صبح میشه این شب...

  • ۰۹:۵۵

یک صفحه بلند بالا تایپ کردم پر از ناله های بیخود. بعد یک دور از روش خوندم به خودم گفتم واسه چی همچین چیزی رو می خوای منتشر کنی؟ این شد که پاکش کردم. به قول شهرزاد ( باز میشه این در، صبح میشه این شب... صبر داشته باش. ) این شد که تصمیم گرفتم به صبوریم ادامه بدم و ناراحتیم رو نفرستم توی قوی باش رفیق!

دیروز بی حوصله نشسته بودم توی اتاقم که مریض شنگولم وارد شد. می دونی یک سری از بیمارها انقدر رفتارشون خاصه که توی ذهنت با دهان و دندانشون موندگار میشن. زن ٢٢-٢٣ ساله ی تازه زایمان کرده ای بود که ایام عید اومد پیشم؛ دندون پره مولر بالاییش(آسیاب کوچک) که به تازگی پوسیدگیش به عصب رسیده بود رو اصرار می کرد که بکشه. با هزار ضرب و زور قانعش کردم که نکش و سنت کمه و حیفه و برو عصب کشی کن و راهنماییش کردم بره فلان کلینیک. رفت و یک ساعت بعد اومد و گفت دکتر نبود و دوباره اصرار که بکش و از من انکار که باید نگه داری دندونت رو. با خنده و شنگول بازی حرف می زد منم هی سر به سرش می ذاشتم. دیروز اومده بود مرکز برای مراقبت های خودش و بچه اش که پیش منم اومد. با ذوق و شوق و غش و خنده گفت: (خانم دکتر، دندونی بود گفتی نکش ها، رفتم کشیدمممم! ها ها ها ها! خخخخخخخ! یوهاهاهاها! ) حالا من از یک طرف خنده ام گرفته بود، ازون ور می خواستم یعنی دعواش کنم که حرفم رو گوش نکرده: (خیلی کار خوبی کردی، اومدی واسه من تعریف هم میکنی؟ بخند! اینجوری نه همون طور که غش و ضعف میری بخند. آهان ببین می خندی جای خالی دندونت توی ذوق می زنه، زشت شدی! پیر شد چهره ات! )

فکر کردین براش مهم بود؟ نخیرررر، دوباره زد به خنده و مسخره بازی! این جاست که میگن اولویت های افراد با هم فرق می کنه و چیزی که برای تو مهمه یک فرد دیگه به مو ش ( مویش!) هم نیست!  

اون از صبحم، یک فرد شنگول دیگه هم عصرم رو ساخت. راستش به تازگی معتاد توئیتر شدم. بعد یک شخص فوق شنگولی اونجا بود که ٧٤ درصد توئیت هاش باعث میشه من بلند بلند بخندم. نگاه کردم توی بیوش زده: دانشجوی تخصص فک و صورت. راستش دیدم این حجم از طنازی و بیکاری به رزیدنت های این رشته اصلا نمی خوره. شک کردم. رفتم بهش گفتم: ش***رد عزیز! مطمئنی که رزیدنتی؟ بهت نمیاد. ازون اصرار که من رزیدنتم و از من انکار که بهت اصلا نمیاد. ازم پرسید کجایی؟ گفتم طرح. گیج شد و اینجا بود که شکم به یقین تبدیل شد که دندونپزشک نیست. پرسیدم رزیدنت کجایی گفت فلان جا. گفتم سال چند؟ جواب داد: سال دو. بعد از شانس من یکی از پسرای سال بالاییمون اونجا درس می خونه. بهش گفتم عهههه پسر همشهری ما هم همکلاسیته که! میشناسیش حتما. آقا اینو گفتم من، ساکت شد و بعد از پنج دقیقه اعتراف کرد که اصلا رزیدنت نیست و محض سرکار گذاشتن اینو نوشته و بچه های علوم پزشکی بلانسبت من! گوشت تلخن که منم تاییدش کردم. کلی از جوابای خنده دارش خندیدم و خیلی حال کردم راستش.

 تصمیم گرفتم منم بزنم تو فاز شنگولی و سرخوشی. چیه تحمل و یادآوری این همه غم و ناراحتی؟ 


" اولین گام برای یادگرفتن شنا، نترسیدن از آب و رها شدن است.

مربی همیشه می گوید:  بپر، خودت را رها کن، زیر آب چشم هایت را باز کن. بعد خودت آرام آرام برمیگردی به سطح آب.

