اگر دوست دارین جواب بدید، سوالش مونده رو دلم، جوابش هم که با شماست
شما واسه کنکور سهمیه چند درصد داشتید؟
سلام 
من سهمیه نداشتم، با تلاش خودم قبول شدم. 
چرا چنین سوالی روی دل شما مونده؟
شن های ساحل
سلام برای کبودی انگشتتون و سریع تر رفع شدن یک بسته قرص اکوفان می خرین یک روز در میان یک عدد همراه غذا تا ناخن سریع تر رشد کن و اگه مشکل معده دارین فقط یک بسته قرص ب5 روزی یک عدد تا 2 ماه بعد که کمی رشد کرد و از پوست فاصله گرفت دو بار در هفته هر بار یک ساعت داخل سرکه قرار میدین انگشت تا ناخن آروم جدا بشه و احتیاج به کشیدن نداشته باش البته اینارو از روی تجربه خودم میگم:(...راستی مقدار مصرف کلسیم تون بالا ببرین بجز شیر و ماست باید انجیر و سنجد و نخود هم مصرف کنین انشالله زودتر خوب میشه
سلام، خیلی خیلی ممنونم از توصیه تون. یعنی میگین ناخن من با این شکلش امکان افتادنش هست. نه تو رو خدا :-((
چشم حتما عمل میکنم به توصیه اتون :-)
شن های ساحل
اوه معلوم که می افته معمولا بین شیش ماه تا یک سال جایگزینی ناخن طول می کشه ولی با مکمل های رشد ناخن میشه تبدیلش کرد به 5 ماه برای همین قرص و کلسیم گفتم کلسیم هم هرچی طبیعی مصرف کنین بهتره قرص های عادی و جوشان احتمال رسوب دارن و وقتی رشد می کن از پوست فاصله می گیره هم احتمال گرفتن قارچ داره همین اینکه عفونی بشه وقتی از سرکه استفاده می کنی احتیاجی نیست آنتی بیوتیک الکی مصرف کنی:((نگرانش نباش تجربه میشه
ببین من قبلا پیش اومده که ناخن شست پام له شده و سیاه شده، ولی نیوفتاده. به قول شما تا یک سال بعدش تا بیاد بلند بشه و کوتاهش کنم هنوز زیرش سیاه بوده. فکر میکنم ناخن دستم هم نیوفته و طول بکشه تا بلند بشه و کوتاهش کنم.
ولی چون توی چشمه همین راهی که گفتی رو باید انجام بدم تا سریع بلند بشه و از دستش راحت بشم. 
بازم مرسی :-)
سفره خاتون
اسم این ماده ای که دندونارو توش نگه داشتید چیه؟

الکل
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan