به تنبل های شکمو احترام بگذاریم!

  • ۱۱:۵۹

از همون دوران دانشجویی و اینترنی، از غذای سلف و بیمارستان فراری بودم. نمی دونم چطوری درست می کنن که به جز خورشت قیمه و استامبولی بقیه غذاها رو تا این حد بد می پزن آخه! وقتی به شهر طرحی اومدم هم تا یکی دو ماه، با غذای بیمارستان با هر ضرب و زوری بود، کنار اومدم. از یه وقتی به بعد دیدم، علاقه ام به خوردن رو دارم از دست میدم. از غذاهای بیمارستان کم کم چندشم می شد. بارها پیش اومده بود یکی دو قاشق خورده بودم و بقیه رو کامل به سطل آشغال منتقل کرده بودم و دلم برای بیمارهای اون بیمارستان سوخته بود. مادرجان شکوهم پیشنهاد داد که غذا فریز کنه واسم (به جز برنج که تازه اش خوبه و خودم می پزم). این شد که برنامه غذایی هفتگیم، ترکیبی از غذای مامان پز و غذاهای ساده ی خودم پز شد و چقدرررر خوب شد. حتی وقت هایی هست که کل هفته خودم غذا می پزم و جا داره که برام دست بزنین! 

به نظرم غذا خوردن و در کل فرآیند خوردن یکی از بزرگترین لذت های عالمه. 

امروز وقتی داشتم غارت هفتگیم رو با گفتن این جمله که مامان کباب هم بذار برام، می برم! شروع می کردم؛ مادرجان کنایه زد: واسه همین فرار از آشپزیه که شوهر نمیکنی، آرررره؟! 

چهره ام برای لحظه ای توی هم رفت، ولی هوپ کسی نیست که کم بیاره! فکری به ذهنم رسید و با خوش حالی تند تند گفتم: اونم مشکلی نیس! هفته ای دو روز خودم غذا می پزم چون بیشتر از اون حوصله ام نمیشه، دو روز میایم مهمونی خونه شما و مامان همسرجان و به اندازه دو روز  غذا از جفتتون می گیریم. جمعه ها هم که روز غذای بیرونه، می ریم رستوران. 

مادرجان و خواهرجان زدن زیر خنده. 

-به همین سادگی، به همین خوشمزگی! نامزدمو بدین برمممم، میخوام به قربونش بررررم!


+هوس میگو کردم شدید! تو خونه نداریم. اسنپ فود هم نشون میده منطقه ی ما رستوراناش میگو سرو نمی کنن( بی کلاسای بی ذوق! :-/ ). ببینم می تونم مخ پدرجان رو بزنم بره واسم بخره؟

  • ۸۵۰
life around me
من که دوران علوم پایه اصلا غذای سلف نمیخوردم و الان هم تو کشیک ها از خونه غذا میارم...والا با این غذاهای بیمارستان آدم کنسر معده نگیره خیلی کاره!
بهترین کار رو میکنی، منم معده درد داشتم می شدم که تصمیم گرفتم به غذاهای مادرانه برگردم.
مسیو ..
نمی دونم چرا کل خانمای کلاس ما از سلف بدشون میاد من که برام فرقی نمیکنه |: با اینکه بی مزه است یا طعم لیمو میده یا کافوورولی میخورم میره:)|: غذای بیمارستان هم بده :| 
کلا پسرها به حساسیت ما دخترا نیستن. داداش من غذای هر رستورانی رو بذاری جلوش میگه به به! ولی مثلا من روی طعم کباب های رستوران های مختلف هم حساس ام!
x
منم خوشم نمیاد از اشپزی :/ 
ببین من بدم نمیادها، ولی باید وقتی آشپزی کنم که حسش باشه، از اجبار در آشپزی بدم میاد!
ریحانه
دو روز میریم خونه مامانم
دو روز میریم خونه مامانش 
یه روز من میپزم
یه روز اون میپزه 
یه روزم بریم بیرون دیگه!!هر روز هرروز که غذای خونگی نمیشه:))
دو روز تو هفته خونه ی مامانت و خونه مامانش زیاد میشه ها! :-)))
همون غذا رو بگیر ببر خونتون گرم کن :-))

واران ..
چه جواب باحالی بود انصافا 😉😀😀😀

الان قیافه من این شکلی شده بعد از خوندن این قسمت از پستت :😀😀😀😀😀



سلام 
ولی انصافا غذای بیمارستان هیچوقت خوشمزه نبوده و نیست :|
خیلی بدمزه است خداوکیلی :|
منم ترجیح میدم یک کیکی،  بسکویتی چیزی بخورم ولی به هیچ عنوان غذای بیمارستان رو نخورم :|
خدا برای هیچکی نیاره رفتن به بیمارستان و خوردن غذای بی کیفیت بیمارستان ها رو !!