شرط اول همان دست و پا نزدن است، گاهی باید واقعا بیخیال شد و رفت گوشه ای نشست. باید بی خیال دست و پا زدن شد. گاهی باید بگذاریم زندگی کارش را بکند شاید بعدش آرام آرام برگشتیم به سطح آب

به زندگی

بی خفگی ...  "

#عادل_دانتسیم



  • ۴۸۳
آبان ...
داشتم دیروز فکر می کردم که نیستی ...
.قوی باش رفیق :)
در مورد اون خانومه ..بیشتر به این فکر کردم که شاید هزینه عصب کشی را نداشته ..
در مورد اون دانشجو مثلا پزشکی ...
نصف ادم ها خودشون را تو اینستا و...رزیدنت می دونند .چرا ..چون جذابه و خیلی ها بهشون جذب میشن ...وادامه ماجرا ...
فدای مهربونیت که متوجه نبود من شدی.
چشم حتما :-*
شاید ولی کاملا قانع شده بود که بره عصب کشی کنه حتی اگه هزینه اش بالا باشه.
آره این هم هست. 
جناب قدح
سلام :)
بهترین کارو میکنی ...

سرخوشی و شنگولیتون پایدار بانو :)
سلام
چاره ی دیگه ای ندارم. وگرنه دیوونه میشم.
ممنونم :-)
chefft.blog.ir 💞💕
گاهی بیخیالی خیلی خوبه، 
اکثرا بی خیالی خیلی خوبه!
من ...
استغفرلا خانم دکتر با اون محتوای مستهجن میخندین؟
نوچ نوچ نوچ‎:D

با کدوم محتوای مستهجن؟ نکنه میشناسینش؟ برم اسمش رو ستاره دار کنم /-)))
آسـوکـآ آآ
به به خانوم دکتر مچ گیر:-D
خودش هم گفت خوب مچم رو گرفتی! 
mona
:))))))))) خعلیییییییییییییی باحال مچشو گرفتی


راستی چقدر خوووب کهد اجازه کشیدن دندونایی که میشه روش کار کرد رو نمیدی به مریض...وااااقعا دستت درد نکنه خانوم امیدوار :)

منه بیچاره کلی هزینه کردم رفتم دندون 6بالا رو عصب کشی و پر کردم بعد از 6ماه بازهم درد میکرد انقدددددر درد میکرد که به گریه میفتادم با اینکه عصب کشی کرده بود از شانس بدم بیشترین دردکردنش افتاد توی ایام عید از ناچاری رفتم درمانگاه دکتر هم همون دندونو کشید به همیییین راحتی حتی یکبار هم نگفت که نکش هنوز حسرت اون دندونو میخورم خخخخخ
قربان شما :-)
خب دلم میسوزه دندون قابل نگه داریشون رو میان بکشن. 
احتمالا یکی از کانال های دندونت میس شده بوده، دوباره باید عصب کشی میکردی احتمالا.

راستی دختر خوب واس چی همه کامنت قبلی هات رو خصوصی دادی؟ چطوری جواب بهت میدادم؟
مهــ ـــسا
خوبه که دوروبر آدم چندتا شنگول و الکی خوش باشه :)
تو زندگی بیخیال نباشی که نمیگذره.
آره فقط این روزا الکی خوش های دور و برم کم شدن، خودم باید نقششون رو به عهده بگیرم!

من ...
آخه تابلو بود الکی نوشته
متخصص فک و صورت همون چرت و پرت میگم تا بخندین یا فکتون بیاد پایین
آخه دکتر خودم لو رفتیا‎;)‎
نه بعد که گفتم چرا اینطوری کردی گفت چون قبلا هی میگفتم چرا انقد تو توئیتر دانشجوی پزشکی هست و اینا گفتم بذار مسخرشون کنم!
خیالی نیست، ما که رسوای عالمیم اینم روش!
معلوم الحال
من فکر میکردم دندون ها زندگی به کتفشون نیست. نگو به زلفشان نیز نیست

میشه من یه سوال بپرسم؟! (چون میدونم جواب نع ست پس میپرسم)
با دندون پوسیده چی کار باید کرد؟ ینی چی کار می کنید؟
اونی که عصب کشی میخواد وسطش رو سوراخ میکنید سیمان (آمالگام) میریزید. اینا که بیرونشون (دیواره ش) پوسیده ست، چی میشن؟ 
عه من که به زلفم هست :-)))

نع!
عه میگم بچه جان نپرس!
شما قبض ویزیت قبلی هات رو آوردی که هعی سوال می پرسی؟!
آخه بچه انقدر کنجکاو؟ :-))
اونی که به عصب رسیده رو، کانالش رو تمیز می کنیم و با گوتاپرکا و نه آمالگام پر می کنیم ریشه ها رو و تاجش رو با آمالگام یا کامپوزیت پر می کنیم. اونی که دیواره هاش تخریب شده هم اکثرا به عصب رسیده. دوباره همین روند اندو و ترمیم رو در پیش می گیریم که بسته به میزان تخریب، ممکنه به روکش هم نیاز داشته باشه.
آقای سر به هوا ...
منم گاهی وقتا مینویسم و دوباره پاک میکنم ..
تویتتر خیلی خوبه لامصب !
اصلا همین که نوشتم و پاکش کردم انگار از روی ذهنم پاک شدن. 
خیلییییییی! قبلا از تلگرام کانالش رو دنبال می کردم، بعد که فیلتر شد دیدم من که قراره با فیلترشکن برم تو کانالش، خوبه مستقیم برم خود توئیتر.
معلوم الحال
رسید دادم به خانوم نون. 
یخورده دیگه سوال دارم ولی دیگه روم نمیشه :)
آندو رو میرم از متخصصش تو وب بغلی میپرسم. بقیشم سعی میکنم از گوگل بپرسم ببینم چی میگه

خب :-))
بپرسین بابا طوری نیس اگه خوش حساب باشین
Endo  درسته.
ام اسی خوشبخت
زندگی چاره ای جز بیخیالی نمیزاره, البته یه انتخاب دیگه هم هست, افسردگی و جنون!
گاهی بهترین انتخاب تسلیم و رضاست و گاهی به آب و آتیش زدن, مهم تصمیم درسته :)
آفرین همینه. اگه نزنیم به بی خیالی مجنون میشیم.
باز هم احسنت درست میگی خوشبخت جان :-)
حامد سپهر
خوشبختی مثل یه پروانه س هر چقدر که طرفش بری و بخوای به دستش بیاری ازت فرار میکنه خیلی وقتا باید ساکت بمونی تا خودش بیاد و رو شونه ت بشینه
بله 
بسیار هم زیبا :-)
mona
[گل]
🌷
آخه وقتی خصوصی نظر میذاری و وبلاگت جزو وبلاگ های بیان نباشه، من نمی تونم جوابت رو بدم. همون چند وقت یک بار که روشن میشی، لطفا عمومی نظر بده عزیزم :-)
میم . الف
گاهی وقتا مجبوری سکوت کنی چون چاره یِ دیگه ای نداری ...

بلی :-(
یک دوست
سلام خانم دکتر 
خسته نباشید 
ببخشید اینجا مزاحم میشم .
میخواستم بدونم پروسه ی سفید کردن دندون چی هست ؟

سلام ممنونم
به پروسه ی سفید کردن شیمیایی دندون میگن بلیچینگ که به دو روش داخلی یا خارجی انجام میشه. روش خارجی هم به دو صورت داخل مطب و داخل منزل انجام میشه. برای اطلاعات بیشتر بلیچینگ رو سرچ کنین.
** سیلاک **
خوب دست مثلا زریدنت رو کردی :))) 

منم زیاد می خندم ^_^
اوهوم :-)))
به توئیتریجات؟ خوب میکنی
هانیه
واقعا چرا تو اینستاگرام هم زیاد دانشجوی پزشکی و دندانپزشکی داریم ؟من که زیاد دیدم
نمی دونم شاید چون این دانشجوها بیشتر از سایر رشته ها توی بیو مشخصات رشته شون رو می نویسن! واسه پز و اینا
معلوم الحال
حضرت عباسی عِندوئه؟ (اینجوری N2؟!/ ما ازوناشیم که حروف رو انگلیسی میخونیم ولی اعدا رو فارسی!) من فکر میکردم اینجوریه undo یا یه همچین چیزی د:

یه سوال دندونی دیگه: دندونای کوچیک جلویی (پیشین؟!) هم عصب کشی میشن؟ 
شرمنده ذهنم زیادی پرسشگره :) میخوام ببینم اگه میشه چجوری توش رو سیمان و ملات میریزید؟ آخه نیست قطرش کمه!
نوشتم که: endo! در واقع endodontic theraphy  میشه همون عصب کشی. 

خب آره دیگه کاکتوس از همین اندوی دندون کانین( نیش) نمره کامل گرفت. توی دندون های قدامی آمالگام نمی زنیم با کامپوزیت همرنگ دندون پرش میکنیم. 
صبح
بذار پایان بدم به بحث شما دوتا. همش اشتباهه نه N2 و نه Endoهست بلکه حرف من درسته و این دوئه. 
چرا دروغ که من رزیدنتم؟
بعله! همینی که شما میگین اصن!
بیشتر محض جنبه ی فان اینو گفت و فکر میکنم تصورشم نمیکرد من مچش رو بگیرم.
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan