میتوانی به سادگی عاشق شوی اما عشق ساده نیست...

  • ۱۹:۱۳

به نظرم هر کس فقط یک بار بی محابا و کله خَرانه به یک نفر اعتماد می کنه، دل می بنده و زندگیش رو بر اساس اون فرد تنظیم می کنه. فقط یک بار چشمش رو، به روی همه چیز می بنده و با همه کاستی ها کنار میاد و میگه: درست میشه. ولی وقتی شیشه ی اعتمادش به دست اون یک نفر خرد و خاکشیر شد، از اون به بعد دور خودش یه پوسته ی ضخیم می کشه که افراد جدید یا نمی بینن و هرگز کامل این فرد رو نمی شناسن و یا این دیوار دفاعی رو می بینن و هر چه تلاش می کنن که راه نفوذی به این لاک دفاعی پیدا کنن، نمی تونن. 

کاری به کار این "فرد" نداشته باشین. اینا خودشونم حال خودشون رو نمی فهمن. اینا هم دوست دارن که دوست بدارن و دوست داشته بشن و هم دیگه حوصله ی روابط جدی رو ندارن. این افراد گذر کردن از دیگران رو خوب یاد گرفتن، چون می دونن میشه از کسی گذشت و نمُرد.

خدا رو چه دیدی؟ شاید روزی دوباره کسی مثل فرهاد کوه کن با تیشه اش پیدا بشه و راه نفوذی در دل این "فرد" ایجاد کنه. فقط بیاین دعا کنیم فرهاد این بار اهل موندن باشه و شیرین اهل دل سپردن.


#هوپ_نوشته


*عنوان یک عاشقانه آرام از نادر ابراهیمی 

 

  • ۹۶۴
آسـوکـآ آآ
دقیقا همینطوره.
اصن مو لا درز حرفات نمیره...
اختیار داری آسوکای قلم قشنگ
واران ..
واقعا هم ساده نیست :|:(


ممنونم از متن زیبای که انتخاب کردین و نوشتین :)


سلام 

اوهوم
متن از خودمه جسارتا واران جان، عنوان از اون کتابه

سلام :-)
مریم y.
امیدوارم هیچکس اینطوری نشه ، فکرشم سخته
این دنیای دون پره از این آدما
جناب قدح
یه فرهاد کوه کن و وفادار که صدای تیشه اون آفاق رو هم پر کنه

سلام :)
چنین فرهادم آرزوست :-)
سلام
ام اسی خوشبخت
بعضی ها از همون اول یه دیوار دفاعی دور خودشون میکشن, با این دسته کلا کاری نداشته باشین, سرگذشت عجیبی دارن.
باید دید چی شده که این دیوارو علم کردن رفته بالا؟ 
ریحانه
عرضم به حضورتون ما اعتماد کردیم! امیدواریم کارمون به پوسته ضخیم نکشه!
عزیززززم، نه ایشالا شما عاشق و عاشق تر میشین :-)
گل نرگس
موافقم ولی یک روز ی نفر پیدا میشه به وقتش که متوجه عشق های قبل از اون سوتفاهم بوده :))
دقیقا، فقط دیر پیدا نشه که اون موقع بهتره اصن نیاد!
معلوم الحال
به به
اون ترو اند فالسو واسه چی میخواستی؟
گل نرگس
:))

هر به موقع بیاد اون عشق درست هم باشه 
دیگه آدم چی میخواد :))
هیچی :-)))
آبان ...
میشه از کسی گذشت و نمرد ..
هر چی که من و نکشد قوی ترم می کنه ...
اما بعدش دیگه من ، من سابق نیست ...
کاملا موافقم باهات متاسفانه آبان جانم
شارمین امیریان
چقدر قشنگ بود دکتر 😍
قشنگ خوندی عزیزجان
واران ..
که چه بهتر ما نویسندگانی بزرگی چون هوپ در ایران داریم :))

ببخشید بخاطر اشتباه من :))

نویسینگی کجا بود دختر؟ دل نوشته است فقط
خواهش میکنم 😘
میس تیچر
خیلی فک کردم چی بنویسم
هی نوشتم هی پاک کردم 
باز فک کردم فک کردم و باز فک کردم
تهش شد یه عالمه اشک... 
تو گریه نکن فقط، هیچی نمیخواد بنویسی :-)
هانیه
باید یه روزی اعتماد کنیم و به ما هم اعتماد کنند ولی امیدوارم هیچ کس از اعتمادش پشیمون نشه
ایشالا هیشکی اعتمادش خدشه دار نشه
من
اینی که نوشتی دقیقا منم 
ای باباااا
حامد سپهر
به یک فرهاد کوهکن با تیشه تیز و حقوق مکفی شدیدا نیازمندیم:))
شما شیرین دلبر میخواین ها! 
حامد سپهر
آدم ها یک بار عمیقا عاشق میشوند چون فقط یک بار نمیترسند که همه چیز خود را از دست بدهند اما، بعد از همان یک بار ترس ها انقدر عمیق میشوند که عشق دیگر دور می ایستد..
عشق دیگر دور می ایستد...
Zar
فرهاد این بار اهل موندن باشه و شیرین اهل دل سپردن...
کاش بیاید آن روز...:):
همه چیز تاریخ انقضا پیدا کرده!و این عمق ماجراست...
تراوشات مغزیت خیلی خوب بودن هوپ جان💚
ای وای که عشق هامون هم تاریخ انقضا پیدا کردن...
ممنونم :>
گلی جان
سلام هوپ حان خوبی تازه با وبلاگت اشنا شدم از طریق وب گوشواره های گیلاس .کلی سوال تو ذهنمه و هیچکی رو برای جواب دادنش ندارم شاید سوال من و خیلی از دخترا باشه .یه پست مفصل راجع بهش بزار مرسی 
1-اول میشه بگی متولد چندی یعنی چند سالته که بیشتر کمکم کنه من 21سالمه و خوب دوستام ازدواج کردن یا قصد ازدواج دارن و دوست دارن ازدواج کنن ولی من بعضی از چیزایی که خوندم یه جوری شدم . مثلا گلسا نوشته بود مردی که بعد از اولین رابطه با همسرش دستشو گرفته برده پزشکی قانونی .یا یکی نظر گذاشته بود که خواهرش انترن بوده قرار بوده با یه رزیدنت ازدواج کنه و خانواده پسره گفتن باید ببریمت ازمایش ببینیم سالمی یا نه در حالی که گلسا نوشته بود هایمن ممکنه در اثر فعالیت هم از بین بره یا هر چیزی . مثلا شما که تو بیمارستانی هستن پزشکای خانمی که تو سن سی یا چال ازدواج نکردن ؟؟نگاه بقیه به این خانما چیه ؟بودن کسایی که بشنایی که شب اول ارتباطشون خونریزی نداشتن به تاطر نوع خاص هایمنشون ؟؟بعد چه اتفاقی افتاده ؟؟ ادم این چیزارو میشنوه یه جوری میشه .مثلا شما دوستاتون قبل ازدواج همه رفتن برکه سلامت گرفتن ؟یا خود شما همچین کاری میکنین؟؟اگه در اولین ارتباط خونی نباشه اونوقت چی ؟؟ راستی هوپ جان هر جایی که دیدی باید سانسور شه از نظرم رو سانسور کن ولی خواهشا یه توضیح مفصل بده مرسی 
سلام ممنونم، راستش من دندونپزشکم و این موضوع مطلبی نیست که بخوام در موردش پستی بذارم چون با کیس هاش برخوردی ندارم. به نظرم ترس زیاد از حد داری، وقتی چارچوب خودت رو تعیین کرده باشی کسی حق نداره از خط قرمزهات بگذره حتی اگه خانواده بهترین خواستگارت باشه. من به هیچ وجه چنین چیزی رو نمی پذیرم چون این مورد رو توهین به خودم می دونم. شما هم میتونی نپذیری.
در ضمن به هیچ کس ربطی نداره که تا کی مجردی و چرا ازدواج میکنی یا نه! 
مهدیه
یادمه یه روزی تو دفترخاطرات یکی از همکارام یه چیزی خوندم که فکر کنم خیلی نزدیک به متنی هست که نوشتی
.
.
.
آدم ها یک بار عمیقا عاشق میشوند
چون فقط یک بار نمیترسند که همه چیز خود را از دست بدهند
اما،
بعد از همان یک بار
ترس ها
انقدر عمیق میشوند که عشق دیگر دور می ایستد..
بله دقیقا همینه، از اتفاق آقای سپهر هم کامنت گذاشتن این متن رو.
ام اسی خوشبخت
ممنون از لطفتون :)
خب اگه کم کم از بین بره که خوبه, مهم نیست یه هفته طول بکشه, فقط درست بشه, خیلی حس بدی دارم, انگار زبونم تو دهنم اضافیه.
نسبت به دیروز فرق چندانی نکرده, شاید یکم کمتر شده باشه اما من تفاوت خاصی حس نمیکنم.
ممنون از راهنماییتون :)
نترس عزیزم خوب میشه ایشالا، استرس داشته باشی بدتر میشه.
خواهش می کنم :-*
میس تیچر
تجربه ثابت کرده همچین پستایی مثل بالایی رو نباید کامنتشو ببندی! بزاری ملت به میل خودشون قضاوت کنن حرف بزنن نظرایی بدن که به یه ور آدم نیست و خلاصه ش اینکه عقده هاشونو خالی کنن! بعضیاش آدم میخنده روحیه ش باز میشه بعضیاشونم فقط میگی چه احمقه این!


کاش هربار دهنمونو باز میکنیم نظری بدیم راجه لقب و مسند و مدرک و جیب پول و ریخت و زندگی کسی قضاوت کنیم و حرفی بزنیم چه اینجا چه تو حقیقت زندگی سرسوزنی فکر کنیم و با خودمون تکرار کنیم "من_ خودم من_ تو زندگی خودم کی هستم؟ آیا من تو اون درجه هستم راجعش قضاوت کنم؟"
کاش به این فکر کنیم قلب هر موجود زنده ای به ذره ای امید میتپه حتی اگر مورچه باشه... دلی رو که حتی به نگاهی بشکنیم با بهترینا و عالی ترینای دنیام هم درست نمیشه و ما یه حق الناس تا آخرین روز نفس کشیدمون به این دنیا و خدا طلبکاریم...
و ایکاش ایکاش ایکاش همیشه یادمون میموند خدا همیشه و همه جا می بینه...



میدونی حوصلش رو ندارم. ترجیح دادم نظرات بسته باشن هرچند اونی که انقدر از من لجش گرفته، یه راه واسه نظر دادن پیدا می کنه! 
اونی که این حرفو زد فکر کرده من دارم پز میدم در صورتی که من اینجا از خاطراتم میگم که واسه خودم سیو کنم و البته بقیه دوست دارن، بی خیال بودن بهتره.
ای کاش
الی
سلام هوپ جان خوبی؟ میخوام بهمن برم خوابگاه به عنوان دانشجو پزشکی حالا یه مسئله ای هست من به خاطر پشتم نمیخوام خم بشم چون اذیت میشم یعنی تو خونه اصلا رو زمین نمیشینم یا رو صندلی یا رو مبل حالا برام سوال شده رفتم خوابگاه چیکار کنم ؟!مثلا من نخوام خم شم چیزی از روی زمین بردارم کسی چیزی نمیگه چون میخوام تمام وسایلمو روی دیوار یا در ارتفاع بالاتر تر از زانو بزارم که احتیاج به خم شدن نداشته باشه موقع لباس پوشیدن روی صندلی میشینم و لباس عوض میکنم ،میگم تو بیمارستان کار یا کارایی هست که احتیاج داشته باشه خم بشی !؟مثلا خم شدن تا یه چیزی از روی زمین برداری !؟تو خوابگاه چطور کار یا کارایی هست که احتیاج به خم شدن داشته باشه ؟؟میشه در این موارد کمک کنی
سلام ممنونم
راستش سوالت خیلی سخته، یک واسه اینکه من پزشکی نبودم دندون بودم، دو اینکه خوابگاهی نبودم. دندون قبول شده بودی بهت میگفتم بیچاره ای چون افراد سالم هم کمردرد میگیرن تو این رشته، پزشکی رو واقعا نمیدونم.
 اگر انقدر اذیته کمرت باید همون راهکارهایی که به ذهن خودت رسیده رو توی اتاقتون عملی کنی و به نظرم یک میز کوچیک کنار تختت میتونی بذاری. 
صبح
سلام خانم هوپ.نه بابا کی گفته یکبار؟ نمونه ش خودم . تا دلتون بخواد :)))
دخترا قدر فرهادها رو نمیدونن اونام دست کمی از پسرا ندارن
سلام
همین که میگین بارها واستون اتفاق افتاده، یعنی تا به حال واستون به طور حقیقی اتفاق نیوفتاده! 
دختر و پسر جفتشون خوب و بد دارن.
الی
هوپ جان کلا تو بیمارستان احتیاجی هست به نشستن روی زمین ؟!یعنی مثلا جایی ببرن که کفش دربیاری و محبور به نشتن باشی ؟ یا کار بیمار جوری باشه که از رو زمین چیزی برداری ؟!اینو بگی ممنونم ،
عزیزم من نهایت ده تا کشیک توی بیمارستان دادم و نه کاری نبود که بخوام روی زمین بشینم. نگرانیت رو درک می کنم ولی میگم بابد از یه دانشجوی پزشکی بپرسی سوالت رو نه من.چون واقعا اطلاعی ندارم.
الی
هوپ جان ببخشد شرمنده میشه این دو تا پست رو برای گلسا همون وبلاگ گوشواره های گیلاس بزاری و ازش بخوای جواب ده چون من نمیتونم براش نظر بزارم ممنون میشم از این لطفت
نظراتش رو بسته من هم نمیتونم نظر بدم واسش.
اعظم
سلام.
خواستم بگم یلدا مبارک.
پستت هاتو هل هولکی خوندم.
سلاااام
یلدای شمام مبارکککک
طوری نیس
driedonion
عالی


نل
دور خودشون پوسته ضخیم‌‌‌‌....
اینها حال خودشون رو هم نمیفهمن...


عجیییب درک میکنم.عجیب...
و با گذشت زمان این پوسته ضخیم و ضخیم تو میشه...
صبح
دیر به دیر پست نذارین
پست گذاشتنم نمیاد متاسفانه
اعظم
سلام.
کلا عشق را بزار کنار
از کار و زندگی هم خوتو نزار
همین که یه نفر پیدا بشه دوستش داشته باشی و دوستت داشته باشه میشه از عشق هم بالاتر.
دوست داشتن ساده کیلو کیلو می ارزه به عشق.
سلام
دوست داشتن ساده... 
قبول دارم حرفتون رو
ترانه
خیلی قشنگ بود دکتر.....
سپاس
به خودت ایمان داشته باش،
تو قوی ترین شخص زندگی خودت هستی ؛)
آرشیو مطالب
Designed By Erfan Powered by Bayan