راستی اینم دست زدن من برای شما 😉👏👏👏
آفرین 👏👏
قربان شما :)))
سلام
خیلی بد درست می کنن غذاشون رو. واقعا نمیدونم چکار میکنن که نتیجه اش این میشه.
ایشالا

مچکرممممممم 😍😍🤣🤣
کرگدنِ بنفش
این ملخا چی چیس :))) (گفتی میگو یاد مجید افتادم)
+خوردن یکی از بزرگترین لذتهای زندگیه 😍
عاشق اون قسمتشم :-)))
+ آره مخصوصا وقتی یه چیزی رو دوست داشته باشی و به سختی پیداش کنی! مثل میگوهای امروز من :-)))
فتل فتلیان

غذای سلف ما که خوبه ولی خوب هیچ غذایی غذای مامان نمیشه 


نظر دخترهاتون رو بپرسین، احتمالا باهاتون مخالف باشن!

ام اسی خوشبخت
هیچ غذایی, غذای خونه نمیشه. من سلف دانشگاهی که توش درس میخوندمو ندیدم, حتی کارت تغذیه نداشتم!
من دو سال اول که تا شب کلاس داشتیم رو دیگه مجبور بودم سلف رزرو کنم ولی بعدا شده بود تا سه و چهار گرسنه بمونم ولی نرم سلف!
آقای صاد
میگو فقط ازین پفکیا که سرخ یا گریل شه :) 
خب مگه جور دیگه ای شما میگو رو خوردین؟ اصل پختش همینه دیگه!
شارمین امیریان
سلام.
من هیچ وقت با غذاهای سلف مشکلی نداشتم؛ ولی همه دوستام غر می زدن! فکر کنم من باید با پسرا می رفتم سلف که از این نظر مث خودم باشن! ببین چه طوری هر پستت یه نکته منحرفانه داره ها! =)))


سلام
عجیبههههه! معمولا دخترا غر میزنن سر غذای سلف و میگن هیچی غذای مامانشون نمیشه!
ببین
عزیزم
گلم
خودت منحرفیییییی وگرنه خدایی دیگه این پست استثنائا نکته منحرفانه نداشت :-))))
دلی دینگ
خواهر من که دانشجو بود،میگفت هر وقت که چمنای دانشگاه رو کوتاه میکردن فرداش قورمه سبزی داشتیم😂😂:))
آره این یه شوخی معروف تو سلفه! ولی به نظر من واقعیت داره :/))
صبح
منکه عاشق غذای دانشگاه م، ارزون و خوشمزه. اما میگو اصلا چه مزه ای هست؟ 
من هیچ وقت به جز خورشت قیمه و استامبولی سلف، هیچ غذاییش رو دوست نداشتم و به نظرم خوشمزه نبوده.
یه طعم خوشمزه داره که البته همه دوست ندارن
مهربان
ببین غذاهای پادگان افتضاح ترین غذاهایی هستن که میتونی بهشون فکر کنی
من اصلا رو غذا حساس نیستم اما غذا های اینجا افتضاحه
بازم غذای بیمارستان
من اگه وقت آزاد داشتم آشپزی میکردم
الانم گاهی درست میکنم
شما دخترای این دوره زمونه واه واه واه

غذاهای پادگان به افتضاح ترین معروفن. صبرت بده خدا در ماه های باقی مونده.
نه غذاهای بیمارستان رو هم من به زور میخورم. رو طعم غذا یکم حساسم.
منم آشپزی میکنم ولی امکاناتم اینجا کمه. یک سری از غذاها هم در ابعاد یک نفره خوشمزه نمیشه. خیلی وقتام حسش نیست.
دلتمبخواددخترایایندورهزمونهرواییییش😝
soolin :)
غذای ما چربههههه ولی خوشمزه اس،خوشمزه که میگم صرفا بخاطر اینه که بو نمیده و خوشگله ولی خب چرررربههههه😑والااا من همینم میگن خداروشکر
خب من همین چربی زیاد از حد غذا دلیلیه برام که اون غذا بدمزه اس! 
خوبه آدم بدغذا نباشه و شاکر :-)
آقای صاد
آره تو فر میذارن 
لای پلو میذارن 
بعد نمونه های کوچیکتر میگو رو که خشک هست با تخم مرغ و پیاز درست میکنن

احتمالا جنوبی هستین، نه؟
میگوپلو هم خوردم. ولی به قول شما میگو پفکی و سوخاری بهترین انواع خوراک با میگو هستن.
آسـوکـآ آآ
من فقط  کوبیده دانشگاه رو دوست دارم
چون اینقدر سفته که باهاش شمشیربازی میکنیم:-D
کوبیده سلف ما سویای خالص و چربی بود :-///
صبورا کرمی
بله... وقتی چهار تا طعنه بار دلت کرد ترجیح میدی خودت بپزی😂😂😂
:-))))
منظورت مادرشوهر گرامیه؟ 
داغ دیده ایا :-))))
صبورا کرمی
نه ولی زیاد دیدم😂
:-))) غذاشو بده حالا متلکم گفت طوری نیس
مهربان
آها اینم بگم چجوری میگو میخوری؟ اصلا مزه ش خوب نیس
به آسانی. محشره مزه اش، محشرررر
حامد سپهر
عذای هر جایی رو میتونم بخورم الا غذای بیمارستان ، اصلا یه بوی خاصی داره شبیه همون چیزی که زمین رو ضدعفونی میکنن
از الان معلومه از اون عروسایی میشی که دل مادر شوهر رو میبرن :))
اون بو رو من حس نکردم ولی خیلی بی رنگ و بو و طعمه و این رو اعصابه! 
امیدوارم وگرنه دو روز در هفته غذا نخواهم داشت :-)))
آقای صاد
بله تققریبا جنوبی ایم :) 
بسیار عالی
tiktik tiki
با نظر اول موافقم کنسر معده!!!دقیقا منم ترم1 هیچی نمیخوردم و از ترم دو روی اوردم متاسفانه به دلیل شرایط سخت برنامه درسی:دی
خوشبحالتون قیمه هاتون خوب بود از ما مثه محتویات ابگوشته چرب و چیلیه پرررررررروغن😣😣😣
قشنگ ناراحتی معده داشتم میگرفتم.
فکرشو بکن قیمه طعم آبگوشت بده :-///
soolin :)
خب منم اگه ایران بودم،این غذارو نمیخوردم و میگم واااایییی بدههه،اما اینجا مجبورم سنگ هم بخورم چون گرسنم میشه و فرهنگ غذاییه این خارجکیام زمین تا اسمون متفاوته پس مجبورم بگممم به بهه چه غذای خوبی میدن بهمون.:(
آهااان پس ایران نیستی و غذای ایرانی نمیخوری. به قول مامانم آدم اگه گرسنه باشه، سنگ هم جلوش بذارن دولپی میخوره!
میس تیچر
بدو تبلیغ کن برام تا دوباره نبستم در دکونمو برم
در ضمن دکتر اینقد گامبو زشته واقعن ... نچ نچ نچ :)))
به به دوباره اومدی تیچر جان :-))
واسه پست بعدی حتما تبلیغت رو میکنممممم
گامبو چیه؟ لاغر شدم ک چاق نشدم
آرزو ﴿ッ﴾
این تیکه‌ی نامزدم رو بدین برم عالی بود :)))
جاتون خالی نباشه!، الآن به خاطر دل‌درد ناشی از غذای دانشگاه درس رو بی‌خیال گشته و روی آوردم به فضای مجازی.
به نظرم کیفیت و مزه‌شون خوبه البته. ولی من نسبت به بعضی غذاهاشون زیادی سوسول میشم :|
فدایت :-)))
آخی عزیزم، به نظرم ببین کدوم غذاهاشون بده و اون روزها خودت غذا درست کن. 
آره خب خیلی وقتا کیفیت خوبه ولی یک سری معدشون حساس تر از بقیه است و بهشون نمی سازه. یه شریت معده دم دستت باشه، اینطور وقتا یه قاشق بخور!
مهــ ـــسا
دوست من چهار ساله ازدواج کرده و دقیقا برنامشون همینه.اون دوروز نوبت خودش هم نون و پنیر یا کیک و شیرمیخورن!
وای :-)))))
فکر نمی کردم کسی چنین برنامه خبیثانه ای رو تونسته باشه اجرایی کنه! :-))))
خسته نشه دوستت، از من که تنبل تره :-)))
آقای سر به هوا ...
اصلا وحشتناکه !
نمیدونم آشپزه میگه خوب امروز تو چه غذایی گند بزنیم ؟ :|
وای وای، نعمت خدا رو فقط حروم میکنن! 
divane !!
برید کنار دیوانه اومد پز بده بره:)))
بادی در غبغب نداشته انداخته و میگوید غذاهای بیمارستان ما به شدت خوبه.
بیف استراگانف،همبرگر،پیتزا و لازانیا هم جز برنامه ی ماهیانه شون هست:)))
و اینکه منم در تمام طول مدت دانشجویی که خوابگاه بودم همین سیستم غذای فریز مامان پز رو داشتیم و کلی هم واقعا بارکشی میکردیم ولی نمیشد غذای سلف رو خورد واقعا قابل خوردن نبود!
و اینکه کلا مامان بخاطر وضعیت معده ام نمیذاشت غذای بیرون بخورم هرروزی که خونه نبودم تااا تو بیمارستانی که الان هستیم بخاطر تعاریف من ول کرده منو برم غذای بیمارستان بخورم و به شدت خوبه چششون نزنم:))
اصلا به جایی رسیده که گاها بچه ها غذای اون روز خونه رو دوست ندارن میمونن بیمارستان ناهار میخورن بعد میرن خونه! تا این حد!
بزنم به تخته چششون نزنم حالا از فردا نشه غذاشونو خورد:/
آقا! چند بار خوندم تا مطمئن بشم جدی داری میگی. بیف استراگانف؟!!! همبرگر؟ لازانیا؟! :-///
این بارکشیه خیلی سخته! سنگین! اصن یه وضعیاااا
متین علاء
لایک مرسی
mahee
حیفِ این همه نعمت خدا که حروم میشه...
همیشه برام سواله اونا که دارن زحمت پختشو میکشن، چرا خوب نمیپزن؟!!
واقعا حیف، کلیش حروم میشه چون همه غذا خورده نمیشه.

گندم بانو
اصن آشپزای سلف اون دنیا باید جواب پس بدن به خاطر حیف و میل کردن این همه مواد خوراکی :/
و به خاطر نابود کردن ماها :/

واقعا ها! خب علاقه ندارن به آشپزی مجبورن مگه میان تو این صنف؟
هانیه
کلا من تو بیمارستان غذا خوردن حتی به عنوان همراه  رو دوست ندارم :(
میگو سوخاری واسه من عجیبه طعم اش هم دوسش دارم هم دوست ندارم
من هم!
چراااا؟ کجاش عجیبه، من میمیرم واسش
divane !!
آره بابا همین امروز پیتزا داشتیم جاتون خالی،دلتون نکشه:)
:-/
دلمون کشید :-)))
مهسا
سلام
خوبید؟ ببخشید که این متن با پستتون شباهتی ندارد! سوالی داشتم!  یه دوره ایی   هست به نام دستیار کنار دندانپزشک! به نظرتون به صرفه است که این دوره رو برم؟ فعلا بیکارم!
سلام
ممنون خواهش میکنم
راستش باید از خود دستیاران دندانپزشکی این سوال رو بپرسین، من اطلاعی ندارم.
ماهی ^.^
من عاشق میگو ام

از غذای سلفو دانشگاهو خوابگاهو و بیمارستان نگو که هنوز هیجا نرفته همشو دیدم و منم با پدیده سطل اشغال مواجه شون کردم ...اخ اخ از سال بعد دانشگاهو خوابگاهو و غذا هاش تنم میلرزه البته من در مورد اشپزی همه چی بلدم اما حوصلم نمیاد :/
*_^

خیلی بده توی طعم غذا حساس باشه آدم و ناچار باشه غذای غیر از خونه رو بخوره. قشنگ از غذا خوردن میوفته. :-/
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan